Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 835
Copyright (C) HIX
2000-08-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kirandulas (mind)  44 sor     (cikkei)
2 Eredetiseg vizsgalat (mind)  16 sor     (cikkei)
3 ADAC statisztika (mind)  33 sor     (cikkei)
4 sportosan vezetni (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: Mi van, ha igaz??? (mind)  50 sor     (cikkei)
6 AF (mind)  22 sor     (cikkei)
7 re japan vasak, vizhajtas, Go well, go Shell :))) (mind)  66 sor     (cikkei)
8 Suzuki festek (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - kirandulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hetvegen csavarogtunk egy kicsit az eszak-keleti orszagreszben.
Budapest -Gyongyos -Kekesteto.
Majd Kekesteto- Parad - Sirok - Eger.
Terkepen kb 10km-es egyenes utszakaszt is jelez, a valosagban
max 100m-es egyenes szakaszok k... nagy kanyarokkal.
Az ut felet 3-asban (seb. fokozat) tettem meg kb 40-50-es tempoval.
Az ut vadregenyes, nehol teljessen osszeborultak a fak az ut felett.
Forgalom szinte semmi. Csend es nyugalom. Rallys hajlamu
egyeneknek kifejezetten ajanlott .... :-)))
Sirok-ra veletlenul kerultunk. Pontosabban csak at akartunk hajtani
rajta, de egyszercsak egy var feliratu tabla osztonzott lassitasra.
A hegyteton all Magyarorszag egyik legerdekesebb sziklavara.
A var 60%-a a sziklabol van kifaragva. Tele van termekkel es 
jaratkkal. Nezelodtunk teremrol - teremre (barlangrol-barlangra)
mint a gyerekek. Egyszoval szuper. 
Az egri var hozzakepest felejtheto...
Viszont a varos gyonyoru. A varfal alatt kozvetlenul van egy
ingyenes nagy parkolo. Es egy tipp :
A tanarkepzo foiskola tornyaban van egy csillagaszati muzeum es
egy sotetkamras kivetito. Ez utobbi egy sotet szoba, a tetejen van
egy tukor ami a benti asztalra vetiti a varos kepet. A tukor korbe
forgathato es dontheto.
Innet mentunk tovabb Eger - Recsk -Lilafured -Omassa -Diosgyor -Miskolc.
Ez az ut is csak kanyarokbol all. Kreta es Korfu elbujhat mellette.
Sajnos Lilafureden szinte csak keresztulhajtottunk, a diosgyori var pedig
az orunk elott zart be, ezert ide ujra el kell jonni. A vegcelunk Sarospatak
volt. Miskolcrol kifele meg egy 30km-es kiterot tettunk, mert nem volt 
normalisan kitablazva a 37-es ut. Vegul 100-120-as tempoval Sarospatakig
mentunk.
Es ami szamomra hihetetlen: 
Teli tankal mentem le Dunaujvarosba es vissza +Bp - Sarospatak,
Ez 454km volt es csak 24l benzin ment bele ez 5.3l-es fogyasztas !!!
Az auto Ford Fiesta 1.3i clx 

Hat ennyi.
Vaddisznonak ajanlom az eszakmagyarorszagi utat, nem a 3-ason, hanem igy 
kis utakon. Gyonyoru es technikas.

Udv
F.Tibi


+ - Eredetiseg vizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>bar en meg abban is jartam, hogy az egyi keredetvizsgalo ceg adatbazisa
>szerint  92-es az autom,
>pedig hivatalos papirokat tudok rola szerezni hogy itt vettek mo-n 1994 06.
>hoban, igy kerestem egy masik ceget, akiknek jobb volt az adatbazisuk es
>93-asnak titulaltak a jarmuvet, hamar minden belso alkatresz 93-as volt,
>csak az adatbazis beszelt 92-rol.. :)))))
>
>Ant
>
En ugy hallottam egy szervizben, hogy az eredetisegvizsgalathoz hasznalt
szamitogepuk online kapcsolodik valami kozponti gephez, ami pestorszagban
van, es annak az un. "kozponti adatbazisat" hasznalja. Ebbol arra
kovetkeztettem, hogy egy adatbazis van az orszagban, es mindenki innen kapja
az adatokat a vizsgalat soran. Akkor hat nem igy van? Ez is bullshit...

Udv joe
+ - ADAC statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nasfay Zoltan irta:
: Ugye kis hazugsag -> nagy hazugsag -> statisztika.

Egyetertunk, csak abban a statisztikaban bizz, amit magad
hamisitottal. :-)

: Az ADAC statisztikaira ez fokozottan igaz. En az ADAC-tol mar annyi
: hulyeseget olvastam, hogy minden uj koholmanyukat fenntartassal fogadom.

Az ADAC nem megbizhatosagi statisztikat kozol, hanem kiszallasit. Ez ugye
mindjart mas. A statisztikat persze nemeteknek keszitik, akiknek a
kocsival valo torodese abban merul ki, hogy vasarnaponkent a kertben
lemossak. Jo pelda erre, hogy evrol-evre a villamos rendszer meghibasodasa
viszi a palmat. Ez annyit jelent, hogy csomoszor kivonulnak telente
bikazni (tavaly a 3,4 millio kiszallasbol felmillio), mert a tulaj semmit
sem torodik az aksival, tehat valoban nem tul relevans adat. Ha viszont
engem az erdekel, hogy melyik autoba tesznek gyarilag olyan aksit, ami
ritkabban hibasodik meg/merul le [a nepautoknal feltetelezheto, hogy kb.
azonos aranyban van minden markanal a garazsban ill. utcan tartott kocsik
aranya], akkor igenis erdekes a statisztika. Az 1999-es statisztikajukrol
(2000 maj.-ban jelent meg) elismerem, hogy hasznalhatatlan, a regebbiekben
legalabb hibajelensegre lebontott szamokat kozoltek, ami alapjan magamnak
eldonthettem, hogy mit hogyan sulyozok.

Viszont arra kivancsi lennek, hogy milyen ADAC-cikkek esnek Nalad a
"koholmany" ill. "hulyeseg" kategoriaba es miert, mert nekem az utobbi 5-6
evben nem tunt fel, hogy boduletes baromsagot irtak volna a
klubmagazinjukban.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - sportosan vezetni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba irta:
> vezettem :) Egy szo mint szaz, a 130 km/h vegsebessegu
> Chryslert is lehet sportosan vezetni...
Sot, egy 1000-es Suzukit is lehet sportosan vezetni! Es sokkal nagyobb elmeny a
llva hagyni a nagyautokat mint forditva! 8-PPPP
Sot, varosban a szabalyokat betartva is lehet sportosan kozlekedni! Nem a meret
 a lenyeg! (Ja, ismeritek a viccet a lorol, a tyukrol es a BMW-rol? Ha akarjato
k elmeselem!)

Dani
+ - Re: Mi van, ha igaz??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Levente, sziasztok AUTOsok

AZ AUTO 0834-ban irta :
>Udv HIX-autosok!
>VD>annyi vizet iszik, mint benzint eszik
>Ma "gondolkodtam"(neha en is nagyzolok) es eszembe jutott a Csonka
>fele vizbefecskendezeses motor. Ez benzinnel es vizzel megy, a kettot
>specialis karburator adagolja a szivocsobe.
Pontositanek:
_Banki Donat_, fele vizbefecskendezeses 2utemu motor volt, anno.
SzVSz, _csak_ benzinnel ment, a vizet csak hutesre hasznaltak, ill
hasznaljak mai is.
(Lsd.:Versenymotorok (500 ccm, 4 henger, vizbef., 200+ Le),
talan meg a WRC raliautok is de ebben nem vagyok biztos.)
A vizbefecskaendezes lenyege annyi, hogy a vizet az uzemanyag elott kuldik
be a hengerbe, igy az lehul,
-> nincs ido elotti ongyulladas, ahogy azt irtad.
>Hatasfok: 40% korul, kompresszio 15-21 korul!!! A nagy 5let abban
>van, hogy kompresszio utem alatt a suritesbol szarmazo nagy hot a viz
>disszociacioja nyeli el (=> nincs kopogas a nagy kompresszio ellenere),
>majd az eges alatt a hidrogen es oxigen vizze alakul vissza, javitva a
>hatasfokot.
2 keredes:
1. Mivel bontottak fel a vizet hidrogenre es oxigenre?
2. Hogyan oldottak + azt, hogy a hidrogen ill. az oxigen a nekik egyszerubb
eleges helyett ujra egyesuljenek
>Tehat a mechanikai munka hatasfokrontasat (gazok felhevulese a
>kompresszio utem alatt => dizelmotor) kikuszoboljuk a vizbontassal,
Ha felbontjuk a vizet, akkor 2 igen gyulekony anyagot kapunk (hidrogen
oxigen) ami...
>majd a gazok ujra vizze alakulasaval "elvezzuk" a hatast.
... nem fog visszaalakulni vizze, hanem az uzemanyaggal egyutt eleg (lsd.:
Nitro's autok)
>Lehet, hogy VD ilyet olvasott???, mert akkor NEM a Molnal veszed a
>vizet, hanem a csapbol + hazi viztisztito rulez?
Az Automaniaban benne volt, folyekony hidrogent tankolnak a kocsiba,(minusz
rettentosok fokon :-) a H hidegen tartasat egy ketretegu aceltartaly
szolgalja amlyenek a ket resze koze 70 reteg aluminium-foliat raktak,
hoszigeteles celjabol, a kocsin ket kulonbozo adagolorendszer van
(benya - hidrogen) es egy tank hidrogennel kb 400 kilometert tud megtenni a
kocsi.
A demoban szereplo kuton egyebkent 110 Pfenning volt a hidrogen litere

Ui.:Ment listara is

Udv: Peter
***************************************************
Chmelik Péter  
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
+ - AF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Autofelugyelet ( 8 sor )
>
> Hi
> Eladosorba kerult a 6 eves Astra Caravanom a muszakin meg
> "joindulattal" elfogadtak a felig kirozsdasodott motorszamot
> (eljenek a nyugati autok!), de felmerult, hogy igy nehezen fogom
> tudni eladni.

AF-es motorszammal meg sokkal nehezebben fogod eladni,
eszedbe ne jusson atuttetni!!! A joisten ovjon meg ettol a
cselekedettol.

Meg veletlenul se kerjel AF-es szamot, csak bajod lehet belole.

Udv,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com --
+ - re japan vasak, vizhajtas, Go well, go Shell :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj, udv, uff...uff !

Tehat mai tesztunkben ismet a Japan vasakat vesezgetjuk :))

- Nasfay Zoltan vrotta le:
>De nemcsak azert, mert a japanok az utobbi 10-15 evben elkezdtek tartosabb
>autokat gyartani, hanem attol is, hogy az europaiak egyre rosszabbak. 15-20
>evvel ezelott csinaltak a legjobb kocsikat.
Telitalalat. Igazad van, ezt kihagytam az elozo levelembol. A pelda kedveert
maradjunk a Hondanal. Az elmult 15 evben szamos baratomnak szamos autoja
volt. Lassan mindegyikunknek feltunt, hogy az agyon ajnarozgatott, agyon
tutujgatott az egekig magasztalt VW-k hullottak szet elsokent. Eloszor mi is
a veletlenre gyanakodtunk, de a sokadik szeteses utan mosolyogva
konstataltuk, hogy itt mas a bibi. Az lehet, hogy nem akartak szetrohadni,
meg az utaster sem zorgott, de ha nem megy az auto nincs is minek zorgetni
:) Mar pedig nem ment(ek). A masik erdekes dolog, hogy az utott vagott
Civic, es CRX sehogyan sem akarta megadni magat. Mindezek mellett kedves
ismerosom tobb szazezer kilometert futott 92' es kiadasu Civic-e valahogy
nem akar sem le,sem pedig elrohadni. Barmikor barmelyik EU vas melle buszken
odaallhat, ugyanis leveri barmelyiket. A motorja olyan allapotban van, hogy
a VW az uj autoiba nem pakol hasonloan jo allapotut, pedig ismetlem 300e km
van benne.

>van a bajom, hanem egyeniseg es a feeling hianyaval, valamint a legtobbszor
kok
Ugy-ugy. Ezt en sem birom megszokni, s talan ezert maradok az EU autoknal

>Mindketszer szepen ki van irva a teljes nevem, ez valami negativ elojel?
Nem nem nem nem !!! Elnezest kerek :))

- aldo irta:
>Ma "gondolkodtam"(neha en is nagyzolok) es eszembe jutott a Csonka
>fele vizbefecskendezeses motor. Ez benzinnel es vizzel megy, a kettot
>specialis karburator
>adagolja a szivocsobe.
Ez eddig OK, de ezt mar regota hasznaljak (hasznaltak) autoversenyeken.
Reges-reg olvastam egy cikket, ahol a rally versenyeken tortent feltunesuket
kommentaltak. Halkan jegyeznem meg, hogy a magyar Off-Road talalkozokon is
visszakoszon ezen technika, sot a kovetkezo napokban a lista tagjaihoz ismet
aktivan visszacsatlakozo Nivas Norbival mi is gondolkozunk a Niva ilyeten
torteno vizesitesevel. Norbi baratom rajzot mar talalt a technika
adaptalasarol. Ebbol az origobol megvilagitva a vizes kerdest, a 750h nem
tunik uttoronek.
Irtak mar elottem az uzemanyag cella megvalositasarol. Erdekes mod nem
emlekszem, hogy barki is megemlitette volna az Opel nevet, pedig az altaluk
kifejleszett technikat mar a tesztpalyakon is kiprobalhattak az ujsagirok. A
tesztauto egy Zafira volt. A kiserleteket penzelok kozott a Shell nevet
szelloztetgetik, ugyhogy olajlobby ide, olajlobby oda, valami megindult.

- Shell Smart-orulet:
Szomoruan vettem tudomasul, hogy a 2000-es Smart katalogusban mar nem
szerepel a bevaltott pontokert jaro repulojegy. Kerdem en !!! Hat ezert
gyujtogetek :)))))))))))))
Komolyra forditva a szot. En is probalgattam egy ideig a V-Power
csodabenzint. Tobb ezer kilometert futottam vele az alabbi tipusokkal:
Austin Montego, Ford Escort, Opel Astra, es (a hecc kedveert) Yamaha Jog
Next Zone. A tesztidoszak alatt a vart eredmenyt tapasztaltam, azaz nem
tortent az eg adta vilagon semmi kulonos !
Most kihoztak ennek a lottynek az upgradelt valtozatat. szamitasaim szerint,
ha ez ketszer olyan hatekony, mint az elodje, akkor a vegeredmeny erossen
konvergal a matematikaban oly jol ismert nullaval valo szorzashoz.

Mara ennyi agymenest tartogattam szamotokra.

Koszonettel:
Marci
+ - Suzuki festek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/12/00 -0500, you wrote:
>Mint mondtam az _uj_ suzukikkal van a problema, eddig senkinek nem volt
>vele baja...nekunk se az elsovel.
>Megegyszer leirom, hogy 98 ota festik massal a kis 'rizsestalakat', ha
>ket eve volt Suzukid, az meg a regi festekkel keszult...azert nem volt

De nem 2 eve hanem ket evig, meg megvan az auto (igy ki lehet szamolni, 
hogy 98-as), bar lehet hogy az volt az utolso jo festekkel keszult 
darab,,,, Ha sotetkek suzukid van es arrol lejon a festek az termeszetes, 
mert rossz festeket kapott a gyar, asszem meg a saab meg par nagyobb 
autogyarto is ilyet kapott es ugyanigy jart egy sorozattal..  De szerintem 
vidd kermibe, van aki uj autot kapott utana.. proba szerencse...

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS