Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 1457
Copyright (C) HIX
2002-03-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 OOP es interaktiv programok (mind)  61 sor     (cikkei)
2 Re: Algoritmus (vagy matek...???) (mind)  53 sor     (cikkei)
3 Halokartya (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Re: Jatekkeszites (mind)  38 sor     (cikkei)

+ - OOP es interaktiv programok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Coderek!

Ez most egy nagyobb lelegzetvetelu problema lenne, melyben szeretnem
kerni a tapasztaltabbak segitseget. (remelem tudom tartani a
sorlimitet :)) ) Nemreg nyargaltam at a C++ra, megszerettem a nyelvet,
ezert elhataroztam, hogy befejezek egy jatekot, amit pascal+asm
kezdtem irni. Csak a standard es az SDL kodkonyvtarat hasznalom. Van
mar nemi tapasztalatom az objektumkozpontu tervezesben, de ami az
interkativ esemenykezelesen alapulo programokat illeti, eleg zsenge a
tudasom.
Az elso zsakutca: mi modon oldjak meg pl. az idozitest az RTS jatekok,
illetve a korokre osztott, de animalt figurakat tartalmazo jatekok
keszitoi. Hogyan orzom meg az interaktivitast, anelkul hogy mondjuk
egy objektum tagfuggvenyeben definialt ciklusban "leragadva"
folyamatosan kerdezzem le az eger/billentyuzet/egyeb esemenyeket. Mert
pl. kozben azt akarom hogy a tobbi animalt figura valtoztassa
megjeleneset.

Pl. kijelolok az egerrel egy tankot majd megadok neki egy celt(tovabbi
problema), ahova lojon(elfordul az agyucso)/mozogjon, de az akcio
kozben a mellette lebego helikopternek vegig (egyenletesen) forogj a
rotorja.

A masik kerdes hol fogjuk ossze az objektumokat? Talan a jatekot
reprenzentalo Jatek objektumban, vagy az virtualis
jatekvilagot(jatektablat) reprezentalo pl. Virtual_World nevu
objetumban? Nekem az volt az otletem, hogy a grafikus megvalositast
elvalasztom az absztrakt leirastol (pl. pancelzat, tuzero). Igy
kulonbozo tulajdsagu grafikus elemek osztalyhierarchiajat, valamint
egysegek, epuletek hierarchiajat hozom letre, feluletet nyujtva, hogy
a jatek megvalosaitasa egysegesen kezelhesse az egysegeket,
epuleteket, illetve a grafikus rendszer elol elrejtsem az egyes
grafikai elemek(statikus, animalt, mozgo) kulonbozosegeit. A
hierarchia megfelelo elemeit osszehazasitva kapom az olyan
objektumokat, melyek az egyik es masik rendszer iranyaban megfeleloen
viselkednek. De meg mindig kerdes, hogy mely objektum legyen a hivo,
mely az egyes egysegek tagfuggvenyeit meghivja.

Harmadik - az elozoekbol szarmaztatott - problema: Maganak a
kijelolesnek(egy egysegnek a jatekos kozvetlen iranyitasa ala
helyezese ) reprezentacioja. En az SDL beepitett egeresemenyeit van
modom hasznalni, melyek C fuggvenyek. Mindkepp kell valami
osztaly(-csalad), mivel egy kijeloles, magaban foglal egyfajta
grafikus megjelenesbeli kulonbseget is, meg azt hogy a egy kiadott
parancs mely egysegre vonatkozik.(persze nem csak az eger, hanem a
billentyuzetrol eseteben is)

Egy kicsit tanulmanyoztam mar a tobbszalu programozast, de a doksik
tipuspeldai az olyan esetnek, amikot a hulyegyereknek jatekot adnak a
kezebe, de nem mondjak meg, hogy mikor es hogyan erdemes vele
jatszani. Meg ugye nagyon esznel kell lenni, ha ket szal kozosen
irja-olvassa ugyanazt a mem. teruletet. Varok ervet es ellenervet,
mikor ajanlatos hasznalni. Koszonom annak a turelmet aki vegig
olvasta, es elore is koszonom a hozzaszolasokat, velemenyeket,
segitseget.

Lacc

P:S. legyszi maganba is, mert csak most fogok ujra feliratkozni a
listara.

+ - Re: Algoritmus (vagy matek...???) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: Re: Algoritmus (vagy matek...???) ( 28 sor )
> Idopont: Fri Mar  1 07:03:13 CET 2002 CODER #1451
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Szevasztok, Szevasz Rx!
> 
> >Felado :  [Hungary]
> >Idopont: Wed Feb 27 19:14:41 CET 2002 CODER #1449
> >Mas kerdes, hogy rossz volt a megfogalmazasom es ennel altalanosabban
> >kepzelem el a feladatot. Ettol fuggetlenul a spiralis palya igaz, en
> >tettem fel rosszul a kerdest. Az uj, modositott megfogalmazas szerint
> >egy gomb feluletere ugy szeretnek tekecselni, hogy az eredo magneses
> >tere zero legyen.
>
> Ket modszert ismerek:
> - A forgastengely egyik pontjarol ("eszaki sark") elindulsz
> spriralisan, majd az "egyenlitonel" csinalsz egy 180 fokos fordulatot
> es mesz tovabb spiralisan a "deli sark fele". Az eredo magneses ter
> nulla. Az eredo induktivitasa azt hiszem nem nulla, de ebben nem
> vagyok biztos, lehet, hogy a ket fel tekercs osszege az eredo
> induktivitas.
> - A vezeteket - ami a fenti modszer szerint eleg a gomb lefedesere -
> kettehajtod, majd az "eszaki sarktol" a deliig spiralisan feltekered
> (egymas mellett a ket szal!). Az eredo magneses ter nulla. Ebben az
> esetben a tekercs induktivitasa is nulla, ezert pl. igy szoktak
> ellenallashuzalt feltekerni, ha nem akarjak, hogy legyen induktivitasa
> a tekercsnek.
> 
> Latod mennyivel egyszerubb lett volna, ha mindjart ezt kerdezed?!
>

Hi!
A megfogalmazas azert valtozik, mert az elso "feladatkiiras" tul
trivialisra sikeredett. A megoldas tokeletesen megfelelt a kiirasnak,
azert csavartam egyet a kerdesfelvetesen, mert ennel altalanosabb
megoldasban gondol- kodtam.
A kerdesed azt sugallja, mintha valami reszleteket akartam volna
megkerulni es hatulrol jonni a kerdessel. Mint irtam, _nincs_ konkret
feladat, tovabb is lehetne folytatni, mert ez a kettos spiral is tul
egyszeru, en arra lennek kivancsi, van-e arra megoldas, hogy ugy
szervezzek bejarasi utvonalakat, hogy azok egymashoz kepest mindenfele
szogeket zarjanak be. (Emlekeim szerint a selyemhernyo guboja ilyesmi,
csak nem gombfeluletre.)
A kerdesfelvetest csak azert nem modositom, mert tobben, teljesen
joszan- dekuan, az eredeti problamat tudakoljak es nem hiszik el, hogy
_nincsen_ semmifele eredeti problema, ez csak gumicsont, jatek,
agytorna, stb. :-))) Koszonom az egyutt gondolkodast, ha valaki erti
es meg tudja helyettem fogalmazni erthetosen a
"selyemhernyo-modszert", maganba orommel varom a puszta megfogalmazast
is.
Bocs a kesei reakcioert, van egy parszaz mail elmaradasom.
Udv mindenkinek, Rx
(listara es maganba is)
+ - Halokartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

Segitseget kernek olyan embertol, aki halokartyat hardwerkozelben is
programozott.
Legegyszerubb TCP/IP kapcsolatot kellene osszehozni, de a hw-t
kozvetlenul progizva.
Minden infot szivesen veszek !

Thx!
                                Jo szorakozast !
                                        Gusi
+ - Re: Jatekkeszites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

On 7 Mar 2002 at 13:13, HIX CODER wrote:

> Felado :  [Hungary]

> Lenne egy kicsit hulye kerdesem. Szoval valaki mondja meg nekem
> oszinten, hogy lehet-e egy normalis jatekot irni Delphiben? Vagy
> ehhez mindenkepp C/C++ tudas kell? Regebben Pascal-ban nyomultam, a
> Delphivel is kezdek osszebaratkozni, de C-ul semmit nem tudok.
> Viszont ugy tudom, szinte minden jatek C-ben irodott/irodik. Persze
> lehet, hogy rosszul tudom. De ez azert van, mert nem lehet
> megvalositani mindent mondjuk Delphiben, vagy azert, mert ehhez mar
> igy szoktak hozza?
> 
> Na, ha valakinek van velemenye, legyszi fejtse ki!

Nekem van. :-) En sok evet programoztam PASCAL-ban es csak utanna
tertem at C-re. Foleg azert, mert mindenki azt mondta, hogy a PASCAL
programjaim nagyon C-sek (tele pointerekkel, egyebek). Az atallas
kornyeken volt olyan kod, amit mind a ket programnyelven megirtam
(TURBO PASCAL 4.0 es TURBO C ?.?. 1987-88 kornyeken). A programban
mindenhol hasonlo dolgokat hasznaltam (dinamikus tombfoglalas stb.). A
futas elejen csak keves videomuvelet volt es a vegen a kepernyo
pixelen minden pontot at kellett rajzolni (meg EGA kartya volt :-).

Igy a kezdeten (amikor a szamitasok voltak a dontoek) a C kod 6* volt
gyorsabb, mint a PASCAL. A vegen (amikor mar zommel keprajzolas volt)
1.5* volt gyorsabb a C kod.

Azota persze a compiler-ek nagyon sokat fejlodtek. Minden esetre C-bol
altalaban egyszerubb a hw-t kezelni, ami a jatekoknal alapveto.

Ha csak egy nagyon egyszeru jatekot (pl. sakk, vagy hasonlo tablas
jatek) akarsz megcsinalni, akkor mindegy. Ahol folyamatos video
stream-et akarsz eloallitani, ott mar jobban jarsz a C-vel.

Udv From:, a C vitamin

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS