Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2100
Copyright (C) HIX
2004-02-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 riasztot keresek (mind)  35 sor     (cikkei)
2 VVT vezerles (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: Fenykurt 2. (mind)  29 sor     (cikkei)
4 re: Melyik az olcsobb? (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Nem hasznal a szep szo sem... (mind)  34 sor     (cikkei)
6 Vezerles (mind)  107 sor     (cikkei)
7 re: gyors hajtas (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - riasztot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

autoriasztot keresek. Lehet hasznalt jol mukodo, esetleg uj.

Amihez ragaszkodom:
- tavvezerlos
- ugrokodos
- min. 2 tavvezerlovel
- inditasgatlos
- panikriasztas
- kp-i zarat kezelje
- csendes ki-/bekapcsolas
- ne legyen Audioton, First, Satellite, Panasoanic, stb. tipusu

Lehetoleg:
- kompakt (szirena+riaszto egyben)
- rablasgatlos
- utes-/emeleserzekelos
- belsoter ultrahangos vedelme
- utanfutovedelem
- onelesedes
- gk. kereses
- index zarlatvedett

Ar:
max. 15-17e-et szanok ra. Nem volna baj, ha ebben benne lenne a
gazolajelzaro szelep (inditasgatlashoz). Ha esetleg van valakinek ilyesmi ottho
n
elfekvoben (pl. eladott autobol kimentett), vagy tud olyan tipust, ami
fentieket tudja es tudja, hol lehet beszerezni, kerem tajekoztasson.
Uj riaszto eseten a fenti ar alatt a beszereles nelkuli arat ertem;
ragaszkodom ahhoz, hogy magam szereljem be.

Elore is koszi es udv,
Ivicz Laszlo
+ - VVT vezerles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az lenne a kerdesem, hogy a vvt vezerles tulkepp mit csinal
hogyan mukodik, egyaltalan mi a jo benne?
Ez van az Ignnisben, es alacsony fordulaton elegge halott.
Allitolag ezt hivatott kompenzalni a vvt. De mert nem teszi?
A 8v Swifthez kepest ezzel indulaskor szamtalanszor lefulladok.
Foleg tolataskor. Igy porgetni kenyszerulok. Eddig azt hittem
a porgetosok mind mazsolak, de lehet, 
hogy csak 16v motorjuk van :-))

Koszi: Arpi
+ - Re: Fenykurt 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2097, :
 >        ha valaki ugy er-
 >        zi, a refivel onbiraskodhat, akkor en is tehetem
Dehogy. A "szemet szemert" korszak mar elmult.
Neha nekem is jol jonne, de akkor is, ennek vege.

 >        addig senki nem szol-
 >        hat egy szot sem, amig valaki meg nem serul miattam.
Tfh. a gyereked ovodaba jar. Az ovi elotti utcan egy bizonyos valaki
mindig siet, nem hajnaldo 200m erejeig lassitani. Mikor teped le a pocset?
Amikor masodszor meglatod, vagy amikor a gyereked haja szala meggorbult?
Errol ennyit.

 >        - buntet,
 >        Ugy erzem, barki, aki fenti kategoriak barmelyiknek
 >        aktiv tagja, meg csak csunyan sem nezhet ram azert,
 >        mert balesetmentesen szabalytalan vagyok.
Egyszer "buntettem", amikor a tecso parkoloban a gyalogosok/gyerekek miatt
kicsit lassan mentem, beallt mogem fel meterre egy tuningcsoda. Villogok
neki hatra, hogy csak nyugi -- semmi. Mivel epp en is kicsit ideges voltam,
azzal segitettem elo a megnyugvasomat, hogy a parkolobol kifele menet
elozekenyen kiengedtem mind a 6 db epp-akkor-odaerkezo-de-elsobbseget-
nem-birtoklo kozlekedot, majd a legvegen a gyalogosokat. Ha ezert paraszt
vagyok, akkor oke. Egyebkent mar a T-betus kocsiban is ledudaltam az utrol
a tokolodoket, szoval ezt en is utalom.
De akkor is, kicsit maskepp kell ehhez hozzaallni.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - re: Melyik az olcsobb? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> A dolog szepseghibaja az, hogy a gyar megsem mindig
> tamogatja ezt a megoldast, mert a vezermutengelyt 
> lefogo cseszekeket nem lehet kulon kapni, igy ha 
> ezek tornek, akkor elvileg baj van...

> Gyakorlatilag viszont nincs, mert Magyarorszagon
> gyartjak oket :)
-------
A gyar a cseszeket gyartastechnologiai okok miatt nem 
arulja kulon. A cseszek sorozatban gyartott egyedi 
darabok, nincs koztuk ket egyforma. A gyartas soran a 
hengerfejet, a feszerelt cseszekkel, egy 
munkafolyamatban munkaljak meg(vonalfuras), igy 
biztositva az azonos meretet, es a furatok 
egytengelyuseget. Ugyanezen okbol nem arulnak kulon a 
motorblokkhoz fotengelycsapagyfedelet, vagy sebvaltohaz 
egyik, vagy masik felet.
Az "utangyartott" cseszeknel az elteresek kijatszasara 
   aprobb trukkoket kell alkalmazni, ami altalaban 
nagyobb csapagyhezagot jelent, ezzel feladva a furatok 
egytengelyuseget. Ez hosszutavon a tengely 
anyagfaradasahoz, toresehez vezethet.


Udv,  Triznyak
+ - Nem hasznal a szep szo sem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En  egyszer  mar  -  megfutamodva  -  felajanlottam Neked a gyozelmet.

Egyreszt engem nem a gyozelem erdekel, masreszt az a bizonyos
felajanlas nagyjabol arrol szolt, hogy legyen igazam, bar -
szamodra legalabbis - nyilvanvalo modon hulyeseget allitok.

> Elmondtam  mindazt,  amit  akartam. Ha tovabb folytatom, csak ismetlem
> magamat.  Sem  a  hangerejetol,  sem  az  ismetlesek szamatol nem lesz
> helytallobb.

Nem ismetelgetned kene, hanem reagalni azokra a meresi
eredmenyekre es ervekre, amelyek ellentetesek az allitasaiddal.

Vagy ha nem ohajtasz reagalni rajuk (egyebkent miert nem?), akkor
legalabb a visszakacsintasokat mellozd...

> kacsintas on
> Te  tovabb  provokalsz  szabadon  valasztott fegyverekkel. Mit tehetek
> erted, hogy ne pusztulj bele  hadonaszas kozben szerzett sebeidbe ?

Mit tehetsz? Gondold azt, hogy most eppen idegbetegen pusztulok
bele sebeimbe, csak arra kerlek, hogy ezt ne terjeszd, mert igy
ismet csak arra utalsz, mintha azon teves elkepzeleseid lennenek
helytalloak, amelyeket tovabbra sem vagy hajlando erdemben
megvitatni...

Ugye pont azt kertem nagyon szepen, hogy ezt ne tedd... Ha masert
nem, akkor azert, mert nem szep dolog egy idegbeteget szandekosan
ingerelni...

De amint lathato, a szep szobol sem ertesz, sot egyenesen oromodet
leled abban, ha az altalad betegnek tartott masikat piszkalod...

Ugye milyen szep, intelligens es emberi cselekedet?
+ - Vezerles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> "Szerintem a szij alapjaraton nagyobb terhelesnek van kiteve,
> mint magas, de egyenletes fordulaton. A fordulatszam novelesevel
> a rantasok idoben kozelednek egymashoz, a novekvo frekvencia
> miatt a terheles "kisimul", sokkal inkabb hasonlova valik egy
> statikus huzoerohoz, mint dinamikus rangatashoz. A fordulatszam

Ez elvileg igy van, de mibol kovetkezik, hogy az atmeneti
tartomany eppen a motor alapjarati es magasabb fordulatszama koze
esik? Ha orankent, vagy percenkent rantok egyet a szijon, ott
hatvanszoros a frekvenciakulonbseg, megsem gondolja senki, hogy
lenyeges kulonbseg lenne. Akkor miert pont a motor 6-10-szeres
atfogasu fordulatszamtartomanyaba esne az atmenet? Ahogy korabban
is mondtam, szerintem ezt tovabbra is csak meressel vagy
szamolassal lehet eldonteni.

> emelkedese gazadasra egy motorban nem tud olyan hirtelen
> tortenni, ami a szijat veszelyeztetne. Az alapjaratrol

Termeszetesen egy jo szijat nem veszelyeztet. De korabban egy
beteg szijrol beszeltem, ami amugy is szakadni keszul, az pedig
szerintem tovabbra is inkabb hirtelen gyorsitas kozben fog
elszakadni, mint alapjaraton.

Ez meg akkor is lehetne igy, ha tortenetesen a magasabb, de
egyenletes fordulatszamon kisebb lenne a terheles, mint
alapjaraton, de per pillanat meg azt sem tudjuk, hogy ez igy
van-e.

> lefullasztas sem veszelyes, mert minden forgo alkatresz
> megallna a szij nelkul is, vagyis a szij kozremukodese csekely.
> Rossz visszakapcsolasra torteno hirtelen fordulatszam-emelkedes
> viszont tud akkorat rantani a (majdnem) egeszseges szijon is,
> ami a fogak ugrasahoz, leszakadasahoz vezet(het). Maga a szij

Vezethet, semmi kifogasom ellene...

> elszakadasa extra ordenare esetben (vezermutengely-tores , vagy
> hasonlo) fordulhat elo, nagggyon-nagggyon kis valoszinuseggel. "

Az elso kerdes az, hogy miert torne el spontan a vezermutengely?
Eppen azt fejtegetted, hogy milyen eros, jol meretezett darab...

Ha pedig a szij elszakadasa nelkul torik, akkor miert szakadna el
a tores utan a szij? Egyreszt vezerles nelkul meg fog allni a
motor, masreszt a tores utan a tarcsan marado darab akar foroghat
is tovabb... Kiveve persze, ha az egyik torott darab megakasztja a
masikat.

> Vezerles osszegabalyodasanak tortenesei idorendben:

Ezzel nincs semmi problema, ha hozzateszed, hogy egyes
motorkonstrukcioknal maskepp is tortenhet.

> Egy tisztesseges vezermutengely a legvekonyabb reszen is vagy
> 30mm atmeroju kovacsolt acel. Feladata hogy elviseljen vagy

Nem vagyok kohasz, de az enyem ranezesre ontveny volt, ami
gondolom nem ugyanaz... Termeszetesen a vezerlest vegzo butykok
finoman meg vannak munkalva, de magan a tengelyen ontes nyomai
lathatok.

> 30-40Nm forgatonyomatekot es az deformacio nelkul az osszes
> hajlito igenybevetelt, amit a lefele huzo vezermuszij, a felfele
> nyomo szelepek, a lefele huzo tartokengyelek okoznak. Ha ez
> tudna torni, akkor nem lenne kepes alakvaltozas nelkul
> elviselni a normal uzemi terhelest sem. A szelepszar ezzel

A gyakorlat viszont azt mutatta, hogy abnormalis terhelesre tud
torni, a normal terhelest pedig elviseli, tehat a viszonylag nagy
atmero onmagaban meg nem garantal semmit...

> szemben 6-9mm (atmeroju), egyetlen feladata, hogy a s zeleprugo
> okozta huzoerot elviselje. Szerinted melyik enged? A 30mm
> kovacsolt a cel, vagy a 8mm szelepszar? Esetleg a szinten kicsi
> keresztmetszeru szelephimba ? Es melyik kerulhet tobbe? Egy
> 6kilos finommegmunkalt tengely, vagy egy 80 grammos ugyanolyan
> finoman megmunkatl szelep?"

Mint lathattuk, van, amikor a 30 mm-es tengely enged, ami nem is
biztos, hogy kovacsolt acel. Melyik kerul tobbe temaban mar irtam;
egy szelep nyilvan olcsobb, mint a tengely, de ha minden koltseget
osszeszamolunk, akkor a vegosszeg a torott tengelynel lehet
kisebb...

> "Elismerem (mas forras megerositette), hogy a PSA dizelekben a
> vezermutengely torik, de az osszes tobbi automarka osszes tobbi
> tipusara ugy gondolom, ervenyes
>  a tortenesek sorrendje, amit batorkodtam tegnapelott leirni."

Ennek fenyeben atdolgozasra szorultak volna korabbi okfejteseid,
hiszen azok egyes reszeinek ez ellentmond... Az "osszes tobbi"
kitetel is valoszinuleg tulzas, hiszen nem neztel meg egyenkent
minden mas motort...

Egy keresobe beirtam azt, hogy broken camshaft, es elokerult pl.
egy torott Toyota vezermutengely is!

> Ez volna. Azt hiszem, ebben vegkeppen semmi szemelyeskedo
> nincsen. Ha valaki nem ert egyet a fentiek tartalmaval,

Nincs, es remelem, a valaszomban sem talaltal ilyet.

> cafoljon meg. Hajlando vagyok ertelmesen bes zelgetni arrol,
> hogy mi faj egy vezermuszijnak, es mi nem.  Fogash

Reszemrol detto, van is rogton nehany kerdes, illetve vitatott
pont a fenti soraimban.
+ - re: gyors hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Engem meg tavaly decemberben mertek be lakott teruleten belul 98-al. Tegnap
kaptam meg a hatarozatott.
20.000 huf + 1pont! Enyhito korulmeny volt, hogy 2 even belul nem voltam
buntetve.

Szerintrem aggodalomra nincs okod...

Tovabbi jo autozast!

Joco

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS