Egy jo HAT-nak en sem allok ellen, ha nem leszek foglalt adott hetvegen.
Igy
nyitott vagyok a talalkozora, remelem el is tudok az iden menni. :)
Udv, Aleox
---
Ezen uzenet es annak barmely csatolt anyaga bizalmas, jogi vedelem alatt
all,
a nyilvanos kozlestol vedett.
Az uzenetet kizarolag a cimzett, illetve az altala meghatalmazottak hasznalhatj
ak fel. Ha On nem az uzenet cimzettje,
ugy kerjuk, hogy telefonon, vagy e-mail-ben ertesitse errol az uzenet kuldojet
es torolje az uzenetet,
valamint annak osszes csatolt mellekletet a rendszerebol. Ha On nem az
uzenet
cimzettje, abban az esetben tilos az
uzenetet vagy annak barmely csatolt mellekletet lemasolnia, elmentenie,
az
uzenet tartalmat barkivel kozolnie
vagy azzal visszaelnie.
This message and any attachment are confidential and are legally privileged.
It is intended solely for the use of
the individual or entity to whom it is addressed and others authorised
to
receive it. If you are not the intended
recipient, please telephone or email the sender and delete this message
and
any attachment from your system.
Please note that any dissemination, distribution, copying or use of or
reliance upon the information contained in
and transmitted with this e-mail by or to anyone other than the recipient
designated above by the sender is
unauthorised and strictly prohibited.
|
Sziasztok,
A Mazda MPV (5 eves, 50 ezer km) par napja egyszer csak
elkezdett rangatozni, es kigyulladt a sarga ellenorzolampa.
A rangatas par perc utan megszunt, de a lampa egve maradt.
Mivel van kodolvasom a korabbi autonk hagyatekakent, meg
tudtam nezni, hogy P0304, "cylinder 4 misfire", azaz
a 4-es henger gyujtasi problemaja (6 hengeres a motor).
Ekkor meg nem volt budos.
Masnap elvittem a szereldebe, de akkor epp nem rangatott,
es mondtak, hogy hozzam vissza, amikor rangat, mert igy nehez
megtalalni, es ez nem olcso dolog. De ha mar ott volt,
akkor mondtam csinaljanak olajcseret, aminek epp ideje volt,
plusz legszuro-cseret, mert egyreszt meg sohasem volt
legszuro-csere, masreszt valahol lattam az interneten, hogy
eltomott legszuro is okozhat ilyen hibat.
A lampat is lenullaztak.
Masnap megint indultam volna az autoval, es egybol kezdodott
a rangatas, megint bekapcsolt a sarga lampa, es P0304. Az
erdekes az volt, hogy az utasterben ekkor nagyon budos volt, es
kinyitottam a motorhaztetot, ott is, bar fustot nem lattam.
Mindenesetre egybol visszavittem a szereldebe, es mondtam, hogy
most epp rangat, sot mar budos is. Ezt nyugtazta, felirta a
lapra, hogy majd masnap megnezik, mert mar este volt, es a
szerelok aznapra hazamentek. Masnap reggel sikerult naluk is
elkapni, es ott allitolag P0304 (4-es henger) mellett
P0301 (1-es henger) problema is latszott, felhivtak, es
telefonon abban maradtunk, hogy kicserelik az 1-es es 4-es
gyujtozsinort, plusz mind a 6 gyertyat (a gyujtozsiron
meregdraga, azert nem mind a 6-ot). Ez meg is tortent,
azota tegnap mentem 100 km-t, es a hiba nem jott elo.
Csakhogy a budos maradt, sot, tovabb erosodott!
Sot, azota mar sikerult meglatnom, hogy ha kinyitom a
motorhaztetot, akkor valahonnan alulrol a motor jobb
oldalan (szembol a bal oldalon) jon felfele fust, de
a forrasa nem latszik fentol, alul meg egy lemez takarja
az egesz motort.
Egyre inkabb kezd az a gyanum lenni, hogy a budos nem az eredeti
hiba folyomanya, mert
1. amikor a rangatas eloszor elofurdult, akkor nem volt budos
2. amikor a rangatas mar meg van javitva, a budos megmarad
Az elso alkalommal csak olajcsere, legszuro csere es
utaster legszuro csere tortent. Lehet esetleg a legszuroket
rosszul betenni, vagy olajjal osszemaszatolni, hogy utana
ilyen budos gazokat termeljenek a melegtol?
Az autot persze visszaviszem, de nem akarok teljesen
tudatlanul odamenni, mert az altalaban sokba kerul...
Mit gondoltok?
Koszonom,
Jozsi
|