Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1518
Copyright (C) HIX
2002-07-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Szepvolgyi ut (mind)  20 sor     (cikkei)
2 re:M0 (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: Van legzsak meg az uleslapban is. (mind)  24 sor     (cikkei)
4 Re: Korforgalom (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Re: valaszok (mind)  41 sor     (cikkei)
6 Korforgalom (mind)  49 sor     (cikkei)
7 feknyom nelkul (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Benzinaremeles (mind)  68 sor     (cikkei)
9 Re: gyutacs 4 (mind)  26 sor     (cikkei)
10 XM V6 (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Re: Szepvolgyi ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Es hogy miert? A Szepvolgyi ut fovarosi kezelesben van. Bar
> az elmult husz evben nem tudok komoly munkalatokat
> felidezni. Kedves Demszky ur es elvtarsai nem szoktak
> polgari teruleteken kozuti vagy tomegkozlekedesi
> fejleszteseket vegezni.

Voltak neha felujitasok, csak keves (pl. korut, Karinthy).
De lassan itt a VIII. keruletben is terepjarot kell venni.
(Fiumei ut, Baross utca, kulso Kobanyai ut stb.)
Budapesten annyi a rossz ut, hogy szazmilliardokat (billiokat?)
kene rakolteni a teljes rendberakasara.

> A balos szavazat / fejlesztes korrelacioja szerintem 0,8
> felett van. Legujabb pelda: negyes metro nem a Keletiig,

Na nem mintha a Fidesz nagyon torte volna magat, hogy a sokat
emlegetett olimpia idejere itt legyenek jarhato utak is...
Most legalabb megint van egy kis fejlesztes.

Gumo
+ - re:M0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>"Vagy a 2A vegen amikor rahajtasz a 2/???/M???.... na ezt
>>ugyan hogy hivjak 2-es es M3-ast osszekoto utra az M3-as
>>iranyaban."
>
>M0 eszaki szakasz.

Teljesen korrekt elnevezes:  2/B

Cocas
+ - Re: Van legzsak meg az uleslapban is. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 2002-07-05 at 09:33, koloszar.attila--ln.matav.hu wrote:
> Ezt kicsit fejtsd ki, kerlek....

Mivel nem nev szerint kerted Tiszyt, en is megprobalom:)

A berlinben az elso uleseken oven dupla elorefeszito van. Viszont a
kupeba nem tudnak kettot tenni, mert az ajto feloli tul nagy helyet
foglalna el es akadalyozna a hatso utas beszallasat.

Igy aztan a kupera azt a megoldast talaltak ki, hogy a hattamlaba
tesznek egy legzsakot amely utkozeskor az utast egy picit elorenyomja,
megakadalyozva az ov ala csuszasat (ami ugye az egyik legveszelyesebb
dolog lehet, mert az ov mar nem a medencecsontra fejti ki az erot hanem
a hasra).

A 0.3 mm vastagsagu acellemezbol allo "legzsak" nem erintkezik
kozvetlenul az emberrel, az ulestamlaban  magaban fujodik fel,
megnovelve annak terfogatat (ami elorenyomja a vezetot/utast) es
modositva a geometriajat hogy jobban simuljon az emberi alkathoz.

Utkozes folyaman vegig azonos nyomast gyakorol egy "biztonsagi szelep"
segitsegevel.

Udv, Sandor
+ - Re: Korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 2002-07-05 at 20:53, Hunter wrote:
> >csak koccanasok vannak altalaban. Igazi karambol csak abbol szokott
> >lenni, ha kulfoldi erkezik, mert a korforgalmak szabalyozasa orszagrol
> >orszagra valtozik (pl. kinek van elsobbsege).
> 
> Konkretabban?

En jobban csak ket orszag szabalyait ismerem, de mikor romaniaban
letettem a vizsgat, meg kulon felhivtak a figyelmunket hogy a
korforgalomra is uagyanazok a szabalyok ervenyesek mind barmely
keresztezodesre. Tehat peldaul a jobbkezszabaly is.

Franciaorszagban viszont minden korforgalomban a mar benn levonek van
elsobbsege. Igaz hogy ez mindig ki is van tablazva, tehat ha egy roman
jon ide akkor tudja mit kell csinaljon. De ha egy francia megy
romaniaba, akkor bizony o azt fogja hinni egy tablazatlan korforgalomban
hogy neki van elsobbsege kozben dehogy...

Magyarorszagon mi a szabaly?

Forditva is vannak meglepetesek: errefele olyan jobbkezszabalyok vannak
hogy az ember haja egnek all. A szabaly ugyanaz mint mashol, csak van
egy jo par olyan hely hogy mesz a nagyforgalmu szeles es gyors fouton,
aztan jobbrol jon egy pici kis ut, belathatatlan meg minden, naponta 10
auto megy rajta vegig. Hozzaszoktal hogy ilyenkor a kis uton van minimum
egy elsobbsegadas, na itt nincs...

Udv, Sandor
+ - Re: valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 2002-07-05 at 21:43, akoska--hungary.org wrote:
> >Ugyan mar, ki vinne arrafele az autojat autotemetobe mikor ott lehet
> >hagyni az utcan? :)
> Akkor lassan utolerik angliat ? (itt szokas az utcan otthagyni a kocsit 
> -
> naponta szitkozodom egy otthagyott volvo mellett, ami tok
> balesetveszelyesen van a hazautamon az ut mellett, igaz mar
> korbemarticaztak a rendorok, tehat hamarosan elviszik.

Na latod, ez a kulonbseg, Romaniaban nem viszik el:) Egesz Bukarest egy
autotemeto...

> Ehhez kepest itt rengeteg a _lampaval_ellatott_ korforgalom :-o

Hat akkor en is :-o :) Mert peldaul a
http://www.tfhrc.gov/safety/00068.pdf elmagyarazza hogy ezeket nem
tekintik korforgalomnak az USAban, ugyanakkor az angolok csak tudjak
hogy mit csinalnak, ha mar kitalaltak az egesz cuccot... Te hasznalod
oket, mit gondolsz roluk?

> >- kizarva a frontalis utkozes lehetoseget
> Cserebe az ember oldalaba allnak bele az eszetlenek, akik eloznek a
> korforgalomban mialatt savot valtanak.

De abba ritkan halsz bele:)

> Probalj ki egy haromsavos utkeresztezodest (mondjuk egy alul-feluljaros
> fel/lehajtos keresztezodes helyett :-) )

Erre mar valaszoltam csak kereszteztek egymast a levelek. Egyebkent
tegnap hazafele osszeszamoltam, nem 12 hanem 15 korforgalmon mentem
keresztul es egy sem volt egysavos.

A kovetkezo oldalon egy kis attekintest lehet olvasni a korforgalomrol
(tortenete, kulonbozo orszagokban valo megjelenese, biztonsaga stb):
http://www.tfhrc.gov/pubrds/fall95/p95a41.htm Ugy mellesleg eleg
meggyozo erveik vannak a biztonsagossag mellett (a Federal Highway
Administrationrol van szo, hatha tudjak mirol irnak:). Kismillio egyeb
doksit lehet olvasni a roundabout safety szavakra rakeresve a google-n.

Udv, Sandor
+ - Korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Csak a rafutasos balesetek szama no meg, mert sokan csak az utolso
>pillanatban veszik eszre

Szerintem sokan csak az utolso pillanatban jonnek ra, hogy mit jelent a
KRESZ konyvben a kovetesi tavolsag betartasa. Ugyanis egy korforgalmat azert
csak eszre lehet venni.
Mert a behajtas elott altalaban van egy sziget. Rajta egy haladasi irany
tablaval. Jobbrol fent egy korforgalom tabla. Elottunk pedig keresztben egy
hatalmas valami, aminek egy nagykiterjedesu pup van a kozepen.

>Cserebe az ember oldalaba allnak bele az eszetlenek, akik eloznek a
>korforgalomban mialatt savot valtanak.

A folyamatos ivmenet miatt relative kisebb sebesseggel. Igaz? Valamint pont
ezert nagyobb az esely a kikerulesre, a baleset elkerulesere.
Szerintem legalabbis, egy ismeretlen sebesseggel elottem merolegesen halado
test ket dolgot tehet. Gyorsit, vagy lassit. Ugyebar ebbol adodoan kell
eldontenem melyik iranyba kerulom majd ki. Hat rohadtul nem fogom tudni, igy
nagyobb az eselyem, hogy telibe kapom az oldalat.

Korforgalomban az esetek nagyreszenel nem meroleges poziciok vannak. Ebbol a
szogkulonbsegbol adodoan mas lesz a becsapodo "test" szoge es mas lesz a
lehetseges felulet sikjanak merete.

Tamado auto:                        |

Tamadott auto felulete szoghelyzetben:

                                            /

a merolegesen vetitett sikja:   -

Ugyanez merolegesen:          --

Melyiket konyebb kikerulni a kicsit, vagy a ketszer akkorat?
A fenti szoghelyzetbol kovetkezoen mas a terheleseloszlas, a dinamikus hatas
kovetkezteben (utkozes). Mint egy meroleges utkozesnel. A frontalis utkozes
elkerulese gondolom egyertelmu.

A korforgalom egyetlen hatranya, hogy a tukrok kihasznaltsaga es a holtter
megvaltozik. Ez pedig ovatossagra int. Akit nem az magara vessen. Ezert nem
jo a tobbsavos korforgalom szerintem.

Summazva a korforgalom azoknak van kitalalva akik kozlekednek. Nem pedig a
sok boszme magyarnak aki egy halado autoban ul.

Teeby
+ - feknyom nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Szia Fogash!

Koszonom az infot. Nincs sok idom tv-nezesre. De a radioban es mas hirekben
semmit sem mondanak.

>Sodrodasnyom volt (meg a tvben is latszott), meg aztan >kidontott fak
szama.......

Teeby
+ - Benzinaremeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia SzaboZE!

>En havi 25 ezret koltok
>benzinre ha nem megyek videkre.

Gondolom, ha videkre mesz akkor meg meg tobb ez az oszeg.Viszont akkor mar
tulleped az evi 15.000 Km-t is. Gondolom, akkor te nem az atlagautosok koze
tartozol. Akik vagy csak munkba vagy meg oda is ritkan jarnak autoval.
Tovabba ugye az adotartalomrol beszelunk.
Akik az evi 15.000-nel tobbet kozlekednek azok mar tobbnyire vagy azert
teszik mert megengedhetik maguknak, vagy azert mert muszaly a munkajukbol
kifolyolag. Aki megengedheti maganak annak nem szamit, akinek meg
munkajabol adodik, annak meg ugyis van egy megterulesi lehetoseg legalabbis
reszben.

Irtad, hogy a havi tankolasod osszegenek 10-szeresebol autot kapsz. Hat ez a
masik szomoru dolog. Mert nem biztos, hogy kapsz belole autot. Kaphatsz
autot is belole. De egy 20 eves nyugati roncsot ne nevezzunk autonak.
Ha az embereknek nem csak a 20 eves nyugati szemet lenne elerheto, hanem
barmilyen penzugyi konstrukcioban egy uj, vagy 1-2-3 eves auto, akkor minden
mas lenne. Kevesebb szemet lenne az uton, kisebb lenne a
kornyezetszennyezes. Talan kicsivel biztonsagosabb is lenne a kozlekedes.
Mindenki panaszkodik. De tessek mar korulnezni, hany haztartasban van auto.
Mennyiben van 1-nel tobb auto. Ebbol hany haztartasban van uj es 4 eves
korig. Hanyban van 4-10-ig, es hanyban van 10-nel idosebb. Aztan ezzel
szemben hanyan tomegkozlekednek, hanyan kerekparoznak el a munkahelyukre
stb..
Magyarorszagon mindenki meg a wc-re is kocsival akar menni. (megjegyzem azt
mar ne is nezzuk, hogy ezek kozul kik panaszkodnak a legjobban)

Tehat egyet tisztazzunk. Autoba ulni nem muszaly, ha nem indokolt.
Felreertesek elkerulese vegett nem nektek mondom, csak ugy megjegyzem
azoknak, akik a sarki kozertbe is kocsival mennek.

- OFF -
Es ha mar sikerult a minimalbert is megemliteni, nem az arakkal meg az
adotartalommal van a problema. Hanem a berekkel. Az arak sosem fogbnak
valtozni radikalisan lefele. Sot idorol idore csakis felfele, es ebbe bele
kell torodni.
Azert megkerdeznem, hogy a havi alap 15.000-es rezsit, plusz a napi 1.000-es
kajat kifizetve mire marad a br. 50.000-bol? Ekkor meg nincsen kocsid, nem
koltottel extra igenyekre. Se uj ruha, se egy kis kikapcsolodas, mozi,
szinhaz stb.. Se cigi, se kave.

En is minimalberbol eltem joideig. Csak tudod en meg abban a "szerencses"
helyzetben vagyok, hogy nekem sosem volt jobb. Ebbe nottem bele. Nekem ebbol
a minimalberbol kellene lakast vennem, meg kocsit, plusz megelnem. Ez azert
hagyjan hogy lehetetlen, de megalazo. Januarban a br. 50.000-em az nt.
36.800 volt. Amibol napi 1.000 Ft volt a kaja mert az autoszerelo fizikai
munkat vegez. Ez ugye effektive havi 20.000 csak a kajara munkaidoben! Mert
estere megint ehes az ember.
En is tudom mibol lehet elni. Viszont VD-nek igaza volt, nem kell ennyivel
megelegedni. Akarni kell a tobbet es meg is kell erte tenni amit lehet.

Nehogy felreerts megegy dolgot tisztazzunk, apam anyam melos, 4-en vagyunk
testverek. A havi 1 fore juto jovedelem, ha eltartottak lennenk akkor nem
haladna meg a 20.000 forintot. Csakhogy lathato legyen nem a hasambol
beszelek.
- OFF -

u.i.: Elnezest ha valakit megsertettem volna, bocsanat ha elragadtatott
hangon beszeltem volna.

        >gondolkozni azon, hogy mi is a draga.... Ha te megteheted, hogy nem
erdekel,
        >akkor orulj neki. De ne bantsd azt, akinek minden forint szamit.

Teeby
+ - Re: gyutacs 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En arra gondoltam, hogy a Kispolak is gyujt a kipufogas utemeben. Tehat a 4
>utembol 2 ben ad szikrat egy hengerben. Igaz ebben csak 1 gyertya tartozik 1
>hengerhez.
>Ezert valojaban a Kispolakkal relative nem nehez "jo" emisszios erteket
>produkalni.

A Kispolakot nem ismerem, de gyanitom hogy ott is parhuzamosan kotott 
gyertyakkal oldottak meg a dolgot. Ebben az esetben pedig mindig csak 
a suritesi utem vegen levo hegerben levo gyertya ad szikrat, a kipufogo 
utem vegen levo pedig nem (mert a surites vegen levo hengerben kisebb 
az atutesi szilardsag). 
De tegyuk fel hogy megis gyujt a gyertya a kipufogo utem vegen. 
Gondolkodjatok kicsit. Mire a dugattyu a kipufogo utem vegen a felso
holtpontra er, addigra az egestermek 99%-a mar elhagyta a hengert, es
valahol a kipufogo csoben szankazik a kulvilag fele. Tovabba a 
kipufogo szelepek teljesen vagy majdnem teljesen zartak. Magyarazza el 
valaki hogy ha ilyenkor eldurran egy szikra a hengerben akkor annak 
ugyan miert lenne barmifele hatasa az emissziora? 
Gabor



__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Sign up for SBC Yahoo! Dial - First Month Free
http://sbc.yahoo.com
+ - XM V6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Condrix joe V6-os elmenyeivel csak egyet tudok erteni; igaz, az enyem
nem automata volt, tehat kicsit meg nagyobb elmeny volt vezetni - csak
tankolni nem...

-- 
Gabor - mailto: - http://rangers.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS