Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 635
Copyright (C) HIX
2000-01-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Trabant 1.1 (mind)  2 sor     (cikkei)
2 allofogyasztas (mind)  13 sor     (cikkei)
3 toresteszt, inditasgatlo, uj autok kulcsa, (mind)  61 sor     (cikkei)
4 szuzi-badog (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Biztositas (mind)  21 sor     (cikkei)
6 4WD (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Offtopic: drotnelkuli csengo (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Bocs, de vegyes (mind)  32 sor     (cikkei)
9 brazil uzemenyag (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Lada gyerekules (mind)  25 sor     (cikkei)
11 re: targy mezo (mind)  18 sor     (cikkei)
12 autogaz (mind)  14 sor     (cikkei)
13 TT, bizt. ov. (mind)  52 sor     (cikkei)
14 fwd:Elnezest (mind)  55 sor     (cikkei)
15 Re: bolond ablaktorlo (mind)  23 sor     (cikkei)
16 HiX-Auto oldal frissitve! (mind)  21 sor     (cikkei)
17 KEDVEZMENY: kb 15% a WEB-Autosboltban! (mind)  14 sor     (cikkei)
18 KEDVEZMENY: 50% az AutoIndex-nel! (mind)  7 sor     (cikkei)
19 menetiro, termosztat (mind)  28 sor     (cikkei)
20 Kobra riaszto (mind)  43 sor     (cikkei)
21 Olajfolyas csokkento ?? (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Keres (mind)  6 sor     (cikkei)
23 egymasra? (mind)  35 sor     (cikkei)
24 Eredetiseg ... (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Termosztat ... (mind)  9 sor     (cikkei)
26 Autos talalkozo, furdes stb. (mind)  16 sor     (cikkei)
27 Ford kapcsoloszekreny (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Re: Kocsifelnyomas es groteszk (mind)  13 sor     (cikkei)
29 RALI.OB (mind)  1 sor     (cikkei)
30 Peugeot 206 (mind)  18 sor     (cikkei)
31 vam, autobehozatal, rendszam (mind)  57 sor     (cikkei)
32 Hix matrica kivulre (mind)  10 sor     (cikkei)
33 epito jellegu (mind)  11 sor     (cikkei)
34 fekfolyadek, hutofolyadek (mind)  29 sor     (cikkei)
35 Jugoszlav biztositas (mind)  13 sor     (cikkei)
36 Barum-téligumi (mind)  14 sor     (cikkei)
37 Renault Clio futoventillator hiba (mind)  7 sor     (cikkei)
38 fogyasztas alapjaraton allo helyzetben (mind)  11 sor     (cikkei)
39 RE: ablaktorlolapat (mind)  11 sor     (cikkei)
40 RE: Autoink biztonsaga (mind)  30 sor     (cikkei)
41 Pajero es Vitara fogyasztas (mind)  17 sor     (cikkei)
42 Hi! (mind)  8 sor     (cikkei)
43 Re: Fagyaspontmero eszkozok (mind)  8 sor     (cikkei)
44 va: Re: termosztat;hutofolyadek;fogyasztas allo helyzet (mind)  17 sor     (cikkei)
45 re:Barum (mind)  11 sor     (cikkei)
46 fekfolyadek (mind)  9 sor     (cikkei)
47 Antforce, ablakmoso, biztonsagos kocsi, uj kocsin zarcs (mind)  61 sor     (cikkei)
48 RE: AUTOGAZ (mind)  16 sor     (cikkei)
49 Elo:bb csodalat, aztan ha'la'lkoda's (mind)  110 sor     (cikkei)
50 mazli (mind)  58 sor     (cikkei)
51 Re: ablaktorlo (mind)  10 sor     (cikkei)
52 Re: koszos auto (mind)  19 sor     (cikkei)
53 Re: Eredetvizsgalat (mind)  15 sor     (cikkei)
54 Re: Fagyaspontszamitas es meres (#634) (mind)  19 sor     (cikkei)
55 Re: termosztat;hutofolyadek;fogyasztas allo helyzetben (mind)  20 sor     (cikkei)
56 Re: Yahni (#634) (mind)  10 sor     (cikkei)
57 igazatok van (mind)  4 sor     (cikkei)
58 szabadalom (mind)  16 sor     (cikkei)
59 Re: Teeby igaza (mind)  20 sor     (cikkei)
60 siker (mind)  16 sor     (cikkei)
61 Metabond (mind)  44 sor     (cikkei)
62 ER (mind)  16 sor     (cikkei)
63 sokra valasz (mind)  12 sor     (cikkei)
64 NOx (mind)  24 sor     (cikkei)
65 zajos auto (mind)  16 sor     (cikkei)
66 alapjarati fogy (mind)  13 sor     (cikkei)
67 olaj vasarlas (mind)  10 sor     (cikkei)
68 Re: Hidrogen (mind)  26 sor     (cikkei)
69 Re: Mitsubishi aprosagok (mind)  18 sor     (cikkei)
70 Re: autovillamossag (mind)  13 sor     (cikkei)
71 Re: ha egyszer a Hegyalja uton akad dolgod? (mind)  53 sor     (cikkei)
72 RE:Viz a tanksapkamban (mind)  17 sor     (cikkei)
73 Re: Hidrogen (mind)  6 sor     (cikkei)
74 autogaz (mind)  8 sor     (cikkei)
75 Re: ujra megyen (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Trabant 1.1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Bocsi,de nem tudna véletlenül valaki egy eladó 1.1 -es Trabantot?
+ - allofogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Az en automban a szamitogep szerint a pillanatnyi fogyasztas hideg
motorral 1.7-1.8 l/ora, meleg motornal terheletlenul 1.1 l, ha megy az
ablakfutes, vilagitas, radio stb., akkor 1.3 l.

Az auto egy Opel Ascona 2.0i.

PeterX

ui.: lampatol valo indulasnal 40 l/oraig ki szokott menni a
fogyasztasmero, megvetel utan kb. 2 nappal leszoktattam magam arrol, hogy
azt nezegessem :)
+ - toresteszt, inditasgatlo, uj autok kulcsa, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a listanak,

<A toresteszteket 45 kmh sebesseggel, fekezes nelkul, 60% atfedessel vegzik.
Majdnem.
Reszlet a www.auto2.hu -rol:
Így tör az Euro NCAP
Frontális ütközés
 - Sebesség 64 km/óra
 - 40 százalékos átfedéssel ütközés egy deformálódó tömbnek
 - A tesztautóban vezető- és utasbáb, mögöttük gyerekülésben gyerekbábuk ülnek
Oldalütközés
- Az álló autóba 50 km/órás sebességgel egy deformálódó testet tolnak
- A vezetőbáb mögött két gyerekbábu ül gyerekülésben
Mar jo sok toresteszt osszegyult a honlapon, a kisautoktol a kompakton at az eg
yteruekeig, erdemes nezegetni.

>Szerintetek a leptetokodos inditasgatloval ellatott inditokulcs
>mennyire gatolja meg szegeny raszorulokat, hogy pont az en
>automat lopjak el?
Az uj kocsimnal a biztosito nem a megfelelo minosegu riasztot kovetelte meg, ha
nem a gyari inditasgatlot. Ezek szerint ezek sem lehetnek olyan rosszak. A bizt
osito miert akarna sajat magaval kitolni? A riasztot ettol fuggetlenul erdemes 
beszereltetni.

Uj kocsik kulcsarol:
< holgy most hosszu szelmalom harcba kezdett. Az ugy
<elsoszamu alperese a biztosito (a kotvenyen nem volt feltuntetve a ket het
<gondolkodasi ido) a kettes szamu alperes a markakereskedo.
Amikor atvettem a kocsit, rairtak a papirra, -sok egyeb mellett- hogy a kocsiho
z 3 kulcs jar, 2 normalis, es egy szervizkulcs. Bar, elvileg az is lehet, hogy 
mar a szervizben lemasoljak (...), ha tudjak.
Sot, ha karesemeny tortent, akkor a biztosito legeloszor a kulcsokat keri, ha n
incs meg mindegyik, akkor nem foglalkozik veled. Ha elvesztesz egy kulcsot, akk
or tudsz masolatot csinaltatni a szervizben (megfelelo papirokkal alatamasztva 
persze) de akkor at kell kodolni a kocsi elektronikus inditasgatlojat. Ez a Fia
tnal (Brava) valami harmincezer forint.

Hogyan csokkentsuk az autonk fogyasztasat. Reszletek a februari auto2 ujsagbol:
Mi mennyire befolyasolja a fogyasztast? (szazalekban, varos/autopalya)
Auto tomege: 15/10
Kerekek ellenallasa: 13/10
Legellenallas: 10/72 (!)
Kenyelmi felszerelesek (klima, szervo...): 12/8
Tehetetlensegi ero: 50/0
Amikor lehet, magasabb fokozatba kell kapcsolni...
Erdemes a motorfeket hasznalni, nem pedig uresbe tenni a valtot, mert a korszer
u motorok ilyenkor nem kapnak uzemanyagot...
Megfelelo guminyomas, a peres gumi 7-8%-os fogyasztasnovekedest okozhat....kors
zeru gumik szilikaadalekkal (Pl. Michelin Energy) akar 10%-kal lehetnek takarek
osabbak, lenyegesen nagyobb elettertam mellett....
Jol beallitott motor, futomu...
Utvonal jo megvalasztasa....az egyenletes haladashoz kepest a fek-gazos lasitas
-gyorsitas akar 30%-os fogyasztasnovekedest is okozhat....
De ez a mondat teccett a legjobban:
Ennel jobban azonban a penztarcanak csak azok a csodaszerek es felszerelesek ar
tanak, amelyeket fogyasztascsokkentokent lehet megvasarolni, mar csak azzal is,
 hogy penzt kernek ertuk.

Fogyasszatok kevesebbet,

Koli
+ - szuzi-badog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

van itt muszaki ember, aki tudja, mennyivel vekonyabb a Suzuki "plehlemeze" a t
obi autoehoz kepest?

Fogash irta:
>>>
A "mi autonk" amugy is szilaj darab. Akinek ilyenvan,
kiprobalhatja: normal magassagu jardaszegelyre allj fel 1 kerekkel, nyisd
ki az ajtot, aztan probald meg becsukni. Csodalkozni fogok, ha ugyanugy
csukodik, mint normalisan...
>>>

udv, deejaytiszy
+ - Biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  A biztositos esethez egy kis adalek: mikor tavaly nyaron a
	kocsimat vettem (ujonnan), az elado kozolte, hogy ket hetig
	meg tegyem pancelszekrenybe a kocsimat, illetve ha nagyon
	kell hasznalnom, es megis ellopnak, csak a kotveny megerkeze-
	se utan jelentsem be, es inkabb szerezzek hamis tanukat,
	mert a biztosito szinte biztos, hogy nem fog fizetni... Errol
	nekem mindig az jut az eszembe (nem is ertem, hogy a torveny
	miert vedi jobban a biztositotarsasagokat (szegenyeket!),
	mint a "biztositottakat"), hogy Douglas Adams otkotetes
	trilogiajaban (tudom, furcsanak hangzik, de ez van), a "Galaxis
	utikalauz stopposoknak" talan utolso koteteben van egy ilyesmi
	szoveg (termeszetesen nem tudom szo szerint):
	"- Hallottad, hogy a biztositotarsasagok elnokeinek vissza-
	   allitottak a halalbunteteset?
	 - Milyen bun eseten?
	 - Hogyhogy milyen bun eseten?..."
	  Jok legyetek, udv:

							Nagyak
+ - 4WD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki irta nehany szammal ezelott:

>>Az elso prototípusok 1977-ben már muködtek, és télen az Alpokban
>>Európa legmeredekebb emelkedojén, nyári gumikkal, hólánc nélkül fel
>>tudtak menni.

Es masvalaki ketelyei:

>Na ezt igy, ebben a formaban nem hiszem el. Letisztitott uton, talan.
>De nyakamat ra, hogy nyari gumikkal, behavazott uton, nincs az az
>auto, ami csak ugy felmegy. Kedvenc peldam, amit tavaly telen lattam,
>amint a Szepvolnyi uton harom jol oltozott uriember probalt feltolni
>egy szep nyarigumis, lathatoan bekapcsolt dififzaras Grand
>Cherokeet...

Nos, sok-sok evvel ezelott (egyszer volt hol nem volt) az
osztrak TV-ben egy hirdetes, ahol egy Audi100Quattro
robog felfele egy havas siugrolancon. Lelegzetelallito volt.

Egy Audi100Quattro-s ismeros szerint jo gumikkal minden hoban elmegy,
amig nem er le a hasa (8cm-rel magasabb).
Meg tudja ezt erositeni/cafolni valaki?

Engem erdekelnek a 4WD megoldasok, valaki irhatna rola, aki
szakertojuk (mert azt mar tudom, hogy 4WD es 4WD kozott
oriasi kulonbsegek vannak -menettulajdonsagban)

Praktikusan meg az erdekelne, hogy egy  Vitara fel tud-e
menni ugy 20-25%-os lefagyott havas emelkedon, biztonsagosan
(atlagos kepessegu "feleseg" sofor, jo gumik)
--Udv: szm
+ - Offtopic: drotnelkuli csengo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocs, de nem tudok jobb forumot a kerdesem megvalaszolasara:

Egy vezetek nelkuli csengo _vevo_ egysege bocsathat-e ki 
barmifele rezgest (ultrahang, radiohullam stb.) akkor, amikor 
eppen nem csenget? Es egy standby-ra kapcsolt TV?  Szerintem 
 - elvileg - nem, de valahogy olyan furcsa erzese van tole az 
embernek...

Megegyszer bocs az offtopicert, a valaszok johetnek maganba.

Udv:

Padi
+ - Bocs, de vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nehany reakcio:

1.
>Lada 2101-es 1980-as evjaratu automba szeretnek hatra oveket 
szereltetni,

A helyi Kozlekedesfelugyelet meg tudja mondani, lehetseges-e a 
dolog (talan dokumentacio is vasarolhato hozza? vagy nagyon 
naiv vagyok?). Ha nem, akkor nem kotelezo az ov (bar 
biztonsagosabb lenne).

2.
>Nem tudom, hogy kerul mindig viz a tanksapkamba. Jol 
megfagy, igy kulcs
>Hogy megy bele mar masodszor viz? Keptelenseg, hogy 
beazzon. (Opel Ascona

Szerintem a benzinbol parolog ki :-))



>"rum" alneven itt is kaphato :-))

Igen, ugynevezett "haromcsoves" rum: egyik csovon jon a víz, 
masikon az ipari alkohol, harmadikon az aroma. Ja, es szinezek is 
kell hozza. :-(

Udv:

Padi
+ - brazil uzemenyag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

BigWhite:

>>Del-Amerikaban rengeteg cukornad van, amibol konnyen lehet
>>nagy mennyisegben alkoholt csinalni, ugyhogy csinalnak is.

>"rum" alneven itt is kaphato :-))

Nem ugyanaz! A rumot melaszbol fozik, a fentebb emlitett
italt (szerintem) nem a cukorgyartas mellektermekebol
keszitik. Ezt onnan gondolom, hogy lattam mar, sot, ittam
is. Brazil neve cachaca (ejtese kb. "kasasza", a harmadik
"c" farkincas). Nem rossz,
amolyan keritesszaggato, engem a roman cujkara emlekeztetett.
Az altalam fogyasztott termek "Ypioca" markaneven futott,
legalabbis bolti forgalmazasban, gondolom, a benzinkutnal
ugyanez "Super Bio Force 95 Fuel" vagy hasonlo neven fut. :-))

Udv: Afonya
+ - Lada gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hello Autosok!
Mivel ezen a HIX listan uj vagyok, udvozlok mindenkit...
Ket kisleany (3,5 es 1,5 evesek) apja vagyok, meg egy Feleseg ferje :-)

Lada 2101-es 1980-as evjaratu automba szeretnek hatra oveket szereltetni,
hogy be tudjuk kotni a ket darab gyerekulest (jaj nekem, majustol 3 db
gyermekem lesz :-)).

Azzal remisztgetnek egyes szerelok, hogy nincs is ebben az autoban hatso ov
felfuggesztesi pont.
Otleteket, tanacsokat varok Toletek! (De ne olyat, hogy add el a Ladadat!)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Kedves Zoltan!

Eloszor is gratulalok a gyerekekhez! Most jon a rossz
hir: nekem is ugyanez a problemam volt (van). Tobb hozzaerto ember
(szerelo,
boltos) egybehangzo velemenye az volt, hogy meg ha lehet is hatso
bizt. ovet utolag beszerelni, az soha nem lesz eleg stabil ahhoz,
hogy biztonsagosan elbirja a gyerekulest. Tudom, rossz hir de
inkabb bele se fogjon egy olyan dologba, ami a gyerekeket veszelybe
sodorhatja.

Udv: Afonya
+ - re: targy mezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meszaros Geza
>ui: kerlek, ha teheted, akkor leveleid targy mezojet toltsd ki
>szepen - aktualis tartalommal - ahogy illik.
>Mast se latni Toled mint re: *** hix auto ***
>Erre indul be a "Page Down" szindroma. :-)

teljesen egyetertek az elottem szoloval. Akkora mar a lista, hogy egyetlen
hozzaszolast sem tudok elolvasni, ahol nincs egyertelmu targy megnevezve.




Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - autogaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

engem erdekel az autogaz. 
Pl. mikor erdemes beszerelni a kocsiba?
Balesetnel nem robban fel?
Miket tudnak a korszeru szettek?


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - TT, bizt. ov. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Juteszembe:
>Szegeny ukran maffia, akik elloptak a TT-ket innen gyorbol. :-(
>Vajon ok mikor tapasztaljak a futomuhibakat? Lesz vendetta is, mikor
>majd egy don kisfia meghal a szulinapi TT-vel?
>Egyebkent nemeto-ban mar egy raliversenyzo is meghalt egy probauton.
>A gyar allitja, a jarmu biztonsagos.
>En allitom, ez nevetseges!
Pedig az. Tudomasul kellene venni, hogy a TT egy konnyu, eros sportkocsi. A
hangsuly a sport szon van. Az egesz auto jellegebol adodoan nem varhato el,
hogy ugy viselkedjen, mint a hasonlo gyorsulasra es vegsebessegre kepes
Mercedes 600 SEL. A kanyarban fekezes minden autoval eleg kockazatos
mutatvany, en lehetoseg szerint mas megoldast valasztok. A sportautok meg
mindig is sajatos vezethetosegi tulajdonsagaikrol voltak hiresek. A Porsche
911 bir pl. a vilag legjobb fekjeivel, stabil, mint az allat, megis
eletveszelyes, nem? Ott eleg csak a gazt elvenni, es mar meg is
pordultel... Ennek ellenere "legenda" lett a tipus.
Szvsz itt ugyanolyan marketingmunka folyik, mint az ominozus
renszarvasteszt eseteben  azt mar lathattuk. Ennyi erovel kiemelhetnek azt
is, hogy a vezetoi hiba miatt totalkarosra tort TT-k vezetoinek es
utasainak 95%-a karcolas nelkul szallt ki a kocsibol. Ami a sportkocsiknal
egyaltalan nem mindennapos.
Amugy Gyorbol nem TT-ket loptak (legalabbis a volumen nem abbol
szarmazott), hanem a vezetok es a Nemeto.-bol delegalt munkatarsak
szolgalati A3-A4-A6-A8 jarganyait vittek.

>Lada 2101-es 1980-as evjaratu automba szeretnek hatra oveket szereltetni,
>hogy be tudjuk kotni a ket darab gyerekulest (jaj nekem, majustol 3 db
>gyermekem lesz :-)).
>Azzal remisztgetnek egyes szerelok, hogy nincs is ebben az autoban hatso
ov
>felfuggesztesi pont.
>Otleteket, tanacsokat varok Toletek! (De ne olyat, hogy add el a Ladadat!)
Ne add el. A 2101 az a hagyomanyos kereklampas 1200-es, ugye? Hatul a ket
szelso uleshez lehet ovet beszerelni. A kotesi pontok: a tetooszlop
(C-oszlop) karpitjat vegigtapogatva ki lehet tapintani mindket oldalon
egy-egy 12-14mm atmeroju furatot. Ezekben menet van, ez a felso pont. Az
ajto eletol kb. 5 centire, az ules hattamlajatol kb. 10 centire felfele.
(nincs keznel zsigulim, nem tudom pontosan.)
Az also pontokat a hatso ules kivetele utan talalod meg. Ehhez elobb a
hattamlat kell felfele kiemelni (ugy van felakasztva a helyere), majd az
ulolapot. A C-oszlopon levo furattal megegyezo meretu menetes furatokat
kell keresned a ket szelen, es kettot kozepen is. A Lada osszes tipusaban
gyarilag megvan a 3pontos biztonsagi ov szabvanyos bekotesi lehetosege.



Ja, irt nekem a Yahni. Valaszat fwd-olom, no comment. Szerintem at kene
nezni rajta es az irasain...


Fogash
Ui.: koszonet annak, aki a vedelmebe vett.
+ - fwd:Elnezest (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alabbi levelet Yahni irta nekem maganban. Mivel kiletet, ill. esetleges
referenciait tovabbra is
homalyban kivanja tartani, reszemrol a kuszkodest, vitatkozast vele,
illetve felveteseivel szemben
befejeztem. Harag nincs, bocsanatkereset tudomasul vettem.

Fogash



Szerbusz,
Eloszor is elnezest kerek a hangnemert, de a szokasosnal idegesebb voltam,
mivel sok leugatast kaptam a motor miatt.
Nekem nincs gepesz diplomam, mezei programozo vagyok, de hidd el sok
mernokot meg tudok fizetni (nagyon jol) akik megcsinaljak a reszmunkat
amihez valoban sok tapasztalat kell.
> fekpadon, de attol a hutoviz homerseklete nem fog valtozni. 5 foknal meg
> meg a fokra skalazott vizhomero muszerek is pontatlanabbak a
muszerfalon...
El kell hogy szomoritsalak, lehet, erre homerseklet jelado szondakat
alkalmaznak ami kuldi a jelet a rogzito komputernek. Eleg pontosak, vagy
vannak digitalis IR homerok joval 1%-on beluli pontosaggal. Ennyi boven
eleg
egy tesztre.
> Szoval le lehet allni a kirohanasokkal. Anyazni en is tudnek, de az nem
> erv.
Ezert megegyszer elnezest. Ha kell a listan is nyilvanosan.
> dolgoztam, felnott koromban pedig az Audi gyori motorgyaraban.
Akkor neked nem lehet gond a VW referenciajuk ellenorzese.
> Mellesleg en tudok magyarul rendesen fogalmazni es irni.
Bocs en nem, sokszor angolul gondokodom, mert mindent angolul olvasok
(nincs
meg magyarul a szakmai szokincsem) es ezert rosszul irok
.
> Varom a nyilvanos valaszt, hogy ki is vagy Te?
Erre ne varj valaszt, lenyegtelen a dolog. Semmi kedvem nincs ahhoz, hogy
ismeretlenek zaklassanak, mint ahogy a multban megtortent.
En ajanlom, probald ki a Militec-et vegyel a Frigyestol 1db-ot es rajossz,
hogy nem volt igazad.

Udv.
Yahni
PS: (Hidd el nekem, en nagyon sok mernokkel dolgozom, hogy a szakkepzettseg
nelkuli emberek sokkal kreativabbak, a mernokoket nagyon sok dogma koti
amit
megtanultak, mert ez volt a tananyag. A szakkepzetlen hulye meg megcsinalja
es sikerul is neki. Ettol meg a mernok lehet egy zseni is, de ez a ritkabb.
Magyaroszagon az anyagiak miatt a mernokok egy resze vegetal es penz hiany
miatt nem tud semmit csinalni, egy resze nem is azt csinalja amit akar, egy
masik csoport meg azt tanul amire felvettek. En a BME-re vittem volna egy
egy-ketmillio dollaros kutatast ami huzos lett volna. Aztan rajottem, hogy
nem erdemes, mert egy honapig nem az ment, hogy ezt most mi megcsinaljuk
hanem az, hogy miert nem lehet. Most egy amerikai egyetemen csinaljak es
haladnak vele. A magyar egyetemek egy resze azert van, hogy az ottaniak el
legyenek a langyosban anelkul, hogy eredmenyt kellene felmutatni.)
+ - Re: bolond ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz!


> Az ablatorlo vegallaskapcsolojanal van egy erintkezo, ami
> ellengerjesztest ad a motornak. Ettol azonnal megall.Normal
> mukodes kozben ezt az ablaktorlo bekapcsolo  athidalja. Ha ez
> rossz, sosem all meg az ablaktorlo, mert a lendulettol atesik ezen
> a nagyon rovid uton es a vegallaskapcsolo tovabbviszi. Es kezdodik
> minden elolrol...

Kossz a levelet... Ha igy van, akkor az ablaktorlo motorban lesz a 
hiba... Csak az a furcsa, hogy azota mar az sem segit, ha a 
vegallasban leveszem a gyujtast -- amint visszateszem, elkezd 
lapatolni. Es: a hatso ablaktorlo is ezt csinalja, azon raadasul a 
gyujtas le- majd visszatetele mar a hiba felbukkanasakor sem 
segitett... (Most levelttem az ablaktorlo motorok tapcsatlakozojat 
es ma viszem a jarganyt szerelohoz....)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - HiX-Auto oldal frissitve! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Na vegre valahara elerkezett az oldalunk frissitesenek ideje (tudom mar epp
ideje volt. :-)
Szoval az ujdonsagok:
- Teljesen uj design
- Frissitett archivum
- Adas/Vetel hirdetesi rovat
- Tamogatoink linkje (felso tablan  a LINK)
- "Gumifustolos talalka" beszamolo (tagoldal)
- Autostati eredmeny
- Szerviz-anyagok, adatlapok (egyelore nem sok)
- es egyeb adatmodositgatasok.
- kevesebb java (gyakorlatilag nincs) (de tobb a grafika)

Remelem mindenkinek tetszeni fog az oldal, es a javaslatokat, otleteket,
egyeb infokat irjatok meg. :-)
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - KEDVEZMENY: kb 15% a WEB-Autosboltban! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

A WEB-Autosbolt a listatagoknak kb 15% kedvezmenyt nyujt a naluk vasarolt
autos alkatreszek, kiegeszitok araibol (az adott importor hivatalos
arabol.)
Az araik valoszinuleg verhetetlenek lesznek, (azokbol kb. 5% kedvezmenyt
tudnak adni, termektol fuggoen.)
Ez osszesen mintegy 200.000 fele autoalkatreszt jelent, tobb 100 fele
minosegben, 1-2 napos szallitasi hataridovel.
Reszletek a http://auto.hix.com -on, a LINK alatt.
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - KEDVEZMENY: 50% az AutoIndex-nel! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Az AutoIndex a listatagoknak 50% kedvezmenyt nyujt (cegeknek 10%), igy egy
fenykepes hirdetes naluk (csak listatagoknak) mindossze 250Ft-ba kerul.
Reszletek a http://auto.hix.com -on, a LINK alatt.
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
+ - menetiro, termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Menetirorol nem tudok, viszont itt neha hirdetik, hogy "fekete doboz"-t
beszereltethetek a kocsiba. A karambol elotti fel percet orzi csak meg.
Egyebkent az a fajta menetiro nem jo, ami a buszokban, teherautokban van?
Ebbol is kiderulne a felbakolas + feltegla, mivel tul sokaig tul
egyenletes a sebesseg. 

Termosztat temaban elnezest, hogy pontatlanul fogalmaztam, meg is kaptam
tobbek kozott Akostol es Varga Tibortol a jogos letolast. Szoval: a
termosztat szabalyozastechnikailag egy korlatozott linearis tag,
hiszterezissel, a nyitottsag-homerseklet fuggvenye kb. igy nez ki
(homerseklet az x-tengely):
    _____
   /  /
__/__/

Az abrabol latszik, hogy 1 homerseklethez tobbfele nyitottsagi allapot
tartozhat, ill. egy nyitottsagi allapot tobbfele homersekletnel
lehetseges. Ezert irtam, hogy _elmeletileg_ lehetseges az 5 fok csokkenes
csak a hiszterezis miatt (ha alapos lenne az ember, akkor megnezne, hogy
az egesz szabalyozokor hogyan viselkedik a ko:r parametereinek
megvaltozasara [Militec beontese], de itt ugye mar a modellezessel is
gondok vannak). Ha gyakorlatilag nem ezert van a homersekletcsokkenes, az
nem az en bajom, en csak azt mondtam, hogy ettol is _lehet_.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Kobra riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multi-part message in MIME format.

--Boundary_(ID_OwjmgYeNR7nZ36vwq81raw)
Content-type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

Tudna valaki segiteni, hogy Kobra riasztohoz hol lehet uj =
t=E1vir=E1ny=EDt=F3t venni =E9s, hogy be tudj=E1k programozni a regi =
riasztohoz?



Koszi

Zsoze

--Boundary_(ID_OwjmgYeNR7nZ36vwq81raw)
Content-type: text/html; charset="iso-8859-2"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content=3D"text/html; charset=3Diso-8859-2" =
http-equiv=3DContent-Type>
<META content=3D"MSHTML 5.00.2614.3500" name=3DGENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#fffff0>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Tudna valaki segiteni, hogy Kobra =
riasztohoz hol=20
lehet uj t=E1vir=E1ny=EDt=F3t venni =E9s, hogy be tudj=E1k programozni a =
regi=20
riasztohoz?</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2><A=20
href=3D"mailto:"</A></FONT></DIV=
>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Koszi</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Zsoze</FONT></DIV></BODY></HTML>

--Boundary_(ID_OwjmgYeNR7nZ36vwq81raw)--
+ - Olajfolyas csokkento ?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

kerdezem toletek, hasznalt mar valaki valamilyen olajfolyas/csopoges
csokkento adalekot ? Kicsit csoporog az olaj, szerintem a fotengely
szimmeringnel ...
talan...
es gondoltam, 700 Ft-ot megerne a dolog, ha mukodne.
Tapasztalat, ismeret, lebeszeles ? Vagy probaljam meg kevessel az olajcsere
elott es meseljek majd ?

Sziasztok : Attila
+ - Keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valaki el tudna nekem kuldene a 631 es 632-es szamokat, mert nem kaptam
meg, akkor kuldje mar el legyen szives. Az archivum csak 600-ig van meg.
Johet tobb peldanyban is:)

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - egymasra? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

egy gondolatom tamadt a minap, mostansag van meg csak szuletoben... Ha
gondoljatok, hogy van ertelme, talaljuk ki a reszleteket kozosen.

Vegyuk azt az egyszeru esetet, hogy mondjuk az autommal Gyor fele vetodom.
Ott a Verda jol erzi magat es nem szeretne tovabb menni. En viszont igen,
mert Pesten van dolgom. Dehat Verda nelkul ugye... A valamelyik napi
hixautoban olvastam, hogy keddves Teeby baratunk gyori. Mit teszek? Felhivom
Teeby-t, hogy ugyan tudna-e nekem segiteni abban, hogy a gyori Audi boltokat
megtalaljam kormanyosszekototugosalatet fellelese celjabol.

Erre persze a magam modjan azzal valaszolok, hogy ha Keddves MajorFrici
baratunk talalna Tabajd fele jonni, es ejjel 11-kor csattogo motorral
vontatasra szorulna, akkor en is segitek neki ebben es segitek neki a
Skodahoz felujitott turbot szerezni a helyi kovacstol.

Ha pedig a valaki a masvalakinek az ugyeleti teruletere kerul, akkor
telefonhivas, segitseg.

Amolyan szervezett, kolcsonos segitsegnyujtasi kezdemenyezes. Amit persze
igy is megadnank egymasnak, de ha meg elore fel is vagyunk ra keszulve,
akkor sokkal gordulekenyebben, szervezettebben folyhatna ez a dolog.
Keszulhetne terkep, nevekkel, telefonszamokkal, amely mindig ott lenne a
kesznyutartoban...

Nos mit gondol a tarsulat? Erdemes ezzel foglalkozni, vagy hagyjuk?

Sok csokit!

L.

      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites
+ - Eredetiseg ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hali,
>
>Ujonnan vasarolt autom b es c kategoriaval volt kenytelen az
>eredetvizsgalatrol tavozni, rendori kiseret mellett. A kocsit lefoglaltak,
>engem meg majd be fognak hivni kihallgatni, vagy ilyesmi.

Udv..

En is valami ilyesmitol tartok, igaz mar tobb mint 2-eve vettem az autot mar
ketszer vizsgaztattam, kozuti ellenorzes hegyek, es semmi gond nem volt
vele.
De ki tudja ? Van erre valami megoldas ? 'Proba vizsgalat ?' ;)

MiCKEY
+ - Termosztat ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi...

Nem tudom masnak is vannak hasonlo tapasztalatai, de nalam ugy tunik, hogy
ilyenkor hidegben melegebb a hutovizem, legalabbis a homero szerint.
Otlet: A termosztat kesobb nyit, mert a fem haza jol vezeti a hot es a kinti
hideg rendesen huti.
Lehetseges ?

MiCKEY
+ - Autos talalkozo, furdes stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

A nevemmel csak ritkan talalkozhattok mert inkabb
maganban szoktam segiteni. De most, hogy a talal-
kozorol van szo volna egy otletem. Erre felenk van
egy udulohely Domborinak hivjak. Minden olyan 
felteteleknek eleget tesz amelyhez egy nyari talalkara
szukseg van. Nagy fuves resz, szabadstrand, fizetos-
strand, sutes-fozesi lehetoseg, csapolt sör:-)stb.
Az udulo BP-tol 140 km-re :-( van, és a 6-oson lehet
megkozeliteni.A legközelebbi nagy varos 
(megyeszekhely) Szekszard. Ha erdekli a 
tarsasagot irok a helyrol tobbet illetve egy masik
listatarsunkkal megszervezzuk a talalkozot. 

HALI    ULI
+ - Ford kapcsoloszekreny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Legyszi segitsetek! Ket problemam van. 
Autom : Ford Escort 1.8Diesel, 1991-es

Elso : 
Zug a kapcsoloszekrenyem 4-esben es 5-osben. Uresben nem
hallatszik semmilyen oda nem illo zaj. 
Hogyan lehet megallapitani, hogy a csapagyak kopottak vagy a 
4-es es 5-os fokozat fogaskerekei? Esetleg mind a ketto. Es ilyen 
esetben mi a teendo? Lehet-e valamilyen csodaszerrel hatekonyan 
kezelni a bajt, vagy szukseges a csere? Ha nem cserelodik ki, akkor 
egyebb alkatresz karosodhat-e, vagy megomlik-e a sebvalto utkozben?
Ha szukseges a csere, bontokban ilyesmit lehet-e kapni, meg lehet-e
bizni a bontott alkatreszekben? Esetleg tudtok-e olyan helyet, ahol
lehet kapni feljavitott kapcs.szekrenyt (es a regi, rosszat beszamitjak-e
az arba)?

Masodik :
Ez inkabb csak kerdes. Szelephezagot ennel a tipusu autonal kell-e
ellenorizni - allitani idokozonkent vagy automatan allitja maganak?

Elore is koszi.

Udv,
Aranyosi-Aved Jozsef

+ - Re: Kocsifelnyomas es groteszk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello pJ!

>Ui.: Ezt a jegyzokonyvet ki fogom rakni a nagyszobai
>parafatablara. Az egesz dokumentum stilusara ranyomja
>a belyeget az editalo szerencsetlenkedese - gyonyoru.

Szerintem mielott kiraknad, mutasd meg egy scanner-nek! Aztan
irany a honlap humor-rovata!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - RALI.OB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha tudtok valamit az idei bajnoksagrol, akkor irjatok!
+ - Peugeot 206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok,

autovasarlason torom a fejem, a Subject tip. ebben az arkategoriaban
nyeronek tunik, de a motorjarol azt hallottam, hogy eleg regi konstrukcio

Van valakinek ezzel kapcsolatban valami tapasztalata?

A szoba joheto tipusok meg a Toyota Yaris, F Fiesta, Opel Corsa es Fiat
Punto
(Szempontok: varosi hasznalat, 3 ajtos, kis fogyaszt., megbizhatosag)

Ezekkel kapcsolatban barmilyen eszrevetelt, tapasztalatot, osszehasonlitast
szivesen veszek

koszi
Tamas


+ - vam, autobehozatal, rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udvozlok minden listatagot

Lenne egy ket kerdesem, ha barki tud
bamrelyikkel kapcsolatban barmilyen infoval
szolgalni kerem tegye meg, nagyon fontos lenne, kosz.

Szeretnek egy autot behozni Nemetorszagbol, de a
vamrendszam jan 15-ig volt ervenyes, ez egy 30 napos
vamrendszam volt a fahrzeugbriefet (forgalmit) ervenyteleni-
tettek es a kocsi adataira az "exportiert, gelöscht"
pecseteltek ra, most ilyenkor mi van?
Ezek szerint ott mar nem lehet forgalomba helyezni,
tehat eladni sem tudom? Es behozni se es meghosszabitani
se ? tehat a se ki-se be figura vegzetesedik ????

A rendszam vegen levo negy szam:
00
01
tehat 2000 jan
tehat amig nem kerik a papirokat addig megyek
vele januarban es aztan?

mas hogy megy a magyar vamkezeles a hataron ki kell
vizetni a vamot vagy valamilyen vambiztositekot lerakni?
vagy csak pesten a 7-es vamhivatalban miutan megbecsultek
a kocsi erteket ?
honnan tudjam hogy mennyi szerintuk a kocsi erteke
mert ha valami k.rva nagy ertekre becsulik akkor nem
akarom elvamolni
mas ki tudja mi az a SVAKE kataolgus aalitolag pesten
a 7-es vamhivatalban meg lehet benne mennyire becsulik
a kocsit
meg tudna valaki nezni
Ford Escort 1988 1.3CL OHV motor
en most nemetbe vagyok,ezert nem jovok haza

bocs ha unalmas vagyok mar, de meg valami:

ki kapnak ma magyaroraszagon C-A illetve 4 szamos rendszamot
vagy altalaban 2 betu negy szamos rendszamot
a magyar vamrendszam egy betu 5 szam,nem?
mennyi idore lehet kerni?
es ez akkor mi? , Pecsen lattam:
00
01
03
igen hat szamjegyes,akkor most ez januartol
marciusig ervenyes,oder was?

kosz minden infot
Robi
Braunscheig
Deutschland

> -----------------------------------------------
FREE! The World's Best Email Address @email.com
Reserve your name now at http://www.email.com
+ - Hix matrica kivulre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ujra vagyunk 25-en akik kivulrol ragaszthato matricat
szeretnenek az autojukra, utanfutojukra ragasztani.
Mar csak megegyszer ennyi igenylo kell es indulhat a 
gyartas.
Tovabbra is varom az igenylok jelentkezeset!

Puruczki Tamas
        (Baja)
+ - epito jellegu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gardner irta: "Sziasztok, ugy latom az orzott parkolokkal 
kapcsolatos otletem nem fogadta tul nagy erdeklodes, pedig 
ugy gondolom, hasznosabb lehet alkalomadtan, mint a 
hifikrol dulo jelenlegi epito jellegu hogyishijjak."

Gardner, ketseg sem ferhet hozza, az altalad felvetett tema 
valoban hasznos, de nem feltetlenul hasznosabb _barmely_ 
mas temanal. 

Udv,
Stevie
+ - fekfolyadek, hutofolyadek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Varga Tibor irta: "Na errol meg nem hallottam. Arrol mar igen, hogy a
fekfolyadekot ketevente ki kell cserelni, de a
hutofolyadekrol nem hallottam. Legyszives vilagosits fel,
hogy rosszul irtad, vagy ez valami szamomra meg ismeretlen
dolog. Mi megy tonkre benne ? Miert kell cserelni ?"

A "miert" kerdesre gondolom hamarosan megerkezik a valasz, 
addig is csak egy megerosites: az autom szervizkonyveben is 
szerepel a ketevenkenti h.folyadek csere (megtett km-tol 
fuggetlenul). Ez tipikusan nem az a tetel, amin a szervizek 
halalra keresik magukat.

Ujra Tibor: "Tudom, hogy nem tud felforrni a fekfolyadek, 
mert nem vezetem olyan helyen."

Ennyi erovel a biztonsagi ovet sem erdemes bekapcsolni, 
mert "ugysem vezetek vadul." Nonszensz. Es ha egyszer 
veletlenul mondjuk a Hegyalja uton akad dolgod? A nagy 
lejto elott megallsz es atulsz a buszra?

Ha van valami, amin nem szabad sporolni, az az auto 
fekrendsze. Magadon kivul masokat is veszelyeztetsz vele, 
tehat celszeru mindig a legkorrektebb allapotban tartani.

[Bocs, nem akartalak megbantani, de tenyleg nezz mar utana 
ennek a fekfolyadek-dolognak, jo?]

Udv,
Stevie
+ - Jugoszlav biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki,

Jugoszlaviat allitolag kipenderitettek a biztositok 
nemzetkozi szovetsegebol, ergo a bizt. zoldkartya nem 
ervenyes naluk, hanem kulon felelossegbiztositast kell 
kotni a hataron (50DM/3 nap minimum). Annak hianyaban a 
rendor durvan megbuntethet.

A'sszem a listan vannak biztositosok. Utana tudnatok nezni 
ennek? Nagyon fontos lenne (ld. a fejlecet).

Udv,
Stevie
+ - Barum-téligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

MAT!

Jokat irtal a barum teligumirol, nem tudom hany felet
csinalnak.Sajnos nem tudom hogy mi a gumi pontos neve
a merete 185 R 14 es 190-ig mehet elvileg.Igy telen az
 nekem kicsit sok lenne, az igaz. Teny hogy eg es föld
amiota fent van, az összes kereken, nem zavarja a kocsit
ho es jeg.Pedig az 1.6. 16V Astra Cl. 5a relativ eros a
csuszkalashoz. Ha valakit erdekel, szivesen megnezem
a kereket, mi a pontos neve, de most nincs itt a gep.
Az ara sem volt tul rossz, a negy együtt szerelessel 51e
penzbol kijott.

Udv Mindenkinek -Dani-
+ - Renault Clio futoventillator hiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kedves Kollegam cimben emlitett autojanak futoventillatora elobb a 3.,
majd ma minden fokozatban megadta magat. Ha valakinek tippje van,
segitseget megkoszonnem.

Ssandor
+ - fogyasztas alapjaraton allo helyzetben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek, aki reagalt az auto allo helyzetu 
fogyasztasat firtato kerdesemre.

A beerkezett velemenyek atlaga kb 1-1.2 liter/ora
az auto alapjaraton allo helyzetben.

Azert kerdeztem, mert itt szombaton mar -23 fok volt, 
es ha lehet akkor inkabb nem akarok fazni.
Ennyit mindenkeppen meger a meleg.

raki
+ - RE: ablaktorlolapat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tessek megkapaszkodni, en az Intersparban vettem nemreg 1000 FT/db aron
francia ablaktorloket az Opelemre, es meg vagyok veluk elegedve.
Mondjuk eleg hulyen nezett ki a kosarban a sor es a szalami
mellett...:-)

Udv:
pJ
_________________
BigWhite irta:
>Abban az autosboltban pedig mar nem is emlekeznek
>arra a francia cuccra.
+ - RE: Autoink biztonsaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ez nem urban legend, anyammal tenyleg megtortent. Jott ki a boltbol,
me'g azon jart az esze, hogy megvett-e mindent. Nem figyelt igazan oda,
csak beult a kocsiba, amikor gyanus lett neki a muszerfal.
Egy kocsival arrebb szallt be, ugyanis ket, hasonlo kinezetu feher Lada
(bocs, akkor meg Zsiguli) allt egymas mellett.

Egyebkent meglehetosen szkeptikus vagyok a zarakkal kapcsolatban. Nekem
is hiperszuper magneses kulcsot adtak a kocsimhoz, aztan nyaron a
szuleimnel a gyerek bezarta a kulcsot a kocsiba. Ez Egerben volt, a
tartalekkulcs meg Pesten. Mar indultam volna a vasutallomasra, amikor
megerkezett az ocsem - egyebkent karosszerialakatos -, ket perc alatt
kinyitotta kulcs nelkul a kocsit. Megmutatta nekem is know-how-t,
tenyleg nem nagy ugy.
Ennyit a zarakrol.

Udv:
pJ

___________________
Soma irta:
>Ezek szerint ha van egy Trabi kulcsom, azzal elindulok,
>belathato idon belul talalok egy olyan jarganyt, amit kinyit.
>Es akkor szabad a palya. A sracok a boltban meseltek,
>hogy ok is megneztek a kilincseket, es egy csomo olyat talaltak,
>amik egy kulccsal nyiltak.
>
>Szoval elvileg kocsivasarlas elott illik megnezni a tukroket.
>Utana meg zarat cserelni. Szerintem megeri.
+ - Pajero es Vitara fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenkinek,
regota figyelem a listat, ideje feltennem az elso erdeklodo kerdesemet. A cegne
l, ahol dolgozom, ket 
terepjaro-szeruseget hajtunk 2 sraccal egyutt. Az egyik egy Pajero 2,5 TDi, hos
szŁ, tgk es super-
select valtoval felszerelt peldany, a masik egy Vitara 1,6-16V. Az utak tobbseg
enel a varos/aszfalt/terep 
arany 10-70-20 korul alakul, a Pajero kozepes terhelessel, a Vitara inkabb kis 
terhelessel. Mivel a 
jarganyok egy eve nalunk vannak, megneztuk az egesz eves atlagfogyasztasokat, a
miket egy kicsit 
sokallok.
Vitara: 10,5 liter/100 km /195R15 G. Wrangler AT/
Pajero: 11,6 liter/100 km /235R15 G. Wrangler MT/
Akad valaki, akinek vannak tapasztalataik a temaban?
Ha erdekel valakit, szivesen irok az egyeb tapasztalatokrol is...
tucchy
+ - Hi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Opel astrám van. A hátsó lámpa rendszeresen kiég. Ha a városban figyelem minden
 második Astra lámpája nem 
világít. A megoldást nem tudta még az autovillamosági szerelő sem de elismerte 
valami gond van az Astrák egy 
részével.

Kösz
Doki
+ - Re: Fagyaspontmero eszkozok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Edvard irja...
>En akcioban a Coraban <300-ert vettem fajsulymeresen alapulo
>fagypontmerot

Megerositem ! 
Vasarnap a foti CORA-ban, semmi akcio, 300 alatt, hegyekben all.
--
Meszaros Geza
+ - va: Re: termosztat;hutofolyadek;fogyasztas allo helyzet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Varga Tibi irja...
> Olvasom a vitat a termosztatrol. Kozben jokat mosolygok, de 
> ha jobban belegondolok csak szomorkodnom kellene.

Mosolyogni es duhongeni lehet a nagyon magabiztos, de hozza
nem erto hozzaszolasokon. Egy valamit nem szabad - szomorkodni. :-)
Ezen a listan keves a szakember. (de szerencsere akad) 
A tobbseg (magam is) erdeklodo, tevhitekben ringo laikus.

>>  Ugyis csak ketevente kell cserelni az egesz hutovizet,
> Na errol meg nem hallottam. Arrol mar igen, hogy a fekfolyadekot
> ketevente ki kell cserelni, de a hutofolyadekrol nem hallottam.

Azt mondja a fama, hogy elveszti korrozio gatlo kepesseget.
(csak olvastam, de azt ezer helyen is)
--
Meszaros Geza
+ - re:Barum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem az ar / ertek arany elegendo indok, hogy olcsobb,
>keleti tipusu autokra tegyuk fel.
Nekem a Mercin Barum gumik vannak, a Nissanon pedig Fulda (lengyel gyartmany).
Egyikkel sincs semmi problema, elegedett vagyok veluk.

--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - fekfolyadek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A fekfolyadeknal tudom a valaszt ezekre az okokra. Ezert nem cserelem
>a fekfolyadekot anyosom 1500-as Polski Fiatjaban. Tudom, hogy
Ejnye de gonosz vagy!  Szegeny asszony :o)
--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Antforce, ablakmoso, biztonsagos kocsi, uj kocsin zarcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>sebesseggel egy vonohoroggal szemben talaltam magam, a 
>fenyezett lokharitommal..  A masik auto egy beugeot 605 vagy 
>melyik volt az a nagy regi dog.. a fenyezett lokhariton meg se 
>latszott, pedig a vonohorog biztos adott neki szepen..  
>Az ujfenyezes nem jon le, ellenben az utanafujt.. mar igen.. 
>*tovabbiakban egy kadettba szalltam bele, hatulrol, a fenyezettt 
>lokhariton meg se latszott, kiveve hogy a kadett festeket nehez volt 
>levakarni rola... 

akkor te most kozlekedsz, vagy billiardozol? :)))))

>Ahogy csokken a kinti homerseklet, egyre jobban be vagyok  attol,
>hogy befagy az ablakmosom.Ha vankoztunk vegyesz vagy akarki aki tudja,

most vettem -40 fokosat, 1 liter 260 Ft volt a liter vizzel egyutt. Mivel
most
lucsok alig van, minden fagyos, ez eleg sokaig kibirja. Es 260 Ft az kb.
3 csomag rago vagy egy maxi meret popcorn... 2 sor... es nem kell felni.

>A Peugeot-on tort minden. 1 reflektor, index,
>gepteto, diszracs, lokharito. A pandanak
>elgorbult a kipufogo csove, amit a helyszinen
>sikerult "javitani" Most akkor a Panda biztonsagos?

az ujabb generacios kocsik ugy vannak megepitve, hogy teljes mertekben
az utasok biztonsagat szolgalja. Az autogyarakat abszolut nem erdekli,
hogy mi torik ossze a kocsin, mert a legfontosabb az emberelet. Vagyis
a kocsik eleje (is) ugy van kialakitva, hogy az utkozesbol szarmazo 
energiabol minel tobbet elnyeljen, es az utasokig minimalis energia 
jusson el. Ennek termeszetesen valaminek a rovasara kell tortenni, es
ez a karosszeria. Persze az ember duhos, ha a kicsikeje atmegy 
harmonikaba, de az elet... az emberelet az elso. Betonautokat sem 
erdemes gyartani, mert mi van, ha ket betonauto talalkozik?

Nehogy mar attol legyen biztonsagos egy 20 eves Skoda, hogy egy
A8-al valo talalka utan 20k Ft a kar, az Audiban meg 100k...

>Szoval elvileg kocsivasarlas elott illik megnezni a tukroket.
>Utana meg zarat cserelni. Szerintem megeri.

Szerintem meg ez mar paranoia... 
veszel 3 zarat... kb. 50-60000 Ft. elhanyagolhato az uj kocsi
arahoz kepest.... aztan egy reggel felebredsz... mi van, ha a 
szakuzletben lemasoltak a kulcsokat, mikor adtak a zarat?
es az az ismeros szerelo, aki kicserelte oket, akkor az most
tenyleg megbizhato? es tegnap a munkaban a takaritono ott
sundorgott az asztalom korul... nem gyurma volt a kezeben?
es az asszony? nem a maffia tagja? mi lesz az uj kocsimmal?
stb, stb... aztan jon a zartosztaly. kell ez nekunk, autosok?

>> Ugyis csak ketevente kell cserelni az egesz hutovizet,
>Na errol meg nem hallottam. Arrol mar igen, hogy a fekfolyadekot
>ketevente ki kell cserelni, de a hutofolyadekrol nem hallottam.

ketevente ajanlott, de nem kotelezo. en igyexem mindent 
idoben cserelni, de most 2 ev utan olyan szep tiszta zold volt
a hutoviz, hogy csak hozzaontottem, kb. -30/-35-re beallitva

Csaba
+ - RE: AUTOGAZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En is gazzal jarok mar jo ket eve. :)

Lenne is 2 kerdesem.

- van egy kezi atfejtom es tonkrement benn egy karmantyu, vajon hol
javithatnak ilyent (mielott kotekedne valaki, akkor hasznalom amikor
szuleimhez megyunk ugyanis Papan megszunt a gazkut)
- a reduktor membran tisztitasarol kellenenek infok, mikor kell, hogyan,
honnan veszem eszre hogy mar esedekes ...

Viszont van egy tavalyi tablazatom a gazkutakrol.
A hompedzsem download reszen elerheto.
   _______
 _/_______\_          BZS
 (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep/
 []=======[]    mail: 
+ - Elo:bb csodalat, aztan ha'la'lkoda's (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

<<<
	Most csak annyit szeretnek Veletek megosztani, hogy - menne'l tobbet
gondolkodom a velem tortentekrol, annal inkabb vallom azt, hogy egy
oktoberi - 6000 Ft-koruli - befektetes mentette meg a Patrol-t, es persze
minket, Pentieket, par nappal ezelott a teljes anyagi cso:dto:l.
>>>

	Ezeket irtam ugy ket hettel ezelott.

	A tortenet december elejere nyulik vissza, amikor is az eppen aktualis es
va'rva-va'rt teljes_olajcserekor kedvenc Patrolunk megkapta a maga kis
Militec-adagjat (nemcsak motorba, hanem valtoba is, felezobe is,
üzemanyagtartalyba is) Annyi jot olvastam rola, hogy eldontottem,
kiprobalom.
(Kedvenc Patrolunk egy Hard Top, tehát rovid, 3.3 TD, és nyom 2 tonnat...)

	Az elso meglepetes akkor ert, amikor megtett 650 km utan bealltunk tankolni
es mindossze 42 liter gazolaj fert az amugy 70 lityis tankba. Ilyen jo
fogyasztast me'g nem tapasztaltunk (7 liter koruli), habar az ezt megelozoek
sem voltak rosszak, (8,5-9 l/100 km)

	No, gondoltam magamban, ha_csak_ez az egyetlen eredmenye ennek a
csodaszernek (ugye, nem_adalek, hanem femkondicionalo), tehat, ha ennyit
csokkent tole a fogyasztas, es nincs semmi ellenhatasa, maris megerte :-)

	Aztan Karacsony tajan autoztunk ugy 2000 km-t, es menet kozben eszleltem,
hogy valamiert fogy a hutovizunk. (Soma, ne kotozkodj ! :-))Jo-jo, nem menet
kozben, hanem amikor parkolokban, pacikat pihentetve, beneztem a
motorhazteto ala. Potolgattam a vesztesegeket, potolgattam, de csak_vizzel,
amibol adodoan jol felhigult a fagyallot termeszetesen_tartalmazo
hutovizunk. Hazaerkezesunk utan par napig nem hasznaltuk az autot,
ejjel-nappal csillaggarazsban taroltuk, mint addig is mindig.

	December 30-an - emlekeim szerint - igen hideg volt, az azt koveto ejjelen
meg plane. Kistarcsara voltunk hivatalosak, baratainkhoz, szilveszteri
(negyszemelyes :-) buliba. Nappal az elokeszuletekkel voltunk elfoglalva,
delutan pedig indultunk hozzajuk, a terveknek megfeleloen. Minden finomsag a
csomagtartoba bepakol, asszonykam a kormanyhoz ul, majd rovid, par perces
melegites utan, elindul.

	Nem sokkal kesobb, megtett 1-2 km utan, hiaba nyomatom a meleg levegot az
utasterbe, csak_a_minuszok_ropkodnek! Ranezve a ho:merseklet visszajelzore,
látom, hogy a mutato az optimalisnal magasabb erteket mutat :-o Hideg
levegot fuj az utasterbe, a mutato meg egyre feljebb megy??? Hinnye, ez jot
nem jelenthet! Aztan, ugy a skála haromnegyedenel megallt. Rogton
vegiggondoltam, hogy mi tortenhetett es most mi a teendo; tulajdonkeppen
eloszor Godollore kellett eljutnunk es onnak Kistarcsara.

	Az ut tukorjeg allapotara valo tekintettel, 30-40-el haladt a mindenki
Pecel - Isaszeg - Godollo utvonalon. (Kerdezzetek csak meg MCLL-t, milyen
allapotu volt a fout akkoriban!; kitettek a 30-as sebessegkorlatozast, es
annyi! Semmi so, semmi homok!)

	Folyamatosan figyeltem a mutatot, de az nem ment feljebb; ennek orultem,
mondvan, hogy az olaj - es benne a Militec - megbirkozik a hutessel, de
futesunk tovabbra sem volt.

	Csapat Godollore megerkez; anyosomek elott a parkoloba bekanyarod ; motor
leall... Goz a motorterbol kicsap..., Penti szivosszeszorulva tetotkinyit...
minden csupa trutyi... Radiatorkupak lecsavar, hogy vizszint ellenoriz
(kiegyenlito tartaly ures)... A cso:bo:l egy nagy je'gdugo visszafigyel...
Radiatort a rarakodott ko:d, zuzmara stb miatt hutoszekrennyel
osszeteveszt... Penti E'gieknek ha'la'lkod (van isten!)... ko:sz, Militec!

	Alaposabban szemugyre vege, eszleltem, hogy az egyik viznyomocso elrepedt
egy 5-8 centis helyen, igy az osszes fagyallos hutoviz utkozben ott
kispriccelt, majd a motoron elparolgott (tulajdonkeppen, hutotte a motort
:-)

	Vendeglatoink termeszetesen ertunk jottek, a buli jol sikerult, masnap del
korul pedig visszavittek. Szepen sutott a nap. Keresem a jegdugot: hat,
elolvadt :-D

	Megbarkacsoltam-ragasztottam a repedt csovet - jobb hijan - szigetelo
szalaggal, majd forro vizzel feltoltottuk a rendszert es visszaindultunk
Gyo:mro:re (haza) Kepzeljetek: mar volt egy kis futesunk !!! Langyosat fujt
ugyan, de az elozo esti jeghideghez kepest ... Kis orom is orom... Tudtuk
ertekelni ! :-D

	Este, megerkezesunk utan azert elvittem a Patrolt kedvenc szerelonkhoz
(ertitek, januar 1-en, 18 korul :-), hogy nezze meg, tortent-e valami
karosodas, de addig is a -18 C fokosra elorejelzett hideg ejszakara
sziveskedjek futott garazsba tarolni, nehogy ismet belefagyjon a - most
mar - szintiszta, 100 % kornyezetbarat :-) hutoviz!

	Vasarnap este jon a fiu (egy 30 ev koruli srac; a mesterseget atyjatol
tanulta, aki most is autoszerelo es egyutt dolgozik a fiaval), szoval, jon,
hogy kesz az auto...

	Sem a motornak, sem a termosztatnak, semminek nem lett semmi baja es en
hajlok azt hinni, hozzateszem zoldfulukent, hogy ezt a Militec-nek
koszonhetem.

	Eloszor CSODALTUK a fogyasztas-csokkenesert, aztan meg HA'LA'LKODTUNK
amiert megmentette a Patrol motorjat.

	Lehet, hogy nem igy van, lehet, hogy a Militec nelkul sem tortent volna
semmi baja a gepnek, de ...

	Ennyi.

	Udv mindnyajatoknak:

		Penti,
		a patrolos


2000-01-25-ke-16-15
+ - mazli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> telen, hogy valahonnan a vilag vegerol jottem haza, es ejszaka Budapesttol
> kb. 200 km-re az istennek sem akart nyitva maradni a szemem. A lenyeg az,
> hogy vagy 6 orat aludtam a jaro motoru autoban egy parkoloban, es nem
Mazli hogy nem haltal meg. Egy kis ho leeshet (eltomiti a kipufogogaz
utjat), vagy egy luk a kipufogon, es a szen-monoxid beszivarog az utasterbe...

Szerintem ez meresz huzas volt :)

***

> (persze minek vesz az ember VW-t, ha ennyire lopjak... :-)))
> udv, deejaytiszy
> (Renault)
Talan azert, mert nem szeretne az automento trailert vezeto soforoket mind nevr
ol
megismerni. Ugyanis aki nalatok vesz francia jarmuvet (ne nevezzuk autonak),
az keszuljon fel a gyakori vontatasokra, muszaki hibakra, stb...

Ez fikcio, ez tapasztalat (renault megane coupe)

***

Es vegul egy kerdes:
Adott egy 1.8-as karburatoros '85-os AUDI 80-as. A problema vele az,
hogy a reggeli szivatozas utan elmegy az alapjarat. Mikor visszatolom
a szivatot (nem tul keson, nem tul koran -> mindig) eloszor stabil
8-900, aztan elkezd enyhen rangatni a motor, es folyamatosan csokken,
vegul mar csak 200 korul forog a motor, egnek a lampak (toltes,
olajnyomas), de nem all le...
(Persze nem szoktam 200-on jaratni)
A dolog furcsasaga az, hogy ha ilyenkor leallitom az autot, es hagyom
5-10 percig allni, akkor utana minden megjavul!
Altalaban azert erre nincs reggelenkent 5-10 percem, hogy alldogaljak
vele az ut szelen.
Akkor jelentkezik a hiba, ha nem varosban megyek vele, hanem indulas
utan 50 km orszaguti menet kovetkezik.
Amit csereltem mar: karburator gumitalp, vakuumcsovek, legszuro.
Most azt mondjak a szerelok, hogy nem jo hoerteku gyertya van benne,
vegyek nagyobbat, meg hogy a gyujtaskabelek nem jo szigetelesuek, es
ezert athuz reggelente a szikra, amikor beparasodik a kabel...
Nem tudom, szerintem ez bla-bla...
Jo gyertyakat veszek, mert az nem athat, de valami mas problema is
kell hogy legyen. Az mar kulon kuriozum, hogy miota ez a problemam
van, azota 1-1.5 literrel tobbet eszik az auto.
Amiert irok az az, hogy a kollegam '80-as 1.5-os Golfja is ugyanezt a
hibat produkalja, es o se talalt ra megoldast, pedig o mar karburator
javitokeszletet is vett.

Ha van valakinek otlete, ne kimeljen!

ui: a valaszokbol kerek egy peldanyt a magan postafiokomba is (koszi)


Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Re: ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Chip irta:
>1. Jokai u 16-18. (a Nyugatinal)
>teleonszamat nem tudom, mert otthon van, de ha
>barkit erdekel irjon, utananezek...

Nefelejts Kft.
1066 Budapest, Jokai utca 16-18.
tel: 312 2843  vagy  331 2189

LP
+ - Re: koszos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SzaboZE irta:
>> Nem emlekszem, mekkora bunnek szamit, ha a kocsim olyan koszos,
>> hogy mar a rendszamtabla is tokeletesen olvashatatlan. Tenyleg
>> megbuntet a rendor, vagy csak szepen/csunyan megker, hogy ott
>> helyben takaritsam le?
>
>Es ha mondjuk 200km -t vezettem le, videkrol jottem es pont nem jutott
>eszembe megallni 10km-kent rendszamtablat torolni?

En is ugyanerre gondoltam, amikor feltettem a kerdest.

>> Apropo: a traffipax mit tud kezdeni egy dzsuvas rendszammal?
>
>Az is csak sotet is vilagos pontok kulonbseget hivatott felfedezni.

Haat ez az, szerintem is igy van!!!  Akkor lehet, hogy adott esetben 
erdemes inkabb koszos rendszammal jarni??

LP
+ - Re: Eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ujonnan vasarolt autom b es c kategoriaval volt kenytelen az
> eredetvizsgalatrol tavozni, rendori kiseret mellett. A kocsit
> lefoglaltak, engem meg majd be fognak hivni kihallgatni, vagy ilyesmi.

Tudom, rajtad nem segit; de hatha valakinek igen:
Ha hasznalt autot veszel, az atirashoz kotelezo a 30 napnal nem regebbi
eredetvizsgalat. Celszeru az adasveteli alairasa elott az eladoval
egyutt elmenni egy fuggetlen vizsgaloallomasra, es az elado kerje a
vizsgalatot (amugy is neki illene). Te addig csendesen kibicelj, es csak
nagy "A"-betus eredmeny eseten vedd meg az autot. Sok kellemetlensegtol
kimeled meg magad...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Re: Fagyaspontszamitas es meres (#634) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> hogy befagy az ablakmosom. Ha van koztunk vegyesz vagy akarki aki tudja,
> irja mar meg nekem azt a kepletet, amivel ki lehet szamitani ket kulonbozo
> fagyaspontu folyadek eredo fagyaspontjat, termeszetesen a folyadekok

Nezd meg a koncentratum flakonjanak oldalalan a keveresi utmutatot. Ha a
telen eddig nem fagyott be, akkor szerintem ezutan sem fog.

> idestova 40 evvel ezelott volt. Nagyon dragan merik mostansag, ezert nem all
> modomban 3-4 litert megvenni belole. A fagyaspont meresenek valami egyszeru
> modszere vagy eszkoze se jonne rosszul :-)  Koszi  Gyoengyoesi Attila

2-300 Ft/liter az olyan draga? A fajsulymeros fagypontmeghatarozo 4-600
Ftba kerul.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: termosztat;hutofolyadek;fogyasztas allo helyzetben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A fekfolyadeknal tudom a valaszt ezekre az okokra. Ezert nem cserelem
> a fekfolyadekot anyosom 1500-as Polski Fiatjaban. 

Ha nem szereted az anyosod, akkor ez ertheto. :-))

> Tudom, hogy nem tud felforrni, a fekfolyadek, mert nem vezetem olyan
> helyen.

A fekfolyadek elegge higroszkopos tulajdonsagu, tehat magaba szivja a
vizet (a levego paratartalmat). Egy ido utan az eros fekezes(ek)
kovetkezteben fellepo felmelegedes miatt is felforrhat.

En is ugy tudom, hogy a hutofolyadekot is ketevente illik cserelni; majd a
nalam okosabbak megirjak, pontosan miert.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: Yahni (#634) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Amint az a HIX-en mar elhangzott, az egykori forgalmazo ceg
> SZAMITASTECHNIKAI munkatarsa allitotta a dolgot. Amugy kis hazankban

En ugy tudom, a FEFO nem forgalmazta, csak hasznalta az anyagot. Tovabba
kifejezetten a cegautok uzemelteteseert felelos emberrel beszeltem.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - igazatok van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindazoktol elnezest kertek akik a rusnya stilusom miatt megzavarodtak a
listan, megprobalok a mondtafuzeseimre jobban odafigyelni a jovoben.

Yahni
+ - szabadalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nemes Marcus
> Mukodokepes motort gyartatni sokkal tobbe kerul. Most hogy megirtad a
> fejlesztesi koltseget, vegkepp nem ertem, hogy miert nem maradt ebbol
> annyi, hogy besetaljatok a szabadalmi hivatalba. Egyaltalan, mikorra
> tervezitek a szabadalmat benyujtani?

2001-2002 max 2004. A problema a szabadalmakkal, hogy igen konnyu masolni
oket nemi atvarialas es magyarazo szoveg mellett barki eladhatja uj
szabadalomnak. Ha tul koran csinalod akkor a masolok megelozhetnek. Ezert a
dolgokat olyan allapotra kell hozni, ami uzletkozeli, eladhato es konnyu
belole kereskedelmi dolgot csinalni. Ha a fejlesztest folyamosan
szabadalmaztatod akkor meg draga lesz a penz meg penz. Emellett egy jo
szabadalom muveszet, a fenti okok miatt nem tartatlmazhat se tul sokat se
tul keveset.

Yahni
+ - Re: Teeby igaza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gondolod, hogy muszaki ember vagy? Es te mersz leminositeni masokat.
> Legalabb egy olyan levelet irj, aminek eleje es vege is van.
> Tudod nagyon nehez elkepzelni, hogy ilyen szetszortan valaki muszaki
> ember legyen, foleg mernok. A munkadban is ilyen vagy? Ez nem sok jora
> vezet.

Nem a munkamban nagyon preciz vagyok, de ez itt szorakozas es csak napi ot
percem van ra amig lejonnek az e-mail-ek.

> Sot ha kell pontositunk egyertelmusitunk, magyarazunk. Egy muszaki es
> felsobb vegzettseggel biro embertol ez alapvetoen elvarhato.

Igazad van mar sokadszorra mondtam, elnezest..

> A motorotokhoz pedig sok sikert!
> Teeby

Koszi,

Yahni
+ - siker (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudod biztos vagyunk egyparan, akik ha ilyen korulmenyek kozott
> tevekenykednenk, vagy egyaltalan lehetoseget kapnank, akkor sokat le
> tudnank tenni az asztalra.
>
> De ilyeneken abszolut felesleges vitatkozni.
> Tudod nem mindenki van mindig a legjobb helyen a legjobb idoben. De ez
> is csak egy reszlete a dolognak.

Teeby,
A sikeres ember attol sikeres, hogy megragadja a lehetoseget. Az emberek
legtobbje tul kenyelmes ahhoz, hogy kockaztasson, tobbre becsuli a kenyelmet
a gyurodesnel es egesz eleteben azon kesereg hogy masoknak miert jo. Menj ki
amerikaba, kezdd alulrol, dolgozz sokat es jobban jarsz, mintha itthon
ulnel.

Yahni
+ - Metabond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Surlodascsokkento szerek METABOND es a tobbiek ( 39 sor )
> Az M nyomas es ho hatasara a fem feluletet elsimitja es megkemenyiti.
Ezzel eri
> el a nagy aranyu surlodas csokkenest. (Nem idegen anyagot visz fel az
> egyenetlen feluletre, mint a teflonbazisu anyagot tettek.) A teljes hatas
> eleresehez 4-500 km-t kell autoznuk.

Konkretan:
kb 50% alkohol, 30-40% stabilizaloolaj, 10% cinkalkilditiofoszfat

> 2. MEATBOND-C2, melyet a versenysporthoz fejlesztettek ki es egy-ket perc
> alatt kifejti hatasat. Kezdetben meg ketutemu motoroknal is alkalmazat,
mint
> uzemanyag adalekot.

Konkretan:
Kb 10% rozsdagatlo, 40% klóralkan (klórparaffin), a maradék stabilizátor
anyag

Amikor megjelent a MEGALENE benzinadalek, ez a funkcio
> szuksegtelenne valt. Ezt a termeket en 60.000 km utan tettem az automban.
A
> C2 és a MEGALENE egyuttes alkalmazasaval az oreg autom 7-8 litert fogyaszt
a
> METABOND hasznalata elotti 10-11 literhez kepest.

Ez kb: 40% aromas szenhirogen. (rakkelto benzol?), 20% izopropilalkohol,
40-50% stabilizalo olaj

> A kimeletlen verseny piacon egy motorokat  tonkretevo anyagert nem
szallnanak ringbe.
>A fentieket a tobbi surlodascsokkento termek jo tulajdonsagai elismerese
mellett irtam.

Nem vitatja senki az elonyit, csak nem domboritjak ki a hatranyait arrol
melyen hallgatnak.
A kloralkan par even belul be lesz tiltva. Az ipar mar most sem hasznalja.

> Udvozlettel
> Scheiling Agoston

Udv
Yahni
+ - ER (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Valakinek van tapasztalata Energy Release-zel...???
> Ebben is van oldoszer?  ;-((

van: mivel ez is kloralkan tartalmu. A kloralkanokat, hogy stabilan az
oldatban maradjanak eloszor a sajat tomeguknek megfelelo oldószerel keverik,
majd nagy viszkozitasu olajat (20W) raknak hozzajuk. Egy idoben az ER-ben
igen sok volt a kloralkan tartalom, most a kornyezetvedelem miatt lejjebb
vittek. Ugyanez a kategoria a Prolong, Duralube, Metabond, XR1, stb stb. Es
hogy honnan vagyok ilyen okos? Jo baratom az a srac aki a duralube-ot
megcsinalta. Egy evben 2-3 szor talalkozunk Nevadaban, most Colorado-ban
fogunk. (Nehany eve egy jogasz kiturta az uzletebol (meg a millioibol is))

Yahni
PS:
Ezek az anyagok egyike sem rossz, de a kornyezetvedelem miatt be fogjak oket
tiltani.
+ - sokra valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>  wrote:
> > Ezt mondd az omega-tulajoknak, meg az ujabb Frontera-soknak (VM motor),
> > esetleg a regebbi Kadett/Ascona-soknak (az Astra TD tenyleg Isuzu).
> Ja. A Frontera meg egy atfesult Isuzu Trooper....:-)
> Szoval mondjad csak a Fronterasoknak.
> Istvan

Istvan megint azt hiszed hogy kotozkodni akarok, de a Frontera = Isuzu Rodeo
es nem Trooper. Mar megtanultam ezt a jelet-> :-)

Yahni
+ - NOx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: NOx ( 9 sor )
> Udv mindenkinek!
> Egy ideje mar figyelem a vitat errol a bizonyos csodamotorrol. Idaig mar
> szerintem minden kerdes elhangzott, amit feltettem volna, viszont van egy,
> amire kivancsi vagyok meg. Szoval, ha egy motor egestereben 3000C van, es
> detonacio, tehat nem eges van, hatalmas nyomas kisereteben, akkor mi fog
> tortenni a motorunk NOx kibocsatasaval?
> LLaci

Ertelmes kerdesre ertelmes valasz.
Az Nitrogen oxidacioja mas mint a Hidrogene vagy Szen-e.
A mi motorunkban azert kicsi (vagy zero) a Nox mivel nincs benne
hosszantarto lang, ami a NOx kepzodes alapfeltetele.
A NOx kepzodes endotermikus (hofelvetellel jaro) folyamat es hosszantarto ho
kell, hogy beinduljon.
(A H es C oxidacioja exotermikus azaz holeado)
Ehhez kepest a mi motorunkban a ho annyira hirtelen zuhan (es kis ideju),
hogy nem indul be a NOx kepzodes. (esetleg minimalisan)
NOx ugy gyartanak (savgyartashoz) hogy a levegot ivefenyen keresztul
aramoltatjak egy speci kemenceben. (3000+C-on) A szazad elejen talaltak ki,
Norvegiaban.

Yahni
+ - zajos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Militec-Metabond-MOTOR-UP ( 34 sor )
>Komolyabban. Hallgass meg egy masik ilyen autot, ha az is ilyen zajos,
>akkor felejtsd el, a gyariak ugyis megtettek volna a megtehetot ha
lehetseges.


Szia Istvan!
Most mar ertem. Idezek:
"Ezen vilag a letezo vilagok legjobbika!" mondta Pangloss mester.
Voltaire

En eddig azt tudtam, hogy kesz termek nincs csak piackepes. Lehet hogy
tevedtem. En eddig meg voltam gyozodve, hogy egy mernok soha nem lehet
elegedett az eredmennyel.
Yahni
+ - alapjarati fogy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Rakonczai Zoltan
> E-mail :  [International]
> Hali!
> tudja-e valaki, hogy mennyit fogyaszt korulbelul
> egy auto, amikor allo helyzetben uresben jar?
> Persze nem liter/100km-ben gondolom, hanem
> liter/ora-ban.
> Raki

Nagyon sokat (relative). Az alapjaraton a motor nem sokkal fogyaszt sokkal
kevesebbet, mint a legnagyobb nyomatekon 50-60-al meno motor.
2-3 literre szamithatsz. De olcsobb, mint a gyogyszer.
Yahni
+ - olaj vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

tudtok segiteni abban, hogy hol erdemes motorolajat vasarolni? 5W-40
-es kellene 4 liter. Szerintem a benzinkutaknal dragabb, mint a
bevasarlokozpontokban. Milyen markat ajanlotok? Jo a MOL Dynamic is,
vagy valami "nyugati"-t vegyek.

Koszi,

Zoli
+ - Re: Hidrogen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


> Amikor az alternativ uzemanyagokrol aradoztok, es az
> olajlobbit szidjatok, miert nem gondoltok arra, hogy
> olajat lehet banyaszni, de hidrogenkutat meg nem nagyon
> lattak. Persze, be lehet fogni egy kisebb csillagot, abban
> van eleg.. 8-) Sajnos a hidrogen eloallitasahoz rengeteg
> elektromos aram kell, amihez viszont szeneromuvek, atom-
> eromuvek, vizieromuvek, stb.

Es vajon egy olajkut telepitese es fenntartasa a fokozott tuzvedelem es
egyeb kornyezetvedelem megteremtese mennyivel olcsobb? (Nem beszelve a
terrorizmus elleni fokozott vedelem szuksegesseget!)

> Es azt sem szabad elfelejteni, hogy minden uzemanyag araban a
> legnagyobb tetel az ado, es annak adoja. Egy liter benzin kb.
> 200Ft-os araban kb. 50-60Ft a benzin eloallitoie (olajtarsasag,
> finomito, kut, szallitok, stb.), 100-110Ft jovedeki ado, 40Ft AFA
> van, amiben egyebkent a legszornyubb, hogy a 40Ft AFA
> ketharmada a jovedeki ado AFA-ja.

Igenigen, de Magyarorszag fugg az olajaraktol, merthogy nincs
koolajkitermelesunk. Ha lenne hidrogeneloallitas nalunk sokkal olcsobban
jonne ki, magyar termek stb... Ha nalunk kitermelnenek olajat akkor az az
50-60ft is a fele lenne.
+ - Re: Mitsubishi aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Szia "me"!

"Ki tudna ajanlani valami jo bontot (vagy elfogadhato aru
alkatreszuzletet), ahol az automhoz aprobb alkatreszeket
kaphatnek (pl. gumi bakokat a motorhazteto kitamasztasahoz,
muanyag kuszobot stb.)
Az auto tipusa: Mitsubishi Lancer 1,6 GLXi (93-as ?vj?rat)
me"

me levelebol nem derul ki, hogy budapesti bontot keres-e vagy mashol az
orszagban, igy aztan, ket - altalam ismert bp-it tudok ajanlani:
bonott: Szabo Gabor, (30) 9899-452
uj es bontott: XIII. Kamfor u. 18. 330-50-23 es 239-05-86
Tovabbi cimeket az expresszbol is ki lehet nyerni. Remelem, valamelyiket
tudod erdemben hasznositani.

Udv:
     Bence
+ - Re: autovillamossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom az otleteket autovillamossag ugyben. A kozelseg miatt vegul a
Billernel kotottem ki (XII. ker. Zugligeti ut 100., tel: 274-4063), ahol
kiderult, hogy a Coltom jobboldali ablakemelo-kapcsoloja romlott el (ki
kell cserelni), de addigis a vezetooldalon levo (masodik) kapcsoloval
kezelheto (az sem mukodott, amikor elvittem hozzajuk az autot). Mar csak
kapcsolot kell talalnom bontobol (ami nem lesz konnyu) es betenni a regi
helyere. Es bar nem egy tul komoly problema megoldasarol volt szo, tudom
ajanlani a ceget (Gabor!).

Udv:
     Bence
+ - Re: ha egyszer a Hegyalja uton akad dolgod? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Maganlevelben kicsit mast kuldtem a maganlevelben jott
eszrevetelre.

> Ujra Tibor: "Tudom, hogy nem tud felforrni a fekfolyadek,
> mert nem vezetem olyan helyen."
>
> Ennyi erovel a biztonsagi ovet sem erdemes bekapcsolni,
> mert "ugysem vezetek vadul." Nonszensz. Es ha egyszer
> veletlenul mondjuk a Hegyalja uton akad dolgod?

:-)
Hat meredek lenne egy fel kipufogoval rendelkezo, rendszamnelkuli,
torott soforulesu kocsival 180 km-t menni Bp-ig, meg akkor is, ha a
Hegyalja uton van dolgom. Akkor inkabb  a garanciaidon tul is
normalisan szervizelt Astrammal megyek.
Az asztrat meg sajnalom a saros poros uton kivinni a szolobe.
:-)

> A nagy
> lejto elott megallsz es atulsz a buszra?

Kb. igy nez ki a dolog, mint a fentiekbol kitalalhattad. :-)


> Ha van valami, amin nem szabad sporolni, az az auto
> fekrendsze. Magadon kivul masokat is veszelyeztetsz vele,
> tehat celszeru mindig a legkorrektebb allapotban tartani.

Teljesen egyetertek !


> [Bocs, nem akartalak megbantani, de tenyleg nezz mar utana
> ennek a fekfolyadek-dolognak, jo?]

Nem bantottal meg. En titkoltam, hogy milyen kocsirol van szo
es hol hasznalom. Minek nezzek utana ?
Tudom, hogy ketevente cserelni kell. Azert kell cserelni, mert
erosen higroszkopos (nedvszivo). A felvett viz miatt pedig csokken a
forraspontja.

Fekkarbantartas miatt mentem 1 nappal kesobb nyaralni tavaly.
A fekfolyadek csere alkalmaval derult ki, hogy nem lehet legteleniteni a

fekrendszeremet.
A fofekhenger csere segitett.

Tovabbra is kivancsi vagyok arra, hogy miert kell a hutofolyadekot
ketevente cserelni. Az szamomra nem ok, hogy a szervizkonyv irja.
Nem kototzkodni akarok, a tudasvagy fu"t.

Udv. Tibi
+ - RE:Viz a tanksapkamban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Nem tudom, hogy kerul mindig viz a tanksapkamba. Jol megfagy, igy kulcs

>nelkul is letekerheto, viszont ha rossz iranyba tekerem
>(oramutato), akkor eltorik a jeg, szabadon forog, viszont a zarja nem
mukod,
>es nem mindig van nalam hajszarito.

Tokjo! Automatikus benzinsporolo van beepitve, igy telen kevesebbet
fogyaszt :-)

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Nem hagyhattam ki.
+ - Re: Hidrogen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Imho ezt is megoldjak, ha akarjak. Az elmult nehany evben az aksik es az
egyebb elektromos cuccok teljesitmenysurusege megugrott. Szoval
szerintem csak fejlesztes (es bele fektetett penz) kerdese az egesz.
Bye Frescho
+ - autogaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Szoval ha erdekel valakit ez az autogaz  tema akkor tudnek ebben
segiteni,
>hatha ezzel szinesithenem a listat.
Igen! Hol, mikor, mennyi, hogyan...
Bye
Frecho
+ - Re: ujra megyen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Gratulalok, en is osztom a modszeredet a fulre allitast illetoen. Nekem

>is sikerult a gyari erteket probalgatassal (2-3 alkalom) osszehozni. 10

>fok kb. majd a biztonsag kedveert megmerettem, es 9,9 fokra sikrult
>hangolnom a gyujtast. Erdekes, hogy ez egy 1049ccm-es Fiat motor es
>megis ugyanaz a gyari beallitasunk? Vagy talan 105-os Sko-d van? A
>csorgesmentes elogyujtas-szog csak a ccm-tol es a kompressziotol fugg,
>vagy a motor kontrukciojatol is?
Ez elegge bonyolult. Ezer dologtol fugg. A terheles, benzin,
homerseklet, magassag... befolyasolja. Szoval ezt ugy alakitjak ki, hogy
ne csorogjon es normalisan menjen. Kopott mocinal emelni szoktak.
Speciel a skodaknal 7 fok korul van a gyari ertek, de 15 fokkal gyorsul
a legjobban az enyem. Ez talan az emelt kompresszion is mulik. Szoval ez
osszetett. Ha erdekel, akkor ajanlom a muszaki konyvtarat, vagy ha
vegeztem a vizsgakkal, akkor reszletesebb leszek.

Bye

Fresi BaCSi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS