Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2799
Copyright (C) HIX
2006-02-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: Re: Sorbanallas (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Re: Sorbanallas (mind)  40 sor     (cikkei)
3 re: kerekek szama (mind)  83 sor     (cikkei)
4 re: SAHAL (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re: Valasz: re: re: re: sobanallo vs eloremeno *** HIX (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Muszaki vizsga elott (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Re: kerekek szama (mind)  38 sor     (cikkei)
8 Kerekparozas... (mind)  29 sor     (cikkei)
9 re: Re: Re[3]: kerekek szama (mind)  3 sor     (cikkei)
10 Re[2]: kerekek szama (mind)  146 sor     (cikkei)
11 RE: kerekek szama + sorbanallas (mind)  157 sor     (cikkei)
12 kerekek (mind)  66 sor     (cikkei)

+ - re: Re: Re: Sorbanallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

idézet:
Svajcban, ha egy sav megszunik pl. utepites miatt,
akkor kitablazzak, hogy menj elore a megszunesig, es
ott sorolj at a zipzar elven. Nagy fair play tablakat
is kiraknak ott. Igy csak fele olyan hosszan dugul
vissza az autopalya, es jobb esetben nem zarja le
az elozo felhajtot is. Tehat megszuno savnal itt az
elvart viselkedes az, hogy addig haladj benne elore,
amig meg nem szunik es OTT valts savot.

Az persze nehezebb kerdes, hogy a mas iranyba halado
savbol mikor illik atsorolni kulonbozo telitettsegu
forgalmi helyzetekben.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: omega.ttk.pte.hu)
idézet vége:

Nálunk ez úgy működik, hogy mindenki előrerongyol a megszűnősávban. Utána 
nem zipzár, hanem pofátlansági elven besorol a haladó sávba. Deez még 
elmenne. Viszont a szervizúton a mercédeszes, BMW-s, Alfás bunkókezerrel 
előrevágnak, és úgy ahogy vannak, folytatják útjukat a szűkületben is. A már 
lassan, egyesben araszoló kocsinak esélye sem marad a besorolásra.
Ha két ilyen kopaszodó "úriember" találkozik jobbról, és balról, akkor van a 
gáz....
Ugye tudjátok, hogy ez itt nem svájc. A kultúra ötven éve keletről jön. És 
ez tizenhat éve csak fokozódik....

Üdv: Réfi J
+ - Re: Sorbanallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szisztok!

>Az persze nehezebb kerdes, hogy a mas iranyba halado
>savbol mikor illik atsorolni kulonbozo telitettsegu
>forgalmi helyzetekben.

Ha jol ertem, ez a fo kerdes, tehat amikor ket sav van csak,
az egyik kanyarodik, a masik meg egyenesen megy tovabb.

Namost valaki jon _eleve_ a tovabbmeno savban, mikor
soroljon a kanyarodoba? Szerintem amint tud! Ha van helye,
illetve idejeben tudja, hogy merre akar menni, akkor alljon
be a sor vegere. Ha tomott a sor, vagy keson kap eszbe,
akkor lassitson es a tobbiek meg engedjek be zippzar elven.
SZVSZ igy fair.

Persze elore mehet a zarovonal kezdeteig es ott is zippzarolhat
(az egyenesen menoket tok mindegy, hogy hol tartja fel),
de ez nem fair, mert a tobbiek elobb ott voltak ugye.

A leggyorsabb az elol zippzar elv lenne, de ha mindenki ezt
csinalna, azzal feltartanatok az egyenesen haladni akarokat.
(Autopalya szukuletnel ilyen nincs, mert mindenki egyfele megy.)

Az szerintem igenis pofatlansag, ha valaki azert sorol ki a
tovabbmeno savba, hogy elorebb kerulhessen. A tobbiekkel
szur ki az is, aki ha be tudna sorolni, meg csal "egy kis",
tavolsagot, hogy elorebb keruljon. (Ahogy Akos is
megvilagitotta, sok kicsi sokra megy.)

De ha valaki be akar jonni, engedjetek be. Ha tobben,
zippzar. Ennyi.

Amit mondok, az a kozlekedesi fegyelemrol szol, amiben
nem mindig Te "jarsz jobban". Viszont maskor, ha te vagy
a masik helyzeteben, akkor meg igen. (Ez persze
pesszimistakra nem vonatkozik, ok mindig rosszul jarnak.)
:-)

Udv, Jozsi
+ - re: kerekek szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Alapvetoen egyetertek Tibor (mtybor) velemenyevel. Viszont Koronczi
Endre autos szemszogbol kerdezte a kerekparosokat. En ehhez
tartanam magam es nem szeretnem a gyalogos vs. kerekparos vagy
a mire van vagy nincs penz szalat felvenni.

Szerintem a kerekparos autos szemszogbol nezve tenyleg akadaly!
:-) Olyan, mint a traktor vagy lovaskocsi, csak teljesen mas! :-)
Olyan, mert nem olyan a dinamikaja mint egy atlagos autonak,
hanem lassabban gyorsul es altalaban lassabban is halad. Mas a
meretei miatt es a serulekenysegben is.

Raadasul idegesito akadaly! Egyreszt, mert "sok" van belole
(legalabbis gyakrabban talalkozunk vele), masreszt mert neha
elonyhoz jut amig minekunk rostokolni kell (pl lampanal, dugoban)
es megint elottunk van. Harmadreszt meg gondolj csak bele:
totyog elotted egy kollega, vagy totyog elotted egy bicajos.
Szembejovo forgalom, nem tudsz menni. Melyik idegesit _jobban_?
Nana', hogy a bicajos. Hiszen ott az ut es "csak" egy 20 centi
hianyzik a biztonsagos keruleshez.

Azt gondolom, hogy az autosok nagyobb resze minimum(!) tudat
alatt a kozlekedes alacsonyabb rendu resztvevojenek tartja a
kerekparost (kismotorost, gyalogost). Ugy viszonyul hozza, hogy
partfogolja vagy elturi vagy egyenesen kitiltana. Tisztelet a
kivetelnek! Szerintem ez puszta pszichologia, hiszen tenyleg mi
alattunk van a nagyobb ero es a test, raadasul a nagyobb
biztonsag tudata is a mienk.

Mindez sokszor olyan donteseket eredmenyez, ami a kerekparosra
nezve veszelyes (20cm-re zuzok el mellette, nehogy lassitani kelljen,
keresztezodesben jobbra kanyarodok de elotte 10m-el meg
beelozok, kijovok elebe alarendelt utrol - csak amiket szemelyesen
mint kerekparos tapasztalok. Megint: tisztelet akire nem vonatkozik.)
Ezek miatt nem keves batorsag kell, hogy valaki megis a kerekpar
mellett dontson (a beszivott kipufgazokrol nem is szolva).

En eloremutatonak tartanam, ha tudatositanank magunkban, hogy
a kerekparos _egyenrangu_ fel a kozlekedesben. (Kulonben sose
lesz egyenrangu, csak fel. :-) ) Szoval egyenrangu, csak mas, mint
pl. a torpe novesuek a normal novesuek kozott. :-)

A dolgot bonyolitja, hogy a kerekparozashoz nem kell jogositvany,
igy sajnos gyakrabban elofordulhat, hogy a ket kerekes nem tudja,
hogy mit es hogy, marmint kreszileg. Ez persze nem mentesiti
oket a felelosseg alol, csupan azert irom, hogy ez is egy faktor,
amire kerekparosoknal szamitani lehet/kell.

Mindezeket figyelembe veve SZVSZ:

>en soha nem engednem Pesten bringazni a gyerekeimet, de
>meg videken se, nem is kapnak kerekpart soha.
Ha ez komoly, akkor nagyon sajnalom a gyerekeid.

>Termeszetesen minden autos kutya kotelessege ovni es vedeni a
>felhulye, szabalyokat athago, ot ok nelkul veszelyezteto
>biciklistakat, mert ha nem akkor csak szar alakok lehetnek!!!
Bocsanat, de en fel vagyok haborodva ezen a kijelentesen, es ugy
gondolom, hogy a valasz: igen. Azaz, minden autos kutya kotelessege
ovni es vedeni a felhulye, szabalyokat athago, ot ok nelkul
veszelyezteto biciklistakat (hozzateszem: is). Mert felteszem a kerdest:
ha nem ezt teszed, akkor mit mast teszel? Kivegzed? Vagy
felreertettem valamit?

Masreszt, a kerekparosnak is igenis van felelossege es be kell tartania a
szabalyokat, termeszetesen. Ha mast veszelyeztet, akkor felelossegre
kell(ene) vonni. Hogy ezt mikor lehet, vagy mikor teszik effektive is meg,
az mas kerdes - a listan meg mindig elvekrol vitazunk, ugyebar. (Kiveve
a befagyott benzintank szellozot meg ilyeneket :-) ) A sietseg nem jogosit
fel senkit a szabalyok athagasara. Bizony tudja a kerekparos feltartani
illetve veszelyeztetni az autosokat! Majd biztos irnak konkret peldat is.
A lenyeg az lenne, hogy ha egy kerekparos tart fel vagy szabalytalankodik,
akkor is ugyanolyan filozofia szerint kezeljem a helyzetet, mint pl. az elozo
topicban a ketsavos belso savban utolereses szituaciot. Mindket fel
reszerol!!

Ha szabalytalankodik, akkor valahogy figyelmeztetem, elkerulom,
lehetoseg szerint vedem ot is, magamat is, a tobbi kozlekedot is (adott
helyzet hatarozza meg) es csovalom a fejem. A tobbi (buntetes) kivul esik
a hataskoromon!

Udvozlettel, Jozsi
+ - re: SAHAL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> a SAHAL megujulasarol nem tud senki semmit?

Mire gondolsz ?

Ha valakinek valtoztak az adatai, elkuldi nekem es
utana postazom mindenkinek a frissitett XLS tablat.


Szep napokat: Antal Attila
Altea 2.0TDI DSG
+ - re: Valasz: re: re: re: sobanallo vs eloremeno *** HIX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>utaljanak mar at nekem egy ezrest, nektek kulon-kulon
>semmiseg, de ha elegen vagytok, akkor nekem mar jol fog jonni.
Kerlek, szivesen. Ha En a Te, es mindenki hatranyara nyerek 5k -t,
abbol mar utalom is neked az 1k -t :-). Az eletben nem mentem at
csucsforgalomban a Lanc hidon. Ilyen felelotlen igeretet a Becsi
utra nem tennek azert :-). Na most mindenki nem lehet pofatlan, mert
akkor bedugulna az egesz varos. Ugyanebben a musorban hangzott
el, hogy 10-20% ugyeskedovel meg gyorsul is a forgalom, e
folott viszont mar romlik. Osszesitesbem: Amennyit nyersz azzal, hogy
En a foutvonalakat kerulom ahol lehet, de ugyeskesem ahol tudok:
Egalok vagyunk :-). Te ugyanott vagy, En viszont 10-30 percet is nyerek.
+ - Muszaki vizsga elott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Idáig többnyire csak lelkes olvasgatója voltam a listának. De most egy
kis segitségért fordulnék hozzátok.
Egy 2000-es évjáratu Renault Megane boldog és elégedett tulajdonosa
vagyok.  :)
A kicsike most lesz 6 éves és elérte a 60 ezer km-t.
Szoval kellene neki egy alaposabb karbantartás.
Mivel nem szeretném, ha a szervizben olyant is kicserélnének, ami
abszolute nem szükséges, ezért kellene egypár jótanács..
A gépen idáig szerencsére a szokásosokon kívül nem kellett cserélni semmit.
/olajszürő, levegőszürő és pollenszürő volt cserélve, na meg az olaj is
:) /
Szóval a hozzáértőktől kérnék tanácsot, mi az amit mindenképpen illik
kicserélni,
és mi az ami esetleges.
/pl vezérműszíjat mennyi km után illik cserélni?/
Előre is köszönöm:

Josi
Renault Megane 1.4

--
email:
skype: szombathj.
+ - Re: kerekek szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na azert alljon meg a menet:

> Azért a homárokat egy kalap alá venni a
> bicajosokkal, kicsit morbidnak hangzik.
> Az egyik egy természetellenes jelenség, a másik
> pedig a közlekedés egyik lego"sibb formája.

Egy icike picike kulturtortenetet kene olvasni. Ha magadtol nem jonnel
ra: a kozlekedes legosibb formaja a gyaloglas. Mindennemu jarmu
termeszetellenes (es nem is kicsit a Fold szennyezettseget nezve).
Ha kicsit melyebbre asol (akar emberi kulturtortenetben, akar
etimologiaban) akkor kiderul, hogy a 'hombarsag' messze nem
termeszetellenes. Sot, egyes szakertok szerint falka szervezodesu
allatoknal kifejezetten elony, hogy egy reszuk az...

Magan velemeny meg az, hogy *nekem* az eg egy adta vilagon nem volt
soha, semmilyen problemam 'hombarokkal'. Kerekparral, autoval,
jarmuvekkel ugy altalaban annal inkabb. En ezt az egesz hombar ugyet
messze nem ertem. Pontosan mi az a problema, amit meg kell oldani?
Kornyezetemben tobben szenvedtek sulyos balesetet (halalos
gazolas is volt). En inkabb arra koncentralnek. Irigylem azokat,
akiknek ennyi energiajuk van (ferfiak kb. 15%-at kene 'megteriteni').

De hogy tema is legyen: Munchenben elek es itt megoldottak a problemat.
Az alap problema (szerintem) az, hogy a kerekpar lenyegesen gyorsabb,
mint a gyalogos, de lenyegesen lassabb (amikor megy), mint az auto.
Ezt *igazan* csak a harom forgalom elkulonitesevel lehet elerni.
Ez Munchen (de majd minden nemet varos) megtette, igy itt nincs
is problema. Mas megoldas (szerintem) nincs. Igy viszont az emberek
kb. 10%-a jar kerekparral munkaba (ha nincs eso/jeg -- nem csak nyaron).
Szemelyes tapasztalat, hogy lenyegeben azonos sebesseget erek el, mint a
metro es ketszer olyan gyors vagyok, mint autoval lennek (ha parkolast
is beszamitanam, akkor meg jobb lenne az arany). Ja, es sokkal jobban
erzem magam tole. De ugyanakkor itt sem minden fenekig tejfel. Egyre
tobba gorkorcsolyas. Ami jardara tul gyors, kerekparutra tul lassu
es szeles. Nem tudom, mi lesz a megoldas....

Gyula
+ - Kerekparozas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Figyelem a parbeszedet es visszarevedek a multba, 2003. oszere amikor ket
hetet toltottunk Tokioban.

Es bereltunk biciklit. Mert egy metrojegy araert egesz napra lehetett
biciklit berelni es mert oly' sokan jartak biciklivel. Eloszor
megprobaltunk a jardan kozlekedni. Azutan rajottunk, hogy ehhez mi kevesek
vagyunk. A gyalogosok le se kopnek minket, allandoan ossze-vissza
boklasznak elottunk, az osszes tobbi biciklis meg siman elsuhan mellettunk
-> jardan nem tudunk elorehaladni. Ezek utan maradt az uttest. Tokio
belteruleten bicikliztunk, ami oriasi moka volt. Es senki nem probalt
minket sehova se szoritani. Sose felejtem el a latvanyt: en haladok elol,
probalok menet kozben tajekozodni, kedvesem mogottem teker s a sort egy
kamion zarja, amely turelmesen (!!) lepesben halad mogottunk, s nem
probalt meg se elsodorni, se bepasszirozni minket a kanalisba.

Akkor eltunodtem azon, milyen poen is lenne Budapesten is kerekparozni.
Azutan rajottem, hogy ehhez a mai magyar kozlekedesi kultura meg keves.
Amikor megallok a zebra elott, hogy atengedjem a gyalogosokat es jobbrol
probalnak meg elozni, amelyet mar oly modon gatolok meg, hogy 2 savot
elfoglalva allok meg a zebra elott, hogy szerencsetlen gyalogos biztos
aterjen. Szoval vannak kreten autosok, s ezen kivul valoban vannak furcsan
kozlekedo biciklisek, robogosok, gyalogosok etc. Ahogy valaki mondta: ez
egy tarsasjatek.
Az en kozlekedesi elvem az, hogy kivetel nelkul mindenki, aki az utcan
kozlekedik ongyilkossagra keszul, s az en dolgom az, hogy ne legyek
akaratlanul is eszkozuk :) Eddig bejott.

Udv,
Npal
+ - re: Re: Re[3]: kerekek szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az  egyik  egy  természetellenes jelenség, a másik pedig a közlekedés
>egyik legősibb formája.
Lattal Te egy brinyat is a "Beni es Fredi"-ben ?
+ - Re[2]: kerekek szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 2798-ban irta :


>Nem ertelek kedves Attila,
>miert lenne provokacio? Miert kellett volna azt feltetelezni, hogy a
>kerdes felvetese fogvicsorgatast fog kivaltani???
>En azt kerdeztem, hogy "mi a velemenyetek a kozlekedes kerekparos
>reszvevoirol". Es most mindenki elmondja a velemenyet. Mindenki azt,
>amilyen van neki.

Akkor legyszives fogadd el a valaszokat is... :]

>>>Errol beszeltem az elobb. Azt hiszem szinte sehol sincs ugy, es a
>>>kozlekedesben foleg nem, hogy megteheted, hogy egyaltalan ne erdekeljen
>>>a masik. De komolyan - nem martirnak kell lenni, de hogy ennyire szarjal
>>>mindenkire, hat ... :((((
>>
>>Termeszetesen minden autos kutya kotelessege ovni es vedeni a
>>felhulye, szabalyokat athago, ot ok nelkul veszelyezteto
>>biciklistakat, mert ha nem akkor csak szar alakok lehetnek!!!
>
>Ha megprobalok belegondolni, hogy vannak kozottunk olyanok, akik egy
>masik emberben (egy masik kozlekedoben) csak az akadalyt latjak,
>akkor valami merhetetlen szomorusag fog el azonnal.

Azert nehogy elsird magad... :)))
Lehet, hogy en fogalmaztam felreerthetoen, de a lenyege a fentebbi
mondatomnak az, hogy csak a szabalytalankodo es masokat veszelyezteto
biciklisekkel van a porblema, mikozben a szabalyosan kozlekedo,
ertlemes, magukra vigyazni tudo biciklisekkel nincs semmi bajom, ergo
meg sem emlitettem oket.

>Kedves Attila, szerintem az autosokat veszelyezteto biciklistakrol
>szolo elmeleted ellenere se usd el a "felhulyeket" se.
>A kornyekunkon szoktam latni egy motors futart, akinek a dobozara ez
>van irva: "Ha elutsz, valaki ehenhal."

Nevetni fogsz, de altalaban nem szoktam elutni meg a teljesen hulye
bicajosokat sem. Sot eddig meg senkit sem utottem el...
Altalaban defenziv vezeto vagyok es probalom elkerulni a veszelyes
helyzeteket, ill. meg azok lehetoseget is. A korulmenyekhez kepest...

Egyik ismeros viszont mindig veszi a faradtsagot es kiszall megpofozni
az orszaguton ejjel kivilagitatlanul biciklizo delikvenseket.

>>Fiatal vagy meg, azert...
>>Anno meg a gyalogosokat is megbuntettek, ha mondjuk piroson mentek at.
>>Engem is zavar ennek a gyakorlatnak a megszunese. A biciklisek es a
>>gyalogosok mar ott es azt csinalhatnak, amit csak akarnak.
>
>Talan megsem kellene feleleszteni a tizmillio onkentes rendor orszagat.

Sot, meg a maradek rendoroket is nyugdijazni kellene, olyan sokan
vannak... Vagy nem?
Nem a rendorok szama a kerdes, hanem a jogkoruk. Jelen pillanatban
kizarolag az autos a biztos "celpont" szamukra, az egyre bovulo
szemelyisegi jogok miatt. En igenis azt szeretnem, ha a gyalogosokat
es a bicikliseket is megbuntetnek, ha szabalytalankodnak, masokat
veszelyeztetnek.

>>Engem meg az zavar, hogy egyes biciklisek, akik meg eletukben nem
>>vezettek le autoval 1000 Km-nel tobbet, azt hirdetik, hogy mindenki
>>mas alljon haptakba mert ok biciklivel vannak és a gyalogos/autos/stb
>>meg megpusztulhat... :((((
>
>Szerintem itt a HA listan keves olyan hozzaszolo van, aki ne
>vezetett volna 1000 Km-nel tobbet.

Olvasd el az elotte levo bekezdest is... :)))
Ez amolyan enyhen ironikus koltoi mondat lett volna.

>Kizarolag az erveles kedveert kerek szepen egy peldat (ezesetben
>kivetelesen lehet kulfoldi is), amikor kerekparos sulyosan
>megsebesitett egy autost puszta odanemfigyelesbol.

Az egyesek altal teremtett veszelyhelyzet vezethet balesethez, amely
jarhat sebesulessel, halallal.

>Nekem ugy tunik, mintha a kerekparosokat illeto altalanositasok
>teren sokkal elorebb tartanank, de lehet, hogy megint csak a
>gyogyszeremmel lehet a baj. Ugy beszelunk a kerekparosokrol, mintha
>csakis idiotak ulnenek kerekparra.

Te mondtad... :)))
De a viccet felreteve, barki vehet barmilyen bicajt es elokepzetseg
nelkul megrohamozhatja barmelyik utat. Meg a teljesen idiotak is.
Mivel a lehetoseg adott, egyesek ki is hasznaljak...
Altalanositasok nelkul.

>Pont az lett volna a celom a tema felvetesevel, hogy probaljunk
>roluk is ugy gondolkodni, mint a kozlekedes egyenrangu
>resztvevoirol, meg akkor is, ha autoban ulve jelentos a sulyfolenyunk.

Lehet, hogy _egyesek_ egyenranguak, de a nagyreszuk mitol lenne az?
Nekem ugye meg kellett tanulnom a kreszt, + elsosegely + muszaki
ismeretek. A biciklisnek eleg, ha nem borul fel. Figyeld meg az
_atlag_ bicikliseket, hanyan jelzik a karjukkal kanyarodasi
szandekukat? En az utobbi evekben ketszer lattam ilyet! Nem viccelek!
Az _atlag_ biciklisnek fingja sincs a kreszrol, vagy ha megis,
magasrol tojik ra. Nem foglalkoznak a jobbkezszaballyal, behajtasi
tilalmakkal (meg ugy altalaban a tablakkal), sot meg a stoplampat is
igen gyakran figyelmen kivul hagyjak. Valamelyik nap, az egyik
biciklis hulye pics@ a Hungarian a Hos utcai keresztezodesnel ment at
teli ugy teli piroson, hogy a keresztbe jovoknek veszfekezniuk kellett
es csak a szerencsen mulott, hogy nem koccantak. Utana meg ez az
idiota mutogatott nekik, amikor radudaltak. Megemlitenem, hogy ott
volt mellette a bicikliut...

En az automat karban kell tartsam es minden kifogastalan, de legalabbis
jo muszaki allapotban kell legyen, hogy atmenjen a ketevenkenti
muszakin, de egy biciklinek eleg ha gurul...
Szerinted az _atlag_ bicajok hany szazalekan van normalis vilagitas?
Kifogastalan fek? Csengo, vagy barmilyen jelzoberendezes?
Persze rogton ra lehet vagni, hogy hany szar auto is fut ezidoben az
utakon, de ezeket barmikor lehet ellenorizni es szamon lehet kerni a
tulajdonoson.

Vegul, de nem utolsosorban megemlitenem ismet a kerekparosok viszonyat
a gyalogosokhoz. A megosztott utakon allat modjara tekernek, nem
torodve azzal, hogy veszelyeztetik masok testi epseget, de elvarjak,
hogy minden autos vigyazzon es figyeljen rajuk, ha kozuton
kozlekednek...
Ismerettsegi korben ket komolyabb baleset is volt az utobbi evekben,
melyekben biciklisek utottek el gyereket, ill. gyalogost.

Sz'al ezeken szomorodj el inkabb es ne az autosok ellenszenven,
mi meg majd szomorkodunk cserebe a tobbi autos tahosagan... :)
A lenyeg, hogy ne keltsunk es szitsunk mondvacsinalt ellenteteket.
Az atlag autos ugyanis, barmilyen hihetetlen is legyen, elfogadja a
bicikliseket is, megprobalja segiteni is oket, de kivetelek vannak, voltak
es lesznek, mert mindig lesz olyan vezeto, aki ezt nem teszi meg, de
ugyanezek a nepek az autostarsaikat sem, meg ugy altalaban senkit sem
tisztelnek. De a te feladatod, hogy ha mar kimereszkedtel a
forgalomba, ezektol valahogy megovd magad, mert mas nem tudja megtenni
helyetted. Ezt el lehet fogadni, vagy lehet anyazni, tuntetni, utakat
lezarni, de valtoztatni nem fogsz tudni rajta.

UFF! Itt befejeztem a temat, tied az utolso szo.





Udvozlettel: Attila (Mr.Grey)
-----------------------------
mailto:wardog.kukac.freemail.hu
+ - RE: kerekek szama + sorbanallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Na, ezekhez a temakhoz mar hozzaszolnek en is.
Eloszor a kerekparozasrol. Magam (is) roppant
ellene vagyok a varosban valo biciklizesnek, en
a kerekparozast foutvonal tablaval jelzett utvo-
nalon nemes egyszeruseggel megtiltanam. A bicik-
lit hasznaljak termeszetjarasra, ne kozlekedesre.
Kulonben is azt szoktam mondani az olyan iranyu
agitaciora, hogy jarjak kerekparral, hogy kis ba-
ratom, semmi gond, majd te tekersz helyettem, en
meg a nyakadba ulok, persze rad pakolom a note-
bookot meg a szerszamos hatizaskomat, es ha men-
ni kell, a tobb tiz kilos AlphaServert is, es
hajra! Meg jogom van lustanak is lenni.
Azt sem ertem, hogy a kerekparozas miert lenne
megoldas: az ev kb. 250 munkanapjan nagyjabol
jo, ha 50-100 olyan nap van, amikor az idojaras
lehetove teszi. Egyebkent esik, havazik, fuj,
hideg van stb. Akkor meg? Igy nem megoldas a ke-
rekpar.
En egyebkent ugy kozlekedem, hogy _eloszor_
normalisan elmegyek a kerekparos mellett, de ha
van pofaja utana (tok szabalytalanul) elmenni mel-
lettem, amikor pl. pirosnal allok, akkor igenis
elgondolkodom azon, hogy be fogok neki tartani,
mondjuk a kovetkezo pirosnal gyakorlatilag annyi-
ra az ut szelen alljak meg, hogy ne tudjon egyal-
talan elmenni mellettem. Nincs kedvem ki-tudja-
-jobban-akadalyozni-a-masikat jatekot jatszani.
(Megsem teszem meg, nem vagyok onkentes rendor
(lasd alabb), es ehhez nincs pofam sem. Pedig meg-
erdemelnek!)

> Ket sztori: Debrecen, Kossuth ter, nyar, meleg, minden. Kicsi lanyom
> (akkor meg 3 eves) boldogan szaladgal a szokokut korul. Szemem
> sarkabol latom, hogy jon a taho a bringaval ezerrel, nem lassit. A 3
> eves gyerek kiszamithatatlanul fog mozogni, de ez ot nem zavarja.
> Kileptem ele gondolkodas nelkul. Nagyot fekezett, farolt egyet,
> majdnem elesett (nem bantam volna), Azutan karjat lengetve, orditozva
> tovabbhajtott. Eskuszom, ha nem lassit, kicsit visszabb lepek,
> csak a a karomat nyujtom ki, fejmagassagban, es ugy lek*rom a
> cangarol, mint a sz*rt. Mert inkabb o, mint a gyerekem.

Gratulalok az onbiraskodashoz! Remelem, egyszer
majd valaki jol "pofank*r, mint a sz*rt". Csak ugy.
Aztan majd elmagyarazza, miert is nem tetszett ne-
ki a viselkedesed fuggetlenul attol, Te azt jogos-
nak fogod-e erezni vagy sem. Szoval Te egy _felte-
telezett_ dolog miatt _tenylegesen_ bantottal (vol-
na?) valakit.
Na be is fejezem, mert innen csak karomkodni tud-
nek...

>> Mire szamitottal egy AUTOS listan? Ez olyan dolog,
>> mintha egy hetero forumon probalnad reklamozni a
>> homarkodast es utana te lennel felhaborodva, ha a
>> tobbseg elitel...
>
> Nana! Azért a homárokat egy kalap alá venni a
> bicajosokkal, kicsit morbidnak hangzik.
> Az egyik egy természetellenes jelenség, a másik
> pedig a közlekedés egyik legősibb formája.

Mielott valaki az ellenkezojet hinne, hetero vagyok. Bar
egyaltalan nem zavarnak a homokosok, igy kenytelen vagyok
megvedeni oket. _Nem_igaz_, hogy termeszetellenes jelen-
seg lennenek: a termeszet hozta igy letre oket, nem pedig
pl. tanfolyamon sajatitottak el. Ez olyan, mintha azt allitanad,
hogy termeszetes, ha az embernek a (peldaul) kek szin a ked-
vence, de ha (peldaul) a szurke, az termeszetellenes. Errol
ennyit.
A masik, miszerint a biciklizes a kozlekedes egyik legosibb
formaja lenne. Igaz, mondjuk a repuleshez vagy a gordesz-
kazashoz kepest. Viszont eloszor az ember gyalogolt, utana
kozlekedett negykereku jarmuveken (pl. lovontatta szeke-
rek), es csak alig ket-haromszaz eve letezik egy nyomvona-
lon halado jarmu!

> Miért, fordítva nem ugyanez van? És ha belemegy a kátyúba
> mert nem tartottál megfelelő oldaltávolságot, és szanaszét
> gyűrődik a kereke, akkor vajon mehet-e az önkormányzathoz
> kártérítésért?

Bocs, de ha fel a katyuktol, ha valami miatt a neki kijelolt
helyen nem tud kozlekedni, akkor nem _kell!_ Senki nem
kenyszeriti. Menjen villamossal/busszal/autoval/gyalog.
(Ezt irta is masvalaki is.) Nezd, ha pl. az autoknak fenntar-
tott aszfalt tiszta, mig a jarda tok ho, akkor sem fogok gya-
logosan a korut kulso savjaban setalni, mert a nekem ki-
jelolt szakasz szamomra kenyelmetlenul jarhato!

> A "nem is kapnak kerékpárt soha" kicsit átfogóbb értelmű,
> mint a Kerepesi út. Ilyen alapon ne menjen a gyerek lovagolni
> mert leesik, ne pancsizzon a balcsiban mert belefullad,
> ne túrázzon az erdőben mert eltéved és megeszik a vaddisznók,
> ne hintázzon mert kiesik belőle. Úgy egyáltalán semmit se
> csináljon, mert veszélyes.

Ezzel viszont maradektalanul egyetertek. Bizonyara sokan
megkaptak, tobbszor is korbejart egy level "We survived,
didn't we?" cimmel. Pont arrol szolt, hogy ma mar semmit
nem szabad csinalni meg sajat felelossegre sem. Elkeserito.

> Nem ertem, mitol pofatlansag a Komjadi uszoda utan beallni a sorba? :(
> Teljesen szabalyos es logikus, a cipzar-elv alkalmazasa.

Lehetne, ha a kialakult norma nem lenne mas. Engem pl.
szinten irrital, hogy ha en sorba tudtam allni perceken ke-
resztul, akkor az igenis pofatlansag, hogy valaki eloremegy,
es "kunyizza" magat befele. A kozertben a sorban is a cip-
zarelvet alkalmazod?
A multkor a Fiumei uton (tobb hely is van ott, ahol a sor-
banallok koze szoktak masok pofatlankodni) igy nem enged-
tem be egy BMW-st. Persze huzta ram a kormanyt, hatha
"megfosik a szivem", de aztan megiscsak jobban feltette az
autojat. (Megjegyzes: ezzel a viselkedessel _plane_ arra
osztonzott, hogy meg csak veletlenul se engedjem be. Igy
ugyanis nem kerte, hanem _kovetelte_ maganak a helyet.)
Kesobb, miutan valaki megiscsak beengedte, mellem allt
egy lampanal, es atorditott, hogy "szetb*ssza a szamat".
Na ekkor vettem egy baltat. A kesek, nuncsaku, sokkolo
illegalisak, a balta nem! :-) Igen, lehet, hogy ettol meg va-
laki megiscsak megprobalja "szetb*szni a szamat", de biz-
tos lehet benne, hogy ha kiserletet tesz ra, en azt a baltat
hasznalni fogom. Es bar nem elkepzelhetetlen, hogy a ter-
ve sikerulni fog, elotte merlegelhet: megeri-e neki, hogy
ha csak veletlenul megiscsak eltalalom vele, jobban jart-e,
mintha hagyott volna a francba...
Egyebkent - visszaterve az elozo gondolatmenethez - a-
zokra is haragszom, akik beengedik az ilyen tolakodokat.
Ha senki nem engedne be oket, es mar tobbet buktak volna
a pofatlansagukkal, mintha bealltak volna a sorba, tobbet
nem csinalnak, ez egesz valoszinu. En is sietek allandoan
- ez kiderulhetett az eddigi hozzaszolasaimbol -, ezert is
utalom, hogy nem engednek el, ha amugy megtehetnek,
de nem varom el, hogy elnezzek, ha pofatlan vagyok. A
tolakodas egesz mas kategoria (erkolcsileg, nem a KRESZ
szerint), mint a gyorshajtas. (Oke, nagy ritkan megteszem,
de tenyleg csak hebe-hoba, ebbol a tekintetbol nem va-
gyok notoriusan pofatlan. (Vezekeltem... ;-) ... ))

>Anno meg a gyalogosokat is megbuntettek, ha mondjuk piroson mentek at.

Anno. Ma mar mindenki lesz*rja. Volt ugyan a rendor-
segnek egy "latszatkezdemenyezese", hogy buntessek
a szabalytalankodo gyalogosokat, de ket het utan - mar-
ha nagy banatomra - elhalt. Azota tovabbra is kizarolag
az autosokat b*szogatjak, ok a hibasak mindenert. :-(

> Talan megsem kellene feleleszteni a tizmillio onkentes rendor orszagat.

Pedig mar itt is van! Lasd Tibor pofank*rasi megvalosi-
tasat... :-(
Udv mindenkinek:

Nagyak
+ - kerekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar a a bicajnal tartunk egy kerdes.
Adott a kovetkezo szituacio: Megyek az uton a megengedett
sebesseggel (+10% ;-)). A szembesavban jon egy bicajos,
mogotte nagy sebesseggel egy auto.
Szerintetek hova erdemes huzodnom ?
Ha kihuzodok az ut szelere, azzal a szembejovo autost
szinte provokalom, hogy menjen el a bicajos mellett 20
centire ugy hogy egy kerekkel az en savomba atjon.
Ha viszont kozepre huzodok akkor viszont a vadbarom ugy
huz el mellette, hogy surolja.
Tudom, tapasztaltam bicikliskent :-( ha eleg hely van akkor
sokan indexelnek es nagy ivben kerulnek ki, ha van szembejovo
forgalom (azaz egy veszelyesebb szituacio alakul ki), akkor
index nuku, es savon belul eloznek meg (kiveve ha eleg nagy a
szembejovo teherauto).
Szoval szembejovo autoskent hogy erdemes viselkedni ?

Kulonben en vagyok az aki ha biciklis kerul ele, akkor lelassit
akar a biciklis sebessegere is es csak akkor eloz ha eleg hely
van (akkor viszont padlogazzal, hogy minel hamarabb befejezzem)

Ja igen, es bicajoskent tobb dolgot utalok.
A legjobban azokat a vadbarom gyalogosokat akik korulnezes nelkul
lepnek a bicikliutra (es itt nem a jardara felfestett vonalrol
beszelek), de meg naluk is jobban azokat a biciklizo mamakat es
papakat akik ket bicikliut keresztezodesenel nem neznek korul meg
akkor sem ha fel van nekik festve a haromszog az utra (aztan meg ki
vannak akadva, hogy minek csengetek)

A kovetkezo kategoria az az autos aki savon belul eloz, sot ennek
kulonosen azt az alfajat akinel a kocsi hatuljara felszerelt bicikli
kereke epphogy nem akad bele a tukrombe vagy a konyokombe.
Na az ilyeneket ott helyben lelonem. Mar tobbszor eljatszottam a
gondolattal hogy egyszer egy ilyen utan beugrok a bokorba
biciklistol aztan feljelentem cserbenhagyasert :-o.

ja igen en sem szorosan a padka mellett szoktam kerekezni, hanem attol
kb fel meterre, megpedig ket okbol. Egyreszt kulonben az ut szelen
levo buckak, csatornafedelek miatt barmikor szukseg lehetne arra, hogy
felrerantsam a kormanyt, ami igen kiszamithatatlan viselkedes, inkabb
megyek kiszamithatoan egyenesen, masreszt szeretek egy biztonsagi
"menekulozonat" fenntartani, pont a kicentizo autosok miatt.

Es emiatt a beljebb haladas miatt az az autos vesse ram az elso kovet,
aki ugy kozlekedik, hogy az egyik kerek folyamatosan surolja az utpadkat
:-)

Ja igen es hogy ki ne maradjanak autoban ulve meg azoktol a bicajosoktol
felek akik a piros lampanal kivulrol elorehuznak es nem erdekli oket hogy
az indexem azert villog mert kanyarodni fogok, es a tukrom holttereben
eselyen nincs eszrevenni oket. (mas kerdes ha felfestett biciklisav van,
akkor szamitok rajuk)
Ezenkivul azt a kamikazet utalom, akit egyik pillanatban meg a tukorben
latok, majd kovetkezo pillanatban eltunik, majd a jardarol leugrik elem
es egy eles fordulattal (hogy epphogy nem er le a pedal) tovabbtuz.
Ki van zarva, hogy meg tudok elotte allni ha megcsuszik.

Csakhat az a baj, hogy mig autot csak jogositvannyal lehet vezetni,
biciklire pattani barkinek fel szabad.

A'kos

Ha erzeketlen robot vagy, begyujtheted a
mailto: cimet.
Amennyiben erzo humanoidkent irnal,
csereld ki a kukac utan freemail.hu-ra.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS