Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1649
Copyright (C) HIX
2002-11-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Autotalvaj vallomasa - Dobbenetes!!! (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Re: evjarat, raboloember (mind)  60 sor     (cikkei)
3 Meg ado (mind)  5 sor     (cikkei)
4 =?windows-1250?Q?Re:_Szines_helyzetjelz=F6_?= (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Re. Piros fagyallo (mind)  8 sor     (cikkei)
6 va: Rendszamtabla ajandekba (mind)  7 sor     (cikkei)
7 tali (mind)  33 sor     (cikkei)
8 Yugoszlavia..... (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Re: kotelezo (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re: ford taurus - tud vki infot? (mind)  50 sor     (cikkei)
11 Michelin XT/XH gumik (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Re: kotelezo (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Re: szines helyzetjelzo (mind)  25 sor     (cikkei)
14 re kek matrica (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Re: Xenon tyehnyika (mind)  27 sor     (cikkei)
16 Ez-az (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Re: Autotalvaj vallomasa - Dobbenetes!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

In message on Thu, 14 Nov 2002 10:53:38 CET,
  wrote:

> kulcsokat (Mercedes) a lakasbol kell kilopni. Nincsen mese csinalsz
 amit

Na ezt mar tobb helyrol hallottam, hogy az uj Merciket nem lehet
 elvinni kulcs nelkul.  Erdekelne nemi info errol, vagy link.

Koszi, Laci
+ - Re: evjarat, raboloember (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Magad is tudod ellenorizni: minden ablak valamely sarkaban
>talalsz pontokot egy vagy ket sorban (max. 6-6 darabot) a
>pontok utan pedig all egy szam. A pontok az uveg
>gyartasanak honapjat a szam pedig az evszamot adja, az
>adott evtizedre vonatkoztatva.
>pl.:
>ˇˇˇˇ8    ->1998.aprilis
>
>udv
>Attila (M)
>R21 TurboD '87

Jol irtad, ha a pontok a szam elott vannak, akkor az elso hat honapot, ha
mogotte, akkor a masodik 6 honapot kell szamolni.
---
>A riasztokrol:
>Muholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok... NEM ERNEK EGY KALAP SZARTcSEM!!!!
>a GPS rendszer a muholdakkal kommunikal, a pontos meghatarozashoz legalabb
>egyszerre 3 db-al, ezekkel hatarozza meg a kocsi pontos helyet, es a mobil
>rendszeren keresztul riaszt es intezkedik. Megoldas: Zavarni kell ezt a
>jelet. Ennyi.

Rovid megjegyzes a GPS zavarasahoz:
(Eloszor is nem kommunikal a vevo a muholdakkal, mivel az adatforgalom egy
iranyu: muhold -->vevo.)
Mivel a GPS-t vedelmi rendszerkent terveztek, nagy hangsulyt helyeztek arra,
hogy ne lehessen zavarni. A GPS muhold general egy (ill. tobb) bonyolult
kodot, a vevo ugyanezt a kodot generalja, es miutam szinkronizaltak az
oraikat, osszehasonlitjak a ket kodot. Mivel a muholdrol erkezo jel meg kell
hogy tegye a muhold-vevo tavolsagot, igy a tavolsaggal aranyos kesessel
eltolodik a ket "egymasra fektetett" kodsorozat, es ebbol kulonbsegbol
hatarozza meg a vevo a muhold tavolsagat, ami ugye a sajat pozicio
kiszamitasahoz szukseges.
Ezek a kodok ugynevezett pszeudo-random kodok es annyira bonyolultak, hogy
veletlenszeruen eloallitott jelsorozatnak tunnek, pedig gondosan
kivalasztott szekvenciakat tartalmaznak. Ez a kodolas teszi lehetove a
nagyon gyenge jelerosseget, amivel a vevok meg boven elboldogulnak.
(Gyakorlatilag a GPS jelerossege gyengebb, mint a Fold hattersugarzasa.)
Nezzuk a zavaras lehetosegeit:
-a kod zavarasa szinte lehetettlen, foleg ha a katonai P-koddal dolgozik a
vevo
-jel zavarasa: Ket hordozofrekvencian adnak a GPS holdak. Az egyik
1575.42MHz a masik pedig 1227.6MHz, es ezeken harom fele modulaciot
hasznalnak Ezen frekvenciak zavarasa sem benitja le a vevoket, mivel ok csak
a pszeudo-random kodokat figyelik, vagyis nem lehet "elnyomni" az adast
valami mas kodsorozattal. Emellett a muholdak olyan informacios csomagokat
is kuldozgetnek, amelyek alapjan a vevo nem csak azt tudja eldonteni, hogy
ez most egy GPS muhold, .hanem azt is, hogy hasznalhatja-e az adatokat, vagy
ne foglalkozzon veluk.
- mivel a jel nagyon gyenge, az antenna arnyekolasaval a legegyszerubb
kiiktatni azt. Nem tudom, hogy van-e olyan elektronikus kutyu ami kepes
erre, de tapasztalataim alapjan az biztos, hogy eleg akar egy papirlappal
lefedni a GPS antennat ahhoz, hogy megszakadjon a vetel. Itt van tehat a
megoldas, csak tudnunk kell az antenna helyet, vagy be kell dugni a kocsit
egy kontenerbe...
Mindenesetre en ugy terveznem meg a rendszert, hogy amint nem kuld a kocsi
poziciot a kozpontnak, induljon a riasztas...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Meg ado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akit erdekel  a www.fn.hu -n meglehet nezni a jovo evi adomodositasokat!

Z
+ - =?windows-1250?Q?Re:_Szines_helyzetjelz=F6_?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
"A hét elején vettem a kocsiba zöld szinü helyzetjelzö izzót.
Azóta kaptam olyan információt, hogy ez nem szabályos. A kérdésem, hogy
szerintetek szabályos e vagy sem. Ha nem szabályos, akkor miért lehet kapni
a
boltokban? "
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok!

Kek (villogo) lampat es szirenat is lehet kapni...
Megsem vagy szabalyos ha felrakod a tetore...
Nem kotozkodni akartam !

Nehany dolog ami kaphato, de nem szabalyos:
- szines (kek, zold, sarga) helyzetjelzok elol.
- kek, sarga villogo lampak
- valtakozo hangmagassagu szirenak
- dallamkurtok
- 80 es 100 Wattos fenyszoroizzok

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Apro betukkel ra szoktak irni a csomagolasra:
"Hasznalatanal vegye figyelembe a KRESZ eloirasait"

Udv !

 Puruczki Tamas
        (Baja)

Ui: Ma lattam (Pesten) a Vaci uton egy bilikek oreg ford Trasnsitot.
A hatulja rettenetesen saros lehetett. A hatso szelvedo alatt egy csikban
nem takaritottak le a sarat. Csak amikor moge ertem akkor ertettem meg,
hogy miert. A felirat (benne a sarban): www.kosz.hu
Fenykepet tudok kuldeni rola !
+ - Re. Piros fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes irja...
> Ugyanis a sima fagyallo tonkreteszi a hengerfejedet.
Es a kevert fagyallokal elofordul, hogy kristalyosodnak.
Mielott hazavagja a hengerfejet elotte kicsapodik mindenutt.
Felakad a termosztat, eltomodik a huto stb.
Jo kevergetest !
--
Meszaros Geza
+ - va: Rendszamtabla ajandekba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Itt  van  egy ismerösöm Mexico-ból. Nagyon tetszenek neki a
>magyar rendszámtáblák.
Azt nem tudom, de itt a ragyogo alkalom, hogy elajandekozd
neki a zold helyzetjelzoket. :-))))
--
Meszaros Geza
ui: felejtsd el az ekezetet a HIX-en.
+ - tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ugy tunik, csak GrenPa es Zavodszki Istvan ker szallast, ebben az esetben a pan
ziot el lehet felejteni, oket el tudom helyezni a kis hazamban is. 75 %-ra beje
lentkezett Torok Szabolcs is Temesvarrol, lelkesito, hogy ennyit hajlando lenne
 utazni! O is elfer nalam. Ne feledjetek, a panzio akarhany fore (max. 30) 20.0
00 Ft, tehat pl. 10 ottalvotol mar nagyon megerne! Csak az ido jo legyen.

Az etkezest tovabbra is 400 Ft, leves+masodik, egy-ket nappal elotte kell majd 
a letszamot jelenteni.

Aki 1 napra kivan jonni, azt javaslom, hogy szombaton talalkozzunk. Sajnalom, a
ki nem marad, egy remelhetoleg kellemes sorozesbol marad ki!

Sajnalom, akinek nem jon ossze a 30., de a tavaszi talibol mar nem bujhatnak ki
!:-) Akkor majd egy kicsit elobb kell felvetni az otletet.

Ilyen gimuarakat talaltam az akcios ujsagokban:

DEBICA téli gumiabroncs 
135/80R12 4.990,- 165/70R13 7.890,- 
145/80R13 6.490,- 175/70R13 8.390,- 
145/70R13 6.490,- 175/65R14 8.990,- 
155/80R13 6.990,- 185/65R14 9.990,- 
155/70R13 7.290,- 185/60R14 9.990,- 
165/80R13 7.890,- 195/65R15 11.390,- 

Szabad ilyen gumit venni, erdemes? 205/55x16 helyett telire jo lenne a 195/65x1
5 is, csak 4 felni kellene. Jelenleg Pirelli P6000-es van fenn (nem kell irigyk
edni, hasznaltan vettem), de azzal nem szivesen vagnek neki a telnek, az tipiku
s esogumi nagy hossziranyu vagattal.

avi
+ - Yugoszlavia..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnek infot, Yugoszlaviarol.
Belgrad melle mennek vasarnap, Pancsevo nevu helyre.
Merre erdemes, mennyi penzt valtsak, van e utdij, stb
Bp-rol indulok, vegul is a terkepet ismerem, de ha valakinek van
tapasztalata,kerem irjon.Mennyi a forint-dinar valtasi arfolyam,
hol erdemes valtani, mire figyeljek?..........
..........Tudom az utra, :))) ...... de azon kivul.
Semmit nem tudok, Szabadkan voltam legmesszebb ezen a reszen.
1994-ben, ha jol emlexem.
Surgos lenne!
Sziasztok :BuszosJani
+ - Re: kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> > Irjatok mar meg megegyszer, hol lehet kiszamolni a jovo evi kotelezot.
> > Mi a lap cime?
>
> http://www.netrisk.hu/kgfb/tarifal.php
>
> Gumo
>

www.mabisz.hu

Gábor
+ - Re: ford taurus - tud vki infot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> t. hixautosok !
>
> ajanlottak nekem egy elado autot. ezeket mondtak:
>
> ford taurus (?)

Létező szép nagy dög kb 1700 kg önsúllyal. :)

> 2300 ccm, automata, full extra (tempomat, klima, kp.zar, riaszto,
> elektromos minden, mittudomen mi minden meg)

Korát nem írtad, de mint minden amcsi tipusban ezek "szériák". A 2.3-mas
motor gyenge bele, ne számíts sokra.

> az ara 380e pengo
> (evjaratot nem tudta a kozvetito)
> a fogyasztas allitolag stabilan 10 liter alatt marad, sot az alkatresz sem
> draga hozza

Ált a 10 éves vagy idősebb amcsi kocsik alkatrésze inkább közepes árban van
mint drága, bár olcsónak sem mondanám. (Ha kell, vannak alkatrész boltcímek)

> tud valaki barmilyen (objektiv/szubjektiv) informacioval szolgalni errol
az
> autotipusrol?

Egy kollégámnak ilyen volt (van). Sok év után egyszercsak a fedkompi azt
mondta, hogy nem látja a lambdaszonda jelét, ezé" ne nagyon akarjuk
beindítani... nem is tudtuk. Vontatni egy 1700 kg-os autómata váltós,
fékrásegítés nélküli böszmétét, hát minimum izgi... nem is jutottam ki
Siófokról az Asconámmal vele. (kézifék jó amerikai szokás szerint inkább
lábfék!) Szóval minimum autómentő ha mozgatni kell. Egyébként ő meg volt
elégedve vele, bár mondta a 3 lityis moci hiányzik, mert így elég csiga és
~150-nél vége.. igaz a mocit széthajtani nem lehet mert vmi 5-5,5 ezer
f/percet pörög max.

> igaz az allitas, hogy olcso az alaktresz (nehezen tudom elhinni)
>
> elore is koszi az infot
>
>
> Üdvözlettel / MfG / best regards / med venlig hilsen
>
> Róbert KOZMA
> IT System Supervisor
> IBM Hungary / SD Center, Székesfehérvár
> Tel.: +36 22 539-619, Fax: +36 22 539-504
>
+ - Michelin XT/XH gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Mi a kulonbseg a Michelin Energy XT1 es az XH 1TL gumik 
kozott? Melyik a job?


Azt nem tudom, melyik a JOB.
JOBB mindenesetre nincs köztuk.
A kulonbség a sebessegindexben rejlik, az egyik T-s (190 
kmh) a masik H-s (210 kmh). Ertelmes ember szereti a T-st, 
mert puhabb.

Az X a tipus.
A TL altalaban Tourism+LightTruck-ot jelent.


udv,

djtiszy
(HIXAutosok altal kinevezett gumiszaki :-) - megtisztelo, 
itt is koszonom.
+ - Re: kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1647-ban irta :

>Irjatok mar meg megegyszer, hol lehet kiszamolni a jovo evi
kotelezot.
>Mi a lap cime?

www.mabisz.hu

                 Solya
+ - Re: szines helyzetjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Banfalvi Peter!

>A het elejen vettem a kocsiba zold szinu helyzetjelzo izzot. 
>Azota kaptam olyan informaciot, hogy ez nem szabalyos. (...)
>Ha nem szabalyos, akkor miert lehet kapni a 
>boltokban? 
Azert lehet kapni, mert a egyesek tudatlansagbol v. 
nemtorodomsegbol (es most nagyon kifinomult voltam) megveszik.
Mint ahogy megveszik a kis kek izzokat is, ami most az 
aktualis jopofasag (ismet nagyon finom voltam), meg a fekete
lampaburat az 1.0 Suzukira, meg minden egyeb sz@rt, holott
lassan konnyebb feltunni azzal, ha az ember kiteszi az 
iranyjelzot savvaltasnal, netan narancssarganal megall
a keresztezodes elott. Olyat mar meg sem emlitek, hogy zoldnel is megall, ha la
tja, h. a sor miatt nem tudna elhagyni, mert kifinomultnak ugyan kifinomult vag
yok, de nem
remenytelenul naiv.
:(((



Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - re kek matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Erossegi sorrendben:
zold, kek, sarga, piros

Piros matricat kapnak a dizel szemelyautok (igy pl. egy vadiuj TDI 
audi is), ugyanakkor az Euro II normat teljesito teherjarmuvek zoldet 
kapnak (igy a mi TDI T4-esunk is zold matricas)

Amugy a T4 motorja 3000-es fordulat alatt semmit se fustol, de amint 
eleri, akkora fustfelhot okat, hogy nem latni tole hatra. Ez ilyen.

udv
Tibor
+ - Re: Xenon tyehnyika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-11-14 at 12:23, sergio--freemail.hu wrote:
> Ha figyelmesebben elolvastatok volna, akkor
> egy normal H4-es
>  60W-os 1500-1600 lument ad le 500-1000 orat eg
> egy xenon lampa ezzel szemben
>  35W-os 3200-3500 lument ad le 2000-3000 orat eg

Kicsit regi ez a tema, de arra meg emlekszem hogy eleg figyelmesen
olvastam. Viszont pont oda lyukadtam ki hogy a kerdes az, milyen modon
eri el ezt a ketszeres erteket. Ugyanis a fenyerosseget (lumenben
kifejezve) nem monokrom feny eseten ugy merik hogy a spektrum kulonbozo
ooszetevoinek energiajat a szem erzekenysege szerint mintegy sulyozzak.
Igy lehetseges hogy a lathato tartomanyban azonos energiat (watt)
sugarzo fenysugarnak kulonbozo a fenyerossege.

Tehat a nagyobb fenyesseg johet mind a spektrumkulonbsegbol, mind az
energiakulonbsegbol es persze a ketto keverekebol. (Ez volt az eredeti
kijelentes: "nem a fenye erosebb".)

> A Philips oldalakon talalhato meg bővebb info erről

Azokat atragtam, es nemcsak azokat. Viszont vegulis nem integraltam a
ketfajta lampa spektrumat a szem fenyerzekenysege szerint (ez valaszt
adna arra hogy most melyik tenyezobol jon a nagyobb fenyerosseg), ha
erre van eredmenyed, vevo vagyok...

Udv, Sandor
+ - Ez-az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A lenyeg, hogy ha tetszik es nem szenyoznak a zsaruk
> akkor hasznalhatod. Az en kocsim dudig van kek leddel,
> szines helyzetjelzovel, szines rendszamvilagitassal (bar
> en csak hetvegen hasznalom kirandulo, csajozos autonak).

Vajon S-Mercire, Lexusra, 7-es BMW-re miert nem raknak kek ledet?
(Biztos nem tudjak, hogy jol lehet vele kirandulni meg csajozni...)



> esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva van. (vannak olyan 
> riasztok amelyek az ilyen probalgatasra letiltanak, arra 
> annyi a megoldas, hogy nem egymas utan leptetve probalgatja a 
> kodokat, hanem latszolag ossze-vissza, ugralva a frekvenciak 
> es a variaciok kozott) 

Egy normalisabb riaszto viszont azt csinalja, hogy masodpercenkent csak
egyetlen jelet hajlando feldolgozni. A kod egy 16 jegyu szam. Az osszes
kombinacio * 1 mp = kicsivel tobb mint 300 millio ev. Ha a tolvaj ennyit
kivar, nem banom, vigye az automat.

M.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS