Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 897
Copyright (C) HIX
2000-10-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 toresteszt Matiz-Mercedes (mind)  21 sor     (cikkei)
2 BMW lista (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Tipo / Tempra km (mind)  16 sor     (cikkei)
4 BMW 2 millaig (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Nyomulni ezerrel (mind)  50 sor     (cikkei)
6 Re: meg mindig utak (mind)  71 sor     (cikkei)
7 levlista (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Szolgaltatas (mind)  22 sor     (cikkei)
9 Skoda Fabia (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Dacia SuperNova (mind)  22 sor     (cikkei)
11 hevero (mind)  9 sor     (cikkei)
12 re : suzuki toresteszt (mind)  12 sor     (cikkei)
13 re: M0 szabalyosan (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - toresteszt Matiz-Mercedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Tiszay Arpi kontra vd velemenyeknek azt hittem lesz egy kis folytatasa.

Arrol volt szo, hogy a torestesztek szerint pl. egy Clio biztonsagosabb mint
a C vagy E Mercedes.
A teszteket mindegyik kocsinal - legyen az Matiz vagy E-s Mercedes,
ugyanolyan korolmenyek kozott vegzik el (64 km/h, 40% atfedes, deformalodo
testtel utkozes stb.)

Addig ertem is, hogy Mercedesnek joval nagyobb a tomege, ezert az utkozesnek
nagyobb energia kell elnyelni a kasztninak, de a fo elonyet a nagyobb
kocsinak abban latom, hogy hosszabb az orra, es az utkozesi energiat nem 80
cm, hanem 1,2 meter nyeli el ( elso legzsakok, ovfeszito van mindket
kocsiban, a tobbi extra most nem szamit pl. fuggonylegzsak, ABS,
fekasszisztens stb...).

Szoval mi is a helyzet?

Udv,
Tibor
+ - BMW lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Tud vki magyar BMW-s levlistarol?

minden ilyen kerdesre csak az index.hu listait tudom ajanlani.
az E30 topicban olyan fugurak vannak, akik ebedszunetben
kepesek kicserelni a hengerfejpakolast es fejbol tudjak, hova
milyen csavar valo, melyik huzal mit jelent....

Cs.
+ - Tipo / Tempra km (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>Egy digit muszerfalas auton mi mutatja azt, ha mar egyszer (parszor)
>>korbefordult a km ora?
> A Fiatokon ket gombot egyszerre megnyomva (talan az orabeallito es a napi
> szamlalo nullazoja?) a sebessegmero megmutatja a frankot.

bal oldalon 3 gomb van:
- muszerfal megvilagitasan intenzitasa 8 fokozatban
- napi km nullazo
- napi / total valtas

a ket alsot egyszerre benyomva kivilagitja az osszes abrazolhato kriksz
krakszot, infot nem ad - esetleg arrol, hogy valamelyik izzo nincs-e kiegve

Cs.
+ - BMW 2 millaig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Szeretnek egy 7-10 eves BMW-t venni, kb 2 millat tudok raszanni. Milyen
>tipust erdemes nezni ilyen kategoriaban (3-as, 5-os? es azonbelul
melyiket)?

A mult heten kaptam ajanlatot egyik haveromtol:
Franciabol behozott 1996-os 318-as BMW, eleje torve volt (gyalogos gazolas),
fenykeppel igazolja a torest, megmutatja, mi lett cserelve, mi lett
kalapalva,
fekete metal, teljes felszereltseg, digitalis klima, borules nincs, 76 000
km,
javitas, papirok elintezese utan csak nekem 300000 Sk = 1.8 millio Ft.
Egy ilyenbe azt hiszem, erdemes lenne beleugrani...

Cs.
+ - Nyomulni ezerrel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>a trabant a heverovel. Utana elgondolkodtam, hogy kishazankba van-e
>akkora tavolsag amiert erdemes nyomni a gazt mint az orult, mert kb
>10-20 perc elteres lehet menetidoben barhova meszis.

Idomegtakaritas miatt nem nagyon erdemes nyomni - varoson kivul.
Varosban viszont ket piros kozott felporgetem 90-ig, 3x savot valtok,
es nyertem 20 percet :) A tavolsagra atszamolva nagyon jelentos
megtakaritas.

Mas kerdes, hogy szvsz kevesen vannak, akik tenyleg sietnek - nekem
5-6 perc ide-oda mindegy, de az az elvezet :) Amiota eloszor ultem 
kocsiban, azota fertozott vagyok es minden pillanatat elvezem a
vezetesnek. 

Ebbol adodoan (sem) voltam kepes soha megerteni azokat, akik fapados
kocsit vasarolnak, akik remego kezzel tekernek 70-el, akik szamara az
auto a busz, vonat, villamos, bicikli sorba illo kozlekedesi eszkoz, mely
segitsegevel eljuthatsz A-bol B-be. Sot, fanatizmusom mar odaig terjed,
hogy a ceges Feliciat (ingyen benzinnel) leparkolom, es a Tipommal
jarok, ami pedig nem kis penz. Hogy miert? Az enyem, ugy alakitottam
at, ahogy nekem passzolt, minden rezgesere reagalni tudok, a szivem
egy darabja :) Az ablakot nem kell tekernem, van hova raknom a mobilom,
a penztarcam besuppan a helyere, nem kell karomkodnom, hogy milyen
allat cigizett megint a kocsiban, egyszeruen otthon erzem magam.
Minap vittem egy kollegam, akinek semmi vonzalma nincs a kocsikhoz,
jogsija van, de nem vezet, kocsikhoz nem ert. Eloszor a Feliciaval 
mentunk, utana a Tipoval, es csodalkozva nezett, hogy ez az, amire 
azt mondjak, hogy olasz srot? szerinte a 180e km-s 8 eves tragacsom
sokkal jobb, kenyelmesebb, ..., mint a 20e km-s 7 honapos Felicia.
Alig hittem a fulemnek, de nagyon jol esett...

Szoval az eredeti kerdeshez visszaterve - sebesseg. A kocsim a max.
nyomatekot 2900-as fordulatnal adja le - nem sok, azt hiszem 129 vagy
131 Nm - ilyenkor 103-107 km/h a sebesseg. Kb. 400 fordulattal 
feljebb nagyon kellemesen megy a kocsi - siman, minimalis zajjal -
ilyenkor lehet a hosszabb, egyenes szakaszokat szaguldas, vadulas
nelkul teljesen kielvezni - a sebessegmero viszont mar 120 fole kuszik.
Viszont ha valamit elvezni akarok, nem nagyon tud izgatni, hogy most
ismeretlen okbol 80-90-es korlatozasok vannak. Ha elkapnak, kb.
10 km/h a csalas, 10 km/h-ig nincs buntetes, 120-ert kb. 300 Sk
a buntetes, ami kevesebb, mint 2000 Ft. Ennyit nekem meger a dolog.

Termeszetesen minden leirt ertek nagyban fugg az utviszonyoktol,
nyalkas, esos, jeges, havas uton, kodben ovatossag rulez. 

Csak ennyit akartam mondani.

Cs.
+ - Re: meg mindig utak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Fogash!

 A reszletes valaszom elnapolom, mig meg nem neztem az M0 betonkockait.
1. emlekezetbol nehez valaszolni. :-(
2. hol nezhetem meg az altalad emlitett tesztfilmet?

>>2. a betontomb tomege osszemerheto az auto tomegevel(szemelyautot veve),
>Viszont nincs mozgasi energiaja. Ahhoz nem kell a tomegenel nagyobb ero,
>hogy a beton sulypontja az alatamasztason kivulre keruljon, akkor meg mar
>borul is.
 "Hoztam is, meg nem is" 

 Azert tudhatnad, itt rugalmas utkozes van, amikor az utkozesben reszt
vevo testek deformalodhatnak. A ket test utkozes utani energiaja
kevesebb lesz a karosszeriadeformaciora forditott energiaveszteseggel. 
Azaz lassit az a franya kocka, megha az oldalara fekteti is a kemeny
auto(versenyzo)...

>>azert fog valamit az auton, mielott az attor a masik savba.
>Vegulis majdnem tok mindegy, hogy egy auto+betontomb 60nal repul szembe a te
>savodban, vagy csak 40nel. Igyis-ugyis iranyithatatlanul, fejteton. :(
 
 Tulajdonkeppen Fogash most kotozkodsz, vagy probalsz valami ertelmes
velemenyt kialakitani??? 
  Egyaltalan nem mindegy, hogy mennyivel jon szembe, akar fejteton, akar
a hona alatt a kockaval az az auto! Baleseti helyzet léehetosege van,
amit
amennyire lehet, tompitani kell. Ne most kezdj azon vitatkozni, hogyan
kell megepiteni az M0-at, arrol elkestel. Az ut kesz, javitani kell a
biztonsagan. 
  Lehetseges megoldas az is, hogy kitesszuk vegig a 60-as tablat es
100 meterenkent trafipaxozunk. Hamarosan mindenki lassan fog menni,
javul a baleseti statistika. 


 Miert jobb a betontomb, mint a semmi? 
 SzVSz valoszinu keszultek ezugyben tanulmanyok es a
koltseg+hatekonysag+megelozes egyuttesben a legjobbnak a betonkockat
talalhattak. (Amennyiben nem keszult tanulmany, akkor ertelemszeruen
tippeltek a donteshozok)

 Otleteim a dontes lehetseges erveire:
- legfontosabb a fizikai elvalasztas, mert,
  "...ha meg lehet fordulni, akkor meg is fordulnak..."  
   Murphy M0as-torvenye 

- optikai vedelem :-)
 Nezd meg a kavicsos resz mennyire van a betonfaltol. Szep
oldaltavolsagot tartanak az autosok a betonkockak mellett,
pszichologiailag valoszinu jo dolog az a nagydarab betontomb, ijeszto
mellette gyorsan  hajtani.(A betonkockarol visszaverodo hang tovabb
noveli
a sebesseg erzesenek hatasat) 

- "demokratikus", mert hiaba van jo osszekotettesem a szervnel,
egyforman ervenyes mindenkire a fizikai szabaly, hogy ott all nem
mehetsz at rajta, szemben a mindenfele igazolvannyal, jobarattal

- baj eseten fog valamit
 Rovid idon belu megyek arra, meg fogom merni a befoglalo mereteket,
ebbol kiszamitom a tomeget, sulyponthelyzetet, stb. 

 Elvalasztasra javasolhatnam meg a Dunaferr altal keszitett kozuti
korlatokat, amelybol szerte az orszagban sok talalhato. 
  Valoszinu azert nem ezt a megoldast (es a drotkotelest) valasztottak,
mert azok felszerelese sokkal nagyobb koltseg es ezalatt az utat
1-1savra a tartok bebetonozasa miatt le kellene szukiteni.
 Ugye, akkor meg az ellen lazadoznank?
--
 Udv
  Levente
+ - levlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Van Skoda Felicia-val kapcsolatos levlista?

Udv

Timon
+ - Szolgaltatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Ingyen atvizsgaljuk Citroënjet

Oktober 2-20. kozott ingyenesen atvizsgaljuk Citroënjet. A muszaki
allapotfelmeresen tul az akcio minden resztvevoje 30% kedvezmennyel
vasarolhat.

Nev:  Auto Ormezo Kereskedelmi es Szolgaltato Kft.
Szekhely:  1112 Budapest, Vizsla u. 1-3.
Telefon:  1/3090920
Fax:  1/3090939
Email cim:  
WWW cim:  http://www.citroenauto.hu/

Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Skoda Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Skodások!

A Skodás társadalom egy taggal bővült a mai napon, ugyanis ma (okt. 14-én)
vettem át a gyémántmetál színű Fabia Comfort feliratú autómat. Még soha nem
ültem ebben a tipusban és meglepődve tapasztaltam, hogy nagyon csendes,
dinamikus, de még kényelmes is a maga módján. Eddig egy VW Passattal jártam,
ami 2000-es 16 szelepes motorral volt felszerelve és automata váltója
ellenére nagyon ment. Féltem a cserétől, de kellemesen csalódtam. Azért írom
ezt a fórumba, mert örülök neki és szeretném ezt megosztani veletek. Tehát
ha Solton és környékén ilyen hülye rendszámmal találkoztok, mint HJE az én
vagyok.

                Üdv. mindenkinek:
                        Lajos
+ - Dacia SuperNova (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A heten mutattak be a legujabb Dacia modellt :-o
A neve SuperNova, a Renault altal megvett gyar elso kozos kocsijat.
A karosszeria marad a regi Novatol, gondolom lattatok mar ilyet.
Egy par adat:
- 3 variansban keszul: Confort (4200 euro); Rapsodie (4500 euro); Clima
(5500 euro),
- mindharom verzioban van: sotet ablak, taviranyitos kozponti zar,
belolrol allithato oldaltukrok, allithato magassagu kormany,
- a Rapsodie es Clima tartalmaz meg: valami szpecialisabb belsot,
oldalso vedoburkolatot az ajtokon, kodlapat, magnot
- a motor 1,4l 75 LE es a kapcsoloszekreny Renault es 314 az 1500
komponensbol uj. 
- fogyasztas 6,7 liter/100 km
Egyelore ennyit, ha az arat nezed eleg olcso, minosegileg az elodje
nagyon szar volt az ujrol meg nem tudok nyilatkozni.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - hevero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyugyo irta:
>kb.10 perc telhetett el es jott a trabant a heverovel.

Alapvetoen igazat adok neked, de utanaszamoltam, az a 10 perc inkabb egy
felora lehetett - ettol fuggetlenul keves olyan magas oraberu ember lehet
Magyarorszagon, akinel egy felora nyereseg pariban all a kockazatokkal.

Udv:
pJ
+ - re : suzuki toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Igy nehez megitelni. Itt nalunk a sarkon a megnemadott jobbkez 
utan a skoda nem ment el sajat labon. Rossz helyen talaltak meg, 
kicsit javult az uttartasa :)))

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re: M0 szabalyosan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Igy az elmult par napban a HAT-ot olvasva, kezdek arra a megallapitasra
>jutni, hogy ezt a listat csak notorius gyorshajtok olvassak. En vallom
>azt, higy az utviszonyoknak megfeleloen kell vezetni es akkor nem kell
>attol felni, hogy az M0 a beton tombon kotsz ki. Jo-Jo mielott
>elkezdenetek korusban anyazni bevallom, hogy en sem vagyok szent es
>nyomom en is ezerrel ha lehet, de csak akkor ha lehet.
Csak az a baj, hogyha a szelso savban autozol az M0-an szep szabalyos
80-at, jon mogotted a kamion 100-al es villog, melletted meg
a belso savban "uzun arac" -masik kamion mar eloz 110-el.
Ha latjatok a kamion vegen az "uzun arac" feliratot, valoszinuleg torok
kamionsoforrel alltok szemben (ha Allah akarja, ugyis meghalunk mentalitas),
--akkor sok jora ne szamitson az ember.
(A nemet rendszamu kamionok nagyobbik reszet torok soforok viszik.)
Regota talalgatom, mit jelent "uzun arac", valszeg a long vehicle torokul.

Mas. Feltunt-e mar masnak is, hogyha ket teherauto megy egymas utan,
az egyik 30-al, a masik meg 31-el, akkor a masik elozni kezd?
--Udv: szm

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS