1. |
Re: Sebessegtullepes (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
2. |
Valasz: Temakor: re: re: Sebessegtullepes *** HIX AUTO (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
3. |
Valasz: Temakor: Gumik kora*** HIX AUTO *** #2984 (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
4. |
re: re: re: Sebessegtullepes (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
5. |
re: re: re: Sebessegtullepes (mind) |
85 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Sebessegtullepes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sex69 irta:
> pont 50? Miert nem 40? Miert nem 60? Ez a baj ezekkel az
> onkenyesen kitalalt szamokkal.
Hat, az 50 pont nem teljesen onkenyes, bar termeszetesen tulegyszerusit
dolgokat (de szabalyt egyszerut kell hozni) :) Az elutott gyalogos tulelesi
eselye drasztikusan romlik 40 es 60al valo elutes eseten: 40nel meg majdnem
biztos hogy tuleli, 60al majdnem biztos hogy meghal. 50nel meg jo esellyel
tuleli.
Angol
If a driver hits a pedestrian at 20 mph, the pedestrian has a 95% chance
of
survival. At 30 mph the survival chance is 80% and if a driver hits a
pedestrian at 40 mph, the pedestrian's survival chances fall to just 10%
http://www.thinkroadsafety.gov.uk/campaigns/slowdown/040212pn.htm
--
Udv, Sandor
|
+ - | Valasz: Temakor: re: re: Sebessegtullepes *** HIX AUTO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: re: re: Sebessegtullepes ( 33 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> >70 helyett semmilyet.
> Es meg tudatlan is vagy. 10% a rahagyas. Mas kerdes, hogy a
Hatrebb az arccal. Multkor lakott teruleten mertek a rendorok, de ejjel
normal ellenorzesre is megallitottak, megkerdeztem, hogy mennyi felett
allitanak meg gyorshajtas miatt, azt mondta, hogy a forgalomtol is fugg,
de 60 alatt biztosan nem.
udv, Akos
|
+ - | Valasz: Temakor: Gumik kora*** HIX AUTO *** #2984 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Hajdu Csaba
> Temakor: Gumik kora ( 29 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Ha ez par evvel ezelott tortent, es a gumik mar akkor is
> legalabb hat evesek voltak (ezt szoktak volt korhatarkent
> emlegetni), akkor ez nem mond ellent annak, hogy az ujabb
> gyartmanyoknal mar nem szempont a kor. A kerdes az, hogy mi
> szamit ujabbnak, illetve valoban igy van-e.
Szerintem ez megint marketing (vagy hoax). Minden muanyag utalja az
UV-sugarzast, legfeljebb az egyik jobban birja, mint a masik. Egy gyarto
ma (mindegy, hogy milyen termek) arra kolt, amire
-szabalyozoi eloiras van
-piaci igeny van
-piaci igenyt lehet ra teremteni
-marketing szempontjabol elonyos
Mivel az autogumik normal hasznalat mellett joval elobb elkopnak, mint
eloregednenek, ezert nem igazan gondolom, hogy az oregedesallosagra egy
kanyi buznyakot is koltene kulon barmelyik gyarto, hiszen semmilyen elonye
nem szarmazna belole.
A masik az, hogy a napfenytol elzarva tarolt gumi gyakorlatilag nem
oregszik, tehat akinek a teli gumija atalussza a nyarat a sotet pinceben,
annak kulonosebben nincs miert aggodnia. Egyszer regen hoztunk be a
baratomeknak a nemetektol 3-4 lakoautot, ami az "enyem" volt, az eveket
allt egy helyben, a "napos" oldalon levo gumijai teljesen szet voltak
zuhanva, agyon voltak repedezve, az arnyekos oldalon levoknek semmi baja
nem volt (tipus es profilmelyseg korben ugyanannyi).
> Egyebkent korabban volt olyan allaspont is, hogy a
> legzsakokat 10 ev utan cserelni kell, de allitolag mar ez is
> a multe.
Pedig az uj autok hasznalati utasitasaban is benne van, igaz, hogy az a
10
ev 15 volt mar 10 evvel ezelott is :-)
udv, Akos
|
+ - | re: re: re: Sebessegtullepes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
> Hehe, kedvenc temam ujra elojott.
>
> >Remélem súlyosat!!!
> Megadjam a cimem? En orszaguton 160 -al megyek ha lehet.
> Szemelyesen intezed vagy vannak ra embereid?
>
Csak gratulálni tudok hozzá. És mennyi időt spórolsz egy
"normális" 110-hez képest? Megéri kockáztatni saját és
mások életét? Tudom, itt mindenkinek hihetetlen jók a reflexei,
elképesztő az autója féke, mindezek dacára egy kollégámat
Szekszárdon ütötte el zebrán egy ficsúr kb 90-el, annyi mondani
valója volt, hogy az apja mit fog szólni, hogy összetörte a kocsit.
(egy lámpaoszlopba is becsapódott.) Megúszta, kolléga meghalt.
Nyilván ti jobban tudtok mindent, csupa hülye mazsola aki
folyton feltart benneteket, meg önkényesen találnak ki számokat.
> >50 helyett elég durva.
> Hol durva? Iskola mellett? 50 is sok ... Lakott terulet kivezeto
> szakaszan? Ott mar a 90 is indokolt lenne sok helyen ...
>
Valamiért ott is betartandó. Lehet, hogy nem ismered a helyi
specialitásokat, a táblázók igen. Ahol veszélytelen kint a 70-es tábla.
Persze vannak kintfelejtett korlátozások, ezekért úgy büntetném a
kintfelejtőt mint az autóst a gyorshajtásért.
> >70 helyett semmilyet.
> Es meg tudatlan is vagy. 10% a rahagyas. Mas kerdes, hogy a
> magyarokat ismerve szabalysertessel mar nem is nagyon szoktak
> foglalkozni.
>
50 helyett már szaladtam traffipaxba 60-al. Semmit nem szóltak,
semmi nem jött. A km óra csalással együtt kiadja, ha tudatlan is vagyok.
> Amugy En bevezetnem, hogy 10 -el lehet menni, mert mekkora
> kasza lenne az allamnak: Mindenki notorius gyorshajto. Miert
> pont 50? Miert nem 40? Miert nem 60? Ez a baj ezekkel az
> onkenyesen kitalalt szamokkal. Inkabb a kozlekedesi kulturat
> kellene fejleszteni, pl. ott merjenek ahol kellene ...
>
És hol kell mérni? Amerre épp nem jársz? :-))
> Ez egy masik kollega, aki alapbol legalabb nem rossz indulatu,
> ellenben nem epp tajekozott.
>
>
Nem rosszindulat kérdése. Ha elütnek valakit az ismerőseid
közül, majd megérted. Azért a 10 percért nem érdemes...
> >Ha meg is allitottak, akkor szinte biztos jogsi, mivel
> >ha megengedett sebesseget tobb, mint 50%-kal lepted tul.
> Az 50% a szabalysertesre vonatkozik, 100% -nal van automatikus
> jogsi elvetel.
>
100 alatti korlátozás esetén 50% túllépéstől bűncselekmény
ami gyakran jogsi elvételben nyilvánul meg.
100 felettinél 30% ez a határ.
> Egy penzbuntetes, amit En nem szoktam kifizetni. Allitolag mar
> adojellegu lett a behajtas, tehat 8 ev mulva evul el. Legalabbis
> a multkor az adocsoporttol jott papir landolt a szemetben .-).
> Ha akarnak penzt jojjenek erte. 10k -ert nem fognak ...
Majd a büntetőpontjaid remélhetőleg azelőtt megfosztanak
a jogsidtól mielőtt végzeteset hibázol valaki kárára.
Ãrpi
|
+ - | re: re: re: Sebessegtullepes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv!
>>50 helyett elég durva.
> Hol durva? Iskola mellett? 50 is sok ... Lakott terulet kivezeto
> szakaszan? Ott mar a 90 is indokolt lenne sok helyen ...
>
>>70 helyett semmilyet.
> Es meg tudatlan is vagy. 10% a rahagyas. Mas kerdes, hogy a
> magyarokat ismerve szabalysertessel mar nem is nagyon szoktak
> foglalkozni.
Nekem a Lágymányosi hídon volt 1x trafim, Pestrõl Budára 50-es tábla
volt, míg Budáról Pestre 70-es. Valamiért kint maradt... Zsaruk meg
kiszálltak razziázni, péntek este 7-8 körül 81-gyel mentek a kihalt
hídon...
Egy héttel késõbb már ebben az irányban is 70-es tábla volt...
>
> Amugy En bevezetnem, hogy 10 -el lehet menni, mert mekkora
> kasza lenne az allamnak: Mindenki notorius gyorshajto. Miert
> pont 50? Miert nem 40? Miert nem 60? Ez a baj ezekkel az
> onkenyesen kitalalt szamokkal. Inkabb a kozlekedesi kulturat
> kellene fejleszteni, pl. ott merjenek ahol kellene ...
>
> Ez egy masik kollega, aki alapbol legalabb nem rossz indulatu,
> ellenben nem epp tajekozott.
>
>>Ha meg is allitottak, akkor szinte biztos jogsi, mivel
>>ha megengedett sebesseget tobb, mint 50%-kal lepted tul.
> Az 50% a szabalysertesre vonatkozik, 100% -nal van automatikus
> jogsi elvetel.
Az 50% a jelentõs sebesség túllépésre vonatkozik, és ebben az esetben
1-12 hónapos jogsi bevonás mellett pénzbüntetést is kiszabhatnak.
És íme az idevágó hivatalos vélemény:
-------------------
Mi a jelentõs sebesség túllépés:
- Aki a km/órában meghatározott vagy a jelzõtáblával km/órában jelzett
sebességet
a) 100 km/órát meg nem haladó sebességkorlátozás esetében legalább a
felével,
b) 100 km/órát meghaladó sebességkorlátozás esetén legalább a
harmadával túllépi
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy
50 km/óra esetén 75 km/óra
80 km/óra esetén 120 km/óra
120 km/óra esetén 160 km/óra
Milyen büntetés tartozhat hozzá:
- Hatvanezer forintig terjedõ pénzbírsággal sújtható.
- A szabálysértési hatóság jármûvezetéstõl eltiltást alkalmazhat,
továbbá a rendõrség és a határõrség helyszíni bírságot szabhat ki.
A jármûvezetéstõl eltiltás egy hónaptól egy évig terjedõ idõtartamra
terjedhet, hat hónap teljes vezetõi engedély visszavonás után
utánképzés elvégzése kötelezõ. A jármûvezetéstõl eltiltás
meghatározott jármûkategóriára és jármûfajtára is vonatkozhat.
A fenti meghatározást, büntetési lehetõségeket meg lehet találni:
A szabálysértésekrõl szóló 1999. évi LXIX. törvény 28. §
(jármûvezetéstõl eltiltás)
Az egyes szabálysértésekrõl szóló 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet
43. § (Sebességkorlátozás jelentõs túllépése)
Amennyiben a gépjármû vezetõje a gyorshajtásnál nem éri el a jelentõs
értéket, abban az esetben a Korm. r. 54. §-a szerint minõsülõ
szabálysértést a Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértését
követi el, és 30.000 Ft-ig terjedõ pénzbírsággal sújtható,
jármûvezetéstõl eltiltásnak pedig nincs helye.
Tisztelettel:
Dr. Kincses Ildikó r. alezredes
rendõrségi fõtanácsos
ORFK Közbiztonsági Fõigazgatóság
Igazgatásrendészeti Fõosztály vezetõje
-------------------
-Álmos-
|
|