Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2127
Copyright (C) HIX
2004-03-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kerdoiv... (mind)  21 sor     (cikkei)
2 re: uj auto ara, link, pcsucs (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Re: Draga diesel (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Re: Dizel auto fenntartasa (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Gumi! (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Ertelmes hozzaszolas (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Vectra karpitja (mind)  10 sor     (cikkei)
8 gaz + turbo (mind)  33 sor     (cikkei)
9 Re: Dizel auto fenntartasa (mind)  39 sor     (cikkei)
10 Re: uj auto ara (mind)  35 sor     (cikkei)
11 re: uj auto ara + ket hir (mind)  59 sor     (cikkei)
12 re: uzemanyagvezetek dugulas (#2126) (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Kerdoiv... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

--------------------- cut here -----------------------
** Alacsony fordulaton nyomatekbol szeretek vezetni **
1. GMA, Opel Omega "A", 3.0i 12v
2.
** A nagy fordulatu, porgos az en ritmusom **
1.
2.
------------------- cut here ------------------------


Kivágtam a kerdoivedet, azota egy fekete negyzet van
az LCD monitoromon... :-)


Egyebkent a nagy nyomateku, kis fordulatra szavazok...


Szép napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - re: uj auto ara, link, pcsucs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
mar irtam regebben, walesi baratom vett egy XJS Jaguart. Uj ara 54000 font
volt,
o negy evesen 7000-ert kapta meg...
Mas: a rajta felejtett rendszam majdnem tobbet ert mint a vetelar, de az
elozo tulaj eljott erte es bar az adasveteli szerzodes alapjan megtarthatta
volna a srac, megis visszaadta neki. Akos, hogy is van ez a rendszam mizeria
Angliaban? Latok ujsagokat, oldalak tele vannak rendszam hirdetesekkel...
============
Egy hasznos(?) link citroen tulajoknak: tobbek kozott bepotyogve az
alvazszamot megtudhatjuk hogy mit pakolt bele a gyar eredetileg, mi a valos
ORGA szam es igy tovabb. Ingyenes regisztracio utan a bal felso menupontra
kattintva jutunk az adatokhoz:
http://www.citroen-pr.net/spot/accueil.asp?lng=LEN
============
>Porlasztocsucsot nem kell minden honapban cserelni! Elegendo
>200000km utan (ekkor sem biztos)
Triznyak, enyemben 260000 van most, mibol lehet tudni hogy megerettek a
porlasztocsucsok a cserere?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Draga diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igazad van. Egy fontos momentumok kihagytam a hozzászólásomból.
Feltételezve, hogy az autógyártók minden előírását betartjuk (nem számítva
, hogy hülyeség vagy sem) és hivatalos úton megvásárolt kellékeket és üzemanyag
ot számolunk, akkor kimutatható, hogy a diesel autók fentartása évi több, mint 
50 ezer km megtétele után válik valójában kifizetődőbbé (Ezt nem lege
ndákból és anekdótákból gondoltam ki, iskolában ezt tanítják).

És direkt példának hozzák fel, hogy mennyi a különbség nagyon sok megtett kilóm
éter és egy munkábajáros autó fentartása között.

Ha belevesszük, hogy mit lehet olcsón megszerezni, akkor az autó fentartási köl
tségei felől elmegyünk egészen a ki mennyit tud lopni kategóriáig, de ez m
át nem ez a lista.

The7up

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: cerberus.pgsm.hu)
+ - Re: Dizel auto fenntartasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ha számolni kezdesz, ne lepődj meg, hogy nem jön ki, >amit látni 
>> szeretnél. Jah, kezd például azzal, hogyha >fentartási költségeket 
>> próbálsz összehasonlítani, legalább egyforma árú >olajat számolj bele.

>Attol tartok Te fogsz meglepodni ;) A dizel oktober >ota van meg es ha 
>leszamitom a marhasagokat, amire koltottem (uj >klimagomb, mert nem 
>tetszett, riaszto, konyoktamasz, folia, ...) akkor >bizony kijon, hogy volt 
>1 olajcsere es volt egy gombfej, 8 liter ablakmoso, 2 >vanilia illat 
>wonderbaum, 4 mosatas, 500 liter gazolaj. Ezek kozott >semmi nincs, 
>ami dizel specifikus lenne...

Akkor van egy rossz hírem... Én pont egy éve vásároltam autót, azóta kb. 1600 l
iter benzint vettem bele, még nem cseréltem benne olajat és az elkövetkező
 egy évben nem is nagyon tervezem. (És nem azért mert spórolok, hanem mert a sz
ervíperiódusa 30e km...)

Most akkor melyik is a drágább?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: cerberus.pgsm.hu)
+ - Gumi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Kocsim eladasa utan nalam maradt :-) 4 db Yokohama nyari gumi. Tavaly
nyaron vettem, kb 8000 km-t futott, tehat olyan 90 %-os. Nem serult.
Merete: 175/65 R14. Ha valakit erdekel, 30 ezerert eladom egyutt a
4-et. Debrecen.

Tibor
+ - Ertelmes hozzaszolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Kedves Gaal Tamas fogadd virtualis kezszoritasomat!
Lenyugozott a gazuzemu autozasrol irt hozzaszolasod,
tele volt konkretumokkal, hivatkozasokkal! Latszik
hogy jol koruljartad a temat es nem csak a "sajat hangod"
akartad hallatni! Gratulalok!
Ilyen hozzaszolasok kellenek a HIX-be, ezert mar erdemes
olvasgatni! :-)

A benzin-diesel onigazolos vitakat mar nem lehetne
TENYLEG  maganba folytatni? ):-o

Udv!

GERI
+ - Vectra karpitja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Autosok

egy kedves baratom Vectrajaban elkezdett nagyon csunyan lemallani a 
plafonrol a karpit. Tudnatok-e abban segiteni, hogy talaljon egy 
karpitost vagy olyan szakembert, aki ezt meg tudja csinalni neki. Mar 
nem fiatal az auto, tehat nem lenne jo tul sokat kolteni a projektre, de 
egyebkent a markaszervizben sem tudtak semmit mondani.

Elore is nagyon koszonom a segitseget,
Koronczi Endre
+ - gaz + turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>SzA> Mennyivel robbanekonyabb a gaz auto hajtasara hasznalva mint
fozni
>SzA> vele :-o
>Ha minden jol megy, semennyire. De a nagymamak tipikusan nem hajtanak
>130-cal gaztuzhelyestul, amikor a galamblevest fozik.
Akkor nem ertem, hogy az csatorna alatti alagutba miert engednek be
gazpalackor amennyiben az tuzhelyet vagy hutogepet hajt, de nem
engedik be ha az autot hajtja.

> Felado : 
>az Excel szerint 1gallon = 3,786235 liter, 1 merfold meg 1,609344km,
Koszonom az excelre nem gondoltam :-o
a merfoldnel en 1.6-al szoktam szamolni, falura ez is megteszi :-)

>24,6mpg = 9.56 L/100km
>45,6mpg = 5,16 L/100km
>34,9mpg = 6,74 L/100km
>Az 1.8 szivomotore 10.7/6.2/7.9 volt. A jobb menetteljesitmenyeket
>alairom, de
>itt kb 15% fogyasztaskulonbsegrol beszelunk a turbomotor JAVARA. Nem
>cserelted fel oket veletlenul?
En biztos hogy nem, mivel a turbot mar regota aruljak, ezert annak az
adatai mpg-ben vannak megadva, mig a szivot csak most keztek arulni,
es a honlapra europai megszokas szerint kerult fel (gondolom hamarosan
lecserelik).
Azert erdekes eredmeny.

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - Re: Dizel auto fenntartasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 18 March 2004 11:33, ar146 wrote:
>> A te szamitasod bizonnyal ervenyes lesz nalatok, de nem lesz az a
>> nemeteknel.
>
> Szerencsere nem ott elek, hanem itt, es mivel itt es magamnak
> szamolom, orulok neki, mint majom a farkanak. Nekem aztan 8, hogy a
> Gunther miert mennyit fizet ;))))

Teljesen igazad van, en csak azert irtam hogy nehogy meg akard cafolni
az adac szamitasat es osszeverekedj az eredeti kozlovel (talan Marky? Ha
nem o, elnezest, nekem adac => nemet => Marky logikam van:)

Apropo adac es nemet statisztikak. Valakinek nincs veletlenul meg a
danner koccanasi-koltseg lista, tipusra lebontva? Nekem csak 2000ig van
meg, es az is elegge kivonatosnak tunik. Erdekes erv lehetne a vitakban,
no meg gumicsont a listanak :-)

>> Itt meg evi 30e km folott eri meg dizelt venni :-)
>
> Az itt nem FRA? Mostanaban egyre tobb a francia ismerosom es valami
> miatt egynek sincs benzin motoros autoja. Hmmm, lehet, hogy nem
> olvasnak ADAC statisztikakat? :))

Bizony, fra. Es itt is igazad van, mert az eladott autok ketharmada
dizel, es abban is igazad van hogy nem olvasnak adac statisztikat. Sot,
francia statisztikat sem olvasnak, mit csinaljak veluk :-) De persze az
is lehet hogy olvasnak - es megis a dizelt preferaljak, peldaul mert
konnyebben vezethetonek talaljak a benzinessel szemben... (jaj mit
mondtam)

Amugy most nem talalom azt a cikket amiben 25-30e km-ert olvastam, az
autoklub oldala indoklas nelkul 20at ir. (Az atlagos evi km itt is
15.000 alatt van, tehat valoban lehetetlen hogy az emberek ketharmadanak
penzugyileg megerje dizelt venni.)

Es maris van egy francia ismerosod akinek benzines autoja van ;-D

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: uj auto ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 18 March 2004 21:10, akos.szalay wrote:
> Magyarul az auto az ertekenek majdnem a felet elvesztette egy ev
> alatt!
> Ez szerintetek normalis es minden uj autoval igy van, hogy az elso
> evben az ertekenek majd a felet vesziti ?
> Akkor ezek szerint a 2-3 evben szinte semmit nem veszit az ertekebol ?

Ez gondolom megint orszagfuggo, de nekem ugy tunik azert egy picit
durvan all hozza a kereskedo.

A franciaknal elegge igaznak tunik az a hozzaallas hogy mihelyt
benyomtad a hatsofeledet az autoba, elveszitett 20-25%ot az ertekebol
(draganak tunik az elso napi autozas!:). Utana viszonylag keveset veszit
egy darabig, majd ahogy kerek eveket tolt, zuhan egyet. Tipikusnak tunik
az en modellem piaci erteke (evi 15e km-ert vettem alapul):

Betoltott honapok szama        ertek az uj arhoz viszonyitva
uj ar                                         100%
6                                              74%
12                                            73%
18                                            63%
24                                            62%
30                                            52%
36                                            50%


Ennek alapjan 50% egy ev utan, az eros... Meg akkor is ha esetleg vannak
olyan dolgok amik miatt nehezen adhato el (pl fura szin, a piac altal
nem igenyelt felszereles stb).

Nincs az angoloknal egy olyan szervezet amely iranyado arakat hataroz
meg a hasznalt autoknak?

-- 
Udv, Sandor
+ - re: uj auto ara + ket hir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A dobb akkor ert, amikor be akartam cserelni egy ujabbra
> (rafizetessel), es kozoltek, hogy 5000 fontert beszamitjak.
> Magyarul az auto az ertekenek majdnem a felet elvesztette egy ev
> alatt!
> Ez szerintetek normalis es minden uj autoval igy van, hogy az elso
> evben az ertekenek majd a felet vesziti ?
> Akkor ezek szerint a 2-3 evben szinte semmit nem veszit az ertekebol ?
> (a katalogusokban es a kereskedoknel nezve a harom eves autok az uj
> autok ertekenek 60%-aert mennek)
Ez ugy mukodik, hogy 5000-ert megveszi, es 7000-ert arulja. Igy mar azert nem o
lyan rossz az az arany.
Persze ez gondolom nem vigasztal, de orulj legalabb a 2000 kedvezmenynek amikor
 megvetted.

Nekem 3900CHF-ert szamitottak be, amit aztan 4400-ert arultak.
Hogy elkelt-e es mennyiert, azt nem tudom.


Regebben szo volt a kenmentes uzemanyagrol. Nem olyan reg olvastam,
hogy Svajc 2004. januar 1-tol csak kenmentes uzemanyagot hozhat forgalomba.
Persze a meg meglevo keszleteket el lehet adni.


A masik hir, hogy 2004. aprilis 1-tol Olaszorszagban kotelezo felvenni olyan me
llenyt
amely fluoreszkalo csikokkal van ellatva olyankor, ha az ember kiszall a kocsib
ol
rossz latasi viszonyok kozott vagy sotetben, illetve autopalya vagy gyrosforgal
mi
ut leallo savjaban pl. lerobbanas/kerekcsere/3szog kirakas eseten. A kulfoldi r
endszamu kocsik
tulajdonosat nem buntethetik penzbirsaggal kozuti ellenorzes soran ha nincs ily
en
melleny, de ha arra kerul a sor, hogy valaki a fentebb emlitett korulmenyek
kozott kiszall a kocsibol e melleny viselese nelkul, akkor 33,60-137,55 EUR koz
otti
penzbirsaggal buntetheto. A szabaly az auto utasaira is vonatkozik. Ezert javas
olt ilyen
mellenyt a belso terben es nem a csomagtartoban elhelyezni, ugyanis a mellenyt
meg kiszallas elott kell felvenni. A melleny nem is akarmilyen lehet, hanem sar
ga,
narancs vagy voros, a kodja pedig CE Uni En 471/95 - Classe 2 es 10-15EUR kozot
t
aruljak benzinkutakon, aruhazakban, stb.

Laci




--- -
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Get closer to the financial markets with Reuters Messaging - for more
information and to register, visit http://www.reuters.com/messaging

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - re: uzemanyagvezetek dugulas (#2126) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem is ilyesmi gondom van. Egy ideje azt kezdte csinálni, hogy ha
a tank kb. 1/3-áig kiürül, 140-nél rángatni kezd. A további
ürülés folyamán egyre alacsonyabb sebességnél rángat, végül 100-nál
gyorsabban nem hajtva üresre lehet autózni a tankot.

Benzines, porlasztós 1.7-es Volvo 440. A tankba már töltöttem fél
liter etilalkoholt, nem segített. Benzinszűrő gyárilag nincs(!),
illetve van a porlasztóban valami pálcika, ami ezt a célt szolgálja,
de én betettem egy hagyományos szűrőt az AC-pumpa elé. Ezt cseréltem
is, nem segített.

Ed

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS