Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1561
Copyright (C) HIX
2002-08-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rendorsegi autok (mind)  36 sor     (cikkei)
2 unnep (mind)  27 sor     (cikkei)
3 vasuthalozat (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Re: Re: biciklistak (mind)  22 sor     (cikkei)
5 hasznalt auto vasarlas (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Re: ha mar kihultem, akkor ne ussetek + autopalya (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: biciklistak (mind)  26 sor     (cikkei)
8 mix (mind)  60 sor     (cikkei)
9 GPS (mind)  31 sor     (cikkei)
10 elso auto (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - rendorsegi autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HELLO!

Ha mar tul alacsony a vernyomasotok, lenne par kerdesem :-)

1) Latottt mar valamelyikotok kek villogoval fixen szerelt (tehat nem a
COBRA-11
-ben is lathato, alkalmankent a tetore kirakott "szivargyujto-uzemeltetesu"
pilacs),
valamint szirenaval es rendorsegi felirattal ellatott DIESEL
rendorautot? ):-)
Gonosz kis kerdes, tudom :-))) Amugy LADA NIVA helyszinelo autot lattam
mar eletemben, az akar mar diesel is lehetett... (A COBRA-11-ben Heinzberger
Porsche-je is lehet, hogy mar valami hiper-szuper befecskendezeses
diesel...)
Kivancsi vagyok hany valasz jon a kerdesre... :-) Biztos sokan majd ugy
tesznek,
mintha nem is olvastak volna... :-) Istenem, ma ilyen kis gonosz vagyok
:-)))

2) A rendorsegi Opel Astra-kat meg nem hallottam sima autoduda hangon
dudalni,
csak ugy, mintha a szirenat egy-egy pillanatra bekapcsolnak, vagy valami
hasonlo
"karogo" hangon (pl. amikor szabalytalankodora "ugattak ra" vele..) Azokban
nincs is rendes duda, direkt alakitjak at mas hangzasura, vagy esetleg ez
plusz
beepitett effektus, amit a duda mellett hasznalnak? Elegge izgatja a
fantaziamat
- sok mas dologgal egyetemben :-) - ugyhogy jo lenne, ha kis hazankban
valaki
tudna a valaszt... Rendort meg nem akarok megkerdezni, hatha visszakerdez
valamit... :-)

Na pa'!

GERI
+ - unnep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Stevie:
>A hutorendszerben nemcsak a fagyallosag miatt
>fontos a viz es a fagyallo folyadek ara'nya! A
>fagyallo folyadek a vizpumpa keneset is
>biztositja.

Nem reg csereltek a vizpumpat. A "haz" egyik oldalan van a bordas henger,
amibe a vezermuszij kapaszkodik, a masik oldalon pedig a lapatkerek. Mit ken
a hutofolyadek? A szimeringet? A csapagyat? (Egyiptomban sima vizet toltenek
a Toyotakba.)
---
GERI:
>A -35 fokra beallitott  fagyallo nem tulzas?
>Amikor az en OPEL-embe meg LADA-mba toltottem,
>-25 fokra szoktam allitani.
Az attol fugg, hogy milyen hidegre szamit az ember. Bar a -25-re allitott
fagyallo sem fagy meg -25 alatt csak kasasodik. de hogy mennyit bir, ki
tudja? Lehet figyelni amagyar tel atlaghomersekletet, de vegul is minden
motoron van 1-2 fagydugo, ugyhogy nem kell beszarni :-)))
---
Tegnap hohohorgasztunk a ravazdi tavon, amellett hogy kukoricaval fogtam egy
2.6 kilos csukat, hazafele istentelen forgalom volt azon a szuk kacskaringos
uton. Viszont most mar tudom, hogy a Passport hatulrol is erzekeli a lezert
:-)))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - vasuthalozat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Fogash!

> kormany(ok) nem kozbeszereztek, az EU egy fillert sem adott erre. Mas
> kerdes, hogy a vasuthalozat kimondottan jo (az oraszagot 120-160kmh
> sebessegre alkalmas vonalak szelik at minden tranzit-iranyban), megsem
azzal
> utaztatjak a kamionokat. Pedig gyorsabb is lenne, a sofor is pihenne, a
> kornyezetet sem terhelne, es a koltsege is osszehasonlithato a
haladassal...

    Ebben biztos vagy?
Amikor kb. tizenot eve erosen erdeklodtem a vasutak irant, akkor
azt hallottam vasutas berkekben, hogy Magyarorszagon egyetlen
100 km/h-ra hitelesitett palya van, a Budapest-Hegyeshalmi
1-es szamu palya. Az osszes tobbi ennel lassabb. Az elmult
tizenot evben ennyit fejleszetett volna a MAV? Nekem inkabb
ugy tunt, hogy allando penzhiannyal kuzdenek. Bar neked lenne
igazad.

    Udv:

            Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re: Re: biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval engemet meg lehet kovezni :) Jogsim van, a 
>szabalokat osmerem, de biciklirol nem mindet tartom
>be (kiveve az 50-es korlatozast, azt
>torvenytiszteletbol nagyon ritkan szegem csak meg :-))))

En ugy tudom, hogy a legujabb szabalyozas szerint
biciklivel max. 40km/h -val szabad menni. Az mar mas
kerdes, hogy ora hijan ezt hogy lehet betartani.
Vajon mit gondoltak a jogalkotok?
En szoktam 70-nel is menni (na jo, bevallom, lejton
lefele:-)))
Az meghuzosabb, hogy setaloutcan 10km/h-val, ahol
kiegesziteskent a bicikli is ott van a kek tablan,
ott 20-szal szabadna az uj KRESZ szerint menni.
Na ezt probald meg betartani ora nelkul:-))
Gabor
U.i.: Itt Svajcban (a sok meredek emelkedotol
eltekintve:-)) elvezet biciklizni, az autosok
nagyon toleransak velunk. Meg persze a
gyalogosokkal is.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: biolpc09.unifr.ch)
+ - hasznalt auto vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihoó!

Az utolso HIXAUTO-ban irta valaki:

> arra kernelek
>benneteket, irjatok meg mi a folyamat, mig egy hasznalt autorol
>vegre elmondhatom, hogy az enyem.
>Ugy vannak sejteseim, de inkabb biztosra mennek.
>A valaszokat lehetoleg maganba is kernem, ne farasszuk vele a tobbieket.

Szerintem mehet listara is, speciel engem is erdekel , meg mindig tortenik
valami extra
dolog ilyenkor, es a sajat boron valo tapasztalatok megosztasa soran esetleg
egy
olyan dologba is belefuthatunk, ami massal mar megtortent, aztan abbol
okulhatunk.
Nem gondoljatok?
Ugyhogy szerintem nyugodtan mehet listara, a mai ugyis nagyon rovid volt...

GERI
+ - Re: ha mar kihultem, akkor ne ussetek + autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sajnos a sem a penzugy, sem a (gazdasagi es) kozelekedesi miniszterium nem
> volt kepes az elmult ot evben azon megujulo kereseimnek eleget tenni, hogy
> az autotulajdonosok altal utdijkent befizetett osszeg nagysagat eves szinten
> megmondjak. Ez mar csak azert is fontos lenne, mert a gazdasagi es

Tipikus valaszok:
-"maga ezt ugysem latja at"
-"nem en vagyok az illetekes"
-"errol majd mi gondoskodunk"

Mit lehet az ilyenekre lepni? Forszirozod, hogy senki nem tesz itt
semmit, hogy jobb legyen. Van valami konstruktiv otleted? Szerinted mit
kene tennunk? (Sajnos itt keves az, ha a nyalunkat verjuk. Suketek a
fulek.)

Gumo
+ - Re: biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Gergely,

>foleg a kulso reszeken (kispest, lorinc)
Egy kollega.:-) Sokaig en is arrafele jartam, de elegem lett belole. Szuk,
rossz  utcak, boszme forgalom, teherautok... eletveszely. Ma mar inkabb
kertek alatt besunnyogok a Nepligetig aztan tovabb vagy a Duna vagy a
Varosliget fele.

>Nem tudom, ki ismeri kispesten a centrum melletti keresztezodest
Hajjaj...

>Ha viszont atmegyek a piroson, amikor latom, hogy SENKI
>nem jon mar az ulloin
Igy is lehet, bar en inkabb egy masik megoldast szoktam valasztani. A piac
utan bemegyek jobbra és a Postabank elotti lampanal metszem az Ulloi utat.
Mondjuk nekem jo, mert egyebkent is ez az utiranyom, de szvsz mindenkeppen
megeri ez a kis kerulo: az Ady utig a Hunyady nagysagrendekkel jobb a
kerekparosnak, mint a Bathory.

>de a gyalogosok 80%-a megis ott megy. Vajh, kerdem en, miert?
Van egy bizarr elmeletem: szerintem azert mert olyan guszta csini pirosan
kovezett; mas mint az unalmas szurke jarda. Az ember mar csak osztonosen is
inkabb azon megy.

Udv,
pJ
+ - mix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Mikor elutnek egy farkaskuyat a lokharito elejevel, az 
> szarratorik, kilog a szenzor akkor konnyen eldurrant.

tudtommal a szenzorok nincsenek a motorterben, nalam a radio
alatt van valami motori transverzali es a hatso ules alatt 
egy szenzor... El nem tudom kepzelni, mit csinalna az utkozo
mogott egy lassulast erzekelo szenzor. A legzsak meg soha
nem utkozesre lo ki, hanem az eszmeletlen lassulasra.

> Ja, en egyiket sem tortem ossze egyszer sem! Rengeteget 
> olvastam, hogy igy-ugy meg lettek csukva szegeny elso 
> (vagy sokadik autok).

En 5-bol 3-al koccantam :((
Az elso a Lada volt sok ev motorozas utan egy artatlan 
szituban fekeznem kellett es automatikusan a jobb labam
jobbra indult meg es nyomtam egy kover... gazt. Meg akkor 
is tovig nyomtam a gazt, mikor mar 1 percce az oszlopban
alltam. Az auto tulelte, bar a sarhanyo ragorbult a kerekre
es teljesen kikopott a gumi, mire hazaertem (9,5 km). A kar 
15e Ft volt.

A Tipoval mar irtam - egy zoldre fekezo tyukba hajtottam 
bele, a jobb sarhanyo vege horpadt es eltorott az 
indexbura. Fenyezessel lett a kar 20-21e.

Az Alfat is irtam mar |- alaku keresztezodesben a foutrol 
tertem jobbra, a mellekut sarkan ujsagarus bode van, ami 
mogul kihajtott egy biciklis a gyalogatkelore. Az elottem
levo Renault 21-nek volt eselye meglatni, igy satuzott,
nekem viszont nem volt eselyem, raadasul hatrafele 
figyeltem, mert egy ezust Fabia beszorult a masik savba es
elkezdett dudalni. Az ut egyiranyu, 1 sav, igy meg csak nem 
is volt hova kapnom a kormanyt, a jobb elejevel kb. 20-25-
30 km/h sebesseggel belerongyoltam a Renaultba. A kar egy 
lokharito fenyezes, egy uj maszk+fenyezes (elrepedt), egy 
uj reflektor (a magassag allitas kiszakadt, az uveg nem 
torott be...). Eloszor el sem akartam menni a biztositoba, 
aztan kiderult, hogy jol tettem, >180 ezret szamlazott ki a 
markaszerviz...

Vagyis egy tapasztalatlansag es 2 kovetesi tavolsag be nem
tartasa... 

---

Tegnap olyat lattam, amilyet meg soha... Vonul 30 falu a 
fovarosba dolgozni 70-85 tempo, 3 auto huz mellettuk el - 
egy Octavia RS, egy Laguna es en. Egyszercsak a Laguna 
hatuljabol lang csap ki, par mp-en belul az egesz alja 
fustol, de o nem vesz eszre semmit, tovabb eloz. Meg elozes 
kozben teljesen felcsapnak a langok, fekez, leall, mogotte 
leall egy Ford kisteher es egyutt probaljak eloltani. 
Hihetetlen, hogy ilyen megtortenhet, ezt nem gondoltam 
volna. Ez rettenetes, szerintem nincs eselyuk megmenteni az 
autot :(((( 

Cs.
+ - GPS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Ja, a GPS+ a navirendszer terkepe alapjan tudja, hogy most 10 meterre van
> egy 150 meter sugaru balkanyartol, ezert elkezdi a lampat ovatosan balra
> forditani. Ehhez nem kell sok minden, csak egy 3-4000 euro erteku (fogy.aru)
> muholdas navigacios rendszer, meg az adott orszag pontos es aktualis
> terkepe. Meterre pontos, nem csak ugy nagyjabol. Raadasul ha lefutsz a
> terkeprol, neadjisten brodszajdolsz, akkor mi van? A
1 - sajna nem ismerem a Mercedes GPS+ rendszeret, az lehet, hogy 3-4000
euro. Azonban el kell mondanom, hogy en mar egy komplett autos
rendszert ki tudok hozni ugy kb 120 ezerbol. Ez egy iPAQ-bol, egy
GPS-Antenna-bol all + terkepbol all. Ja es az iPAQ mp3 jatszik le
kozben meg kimondja magyarul, hogy merre fordulj. Ha megveszed az uj
plugint, akkor ha eltevedsz, akkor generalja az utat. Ja es van
logfileja, amibol akar egy menetlevelet is ki lehet allitani.
> GPS csak a helyet
> tudja, azt nem, hogy a kocsi hosszaban, vagy keresztben all az uton. A regi
> megoldasokban tiszta mechanikusan volt az egesz megoldva, ugyanis a kanyar
> bevetelehez az ember altalaban eltekeri a kormanyt. Vagyis az mukodik
> megpordules, szandekos keresztbe autozas kozben is... :)
2 - amennyiben van egy domborzati terkeped, es az mondjuk katonaknal
hasznal DAB(azt hiszem igy hivjak) fileformatumot hasznalja, akkor
tudja, hogy merre lejt a domb/hegy/arok. + az elmozdulasbol ki tudja
talani a kocsi mentiranyat. Termeszetesen ha tolatsz, akkor a hatuljat
mutatja az elejenek, de szeme meg nincs. :)

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. augusztus 19.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - elso auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Hat Wallace PF126-os "elmeny beszamoloja" utan en sem hagyhatom ki ezt a
temat. :))
Az en elso autom egy wartburg. Feher, csodalatosan nagy, stb. Egyszer
hagyott ott. Kozvetlen a vetel utan 15 perccel, a Margit hidi
lefordulonal delutan 4 orakor a csucsforgalomban: leszakadt az akkurol a
trafo vezetke. Nem tudom mennyit tettem bele, de ugy 2 evig volt
velem, ezalatt volt egy motorgeneral, es ugy adtam el hogy nem volt
benne hutoventillator + plusz csak hidegvagoval lehetett kinyitni a
jobb oldali anyos ajtot. Ennek ellenere csak kb 20 ezret buktam rajta.
A masodik es jelenlegi autom egy VW Golf 1, 1976-os. Nincs olyan jo
allapotban mint Shake-e, de megyeget. Tuning inkabb a kaszni
megerositese + Vento 3-as motor elektronika es injektor es 205-os gumik
vannak rajta. Illetve a GPS-es rendszer.
Egyetlen erdekessege, hogy 140 ezerert vettem. Mint utolag kiderult a
hatso futomu ki volt rohadva es ezert kasznit kellett cserelni. En meg
hulye modon megvetel utan meghajtottam 160-al az M3-ason. Elveztem de
kesobb az uto is megallt bennem. 96-ota van nalam es az aszzony neven,
aki akkor meg csak baratosno volt. Lassan mar veteran. ;)

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. augusztus 19.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS