Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2767
Copyright (C) HIX
2006-01-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kezifek es miegymas (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Emelkedon indulas (volt: re: Valasz: Re. Re:re: kod, vi (mind)  26 sor     (cikkei)
3 re: Vita 01. (mind)  63 sor     (cikkei)
4 re: re: Vita 01. (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Nem gondolt okok (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Hirdetes (mind)  28 sor     (cikkei)
7 Valasz: Re. Re:re: 4xre. kod, vilagitas, fek (mind)  65 sor     (cikkei)
8 Emekkedon elindlas vita01. (mind)  28 sor     (cikkei)
9 Re.re: Re. Vita 01 (mind)  25 sor     (cikkei)
10 re: Vita 01. (mind)  53 sor     (cikkei)
11 Valasz :Temakor: Re: ujabb pszichologus korunkben. *** (mind)  11 sor     (cikkei)
12 vihart kavartam... :-) *** HIX AUTO *** #2766 (mind)  138 sor     (cikkei)

+ - kezifek es miegymas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Frigyes, hany labad van? Ha haromnal kevesebb, akkor a fenti
>gyakorlatilag lehetetlen, hacsak a fekpedalrol a gazpedalra 
>atugras idotartama nem pontosan nulla.

Hat ebben tevedsz mert szinte minden autoban lehet egyidejuleg gazolni
meg fekezni is, annyira nincsen tavol a ket pedal hogy a labaddal
keresztben ne tudd nyomni mindkettot. Es egy kis gyakorlassal nagyon
szep eredmenyt lehet produkalni, akar 0 cm visszacsuszassal a lejton.
Ja es az az egyszeri lejton indulas (amirol beszelunk) annyira nem
teszi tonkre a kuplungot, ettol meg nyugodtan sok-sok km-et elfut.
Valoszinu hogy jobban tonkreteszi a telen hoban elragadast jatszo
elore-hatra mozgas es meg sok mas mutatvany. Es ezt nemcsak 2000+
dizelmotorral,hanem barmilyennel meglehet csinalni, lehet az
injektoros vagy akar karburatoros (ezt az ervelest nem ertettem -
Zotya) :)

Udv,Gyu
+ - Emelkedon indulas (volt: re: Valasz: Re. Re:re: kod, vi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Pedig megoldhato! Igy csinalom mar jo huszon par eve.
>Sarkad a feken, lab elso resze nyomja a gazt, kuplung enged.
>Pont mint a kezifeknel, csak praktikusabb.

Hat kurvara praktikus!

>Telen azert mert felek, hogy a kezifek befagy, nyaron meg

Hogyne befagy! Amig megállsz az emelkezon levo piros lampanal, vagy 
mackosajtnal.

>azert mert megszoktam telen :-))
>
>Arpi

Egyszeruen nem ertem miert jobb buveszkedni a kuplung-fék-gazzal. Mint a 
biztonsagosabb kezifekes indulas. Csak mert idegenkedtek a kezifekkartol, 
vagy lustak vagytok behuzni?

De ez az en problemam. Vagy a tietek.

Ti nem is indexeltek, mert az nem praktikus?

Tama's
+ - re: Vita 01. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hejj de re'g irtam ma'r kozetek, sokan ta'n ma'r el is
felejtettek...

Most is csak veletlenul sikerult...

Ugyhogy kezdem is rogton egy BUEK! felkialtassal :-)

>Sz'al csak azt szeretnem kihozni a litaniabol,
>hogy ha valaki nem ugy kozlekedik, ahogy
>szerintunk elvarhato, amogott lehetnek olyan
>okok, amire nem is gondolunk.

Friss pelda. Vajon mi vitt ra engem arra, hogy kora delutan,
vilagos tiszta idoben, bekapcsolt elso-hatso kodlampaval menjek az
autopalyan? Talan a kivagyisag? Exhibicionizmus? Nemtorodomseg?
Lamerseg? Nem.

Esetleg segithet, ha elarulom, hogy a hatsoablakfutes is be volt
kapcsolva. Pedig tiszta volt a hatso ablak is, szepen at lehetett
latni rajta, semmi ho vagy pa'ra vagy ilyesmi.

Na, dereng ma'r valami? O, ha't persze! Egy meghibasodott
generator, ami terheles nelkul 18 volttal tolt!

M'eg szerencse, hogy a Soroksari Tesco kuton nem volt matrica,
gondoltam majd Inarcsnal veszek. Ugy is lett, csak mikor
megalltam, feltuno tojasszagot ereztem. Motorhazteto felnyit,
akksi orran-szajan dol a goz, felpuffadva, forron. Mondhatnam
robbanasig feszult hangulatban...

Szerencsere volt nalam masik akksi (mar tegnap kezdodtek a jelek),
szerszamilag viszont korlatozva voltam. Szerencsere epp volt a
kuton egy Sargaangyal (marmint Autoklubos :-)), aki segitett, o
merte meg a toltest is. Az persze nem jutott eszebe, hogy
egyszeruen kossem le a generatort az akksirol, ezt mar egy
kovetkezo megallasnal tettem meg, egy autovillanyasszal valo
konzultalas utan.

Csakhogy kozben meghalt a villanykapcsolom, igy a kezdodo
sotetedesben mindenfele vilagitas nelkul, veszvillogoval voltam
kenytelen tovabbmenni.

Most mondhatnam azt, hogy jajdeszar ez a pentek13, de en inkabb
azt mondom, jajdeszerencses vagyok, hogy nem kaptam matricat a
Tesco kuton, mert kulonben valoszinuleg most a motorteret
mosogatnam meg probalnam menteni a menthetot, miutan a felrobbant
akksi kellemes kis savfurdovel lepte meg a kornyezetet...


Masik temaba is beleszolnek: engem 92-ben kezifekkel tanitottak
elindulni a lejton, de a haromlabas modszerrel sem vallok szegyent
hatragurulasilag. Helyzettol, kedvemtol, nap-hold egyuttallastol
fugg hogy mikor epp melyiket hasznalom. Egyebkent a haromlabas
modszernel nem szoktam benyomott feknel felengedni a kuplungot,
hanem a jobb labam gyorsan atrakom a fekrol a gazra, es akkor
johet a bal lab. Persze ez olyan beidegzodott dolog, hogy nehez
szoban pontosan elmondani hogy mi mikor tortenik az alatt a 2
tizedmasodperc alatt. Es az autonak van annyi tehetetlensege, hogy
enyhe emelkedon nem kezd rogton szaguldani hatrafele...

Udv: Soma
+ - re: re: Vita 01. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sz'al csak azt szeretnem kihozni a litaniabol, hogy ha valaki nem
ugy kozlekedik, ahogy szerintunk elvarhato, amogott lehetnek olyan
okok, amire nem is gondolunk. Ezert ez a motorhaztetobe
fejbeveregetes nem biztos, hogy jogos. Az egyeb buntetes (tolas,
veszelyes beelozes+visszafek, eszement villogas, dudalas,
szoritgatas) meg csak "fokozza a helyzetet" :-) Egy ilyen helyzetben
a turelem meg a megertes is egyfajta ovatossag, ezert ugyanugy
nelkulozhetetlen a balesetmentesseghez.

Uff, beszeltem. Jozsi

Nem szeretném az ördögöt a falra festeni, de én sajnos láttam a Kerepesi 
úton az aszfaltra kizuhant halott gyerekeket. Pedig  csak ötven körül ment 
az apjuk egy skodával. A gyerekek fejükkel törték ki a szélvédőt.
Ez a nyolcvanas évek végén volt, amikor még én is Wartburggal autóztam a 
fiaimmal, akik akkor 6 és 10 évesek voltak. Napokon belül beszereltem a 
hátsó öveket (mert a menetek már be voltak építve hátulra is)
Soha többé nem engedtem hátsó utast sem biztonsági öv nélkül utazni. 
Gyerekeket pláne.
Sajnálom, hogy nincs a vezetői oktatásokon filmvetítés, ahol hasonló esetek 
helyszíneiről láthatnának a delikvensek sokkoló képeket. Talán néha eszükbe 
jutna, hogy felelősek a rájuk bízott életekért. A brahizás a versenypályára 
való.
Remélem Uff Józsi, nincs harag :-) Én is csak kotyogtam.

Réfi J
+ - Nem gondolt okok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sz'al csak azt szeretnem kihozni a litaniabol, hogy ha 
> valaki nem ugy kozlekedik, ahogy szerintunk elvarhato, 
> amogott lehetnek olyan okok, amire nem is gondolunk.

Eddig ilyen okok tobbnyire gyorshajtas eseten jottek elo...

A kulonbseg annyi, hogy ekkor meg a kockazat novekedeset sem 
emlitik, sot, tobbnyire egyenesen tagadjak (jobban vezetnek, 
mint az atlag, jobb az autojuk, stb.).

A csucs az volt, amikor valaki elmagyarazta, hogy o 
gyorshajtas kozben biztonsagosabb, mert lassu menetben 
elalszik; erdekes modon akkor az o fejet nem akarta senki a 
motorhaztetobe verni... Nem is kell persze, egyszeruen adja 
vissza a jogositvanyat, ha tudja magarol, hogy szabalyos 
tempo mellett alkalmatlan a biztonsagos kozlekedesre.
+ - Hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy jobaratom nagyobb kocsit vasarlasara keszul, a
regitol meg keszul megvalni. Ismerem annyira, h.
tudjam, nem gyilkolta a kocsit, nem cementet
szallitott vele, stb., ezert batorkodom a koz
figyelmebe is ajanlani, hatha erdekel vkit!
Udv,
Peter

------------------
Fiat Punto II, 1.2 HLX, 82LE, 61000 km,
2000 augusztusi, metal-vilagoskek 

Felszereltseg: legkondi, ABS, 2 legzsak, 8 lemezes CD
tar, szervo kormany, elektr. tukor allitas es futes, +
egy garnitura teli gumi (ezeken szedi epp a labait).

Egy hatul levo, minimális karcolastol eltekintve
serulesmentes.
Mostanaban Budapesten van az auto.
Iranyar: 1,450,000 Ft
 
Elerhetoseg:
viczeg kukac freeamail pont hu
tel: 30/343-4949


  A biztonsági öv lehet hogy korlátoz a mozgásban, de még mindig nem
annyira mint a tolószék!:)
+ - Valasz: Re. Re:re: 4xre. kod, vilagitas, fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>: horvath.akos_uh.
>> a kezifeket behuzom ugy pofan vag, hogy kiesem
az
>> autobol :-)

>Eleg szomoru, hogy ilyen fa$2fejek oktatnak!

Miert lenne ez szomoru, hisz ez sokkal jobb,
mintha behuznam a kezifeket. Amikor toldre valt a
lampa akkor kuplung gaz kezifek kombinacioja
kellene.

Igy viszont fek kuplung gaz kombinacioja kell.

>kkor te szerintem feltalalnad a perpeetum
mobile-t :-)

Ohh Akos te nagyon kedves vagy ;-) Az egy kisse
tulzas a perpetum mobile :-)

>Frigyes, hany labad van? Ha haromnal kevesebb,
akkor a fenti gyakorlatilag
>lehetetlen, hacsak a fekpedalrol a gazpedalra
atugras idotartama nem
>pontosan nulla.

Ketlabam van kedves Akos :-) Fek es a gazpedal
kozotti tavolsag nem epp oly messze van egymastol.
Az egy masodperc idotartam alatt leheletet mozdul
meg az auto a lejton akrmelyik iranyba.

>Innen kezdve elkezdhetned mericskelni a
>tizedmasodperceket, en meg elkezdhetnem szamolni,

Ha te ennyire raersz :-) ! De valamikor tehetunk
egy probat ! Esetleg a kovetkezo autostalalkozon
;-)) ?

>egy biztos: a kuplungodnak tobbszoros
>terheles,

Ez igy valoban igaz nagy terheles. De amiota
megvan az autom nem egettem le a kuplungot, sem
szerkezetileg sem tarcsailag sem
kinyomocsapagyilag amit evente Militec es olajjal
kenek. Nagygeneral kor volt a kuplung cserelve
iden lesz 12. eve.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L
frigyesmajor kukac szexelero ponty hu
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Emekkedon elindlas vita01. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Elolvasva 13. ai penteki autot latom, hogy nemcsak
engem tanitottak kezifek nelkuli indulasra
emelkedon.

Triznyak irta.

>Persze ez meg abban sanyaru atkosban tortent
velem, ahogy Frigyessel is,
>es mint tudjuk, amit akkor tanitottak az csak
megtevesztes lehetett.

Mondjak azok akik paraszvakitanak ;-)))) Regi
rendszerben lehetett igazi dolgokat alaposan
megtanulni. A mostaniban regi lezullesztese es a
nepbutitas folyik :-(((

Akkor igaza volt az oktatomnak es helyesen
tanitott. A kezifekes megoldas meg a
gyakorlatlanabbaknak valo ! Nem szeretnem
megbantani azokat akik kezifekkel idulnak
emelkedon.

Frigyes
+ - Re.re: Re. Vita 01 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziazstok autosok.

Akos kerdezte !

>Nono, mikori Skodad van, hogy ennyire nincs ov?
Nekem
>a 82-es Skodrin (120L) mar megvoltak a biztonsagi
ov gyari

1985 os evjaratu. Termeszetesen az enyimben is
megvan a helye. Ketto hatul az uleslap hata mogott
egy a " C " oszlopon. Mivelhogy nyavogit  ( igy
hivom keresztlanyomat ) Havi egy alkalommal viszem
nem latom etrelmet betenni a bizotnsagi ovet. Az
en Katikam ul melette es fogja, hogy nem csinaljon
semmi olyat ami a testi epseget is veszelyeztetne.
Amugy 98% ban ketten utazunk.
Erdekes ?
Amikor en gyerek voltam nem kelett a biztonsagi
ov.

Udv: Frigyes
+ - re: Vita 01. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

)
>Nalunk a gyerekek bekotve utaznak. De volt ra pelda, hogy inkabb
>hagytam, hogy kicsatolja magat es tenyleg meg ovatosabban,
>lassabban mentem, mert igy a vezetesre tudtam figyelni, marpedig
>az uton ott kell lennie a figyelemnek. Szerintem sokkal kevesbe
>voltam igy balesetveszelyes, mint ha ragaszkodtam volna a
>bekotottseghez. Gyerek megnyugodott. Amint lehett, visszakapcs.
Szerintem meg lehet oldani mashogy is.
A lanyom meg egesz kicsi volt amikor megtanulta kinyitni az ovet.
Mondtam, hogy kosse azonnal vissza vagy nem megyunk sehova.
O bizonygatta hogy tud kapaszkodni, en mondtam, hogy rendben, 
akkor kapaszkodjon. Felre az elso alkalmas helyen es a 
szokasosnal erosebb fekezes (ami meg igencsak messze volt akar 
egy veszfekezestol is nem beszelve egy utkozesrol).
A kisasszony par masodpercig kapaszkodott, majd lepattant az 
elso ules hatuljarol. Megallas utan visszaugrott az ulesbe, 
visszakapcsolta magat, es azota a garazsbol sem tudok kiallni 
bekotetlen ovvel :-) (sot a motort elinditani is csak bekotve 
enged, pedig ez volt vagy 6-7 eve).
Probald ki, ha megtapasztaljak, szerintem megertik hogy 
mit-miert.

Kezifek:
Kezi valtos auton en is kezifeket hasznalok labfek helyett a 
lampanal, de automatanal ugyanazzal a kezemmel kene kiengedni
a kezifeket, amivel D-be huzom a valtot, amivel feltartom a 
forgalmat. Lehet, hogy nem is olyan hulyeseg az amerikai stilusu
labbal mukodtetett kezifek ? 

)
> - Hmm, az kb. 5000 font. En ennyibol Ka-t vennek az asszonynak.
Hidd el hogy azota is imadja es le nem cserelne, pedig mar harom 
eves a kicsi-kocsi (bar a multkor mar pedzegette, hogy szeretne 
ha lecserelnem az enyemet egy (cica) "terepjarora", mert a 
volvo tul nagy neki de egy magas kocsibol jobban kilatna 
(fene erti a nok lelkivilagat :-) ) 

Apropo nok:
remelem Martina olvas meg minket, neki (es masnak is aki nem tudna)
egy jotanacs kovetesi tavolsaggal kapcsolatban.
Ures teherauto meglepoen gyorsan meg tud allni az ember orra elott 
ha akar (mondjuk semmi meglepo nincs benne ha belegondolunk a fekuk 
arra van meretezve hogy megpakolva meg tudjanak allni, ha meg 
uresen par tiz tonnaval kevesebbet nyomnak persze hogy meg tudnak)

Na ennyi, mara bedugultam

A'kos

Ha erzeketlen robot vagy, begyujtheted a
mailto: cimet.
Amennyiben erzo humanoidkent irnal,
csereld ki a kukac utan freemail.hu-ra.
+ - Valasz :Temakor: Re: ujabb pszichologus korunkben. *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Re: ujabb pszichologus korunkben. ( 49 sor )
> Idopont: Thu Jan 12 04:14:11 CET 2006 AUTO #2766
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Amúgy teszek a kampányra, és a két politikai 
> mamut küzdelmére,

Bar a leveledbol nem ez jon le, de ha tenyleg igy gondolod, akkor a 
hasonlo hozzaszolasokat legyszi tartsd meg magadnak.

udv: Akos
+ - vihart kavartam... :-) *** HIX AUTO *** #2766 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

> Felado : 
> Temakor: Re: kod, vilagitas, fek ( 39 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> > egy biztos: a kuplungodnak tobbszoros terheles, mert nem nulla a
> > mozgasi energiad, hanem a kivant haladasi  iranyhoz kepes
> > negativ. 
> 
> Mint ahogy plusz terheles az is, ha meg mindig fog a kezifeked,
> amikor mar meglenne a szukseges vonoerod...

Persze. Vegul is mindkettot lehet jol es rosszul is csinalni, de alapban 
azert a kezifekes sokkal kimeletesebb.

> Felado : 
> Temakor: re: Valasz: Re. Re:re: kod, vilagitas, fek *** HIX AUTO ( 22 
sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> >gyakorlatilag lehetetlen, hacsak a fekpedalrol a gazpedalra
> >atugras idotartama nem pontosan nulla.
> 
> Pedig egyszeru... Jobbal nyomod a feket, ballal kuplung, berakod egybe a 

> sebvaltot. Engeded a kuplungot, es amikor erzed hogy fogja a motort, 
akkor 
> ott tartod a kuplungot, lelepsz a fekrol, es gazt adva elindulsz, kozben 

> perszemar engedheted tovabb a kuplungot. Ugyanez ervenyes kezifek eseten 
is, 
...
> (Persze lehet, hogy ezt csak 2000+ kobcentis dizelmotorral lehet 
> megcsinalni?)

Szerintem igen. Bar vegul is mindenki a sajat autojat hasznalja, mi annak 
idejen azt tanultuk, hogy az alapjarat kozeli terheles gyilkossag a 
motornak, vagyis en meg sik uton sem szivesen csinalnam meg azt, hogy gaz 
nelkul elkezdem felengedni a kuplungot, nemhogy emelkedon.

> Felado : 
> Temakor: re: Valasz: Re. Re:re: kod, vilagitas, fek *** HIX AUTO ( 16 
sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> >pontosan nulla. Innen kezdve elkezdhetned mericskelni a 
> >tizedmasodperceket, en meg elkezdhetnem szamolni, hogy ez mekkora 
lejton 
> >
> Pedig megoldhato! Igy csinalom mar jo huszon par eve.
> Sarkad a feken, lab elso resze nyomja a gazt, kuplung enged.

Ehhez azert kell egyfajta pedalkialakitas... Nekem egyreszt a vilag 
legkenyelmetlenebb dolga lenne a sarkammal fekezni, masreszt akkor a cipom 
hegyevel max. a gazpedal felfogatasi pontjat tudnam simogatni.

> Telen azert mert felek, hogy a kezifek befagy, nyaron meg
> azert mert megszoktam telen :-))

Azert egy piros lampa alatt nem fog befagyni :-)
Parkolaskor en sem huzom be telen.

> Felado : Triznyak
> Temakor: :re: kod, vilagitas, fek  ( 27 sor )
> 
> >  Akkor te szerintem feltalalnad a perpeetum mobile-t :-) Frigyes, hany
> >  labad van? Ha haromnal kevesebb, akkor a fenti gyakorlatilag
> >  lehetetlen,........
> Akkor en is feltalaltam!!!!!!!!!! Mert bizony ket labbal is mukodik a 
> dolog, es __1cm-t__ sem gurul vissza az auto!!!!!!!!!
> Attol, hogy Te nem tudod megcsinalni, masnak gond nelkul 
sikerul/het!!!!!!

vs.

> Nulla hatragurulassal nincs ertelme szamolni!

Ezt nem ertem.

> Nem kell ugralni a pedalrol, szepen all egyhelyben az auto amikor 
> elengedem a feket.

Ezt sem. Mitol all egy helyben?

> Felado : 
> Temakor: RE: *** HIX AUTO *** #2765 ( 39 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> > > Amikor en tanultam vezetni 1982 az oktatom
> > > melettem azt mondta, hogy emelkedon megallasnal ha
> > > a kezifeket behuzom ugy pofan vag, hogy kiesem az
> > autobol :-) ! Azota igy indulok akar nagyon
> > 
> > Eleg szomoru, hogy ilyen fa$2fejek oktatnak!
> Szerintem egyaltalan nincs igazad. En sem hasznalok kezifeket.

De ezert nem akar senki sem pofan verni :-)

> > hany centi hatragurulast jelent, egy biztos: a kuplungodnak tobbszoros 

> > terheles, mert nem nulla a mozgasi energiad, hanem a kivant haladasi 
> > iranyhoz kepes negativ.
> 
> Ha egy kicsit is van ebben gyakorlatod, akkor egy mikromilimétert sem
> gurulsz hatra.
> (Esetleg 20% feletti lejton apr centit)
> Eloszor egy kicsit felengeded a kuplungot addig, míg erzed a kocsin, 
hogy
> mar huz. Ezt alapjaraton is siman meg lehet tenni.

Pont ez az, amit NEM akarok az autommal megtenni, mert az alapjarat 
pontosan azt a lehetseges legalacsonyabb fordulatszam, amikor a motor meg 
egyenletesen jarva kepes lekuzdeni az osszes ellenallast, es NEM arra 
valo, hogy ezeken kivul barmilyen terhelest kapjon. 

> Szoval nem kell lefa$2fejezni valakit, aki maskepp gondolkodik, mint Te,
> lehet az __IS__ jo :))

Ha az _is_ jo, akkor nem kell pofan vagni azt, aki maskeppen csinalja. 
_Ezert_ faszfej, nem azert, mert szerinte az a jo megoldas.

> Felado : Hajdu Csaba
> Temakor: Emelkedon indulas ( 19 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> > tobbszoros terheles, mert nem nulla a mozgasi energiad, 
> > hanem a kivant haladasi iranyhoz kepes negativ.
> 
> Meg a feken vagy, amikor a kuplung kezd feljonni; tenyleg 
> meg lehet csinalani ket labbal, hatragurulas nelkul.

Felreertes ne essek, en is nagyon sokszor csinalom; DE csak azert, mert 
lusta vagyok kezifeket hasznalni. Es vegkepp nem ertem, hogy egy oktato 
miert akar pofanvagni barkit is, ha az ugy csinalja, ahogy az az autojanak 
a legjobb.

udv: Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS