Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 934
Copyright (C) HIX
2000-11-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Lopasgatlo (#933) (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Erdelyorszag III: (mind)  88 sor     (cikkei)
3 Re: riaszto es korhaz (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Lada (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Kodlampa es vilagits!!!!! (mind)  28 sor     (cikkei)
6 Ki mibol vesz uj kocsit (mind)  32 sor     (cikkei)
7 Alfa 145/146 --> 147 (mind)  79 sor     (cikkei)
8 Kodlampa (mind)  14 sor     (cikkei)
9 elado MAZDA 626 GLX (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Kodlampa (mind)  21 sor     (cikkei)
11 Kozterulet (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Skoda futomu (mind)  16 sor     (cikkei)
13 teli gumi (mind)  5 sor     (cikkei)
14 RE: Vectra hibakod / lambda szonda (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Nem minden arany..... (mind)  14 sor     (cikkei)
16 ABS feknyom (mind)  26 sor     (cikkei)
17 kapaszkodosav (mind)  16 sor     (cikkei)
18 lambda szonda, telj. meres (mind)  23 sor     (cikkei)
19 saab valtozo suritesu motor (mind)  37 sor     (cikkei)
20 legjobb riaszto (mind)  14 sor     (cikkei)
21 re alfa 147 (mind)  7 sor     (cikkei)
22 Csendi autoja (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Re: Kodlampa (mind)  30 sor     (cikkei)
24 Lakas-auto (mind)  18 sor     (cikkei)
25 Vectra hibakod (mind)  10 sor     (cikkei)
26 Korhazi riaszto (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Re: alfa 145/146->147 (mind)  32 sor     (cikkei)
28 RE: Riaszto es korhaz ! (mind)  10 sor     (cikkei)
29 Re: Riaszto es korhaz !*** HIX AUTO *** #933 (mind)  19 sor     (cikkei)
30 Re: Teli Merci*** HIX AUTO *** #931 (mind)  17 sor     (cikkei)
31 Re: RE: suritett*** HIX AUTO *** #932 (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Melleparkolas (mind)  8 sor     (cikkei)
33 Keresek acelfelnit (mind)  7 sor     (cikkei)
34 Va: *** HIX AUTO *** #928 (mind)  77 sor     (cikkei)
35 autoreklamok (mind)  11 sor     (cikkei)
36 RE: kodlampa (mind)  22 sor     (cikkei)
37 Uvegtores (mind)  15 sor     (cikkei)
38 elado teli gumi (mind)  12 sor     (cikkei)
39 re kodlampa (mind)  23 sor     (cikkei)
40 Riaszto (mind)  9 sor     (cikkei)
41 Re: *** HIX AUTO *** #933 (mind)  20 sor     (cikkei)
42 M5 (mind)  50 sor     (cikkei)
43 Akadaly (mind)  20 sor     (cikkei)
44 osztokor (mind)  7 sor     (cikkei)
45 kodlampa (mind)  13 sor     (cikkei)
46 Eladó Surgos!!!! (mind)  5 sor     (cikkei)
47 Re: autolopas ellen (mind)  10 sor     (cikkei)
48 RE: Akadaly (mind)  10 sor     (cikkei)
49 RE: kutya (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Re: Lopasgatlo (#933) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Meg aztan kozteruletnek minosul-e az auto belseje?

Felhaborito, de IGEN! Legalabbis abbol a szempontbol, hogy a rendor
ugyeszsegi felhatalmazas (ami ugye a hazkutatashoz kellene) nelkul
kereshet benne radardetektort.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Erdelyorszag III: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Parajdon azaz Spenotodon megszallva egy magan hotelszerusegben, ami egy
nagyepulet es hat kulonallo fahaz hat aggyal benne hideg meleg viz, zuhany
WC es a kilatas fenseges. Ellehetet latni egesz Szovataig es az azt
korulolelo hegyeket.
Masnap delelott lementunk a parajdi sobanyaba egy Rombusszal :-((( Valojaban
busszal ami oly rozsdas es szakadt volt. A sobanyaba a busz ugy 10 percet
zotyogott mire megallt. Lemenve maga a banya teruletere le azon a sok
lepcsofokon leertunk a so termekbe ahhol rengeteg ember es gyermekcsoportok
tartozkodtak, ugyanis leguti megbetegedes kuralasara tartozkodtak ottan. Sot
meg egy kis kapolna is volt az egyik teremben. Padlo, falak, es a menyezet
mind so volt. Nagyon erdekes rajzolatot adott a so es a ko kevereke.
Sobanyabol kijove elindultunk Korond fele. Viszont elotte egy kis faluban
sikerult tuzetesen megvizuallni egy erod templomot. Ami kivulrol egy magos
fallal volt korulveve, majd lejjebb mar a fal folytatasa keppen egy klastrom
volt. Persze mind gyonyoruen belesimulva a kornyezetbe. Megerkezven Korondra
alaposan vegigneztuk a goloncserek azaz fazekasok munkait. Gyonyoru dolgokat
lehetett ott latni, sot azok a szep faragott Szekej - kapuk :-o Minden
portan mas - mas faragasu. Ezzel elment egy teljes nap.  Masnap indulas
Gyergyora. Parajd rol Korond iranyaba balra egy harmad rangu utra leterve
indultunk el. Az ut minosege lent jo, feljebb rosszabb, majd a tetejen igen
rossz allapotban volt. De karpotolt az a pazar szerpentin 20 Km fel es 20
le, taj kaprazatos szepsege mindent karpotolt. Beerkezven Gyergyora egy MOL
kut fogadott eloszor, majd a varoskozpont. Pedansan tiszta es felujitott
minden sot mar nem csak Roman nyelven van irva minden hanem Magyarul is.
Korbesetaltuk a kis foteret az aszt ovezo kis utcacskakkal egyutt. Majd
indulas Gyilkosto fele. ismet gyonyoru szerpentines uton Gyilkos to fele.
Eloszor lombhullato erdokon haladt az ut, majd atvaltott fenyvesbe. Ott egy
kicsit megpihenve a fenyok kozott setalva eros levego es athato fenyoillat
boditott el. Es azok a toronymagas fenyofak :-o) Megvolt ugy 30 - 40 m magas
is. Fenyofak kozott ki  - ki magaslott jonehany sziklafal is kulombozo
alakzatot oltve sot volt ami csak fuggoleges fal volt es a tetejen azok a
szal magas fenyves erdovel. Ilyen fenseges taj latvanyaval kovetve
megerkezven Gyilkosto kornyezetebe. Felejthetetlen latvany volt :-o To
viztukrebol kiallo fatorzsek, viz meg a haragoszold szine benne
visszatukrozodve a fak ezernyi sarga es rozsda szineivel, benne a fenyok
haragos zold kontraszt koszoruival, mig feljebb a zord fuggolages sziklafal
latvanyaval. Lelegzetelallito es fenseges volt. Igaz ott meg nem is tudtam,
hogy egy picit arrebb a Bekas szoros meg nagyobb benyomast tesz ram.
Gyilkostorol elindulvan a Bekas szorosba erve szoszerint akadaly voltam,
ugyanis nagyon sokszor megalltam az ut szelen, hogy a lenyugozo latvanyt
tudjam elvezni. Ugyanis az ut a fokozatosan szukulo sziklafalak, majd
osszeszukul es neha kivajt sziklak kozott vezet az ut 180 fokos
szerpentinkanyarulatokkal eleg meredek lejtovel tarkitva a vegen egy
alagutban at a Bekas szoros. Az ut melletti patak haragos zugasa visszaverve
a sziklafalak alltal. Lelegzetelallito es lenyugozo volt. Itt tobbet alltam
es fenykepeztem mint mentem :-)) Bekasszorost  Bekas utan egy hatalmas
megterseges viztarozo latvanya fogadott atmenve a gaton ismet szerpenteines
uton Borszek fele menven fenseges latvany a tarozo hatalmas viztukre, hegyek
es fenyvesek latvanya. Az ut mellet a hegy oldalahoz simulo kis falvak sorat
hagytuk el. Ott is minden haz gondozott volt. Igaz ott sem volt a fout
mellet jarda es ezert a falubeliek az ut szelen az illumunaltak, meg cikk -
cakkban kozlekedtek. Estve megerkezven Borszekre szallast, majd masnap egy
kicsit korulnezve ismerkedtunk Borszek nevezetessegeivel. Az ivokutak szep
fakupolas kioszkokban, mig a varoska hazai a regmult szep idokre emlekezven
betort ablakokkal kinyilt ajtokkal kifosztva, leszakadt erkelyekkel es
hianyzo tetokkel megcsonkitva sorjaztak a setalo utca mindket oldalan
-(( Hajdan dicso es kies parkok gazos es osszetort padokkal sirattak
hajdanvolt szepseguket :-(((( Igen lehangolo latvany volt. Nosza indulas
tovabb Kolozsvar iranyaba. eloszor Toplica fele. Borszekot elhagyva
Toplicaig ismet remek szerpentines uton ereszkedtunk lefele, majd Toplica
elhagyasaval viszonylag enyhe lejtesu kis szerpentines uton kozelitettuk meg
Szaszregen varosat. E varos mint a tobbi szepen karbantartott hazakkal,
parkkal es templomokkal volt. Egy kiados seta es ebed utan indulas
Kolozsvarra az indulasi kiindulopontunkra. Osszegezve ez a kis korut
fenseges latvanyat minden autostarsam figyelmebe szeretnem ajanlani , sot
nem lehetetlen hogy lehetne egy erdelyi HiX autos talalkat is letrehozni
Erdelyben elo autostarsunk feltetlen reszvetelevel, akar Parajdon , Szovatan
vagy Borszeken ahhol a tulajnak van egy szep Audi 90 - es jarmuve. Mivel a
hazigazda kerdezven, hogy kocsim hatso szelvedojen mit is jelent valojaban
az a bizonyos HiX - es matrica :-))) . Elmondtam neki a listarol valo
ismereteimet, sot meg az Audi listat is. Megigerte, mikoron lesz internet
elerese cstlakozni fog hozzank :-))) Es nagyon szivesen lat akar egy autos
talalka szallasadojakent is.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re: riaszto es korhaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy erdekes eszrevetel miatt ragadtam klaviaturat megpedig a
> riasztoszerelo altal tett megjegyzes miatt.
> A riaszto meghibbant ennek okan irany a szerviz, de a szerelo nem
> talalt erdemi hibat, es megkerdezte, hogy nem jartam korhaz
> kornyeken, mert az ott levo Rontgen berendezes karos hatassal
> lehet a riasztora.
> Ez valos eszrevetel, vagy valami mokusvakitas ?

Eszeveszett baromsag. Az ilyen "szerelot" ki kell rohogni es/vagy
elkuldeni az anyjaba. A riasztonak meg akkor se lehet baja, ha alateszed a
rontgennek es jol lerontgenezed. De gondolom nem ezert jartal korhaz
kornyeken ... :)

Udv,
Akos
+ - Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nem akarok nagyszaju lenni, de az az erzesem, hogy hamarosan 
> felzarkoznak a ruszkik is a Skoda utan a nyugati kocsik soraba.

En nem vagyok benne ennyire biztos. Mint volt Lada tulaj, az 
autoszalonon mindig megnezem mi ujsag, jopar ev alatt egyaltalan
semmit nem hoztak ossze. Keszult par prototipus, de vagy nem
ernek semmit, vagy tul futurisztikusak es senki nem vallalja a 
mecenas szerepet.
Ha valami lesz is a kovetkezo 10 evben, akkor azt olaszok fogjak
rajzolni, 2-3 generacioval ezelotti motrot majd valamelyik "nagy"
szallitja. Hasonlo "sikertortenettel" tele az autos vilag. 
(lasd. Daewoo) Es mi lett a vege? 
Eleg megnezni az EU Daewoo fogyasztasat...

En, szemely szerint meg nem vennek olyan autot, amit az
oroszok csinalnak, meg ha csak az osszeszerelest csinaljak is.
Nincs veluk semmi bajom, de nem kell. Sem orosz, sem koreai.

Cs.
+ - Kodlampa es vilagits!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> 2./ __Nem__ az elso kodlampa oly zavaro, hanem a hatso.

Kodlampa es kodlampa kozt is hatalmas kulonbseg van.
Nalunk az utak tele vannak tuningolt Skodakkal. A tuning abbol
all, hogy kek a parkololampa, kalyhacso log hatul, es a kodlampa
magasabban van, mint a reflektor. Ja, meg sarga a kilincs es a
tukor. Ha ilyen jon szemben...

Hatso kodlampa. Megint Skoda 105-120... Szlovakiaban 2-3 eve
kotelezo lett a hatso kodlampa. Nem tudom, hogy szereltek be
es ki szerelte be, de azota minden Skoda bekapcsolt kodlam-
paval jar. Valaki 1-et rakott fel, valaki 2-t, valaki 4-et. 

Persze ilyenert nem szokas buntetni, buntetes csak nekem jar,
ha megunom a buzi kodlampajukat es megelozom oket.
Mert en marha veszelyes elem vagyok............

Kovetkezo dolog a hatso lampa. Miert nem kotelezo vizsgan
a fenyerosseg merese? Ha utolerek 100-as, 105-os Skodat,
12 centire tole veszem eszre, hogy elottem van.

Kodos reggelek rulez....

Cs.

Megint kihoztak belolem a VD-t. Srotba az osszessel.
+ - Ki mibol vesz uj kocsit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Tovabba ha legalis es tisztesseges uton tudsz venni diploma utan uj Alfat,

> akkor (tenyleg!!!) tiszta szivembol gratulalok. (Beleszamitva a lizinget,
a 
> leadott autot, mindent). En 12 ev qrva kemeny munka utan tudtam eloszor 
> uj autot venni. Addig levezettem >400ezret oreg autokon. En pl. ezert nem 

Az egyetlen bevetelem a netto fizetesem. Igy lehetosegem sincs sem ado-
csalasra, sem masra. Termeszetesen nem tudtam mind a 3.5 milliot lerakni,
ezert a 60%-os, 1,0 szorzos lizing mellett dontottem.
A torlesztes 48000 Ft havonta... nem veszelyes. Es ujra igy dontenek,
az uj kocsi az uj kocsi.
En a Tipoba 96e km-t raktam 2,7 ev alatt.
Ugyhogy koszonom a gratulaciot.

> tolom le meg a Trabikat sem az utrol, legfeljebb karomkodok ha kijon elem 
> es orulok a jo fekjeimnek.

En sem / en is :)))
Ha minden lassubb kocsi miatt idegeskednek, megnezhetnem magam.
Az Alfatol keves kocsi megy jobban.... :))))) Ugyhogy en mar nyugi vagyok.

> Ja, es ugyan a Mondeo a kovetkezo terv, de igencsak csabit a
147-es.....:-)

Azert a 2 nem ua a kategoria... En is meg akartam varni a 147-t, de ugy
dontottem, hogy elso szeriabol nem kell, na meg az ara is joval tobb, ill.
beultem a 146-ba es nem tudtam kiszallni...

Cs.
+ - Alfa 145/146 --> 147 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> pozitivumok:
> -nagyon kellemes vezetni
> -dinamikus, gyors motor
> -nagyon jo futomu, es stabilitas.

hat ez az. aki nem probalta... nem fogok neki a dicseretnek,
mert a sorlimit miatt nem tudnam befejezni... 

> -a hasonlo kategoriaju nemet modelleknel min 1 mFt-al
> volt olcsobb. (tudom, az eladasi ar is kevesebb lesz, de
> ezt a kezdeti arkulonbozet bosegesen fedezi)

en vetel elott nem neztem a nemet kocsik arat, mindig 
tudtam, hogy 6m Ft alatt mind csak parasztvakitas, 6m
meg 2x annyi, amennyit autora akartam adni.

> -tetszetos design, etc.

gyonyoru!!!!!

> -egeszeben kellemes auto (amit pl az elozo golfomrol
> a legnagyobb tisztelet mellett sem allitanek!)

nincs tapasztalatom nemet kis (kozepkat.) kocsikkal, es 
remelem soha nem is lesz.

> -magasabb fogyasztas. (nekem 11-13 liter varosban,
> 8-10 veyges hasznalatban)

A 316-os BMW 7 korul eszik, az 146-os Alfa 8-8,5. 
A 316-os BMW 50%-al dragabb. Ez benzinben kb.
1,5 millio km utan jon vissza. Persze a BMW-t par ev utan
joval dragabban adod el, de 2x annyi a biztositas, 5x jobban
lopjak, 10x jobban utalnak miatta, 20x tobben neznek 
maffiozonak. Egyebkent a BMW nalam mindig a 2. kedvenc
marad, de csak a 2.

> -kritikan aluli markaszerviz.

Szlovakiaban az ev autoszervize versenyben a Skoda utan
a 2. helyen vegzett a dunaszerdahelyi Fiat & Alfa szerviz.
Tapasztalatom meg nincs, es inkabb ne is legyen. Remelek...

> -szerintem a motorral vannak nemi tervezesi problemak.
> jelenseg: hideginditasnal berrego hang, kesobb elmulik

tervezesi hiba? hmmm. inkabb fognam a hulye eghajlatra,
mint az Alfa mernokeire :)))) 

> ok: a vezermuszij automatikus feszitese rendetlenkedik.
> a szervizben eddig ketszer csereltek a teljes vezermuszij+
> feszito rendszert (a garancia ezzel hosszabbitodik).

hmmm. tudomasom szerint nem tipushiba. A kocsim gyartasi
eve 2000, remelem 2 ev alatt tanultak valami ujat.
Ha a tied 98-as, akkor meg a facelift elotti.... Ezek az ujak
picit jobbak...

> csomagtartozar csere (igen hangosan zorgott razos uton.)

rossz uton, minden csorog...
Csak ha a 20 millios merciben csorog, a teszt meg sem emliti,
ha Alfaban, akkor olasz trehanysag, van meg mint fejlodni 
minosegileg, stb. Erre bizonyitekom is van (AutoTip ujsag).
Meg nem lattam olyan kocsit, ami rossz uton teljesen
csendben lenne (BMW 316i, Corolla, Almera, Kadett GSi,
Tipo, Uno, Tempra, Fabia, ...)

> Osszegezve: az alfa nem rossz vetel az araert nem lehet hasonlo
> nemet jarganyt venni. ennek ellenere csak annak ajanlanam aki 
> max 3-4 evente lecsereli az autojat. annyit mindenkeppen megy 
> kulonosebb problema nelkul.

most lattam 95-os 146-ot a sokat kritizalt 1.7-es boxermotorral,
297 000 km van benne. no comment

Cs.
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> En ugy tudom - legalabbis a rendor mondta, amikor megvagott 
> indokolatlan kodlampa hasznalatert- hogy 30 m alatti 
> latotavolsag eseten szabad bekapcsolni.

az egyik legrugalmasabb szabaly a kodlampa hasznalata.
nem fogok centivel futkarozni es merni, hogy mit latok is mit
nem, sot, fizetni sem fogok ilyen marhasagert. 
ha nincs verofenyes juliusi delutan, semmi koze, hogy van-e
kodlampa kapcsolva vagy nincs. ha megy az ablaktorlo vagy
picit romlanak a latasi viszonyok, elso kodlampa on.

Cs.
+ - elado MAZDA 626 GLX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Talan nehanyan meg emlekeznek, ez a hirdetes mar ment regebben az
 Autoban. Azert adom fel meg egyszer, mert a kocsi AF-es alvazszamot
 kapott, es igy kenytelenek vagyunk aron alul eladni. (az eredeti vevo
 inkabb elallt a veteltol). Aki erdeklodik utana, keressen meg egy
 mail-ben, szerintem megeri ('92-es 1.8-as motor, minden motoros, minden
 elektromos, es szervo, konnyufem felni, metalfeny, vonohorog,
 napteto, stb-stb)

Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>1./ Ez a sok haromelemis szinten levo penzes taho ___nem___ a falvakban
>hasznalja a tetves kodlampajat, hanem foleg az orszaguton, sztradan.
>2./ __Nem__ az elso kodlampa oly zavaro, hanem a hatso.
>3./ Foleg esoben (illetve kodben, de szabalytalanul) hasznaljak a majmok,
>aminek kovetkezteben egy piros fenyfuggony zarja el eloled a kilatast.

	  Csatlakozom! A szivembol beszeltel. De ez a vita minden evben
	legalabb ketszer elojon, es mindig ugyanaz a vege: a sok kreten
	faszkalapot _nem_lehet_ meggyozni arrol, hogy sokan semmit nem
	latnak a kodlampatol (foleg a hatso zavar engem is), merthogy
	"ha engem nem zavar, mast sem hiszem, hogy zavar", es a szemet-
	ladaja ugyanugy hasznalja tovabb. Arrol meg mar ne is beszeljunk,
	hogy az autosok nagy resze nem olvassa ezt a listat, es sokaknak
	meg abbol, hogy villogok, mutogatok ra, plane nem esik le, mi
	faj nekem...
	  Be is fejezem, mert csak egyre jobban felidegesitem magam! Udv
	mindenkinek:

							Nagyak
+ - Kozterulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Meg aztan kozteruletnek minosul-e az auto belseje?

	  Rohogni fogtok: igen. Legalabbis nem tudom, a mai napig mi a
	hivatalos hozzaallas, de egy durvan harom evvel ezelott azert
	nem lehetett a kocsiban radardetektort hordani, mert valami
	szabaly kimondja, hogy frekvenciak detektalasara alkalmas be-
	rendezest (vagy valami hasonlot, most ne kossetek bele, bar
	biztos van koztunk radioamator, es tudja a pontos szabalyt)
	kozteruleten uzemeltetni nem lehet, es _ezert_ volt tilos. Te-
	hat ebbol az aspektusbol az auto kozteruletnek minosult! De
	tenyleg, tobb autos ujsag foglalkozott ezzel anno. (Mondjuk
	egy biztos, mert en is olvastam, de mar ne kerdezzetek, melyik
	ujsag volt. Autosujsag volt, az biztos, nem napilap.)
	  Ezek utan felmerul a kerdes: ha a baratnommel szexelek az
	autom hatso ulesen, bevisznek kozszemeremsertesert? :-(
	  Szabalyok, okos, okos szabalyok... Na udv:

							Nagyak
+ - Skoda futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Skoda tulajdonosoktol varok egy kis segitseget.

Frissen szerzett uj (12 eves) skodank hatso futomuvenel valami gond van.
Hatulrol utana menve ugy nez ki, mintha feloldalasan menne elore
(a jobb hatso kerek az elso nyomvonalatol jobbra megy).
Leszedve a hatso gumikat, mindkettonek a belso fele szinte tukor.
Segitsetek, mire szamithatok egy futomuvesnel.

Elore is kosz, es cc-tek maganba is , mert surgos lenne.

Udv,

Zoltan Raso
mailto:
+ - teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a teli gumival kapcsolatos jotanacsaitokat, mar fel is szereltettem
oket a Fabiara.
Elnezest az ekezetekert.

Udv: Lajos
+ - RE: Vectra hibakod / lambda szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tipikus tunetek: megnott fogyasztas, egyenetlenul jaro motor (ingadozo
alapjarat), neha le is all.
A lampa csak ritkan jelezte a hibat, nem folyamatosan vilagitott.
Ja, meg egy kerdes, melyik az A es B kivezetes a csatlakozon, mert semmi
jeloles nincs rajta?
Peter

	................
	Csak erdeklodom: Mit csinal egy haldoklo lambdaszonda? Megvaltozott
a motor viselkedese, vagy csak a lampa jelezte a hibat?
	.................
+ - Nem minden arany..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

   irta, és sok mindenben egyetértek,de....
:-))) Meg lejjebb is huzodok, hogy a
rendor konnyebben utana mehessen!  Multkor is egy holgy megkoszonte - es
meglepodott - hogy megalltam. Pedig nem  kellett volna meglepodnie. Ez
lenne a termeszetes. /Megallas/ Bar itt lenne Nemetorszag! :-)))
Mar volt itt :-(( , ugy látszik, Te még nem voltál, vagy nem figyeltél !!
:-))

Bocs:
   Üdv: Faragó János
mailto:
       Ékezet jöhet
+ - ABS feknyom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Valaki magyarazza mar el, hogy miert. Az ABS ugy szabalyozza a fekerot,
>hogy a kerek ne csuszhasson meg az uton. Vagyis vegig forog, mikozben a
>maximalis fekezo erot kapja. A regi ABS-eknel elobb tenyleg ugy volt, hogy
>blokkolodott a kerek, majd mikor ezt az elektronika erzekelte, akkor
levette
>a fekerot, forgott a kerek, majd megint blokkolt. Ezert volt a szaggatott
>nyom. De az ujabbak mar tokeletesen beallitjak, es nincs feknyom!

Van feknyom. Az ABS most is megvarja mig blokkol a kerek, ekkor old eloszor.
Mivel a mintavetelezesi frekvenciaja 14-16Hz kozott van (ennyiszer nezi meg
1 masodpercen belul, hogy csuszik-e), az igy keletkezo feknyom(ok) minimalis
hosszusaguak. Viszont mivel eleg gyakran jonnek, a gumi icipicit mindig
megcsuszik tehat ezeknek az alig-megcsuszasoknak a sora ad
feknyom-szeruseget. A masik, hogy az ossze s ABS (tipustol fuggo mertekben)
szlippel dolgozik, vagyis a kerek forog, de keruleti sebessege nem egyezik
meg a jarmu haladasi sebessegevel. Ennek eredmenye, hogy a gumi halvany, de
a fekezes (haladas) iranyaban belenezve jol lathato feknyomot hagy az uton,
ami merheto is.

Mas kerdes, hogy az A6os 100kmh-rol 38-39m-en all meg. A 300 m feknyomhoz
tehat durvan 280kmh indulo sebesseg kellett volna, ami meg egy S6nak sem
megy, mert 250nel mindegyik leszabalyoz.

Udv, Fogash

http://auto.origo.hu
+ - kapaszkodosav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mellesleg a kapaszkodosavban nem ment senki, ott is megelozhetett volna
>de tudtommal a kapaszkododsav arra valo, hogy azok kozlekedjenek
> ott, akik nem mennek 80-nal se.

Nanananana! Lehet, hogy a KRESZ (mivel betuszo, total nagy betuvel irando)
szo szerint errol szol, az elni es elni hagyni elv viszont valahogy ugy
mukodne, hogy ha en baktatok x sebesseggel, akkor azt a kulso savban teszem.
Amikor este ballagok haza Pestrol, nem szegyellek kimenni 140nel sem a
legkulso savba, ha egy 160nal jovot egy amokfuto meg akar elozni. A jobbrol
elozo ugyanugy szabalytalan, mint aki a zarovonalo tul eloz meg. Szoval ha
lassan mesz es utoler egy gyorsabb, akkor lehetoseg szerint takarodj felre a
kulso savba. Fuggetlenul attol, hogy 35 a lassusagod, vagy 160...

Fogash

http://auto.origo.hu
+ - lambda szonda, telj. meres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nincsnen kizarva a Lambda sem. 10 eves kocsinal mar elegge oreg lehet a
>szondaban levo aktiv anyag

A szondaban nem aktiv anyag van, hanem ket kulonbozo fem (gyak. egy
bimetall), amik a meghatarozott gazkeverekbe merulve elekrtomos feszultseget
adnak. A gazkeverekhez szepen be lehet skalazni a feszultsegertekekekt, igy
mukodhet. A tonkremenese alt. a soxori felforrosodas-lehules eredmenye.

A teljesitmenymeres gyakorlatban a nyomatek es a fordulatszam szorzatakent
merodik. A kocsival raallnak egy gorgos padra, elkezdik hajtani. Merik a
gorgok fordulatszamat es az egyenletes fordulatszam tartasahoz szukseges
fekezo nyomatek nagysagat, valamint a motor fordulatszamat. A ket
fordulatszam aranya a teljes attetel, igy a teljesitmeny es a nyomatek is
visszaszamolhato fotengelyre.

A gorbe a teljes terheleses gorbe, vagyis azt nezik, hogy padlogazon adott
fordulatszamot mekkora nyomatek elleneben tud tartani a motor. Vagyis
padlogaz 1000f/min -> 35Nm, padlogaz 6000 f/min -> 275Nm

Udv
Fogash
 
http://auto.origo.hu
+ - saab valtozo suritesu motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A cikket a totalcar.hu -rol masoltam. Velemenyek?"

A motor par honapja (talan a nyar elejen) jelent meg, akkor meg is
csamcsogtuk. Az, hogy a What Car most kikialtotta legjobbnak, elismeres, de
a motor ettol meg nem valtozik. Amugy Otto-motor, tehat zsakutca.

Az Audi 1989/90 tajan meg a C3 (szivar) 100-asban mutatta be a soros
5hengeres TDi motorjat 140LE-vel. Hatos kezivaltoval es 3,5 barra pumpalt
gumikkal az amugy teljesen szeria tesztpeldany egy tankolassal 4857km-t tett
meg Europa orszagutjain es autopalyain, mikozben a mozgasban toltott idore
szamitott atlagsebessege 63km/h volt. (En ha feljovok Gyorbol Pestre az
autopalyas 140 es a ket varos forgalma 70 koruli atlagot ad.) Az egy
tankolasbol visszaszamitott atlagfogyasztas 1,97l/100km volt. Mire piacra
kerult, 7-8 liter lett a fogyasztasa... :(

Mindenki beszel az olajmaffiarol, ami nem engedi a talalmanyokat
ervenyesulni, bar szvsz mas az ok:
1. ha a kocsipark atlagfogyasztasa 20%-ra csokken,  (10->2) akkor a kormany
jovedekiado-bevetelei is 80%-kal csokkennek.
2. ha ennyire keves benzin kell, akkor mindenki kozlekedni akar, tehat keves
lesz a kozlekedesi infrastrukutura.
3. ha a keves benzin is sok energiat ad, akkor a vill. energia, futes, stb.
is olcsobba valik-> olcsobb lesz az auto is, tehat meg tobben akarnak autot
venni, autozni
4. ha kevesebbet kell energiara kolteni, a tokom sem akar annyit dolgozni,
aruhiany lep(het) fel, ellatasi gondok keletkeznek, stb.

A jelenlegi vilagrend megbomlasahoz vezethet a belsoegesu motorok hirtelen
kivaltasa, az uj egyensulyi helyzetet senki nem tudja elore megjosolni.
Lassan etetnek bennunket a maszlaggal, de tuti, hogy a kormanyok (minden
orszag kormanya) tartja vissza a fejlodest, nem kimondottan a teves arabok.

Lehet elmelkedni...
Fogash


http://auto.origo.hu
+ - legjobb riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Aztan amikor kozelebb leptem a kocsihoz, hogy megnezzem, ugyan miert hagyta
>igy a srac ezt a nem kimondottan olcso jarmuvet, egy "bekes" pitbull nezett
>ram az anyosulesrol, es megallapitottam, hogy ez a legjobb riaszto.

1. befujsz az ablakon gazspray-vel
2. kivagod a pitbullt
3. lehuzod az osszes ablakot
4. balra el...:(

Ha minden ablak fel van huzva, csak a kutyanak van egy res nyitva, meg
hatasosabb a spray.


http://auto.origo.hu
+ - re alfa 147 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Erre mit olvasok a totalcar.hu-n:
> "Iden az Alfa Romeo 147 kapta az Ev Autoja dijat

Miert nem az auto.origo.hu-n olvastad?!
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Csendi autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mintahogy a listara irtam, a munkahelyem es a lakasom megegyezik. A
felesegem n
>em dolgozik, a kisebbik fiamnak meg nincs jogositvanya, a nagyobbiknak
>van sajat kocsija. A Volvo a cegem autoja, minden koltseget a ceg
>fizeti. A Merci uzemeltetesi koltsegeit is fizettethetnem a ceggel, de
>akkor azert kulon jovedelemadot kellene utana fizetnem. Egy seggel
>pedig altalaban csak egy lovat lehet megulni, nem igaz?

Akkor minek vetted a Mercit? Von Spaß? De tenyleg, szvsz kicsit hujen adja
ki magat, hogy a boldog Trabi, Skoda, Opel, M5 tulajok kozott valaki azon
problemazik, hogy az 1 eves Mercijet hova tegye a telre, amig az 5 eves
Volvoval jar. Igaz, kicsit elcsuszott a tema a kezdeti "hogyan tegyuk el a
kocsit telire" kerdestol, de az elso ho is csak 2-3- heten belul varhato.
Dec-jan-feb. 3 honap, amig all a kocsi. Erre az idore nem erdemes
szetszedni, kiaksizni, kulcsbol az elemet (van benne!) kivenni, felbakolni,
legumizni, stb. Tok hulyeseg. Szepen leallitod, aztan ha majd
karacsonymasnap szepen sut a nap es szarazak lesznek a letakaritott utak,
akkor kikocsizol egy 5-10 km-es utra, hogy megmozgasd. Csak a garazsban
jaratni karos (tiszta hideguzem, alacsony toltes, stb). Vagy add el es jarj
az ingyenvolvoval.

Udv
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Re: Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok,
>>1. Kod
>>2. Max. 30km/h sebesseg (na ez az egyik amit el szoktak 
felejteni)
>>3. __Ahogy__ latod egy masik auto lampajat, azonnal ki 
kell kapcsolni. (Na ez a mask)

Altalaban orszaguton vezetek, koszonhetoen annak, hogy nem 
Budapesten lakom igy az 1 es fouton vagy az M1 +
videki foutak. Sajnos engem is nagyon zavar a kodlampa, de 
nem lehet ellene semmit tenni, mert az emberek
szinte divatbol egetik es ezeknek a sutyiknak hiaba villog 
az ember. Igazabol semmi ertelme
a kodlampanak 80 km/h felett, ugyanis kiprobaltam, milyen 
extrat nyujthat, de semmi kulonbseg nem volt 
a normal tompitott feny es a plusz  kodlampa hasznalata 
kozott (ennel a temponal) talan a kocsi elott par meterre
egy kicsit vilagosabb lett az ut, de szinte semmi. A normal 
tompitott lampa tokeletesen eleg nekem, beallitva a 
dolesszoget
megfeleloen a sebesseghez es az uthoz.  
Ja! ha ravillant az ember, akkor meg a refijet is 
bekapcsolja altalaban a paraszt!
Lehet, hogy hulyen hangzik, de erre kellene hasznalni a 
rendoroket. Bekapcsolt kodlampa, nem indokolt 5e HUF
legkozelebb meggondolja a paraszt, hogy kivilagitja az 
autojat. Bar meg nem hallottam, hogy valakit ezert 
megbuntettek volna. :(
Udv,
 Clajos
+ - Lakas-auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az az igazsag, hogy az x eves 3 millios M5 es a vadiuj 3
>millios (mondjuk) Astra teljesen mas megiteles ala esik. Pedig
>a forintalis ertekuk ugyanannyi! Csak az Astra egy atlagauto,
>az M5 meg egy kulonlegesseg. Es sokan ezert estek neki VD-nek,
>mert erre osszpontositottak.

Egyaltalan nem az auto, hanem a stilus miatt.
(Kotrodjanak az akadalyok, stb.)
Vollner Janinak tucat Suzukija volt megis
heves vitakat kavart.

Es aki osszeszedett egy 3 milkos autot, ne
becsulje le azt, aki felhuzott egy 10-20 millios
hazat es mellette most epp csak egy Trabira futja.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Vectra hibakod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Koszonom a tippeket, kozben megnezettem egy Opel szervizben, erdmeny:
lambda
>szonda kimult.

Csak erdeklodom: Mit csinal egy haldoklo lambdaszonda?
Megvaltozott a motor viselkedese, vagy csak
a lampa jelezte a hibat?

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Korhazi riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A riaszto meghibbant ennek okan irany a szerviz, de a szerelo nem
>talalt erdemi hibat, es megkerdezte, hogy nem jartam korhaz
>kornyeken, mert az ott levo Rontgen berendezes karos hatassal
>lehet a riasztora.
Elkepzelheto, hogy pl az ugrokodos taviranyitoban
szuksegszeruen levo EEPROM tartalma rontgen
sugarzas hatasara serul. Ehhez persze nem
eleg kivulrol szaglaszni a korhazat, hanem be kell
tenni a kutyut a gepbe es jo parszor megrogonyozni.
Gondolom ilyen nem tortent. Inkabb kuldd el
a szerelot egy agyrontgenre.

Az autovillamossagi szerelok (markaszervizek is)
hibakereses helyett eloszerettel teszik fel a kerdest:
Van az autoban riaszto?- Igen, akkor az a rossz.
Valamit szegeny riaszto szereloknek is ki kellett
talaniuk. Most az orvosokon a sor.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: alfa 145/146->147 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elöljáróban annyit, hogy nekem is egy 145-ös Alfám van (1.6 TS, tehát
mint Neked) Általában vagy városban járok vele, vagy autópályán, kb.
160-170 km/h-val. A fogyasztás átlagban sosem ment 10 liter fölé. Talán
nyári kánikulában, dugóban, járó klímával mehetne, de nekem szeptember
óta van meg. Azóta viszont mentem 13000 km-t.
Mielott megvettem volna nagyon féltem tole, mert mindekni riogatott az
olasz autóktól, de eddig nem bántam meg. Az áráért pedig egy alap 1.6-os
Golfot kaptam volt, sokkal magasabb Casco díjakkal és 20LE-vel
kevesebbel. Nem sok 1.6-os autó hagy ott lámpánál! :)

>Foglalkoztam a gondolattal, hogy lecserelem egy 2 literes
>uj 147-esre, de az ara elriasztott. (kb 30%-al olcsobb mint egy
>156-os sport wagon!) Raadasul a parametereit sem ertem.
>Ugyanazzal a motorral a 147-es vegsebessege a katalogus
>szerint 208km/h, mig a 156-os sport wagone 215km/h. (az meg
>ketszer akkora). Hogy a fenebe van ez?
>Gondolkodtam meg a selespeed-es valtozaton is, de azt egyelore
>csak a gyengebb 1.8-as motorral (145LE) aruljak.
>


Biztos jól körülnéztél? Tudtommal - AutoMagazin, Alfa weblap... - nem is
lesz 1.8-as motor. Ami lesz: 1.6TS 105LE, 1.6TS 120LE, 2.0TS 150LE,
1.9JTD 110LE.
Tehát megszunik az 1.4TS és az 1.8TS.
A 208 km/h végsebesség a 2.0TS SeleSpeed-re igaz!!!!! Ugyanis a 2
literest csak tavasztól lehet rendelni kéziváltóval. (Az ötajtóst is
csak tavasztól lehet rendelni). A kéziváltós 2 literes gyorsulása is 7.x
másodperc szemben a SeleSpedd változat 9.3 másodpercével.

Üdv,
Gábor
+ - RE: Riaszto es korhaz ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A riaszto meghibbant ennek okan irany a szerviz, de a szerelo nem
>talalt erdemi hibat, es megkerdezte, hogy nem jartam korhaz
>kornyeken, mert az ott levo Rontgen berendezes karos hatassal
>lehet a riasztora.
>Ez valos eszrevetel, vagy valami mokusvakitas ?

En ot evnyi egyetemi fizikatanulas utan ugy latom, hogy ilyen
osszefugges nem letezhet.

udv: VAti
+ - Re: Riaszto es korhaz !*** HIX AUTO *** #933 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Riaszto es korhaz ! ( 12 sor )
> Idopont: Sun Nov 19 16:43:23 EST 2000 AUTO #933
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> A riaszto meghibbant ennek okan irany a szerviz, de a szerelo nem
> talalt erdemi hibat, es megkerdezte, hogy nem jartam korhaz
> kornyeken, mert az ott levo Rontgen berendezes karos hatassal
> lehet a riasztora.
> Ez valos eszrevetel, vagy valami mokusvakitas ?

Erdekes, en meg nem hallottam ilyet. Mindenesetre meglepne, ha letezne, mert
ez azt jelenti, hogy a korhazban levo embereket egy allando jellegu, sulyos
sugarzas er. En a biztonsag kedveert megkerdeznek meg egy szakmuhelyt is,
hogy van-e ilyen. Hatha nem beszeltek ossze...

Egyebkent is, HaJe, Neked bringaval kellene kozlekedned :-)

udv,Akos
+ - Re: Teli Merci*** HIX AUTO *** #931 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Teli Merci ( 10 sor )
> Idopont: Fri Nov 17 06:03:54 EST 2000 AUTO #931
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>  ...
>>En se raknam el, hanem hetente-kethetente, amikor szaraz
> ido van, kiallnek
>>vele a garazsbol, es kirandulnek egy oracskara (60-90km).
> Szerintem eddig, minden korulmeny figyelembevetelevel ez a
> legjobb megoldas...
> Ha ilyen jol el lennek eresztve autoilag, akkor a merci
> helyett egy sportkocsit tartanek (meg persze egy

En meg vennek a Merci helyett meg egy Volvot :-))

udv,Akos
+ - Re: RE: suritett*** HIX AUTO *** #932 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: RE: suritett ( 7 sor )
> Idopont: Sat Nov 18 04:23:15 EST 2000 AUTO #932
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>>Szerintem lesz esely arra, hogy szeriaban is gyartsak a kocsit
>>tekintettel arra is, hogy az olaj ara egyre no, kocsi meg minel tobb van,
>>suritett levegot konnyu eloallitani, nem veszelyes.
> Tarolni nem konnyu. A tarolhato mennyiseg auto eseten semmire sem eleg.
> Es "eloallitani" is csak addig konnyu, amig nehany bar nyomasra van
> szukseg. _szvsz_

De lehet, hogy be van epitve egy robbanomotor + kompresszor is, ami a
suritett levego eloallitasahoz kell :-))

udv,Akos
+ - Melleparkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Skacok, nalatok is gyakran fellepo dolog a melleparkolas? Amikor beallsz a
jarda melle, aztan okos ember masodiknak melledall hogy "te meg kifersz
mellette". Aztan jon meg egy %!+"'%!/" aki meg o ele all be masokdiknak igy
a kijutas maximum jardan keresztul. Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni?
Meghuzni nincs pofam, de azert valami poenos figyelmeztetes jol jonne. Vagy
hivjak rendort?

SzaboZE, mailto:
+ - Keresek acelfelnit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Beujitottam 4db teligumit. Most rajottem hogy olcsobb lenne venni negy
acelfelnit mint a konnyufem felnin cserelgetni a garniturat. Nem tudjatok
hol lehetne olcson hasznalt 13-as felnit talalni mazdahoz?

SzaboZE, mailto:
+ - Va: *** HIX AUTO *** #928 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

> Kolozsvar iranyaba... egy Audi A6 - os Nemet rendszammal allt az ut 
> szelen felnyitott gephaztetovel ( MOL kuttol 150 m - re ) . Joszandekom 
> jeleul megallvan, hogy segitsek neki, o kozolte, hogy adjak benzint neki, 
> mert csak nagy penzosszeggel rendelkezik es nem tudjak
> felvaltani a penzet. Valami azt sugta nekem, hogy valami nem stimmel 
> mivel alltam, visszapillanto tukorbol lattam, hogy meg ket alak settenkedik 
> felem az Audi hatso resze felol. Nem akartak segitseget kerni hanem 
> kirabolni_ .
Nem biztos... Lehet, hogy csak beszelgetni...  ;-))))  
Mindenesetre tenyleg furcsa sztori...   1. A 150 m mar latotavolsag. 
2. Minden benzinkutnal tudnak penzt valtani.  3. Es nem biztos, hogy 
ugyanolyan benzin kell az A6-ba. Lehet, hogy Super Plus-szal jar...

> ... az USA-ban ...  Arra mondjuk nem jottem ra, hogy miert vesznek 
> az emberek ott Ferrari-t, mert menni nem mennek vele (jo, a piros 
> lampanal kihuzatja akar 60km/h-ig is, es tok jol erzi magat)... 
Azokon helyeken, ahol a kisteherauto trivialisan jobb, mint a sportkocsi,
altalaban az is igaz, hogy annyira vagy valaki, amennyi penzed van...
Ennek kifejezesere pl. a Ferrari kivaloan alkalmas...

> : Sajnos mar a nemetek is butulnak rendesen...
> : Marky!   Neked mik a tapasztalataid?
> A jobbra tarts-ot annyira betartjak, hogy az A13-as autopalya Berlin-Duben
> szakaszan (ehhez kepest az M7-es simara gyalult, itt kb. 35 km-en meg a
> hitleri idokbol szarmazo betonlapok vannak) szinte mindenki a kulso savban
> megy, akkor is, ha gye'r a forgalom. 
Tudjak, hogy ez a nyugisabb valasztas...  Gyakorlatilag barmikor 
megjelenhet egy Porsche v. S-Klasse v. valami hasonlo a tokorben, 200-zal...

> Kaotikus forgalmi helyzetekhez nem szoktak (legalabbis itt a kornyeken,
> ahol a legnagyobb varos Cottbus 110000 lakossal), ha ilyen kialakul, akkor
> matt van. Pl. osszel, a ko:do:s idokben szeretik magukat tomegesen
> osszetorni az autopalyan [iden szerencsere jo az ido, meg nem indult be a
> "szezon"], bar ebben a musorszamban a bajor autopalyak verhetetlenek.
Butulas alatt egyreszt pont ezt ertettem...  azaz azt, hogy annyira 
hozzaszoktak a kollektiv biztonsaghoz, hogy amikor ennel lenyegesen 
nagyobb figyelem ill. ovatossag szukseges, akkor mar gyakran baj van...
Masreszt a Linksfahrer-ekre gondoltam, de mint irtad, ugy tunik, mar 
kevesebben vannak...  :-))

> Kerekparosokra ugyelnek ...  Osszessegeben itt a nagy tobbseg 
> ugy vezet, hogy nem tunik fel, hogy hogyan vezetnek ...
En is ezt tapasztaltam...   Nem biztos, hogy mindegyikuknel 
tudatos, mindenesetre, ha nincs "action", ez a defenziv vezetes 
egyik ismertetojele...

> Itteni nemet ismerosok teljesen ki vannak bukva a magyar
> kozlekedesi szokasoktol. Az o jellemzesuk szerint Mo-n azert van ut, hogy
> menni lehessen rajta, utburkolati jelek, tablak kizarolag dekoracios
> celokat szolgalnak [Gyor-Balaton utvonal]. Akik pedig Budapestet is
> megjartak nyaron (amikor ott ugye viszonylag nyugalom van), egyaltalan nem
> ertik, hogy ott hogyan lehet kozlekedni...
Hat ez az...  Nagyjabol ilyesmi velemeny(ek)re szamitottam...   :-((((
Megertem oket...

> Boglar utan ...
> Amugy szerintem a sofor nem vette eszre idoben a keresztezodest, 
> csak mikor mar regen kielozott fogta fel hogy mi is a helyzet, de akkor mar, 
> es olyan sebessegnel keso volt, szerintem egyertelmuen az o hibaja, a 
> megkulonbozteto jelzes lehetett volna akar jogos is (persze nem volt az, 
> de errol nem o tehet), es akkor is ugyanigy vezetett volna alighanem.
Egyetertek...  Nem mindig jo, ha a reflexek (hopp, kocsisor, megelozom!!) 
megelozik az erzekelest+gondolkodast (bammeg, ez egy keresztezodes+
+60km+eloznitilos tablakombinacio volt!!)...  Most igy tortent, persze 
ekkora sebessegnel nem csoda...

> rovidesen (kb. 10-12) nap mulva a Trabibol egy masik autoba ulhetek at, 
> ami az elozohoz kepest csak egyszeruen az AUTO. 
> vajtfuluek szamara elarulom a titkot: tangerine arnyalat
> es 1360 cm3 lett a dontes vege. 
1360?   1.4-es Peugeot?   Vagy Citroen...?   :-)

Udvozlettel

Andras
+ - autoreklamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mostanaban hires filmsztarokkal, fotomodellekkel reklamoznak autokat,
mintha azok barmiben is jobban ertenenek az autozashoz az atlagembernel. A
reklamok lelektana mar csak ilyen. Eppen a svajci autoklub ujsagjaban
olvasom, hogy Claudia Schiffert (aki a Citroen Xsarat reklamozza)
megkerdeztek, hogy o milyen autot hasznal a hetkoznapokban. Azt valaszolta,
hogy bar tud vezetni, de sohasem volt ra ideje, hogy jogsit szerezzen. A
klubujsag naiv kommentarja:
"Hogy neha a reklam milyen messze jar a valosagtol!"
Mintha bizony nem ez lenne az altalanos.

Gabor
+ - RE: kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Elmeselem egy esetemet egy kodlampaval, Istvan tortenete a Corsas
oreglannyal inspiralt:-)
Ment elottem egy auto a varosban, novemberhez kepest szokatlanul
verofenyes idoben. Kodlampa bekapcsolva. Villantottam neki egyet a
reflektorral, hogy kapcsolja le, mert elhalvanyitotta a napot. Semmi.
Sokat tanultam itt Gezatol etologiat:-), gondoltam, teszek egy probat.
Tudtam, hogy jon egy hosszu piros lampa a sarkon, megalltunk, kiszallok,
bezorgetek, (harmincas feleseg a volannal), megkerem, hogy oltsa le a
kodlampajat, mert zavar. Elnezest ker, es megigeri, hogy lekapcsolja.
Ulok vissza az autoba, eszreveszem, hogy az _osszes_ lampajat
lekapcsolta. Mosolyogni kezdtem, amibol kinos vigyor lett, amikor -
mivel a lampa kozben zold lett - visszakapcsolta az osszes lampajat,
beleertve a kodlampat is, es elindult.
Egyebkent itt, Irorszagban, minden otodik autos ugy vezet, hogy
megbukott a vizsgajan. Meg egy adat: az iden csak Dublinban eddig 103
ezer _uj_ autot adtak el.


Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire
+ - Uvegtores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felpattano kavics altal hon imadott Golfocskam elso szelvedojen kb. egy cm
hosszu repedes van (M1-M7 kozos szakasz rulez :o(((((((((( Kerdesem:
javitjak-e, Gyorben tudtok-e ilyet (Teeby, Fogash kollegak)????? Vagy
hagyjam teljesen atrepedni aztan tegyek bele egy ujat (nagyon nem szeretnek
most) ? Biztosito fizet/nem fizet (ez sokkal valoszinubb, sajnos) a
kotelezore ilyet?
Az uveg (szereny meglatasom szerint) ketretegu, s teljesen at van repedve.
 
Elore is koszonom.
 
   ___|___ 
 _/_______\_ 
 (Oo==o==oO) 
 []=======[]    
  BenkoGTD
+ - elado teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bridgestone WT12 175/70/R13
2 darab 16eFt
4 darab 29eFt
felni nélkül.
4000km-t futottak.
Balázs
(20) 338-7094
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.

Share information about yourself, create your own public profile at 
http://profiles.msn.com.
+ - re kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Megkoszonte, de hozzafuzte hogy "ugy el van dugva a kapcsoloja, hogy
> nem vette eszre". Kopni-nyelni nem tudtam. akkoriban fel eve nem volt
> kod az egesz orszag
Azert ez rossz kifogas, mert bar a kapcsolo is vilagit, a 
muszerfalon is van kontrolllampa. Meg ugye RTFM :)

Egyebkent engem az elso es a hatso kodlampa is baromira zavar, 
ha foloslegesen eg. Fo kedvencem : kellemes esti sotetben 
helyzetjelzo + kodlampa.Az ilyen is kapja be jol. Tegnap este 
viszont lattam hatalmasat szivni egy lamer trabantost. Jon szembe 
lampa nelkul (olyan este tiz fele). Mellettem meg a rendor. Fordulo, 
keklampa. Mikor visszafele jottem, meg ott voltak :)
Nem fer a fejembe, hogy valaki hogy nem veszi eszre, hogy tul 
sotet van a kocsiban.

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/19/2000 -0500, you wrote:
>talalt erdemi hibat, es megkerdezte, hogy nem jartam korhaz
>kornyeken, mert az ott levo Rontgen berendezes karos hatassal
>lehet a riasztora.
>Ez valos eszrevetel, vagy valami mokusvakitas ?

Nyugodtan mondd neki, nem volt tudoszuresen az autod az utobbi par evben..

Ant
+ - Re: *** HIX AUTO *** #933 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Autoban kutya ( 13 sor )

> Amugy tenyleg rohadt budos tud lenni az auto a kutyatol,

Nekem speciel nem volt, de hat ezt ebje valogatja. Olyan kellemes azottkutya-sz
ag
az volt, tovabba a karpit nem kopott hanem vastagodott.:-)))

> foleg, ha oromeben pl. beledurrant a legterbe:(

Az viszont maga a HALAAAAAAL!!!!!

Nekem egyszer az ebedlo asztal alatt tett ilyet, Aztan fulet farkat behuzva ki
akart sunnyogni a szobabol. __Uvoltve__ parancsoltam vissza bunhodni a
gazfelhobe.:-))))

Istvan
+ - M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado : Somogyi Istvan
> Temakor: Re: M5  ( 66 sor )

> >VD M5-e nem vadiuj auto volt, kb. 2mFt-ert vette es rakoltott
>
> Otszor is atolvastam a fenti idezetet (meg ugye csak tudom, mit
> irtam), es semmi jelet nem talaltam annak, hogy konkretan
> VD-rol szolna. Es azt is tudtam, hogy nem magara gondol, hiszen
> arra is emlekszem, amikor a kocsija ertekerol ment a disputa.

Pedig valahogy sikerult azonnal ra asszocialnom. Hogy miert????...:-)))

> En arra gondoltam, hogy szamomra erthetetlen az, ha ilyen
> erteku kocsi mellett az embernek nem futja akarmilyen lakasra
> (30/3 - erdekes aranyok!), inkabb albiban vagy netan
> a szuleinel lakik.

Nem csak szamodra.

> Az az igazsag, hogy az x eves 3 millios M5 es a vadiuj 3
> millios (mondjuk) Astra teljesen mas megiteles ala esik. Pedig
> a forintalis ertekuk ugyanannyi! Csak az Astra egy atlagauto,
> az M5 meg egy kulonlegesseg. Es sokan ezert estek neki VD-nek,
> mert erre osszpontositottak.

Nem veletlenul. Az M5 az mar gyakorlatilag luxusauto. A luxuskategoria alja
valojaban, a kuriozuma miatt. Egy "mezei" 540-es talan meg nem az, de az M5 mar
igen.
Es luxus __nincs__ masodkezbol, nemhogy 10 evesen harmad-negyedkezbol. Es ebben
 a
pillanatban lesz disszonans, fals az egesz dolog. Nem itelem el VD-t, mindenki
olyan kocsival jar amilyennel akar, felteve ha olyan allapotu hogy nem mas pusz
tul
el miatta.
Amikor a Focust vettem, ugyanazon az aron vehettem volna 300+ lovas Mustangot k
b. 2
evesen. Pedig biztos nagy elmeny vezetni.

> En kifejezetten arra az esetre gondoltam fentebb, amikor a
> kocsi tobbszorosebe kerul, mint amibe egy lakas kerulne.

Ehhez mar azert "megfelelo" lelkivilag is kell. Marmint a kocsitulaj reszerol. 
De
lehet hogy egyszeru biztonsagi dologrol van szo. Pl. lebukik a haver egy zsak
tablettaval, jobb ha nincs lakas meg ilyen egyeb hatosagilag kovetheto dolog...
..

Istvan
+ - Akadaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista!

VD es Soma irja:
>>U.i.: Ujabb tapasztalat: Ha az Akadaly 3 autoval elottem
>>megy, azaz legtobb esetben nincs arra mod, hogy egybol 
>>meg lehessen elozni, a buzt mar akkor is lehet erezni.
>Ez ugye nem teljesen komoly? Ha a koztetek levo ket auton
>keresztul erezned a buzet, akkor a kozvetlen utana menot
>fusmergezes altali halal kesztetne arra, hogy akadalyozzon a
>tovabbhaladasban...

Kedves Soma, probald ki pl. a DIU-777 mogott. 
"Majdnem isteni", de en megismertem az "e" fontossagat...

Piece:

nme1


"Know your enemy"
+ - osztokor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Lutyo! Jol gondolod, az osztokor a közepponttol a csavarok
kozeppontjaig mert tavolsag. 

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Igazatok van rendkivul sok a nagyon rosszul beallitott 
lampa ami rendesen zavar. (+nem eg az egyik, csak 
helyzetjelzo, nem eg az egyik hatso lampa (astrak!)).
Szerintem akkor kell a kodlampat hasznalni ha nagyobb kod, 
nagy eso, ho van). Csak hatso kodlampat talan erdemes 
bekapcsolni ha sok vizet verunk fel (tipikusan autopalyan).
Visznont szep tiszta "normalis" latasi viszonyok kozott 
felesleges es balesetveszelyes mert vakit. Jobban nem ettol 
lehet latni. A kodlampa elsosorban laposan vilagit amitol 
pl az uthibak latszanak jobban. Ha magasabbra hord akkor 
jobban lehet latni vele, de szabalytalan.
+ - Eladó Surgos!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1987-es Ford Orion 1.6 D Ghia.Kituno motorral, extrakkal.500000 Ft
06 20/9313483

Ui.:
Nincs elrohadva, csak vettem egy masik autot es ezt szeretnem eladni.
+ - Re: autolopas ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudja-e a valaki, _hogyan_ viszik el az autok tobbseget?

Gondolom a riaszto megolesehez es az inmobiliser kiiktatasahoz
tobbnyire szukseges a motorter nyitasa. Mennyire igaz ez?

Mert ha ez lenyeges, akkor a motorter zar lebiztositasa/megberhelese/stb
megneheziti a tolvaj dolgat.
U.i. az az elkepzelesem, hogy az ajtot kinyitja (ez tolvajnak nem problema),
eltori a kormanyzarat, es kicsereli a befecskendezo komputert a sajatjara.
--Udv: szm
+ - RE: Akadaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En ugyan nem szoktam 600al tepni es masokat
sem tolok le az utrol /meg a Trabant tipusu akadalyokat sem/
de az a megallapitasom, hogy bizonyos autosok
_mindig_ ugy 20Km/h-val lassabban mennek mint a tobbiek
/nevezzuk okat Akadalynak/
70nel 50-el, 60-nal 40-nel, stb.

Biztosan a veletlen egybeeses muve, hogy ezek 
_tulnyomoreszt_ Trabant es Skoda tipusok :::-)
--Udv: szm
+ - RE: kutya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Bar nem a legolcsobb, de ketsegkivul hatasos lopasgatlo
>>eszkoz, ez a nagy hatekonysagu biologiai fegyver.

>Ez ketsegtelenul igaz. Csakhogy. Eleg egy gazspray vagy
>ilyesmi, es a kutya maris kilove. Durva esetben sokkal
>eroszakosabb cselekedetre is vetemedhet a tolvaj (azaz rablo).

>Tegyuk fel, hogy tolvajunk nem veszi eszre a ra leselkedo
>veszelyt, es bepattan a kocsiba. A pitbull mit tesz? Hirtelen
>befogja a sajat szajat a tolvaj karjaval. Az urge valahogy
>kiszabadul szorult helyzetebol, es elfut. Elso utja a yardra
>vezet, es feljelenti a tulajt. Akit azutan becibalnak
>vadlottkent a birosagra, a szegeny tolvaj ur meg rohog a
>markaba. Merthogy anyagi kar okozasat egeszsegkarositassal
>akadalyozott meg a tulajdonos.
Hmm, jogtudort kellene megkerdezni, de szvsz a kocsid belseje
maganterulet.
Gyakorlatilag viszont hogyha Te mint autotolvaj beulsz a kocsiba
/mi masert ulnel be, talan nezegetni?/ es a kutyus megkostol,
hat pulikutya legyek es csaholva vezessenek szajkosarral a Lanchidon,
ha ezert egy magyar birosag elmarasztal /szvsz/
Vagy tudsz olyan rendeletrol, miszerint kutyat autoban csak
szajkosarral lehet szallitani?

Amugy ha egy pitbull "befogja a szajat a tolvaj karjaval", akkor
1) a tolvaj hetekig nem fog rohogni
2) nem valoszinu hogy csak ugy "valahogy" kiszabadul.
--Udv: szm

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS