Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 923
Copyright (C) HIX
2000-11-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kapszkodosav-kispolszki (mind)  15 sor     (cikkei)
2 [HIRDETES] Mitsubishi Lancer GLXi Kombi (mind)  4 sor     (cikkei)
3 Nyugdijasok (mind)  42 sor     (cikkei)
4 ... mar csak... (mind)  3 sor     (cikkei)
5 Re:Riaszto (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Akkuvetel (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Hello! (mind)  10 sor     (cikkei)
8 OFF: Nyugdijasok :))) (mind)  18 sor     (cikkei)
9 nyugdijas (mind)  13 sor     (cikkei)
10 va: re: jobbra nem tarts (mind)  29 sor     (cikkei)
11 vizes benzin (mind)  19 sor     (cikkei)
12 Kapaszkodosav (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Re: Ki a szabalytalan (mind)  59 sor     (cikkei)
14 Holanc, fektarcs merete, teli elokeszuletek... (mind)  26 sor     (cikkei)
15 Kovetesi tavolsag (mind)  21 sor     (cikkei)
16 Friss jogositvany (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Re: Mindenfele (mind)  34 sor     (cikkei)
18 Re: izzitogyertya osszegzes (mind)  21 sor     (cikkei)
19 Re: Akku (mind)  16 sor     (cikkei)
20 re Ki a szabalytalan? (mind)  33 sor     (cikkei)
21 Audi (mind)  25 sor     (cikkei)
22 Opel alapjarati motor (mind)  31 sor     (cikkei)
23 Lopastemak (mind)  42 sor     (cikkei)
24 Rangatas gyorsitaskor (mind)  17 sor     (cikkei)
25 Riaszto (mind)  42 sor     (cikkei)
26 Sziasztok Autosok, (mind)  32 sor     (cikkei)
27 ezaz (mind)  60 sor     (cikkei)
28 Csodbe ment a Daewoo! (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Magno meg miegymas (mind)  30 sor     (cikkei)
30 vegyesfelvagott :-) (mind)  91 sor     (cikkei)
31 Hurra, nekunk is... (mind)  31 sor     (cikkei)
32 trabant kerek (mind)  17 sor     (cikkei)
33 re: Ford rangat (mind)  38 sor     (cikkei)
34 harombol a kozepso sav (mind)  9 sor     (cikkei)
35 Nagyak es a Part (mind)  88 sor     (cikkei)
36 Elado autos CD-radio (mind)  4 sor     (cikkei)
37 nopolitika (mind)  7 sor     (cikkei)
38 GCsaba ejszaka'i (mind)  11 sor     (cikkei)
39 Re: Nyugdijasok (mind)  66 sor     (cikkei)
40 MG roadster (mind)  10 sor     (cikkei)
41 Passat-os sztori + elozes zarovonalon + Vedem magam (mind)  25 sor     (cikkei)
42 Mosoolaj (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - kapszkodosav-kispolszki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mea Culpa !

Tenyleg pontatlan voltam, nem kotelezo lehuzodni a kapaszkodosavba,
megneztem az idevonatkozo passzust.
Viszont ajanlott.
Mint emlitettem, azert mert igazam volt, nem kapok szebb sirhelyet ...

Zsolt

- OPEL Kadett E -


OFF
Tenyleg ne politizaljunk mar, mert ha en is belekezdek, komcsi ver fog
folyni .. :-))
+ - [HIRDETES] Mitsubishi Lancer GLXi Kombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

elado, 1989-es evjarat, 160000 km, feher, kis szepseghibaval. A
vezerloprocesszoros egyseg uj (DM 1000), gumikban < 4000 km, No-ban
rendszeresen szervizelt. Iranyar 270 eFt. Mo-i forgalmi nincs hozza,
elviheto Nurnbergbol. Erdeklodni: mailto:j.zssT!đjT!°
+ - Nyugdijasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Kepzeljetek magat okat az O helyukbe. Nem 
> tudtok atmeni egy zebran mert feltek, hogy elgazolnak 
> az autosok. Turelem es turelem az autosok reszerol. 

A 25. eletevemben vagyok, igy meg keves a tapasztalatom,
es halvany feny sem dereng az agyamban, hogy mit keres
a nyugdijas reggel 6 es 7 kozott a varosban, miert foglaljak
a helyet, ahol csak lehet, mikor a produktiv emberek alig
fernek el a villamosban. Kb. 9-re a legtobb ember munkaban
van, miert nem eleg nekik akkor kiszurni az orrukat?

Viszont utalok minden korlatozast, ezert rendben, miattam
4-kor is elindulhatnak, nem torom a fejem rajta. Amit nem 
ertek az az, hogy miert hagyjak otthon a szemuveget, miert
ugralnak ki a szabalyosan kozlekedo autok ele... 60-70 ev
nem volt eleg, hogy a piros es zold kozti kulonbseget 
eszrevegyek, ill. a feher csikokat az uttesten keresztben 
miert nem tudjak megszokni.

Mindig, mindig elengedem a zebran zoldon atkelo gyalogo-
sokat, de ha 50 m-el arrebb rohangal, olyan gazfroccsot
nyomok neki, hogy kiesik a hellokeszuleke. 

Ez viszont ua vonatkozik fiatalra, nyakkendos managerre,
nyomorgo oregre. Az autosok korlatozasai helyenkent a
tureshataron mozognak, nem is beszelve az adorol, 
ilyen-olyan illetekrol... Tanulja meg a gyalogos es autos
kolcsonosen tisztelni egymast, de ugy, ahogy en nem
megyek a jardara, o sem menjen az uttestre.

Turelem, turelem a gyalogosok reszerol, foleg azok
reszerol, akik mar megettek a kenyeruk javat es nincs
okuk sietni es remegni.

UI: egyszer friss jogsival majdnem megutottem egy
ven nyanyat, aki szerint rosszul parkoltam es csereben
elkezdte rugdosni az autom. (37 centit ralogtam a 3 meter
szeles zebrara)

Cs.
+ - ... mar csak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mar csak 6 ora....      :)))

Cs.
+ - Re:Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
A riaszto problamara ....
Ez valoszinuleg a belsoter erzekelo, vagy rezgeserzekelo, illetve esetleg a
feszultsegeses-erzekelo hibaja lehet, nehez meghatarozni ennyibol ...
keresd meg a kozpontot, a rezgeserzekelot es huzd le a csatlakozojat, ha
kulon van, majd ismet proba..
ugyanez, ha van belteri radar, stb ...
azonnali kikapcsolaskor azert nem csinalhatja, mert van egy bekapcsolasi
kesleltetes altalaban az ilyen kulso eszkozokre (fesz.-esesre is!) beallitva
...
szerintem eleg egy percet varni, akkor is csinal(hat)ja ...
A tavvezerlon nincs semmi felirat, ami a tipusra utal ???
Udv ,@ty
+ - Akkuvetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Laci!
>Akkut szeretnek venni a kocsimba.
>Allitolag eleg eros kene bele, mert 5000
>kobcentis a kocsi 8 hengerrel.

Optima 850, vagy Exide Maxima900. 55Ah kapacitas, 850A ill.900A
inditoaram(a Volan buszokba hasznalja :-)).
 Arak attol fuggnek, hol veszed kb.30-42eHUF, 2 ev garancia.
gyakorlatilag 7evet jol kibir, eszedbe sem jut hogy van akksi az
autoban.
:-)
--
 Udv
  Levente
+ - Hello! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megkernelek titeket,ha netalan valaki tudna segiteni
egy Opel Vectra A2 Service Manual-al magyar vagy angol
nyelven.Elore is koszonom!

Andras.

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Thousands of Stores.  Millions of Products.  All in one Place.
http://shopping.yahoo.com/
+ - OFF: Nyugdijasok :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem akarmikor! Mar reggel 5-6 kozott megindul a kirajzas. 
>Tudni kell, hogy a kornyeken bolt ilyenkor talan 2 van nyitva 
>azok is innen jo messze. Templom, temeto zarva. Hideg 
>van (telen is uzik a sportot).

Nem olyan rejtelyes a dolog, mint ahogy gondolod. Ebben a korosztalyban a
vasarnapi mise tarsasagi esemeny is.
Nagyanyam x10 evig jart ugyanabba a templomba misere, ahol nyilvan mindenki
ismert mindenkit, a mise utan meg lehetett targyalni a legfrissebb
pletyokat. Par eve kikoltozott a szuleimhez, jo 15 km-rel arrebb, baromi
rossz tomegkozlekedes. Hogy idoben odaerjen a megszokott templomahoz a
reggel 8-kor kezdodo misere, mar 6 korul elindul.
Ugyanez fokozottan ervenyes lehet egy nyugdijas otthonnal.

Udv:
pJ

es elnezest az OFF-ert.
+ - nyugdijas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Flame ON
Az erintettekhez !
Nyugdijasok  fikazasaval leallni, mert vagy fiatalon, 
erotok teljeben kinyiffantok, vagy megoregedtek 
es ti is olyan elesettek, korankelok, cekkerrel 
maszkalok lesztek es az egesz eleten at cipelt 
toleranciahianyos arcotok megrancosodik.

Agyekotok rossz folyasabol nemzett gyerekeitek
sem fogjak erteni az egeszet.
Flame OFF es bocsanat a tobbiektol.
--
Meszaros Geza
+ - va: re: jobbra nem tarts (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> M7-es bevezeto szakasza Bp-re, harom sav van...
> az autok 80 %-a a kozepsoben megy,
> nagyreszuk pont a megengedett sebesseggel. 

En a 80%-hoz tartozom.
3 sav eseten csak a belsonek van jobbratartasi 
kotelezettsege. A kozepso es szelso savban
parhuzamos kozlekedes van jobbratartasi kotelezettseg
nelkul. Ennyit a szabalyokrol.

Hogy miert megyek ott a megengedett sebesseggel,
felveve a tobbiek ritmusat ?
Mert praktikus. Itt kellene mindenkinek atalnia agyilag
a sztradarol a varosra. Akinek erre nincs szuksege az 
hazudik. Ez a kollektiv bolcsesseg, vagy nevezheto
birkamodszernek is - az adott utszakasz legbevaltabb 
tulelesi modszere. Az elet alakitotta igy. Az nagy ur. 

A belsoben gyorshajtok tolnanak, a kulsoben pedig azon 
a par kilometeres szakaszon tobb kijarat es tobb bejarat 
is van. A kozepsoben nem akadok ossze az utolso 
pillanatban kivago, majd lekanyarodo kocsikkal es nem 
vagyok az utjaban a becsatlakozoknak sem.

A kerdes ugy szolt, hogy "meg tudja mondani valaki, 
hogy miert"
Hat ezert. 
--
Meszaros Geza
+ - vizes benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gondolkodjunk mar! Egyre tobb hulyeseg jelenik meg a listan!
> A viz _nehezebb_ a benzinnel, ezert a tank aljaba gyulik ossze,
> azaz ha vizes lenne a benzin, akkor azt teli tanknal erezned,
> es pont uresnel nem!

Nem a tank aljarol jon a benzin, hanem magasabbrol.
Teli tanknal a tank aljan osszegyult viz kevesebbet mozog.
Ures tanknal eleg egy godor es az egesz felrepul a levegobe,
majd visszaesik a tank aljara. Mas sem tortenik csak
logybolodik az egesz. Igy konnyen kerul viz is az uzemanyag
vezetekbe.
Ez tapasztalat es a fizikat sem kell nagyon megeroszakolni,
hogy belathato legyen.

Terjunk vissza az elso mondatodra.
> Gondolkodjunk mar! Egyre tobb hulyeseg jelenik meg a listan!
Na most akkor mi a palya apokam ?
--
Meszaros Geza
+ - Kapaszkodosav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kaczmarek Edvarde minden tiszteletem.
(nem eloszor)
Felhangok es indulatok nelkuli leveleert.
(Bar nekem lenne ennyi "cernam")
Beidezi az idevonatkozo paragrafusokat.
Koszonom.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Ki a szabalytalan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a kulso sav kapaszkodosav, en a belsoben mentem szabalyosan
> 80 km/h-s tempoval. Mogottem egy VW Passat TDI (a 
rendszamat
>nem irom le) beleallt a dudaba - kb 130-140-nel jott, es 
kivulrol 
>- zarovonalon at - megelozott.

Te tenyleg szabalyosan mentel ott, a KRESZ szerint
(ha jol emlekszem) csak akkor kell kimenned a kapaszkodoba,
ha az utra engedelyezett sebesseg-10km/h -nal kevesebbel
haladnal. Tehat meg 70-el is szabalyos vagy.
DE!!!!
Mibe tellett volna neked az, hogy amikor felbukkan egy
masik auto a tukorben, akkor bepillantas a jobb tukorbe -
index poccintes a bal kezzel - kormany kicsit jobbra.
Majd ha elhuzott, akkor mindez vissza. Annyira egyszeru,
miert nem birtad megcsinalni? Ennek egy kicsit szivatas
ize van. Nem tudhatod, miert sietett, lehet hogy fontos
dolga volt, lehet hogy nem. Ne erdekeljen, orulj neki,
hogy mihamarabb eltavolodott toled. 


> Azon a kornyeken gyakran mer a traffipax is.
Ez az o gondja lenne, nem a tied.

>Kerdem en, hogy lehet valaki ilyen bunko?
Te legalabb annyira az voltal, annak ellenere, hogy 
szabalyos voltal.
 
>valaki szabalyosan megy, akkor azt mert kell halalra 
remiszteni?
Nem nezel a tukorbe, csak akkor jossz ra, hogy mi a 
helyzet, amikor
raddudalnak a hatad mogott?

>Mellesleg a kapaszkodosavban nem ment senki, ott is 
megelozhetett volna
>de tudtommal a kapaszkododsav arra valo, hogy azok 
kozlekedjenek
> ott, akik nem mennek 80-nal se.
En sem mertelek volna megelozni jobbrol. (Igaz, balrol sem)


>ulnek? En ugyanolyan EMBER vagyok Kisposkiban, Trabantban, 
mint 
>egy 600-as Mercedesben. Csak ezt nem mindenki latja igy...
Biztos vagy te abban, hogy ugyanolyan lennel egy 600-as 
Merciben is?
En nem vagyok biztos magamban.

Szoval ne legy buszke magadra, es ne vard azt, hogy itt
mindenki teged fog sajnalni. Ha egy kicsit rugalmasabb
lettel volna, akkor most nem idegeskedtel volna te, nem
idegeskedett volna a Passatos, elkerultetek volna egy 
szabalytalansag kikenyszeriteset, es javult volna a 
Fityosokrol
kialakult kep.

Udv: G. Peti
+ - Holanc, fektarcs merete, teli elokeszuletek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Megint elmaradtam egy kicsit a levelekkel, de mar majdem behoztam.
>Holanc szinten a TESCO-ban 2500 Ft. Biztos nem tul jo, de ha csak nagyon ritka
n
>kell es rovid tavokra,
>akkor ennyiert valoszinuleg megeri, hogy a csomagtartoban legyen.
Kotelezo mar a holanc?  Hogy all az ugy?

...

Multkoriban eszembe jutott, hogy megnezem az Astra fekeit elol.  A betetek ugy 
nez ki meg boven jok, viszon a tarcsa 8mm vastag.  Ez jo, vagy keves?  Egy isme
rosom szerint ra van utve a tarcsara a minimalis vastagsag, de nem talaltam.
Lassan erik egy Opel Astra konyv vasarlasa:-).

...

Mult hetvegen elkezdtem az elokeszuleteket a telre.  Levettem az akkusarukat, e
s a csatlakozokat is femtisztara pucoltam.  Az aram nem ismer modern, vagy elav
ult autot, ha megno az ellenallas, nem folyik at rendesen.  Szerintem itt az id
o megcsinalni ezt a kb. 10 perces muveletet.  Szerintem megeri.
Ne felejtsetek el a fagyallot ellenoriztetni, es az ablakmosot is teli folyadek
kal feltolteni!

Borbely Gabor
+ - Kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Jo pelda az M7-es palya.  Mig a nyugatnemeteknel azert
> mennek ki a szelso savba, mert hatha a belso savban jovo
> gyorsabban menne, Mo-n ugyanezert NEM mennek ki a szelsobe,
> mert hatha a belso savban levo gyorsabban menne...!!!
> "Ha' nehogy ma' az a @#%&... elobb erjen Pestre, azzal a sz@r
> #&@%-jevel, mint en!!"
> Tiszta rohej!!!   A belso savban 2-3-szor annyi auto megy,
> fele-harmad-akkora kovetesi tavolsaggal...
> Meg nezni is rossz... Ui teljesen biztos, hogy ha valami gaz van
> elotte, akkor nem tud megallni, csak az elotte levon
> "megtamaszkodva".
> Es ha az autosok 2/3-a't, 3/4-e't nem zavarja, hogy tartosan
> veszelyhelyzetben megy, mar nem is csodalkozom azon,
> hogy annyi baleset van...

En azert a nemeteknel is megjegyeztem magamban, hogy itt is jo sok hulye
van...
Sokszor lattam olyat, hogy a belso savban 4-6-8 auto megy egymas mogott kb.
180-nal, s kozben 1-2 autonyi tavolsag van kozottuk. Senki ne mondja nekem,
hogy az eleg.
+ - Friss jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha valaki tudja, érdekelne, hogy friss B kategóriás jogosítványt milyen
korlátozásokkal terhelik meg. Fiam szerint, ha meg lesz a jogsija két évig
nem húzhat utánfutót és nem vezethet külföldön. Én ezt alaptalannak tartom,
döntse el valaki a vitánkat.

Köszönöm és radarmentes haladást

Kálmán
+ - Re: Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> 	  Gondoljuk at a problemat kicsit masik megkozelitesbol. Szerin-
> 	ted hogyan allitjak be? Kinyul egy kis kar, mintat vesz a beton-
> 	bol, a gumibol meg meg ki tudja mibol, berakja egy altalanos ce-
> 	lu analizatorba, majd atadja a vegeredmenyt az ABS computer-enek?
> 	Picit gondolkodjunk mar...

Ha jol emlekszem mar valaki irta (talan Haasz Attila), hogy azert nem
latsz szaggatott feknyomot mert a kompjuter figyeli a lassulast (nem a
kocsi lassulasat, hanem a kerket). Es ha bizonyos idon belul, tegyuk
fel 0.1 s leesik a kerek fordulatszama 100 ford/perc -rol 10 ford/perc
re akkor mar engedi is fel a fekeket.
Masik dolog az elso kerekeknel a ket kerek fordulatszamanak kulonbseget
figyeli az ECU, mivel itt veszelyes a kulon-kulon szabalyozas mert
elveszitheted a kocsi felett az uralmat.

> >az ABS a csuszasnal tudja csak meg, hogy csuszik a kerek, elobb nem. Hulyen
> >hangzik, de csak akkor tud visszaengedni, ha mar megcsuszott. Elotte keves a
> >viszonyitasi pont.
> 
> 	  Erre probaltam ravilagitani.

Lasd fennebb.
A halvany feknyomot azert latod, mert a legnagyobb tapadoero nem akkor
van mikor forog a kerek, henem egy kicsi csuszasnal (ha jol emlexem 0,8
korul).

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: izzitogyertya osszegzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Marad meg a "pisal a porlasztocsucs" misztikus meghatarozas.
> Ebben lehet esetleg valami, mert egy agresszivebb padlogaznal
> bodorit a jarmu egy kicsit. Csak ezt honnan tudja az a franya
> izzitogyertya ? :)

Hat onnan, hogy a porlasztocsucs a gyertyara "pisal".
Ha nem eleg finom a porlasztas akkor az olaj a gyertyara lerakodik majd
eleg, mocsok marad a gyertyan, a mocsok forro pontot kepez a hengerben,
innen lehet, hogy a motor is rosszul jar, rangat, mert masodlagos
gyujtasok jonnek letre a hengerben a forro pontok miatt. Vagyis a
keverek egy resze nem a nyomas folyaman gyul meg, hanem ezek a pontok
valtjak ki az egest.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

 wrote:

> vedd meg bele a leheto legnagyobbat. Aztan ha elfogy a benzin, akkor
>oninditoval eljutsz a legkozelebbi kutig is.:-)

Errol jut eszembe, hogy anno a kommunistak ideje alatt az itt Brassoban
gyartott Roman (DAC) kamionokbol kiloptak azt a keves gazolajat is amit
az autoparkig valo eljutashoz toltottek a tartalyba, igy a kamionok
oninditoval juttak el az ideiglenes tarolohelyre mig jott a vevo.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - re Ki a szabalytalan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szombaton Szikszo fele mentem Kispolskimmal, 4 savos az ut,
>a kulso sav kapaszkodosav, en a belsoben mentem szabalyosan
>80 km/h-s tempoval.

SZABALYOSAN????????????
Neked kutya kotelesseged lakott teruleten a szelso savban menni, a belso
csak elozesre hasznalhato. Ezt megnezhetned a Kreszben is.
>Mellesleg a kapaszkodosavban nem ment senki, ott is megelozhetett volna

Egyre jobb. Nem eleg, hogy szabalytalan vagy, meg o is legyen az miattad? Jo
hogy nem kuldod el a szembejovo savba, mert az eppen szabad volt akkor.
Lakott teruleten kivul elozni CSAK ES KIZAROLAG JOBBROL LEHET, te pedig
elvetted ezt a jogat.!  En is dudaltam mar le kocsit emiatt az utrol. Menjen
a kapaszkodosavba, ha gyorsabb jarmu jon mogotte, azt el kell engednie,
lenyegtelen, hogy a masik szabalyosan jon-e, vagy sem.

Egy 80-nal kozlekedo kispolszki amugy is feltartja a kozlekedok jo reszet,
meg ha szabalyosan is teszi. Ezen lehet vitatkozni, de igy van. En nem
szoktam tobbel menni szaznal, de a 80-nal kozlekedok tenyleg egyfajta
akadalyt kepeznek az uton. Felreertes ne essek, nem szidom oket, nem is
itelem el erte oket, csak nekem, aki tul szoktam lepni a 80-at kb 20-al ora
szerint, az utamban vannak.
Ha mindehhez meg hozzavesszuk az orak csalasat, hogy az orak altal mert 90
felel meg kb a 80-nak, a mert 80 kb 73-nak, akkor az en 100-as tempom az kb
90, amit a rendorok sem honoralnak meg fenykeppel.

>Kerdem en, hogy lehet valaki ilyen bunko?

Ha ezt meg mindig komolyan kerdezed, akkor visszakerdezek.

Ha jol sejtem, friss a jogsid. Akkor viszont emlekezned kellene a Kreszre.

yerico
+ - Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Viszont a lemondas kisse mas megvilagitasba helyezi a dolgot: ez
>>beismerese annak, hogy az Audi utasai legalabbis reszesei, ha
>>nem okai is a dolognak, es/vagy annak, hogy tudniuk kellett volna
>>elkerulni egy ilyen baleseti szituaciot... (nem menni olyan gyorsan)
>
>Fenet! ebbe tenyleg ne menjunk bele, ez politika. Egyszeruen
>arrol szol a tortenet, hogy Nogradi kinosan nepszerutlen lett
>az eset miatt, mert a pornep jo resze ot tartja felelosnek.
>Tok mindegy, hogy a valosagban felelos volt-e!!!

Tenyleg ne menjunk bele, de itt a balesetert a sofor,
a jogtalan megkulonbozteto jelzes hasznalataert
a miniszter a felelos. Neki azert kellet lemondania
mert a baleset kapcsan derult feny erre a visszaelesre.
Az o szerencsetlensege, hogy a kek villogo hasznalata
ilyen korokben bevett szokas, de a baleset miatt o
bukott meg.
Gondoljatok bele, mi lett volna az eset megitelese, ha
jogos a villogo hasznalata. Peldaul a miniszter egy
3 eves gyermek szamara eletfontossagu gyogyszert
vitt volna a kozeli korhazba (sajnos mast nem tudok
elkepzelni, amiert egy miniszternek ennyire sietnie
kellene)
  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Opel alapjarati motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>tehat csak tippelek. A hasonlo koru Opeleknel
>>ilyen hibat az alapjarati motor koszosodasa, szorulasa
>>szokott okozni. Opelnel egyszeru a tisztitas
>
>Ez erdekelne bovebben engem, mivel a Vectram-nak lehet, hogy ez a
betegsege.
>Hogyan jutok hozza ehhez a szerkezethez, es mivel tisztithatom?
>Hogy nez ez egyaltalan ki? Mirol ismerem fel?

Nekem a Multec kozponti befecskendezesre
mondtak el. A 8 szelepes Vectra 1.6i is hasonlo.
Nalam le kell venni a legszurohazat, mivel ott csucsul
a befecsi folott.
Szoval van ugye egy konnyufem hazban legfelul a
befecskendezo szelep kozepen a pillango szelep,
e mellett az alapjarati motor. 4 vezetek megy ra egy
csatlakozon keresztul. Kivulrol 2 csavar tartja.  Ezeket
kicsavarni es a motort kivenni.
Ha raadod a gyujtast, a motor tengelye ki-be mozog
egy kicsit. Tobbszor ra kell adni a gyujtast es mindig
le kell fogni a tengelyt, amikor befele akarna menni.
Igy kiaraszol a tengely. Ez a tengely szokott elkokszosodni.
Meg kell tisztitani valamilyen oldoszerrel.
Utana a fent ismertetett araszolos modszerrel kell
visszatuszkolni a tengelyt, majd visszaszerelni a motort.

Bevallom en meg nem probaltam, de ahogy elmondtak
nem bonyolult.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Lopastemak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Nem tud valaki olcso, de megbizhato immobilisert
>>ajanlani?
>Egyertelmuen az Immobiliser Hungariat ajanlja mindenki.
Az olcso? Na ne.

Mit kell tudnia az elinditasgatlonak?
Gyujtas levetele utan 3 ponton blokkolni a motort.
Inditas elott valamilyen nem mechanikus uton
legyen hatastalanithato. Egyforma szinu es atmeroju
vezetekek, csak roncsolassal hozzaferheto csatlakozo
es relek. Kb. ennyi.

A Hungaria biztosito (www.hbrt.hu) van egy lista
a kovetelmenyeknek megfelelo eszkozokrol.

Mitol hatasos az eszkoz?
Egyertelmuen a beszereles hatarozza meg,
hol es milyen vezetekek kerulnek megszakitasra.
De egyszeru autoban nehez trukkozni.

Pelda:
MABISZ kovetelmenyeknek megfelelo Trax-lock
elinditasgatlo beszerelve nalunk 13 900Ft.
Na ez szerintem az olcso. Es pont ugyanazt
nyujtja, mint barmelyik mas elinditasgatlo..

> -----------------------------------------------------------
>  Nos nekem az _elolapomat_ lovasitottak meg egyszer... :-( Azota
>is megvan a radiosmagno elolap nelkul... :-( Pedig vadi uj volt.
>Par honapot uzemelt csak. Bar nem szerettem, mert Sony volt.
A lustasag nem ismer hatarokat. (En is rajta szoktam hagyni
az elolapot. Na nem mindenutt)
Epp a Sonyrol olvastam, hogy a keszulek araban benne
van egy biztositas. Ha ellopjak az elolapot a Sony
_dijmentesen_ ujat ad. A pontos feltetelekrol ne
engem kerdezzetek.

Hogy egy radio elolapjat nem lehet cserelni, mert
kodolt? Lehet ilyen is. De eleg sok tipus elolap hijan
gyufaszalakkal is hasznalhato.
  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Rangatas gyorsitaskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lancia Dedra 2000 ccm injektoros berva a kovetkezot jatssza velem.
>  Reggel priman indul, megy mint a raketta. Kb 5 perc mulva valtozik a
>  helyzet. Alapjaratbol alig lehet felporgetni a motort - ha nagyon
>  finoman nyomom a gazt, akkor szep lassan felporog, de ha gyorsabban
>  lepek oda, csak fulladozik.

Valoszinuleg valamelyik jelado hibas.
Ez csak akkor fog kiderulni ha a szervizben is
produkalja a hibat. Akkor viszont pillanatok alatt.

Nekem a Clio csinalt ilyet (is) Ott a motorhofok jelado
szarakodott. (Meghogy az olasz autokkal van sok elektromos
problema! Lassan Renault elektromos guru leszek,
ahany hibat produkal a kornyezetemben levo 3-4.)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Olyan embert keresek, aki nagyon ert a riasztokhoz.
>Tud valaki ilyet Budapesten?
Megtalaltad :)
(Hu de szereny vagyok)

>A problema:
>- riasztot bekapcsolom - egy halk pittyenes.
>- azonnal kikapcsolom - ket halk pittyenes
>- be van kapcsolva 1-2 oran at
>- riasztot kikapcsolom - ket HANGOS vijjogas

>A riaszto kapcsolasi rajza nincs meg, es meg a tipusat sem tudom.
Valoszinuleg egy regebbi Enforcer riasztod van.
Talan 100-A5. Ott ez tipus "sajatossag"
A hibat a tul erzekeny uteserzekelo okozza.
(Nem kell 1-2 orat varni, 1 perc utan is jelentkezik)
Ha van kozpontizar is az autoban, kikapcsolaskor
ennek a csattanasat erzekeli es emiatt meg elkezd
riasztani. Ez ilyen elnyujtott vijjogaskent hallhato.
Masik lehetoseg, hogy az uteserzekelo tul
kozel van a riasztohoz es a kikapcsolast
jelzo villogtatas relet erzekeli.

Megoldas:
Az uteserzekelot legalabb fel meterre
elrakni a riasztotol, ha ez nem eleg, csokkenteni
kell az erzekenyseget. Az erzekelon levo
fekete potit nagyon-nagyon picit az oramutato jarasaval
ellenkezo iranyba forditani.

Meg ne kerdezd, hogy hol talalod az uteserzekelot,
mert meg azt is megmondom :) (auto tipus alapjan)
4 eres (piros, fekete, sarga, kek) vezetek koti
ossze a riasztoval. (az utasterben keresd)

Kompakt valtozatnal is elofordulhat hasonlo.
(CBA-23) Itt a komplett riaszto az uteserzekelovel
a szirena hazba van beepitve (motorter). A szabalyozo
poti az elemtarto fedel eltavolitasa utan hozzaferheto.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Sziasztok Autosok, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mar sokadszor olvasok valami szamomra misztikus
utalast a nyugatnemet kozlekedesi moralrol:

>Jo pelda az M7-es palya.  Mig a nyugatnemeteknel azert
>mennek ki a szelso savba, mert hatha a belso savban jovo
...

  Lehet hogy en elek egy masik nemetorszagban, de olyan
o:ko:r kozlekedest, mint ami Munchen-Stuttgart kozott az
A8-on van otthon meg sohasem lattam ! En egyszeruen
csak halalszakasznak hivom..

  Ha valaki meglat egy altala lassunak itelt jarmuvet a kulso
savban, akkor akar fel kilometerrel elotte is besopor a
belsobe. Igy gyakran fordul elo hogy a kulso ures (hosszan)
a belso pedig torlodik es meg lassabb is. Pedig nincs semmi
megszuno sav vagy hasonlo. Sot akkor durvul a helyzet,
amikor Munchen elott harom savra bovul a palya, ezelott a
pont elott vagy 10 - 15 km-rel mindenki mar csak a belso
savban tudja elkepzelni az eletet. Regebben lelkiismeret-
furdalasom volt hogy a kulsoben sorra eloztem az autokat,
most mar nem zavar (folyamatosan a kulsoben haladok).

  Lehet hogy a fenti dolgot az okozza hogy az A8 oriasi 
terhelessel uzemel, de azert megse peldaloznek a
nemetekkel.

  Hogy pozitivat is irjak, tetszik hogy ha baleset van, akkor
elore, automatikusan lehuzodnak hogy a mentok el tudjanak
menni a sorok kozott (mivel leallosav nuku)....

Megaduo
+ - ezaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>25. paragrafus (3) bekezdes: ,,Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi
>sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és lassítósávot, valamint a
>kerékpársávot a jobbra tartási, illetoleg az úttest jobb szélén való
>haladási kötelezettség [(2) bek.] szempontjából figyelmen kívül kell
>hagyni.''
Az eletbe nem jutott volna eszembe hogy a kapaszkodosav is ebbe a
kategoriaba tartozik. Nem logikus.
Jo, visszaszivtam, a kispolak szabalyosan ment, ha minden pontosan
ugy volt ahogy irta. (tenyleg 80-al ment, tenyleg kapaszkodosav volt)

A helyeben en akkor sem ragaszkodtam volna a belso savhoz, mert
egyreszt folosleges, masreszt -mint az eset mutatja- veszelyes lehet.

>>elet veszelyeztetese alol nem. Nogradi sem adhat olyan utasitast
>>hogy "itt elozzel Jozsikam, mire varsz, vagy kiruglak ha nem
>>erunk oda". Erre miniszterkent sem jogosult. Ha a sofor ettol
>>beszarik es hulyeseget csinal akkor megerdemli.
>
>	  Namost akkor laikusoknak elmagyarazom, hogyan mukodik mindez
>	az _eletben_! Ha a sofor nem nyomja, illetve nem azt csinalja,
>	amit mondanak Neki, holnap mar nezhet mas melo utan, a helyet
>	pedig mas veszi at. Emiatt be sem perelheti/fel sem jelentheti
>	a munkaadojat, mert egy esetleges jogi eljarason ugyis mast mon-
>	dananak, hogy miert bocsatottak el. Indokot lehetne talalni
>	boven.
Na es akkor mi van, ha igy mukodik az eletben? Ez semmit se csokkenti
a sofor felelosseget. Ha van egy csopp esze akkor inkabb az allasat
kockaztatja mint az eletet vagy a szabadsagat. Ha entolem ilyeneket
kernek inkabb kirugatnam magam, mint bortonbe menjek a fonokom
hulyesegeiert.
Kulonben is alap dolog, hogy csak az lehet felelos aki a volannal
ul, nem az, aki mellette vagy hatul. Merthogy o vezet.

Az meg egy kocsog huzas ahogy a mszp-buzi media megprobalt bunbakot
csinalni Nogradibol. Nem is beszelve egyes okos internetezokrol akik
az osszes levlistara elkuldtek az ominozus ragalmazo levelet ami ide
is eljutott.
En Nogradi helyeben kinyomoztatnam kitol szarmazik, es feljelentenem
ragalmazasert.

>>> Viszont mintha tele tankkal jobban menne az auto (ez realis erzes
>>> lehet, vagy csak hulyeseg?)
>>
>>Nem hulyeseg, vizes a tankod :-( En is vagy masfel eve tapasztalom
>>hogy amikor kezd ures lenni, akkor erezhetoen rosszabbul huz
>>es neha rangat. Telitankolas utan a jelenseg azonnal megszunik.
>
>	A viz _nehezebb_ a benzinnel, ezert a tank aljaba gyulik ossze,
... de menet kozben keveredik, osszerazodik.
>	azaz ha vizes lenne a benzin, akkor azt teli tanknal erezned,
>	es pont uresnel nem!
A jelenseg akkor is letezik -szerintem ki lehetne merni-, es mas tippem
nem volt ra. Esetleg nem viz, hanem mas kosz van a tankban, ami ha
keves a benya, feldusul. Alternativ magyarazatokra nyitott vagyok.

>	  Es meg egy picike OffTopic. Miert ne politizalhatnank? Ez egy
>	"szuk csaladi kor" ;-), ahol egyes emberek megoszthatjak a neze-
Azert, mert akkor arrol fog szolni a lista, es nem autokrol.

udv: VAti
+ - Csodbe ment a Daewoo! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az Internetto hire:

>>>
Csodbe ment a Daewoo 
 
(BBC) A nehézségekkel küszködő dél-koreai autógyártó cég
hivatalosan is csődöt jelentett, mintegy 155 millió dollárnyi
adósságot halmozott fel az elmúlt héten.
 
A helyi kormány tagjai sürgősségi megbeszélést tartottak
a hírek hallatán. A Daewoo a General Motorsszal folytatott
tárgyalásokat egy esetleges felvásárlás reményében.

A cég egész éjszaka tárgyalt a szakszervezetekkel, hogy
megoldást találjanak a dolgozók állásainak megtartására.
Körülbelül 27.000 ember sorsa forog kockán. A cég a hitelezőinek
10.6 milliárd (!) dollárral tartozik.
<<<
+ - Magno meg miegymas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Igen ilyesmirol en is hallottam, sot. A jobb markaknal, ha olyan
>arkategoriaju magnot veszel van olyan, hogy regisztralnak.

Van ilyen pl nalam is.

>Tehat  magnodhoz, amig el nem adod, csakis a te engedelyeddel vagy
>szemelyesen vasarolhatsz elolapot. Ami raktaron nincs is, hanem meg kell
>rendelni. Es ha valakinek nincs meg a garijegyben levo azonosito, akkor
>feltolhatja maganak az elolap nelkuli magnojat.

Igen, de ha van egy szervizes ismerosod (nekem van) akkor o tud nekem 
rendelni hozza, igaz 70e ft, de egy tobb mint 250e ft-os arkategoriaju 
keszuleknel ez meg igy se rossz.
Szoval ez szep es jo, de a gyarban nem ellenorzik a dolgokat, es konnyu 
kikerulni az egeszet, nem kell hozza nagy tudas. Egy ismerosom anno vett 
egy magno - cdtarat 200e ft-ert (be is szereltek neki) majd tonkrement, es 
mikor kiszedtuk lattuk hogy a cdtar kabel ossze van ragasztva magyaruil egy 
autobol ki volt vagva, a fejegyseg oldalan meg feszites nyoma 
latszodott..  (egy kis autohifi beszerelo muhely adta el neki a dolgokat).. 
Nem mert sehova se mennni vele, elvittem az ismerosokhoz, szereztek neki 
kabelt a cdtarhoz, amit elvileg nem lehet venni mert a cdtarnal az a 
lopasvedelem 20e ft-ert, es megcsinaltak a fejegyseget..
Namost ha en minden ilyen iranyu tapasztalat/kapcsolat nelkul igy 
megoldottam ezt a problemat, akkor kerdem en egy olyan akik 
fejegyseglopassal foglalkoznak miert ne tudnak megoldani ?

Szoval autoba ha valaki lenn hagy valamit szinte biztos hogy ellopjak, ha 
az utcvan kell a kocsit hagyni en is inkabb kispolszkival megyek, azt vihetik.

Ant
+ - vegyesfelvagott :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekete Zoli: "Tudomasom szerint 
nem lehet meg az ugyanolyan tipusu magnok
elejet sem felcserelni, mindenik elo csak 
azzal a magnoval hasznalhato amihez
gyartottak! Akkor mit er vele az 
aki megveszi?"

Szerez hozza elolapot. 

Teeby, ugyanerrol: "Es ha valakinek 
nincs meg a garijegyben levo
azonosito, akkor
feltolhatja maganak az elolap nelkuli 
magnojat."

Az elolapot nem a boltban aruljak :-|

****

Gonci Csaba: "Szo esett a foliakrol is, 
vannak fenykepek - a folia picit
lelassitja a dolgot, de nem old meg semmit."

De. Pontosan ez a lenyege. Lelassitja a 
dolgot. A lopasvedelem egyetlen eszkoze a 
lassitas. 

De meg valami az eszembe jutott, ha mar van
riasztonk: kossunk ra egy masodik szirenat,
amit az utasterben, hozza nem ferheto helyen 
helyezunk el. Lehetoleg essen a magno korul
tenykedo fule vonalaba. 

****

Szinten Csaba: "A folia csak a Merci S CL - 
ben van, mint opcio, ezen kivul
a BMW, Audi, Volvo kinal foliat 
60-180e Ft felarert."

Az en autom foliazasa csucsminosegu betores
vedo foliaval 19.5e forint volt majusban. 
Ennnyi penzert enyhen szinezett is :-)

****

Soma az M5-rol: "Igazabol a belvarosban 
valo bumlizas nem allja meg a helyet,
mert zoldhullammal vegig lehet menni 
a teljes hosszaban 2*2
savos uton szinte percek alatt!
Mivel az elkerulo szakasz egy hatalmas 
nagy kerulo, idoben sem biztos hogy 
megeri. De ez nem lebeszeles."

Csucsforgalmi idoszakon kivul biztosan nem
eri meg ezert felhajtani a palyara. Idoben
ugyanaz, kilometerben tobb. Alapos szemelyes
tapasztalat.

****

szarvask: "Egyszeru de tomor kerdes:
Mire jo a KARC jelado?"

Egyszeru de tomor valasz: semmire. Tesztek
azt mutatjak, hogy az elesitett Karc-os
autokat sem a rendorseg, sem a hatarorseg
nem eszleli. Vagy ha igen, tojnak ra.

****

apodmaniczky: "Jo pelda az M7-es palya.  
...  A belso savban 2-3-szor annyi auto 
megy, fele-harmad-akkora kovetesi tavolsaggal..."

Mar csak azert is, mert amig a belso sav meg
ugy-ahogy jarhato, a kulso mar kirazza a 
vesekovet.  

****

Teeby: "A kozelunkben van egy rettenetes 
nagy nyugdijasotthon, amolyan
bentlakasos elfekvo. Kozel a temeto stb..."

Draga Teeby, azert ezt Te sem gondoltad 
komolyan, ugye? Csalodnek benned...

Udv,
Stevie
+ - Hurra, nekunk is... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Jo, hogy tema lett az utobbi napokban a radio-lopas, ma hajnalban a mi Wagon
R+-kat is feltortek :-(((
Akkor tehat volt egy jobb elso uveg, rajta folia, volt egy Clarion magno
 elolap a nem zarhato kesztyutartoban - a la baratnom ), es cserere erett a
kozepkonzol a feszegetes es a jobboldali ajtokarpit a benyomott uveg altal
okozott karcok es arkok miatt.
A biztosito gyorsfelmerese szerint alig 150.000 Ft, szerencsere van Casco,
csak az a sok utanajaras ne lenne... A helyszinelo rendorre alig ket es fel
orat vartunk!
Baratnom letette a nagyeskut, hogy ezutan _mindig_ maganal tartja az
elolapot. Hat....
Ahogy a fenti pelda mutatja, nem lehetett biztos benne a tolvaj, hogy
megtalalja az elolapot is, de azert megprobalta. Az viszont biztos, hogy meg
egyszer nem lesz olyan magnonk, aminek nem az egesz elolapjat lehet levenni
(ennek csak a 6 allomasvalaszto-gombot tartalmazo kis panelt kellett).
Ugyanis mellette allt tobbek kozott az en kocsim is, de az en Pioneer-omnak
az egesz eleje lekaphato, igy nem igazan lehet megallapitani, milyen tipus
is...

Mas

Gondoltam megnezek nehany dolgot a sokat emlegetett archivumban, de a
fejlecben levo cimen nekem nem jon be semmi.
A www.hix.com elerese az eddigi legnagyobb sikerem...
Segitsetek!

Koszi,
udv, Bazsi.

+ - trabant kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Remelem emlekeimben jol kutattam fel, hogy a trabi kereke igy 
nez ki. Szoval evek ota fekszik az utanfutonknak tamasztva (kicsit 
rozsdas, de amugy serulest nemigen latok rajta), ha valakinek kell 
ballasztnak, potkereknek, viragnak, stb akkor a IV. ker Pacolo u 12 
(van egy vegyesbolt, all elotte egy utanfuto egy villanyoszlopnal) 
elol elviheti ejjel nappal :)
Van rajta gumi is ;))))

ADios


Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re: Ford rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>Újabban meleg motornál az alapjárat is
>>ugrál 600 és 900 között, néha meg a kanyar elotti váltás közben teljesen
>>leáll a motor. Üzemenyagszurocsere, gyertyacsere, injectortisztítás,
>>alapjáratbeállítás muszerrel stb. történt,

Nekem 2 eve egy Ford Sierraval pont ezek voltak a tuneteim!
Vittem vele szerelohoz, sot meg nagy kover javitomuhelybe is. Itt az
volt a valasz, hogy ez ilyen, egyutt kell elni vele, ha jol remlik
Sierra tipushibat is emlegetett.

A dolog nem hagyott nyugodni, nagyon bosszanto, hogy pl. be akarok egy
parkoloba kanyarodni, leall, egyes, indulnek, all a motor. Ez nem az,
amit meg lehet szokni.

Vegul egy kis kulvarosi bolt tulajat kihivtam a kocsihoz,
megmutatattam Neki egy szuro kinezetu feher hengeres izet, ami meg
tudtommal nem lett cserelve.
(persze ekkor mar olaj, gyertya,
legszurocsere, meg egy nagy ossznepi Amen mondva az autora. Elozo este
nagy lamerkent motorhazat tanulmanyoztam.  :-))
Aszondta a boltos, injektorszuro. Azonnal vettem is egyet! Ez lenne esetleg az 
uzemanyagszuro?
Elvittem egy rokon muhelyebe, aki feltetette egy szerelovel.

Az auto onnantol kezdve tokeletesen megjavult!!!!!!!
Alapjarat nem ingadozott tobbe, nem kellett gazfrocsokkel eletet
imadkozni a motorba kuplungolaskor, hogy ne alljon le. Alapjarat
beallt 800 korulre, mint a covek. Leallasok megszuntek. Mintha erosebb
is lett volna. En meg piszok mod orultem.  :-))))
(meg zuhant egyet a bizodalmam a szerelokben)

Gondoltam leirom, mert bar irtal szurocsereket, nagyon-nagyon hasonlit
a Ford-od problemaja az enyemhez!

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - harombol a kozepso sav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem Mindenkinek!

 Vegiggondoltam:)).En is kozepen szeretek menni a 3 savbol, pl. M3,
Hungaria krt, M1+7,megpedig azert, mert ugy erzem, hogy gaz eseten
innen van a legnagyobb mozgasterem kerulni. Mellesleg mivel ezek
leginkabb lakott teruleten belul vannak, jobbra-balra is tudok elozni,
ha kell.

 Udv Mindenkinek : -Dani-
+ - Nagyak es a Part (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok es Udv fiatal Nagyak!


> >elet veszelyeztetese alol nem. Nogradi sem adhat olyan utasitast
> >hogy "itt elozzel Jozsikam, mire varsz, vagy kiruglak ha nem
> >erunk oda". Erre miniszterkent sem jogosult. Ha a sofor ettol
> >beszarik es hulyeseget csinal akkor megerdemli.
>
>           Namost akkor laikusoknak elmagyarazom, hogyan mukodik mindez
>         az _eletben_! Ha a sofor nem nyomja, illetve nem azt csinalja,
>         amit mondanak Neki, holnap mar nezhet mas melo utan, a helyet
>         pedig mas veszi at. Emiatt be sem perelheti/fel sem jelentheti
>         a munkaadojat, mert egy esetleges jogi eljarason ugyis mast mon-
>         dananak, hogy miert bocsatottak el. Indokot lehetne talalni
>         boven.

Akkor valamit nagyon nem ertesz. A soformajom ha tenyleg profi lett volna es ne
m
csak egy Partgarazsban nevelkedett kekvillogora jogositott seggfej, akkor ezen 
a
szakaszon (~200 meter) nem ment volna >130km/h-t. Lelassitott volna 80-ra. Utan
a
megint forgalommentes egyenes szakasz jott, taposhatta volna.

Meg fogja erdemelni a sittet.

>           A fentiek egyebkent az elet mas teruleten is nagyban altalano-
>         sithatok: kulonbozo tenderek stb.

A tendereken igencsak mas dolgok tortennek. Ha olvasnal ujdagot, ott meg perre 
is
mennek a cegek.

>           Es meg egy picike OffTopic. Miert ne politizalhatnank?

Mert beszallok en is, meg meg nehanyan, es gondolj bele hogy mi lesz itt. Egy
szaros kis Citroen/Merci pengevillongas is mekkora vihart kavart, kepzeld ugyan
ezt
politikaval. Hogy mast ne mondjak, Szeretett Szellemi Atyad, Horror Gyula resze
gen
vezetett egy Saabot, majd beledurrantott az IFA-ba es a vegen az Ifast buntette
k
meg. Akkor miert nem volt nagy pofad?????? (Gal Zolikarol nem is beszelve, ahol
 3
halott is volt)
Na most itt a flame, egy darabig megint nem olvasunk autos cikkeket.

> Ez egy "szuk csaladi kor" ;-),

Meg amit a paci himbal..... Alig par tizezren olvassak a listat, sokan a
nagyvilagban.

> Tehat: az MSzP-t csak azert utaljak sokan, mert
> volt valos vagy velt serelmeiket akarjak valakin megbosszulni,
> es erre oket tartjak alkalmasnak.

Ebbol latszik hogy az anyatej meg a szad szelen csillog.

> Utaljatok inkabb a Munkaspartot! (Vagy a MIEP-et!)

Amikor a Csurka Pista bacsi lesz a Miniszterelnok, ezt a levelet el fogom neki
kuldeni. Lesz itt meg igazsag ebben az orszagban!:-)))))

> Ketfele ember letezik: az egyik gyuloli
> a FIDESZ-t, a masik pedig teved...

A harrmadik csoportba pedig Nagyak tartozik. O gyuloli a Fideszt es teved.:-)

> Magam (nyiltan vallalom)
> az MSZP-re szavaztam, es arra is fogok.

Aha! Ezert van piros autod...;-)

> (copyright by Nagyak, akarcsak
> az Orbanc Viktor!)

Te meg az ovodai Fidesz csoportot erositetted amikor ez mar szerzoi jogvedelem
alatt allt.

Az vigasztaljon, hogy a szindromaid a korral nehany embernel el szoktak mulni. 
Bar
ugy tunik rajtad meg a Ross doki se tudna segiteni......

Istvan

PS: Uramisten, most jovok ra hogy miket irkalok, meg megelozol jobbrol (bar ez 
eleg
stilustalanul hangzik az esetedben:-) es kirugod a fogaimat.....
+ - Elado autos CD-radio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado a subject, Kenwood 4x40w, csomagolva.
45eFt
CSAK TELEFONON!
06203347577
+ - nopolitika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Nagyak, 

Legyszives ne destruald a "szuk csaladi kor"-t a
hixauton gyulolkodeseddel. Erre szamtalan mas
forum all rendelkezesedre(hixvita, index stb). A
politika szetzulleszti a legjobb baratsagokat,
csaladokat. udv, san
+ - GCsaba ejszaka'i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista, szia Csaba!
Ha netan az tortenik, amire gondolok, es lesz
egy 146-osod, ne csodalkozz, ha elso pesti utad 
alkalmaval egy civil ruhas rendor a BKV-berletet
lobogtatva az izzokeszlet ellenorzese cimen jol 
kiparancsol az autobol, majd beugrik es elhajt!

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Re: Nyugdijasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista, szia Havel Jozsef!

Attol tartok, enyhen szolva figyelmetlen vagy. Irod:
>A HIX AUTO-s lista elsosorban gepkocsik es ezzel 
>kapcsolatos temak targyalasaval foglalkozik, nem pedig 
>a nyugdijasok lenezesevel, diszkriminativ megitelesevel. 
>Jo lenne, ha csak autos temakkal foglalkoznank!

Khm... szoval szerinted ez nem autos tema? Talan nem is
valaszolok a leveledre, ha nem 3 napja irom le egyik,
szamomra "meglehetosen" elgondolkodtato esetemet egy
pesti zebran tilosban atkolbaszolo nyugdijassal.
A nyugdijas igenis egy specialis alfajat kepezi a
gyalogosnak, es mint ilyentol - legalabbis Bpesten - 
nem lehet eltekinteni. Ugyan magyarazd mar meg nekem,
hogy azert szellemileg teljesen leepultnek korantsem
nevezheto emberek tomege miert vannak meggyozodve arrol,
hogy rajuk nemhogy a kozlekedesi szabalyok, de a fizika
es a biologia torvenyei sem vonatkoznak? Alldogaltal
mar mondjuk 5 percet a Fovam teri Nagyvasarcsarnok elott,
ahol a villamosrol leszallo subjectek _leszegett fejjel_,
_korulnezes nelkul_ topognak at a piroson, mert nincs 
kedvuk kivarni azt az egy nyomorult percet, amig a lampa
zoldre valt? (Biztosan ezer mas helyet lehetne meg 
felsorolni, de szamomra itt testesul meg legjobban ez a 
fajta emberi butasag.)

>Teny, hogy a nyugdijas emberek (elorehaladott)koruknak 
>koszonhetoen lassabban mozognak, latasuk rosszabb,
>reflexeik lassubbak a naluk fiatalabb embereknel. 
Igy van. De donto tobbseguk nem hulye, tehat 
felfoghatna, hogy fokozott vedtelensege miatt talan 
megprobalhatna betartani a legelemibb szabalyokat.

>a mozgasserultek, vagy a mozgasukban korlatozott
>szemelyek is, akik nem tehetnek arrol, hogy ilyenek. 
>De ez nem jelenti azt, hogy oket ki kellene zarni 
>barmilyen kozlekedesbol! Felhaboritonak tartom 
>az eloiteleteket.  
En meg felhaboritonak tartom, hogy a mozgas-
korlatozottakat is belekevered. Eddig nem azokrol
volt szo, akik kulon figyelmet es banasmodot erdemelnek,
hanem azokrol, akiktol azert elvarhato lenne a minimalis
egyuttmukodes a kozlekedesben, megsem hajlandok ra.

>Kepzeljetek magat okat az O helyukbe. Nem tudtok atmeni 
>egy zebran mert feltek, hogy elgazolnak az autosok. 
>Turelem es turelem az autosok reszerol.... mindig elengedem
>oket es turelemmel kivarom, amig atkelnek az uttesten

Nem tunt fel, hogy nem errol beszelt senki? Azokrol
van szo, akik nem gyamoltalanok, hanem mindenfele
korultekintes, figyelem es gatlas nelkul atgyalogolnak
a piroson, vagy ahol eppen eszukbe jut... Es ne mondd azt, 
hogy aki ilyen helyzetben elcsap egy gyalogost, annak 
nem megy ra az elete, mert akarmilyen bunko es kocsog 
stilusban vezetnek is egyesek, meggyozodesem, hogy a halalos
gazolast akkor sem tudja feldolgozni magaban az autosok
99%-a, ha a gyalogos volt a hibas. Ennek alapjan 1xuen 
nincs jogod azt mondani, hogy "ez nem autos tema".

Piece:
nme1


"Know your enemy"
+ - MG roadster (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista, szia Fogash!

Elolvastam az MG-s cikkedet, bagyon ql.
Akarcsak az auto, nekem nagyon tetszik a kis
MG. Ez 1ebkent a nehany eve kijott auto, vagy most
modositottak is rajta vmit?

nme1

"Know your enemy"
+ - Passat-os sztori + elozes zarovonalon + Vedem magam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Ketten is irtatok, hogy amit en csinalnek, lenne nagyobb hu-
	lyeseg. Hat nem. Hadd indokoljam meg. Hatha lesz, aki belatja,
	ha nem is mindenki. Probalom _jozan_ervekkel_ alatamasztani a
	mondanivalomat.
	  Arrol van szo, hogy ha utolerek egy ilyen autot, ami a belso
	savban tokol elottem, de nem ott kellene neki, eloszor megpro-
	balom ravenni, hogy menjen le a kulso savba. (Balra index, a
	refit nem szeretem, tul tolakodo...) Ha latom, hogy az istennek
	nem fog lemenni, ha a fene fenet eszik is, akkor elozom meg
	_jobbrol_, mert _joval_kisebb_a_valoszinusege_, hogy pont ak-
	kor huzodik jobbra, mint hogy pont felbukkan valami a kanyar-
	ban/dombteton velem szemben. Es egyebkent is inkabb utkozom
	valamivel, ami lassaban megy, mint en, de velem egyiranyba,
	mint ami ugyanolyan sebesseggel, de velem szembe!
	  Ennek fenyeben en tovabbra is _jobbrol_ fogom kikerulni az
	ilyeneket. Szerintem nekem lesz kevesebb balesetem, mint an-
	nak, aki zarovonalon eloz! Kis adalek: meg jobbra _sosem_ huz-
	tak ram a kormanyt, balra viszont _igen_! Leginkabb autopalyan,
	sok hulye f@sz van, akinel a tukor szerepe csak a legellenal-
	las novelese... :-(
	  Mara ennyi voltam. Udvike mindenkinek:

							Nagyak
+ - Mosoolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hasznalt valaki kozuletek olajcserenel 
mosoolajat? Kerdeseim lennenek:

- erdemes hasznalni?
- mennyibe kerul?
- melyik ceg gyartja?
- milyen kiszerelesben vannak?
- regi olajszurovel kell atmosatni?
- mennyi ideig kell mosatni?
- hany mosasra jo mondjuk egy rendszeres 
  olajcsere is minden cserenel egy 
  atmosas eseten?
- meg mindenfele altalanos tanacsok, 
  tapasztalatok jol jonnenek vele 
  kapcsolatban, mert meg soha nem 
  hasznaltam?

Koszi szepen:

Laci
http://www.geocities.com/agostonl/transam_m.htm

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS