Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2200
Copyright (C) HIX
2004-06-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Zsebpenz es radio (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Re: gyilkolni gazolot? (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Re: gyilkolni gazolot? (mind)  43 sor     (cikkei)
4 3pontos bizt. ov (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Alfa 156 arlista (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Dorka, rally, koltsegek, ... (mind)  38 sor     (cikkei)
7 mai 1 (mind)  56 sor     (cikkei)

+ - Zsebpenz es radio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hehe, en ra szoktam tenni egy lapattal: most is olajcsere meg
> egy jobb elso ize csereje (valami feloklomnyi gumiharangos
> csukloszeruseg amibol egy menetes rud all ki) kerult valami 19e
> penzbe, otthon meg 38-at vallottam be. Miert? Ti hogyan
> csinaltok zsebpenzt????

Gombfej?
Zsebpenz: nem az asszony kezeli a kasszat :))

> Szeretnem lecserelni a Peugeot 307-emmel kapott gyari
> magnosradiot egy CD/MP3-at tudo masinara, de olymodon, hogy a
> konzolon levo kijelzo (ami a radio nevet megjeleniti), illetve a
> kormanykapcsolo megorizzek funkciojukat. Az interneten talaltam
> egy adaptert (amit legkozelebb Franciaorszagban lehet kapni),
> mely garantalja a fent emlitett dolgokat, Sony autoradiokkal. Ez
> nekem tokeletes lenne, de ha nem muszaj, nem mennek ki Fro-ba az
> adapterert.

A neten nezelodve mas tipusokhoz is van ilyesmi, Blaupunkthoz pl.
100 euro korul emlegetik. Autoradio szerelessel foglalkozo
fuggetlen helyeken erdemes erdeklodni, a markaszerviz nyilvan nem
tarthat ilyet, hanem a gyari CD-s radiot kell kinalnia... Ha pedig
itthon esetleg nincs, kimenni akkor sem kell, biztos elkuldik
postan is.
+ - Re: gyilkolni gazolot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> de azert ugye csak akkor oli meg a gazolot,, ha tenylegesen tehet arrol,
> hogy elgazolt egy gyermeket?  Ha vetlen, meg hadd eljen egy kicsit.

Ha tehet rola, akkor is mas illetekes a buntetesre...

> Soha ne kelljen,

Termeszetesen ebben bizik mindenki, de ha megis bekovetkezik a
tragedia, akkor az erintettek csak tovabb nehezitik maguknak a
tortentek feldolgozasat, ha ugy erzik, hogy az igazsagszolgaltatas
is cserbenhagyja oket, mert egyaltalan nem, vagy nem kello
mertekben buntet. Ezert csak latszolag nagyon tapintatos dolog
oket ebben az erzesukben meghagyni, vagy megerositeni...

Ami pedig a "mit tennek, ha ez lenne", "nem birnam ki, ha ez
tortenne" tipusu velekedeseket illeti, sajnos tapasztalatbol
tudom, hogy egeszen mas a helyzet, amikor a baj tenyleg
megtortenik.

Dorka is tudja, hogy nem azt kene tennie, amit mond, csak most ugy
erzi, hogy abban a szituacioban nem tudna mast csinalni. Ennek
ellenere biztos vagyok abban, hogy megsem tenne meg, mar csak
azert sem, mert pl. a masik gyereket is fel kene nevelnie. Sot
minden bizonnyal egyebkent sem, de bizzunk abban, hogy a kerdes
csak elmeleti marad.
+ - Re: gyilkolni gazolot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Ha vetlen, meg hadd eljen egy kicsit." 
Nem nagyon akartam mar tovabb ragozni ezt az off topic 
temat, de K. Attila irasa miatt muszaj megis reagalnom. 
Ezt a dolgot 2 aspektusbol lehet megkozeliteni. Az egyik 
erkolcsi-filozofiai indittatasu. Aki forgatja a Bibliat, 
az tudja, aki nem, annak most mondom, hogy csak Megvalto 
Krisztus Urunk vetlen, artatlan, es buntelen. Mindenki 
mas mar eredendoen bunosnek szuletik. Erre irtam, hogy 
Istenne'l a kegyelem! A dolog masik aspektusa sokkalta 
foldhozragadtabb: mit jelent az hogy VETLEN? A rendori 
vizsgalat szerint? Mint pl. Csaszar Elod, vagy a fene 
tudja milyen polgarmester fia? Mert ugye, ezek jogilag 
mind artatlanok. Es ez csak a jeghegy csucsa, meg hany 
olyan eset lehet, amely nem kap nyilvanossagot. Ezert 
mondom azt, hogy bar imadkozom azert, hogy erre soha 
ne keruljon sor, de megalakitanam a magam egyszemelyes 
birosagat, a korulmenyek merlegelese utan meghoznam az 
iteletet, es vegre is hajtanam. Nem kell se ugyved, se 
ugyesz, se ne'pi a'lnok! De beszeljunk vegre vidamabb 
dolgokrol. Ez csak az en velemenyem volt es Woody Allen 
o'ta tudjuk, hogy "a velemeny olyan, mint a segglyuk: 
mindenkinek van, de senkit sem erdekel a masike!" :-)) 
( Elnezest ke'rek a listatol a vulgarita'sé'rt! ) 
Ma's: majdnem csatlakoztam a robogosok tarsadalmahoz, 
melynek D.J. Tiszy is emblematikus tagja. :-)) Ez ugy 
tortent, hogy kaptunk egy hasznalt piros Honda robogot 
ajandekba. A parom ki sem probalta, azt mondta, hogy a 
188 cm-el es a 95 kg-al ugy nezne ki, mint egy majom a 
köszöru"kövön. En a 172 cm-el, meg pont eleg kicsinek 
talaltattam ahhoz, hogy kiprobaljam. Elmentem tehat a 
Fogarasi uti Tescoba vele, bevasarolni. Na, ez volt az 
elso, es utolso utam robogon varosban. Ahogy mentem az 
ut szelen, olyan 30 km/h-es tempoval, minden mellettem 
elhuzo teherautonal halalfelelmem volt. Pedig azt nem 
mondhatom, hogy leszoritottak volna, megis a sebesseg 
kulonbsegbol szarmazo menetsze'l miatt, folyton attol 
tartottam, hogy felborulok vele, es 10 deka felvagott 
es nehany zsemle miatt, arvan no"nek fel a gyerekeim! 
Tiszy - es mas robogosok is - ti hogyan vedekeztek ez 
ellen? Marmint, a kapaszkodason kivul... :-)) 
Dorottya

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-72-211.dial.freestart.hu)
+ - 3pontos bizt. ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Az en kis otajtosomhoz harompontos ov van kozepre is, a felso 
> bekotesi pontja a plafonon van, az megbirja :-) 

A 3 ajtos Puntonkban is 3 darab 3 pontos bizt. ov van hatul. A kozepso 
a bal felso sarokban van rogzitve, es bivalyeros felfogatassal az ules 
tetejen atvezetve, igy nem zavar a kilatasban sem.

Cs.
+ - Alfa 156 arlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ja, az Accord es az Alfa is boven 6 felett indul.

Probaljunk mar meg egy kicsit pontosabbak lenni. Az Alfa 156 1.6 
mindharom verzioja joval 6 millio alatt van (5.2 indul a fapad), a 6 
millioba meg az 1.8 TS es 1.9 JTD Impression valtozata is belefer, 
vagyis a BOVEN 6m felett jokora LODITAS.

Mas kerdes, hogy normalis felszereltseggel es motorral valoban nincs 
6m alatt 156.

Arlista: http://www.alfaromeo.hu

Cs.
+ - Dorka, rally, koltsegek, ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Csaba: Ne bankodjon a sok szervizkoltseg miatt, hiszen 
> ami megvan csinaltatva, arra egy ideig nem kell kolteni, 
> es legalabb nyugodtabban autozhat, mint az a sok ember, 

Ez nagyon aranyos volt :) En egy picit sem bankodtam, az autom 
mindig megkapja, ami jar neki. Mondjuk igy hettel a kirandulas elott 
nem jott tul jol ennyi kiadas, de ekkora utra ugysem indul el az ember 
szakadt kocsival...

Tenyleg, szerintetek mennyire vagyok hulye 5500 km-t autozni ket 
hetes nyari szabadsag alatt? Az Alfasok szerint nem vagyok epeszu :)))

aki elhanyagolja az autojat. ( A multkor taxival mentem 

> Mellesleg, gratulalok a Rally-s sikerehez. A parom is szokta nezni 
> neha, az ifjabb Toth  Janos ( Janika ) a kedvence. O"t is legyozte a 
> rally-n? 

:)))))))) neeem, ez egy klubtalalkozos rally, kb. 50 auto, kb. 120 km tav, 
3-4 ora kozott szintido, 13 feladat. Az nyer, aki a legtobb pontot szerzi 
a feladatok helyes megoldasaval, ill. legkozelebb van a szintidohoz. 
Minden kedves HIX olvaso elolvashatja a tortenetet a 
www.cuoresportivo.sk oldalon az Utazas szekcioban. Szerintem megeri 
elolvasni, aki kivancsi a kepemre, szinten ugyanott kell keresni :)

> Mas: a batyamek mennek jovo het vegen Lengyelorszagba, 
> Szlovakian es Csehorszagon keresztul. Ha Csaba ismeros 
> arra is, akkor jol jonne egy tanacs, hogy hol tankoljon 
> utkozben. Csehorszagban olcsobb, vagy Szlovakiaban? Es 
> van arra is autopalya dij? Ha van, ugy draga vagy nem? 

A cseheknel olcsobb. Az autopalya matrica 150 szlovak ill. 100 cseh 
penz (a legolcsobb, 10-14 napos).

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - mai 1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash: Bar finoman szolva nem vagyok nagy szakerto az 
>autovasarlas teruleten, de en ugy gondolom, hogy talan 
>akkor jarnanak legjobban, ha egy Svajcbol behozott "F" 
>Opel Astra-t vennenek. A svajci autok megkimeltebbek, 
>mint a nemetek, mert szigoru "speed limit" van minden 
>autopalyan, es sokkal extrasabbak! 
Dorka, jol emlexem, hogy a napokban egy pillanatra tegezesre talalt(al) valtani
? :-) 
Koszonom a tippet, ez a lehetoseg is megfordult a fejunkben. Ha megengedi/ed, p
ar aprosaggal probalnek hozzajarulni a szakertove valashoz. :-) Az import haszn
alt auto akkor lehet poen, ha az ember sajat maga utazik ki, valasztja ki a nek
i tetszo darabot, amit bejuttat az orszagba. Ennek viszont van egy fix koltsegv
onzata (kiutazas, szallas, stb) ami ilyen szereny aru daraboknal el is viheti a
 velelmezett megtakaritast. Sajnos a vallalkozas-szeruen importtal foglalkozok 
erdeke a minel olcsobb beszerzes, igy az esetek tobbsegeben nagyon sokat futott
, nagyon lerongyolodott, konnyu serult autokat gyujtenek, amik itthon eros kozm
etikazason atesve kelletik magukat.Mivel Svajc nem EU tagallam, el bennem a gya
nu, hogy onnet autot hozni majus 1 ota macerasabb, mint EU tagallamokbol. 
>A masik lehetoseg, hogy uj autot vesz, kis osszegu havi 
>torlesztessel, hosszu - 60 honapos - futamidore. 
Ezzel is jatszottunk egy pillanatra, de vegul is a tul nagy kockazat (rossz kor
nyek, lopasveszely) es a dragabb fenntartas (kotelezo markaszervizes karbantart
as) miatt letettunk rola. A netet megbongeszve (koszonom Robinak, aki megtette 
helyettem!) kiderult, hogy a kocsi realistabb kinalati ara inkabb 250, mint 150
, ez egy picit mas perspektivaba helyezi a dolgokat, a cel-autot is. :-)) 

Jut eszembe: ha valakit erdekel, tudok rola kepet kuldeni. Escort XR3, 84es, jo
 allapotban, szeptemberig muszakival elado.

>Hosszasan tudnam ezeket sorolni. Mindenesetre 9 even at
>mentoztem rohamkocsival, meglehetosen sok baleset helyszinet lattam.
>Altalanositani persze nem lehet, de az altalam latott sok szaz baleset
>kozul 5 % alatt voltak a gyorshajtas MIATT bekovetkezett balesetek.
Vagyunk itt paran, akik _erezzuk_ hogy ez igy van, de a jogrend szerint aki nyi
tott szemmel alszik a vezetoulesben, az szabalyos, aki 92vel megy, az meg nem. 
:-( 
Aki sarkosan 50/90/130-cal kozlekedik, az o savja _mindig_ az ove, az nem defen
ziv, hanem maximalisan alkalmazza a bizalmi elvet, vagyis feltetelezi, hogy min
denki mas olyan jol kozlekedoi az olyan jo szabalyok szerint, hogy ha o maga ne
m csinal semmi torvenybe utkozot, akkor senkinek nem lesz semmi baja. Az esetek
 tobbsegeben az ilyen istenbarma minimalis kozremukodesevel a baleset siman elk
erulheto lenne. :((( 
Szerintem defenziven en vezetek. A defenziv vezetes lenyege ugyanis a "rajtam k
ivul mindenki vezetni nem tudo barom" -hozzaallas. Amig ez a fejemben van, tudo
m, hogy baj eseten csak magamra szamithatok, nem varhatok el kozremukodest senk
itol, az uttest "ellenseges terep", ahol akarva/akaratlan, de mindenki az en el
etemre tor. ENNEK megfeleloen valasztok savot, sebesseget, manovert. Csodak cso
daja, mukodik, hiaba nincsenek a tenyleges sebessegeim koszonoviszonyban sem a 
megengedettel.... :-)

Csabi! A Selenian  most nem olaj volt az elso dij? Vagy botor modon _elotte_ cs
ereltettel olajat? :-) A fektarcsad nem tojas, hanem tengelyiranyban van utese,
 en elso korben felszabalyoztatnam, ha a vastagsaga engedi. (ilyen fiatal auton
al szokta engedni). 

Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS