Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2284
Copyright (C) HIX
2004-08-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 fekek (mind)  18 sor     (cikkei)
2 fekcsere, (mind)  20 sor     (cikkei)
3 re: megjottem :-) (mind)  30 sor     (cikkei)
4 Re: fekezes (mind)  39 sor     (cikkei)
5 Re:megjottem :-) (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Re: ADAC/Golf 5/vizko (mind)  71 sor     (cikkei)

+ - fekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez biztos? Én úgy gondolom, az eldisszipált ho arányos a súrlódási
>erovel (ami nem változik az alacsonyabb együttható és magasabb
>pedálero miatt). Vagyis nem melegszik jobban, csak ugyanannyira
Ez biztos. En elegge igenybe veszem a fekeket. Telen volt egy olyan,
hogy nyomtam a pedalt, az auto meg nem ohajtott lassulni rendesen.
Alacsony sebessegnel volt, es mintha fat nyomtam volna. Szerencsere
volt kiterom, de a masik kocsi mellett 10 centivel alltam meg. Visszahult
a fek, megjavult. Kesobb megint elojott ketszer. Teljesen kiszamithatalanul.
Hat ez nem lesz igy jo, ugy is elkopott a kuplung, nezzenek erre is ra.
Kicsereltek a 2 tarcsat, a betet is pont akkor kopott el, azt hallottam is.
Szivtam a fogam a 45k miatt, de mar keso volt. Kovetkezo heten
atlagosan (160 :-) ) megyek a 0 -son. Sor elozes a belso savban.
Egyszer csak latom, hogy a szelso sav all. Nem lesz ez igy jo, kezdjunk
el fekezni. De ekkor mar igencsak kozeledett az elottem levo kocsi
hatulja. A feklampa minek lenne jo? Fustfelho, de nem csusztam, mert
ABS van a labamban :-). 2 meterrel mogotte alltam meg. Ebben a
pillanatban nem hogy 45k -t de legalabb 150k -t nyertem, hogy
a tobbirol ne is beszeljek.
+ - fekcsere, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az enyem meg 11-12mm, de meg nehany felszabalyzas, es elfogy.
>Tud valaki ajanlani valami nevesebb gyartotol minosegibb normal
>tarcsat, ami nem esik idoszakos hokezelesem aldozataul, vagy
>inkabb csereljek feknyerget es legyen belso hutesu tarcsa a megoldas?
Milyen autorol beszelunk? A fektarcsa "egy darab ontottvas", hiaba Brembo,
ATE, vagy Lucas, attol meg nem fog _sokkal_ jobban hulni. Normalis autonal
es vezetesi stilusnal viszont nehezen kepzelem el, hogy a te autod "eszi" a
fektarcsakat. De ha nagyon egeti a zsebed a love, akkor nagy feknyereg, nagy
bh tarcsa...

>> Peldaul ADAC statisztikakat nezve a megbizhatosaga (ujnak
>> is) eleg gyenge (kb. 10-szer akkora esellyel ragadsz az ut mellett,
>> mint a megbizhatobbakkal -- Toyota, stb.). Ennek megfeleloen en
>> nem indulnek el Alfaval -20 fokban, gyerekkel ejszaka hosszu utra.
Menj Moszkviccsal...

Fogash

ui: mi a gond a TC-s cikkemmel? Kerdezte vki, h en kovettem-e el, most meg
csend...
+ - re: megjottem :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>>Ezek szerint egy "sima utcai" autonal minden erosebb fekezes
>>utan erdemes megnezetni a fekeket ? :-o
>>Esetleg erezni ezt normal fekezesnel is, vagy csak
>>130 folotti fekezesnel jon elo ?
>Latod apafej, eloszor ezekre kellene valaszt talalnod, aztan elmenni
>gyakorolni az autopalya-temporol veszfekezest,
>Amugy amint visszahul, ujra van fek.
En is igy tudtam, ezert lepett meg amikor vki azt allitotta, hogy csak
egyszer lehet megallni 130-rol.
Ez azert lepett meg, mert en tobbszor is fekeztem nagyot, (igaz nem
130-rol allora, hanem 200-rol 80-ra, bar nem tudom hogy mennyire "sima
utcai" egy fapados volvo 460), es nem ereztem kulonbseget a fek
hatasfokaban.
Ezek szerint apafej neked meg figyelmesebben kene olvasnod :-o

>es csak UTANA lehulyezni
>engem, aki szerint nem valo az utra, akinek a fekezes halalkozeli
>elmenyt nyujt... (ld: #2265).
Tegye fel a kezet akinek (mint Fogashnak) nem halalkozeli elmeny ha
balra egy meter a szalagkorlat, jobbra egy meterre potos ifa ugral az
elotte halado rafekez, aki igaz hogy (normal) fektavon kivul van, de a
kocsi feneke megindul valamelyik iranyba.
Szerintem az uton kozlekedok 99.9%-nak az, de lehet hogy csak en
gondolom igy ?

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - Re: fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor irta:

> "feluvegesedes" ...
>
> Kosz Triznyak, hogy leirtad helyettem is par sorban a lenyeget, pedig
> mar elkezdtem felkutatni a vas-karbon allapotabraimat es a femek
> hokezelesere vonatkozo iromanyaimat :-)

Es meg azok sem biztos hogy elegendoek lettek volna, akarmilyen ilyesztoek
is szamomra :-) Az acel tarcsak jo sok kromot es nikkelt is tartalmaznak,
az ontottvasak meg nikkel, molibden, krom ilyen-olyan otvozeteit. Raadasul
a tarcsak feluleten kepzodo szerkezet fugg a tarcsa anyagatol (acelnal
egyszerubb kristalyszerkezet, ontottnel kemiailag es szerkezetileg is
bonyolultabb cuccok) es a fekpofatol is.

> Az enyem meg 11-12mm, de meg nehany felszabalyzas, es elfogy. Tud
> valaki ajanlani valami nevesebb gyartotol minosegibb normal tarcsat,
> ami nem esik idoszakos hokezelesem aldozataul, vagy inkabb csereljek
> feknyerget es legyen belso hutesu tarcsa a megoldas?

Nem lehet hogy a fekpofak minosege miatt kinlodsz ennyit a tarcsakkal?
Ugyanis mikor nemreg errol beszelt egy anyagszakerto, elmeselte hogy nagy
bajaik vannak azokban az orszagokban ahol utangyartott (ertsd nem a
specifikacioknak megfelelo) pofakat szerelnek fel, mert tonkreteszik a
tarcsat. Az ember azt hinne hogy fekpofat gyartani konnyu, de miota lattam
a szerkezetet (bakelit[!] alapban kvarckristalyok, barium szulfat, fekete
antimon, magnezium-alu-vas szilikat [vermiculite] amely hore kulonlegesen
reagal, szendarabkak stb vannak ugyesen elvegyitve), rajottem hogy nem.
Elegendo nem megfelelo meretu/tulajdonsagu/mennyisegu kvarcot beletenni,
maris teszi tonkre a tarcsat.

Ja, es hasonlo fonalon: miota lattam hogy mennyire preciz es kulonleges
szerkezetuk van a nagy elaszticitasu aceloknak es foleg milyen preciz
gyartasi metodologia kell hozza, megertettem egyreszt hogy tenyleg lehetnek
annyival erosebbek a rendes acelnal illetve hogy nem csoda hogy sok
orszagban egyszeruen nincs olyan gyarto aki kepes lenne megcsinalni.

--
Udv, Sandor
+ - Re:megjottem :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> es csak UTANA lehulyezni engem, aki szerint nem valo az utra,
> akinek a fekezes halalkozeli elmenyt nyujt... (ld: #2265).

1. Abban a szamban A'kos nem hulyezett le... esetleg ram gondolsz?
2. Az se valo az utra, aki autopalyan ratapad az elotte levore, vagy
   jobbrol eloz... es ebben semmi igazan veszelyeset nem lat...:-(
3. Azt hogy "halalkozeli elmeny", azt csak te irtad, az eredeti
   levelben annyi volt "imadkoztam, hogy ne csusszak meg"...
   Szerintem nagyon nem ugyanaz...

Ha az eset ugy zajlott le, ahogy Robi leirta, akkor az szandekos
veszelyeztetes. Kicsit sarkitva akar emberolesi kiserletnek is
nevezhetjuk, vagyis meg a halakozeli elmeny is ertheto lehet...
(Ide most kellene egy smiley, de a tema valahogy nem vicces :-( )
+ - Re: ADAC/Golf 5/vizko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Remelem ezt viccbol irtad,

  Nem, nem viccbol irtam. Nagyon komolyan csinalja az ADAC. Amikor
egyszer nem csaptuk be rendesen az ajtot es 3 nap alatt lemerult 
az aksi es kijottek, akkor hosszu, geppel olvashato nyomtatvanyt
toltott ki a sarga angyal. Kocsi tipusa, evjarat, hiba, stb. Pedig
ez egy majd 10 eves kocsi volt, egyertelmu vezeto hibaval (pocre indult
a bikazas soran). Ha nagyon kell, elokereshetok az adatok, de az
Alfa sereghajto a listakon, evente kb. 1%-uk rohad le annyira az
uton, hogy sarga angyalt hivnak hozzajuk. Japan kocsik tized annyit.
A konkret szamok fuggenek attol, hogy mit veszel be a mintaba, a
fentiek, ha jol emlekszem 5 eves korig bezarolag ertendo.
  Szoval nem, ADAC szerint nem 30-szor kellett volna lerohadnod. Erre
evente 1% eselyed volt. Kicsit tobb, ha futasteljesitmenyt vesszuk. Kicsit
kevesebb, ha feltesszuk, hogy apolod a kocsit.
  Az ADAC statisztikanak egyik legfobb baja, hogy ha nem oket hivjak,
akkor nem jelenik meg. Aki Assistance-t ad a kocsihoz, az tul jol
szerepel.

---

  Golf 5 es a haszon rajta. Kozgazdasagilag ket dolgot kell kulonvalasztani:
termek koltseget illetve a 'marginalis koltseget'. Utobbi egyszeru, ha
1 peldannyal tobbet kell eloallitani, mennyivel no a kiadas. Ennel
biztos tobbert adjak a kocsit. Elobbi viszont bonyolult, mert ott
egy csomo fix (vagy nem linearis) koltseg *is* megjelenik, peldaul
fejlesztes, terjesztes, stb. Amikot le kell osztani a majdan eladott
kocsik szamaval, amit senki nem tud elore. Azaz igazabol egy uj
termeknel senki nem tudja elore megmondani, hogy mibe is kerul egy
termek. Analogia (avagy miert Intell alapu gepet hasznalnak sokan):
anno megkerestek a Motorollat, hogy kene PC-be CPU. Megtippeltek,
hogy hany darab kell hozza. Motorolla kiszamolta, hogy *ennyit*
nem tud ertelmesen gyartani. Meglevo kapacitashoz sok, uj kapacitas
kiepitesehez keves. Nem vallalta. Na ezert szenvedtunk majd egy
evtizedet az elkefelt Intell architekturaval...
  A lenyeg: jelenleg senki nem tudja megmondani, hogy a Golf 5-on
mennyi haszna van a gyarnak, illetve van-e egyaltalan. Par ev mulva,
amikor mar latszik, hogy hogyan alakulnak az eladasok, *akkor* meg
lehet mondani.
  Ja, es profecia kovetkezik: Belathato idon belul el fog jonni az
a korszak, amikor a 'noname' gyartok is 'eleg jo' autokat fognak
gyartani, azaz az atlag felhasznalo szempontjabol nem lesz gyakorlati
kulonbseg a Mercedes es a Dacia kozott. Ekkor lehet, hogy a gyartok
akar veszteseggel fogjak arulni a kocsikat es a hasznot az eladas
utan hozzak be. Ahogy a HP se nyomtatot 'arul', hanem festek patronokat.
Mar most van olyan erzesem, hogy a sok eves garanciakat igazabol
az inflalt szervizkoltsegek fedezik.
  Horror: atyam hosszas rabeszeles utan eloszor *nem* markaszervizbe
vitte Audi A3-asat. Ott fele annyi volt a szamla, mint a markaszervizben
lett volna, tovabba kiderult, hogy pollenszurot, levegoszurot es
gyertyat a markaszerviz csak papiron cserelt, valosagban nem, tovabba
elszurtak a gyujtokabelt. Lass csodat, a neha kihagyo henger hirtelen
feltamadt. Ja, es pecsetet tovabbra is kapja a szervizkonyvbe...

---

  Vizko: gondolom ez is egyike a szokasos pongyolasagoknak. *Valami*
kicsapodik a hutofolyadekbol. Amit pongyolan vizkonek hivnak, bar
valoszinuleg nem mesz (ami a klasszikus vizko). Hogy mi, az jo
kerdes, mert nekem ugy 'kovesedett le' a radiator, hogy soha egy
csepp hutofolyadekot nem kellett potolni. Szerelo vonogatta a vallat,
hogy nem megmondhato, hogy miert van es nem megelozheto a dolog.
Van es kesz. Persze lehet, hogy csak nem akart hosszu magyarazatba
belemenni, ami nekem jo. Az autot hasznalni akarom, nem erteni
ilyen melysegben. Termeszetesen a folyadekot cserelte a radiatorral
egyutt. Bar elotte is 'fagyallo' volt benne (tesztelve volt, de cserelve
nem).

Gyula

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS