Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1207
Copyright (C) HIX
2001-08-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Reka, Aldo (mind)  14 sor     (cikkei)
2 kiegeszites Pragahoz (mind)  8 sor     (cikkei)
3 E23 (mind)  6 sor     (cikkei)
4 utielmeny beszamolo (mind)  64 sor     (cikkei)
5 Mondeo (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Sziasztok! (mind)  18 sor     (cikkei)
7 VR6 (mind)  31 sor     (cikkei)
8 Re: Pragai beszamolo (mind)  12 sor     (cikkei)
9 AutoMania (mind)  54 sor     (cikkei)
10 Mondeo (mind)  53 sor     (cikkei)
11 Re: E23 (mind)  4 sor     (cikkei)
12 Re:fejtamla (mind)  17 sor     (cikkei)
13 Aldo (mind)  20 sor     (cikkei)
14 Kornyezetszennyezes (mind)  28 sor     (cikkei)
15 Aldo Berta Levente (mind)  22 sor     (cikkei)
16 Re: AntiautoMania (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Re: Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind)  24 sor     (cikkei)
18 Re: hogy usztam meg egy draga fotot :)) (mind)  26 sor     (cikkei)
19 Re: Trabi, az unikum (mind)  50 sor     (cikkei)
20 Re: automata (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re: Trabantfustolges (mind)  24 sor     (cikkei)
22 Re: Clio Tech-run (mind)  37 sor     (cikkei)
23 Levente (mind)  16 sor     (cikkei)
24 astra ablaktekero kar leszedes (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Volkswagen szerelo (mind)  20 sor     (cikkei)
26 kereknyikorgas (mind)  24 sor     (cikkei)
27 Majoshaza (mind)  17 sor     (cikkei)
28 Alfa (mind)  38 sor     (cikkei)
29 Atrozsdasodas (mind)  17 sor     (cikkei)
30 RE: mennyi benzin a tankba? (mind)  17 sor     (cikkei)
31 Re: *** HIX AUTO *** #1206 (mind)  81 sor     (cikkei)
32 Re: Autosnaplo (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Re: Ford szerelo (mind)  9 sor     (cikkei)
34 Ford szerviz (mind)  5 sor     (cikkei)
35 Re: Galant V3000 (mind)  20 sor     (cikkei)
36 Aldo emlekere (mind)  26 sor     (cikkei)
37 Mondeo (mind)  28 sor     (cikkei)
38 Elektromos kutyuk (mind)  18 sor     (cikkei)
39 AutoMania (mind)  18 sor     (cikkei)
40 Borotvahab, TD, ez-az (mind)  63 sor     (cikkei)
41 WG: Nyaralas Olaszorszagban, autoval (mind)  81 sor     (cikkei)
42 Re: E23 (mind)  19 sor     (cikkei)
43 Re: luk vs lyuk (mind)  26 sor     (cikkei)
44 Re: *** HIX AUTO *** #1206 (mind)  31 sor     (cikkei)
45 Re: *** HIX AUTO *** #1206 (mind)  32 sor     (cikkei)
46 elegett fuvoka (mind)  22 sor     (cikkei)
47 Reka (mind)  14 sor     (cikkei)
48 RE: Automania (mind)  22 sor     (cikkei)
49 E23 helyesbites (mind)  12 sor     (cikkei)
50 Hasznalt auto vetele-eladasa (mind)  14 sor     (cikkei)
51 Autoutlevel (mind)  23 sor     (cikkei)
52 Re: automata (mind)  40 sor     (cikkei)
53 pragai es horvatorszagi utibeszamolo (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Reka, Aldo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>megosztom veletek (is) a nagy hirt, - csutortok este megszuletett Reka!
>O is, es anyukaja is jol vannak.
>Koli

Gratula! Nojon nagyra, eljen soka, fiukat egyenlore elzavarni tole!

>>>>>>>>>

Tegnap szamomra is teljesen hihetetlennek tunt Aldo halala, a mai HA-ban
azonban tobb megerosito hozzaszolast is olvastam, igy kenytelen vagyok
beletorodni a megvaltoztathatatlanba. Nyugodjek bekeben.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - kiegeszites Pragahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elfelejtettem megirni, hogy az 1250 km alatt harom autot lattam behalni.
1.) Skoda 120L forralta a vizet,
2.) Golf II-t csorloztek fel autopalya mellett a trelerre
3.) E23 3-as BMW motorhazaban volt ket ember derekig

No comment

AR 155 2.0TS16V Super
+ - E23 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ajjajjjajajj!!!
Bezzeg az Alfanal nincs ilyen varialas. :)))
Kiveve a GTV es a Spider, ott kell hozza, hogy a regi, vagy a
Pininfarina-fele aktualis, egyebkent a tipusszam egyertelmusit.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - utielmeny beszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az elmult ket hetben korbeutaztam Magyarorszagot. A tapasztalataim:

-Zalaban minden hulye jogositvanyt kap, vagy utat bont: A noveremek
Zalaszentgroton laknak, onnan akartam kocsival Zalaegerszegre bejutni. Az
osszes faluban fel volt asva az ut, es vegig kint volt a 30-as tabla. Zalara
amugy is jellemzo, hogy a falvak kozott maximum 1-2 kilometer tavolsag
lehet.  Zalaegerszeg elott az uj korgyuruknel egy hulye oreg elottem
eltevesztette a lekanyarodast, es tulfutott. Erre belefekezett, es
hatratolatott. Kishijan belementem hatulrol. A hulye nem ment inkabb egy
kort  - kb 20 meter - inkabb tolatott. Marha.  A kovetkezo faluban
lekanyarodott az idosek otthona fele.
Maskor egy Trabant jott velem szemben. Egyszer csak ugy dontott, hogy az en
savom szebb, jobb, vagy kenyelmesebb, es ott folytatja az utjat. Atjott a
masik oldalra, es ott hajtott tovabb. Hirtelen kopni-nyelni nem tudtam.
Az is ketseges, hogy sik, nyilt terepen miert kell az foutba kilometerenkent
10 kanyart beletenni. Nem volt ott egy ertelmes ember, mikor terveztek az
utvonalat? Mellesleg az utak nagy resze kritikan aluli, egyedul csak a
foutak jarhatok nagyobb kockazat nelkul. A Keszthely-Heviz koruli kis
falvakban a 40 mar halalos szaguldasnak tunik.
Jellemzo eset, fout kanyarodik, en meg ovatos ember leven 80-nal belemegyek
a kanyarba, erre 60-nal fejezem be a szembelevo savban, olyan eles volt az
iv, hogy 80-nal atsodrodtam a szembe savba. Nem lehetne ilyenkor legalabb
egy tablat kitenni, hogy 60-as kanyar???
A 8-as fout remekul autozhato, jo minosegu, de sokan attertek az ujfajta
elozesi stilusra. A lenyeg, hogy csak addig nem szabad elozni, mig szabad a
masik sav, csakis akkor, ha a sembejovo mar 200 meternel kozelebb van, avagy
eles, be nem lathato kanyar kovetkezik. Voltak itt is izgalmas pillanatok
Ugyanitt, Veszprem felol Szekesfehervar elott meg tokoreszett elottem ket
auto 80-nal. Egy ido utan rauntam, es eloztem az egyiket. Mar benne voltam
az elozesben, mikor lattam, hogy elozesi tilalom tabla jon. A zarovonalat
mar elertem, mikor visszajottem a savomba.  OK, a Kresz szerint nem helyes,
de ez van, nem lattam a tablat indulaskor. A poen, hogy a leelozott
elkezdett villogni, meg mutogatni. Kozben beertunk Fehervarra. Erre a 2x2
savos reszen fogta, es a belso savbol a zarovonalat atlepve 90 korul
atlendult a szembejovok savjaba, leelozte az idokozben osszetorlodott  sort,
es eltepett. Vajon mit akarhatott?
Kesobb a 6-oson Pecs fele Paks elhagyasa elott egy, mar a 2 savos reszen az
utolso lampa utan behuzodtam a belso savba es kb 70-nel mentem, de lassan
gyorsitottam. Erre feltunik a kulsoben egy feher szakadt VW Polo, es a
kulsoben kemenyen gyorsit. (Tudni kell, hogy a kulso savba ki van teve egy
kotelezo jobbra sorolast jelzo fem tabla, amivel az ut megszuneset szoktak
jelezni, az a bizonyos piros nyilas.) Ez a hulye polos meg teljes gazzal a
tabla elott bevagott elem (akkor mar kb 90-nel mehettem). HA nem fekezek,
siman elvisz engem is. Kesobb lekanyarodott Fadd-dombori iranyaba.

Azert voltak vidamabb dolgok is. Lattam menetrendszerinti forgalomban a
hagyomanyos farmotoros Ikarust. Sot egy Testarossat is a kozuton. Meg
Leopard tankokat traileren. Gyonyoruek voltak.

Voltam ket hete Dunaujvarosban, es lattam ott egy nagyon ismeretlen autot.
Csak annyit tudok, hogy ezustmetal, teljesen fel van spoilerezve, valami
marha draga szupersportkocsi lehetett. Egy ideig kovettem, de aztan
elhagyott... Nem tudjatok, milyen joszag lehet az?

Szomorubb tema: tudja valaki, hogy mi lett Aldoval? Baleset erte, vagy beteg
volt? Mikor es hol lesz a temetese?

Ha valakit erdekel, akkor egy Dunaferres HAT meg mindig megszervezheto.
Baratnom anyja ott dolgozik, es el tudna intezni.
Audis gyarlatogatast nem lehetne osszehozni?

udv: yerico Pecsrol
Samara 1.3 (matricaval, immar ket eve, de meg senki massal nem talalkoztam a
listarol, akinek lett volna meg ilyen az autojan.)
+ - Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Falnak mentel vele 100-zal? Tenyleg vetel celjabol
>tesztelted vagy torestesztet akartal?:) Maga Barrichello is
>torestesztelte mar anno a V6-ost a Hungaroringen, amikor a
>mo-i bemutatoja volt.

Nem, tudok azert vezetni. egy 2 literes kombi uj mondeot akartam venni, 
mikor a doki mondta hogy egy normalis rugozos autora lenne szuksegem.. 
Akkor nezegettem, a fordnal van kis protekciom ami 10% kb, szoval a kocsim 
ara plusz 400-500e ft-bol egy uj ghia 2.0 kombi mondeo kijott volna 
kenyelmesen, igy elmentem egy probautra is, majd valahol a hosok terenel a 
menetstabilizalo tonkrement. Igaz nyomtam neki, mert a normal megszokott 
haladasomhoz ki kellett forgatni szegenyt mert baromi lomha volt, de  ez 
nem ok ahhoz hogy tonkremenjen.  Es a 3000 km se volt ojan sok hogy itt 
gond lehessen... De vegulis nem csereltem le az automat mert ugy dontotttem 
hogy fiatal vagyok meg gy ilyen autohoz. De a futomuve egesz jo volt, a 
fekei se rosszak, csak ne kelljen vele ugy megallni hogy az abs dolgozik 
mert az egy borzalom,  kulonben baromira tetszett..

>Kerdes: Suzuki GLX felszereltseg szerinted megegyezik
>Mondeo Ghia felszereltseggel?

Automarkan belul igen... szoval a suzukin belul ojan a glx mint  a fordon 
belul a ghia... az hogy nem ugyanazok az opciok az termeszetes mert 
borozott suzukitol az isten mentsen meg minket.. :)

Ant
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tévedsz Fogash! 

Az E30 előtt _E21_ volt a(z első) 3-as BMW gyári kódja...
Az E23 tényleg a _HETES_ sorozathoz tartozó kód.

Ne vezessük félre a listát téves információkkal...  :PP :))))
 
BMW E30 320i

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: E23 ( 4 sor )
>Idopont: Tue Aug 21 12:33:32 CEST 2001 AUTO #1206
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>>Eladó 1981-es E23-as 735i.
>Az E23 az E30 elotti "capa" 3-as BMW gyari kodja, ergo nem lehet 735-os...

>AR 155 2.0TS16V Super
+ - VR6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No tehát még mindig.

Kedves malac a Corradot tudomásom szerint nem gyártották syncro változatban
/4wd/ ami nem jelenti azt hogy hozzáértok ne csináltak volna saját
szórakoztatásukra.
Ez pedig azt jelenti hogy miután nincs összkerekes verzió minden gyári
Corrado front hajtásos akárcsak az enyém volt amiben kihangsúlyozom 2,9-es
motor volt 190 lóerovel.
Jó volna ha továbblépnének a kedves olvasók a Vw=a szomszéd zöldséges T2.
Amit igazából kérnék hogy ne olyan információkkal próbáljatok meggyozni amik
hamisak. Nézzetek utánna.

Én is vettem a fáradtságot és megnéztem Fogash kedvéért hogy az utolsó GTV-t
'95-tol gyártják pont amikor a Corrado gyártását befejezték. Nekem ez elég
arra hogy ne hasonlítsam össze a két autót szemtol szembe. Lehet hogy ez
csak számomra nyílvánvaló de akkor minek beszélek.

Kedves uraim megint kész tényekkel próbálnak vitatkozni csak úgy zsigerbol
"nehogymá, csakazértis" ami még mindig gyerekes.

Jut eszembe ha jól tudom kb. 100e db.-t adtak el a C.-bol azért az nem rossz

Fogash az állandó helyesírási mániád kicsit unalmas és nézz te is utánna a
dánoknál Kriss Nissen. Tehát én szerintem ennyit a tárgyilagos, tényekre
épülo vitáról.



Nekem ez 1 picit ciki.

Country
+ - Re: Pragai beszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash wrote:

„Matrica nincs, raadasul full magyarlakta teruleten 1km-re 
a hatartol egy budos szot nem akarnak megszolalni magyarul.”

En ugy tudom, hogy a Rajka utani, 1947-ben Csehszlovakiahoz 
csatolt harom falubol (Oroszvar, Dunacsun es Horvatjarfalu) 
kitelepitettek a magyarokat es (kicsit sem ontudatos) 
szlovakokat telepitettek be a helyukre. 

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - AutoMania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor, megeloztel. Bennem is hasonlo erzeseket valtott ki 
ez a „musor”, kb ugyanezeket irtam volna le. Azert fel 
oraba eleg sok baromsagot sikerult osszezsufolniuk. HAT MAR 
MINDENT LE LEHET ADNI ORSZAGOS TV-BEN? Korabban paran a 
listan szorgalmaztak autos musor inditasat. Hat ezek utan 
nyugodtan be mernek szallni en is. Persze ket dolog kene, 
ami ezeknek megvan (de ezeken kivul semmi): penz es 
kapcsolat.

Meglepodve hallottam, hogy uj 3-as BMW-rol beszelnek. Mi 
van, mondom, levaltottak az E46-ot vagy csak rancfelvarras? 
Hat nem. Azert ez nem most jott ki. Nem vagy alulmuvelt. En 
sem hallottam soha a pacakrol. Bar a szerkesztest figyelve 
biztos van valami koze az RTL-hez. Lehet, hogy a vago (vagy 
a Vago?) unokaoccse. VI legalabb egyeniseg, sajat jogon 
valaki, nem pedig ki tudja, honnan elokapart noname senki, 
akibol egyik naprol a masikra „sztar” lett.

Milyen erdekes, hogy amig altalaban szigoruan olyan autokat 
mutatnak be, amelyekbol 10, max 100 van/lesz Mo-on 
(Chrysler Sebring, uj Voyager, uj Espace 3.0, Clio 3.0V6, 
Mercedes ez-az-amaz,stb), addig az RTL-es pajtasok (akik 
azert nem atlagemberek) gagyi 5-10 millios gepekel jarnak 
(A2, Toledo V5, Subaru Forester – ez e legkomolyabb, BMW 
316). Ki a celkozonseg? RTL-rajongok? Milliomosok – nem 
hiszem, hogy valaki pl az AutoMania alapjan vett Mercedes C 
Coupet. 

Konyorgom, ne irjak ki, hogy teszt, ha nem tesztelnek! Ezek 
kulfoldrol atvett kepanyagok, továbbá egyszeru 
reklamriportok (x), ahol sajat 
magukkal/barataikkal/uzletfeleikkel beszelgetve dicsernek 
autokat. De annyira ugyetlenul + kilog a lolab, hogy az 
ember szinte megutalja azt az autot, amit addig szeretett 
(pl most E46). Ha szerencseje van, meg nem ert vissza a 
hanyasbol. Egyebkent en se 316-ot vennek 7 millioert, hanem 
mondjuk 320-at 9 valamennyiert. Ha mar.

Audi A2-nel felcsillant a szemem, amikor Klaudia (en kb 
identol tudom beazonositani, hogy kicsoda) vegre valami 
adatot sejtetoen szobahozta a vegsebesseget. De csalodnom 
kellett. 

Egyebkent is elkeseredtem, ahogy meg dicsertek is a 
monopoliumra valo torekvest (csak markaszerviz nyithatja 
ki). Mert a szakemberek onnan ismerszenek meg, hogy 
markaszervizen dolgoznak. Mert pl Klaudiacska eddig is 
sokszor matatott a motorban, cserelt pl ekszijat vagy 
szuroket, hogy egy olyan dolgot mondjak, amihez csak az 
ert, aki Ingolstadtbol kapta az anyatejet. Anyatoknak 
aruljatok ilyen autot, ha kell neki! 

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant irta:

„Nem, tudok azert vezetni. egy 2 literes kombi uj mondeot 
akartam venni, 
mikor a doki mondta hogy egy normalis rugozos autora lenne 
szuksegem.. „

Doki? Mi a baj? Mid van most? Kell a kombi?

”Akkor nezegettem, a fordnal van kis protekciom ami 10% kb, 
szoval a kocsim 
ara plusz 400-500e ft-bol egy uj ghia 2.0 kombi mondeo 
kijott volna kenyelmesen, igy elmentem egy probautra is, 
majd valahol a hosok terenel a 
menetstabilizalo tonkrement. Igaz nyomtam neki, mert a 
normal megszokott 
haladasomhoz ki kellett forgatni szegenyt mert baromi lomha 
volt, de ez 
nem ok ahhoz hogy tonkremenjen. Es a 3000 km se volt ojan 
sok hogy itt 
gond lehessen...”

Hogyan ment tonkre? Tunetek? Ott kellett hagyni? Milyen 
fordulatig porgetted? Nem a piros mezovel volt gond?:) Hogy 
szoktal haladni, hogy a 145 LE baromi lomha?:) Mondjuk – 
nem tom, mivel jarsz -- Integra Type R es Mondeo Kombi 
egeszen mas celokra keszult alapvetoen. Bar ha elotte 
mondjuk Audi S4 Avant-tal jartal, akkor tenyleg lomhanak 
tunhetett. 

„De vegulis nem csereltem le az automat mert ugy dontotttem 
hogy fiatal vagyok meg gy ilyen autohoz. De a futomuve 
egesz jo volt, a fekei se rosszak, csak ne kelljen vele ugy 
megallni hogy az abs dolgozik 
mert az egy borzalom, kulonben baromira tetszett..”

Hat tud razni az ABS. Bar en vizes uton tobbszor eleg jol 
megalltam vele. Pl talan novemberben esoben M5 bevezeton 
Konyves Kalman elott 120-al felerek a feluljaro tetejere: 
kulsoben auto 50-nel, kamion eloz 55-tel, ugy kb 50-70 m-
rel elottem. Hat nem hittem volna, hogy lelassul, de igen.

”Automarkan belul igen... szoval a suzukin belul ojan a glx 
mint a fordon 
belul a ghia... az hogy nem ugyanazok az opciok az 
termeszetes mert
borozott suzukitol az isten mentsen meg minket.. :)”

Ja, relative olyan, mint mondjuk Merciben az Elegance. 
Boros Suzi? Almomban ne jojjon elo…

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re: E23 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az E30 elotti capa 3-ast E28-nak hittak.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re:fejtamla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia, Csaba!


>Van valaki koztetek, aki ismeri a regi Ford Fiestakat?
>Vettem uj uleshuzatot az automba, de nem tudom az
>elso ulesekre rahuzni az anyagot, mivel keptelen vagyok
>leszedni a fejtamlakat. Mar minden elerheto csavart
>kiszedtem, a mubor boritas is lekerult, de nem jon ki
>a tamla! A tamla egy teglalap keresztmetszetu acel
>sinen mozog.
>Hogyan lehet leszedni oket???? (Fiesta 1980)
A fejtamlak aljaban van ket-ket hasitottfeju csavar. Ezeket kell kitekerni,
es utana mar vilagosabb a helyzet. Pontosan most nem tudom leirni, mit
merre, de ha vegleg nem megy, akkor a hetvegen leveszem az enyemrol, es
leirom.

Lutyo
+ - Aldo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok, szia Frigyes!


>Nagyon lesujtott a hir, miszerint a lista es jomagam baratsagban voltam
>Aldoval :-( Es ezt a hirt nem akarom sehogysem elhinni. Ezert ugy
gondoltam,
>hogy Aldo utolso utjat a HiX autosok is bucsuztassak :-(((( A magam
reszerol
>ott szeretnek lenni Dunaujvarosban Aldo utolso utjan :-(((
Sajnos, egy ilyen szomoru eset kapcsan talalkozunk ujra, de szerintem a
tisztesség ugy kivanja, hogy elkiserjuk Aldot utolso utján.
>:-((( "" Szvsz jol esne Aldonak, hogy a Listarol lemenjunk es elkiserjuk az
>utolso utjara. En reszemrol ezt minimalis kotelessegemnek erzem. Kerem
>listatarsaim velemenyet ezugyben, hogy melto modon bucsuztassuk Aldo
>listatarsunkat. :-(
Igen, talan jolesne neki, de ezt sajnos nem fogjuk megtudni sohasem..::(((
Legyszives, Frigyes, ha tudsz valami konkretumot, akar a temetest, akar az
idopontot illetoen, ertesits, akar itt, akar telefonon...

Lutyo
+ - Kornyezetszennyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Trabik vedelmeben: Anno USA-ban volt egy erdekes szabaly zold kartya
ugyeben. Ha a kocsi megbukott, akkor eleg volt $150-et rakolteni es
atengedtek, fuggetlenul attol, hogy ettol a javitastol teljesitette-e
a normakat vagy nem. Az indoklas az volt, hogy azok a kocsik, amik
csak igy mennek at a vizsgan, olyan kevessel jarulnak hozza a kornyezet
szennyezesehez (az autok osszesen a szennyezes kevesebb mint felet adjak),
hogy moralis okokbol nem szabad letiltani oket az utakrol.
  En nem tudom a magyar szamokat. Szubjektiv benyomasom az volt, hogy
Budapesten mar alig maradtak ketutemuk, inkabb falun lattam sokat. Mindezek
alapjan megkerdeznem, hogy ha letiltjak az utakrol az osszes ketutemut,
akkor mennyivel is javulna a levego? Emlekkepeim szerint a Trabik fo baja
nem az, hogy eszementen szennyeznek, hanem az, hogy iszonyu budosek
tudnak lenni (azaz sokkal rosszabb a buz/kar mutatojuk, mint pl. egy
lerobbant Zsiganak). Cserebe egy csomo embert megfosztanank a kocsitol,
ami a jelkepesen letezo tomegkozlekedes mellett moralis problemakat vet
fol, nem is beszelve a specialis esetekrol, peldaul nyomorekokrol, akiknek
csak a Hycomat az egyetlen 'jarhato' ut. Ez utobbi esetben nem tudom elhinni,
hogy valaki ki akarja huzni aloluk egyetlen kozlekedesi eszkozuket,
fuggetlenul attol, hogy mennyit szennyez.
  Az egy masik kerdes, hogy ha a kitiltott kocsik helyett az emberek uj
kocsit vesznek, akkor AZZAL mekkora kornyezetszennyezest okoznak? Egy kocsi
kornyezetszennyezesenek kb. a felet a 1. km megtetele elott koveti el...
  Frigyes: Fel tudnad sorolni, hogy 'ama bizonyos egyezmenyt' hany orszag
ratifikalta? En egyrol sem tudok...

Gyula
+ - Aldo Berta Levente (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!

Engedjetek meg, hogy Berta Levente szulei koszonetet adjam
at mindenkinek aki (rajtam keresztul is) egyutterzeset
fejezte ki, telefonon, e-mail-ban, telefonon.

Sajnos a hir igaz, Levente onkezuleg meghalt.
A reszletekrol a szulokkel torteno egyeztetes hianyaban nem
kivanok beszamolni.

A mai szulokkel tortent beszelgetes alapjan tudatom
mindenkivel, hogy a temetes Dunaujvarosban lesz, idopontja
egyelore ismeretlen.  Amint valamit tudok, azonnal megosztom
a Lista-val.

A szulok teljesen osszetortek, es mindenkinek nagyon nagyon
koszonik, hogy banatukban, gyaszukban ennyien osztoznak
(osztozunk).

--
 Üdv
 Dunai Zsolt (30-255-0925)
+ - Re: AntiautoMania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Puszta mazochizmusbol vegigolvastam Gabor cikket...
Olyan ideges lettem, hogy csak na.

Az a legnagyobb baj, hogy neha latok TopGear (BBC) meg 
Turbo (M6 - francia) autosmusorokat is, de vannak jo 
magyarok is. Es olyankor jovok ra, hogy ez mekkora 
nepbutito hulladek musor (persze RTLKlub egisz alatt mast 
varni nem kellene...) Pataki LUZER Tibivel az elen.

Szerintem nemsokara elkeszitik majd az elso automaniat, 
amiben AUTO SEM LESZ. Es a "Nep, az Istenadta Nep" eszre 
sem fogja venni, hiszen alig lesz valtozas az eddigiekhez 
kepest.


Persze Gabor, ne legyunk igazsagtalanok!
Mindig bemutatjak a technikai adatokat. 5 masodpercben egy 
teleirt kepernyot, mozgo hatter elott. Kiraly.


deejaytiszy
+ - Re: Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 1198-ban irta :
>Remelem ezzel nem gerjesztek trabant flame-t,
>de azert, ha a trabantosoknak rendszeresen
>trabant mogott kellene mennieuk es szagolniuk,
>akkor kevesbe vedenek ezt a remek gyartmanyt.

Nos. A hetvegen Trabitali volt Siofokon. Ennek resze volt egy 2
oras, 35 km hosszu felvonulas. En a sor vegefele voltam, kabe
200 auto (Trabi-Warbi vegyesen) haladt elottem. Ablakok
lehuzva, szellozonyilas nyitva. Idonkent derekig kinn a
kocsibol. Csak egy-ket helyen, ahol megszorult a levego, voltam
kenytelen visszahuzni a fejem, mert szegyen-nem szegyen, kezdett
tenyleg budi lenni. De egyebkent nem volt problema. Es az
emberek ezrei sem problemaztak, hanem mosolyogva integettek...
Szoval egy kicsit tul van szerintem lihegve ez a "menj Trabi
mogott es szagold" dolog...


Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - Re: hogy usztam meg egy draga fotot :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1199-ban irta :
>Tortent, hogy Kecsemeten ert ma a delelo, es marhara
>megeheztem. Vartak viszont a bokrosok, marmint a
>teendok Szegeden es nem volt idom kajalni, igy
>kenytelen kelletlen utkozben alltam neki a mekiben
>vasarolt patkanyhusnak.

Huha, ott ilyet is lehet kapni? Es mi a neve? Csak hogy
keruljem el nagy ivben... ;-)))))

>Az ember ugye eves kozben nem nagyon tud szaguldozni,
>mert meg kionti a bivalynyalat (kola) vagy elejti a
>kruplit, igy hat szokasommal ellentetben es sietsegem
>ellenere 50-nel kullogtam a Kecskemeti 5-os kivezeto uton.

Ezt bizony nagyon helyesen tetted. Az 5-os bevezeto szakaszain
(eszakon es delen) mindket iranyban eleg gyakran mernek.

Hasonlo hely az Erzsebet korut. 4 savos, viszonylag zart
ut, szinte csabit a szaguldozasra. Egyszer epp arrafele haladva
a radioban hallottam hogy trafiveszely. Lassitottam, aztan ki
is szurtam oket, tenyleg ott alltak az ut szelen. Megusztam :-)

Udv: Soma
+ - Re: Trabi, az unikum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1202-ban irta :
 irta:
>
>"2) Volt mar a csaladban Skoda, meg Lada is, es meg mindig
>a Trabant
>az, amivel a legkevesebb problemam van."
>
>Murphyvel: Ami nem romolhat el, az nem is romlik el.

Nincs olajcsere (csak a valtoban), nincs termosztat, nincs 
szelepszarszimmering, a computer se szarik be... ;-)))))

>Amellett a szo jo ertelmeben (is) igenytelen joszag.
>Strapabiro.

Igy igaz.

>"4) Szeretem a Trabantom. Talan ez a legfontosabb."

Igen. Akar hobbi, akar munkaauto, a tulajnak szeretnie kell a 
kocsit.

>Keves ilyen egyedi es szeretheto auto van.

A piacon realisan hozzaferheto autok kozul a legegyszerubb 
felepitesu. Sokan sajat kezuleg szedik szet apro darabjaira, 
aztan felujitva, festve osszerakjak, termeszetesen extrazva. 
Ennek soran vegkepp a szivukhoz no a joszag.
Epp most volt az Automaniaban, hogy az A2-es Audi 
motorhaztetejet fel sem nyithatja a tulaj, csak a 
markaszervizben tudjak nyitni. A hutoracsot lehajtva lehet 
betolteni az ablakmoso es egyeb folyadekokat. En mego"rulnek 
tole...

>Sok elmenyt is nyujt (vezetesut is): sokkal alacsonyabb
>sebesseg eleg a rallye-filinghez.

Raadasul egy kis futomutuninggal egesz jo utfekvest lehet 
produkalni. 

>Sok tekintetben hasonlo, mint a Bogar, csak nincs olyan 
kultusza.
>Mondjuk a szocializmus utan ez ertheto.

Valoban, a Bogar is egy unikum. 


Udv: Soma
+ - Re: automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Gyapo!

A AUTO 1202-ban irta :
>Vettem egy Mazda 626 GLX-et, es szeretnek kicsit
>megismerkedni az automata valto rejtelmeivel.
[...]

Ebben sajna nem tudok segiteni, de irhatnal bovebben a 
kocsirol. Uj vagy hasznalt, ez utobbi esetben mennyi idos, 
mennyit futott, milyen allapotban van, meg ilyenek.

A Moszkvicsnak mi lesz/lett a sorsa?

Udv: Soma
+ - Re: Trabantfustolges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Frigyes!

Egyetertek a levegoszennyezessel kapcsolatban, de a Suzuki 
korul van itten egy kerdesem:

>Nagyon kellemesen halk motor, de a fekrendszere az hajmereszto.
>Lattam az esztergomi gyarban :-)

Csak lattad? Vezettel mar Suzukit? Nekem eddig csak azt tunt 
fel, de az nagyon, hogy a kormanya tulsagosan hatarozottan akar 
visszaterni egyenes allasba, vagyis kanyarodaskor nem tudok 
olyan finoman egykezzel manoverezni, mint mondjuk a Trabival. A 
fekekkel meg nem akadt problemam, bar nem is probaltam ki olyan 
eles helyzetben. De mint egyik elozo levelemben irtam vala, 
igyexem tapasztalatokat szerezni.

>Ui: Bocs a listatol a szokatlan hanvetelu levelemert :-))
>Trabant parti vagyok.

Koszonom a tobbi Trabis neveben is, de azert ez a hangnem 
tenyleg szokatlan volt Toled :-(


Udv: Soma
+ - Re: Clio Tech-run (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1199-ban irta :
>Minden egyutterzesem a tulaje. A tobbieknek mi a velemenye a
>kocsilopasokrol? A rendorseg ugyan gyakran reklamozza, hogy 
>igy-ugy csokkentek a kocsilopasok, viszont ritkan latni
>olyant, hogy hany autot talaltak meg. Raadasul amikor
>Gyorben lefuleltek egy bandat, megtalaltak naluk vagy 10
>autot egyben meg 20at szetszedve, masnap delutantol megis
>szabadlabon vedekezhetett mindenki, akit bevittek. :(((((

Nemcsak az autotolvajok buntetese aranytalanul alacsony... :-(((

>De nem irom, mert minden auto ugy csinal az uton, ahogy 
>vezetik. Ha az eleje torott, az nagy valoszinuseggel a
>sofor hibaja (kovetesi tavolsag be nem tartasa, nem az
>ut-, forgalmi- es latasviszonyoknak megfelelo
>sebesseg-megvalasztas, stb). Egyebkent mostanaban
>meglepoen sok Swiftet latok, aminek porra van torve az
>eleje. Mert megy, de nem all meg a konnyu kasznija a
>virsligumikon.

Ha legkozelebb hozzajutok megint a Buzukinkhoz hogy egyedul 
vezethessem, megcsinalom a lassulasi tesztet 80-rol. Kivancsi 
vagyok, mit mutat.
Egyebkent a kocsi eleje osszetorhet ugy is, hogy mondjuk a 
szembejovo elrantja a kormanyt vagy valami mas hirtelen modon 
atjon az en savomba. Vagy a vedett uton haladok, netan zoldnel, 
vagy ilyesmi, es oldalrol kivagodik elem egy barom, en meg 
hiaba csinalok barmit, durrbele. Vagy ahogy konkretan jartam 
is, jobb oldalrol a nem is letezo savbol szabalytalanul 
beugrott elem egy hulye, a 4 meteres kovetesi tavolsagomat kb 
20 centire csokkentve, es azonnal bele is lepett a fekbe. 
Mindez egy pillanat alatt, meg at sem ert a savomba, hiszen az 
en jobb elso lampam az o bal hatso lampajaval talalkozott.

Udv: Soma
+ - Levente (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A melto bucsu elengedhetetlen kelleke a koszoru. Kozos otletkent
egy ovalis koszoru korvonalazodik, amin a HiX felirat viragokbol
van kirakva. Az i betu pontjat egy kulso HiX Auto matrica kepezi.

A szalagra pedig egy szep bucsuszoveget irnank, amibe a bucsun
kivul bele lenne foglalva az is, hogy Levi orok listatarsunk
marad. Erre vonatkozoan konkret javaslatokat varunk.

Kerdes, van-e kozuletek valaki, aki viragboltban vagy hasonlo
helyen dolgozik, esetleg van valami ismeretsege? Elsosorban
Dunaujvarosban lenne jo, de mas helyen is lehet, ha a koszoru
eljuttatasa a temetesre biztositva lesz.

Udv: Soma
+ - astra ablaktekero kar leszedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Az astranknak az egyik ablaktekerojerol lejar a fogantyu, igy meg 
nehezkes tekerni. Ujat elvbol nem veszek, bontot keresni meg 
nincs idom. Ki tudja, hogy lehet leszerelni a kart? (atteszem a 
hatsot elore ;)
Egyebkent Astra F

Elore is koszi
ADios
TLantos

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Volkswagen szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Tudnatok nekem ajanlani egy megbizhato szerelot a XVII. kerulet
kornyeken?
At kellene nezetnem ugyanis a 83-as benzines VW Polom. Kicsit unom mar
hogy az eddigi szerelomhoz ha elviszem, akkor megszunteti a problemat
es helyette jon egy uj.
Pl. gazadasnal csorogtek a szelepek. Szelephezag ellenorzes,
gyujtasallitas. Ezutan motorfeknel kezdett durrogni a kipufogo. Erre
rotort es megszakitot cserelt. A durrogas majdnem megszunt, de
helyette hideg motorral joval hosszabb ideig kell inditozni, es amig
be nem melegszik, zakatolva jar a motor (mintha 3 henger menne). A
gyertyakat szaraz koromreteg fedi be teljesen, ezert az a gyanum hogy
a CO feltekeresevel gyogyitotta a kipuff durrogast :(

Szoval kene valaki atnezne a komplett gyujtast, a vakuumos bizbazokat,
benzinszintet, CO-t allitana stb. Ja es ha esetleg ott lehetne maradni
a kocsi mellett, az maga lenne a tokely :)
Elore is kosz,

Andras
+ - kereknyikorgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erot, sebesseget mindenkinek !

Attila ,
Nekem is nyikorog a Xsaram neha, bar ez nem igazan nyikorgas hanem inkabb 
"toszoges" ami a bal elso gumitol jon. Neha mar en is unom, de csak akkor 
hallani mikor nagyon meleg van es az aszfalt felulet egy bi-
zonyos minosegu. Az erdesen nem hallani. Ha gyorsan megyek akkor
sem, meg ha felhuzom az ablakot akkor sem :-).
A kerek akadalytalanul elforog, nem tudom hogy ez a furcsa hang a 
gumiabroncs sajatsaga lehet bizonyos korulmenyek kozott ?
A futomu nem hiszem hogy elallitodott volna mert nincs rendellenes
kopas a gumin. Egyebkent a gyarilag eloirt meret van fenn alufelnin, 
Michelin MXT 185/65 x 14. Amugy a futas, tapadas tokeletes.
Nalad is errol van szo ?
Nem tudom mi a fene lehet az oka, ha valaki tapasztalt mar hasonlot
es tud ra magyarazatot ill. megoldast akkor ne kimeljen a tanacsaval.
Azazhogy reszben megis, ha azt mondana, leereszteni vagy lecserelni nem
szeretnem egyelore :-)))
Udvozlettel

G.Laci

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Majoshaza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

El akarrom erni a majoshazi auto tuning 
muhelyt, de mindig ezt az uzenetet kapom, 
amikor meg akarom nezni a honlapjukat: 

DNS server failure encountered for host 
'www.auto-tuning.hu'.

Most akkor mi van? 
Tudna valaki irni nekem egy e-mail 
cimet? Mondjuk a tulajet... 
Vagy mi a baj a honlappal?

Koszi szepen.

Laci
+ - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok

Szabadsag utan kipihenve es nemi sikoltozas utan (meg lattam a mail-jeim szamat
)
ujra listat ragadok mert mentem egy Alfa 146 2.0 TS-el.
Ujra megallapitottam, hogy ilyen autom nekem a budos eletbe nem lesz. Az altala
tok
egig magasztalt Alfa kozel nem ugy teljesit mint azt az irasaitok utan vartam.
mielott meg valaszolnatok , hogy biztos egy szakadt szethajtott kocsival mentem
,
kijelentem hogy egy 1998-as kifogastalan motoru minden tuning nelkuli gyari
allapotu autot hajtottam amibe 14000 km volt.
Hat nem ereztem azt a filinget amit igertetek, ereztem azt hogy ku*va kenyelmet
len
az ules mert az oldaltartasa miatt nem fer bele a seggem meg a hatam (nem vagyo
k
gnom meg mozgasserult csak 185 cm es 93 kg), ereztem hogy huz de az apam Ventoj
a
ami 1.8 T sokkal jobban huz pedig oregebb egy kicsit( Fogas megneztem igazad vo
lt
nem 16V hanem csak 8 Bocsi). A masik amit ereztem a hangzavar az utas terben. 1
50-
nel olyan szel es motor zaj van mint a regi Daihatsumnak szaznal letekert ablak
kal.
Az utfekvese viszont jonak tunt nem libeg mint a Golfom sokkal stabilabban lehe
t
vele kanyarodni, nem tudom hogy ez er e annyit, hogy a Kobanyai es a Dozsa Gyor
gy
uton kiessen a fogtomesem de tetszett. Mielott meg ujra elindulna a Flame ezt n
em
fikazasnak szantam en igy erzek, nekem ez a velemenyem. Kinek nem inge ........
.
:)))))))

Nagyon meglepett Aldo halal hire.  Isten nyugosztalja.
Mi tortent vele? Mikor lesz a temetes?

Sziasztok : Gyugyo
+ - Atrozsdasodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet Mindenkinek!
Egy kerdessel szeretnelek zavarni benneteket. Adott egy 88-as Opel Kadett
amely meghalalva a gondoskodast hibamentesen teszi a dolgat a benne levo
186e Km ellenere. Egy gondom van viszont vele: a rozsda. Korbe-korbe a
sarvedok also pereme illetve a kuszoblemezek, valamint a taposolemez bizony
mind atrozsdasodott, illetve javitva volt mar. Sajnos ezek a javitasok csak
a muszaki megszerzesehez szukseges ganyolasok voltak. (Brutal ahogy a finn
muszaki tortenik, a meteres feszitovassal tett rozsda proba tetszik a
legjobban: atuti a lemezt vagy nem?) Szoval azt szeretnem megkerdezni
toletek, hogy erdemes/megoldhato-e egy komolyabb komplett elemcseres javitas
az emlitett tipus ismereteben, vagy nincs mit tenni marad a ganyolas.
Visszaterve az itteni muszakira, szeretnem, ha az otthoni vizsgaztatas is
olyan alapos, gordulekeny es olcso!!! lenne mint Finnorszagban. Reszleteket
szivesen irok, ha erdekel valakit, de nem szeretnem feleslegesen borzolni a
kedelyeket.
Jo utat mindenkinek, es elore is koszonom:
Tibsu!
+ - RE: mennyi benzin a tankba? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tutifoto:
Azert szallnek ezzel vitaba, mert a computer szerintem figyeli a befolyo
mennyiseget. Maskeppen honnan az ordogbol tudna, hogy jelenlegi atlagfogyi
mellett, hany km.-t tudok meg megtenni, hiszen nem torvenyszeru, hogy mindig
telitankolok. Ha meg a befolyot meri, akkor ahhoz a talajviszonyoknak nem
sok koze van.
Vagy rosszul gondolom?

Szerintem a uzaszintmero jelebol szamitja ki, mennyi is a meg rendelkezesre
allo anyag, adott fogyas mellett. Aramlasmero sem feltetlen kell, mert a
befecsi rendszerben adott tipusnal kozel allando a nyomas, tehat az ECU-tol
a befecsi szelep(ek) nyitasi idejet kell csak megkapnia a szamitashoz.
Ezekbol mar szamithato a pillanatnyi/atlag fogyi, megteheto tavolsag. A
pontossagot csak a szintjelzo pontossaga (ez a formatlan tank miatt
ketseges) es az uza nyomas eloirt erteke befolyasolja (mechanikus szabalyozo
- oregedes?). Olcsobb, mint barmilyen aramlasmero.
Peter
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: ez+az ( 32 sor )
> Idopont: Tue Aug 21 08:03:14 CEST 2001 AUTO #1206
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

*Van nekem egy 1989-es Opel Kadett 1.6i  tutukem.
*Mostansag azt produkalja, hogy ha gyorsitok vele akkor egy bizonyos
*fordulatig baromira nem harap-ennek tetejebe meg rangat is-, de ha eleri
*pl.2-ben a 30km/h-t akkor megtaltosodik.
*Eddig ilyet nem csinalt, mindig fokozatosan gyorsult fel es nem ilyen
*ugymond szakaszosan.Kozben ki kellett cserelnem az ekszijjat is(mert
*nagyon nyikorgott), aminek hatasara az auto gyorsulasaban nemi javulas
*mutatkozott(hogy miert errol fogalmam sincs).

Csereld ki a benzinszurot az elektromos ac elott. Talan meggyogyul. Ez nem
egy nagy koltseg.

*A masik gondom az, hogy jaro motornal a belso ter vilagitasa és ha
*esetleg a lampak is fel vannak kapcsolva, akkor azok is vibralnak.
*Mielott meg azt javasolnatok, hogy biztos a fesszabalyzo rossz,
*mondanam, hogy fel eve sincs, hogy kicsereltem jutanyos aron Frigyes
*jovoltabol.

Attol az meg elromolhat ismet. De en inkabb elvinnem a gepet egy jo
elektromoshoz, hogy merje be a generatorod . Elkepzelheto, hogy valamelyik
tekercs zarlatos, vagy reszlegesen zarlatos.
A feszultsegszabalyzo csak fentrol tud lefele szabalyozni. Feszultseget nem
emel, tehat ha kisebb a feszultseg, akkor nincs mit levagni a felso
regiobol, tehat egyenesen -atengedi- a generatos feszultseget.


*Mas......
*Olvastam, hogy a hutovizzel kapcsolatban kisebb "vita" alakult ki.
*Ehhez a temahoz csak annyit szeretnek hozza fuzni, hogy annak idejen
*mikor a hutom csutortokot mondott es igy kenytelen voltam elvinni egy
*huto javitassal foglalkozo nagyon korrektul dolgozo szakihoz, o akkor
*azt mondta nekem, hogy erdemes minden evben lecserelni a vizet:
*tavasszal-desztillalt vizre es osszel fagyallora.
*Azzal indokolta a mondokajat, hogy nyaron nem tesz jot a fagyallo mert
*sokkal jobban melegszik tole a motor es valamilyen vegyi folyamat
*hatasara(magyarazta de, hogy oszinte legyek kemiabol mindig gyenge
*voltam) a blokkban karosodast okozhat. Hogy milyet, arrol fogalmam
*sincs.
*Csak ennyit szerettem volna a temahoz hozzafuzni.
*Nem vitatkozni akartam, csak megosztani veletek az infot.
*A segitsegeteket elore is koszonom!

ISTEN MENTS !!!
Ha ilyen zseni szerelohoz jarsz mutasd meg valaki profinak is a kocsid :-)

A hutoviz csak a magyar kifelyezesben szerepel vizkent. Egyebkent
hutofolyadekot ir minden idegennyelven a szakma.
A folyadek ! lenyege, hogy glikollal emelik a forraspontjat es csokkentik a
fagyaspontjat a viznek. ( ez minden oldat eseteben igaz. Barmilyen szennyezo
? anyag kerul az oldatba az fagyaspontcsokkenessel es forraspont
emelkedessel jar)
Ezen kivul adalekolnak inhibitorokat ( aktivitascsokkento) is a folyadekhoz,
ami megakadalyozza az aluminium es acel elektrolitkepzo hatasat. Igy nem
alakul ki galvanelem a motor belso aluminium es acel feluletei kozott. Ez
pedig korroziovedelmet nyujt.
Utoljara, de nem utolsosorban, ha araszolsz a negyven fokos levegoben az
otvenfokos betonon egy jo kis hajtos szakasz utan, akkor a hutovized hofoka
(a mai korszeru kocsiknal mindig) jocskan 100 Celsius fok fole emelkedik.
Nekekm a regi Opel Asconam 115 ! Celsius fokig normalisan mukodott. Ezt meg
a tokeletesen zart rendszer eseten is a nyomasemelkedes lefeljebb 102-104
fokig engedi tiszta viz eseten. Utana garantaltan beindul a forras, ami jobb
esetben csak valamelyik vizcsovedet veti szet.
Az egyebkent ajanlatos, hogy ket evente lecsereld teljes egeszeben a
hutofolyadekot, mert a fontos inhibitorok ennyi ido alatt joreszt
elbomlanak. Ettol szokott neha zavarossa, atlatszatlanna valni a viz, akkor
is ha egyebkent minden rendben van.
Ezt ajanlatos szeptember-oktober tajan elvegezni. Igy garantaltan jo
hutofolyadekkal vagsz neki a telnek
Ha osszehasonlitod a motor es alktreszei arat 5 liter jominosegu fagyallo
araval, akkor elismered, hogy igazam van.

*Arpi
*A LE legyen veletek!

Udv: Refi J
+ - Re: Autosnaplo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 22 Aug 2001 00:56:16 +0000 (UTC),  wrote:

>Van valakinek otlete, hogy lehet-e kapni hasonlo celu fuzetet valahol?

a.) mondjuk WinWorddel eloallitasz egy, a sajat igenyeidnek
legmegfelelobb formatumot es bekotteted vagy bespiraloztatod
b.) tankolaskor szepen feljegyzed a kapott cetlire a kilometerszamlalo
allasat es otthon bekalapalod pl. Excelbe

Miutan anno a fuzetkemet elloptak a Bravammal egyutt, en a masodik
megoldasra alltam at, es jobb, mint a fuzet: Excel-tabla (bar meg
kozel nem tokeletes) azonnal szamolja az atlagfogyasztasomat, az eddig
megtett utat, elkoltott penzt, stb. Letrehoztam egy masik tablazatot
is, oda meg (a kocsimosas kivetelevel) az autora forditott egyeb
koltsegeket (szerviz, olaj, alkatresz, gumiszonyeg, stb.) vezetem,
kvazi jo reszletes szervizkonyvkent mukodik.
Udv: Zak

+ - Re: Ford szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ford szerelo ugyeben erdemes az Index Fordos forumaban korbekerdezni,
ok mar eleg jo atfogo kepet tudnak adni a Ford-szervizekrol, sot ha
jol emlexem pont Scorpio is van a listan. Esetleg egy kis budai
Ford-szakszervizt (fanatikusok) tudok ajanlani: (30) 231-5590 es
mondani, hogy az internetes kolegak ajanlottak. :-) Meg most Valvoline
olajra adnak valami kedvezmenyt is asszem.

Udv: Zak

+ - Ford szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na megtalaltam, ez a pontos cim:

http://www.freeweb.hu/tuningfarm
Udv: Zak

+ - Re: Galant V3000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 22 Aug 2001 00:56:16 +0000 (UTC),  wrote:

>haztetorol mernem nezni tavcsovel! Egyebkent mit csinalnak 
>vele? En ugy 500 LE-t meg el birok kepzelni, de 750-et! Mi 
>az a teljes tuning? Gyilkos turbonyomas melle meg mondjuk 
>pl nitro? Milyen gumakat tesznek ehhez fel? Stb. Szoval ez 
>azert kicsit kizokkentett?

Nagyobb turbok es cuccaiok csereje, ezzel egyutt ertelemszeruen
alaposan megnovelt toltonyomas (~25 psi korul),  intercoolerek csereje
nagyobb, vizzel kivul hutottekre, uj befecskendezok, atprogramozott
ECU, nagyobb kapacitasu benzinpumpa, ujjaepitett kipufogorendszer, kis
ellenallasu lexuro, belulrol polirozott szivorendszer, nagyobb
olajhuto, alkoholbefecskendezes... mittudomen... :-) Futomu erositese,
fektarcsak/fekpofak csereje. Nitro nincs. Jo sok mindent ki lehet/kell
cserelni... :-) kene nekem is egy 3000GT :-))))

Gumikat nemtom. :-) De vegul is barmi ZR gumi megfelelhet... :-))) 
Udv: Zak

+ - Aldo emlekere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztoktok autosok.

Este beszeltem telefonon Dunai Zsolttal es Somaval. Zsolt volt Aldo
szuleinel es Aldot hamvasztva temetik el. Szoba kerult a koszoru tervezete
is. Zsolt adna egy szamlaszamot ahhova lehetne egy osszeget a koszorura
adnunk. A koszoru ugy nezne ki, mint a HIX auto matrica. Ez allokoszoru es
viragokbol lenne kirakva a HIX @uto felirat. Viszont a szalagra mit irjunk.
Kerlek benneteket mondjatok meg az otleteiteket a szalagon levo felirat mely
mondatot tartalmazza. Ezt legkesobb hetfoig kellene megbeszelnunk. Zsolt
elvallalta, hogy ott helyben Dunaujvarosban elkeszitteti a lista koszorujat.
Gondolom csak az fog hozzajarulni a koszoruhoz aki elkiseri Aldo
listatarsunkat az utolso utjara :-(  Megkernem a listatarsaimat, hogy akinek
fenykepe van Aldo - rol tegye fel a netre. Ugyanis sok listatarsam irt
maganban es bar szemelyesn nem talalkozhatott vele de a fenykepet szeretne
latni.

Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
+ - Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Nem tehetek rola, de az uj Mondeoba teljesen beleszelemesedtem!

Eddig mar legalabb 20e km-t lenyomtam kombi/diesel es most
legutobb egy 1.8-as benzines peldannyal. Szerintem ez egy
tokeletes csaladi auto! Foleg a kombi. Az uj Mondeokban
a DuraTech-nek nevezett motorok nagyon-nagyon jol sikerultek!
A dieselekrol mar irtam, 2000-es, semmi hangja, fogyasztas nagyon
barati. Az 1.8-as benyostol egy kicsit feltem, mert elotte mar voltam
itthon 1.6-os benzines Mareaval, ami igencsak 10 folott evett szazon,
de meglepetesemre az 1.8-as motor beerte 8 liter koruli atlaggal.
(5500 km, varos, autopalya, hegyi szerpentinek, nemet autopalya,
200-as utazo). A 16"/205-os szeria kerekek nagyon meggyozoek,
remek az uttartasa. 192 cm-es magassagomal miutan beallitom a
vezetoulest meg mindig marad vagy 40 centi mogottem a hatso ulesen!
Akit eddig vittem es hatul ult nem gyozott csodalkozni mekkora hely
van az autoban.

1 biztos nem veletlenul nyomta le a _nemet_ autos ujsagok tesztjeiben az
uj A4-t, 318i-t es Merci C osztalyt!

Mindenkinek csak javasolni tudom!

Az ara is joval alatta van az elobb felsorolt  markaknak...

Udv
 Gabor
+ - Elektromos kutyuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

Nagy rajongoja vagyok az elektromos dolgoknak, barmi legyen is az.
DE azert bennem is felmerult nehany kerdes. (Parom inspiraciojara)

Mi van akkor, ha nem starndolasi szandekkal az ember valami vizbe
hajt bele es elmerul az auto.  Ilyenkor a nagykonyv szerint resnyire le
kell huzni az ablakot, vizet beengedni, aztan kinyitni az ajtot es a
felszinre uszni.
Szerintetek mukodik viz alatt az elektromos ablak?
Igaz, ennek nem tul nagy a valoszinusege, de soha nem lehet tudni.
Mivel a viz vezeti az aramot, szerintem az akksit az elso csobb rovidrezarja,
aztan se kep se hang. Mar gondolkodtam egy uvegtoro kalapacs
(mint a buszokban) beszerzesen.
Jobb felni (nem, nem az autokerek :) ) mint ...

Udv
 GAbor
+ - AutoMania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

>Este hazaérvén bekapcsoltam a TV-t és hamarosan 
>kezdôdöt az AutóMánia címû, általam eddig is kritikán 
>alulinak tartott "autós" mûsor.
Hat igen, az a musor enyhen szolva is szegyen. A multkoriban
a sportos Octavia-t (talan RS?) "mutatta'k be", egyetlen
belso kep nelkul ugyan, de azt pl. lehetett latni, hogy 
az auto megy az uton, ill. megfordul a parkoloban - 
elkepeszto, mik vannak, nem? A kepek fele negativban keszult,
ezzel potoltak az informaciok hianyat, igaz, egy masfel eves gyereken kivul nem
 hinnem, hogy ez barkire is hatassal lenne.
Pedig a Pataki versenyez, tehat elvarhato lenne, hogy ne ilyen
mega-amator, haszontalan katyvaszt hozzanak ossze.

Piece:
nme1
"Know your enemy"
+ - Borotvahab, TD, ez-az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Borotvahab:
Multkor kerdezte valaki, hogy mi koze van a borotvahabnak a
kocsilopashoz. A kalasszikus modszer az, hogy befekszel az auto ala,
megkeresed a riaszto szirenajat, befujod borotvahabbal, es ekkor mar
batran felnyomhato az ajto, mert a riaszto nem szolal meg. Ez a
tevhit a kovetkezo "urban legend"-bol szarmazik:
X riasztogyarto ceg felajanlott hatalmas osszeget annak, aki fel tudja
torni ugy a kiallitott autojukat, hogy nem szolal meg a riaszto.
Probalkoztak a profibbnal profibb tolvajok, de senkinek sem sikerult,
ekkor (mint a meseben) az egyszeri tolvajgyerkoc befekudt a kocsi ala,
es befujta a szirenat borotvahabbal, majd egy kalapaccsal beverte az
auto uveget, es megnyerte a hatalmas penzt.
Ez manapsag a kovetkezok miatt nem megy:
-Normalis riasztonak nem ered el a szirenajat a kocsi ala fekve
-Ha el is ered, csak rohog a borotvahabon, max "szabotazs"-t erzekel,
es megszolal, ami a kocsi alatt fekve igen kellemetlen lehet.

TD es a fagyasztas:
Biztos, hogy lehet? Ez ugy tudom, manapsag mar csinalnak olyan
otvozetet, ami csak rohog a hirtelen lehutesen (folyekony nitrogen).
Pl. ismerosom most vett a motorjahoz olyan lancot, amit
garantaltan nem lehet igy szettorni (igaz, tobb mint 50 eFt volt).
Egyebkent, ha sikerulne is, marha nehez lenne kipiszkalni, mert a jobb
otvozetek nem hullanak ezer darabra a fagyasztas + rautestol, max.
megrepednek, vagy par darabra esnek szet.
Ha folyekony nitrogen kozelebe juttok, probaljatok ki egy viragon.
Baromi jol nez ki falhoz csapva, ahogy millio darabra hullik.

HA> A luk marpedig helyes, nezd meg a magyar helyesiras
HA> szabalyai cimu konyvben,

HA> En a nyakamat tennem ra, hogy nem helyes, de sajnos nincs a
HA> kornyekemen az emlitett opusz. De ha azt mondod, hogy
HA> helyes, en elhiszem. Mas is igy tuggya? :-)
Hivatalos velemeny szerint (MTA) mindketto helyes.

HA> Szerintem ez a műsor egy újabb bizonyítvány a közszolgálati TV
HA> műsorpolitikájának, mely szerint csináljunk valamit 0 szakértelemmel,
HA> adjunk neki hangzatos címet, a lényeg úgyis az, hogy a hülye nézô
HA> megnézze közben a Borsodi reklámot...
Khm. Ha lenne egy TV-adod, amibol minel nagyobb hasznot kell
kiszedned, te mit csinalnal? Igenyes musort (Bentley vs. Ferrari
toresteszt), vagy olcso musort (ami szar, de ugyanugy megnezik)?
Szerintem ez a musor a nezoket minositi.



HA> Egy darab lehalt magyar rendszámú autót láttunk a megállósávban, éppen
HA> akkor parkolt elé az ottani autóklub trailere. Egy (a rendszámból
HA> ítélve) kb. 1 éves  Audi A8 volt.
HA> Boccs, de ezt nem tudtam kihagyni. :))))

HA> Üdv,
HA> Gábor
HA> HIX-745
HA> AR-145

Gondolom, valami ilyesmi jart az A8-tulaj fejeben, amikor elhuztal
mellette: "Basszus, vettem volna AR-145-ot, most nem kene itt
allnom. Franc, ebbe az ocskavasba, megis csak igazuk van a
HIX-Alfasoknak, szarok a nemet autok."    ;-)

M.
+ - WG: Nyaralas Olaszorszagban, autoval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!
> 
> Elhataroztuk a nejemmel, hogy elutazunk Olaszorszagba megnezni, hol is gyartj
ak az Alfakat... :-)))
> Igyekszem az utielmenybeszamolomat minel jobban autos szemszogbol leirni:
> 
> Az igaslohoz hasonloan felmalhazott autonkkal az Innsbruck-Brenner-Verona-La 
Spezia utvonalon a tenger fele vettuk az iranyt. Egy-ket dugotol eltekintve nag
yon baratsagos volt az ut, erdekes volt az, ahogy atertunk az Alpok deli oldala
ra, hirtelen meleg, medditerran napsutes koszontott rank. Rengeteg nemet turist
aval egyetemben autoztunk, legtobbszor 130km/h kornyeken, klimaval. Senki nem d
udalt, nem volt turelmetlen, a nemet, az olasz, meg a tobbi nemzet autosa a leg
kulturaltabban utazott egymas mellett. 
> 
> A kulonbozo autopalyamegallokban, ahol a kisebb-nagyobb dolgainkat inteztuk, 
soha nem hagytuk magara a kocsit, mivel nekem szemely szerint mar voltak keseru
 tapasztalataim az ekkor szinre lepo fosztogatokkal kapcsolatban. 
> 
> Trento mellett egyszercsak egy hatalmas epuletre lettem figyelmes, amire hata
lmas betukkel ezt a feliratot raktak: FERRARI. Halvany fogalmam nincs, hogy ez 
melyik gyara lehet a patinas olasz versenyauto-gyarnak, de annyi biztos, hogy m
eg jobb kedvem lett tole. :-)))
> 
> Este 8 kornyeken erkeztunk meg Carrera varosaba (je, ez is egy nemet automark
a... :-)) ), ahol szomoruan tapasztaltuk, hogy minket mar nem vartak, egy talpa
latnyi szabad satorhely nem sok, annyi sem volt mar, de meg a kornyeken sem. Ke
nytelenek voltunk egy elegge szegenyes motelszobaban tolteni az elso ejszakanka
t. :-((( Viszont volt egy trafi-meguszasunk, mikor eppen szallaskereses miatt a
raszoltunk az utcakon... :-)))
> 
> Szerencsere masnap mar talaltunk kempinghelyet, igy a kovetkezo ket ejszakat 
egy kedves homokos holland par szomszedsagaban toltottuk. :-)))
> 
> Iszonyatosan sok regi Fiat jar az utakon. Toppolinobol is vagy huszat lattunk
. Minden kocsi horpadt valahol, legyen az barmilyen gyartmany is. Ezek tenyleg 
nem torodnek az autojukkal. De mar ertem, miert is kozlekednek olyan kulturatla
nul az olaszok! Mert az allam sporol az utburkolati jelek felfestesevel!!!! Hat
 persze, hogy senki nem tudja, hol kell mennie, ha nincs egy arva csik sem az a
szfalton! Na mindegy, mi is hozzaszoktunk, miutan mar tobben a kurttel probalta
k igazi olasz autost faragni belolunk. 
> 
> Lattunk egy-ket igazi kulonlegesseget is. Pl. egy Lancia sportautot a hetvene
s evek elejerol. Lapos, ketajtos, sarga es iszonyatos duborgo hanggal. 
> 
> Ami nem tetszett: Rengeteg lopott, kifosztott roncsauto alldogal az utak ment
en a varosokban. Legtobbjuk romai rendszammal. Nagyon feltem attol, hogy esetle
g az en kedvencem is ott allhat egyszer... Alkatresz mindenesetre boven van, mi
ndenhez. Pontos cimek maganban. :-)))
> 
> De a legcsodalatosabb autos elmeny Monte Carlo-ban ert bennunket. Este a Casi
no elott megcsodalhattuk a vilag elitjeinek autocsodait. Ertekben toronymagasan
 egy arab sejk fia vitte a palmat, egy dubai rendszamu egyedi Ferrarival. A tip
usa talan Maranello, nem tudom pontosan. Minden porcikaja tuningolt volt. Felel
metes, mennyi penzuk van az olajbol...
> 
> Visszafele egy kis hegyi uton jottunk Bolzano fele, hat mit mondjak, elegge m
egviselt bennunket es az autot is az a rengeteg hajtukanyar. A fekek meg motorf
ekkel hasznalva is szinte izzottak... 
> 
> Kozel 2600 km utan jo volt hazaerkezni. Orultunk, hogy minden siman ment. 
> Goncinek uzenem, hogy talalkoztunk szlovak turistakkal is Monacoban, akikkel 
magyarul tarsalogtunk el. 
> 
> Udv,
> Fulcsi
> (VW Passat 1.8T, BMW 318is Coupe)
> 
> ________________________________________________________________________
> Mit freundlichen Gr> üßen 
> 
> FÜLÖP Zoltan
> 
> SIEMENS AG
> ICM N MR GE DC 1
> Tel.: +49 89 722 40866
> Fax: +49 89 722 54859
> Mobile: +49 162 8062052
> Email: 
> Hofmannstr. 51  D-81359 M> ünchen
> 
>
+ - Re: E23 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >Elad> ó 1981-es E23-as 735i.
> Az E23 az E30 elotti "capa" 3-as BMW gyari kodja, ergo nem lehet 735-os...
> 
> AR 155 2.0TS16V Super
> 
	Fogash! 
	Legalabb olyan adatot helyesbits, amiben egeszen biztos vagy. 
	Az altalad emlitett "capa" 3-as BMW tipusszama: E21.
	Ergo nem lehet E23-as... :-) 
	Az tenyleg egy 7-es szeriaju BMW-t takar. 

	Ajanlom figyelmedbe az alabbi igen hasznos linket:
	http://www.bmw-zone.de/modell-ubersicht.html

	Udv,
	Fulcsi
	(VW Passat 1.8T, BMW E36 318is Coupe)
+ - Re: luk vs lyuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >>>
> A luk marpedig helyes, nezd meg a magyar helyesiras
> szabalyai cimu konyvben,
>
> En a nyakamat tennem ra, hogy nem helyes, de sajnos nincs a
> kornyekemen az emlitett opusz. De ha azt mondod, hogy
> helyes, en elhiszem. Mas is igy tuggya? :-)

Helyes a luk is.
Anno kozepiskolas koromban 1987 es 91 kozott volt egy
modositas. Magyar tanarno az ilyen modositasokat csak valami
kulturbotranykent emlegette. Ha jol emlekszem a nylonbol
meg nejlon lett.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Faraday-kalitka (akar rezhalo, stb) abszolút mertekben es
> elvi sikon is kizar mindenfajta (persze nem autos :))
> nyomkovetest? Ugyanis en hallottam ellenkezo velemenyt is,
> de az lehet, hogy kontar volt. Laci, van Mo-on olyan
> rendszer, amely nem GSM-et hasznal, hanem sajat releket?

A Faraday-kalitka akkor mukodik normalisan, ha az le van foldelve.
Egyeb esetben akar mint antenna is viselkedhet!
Amennyiben rezhalorol van mondjuk szo, a szovesnek surubbnek
kell lennie a hullamhossz tizedenel.
Egy kamion kontenere nem feltetlenul elegiti ki ezeket a kovetelmenyeket.
Ha pl. az ajtonal van egy keskeny res, akkor az mar mint masodlagos
hullamforras viselkedhet. Sajnos ennek azert eleg kicsi valoszinusege
van.
Sajnos nem tudok arrol, hogy Mo-n lenne ilyen rele rendszer.
Pedig nagy uzlet lenne benne pl. taxi atjatszo halozaton keresztul
egy ilyet megvalositani, bar az csak Bp-en belul mukodne.
Raadasul ez a normal beszedatvitelt nem is zavarna.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> 4. Svajc - europa egyik legszebb, legrendezettebb orszaga, europa legbenabb
> es leghujebb autosaival. Varosban eltevedo magyar autos indexelve lassit,
> hogy megalljon terkepet nezni ketszer ket savos uton, a mogotte halado
> svajci kocsisor egyetemlegesen lassit es megall a kulso savban mogotte, es

Ebben van egy kis igazsag. Ha pl. egy ketsavos uton viszonylag kis
forgalomban kulso savban haladnak es kapnak egy pirosat, akkor
is mindenki a kulsoben marad, meg akkor isha egy teherauto mogott mennek.

De ha kicsit nyugatabbra vagy delebbre mesz francia vagy olasz
nyelvterultre, akkor azert megvaltozna a velemenyed. Nemet teruleten
130-al az autopalyan en vagyok a leggyorsabb, francian pont forditva.

Autopalyan nem jellemzo a sebessegmeres, kiveve ha valami korlatozas van.

Szerintem EU legrendezetebb allama Monaco. Eg es fold kulonbseg
meg Svajchoz kepest is. A hegyoldalra telepult varosban kozliftek
konnyitik a gyalogos kozlekedest, a jardak keramitlapokkal vannak
kirakva, a plyaudvar meg marvanybol.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - elegett fuvoka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Arpad irta:

>....
>- nalam sajnos az egyik injector fuvoka elegett
>.....

Uristen azt meg hogy csinalta?????? alagyujtottal??? Az nem log bele az
egesterbe a GTI nem direkt befecsis.
Egyebkent hogy ne maradjak ki nekem is szivatos honapom van. Romaniaban ugye
a sebvalto, aztan a felujitott hengerfejben eltort az egyik vezertengely
tarto, kikopott a vezertengely, elszakadt a km ora bovden rovidre zartam es
kinyirtam a ventillator hogombat zajong a jobb elso kerekcspagy, kilagyultak
az elso rugoim es most kideritettuk hogy meg van kopva a kfej is ezert
iszonyu az alapjarati co-m. Motor most mar rendben van sebvalto kumplung ok,
uj hengerfej szelepekkel tengelyel ok. van elore rugom csapagyam km ora
spiral hogomba csak be kell tenni. Most kfejre vadaszom de az is lesz
ugynezki. Aztan telen karpitoshoz eltol belso karpit cak pakk felujjit
kicserel stb. Lassan meg auto is lesz belole :)))
Csak hogy mire szamithacc :)))

Udv
Shake
+ - Reka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koli irta:

>Tisztelt Mindenki,

>megosztom veletek (is) a nagy hirt, - csutortok este >megszuletett Reka!
>O is, es anyukaja is jol vannak.
>Nehany kep a neten: www.kiwwi.hu/fws/koli

>Koli

Gratula :)))))
:O

Shake
+ - RE: Automania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gabor,

Jot rohogtem a leirason. Egyebkent nem tudom mi a bajod a musorral ?? :))) A
kovetkezo lepcso az lesz hogy ez a xyz egy nagyon jo auto mert ha tekered a
kormanyt akkor elfordul az elso kerek ez most tuti extra es ha nyomod a
kulcsot akkor pitypityel meg sargan villog ami szep esztetikus es van hatul
ajtaja meg csomagtarto es elol motor. Vagy forditva, es most nemtokmindegy
hogy melyik kereket hajtja meg??? Viszont szep pirossarganarncsbarnametalkek
beuteses ami jol mutat a holdfogyatkozasos ejszakakon ja es a negy kereken
gumik vannak.
Viszont panorama tukor ruzshoz beepitett sminkelo keszlet, kihajthato
ritikultarto es 25kulonbozo lampakapcsolo hogy legyen mit kapcsolgatni mert
meg nem vakitom el elegge a szembejovot a nyolc kodlampammal. Ja igen es
benzint is szoktak bele tolteni kiveve ha dizel. Ja es majd elmondja valami
"szemelyiseg" hogy gyakran cuncinak mokuskamnak etyelepetyelenek vagy
mutyikanak szolitja kedvenc autojat.

Szoval ne akarjon senki infokat kihuzni ilyen musorokbol mert arra itt van a
autohix vagy egyebb mas forumok.

Udv
Shake
+ - E23 helyesbites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

">Eladó 1981-es E23-as 735i.
Az E23 az E30 elotti "capa" 3-as BMW gyari kodja, ergo nem lehet 735-os...

AR 155 2.0TS16V Super"

-Amire Te gondolsz, az az E21. Az E23 viszont a '77-'87-ig gyartott hetes
sorozat (ezt kovette az E32 '88-'94-ig).

Udv,

B.B.
(E28 520i)
+ - Hasznalt auto vetele-eladasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Egy keressel fordulnek hozzatok.  Keszitenek egy statisztikat annak kapcsan,
hogy ti, ha autot szeretnetek venni illetve eladni, milyen modon keresnetek,
illetve kinalnatok.  Ilyenekre gondolok, hogy 1. Hirdetesi ujsag, 2.
Internet,  3. Autovasar, stb...
Annak apropojan kerdezem, hogy en mar mind a harmat megprobaltam, es nagyon
keves sikerrel.  Ha van kedvetek irjatok meg (mailto:) es
en kozzeteszem a statisztikat, ha sikeres lesz.
Egy kovetkezo mod lenne: HIX auto hirdetes: (Opel Astra 1.6i Sedan, '94, ~92
000 km, gyari audio, es hianyzik a legfontosabb extra: nincs HIX matrica
(sose jutok el Frigyeshez :-) ) 1.19 mFt ).

Borbely Gabor
+ - Autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

üdv

most legutobb az autoutlevelhez kellett az igazolasa annak, hogy 
kijelentkeztem M.o-rol. Ezen hianyaban nem adjak oda az utlevelet 
(szerencsere megtettem mar...). Sot ugy remlik, hogy nemely rendor is 
raszallt mar erre, tehat ellenorzes alkalmaval keri az autoutlevelet.
A kijelentkezest azt az illetekes onkormanyzatnal kell megtenni. Csak az 
nez ki furcsan, ha valaki esetleg megkapja az autoutlevelet (engedekeny 
vamos), de azzal a feltetellel, hogy a kijelentkezest elfaxolja zaros 
hataridon belul. Ebben az esetben az autoutlevel kiallitasi datuma korabbi 
lesz a kijelentkezesnel (ha az illeto meg nem tette meg...), tehat az 
autoutlevel nem lesz ervenyes...es akkor szopas.
Az a lenyeg, hogy a hataron van olyan hataror, aki odaszol a vamosnak 
"Laci, itt egy magyar ur (nemet autoval), nem erdekel?". -hatha zsirosat 
akaszthatunk rola.
Az is egy elvi kerdes, hogy mi van akkor, ha megbuntetnek, ugyanis mar 
nincs vam az autokra (durvan), tehat mar nem vamolhatjak meg, de elozetesen 
vamkezelesbe helyezik (autoutlevel). Hallottam azonban ennek ellenere is 
tobb szazezer Ft-os buntetesrol is.

Na ennyit a kedves magyar vamosokrol....

csaba
+ - Re: automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy tudom, hogy ilyenkor meg kell allni, amikor nem az eloremeneti fokozatok
>kozott kapcsolgatsz.

Igen, ezt ertem hogy ez a szabaly, de erdekelne hogy miert?
Ha a mechanikus valtobol indulok ki, ott semmi gond az ellenkezo iranyu
gurulassal, mert a kuplung finom folengedesevel lelassul az auto majd
elindul ellenkezo iranyba. Foleg a hatra gurulas - elore kapcsolasra ertem.
Az automata viszont egy nagyot rant indulaskor. Valoszinu emiatt a hirtelen
erohatas miatt van a tiltas, de ez mitol van? Az olajtol ezt nem vartam
volna. Az lagy, a fodulatszammal aranyos erot visz at, itt meg pont
alapjaraton rant egyet. Nekem az lenne a logikus, hogy alapjaraton beteszem
D-be, szinte nem tortenik semmi, es a gazadasra egyenletesen novekszik a
vonoero. Ez utobbi persze meg is tortenik, de mi az a rantas? Tudom,
zsirban liszt aranysargara... :-)

>A kuplung valoban hidraulikus (meg az egesz valto, ezert hivjak
>hidrodinamikus nyomatekvaltonak), de nem szaraztarcsas mint a kezivaltos.
>Ket turbina koze olajat nyom egy szivattyu. Ez a konverter. Ami egy ido uan
>osszezar, addig nincs szilard kapcsolat, ezert tudsz gyakorlatilag allando
>fordulatszamon is gyorsulni.

Itt is vannak kerdeseim. Ha nincs a motor es a kerekek kozott 0 erot atvivo
kuplung, akkor hogy tudja betenni sebessegbe es kivenni onnan, hiszen a
motort a sebessegvaltas idejere nem allitom le? Pusztan a szinkronizalassal
ra mertek engedni a 2000-es meg nagyobb motorok erejet a valto fogaskerekeire?
Es mi zar ossze egy ido utan? Ugy tudom az automatak slippel mukodnek,
tehat a motor fordulatszama nem kerul at teljesen a kerekekre.

>D-be barmikor atramolhatod 1-bol es 2-bol. Forditva mar nem, de altalaban
>van egy reteszelogomb, amit fel kell huzni, ha pl. D-bol 2-be rakod.

A Mazda eseteben N-bol csak gombbal lehet foltenni R-be. Viszont visszafele
siman megy gomb nelkul, es N-bol is tovabb megy siman D-be. Ezek szerint
R-bol ket mozdulattal _gomb nelkul_ at lehet tenni D-be, amikor meg javaban
szaguld az auto hatrafele. Vizont ezt nem szabad. Ebbol en azt latom, hogy
a gomb hasznalat kenyszere nem fugg ossze a szabad - nem szabad helyzetekkel.

Udv.:


+ - pragai es horvatorszagi utibeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fijjuk, nagyon jok ezek az utibeszamolok, koszonet ertuk!!!
En elmentem az osszeset, talan egyszer meg jol fognak jonni.

Mi penteken indulnunk 1 hetre Hawaii-ra, sikerult olcson lefoglalnom egy
Chevrolet Camaro kabriot (napi $28), nagyon kivancsi leszek, hogy milyen
lesz. Az alap motor 3.8 V6 200 LE, a gyorsulas 100-ra 10 mp koruli. 2001-es
Ford Mustangot es 2000-es Chrysler Sebring kabriot (amerikai angolban:
convertible) vezettem mar, azok eleg gagyik, nem hinnem, hogy ez a Camaro
sokkal jobb lenne. Nem fogunk tul sokat autozni, hamar el lehet erni a
sziget egyik vegerol a masikra...

Udv:
Doneko

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS