Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1179
Copyright (C) HIX
2001-07-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: randa Clio (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Amcsi kocsik evjarata (mind)  26 sor     (cikkei)
3 Re: Alomauto + Tigris elejtese (#1178) (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Gaaz van (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Alfa (mind)  28 sor     (cikkei)
6 Fwd: Autolopasok (mind)  74 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #1178 (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Hello (mind)  25 sor     (cikkei)
9 autoimadat (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Ford Escort 1.3 olaj (mind)  53 sor     (cikkei)
11 Teccik vagy nem teccik (mind)  21 sor     (cikkei)
12 fekdob leszedes (mind)  21 sor     (cikkei)
13 atepitett Golf (mind)  14 sor     (cikkei)
14 szeleptanyer (mind)  19 sor     (cikkei)
15 P911 vezetese (mind)  11 sor     (cikkei)
16 mi alapjan dontik el (mind)  30 sor     (cikkei)
17 vetelytarsak osszehasonlitasa (mind)  57 sor     (cikkei)
18 Re: Clio (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Re: Tusnad (mind)  18 sor     (cikkei)
20 OFF (mind)  19 sor     (cikkei)
21 peugeot 206 CC (mind)  46 sor     (cikkei)
22 Alomauto (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Re: Pennzoil (mind)  11 sor     (cikkei)
24 vegyes vagott (mind)  59 sor     (cikkei)
25 Re: sportautoipar (mind)  55 sor     (cikkei)
26 Re: Clio (mind)  12 sor     (cikkei)
27 alomauto es tsai (mind)  43 sor     (cikkei)
28 Alfa-szerelem (mind)  22 sor     (cikkei)
29 Hook (mind)  8 sor     (cikkei)
30 Alomauto (mind)  36 sor     (cikkei)
31 Bal eslo Satuna (mind)  13 sor     (cikkei)
32 Alomauto (mind)  19 sor     (cikkei)
33 Hirdetes-R19 (mind)  14 sor     (cikkei)
34 Sziasztok! (mind)  74 sor     (cikkei)
35 Alomauto (mind)  10 sor     (cikkei)
36 Almaim autoja (mind)  22 sor     (cikkei)
37 Kicsit off. de azert erdekes cikk... (mind)  84 sor     (cikkei)

+ - Re: randa Clio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


FeketeZoli irta:
>>>
Nem tudom mi lelte a romanokat ...
Tobb cliot is lattam az
elmult heten. Nagyon szar dizajn, egy csunya auto, nem 
tudom, hogy mi tetszett anno benne mikor a listan 
elkezdtetek dicserni. Szeretem a
francia autokat de ez minden szinten pocsek.




Hadd legyen egy tippem: Thaliat lattal, ami ott ClioSymbol 
neven fut. A szepsegerol honapok ota megy a vita az Index 
topicban, olvasd el. 


Ismered a modast:
EGYEL SZART!! - tobb milliard legy nem tevedhet!

Szoval egyenlore tobbezer magyar legy szallt erre az 
autora - a roman eladasi adatokat nem ismerem.


Ha pedig megis az 3/5 ajtos Cliora gondoltal - lelked 
banja, vivjal meg Kollmann Tibivel, Stevie-vel, stb. :-)))


udv, deejaytiszy
+ - Amcsi kocsik evjarata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gyakran tapasztalom, hogy az amcsi kocsikat tipus + evjarat
szerint emlitik. Leginkabb az amcsi filmekben szokas, hogy mondjuk
a rendor beszol a radioba, hogy egy 69-es Sedant uldozunk erre meg
arra. Itt a listan is tobben irtatok, hogy egy 67-es Mustang az
alomauto. A kerdesem az, hogy miben kulonbozik egy 67-es Mustang
mondjuk egy 68-astol, vagy 66-ostol? Es hogy lehet ezt peldaul az
uldozo rendorautobol megallapitani?

Az alomauto temahoz erdemben nem tudok hozzaszolni, sok tipus
tetszik, de egyikbe se vagyok olyan szinten beleszerelmesedve,
hogy konkretan alomautokent aposztrofaljam. Legalabbis hirtelen
belegondolva nem talaltam ilyet. Mindenesetre a vagyott autok
kozott szep szammal van amerikai is, peldaul egy 1954-es Cadillac
Eldorado (5600 ccm, 280 LE), ami az egyik autos kartyamban
szerepel. Meg persze a Mustang se kutya :-)

Realis alomnak tunik a Ford Escort kombi, lehetoleg a 92 korul
gyartott hutomaszkkal, mert ez az ujabb, elnyujtott oval nem
igazan tetszik.

A konkretan realizalodott alom pedig a libazold Trabim :-)


Udv: Soma
+ - Re: Alomauto + Tigris elejtese (#1178) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Porsche 911-es (pirosban)

Az nekem is johet! Lehetoleg kabrio, es az 1990 koruli szeria (Carrera II
vagy 4?). A 993, 996 mar nem tetszik. Ugyhogy olyat ne kuldjetek! ;-)))

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Gaaz van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar tobb helyrol hallottam, hogy a PB palackban mas tipusu gaz van, mint
amit a kutaknal lehet tankolni. Azt kerdeznem egy hozzaerto szakembertöl,
hogy van-e adalekanyag az autogazban, vagy csak valami uzleti fogas
mondatja ezt, hogy ne tankoljak maszekban (Nem a propanbutan es a butan gaz
közötti kulönbsegre gondolok, azt magam is ismerem nagyjabol) Eddig sem az
auto menettulajdonsagain (gyorsulas fogyasztas) sem a hangjan nem erzek
kulombseget. Masik kerdesem, hogy milyen idokozonkent kell a gazok kozott
egy kis benzint tankolni hogy ne karosodjon a motor, egyaltalan karosodik-e
ha csak gazzal jarok?
A szerkezet egyebkent egy 8. eves 2105-es lada (bocs hogy ilyen ocska
traktorral budositek itt nektek)
Köszi előre is a felvilagositast !
Szelac
+ - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> !Buenos Dias!
> 
> Lassan az idegeitekre megyek, tudom amiert egy ilyen auto fogyasztasan
> ragodom, raadasul mar par listatarsunkat maganban is zaklattam, de
> szeretnek minel tobb infot, minel tobb helyrol.
> A kerdes tehat: Mennyit esznek?
> 
> Alfa Romeo 33 1.4 iE 
> Alfa Romeo 331.7 iE
> Alfa Romeo 33 1.7 iE 4X4 
> Alfa Romeo 33 1.7 iE 4X4 Sportwagon
> (Termeszetesen mindnel az 1990 utani "csiklampas")
> 
> Bonus kerdesek:
> Az 1.4 -esekbol gyartottak 4X4-et?
> A 4x4-esek mindegyike kapcsolhato, vagy van kapcsolhato es van allando
> (permanent) 4X4?
	Az ujjabb Alfakban van 1.4-es motor? Hallottam valami 1.4 TS-rol...
Ez hanyas Alfa, 146?

> Nagyon varom a valaszokat!
> Elore is koszi!
> 
> Adios, 
> Chucky
> 
> ui.: En most nem kivanok sok csokit, mert epp most eszem meg. :o)
>
+ - Fwd: Autolopasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit.

Ezt a levelet az Audi levlistarol "forwardoltam" at. Vagy micsinaltam
vele. De asszem oda is forwardolassal kerult. Ha nem, akkor bocsanat
BP-tol. Az ekezetek miatt bocs.

>>>

Kedves Olvasók !

Feltunoen csökken a külföldiek sérelmére elkövetett autólopások és 
autóbetörések száma, ami csak az elmúlt évben 42%-al volt kevesebb, az idén 
pedig még ez is megfelezodött. Nos mielott azt hinnénk, hogy a magyar 
autótolvajok emberesedtek meg, vagy az okmányrendszer érte el célját, el 
kell mondani, hogy egészen más - sokkal prózaibb okok - vannak a dolog 
hátterében. A német biztosító társaságok már régebben sejtették, hogy nem 
annyira rossz a helyzet Magyarországon, mint az látszik, és nem biztos, 
hogy német honfitársaik sokkal jobbak lennének a Deákné vásznánál. Így az
elmúlt évben, de az idén is kitalálták, hogy német anyanyelvu 
rendoröket küldenek a magyar turisták által surun látogatott tájakra, 
hiszen ok sokkal könnyebben érintkeznek saját anyanyelvükön a 
panaszosokkal.

Nos a jó ötletnek meg is lett az eredménye. Lassan kiderült, hogy nem 
egészen arról van szó, amirol a megkárosított" németek nagy része mesél 
otthon saját hazájában, a "balkáni Magyarországról" ! Sokkal inkább arról, 
hogy a megunt öregedo német autót célszerubb ellopatni külföldön, de még 
inkább nyereséges ez, ha a német tulajdonos néhány ezer márkáért még a 
kulcsot is odaadja a " tolvajnak" ! Sot vannak olyan ( osszi ) németek, 
akik már szinte iparszeruen szállították a kocsikat ellopatni 
Magyarországra. Természetesen jó alaposan átkozva otthon a magyar 
közállapotokat.

Nos a német nyelvu rendorök alaposan meglepték a kalandos kedvu turistákat. 
Miután a német turista panaszfelvételre a Bundespolizei egyenruhás saját 
rendoréhez került, szinte egymás után derült ki, hogy nem egészen úgy 
történt az a dolog, ahogy a magyar rendornek elmutogatta. Mindjárt 
kiderült, hogy tetotartóról állítólag ellopott surfdeszkát, vagy 
csomagot....."lehet, hogy csak elvesztette".....mihelyt a német rendor 
kérdezgette ki a turistát egy kicsi komolyabban.

A Kiskunmajsán szolgáló Günther nevu rendor - remek srác és mi is szeretjük 
- - például felderítette, hogy egy berlini házaspárnak ( naná, hogy
keletiek) 
eddig minden évben ellopták a vadonatúj Audiját az üdüloben, de érdekes 
módon mindig más biztosítónál kötöttek teljes érvényu biztosítást, ami nem 
jellemzo az osszikra. Az is feltunt Günternek, hogy a már többször is " 
megkárosított" családnak esze ágában sem volt máshova menni kirándulni. 
Mindig és következetesen a "balkáni" Kiskunmajsára jöttek!!  Megfigyelte a 
német család érkezését, ami úgy nézett ki, hogy KÉT kocsival jött a három 
fos család. Persze, hogy a 6 hónapos Audit mindjárt másnap ellopták az 
üdülo udvaráról. Günther alaposan kikérdezte a meglepett német családot, és 
bizony kiderült, hogy már kiskunmajsán várta oket a " tolvaj" aki 8 ezer 
márkát fizetett a vadiuj A-6 osért, majd elporzott vele Szerbia irányába. A 
család a másik kocsival szándékozott kényelmesen hazatérni, és a 
biztosítási összeget bavasalni. Csak akkor lepodtek meg, amikor a majsai 
rendorségen egy originál echte bajor rendorrel találták szembe magukat, aki 
a kihallgatás végén közölte, hogy magyar rendorségi igazolást a lopásról 
ugyan-nem tud adni, de azt garantálja, hogy egy ideig nemigen fogják a 
rozsdás izületeiket Kiskunmajsán gyógyítani a berlini németek. Már kérdés, 
hogy a szerb tolvaj is ráfázott, ugyanis nem tudta, hogy mi rejtozik azok 
mögött a furcsa hungaropan üvegek mögött, amit mostanában szereltek fel a 
déli határátkelok foút felé nézo szembe oldalára. A mögötte muködo 
számítógépes rendszámfelismero kamerák, már 500 méterrol jelezték, hogy a 
kocsi körözött, és az útlevélvizsgálat helyett 4 marcona határor kommandós 
vette körül a kocsit.

A jó eredményeken felbuzdulva, a Holland biztosítók is jelezték, hogy 
jövore 5 fo három nyelven beszélo holland rendort küldenek Magyarországra a 
saját költségükön.

<<<

scsLLAT
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1178 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit!

> Felado :  [Hungary]
> Citroen DS 23i Pallas

Igeeeeeeeeeeeenn!

Nehany evvel ezelott az Autoker (letezik ez meg?) parkolojaban (a
Nagykorosi es a nemtom milyen utca sarkan levoben) sorakozott egy
ilyen, 50e Ft-os kikialtasi aron. Hosszu percekig, vagy tan fel oraig
szabadulni sem tudtam tole, azota is neha eszembe jut. Valami
lefoglalt, vagy milyen auto lehetett es allami arveresre bocsajtottak.
Fejben szamoltam, osztottam, szoroztam. Aztan kiderult, hogy
ezt ugyis valami hiena fogja lenyulni, eselyem sincs semmire.

Meszaros Geza:
> Megkuldik a listat az Alfasoknak es ok beikszelik.

:-)))))))))))

scs
LLAT
+ - Hello (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Inditvanyozom, valljuk be, kinem mi az almai autoja.
Na es azt is, hogy megvalosult-e.


Az en almom egy Ferrari 456 GTA.
Hogy megvalosult-e? Szerintetek? :)))))))

Fogas: megkovezhetsz de en meg a valaszod utan sem ertem hogy az Alfak mert
jobbak annyival a tobbi autonal. En szeretem a Golfomat, szepnek is talalom es
imadok vele jarni. Azt hiszem hogy egy ember autojanak megitelese teljesen
szubjektiv az egyenre nezve mert mindenkinek mas formaju auto tetszik. En meg
soha nem fikaztam semmilyen autot (kiveve egy suzukit) es nem dicsoitettem a
sajatomat. Amit leirtam rola azok szaraz tenyek. Bar az apam vett a kozel multb
an
egy Ventot azt istenitettem a Golf utan (felszereltseg/ar alapjan istenitek). D
e
dontsetek el ti hogy jo auto-e vagy sem  1993-as 18T  16V ABS, pluss belso,
elektromos tukrok, szervo kormany, szervo kuplung, kpzar, fekpadon 158LE,
papiron110KW. Az ara 1.150.000 HUF.

Kulonben a tobbivel teljes mertekben egyet ertek veled.

Bocs G.Laci :)))))))))))))))))).

Sziasztok: Gyugyo
+ - autoimadat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy ideje olvasom a listat, de eddig meg nem szoltam hozza. Az en alomautom
egy gyonyuru fecskefarku 1959-es Cadillac De Ville (7.2 l), szerintem
gyonyoru auto, de egy igazan jo allapotunak (restauralt) ara biztosan
horror:(((((.


udv mindenkinek:

Balazs
+ - Ford Escort 1.3 olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> >Az 1.3-as Ford motoroknal (1988-as Escort-ban) hol lehet 
a
> >hianyzo olajat utantolteni?
> >Sajnos nem vagyok egy autoszerelo alkat...
> 
> Nem akarlak bantani, de biztos, hogy hianyzik belole? 
Leallitott motor
> (legalabb par perce all), kihuzod a nivopalcat, letorlod, 
visszadugod, ujra
> kihuzod. Ekkor kell az olajnak a ket jeloles kozott 
lennie. Az also es a
> felso jel kozott kb 1 liter van, tehat ha utana akarsz 
tolteni, csak
> ovatosan. 

Este leallitom, es reggel nezem meg. Amikor az legutobbi 
olajcsere volt, kb. 3500 Km-el ezelott, akkor utana a max 
jelig ert az olaj, most meg a min jelig.

>Az utantoltes: a motorhazteto felnyitasa utan szembeallsz 
az
> autoval. A motorter bal oldala a motor, a jobb oldala a 
valto. A motor
> teteje a szelepfedel, ez egy lemez, v. aluminium-ontveny 
tepsi, aminek az
> egyik vegen van egy tanksapka-szeruseg. Erre alt. ra is 
van irva, hogy oil,
> olio, vagy egy olajozokanna jele van rajta. Azt 
lecsavarva keletkezik egy
> lyuk, oda kell onteni az olajat.

Erre tippeltem en is, csak elgondolkodtatott, hogy a 
leveszem, akkor ott mintha a szelep mozgato rugokat, vagy 
hasonlokat latnek, es nem voltam biztos benne, hogy jo 
otlet ezekre a cuccokra raonteni az olajat. Inkabb 
csinaltam papir tolcsert, es a nivopalca csovecskejen 
keresztul potoltam az olajat, csak ugy maceras.

> Vigyazat! Ha az olajNYOMAS jelzo lampaja vilagit, az nem 
feltetlenul az
> alacsony olajSZINTET jelzi, sot!

Szerencsere nem vilagit, pontosabban vilagit, de ha beindul 
a motor, azonnal elalszik.

A motor kb. 170 eKm-et futott, az utobbi 20-30 eKm-en 
kezdte el enni az olajat. A szervizben javasoltak a 
szelepszar szimering cserejet, valamint elmondtak, hogy a 
vezermutengely kopott (ez jol hallhato is).

Koszi az infot: Bezso
+ - Teccik vagy nem teccik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Fekete Zoltan irta:
>Nem tudom mi lelte a romanokat ezen a heten mikozben Tusnadon voltam a
>Fricivel, mintha mindenki megcliosodott volna. Tobb cliot is lattam az
>elmult heten. Nagyon szar dizajn, egy csunya auto, nem tudom, hogy mi
>tetszett anno benne mikor a listan elkezdtetek dicserni. Szeretem a
>francia autokat de ez minden szinten pocsek.

En azt hittem, hogy mar kinottunk ebbol a fikazasbol.
Azert, mert egy autonak a formaja NEKED nem teccik, attol az az auto meg nem
szar.
Ha ismered a kocsit, akkor ird meg rola a velemenyed, - mondjuk a
menettulajdonsagairol, utfekveserol, felszereltsegerol, biztonsagossarol,
ararol stb. 

Nekem kimomdottan tetszik a formaja, meg az osszes tobbi ami benne van,
ezert vettem ilyet.

Udv,
Koli
+ - fekdob leszedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mondjuk azt, az egyszeruseg kedveert, hogy fekbetetcsere lesz, csak hogy
>ertheto legyen, hogyan is akarom szetszedni. Azonban nem latom a tengelyre
>erosito csavart. Feltetelezem, hogy az alatt a felgomb alaku fedel alatt
>van, ami a tengely vegere van valahogyan teve.

A feltetelezes helyes, de: a fedel alatti kozponti anya szoritja fel a ket
egymassal szemben allo kupgorgos kerekcsapagyat is. Amikor szetszeded,
nincs gond, de osszerakasnal ezzel kell beallitanod a megfelelo
csapagyhezagot!

>1. Ez a fedel altalaban csavarmenetes, vagy lepattintos?
Szoros illesztessel megy a helyere, tehat befele kalapaccsal kell
bekocogtatni, kifele meg a pereme es a dob koze kell OVATOSAN hidegvagoval
korbe-korbe bekocogni.

Mivel FEKjavitas, inkabb fordulj szerelohoz. Az onbizalom nem minden, es
egy latszolag jelentektelen aprosag is embereletet kovetelhet.



AR 155 2.0TS16V Super
+ - atepitett Golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyetlen nincs benne, az a katalizator. A lamnda szonda
>valahogy maskent van megoldva.
Miert lenne maskent megoldva? Mint tobbszor is elhangzott, a lambda-szonda
a motor utan, a katalizator elott van beepitve. Feladata a motorbol kijovo
nyers kipufogogaz elemzese. Az elemzes eredmenye visszajut a
motorvezerleshez, aki ennek megfeleloen igyexik a befecskendezest ugy
muvelni, hogy a motorbol lehetoleg tiszta gaz jojjon ki. A katalizator egy
passziv elem, a belejuto akarmilyen gazokat utokezeli. Jobb a hatasa, ha a
motorbol eleve tisztabb anyag jon ki. De a lambda-szonda nem tudja, mi
tortenik a katalizatorban, ill. utana. Innet mar nincs visszajelzes, csak a
korny. ved. vizsgalaton derul ki a turpissag.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - szeleptanyer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Plusz otthon meg az is kiderult hogy a motor azert csorgott
>mert a szelepvezetok ugy kikoptak hogy 2mm mozdult oldalt a szeleptanyer.

A szelepvezeto egy igen-igen pontosan megmunkalt furat, hiszen a benne
csuszkalo szelep szarat csak a benzin keni. A 2mm oldaliranyu elmozdulashoz
az is kell, hogy ez az eredendoen kb 8mm furat 10mm-re bovuljon. Ekkor mar
nagyobb atmeron vagy, mint amire a szelepszar-szimmering van huzva, a
szelep kilog az ulek 45fokos reszebol, azaz a szelep nem csuk vissza. Ja,
es a szelepvezeto mar 0,2mm hezagnal is szar, es ektelenul zorog.

Innet ket eset lehetseges:
1.) teged akarnak nagyon megvezetni a szerelonel. Ha igaz az altalad leirt
diagnozis, akkor ez a hengerfej csak nyersanyagnak (gyk beolvasztasra) jo,
nem lehet felujitani.
2.) "tulzas, mint koltoi eszkoz" de erosen alkalmazva
3.) minden igaz, de akkor neked nem valo auto a kezedbe.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - P911 vezetese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>911-esben ultem mar, de meg csak almomban vezettem egyszer. Akkor nagyon
jol
>ment. Neha majdnem lecsusztam az utrol vele, de nem volt semmi baj.
Szabtam
>mint allat. Ez szamomra fontos jelzes, mert valoszinuleg a valo eletben is
>tudnam vezetni. Ezt a kovetkezokre alapoznam: [...]

Jeeeeeeeeeeeezusom!!!!!!!


AR 155 2.0TS16V Super
+ - mi alapjan dontik el (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> mi alapjan dontik el, hogy egy auto pl. kozepkategorias,
>> kiskategorias? Van erre valami egyseges modszer,
>Megkuldik a listat az Alfasoknak es ok beikszelik.

Ettol ledoltem a szekrol... Gezanak +1 pont!

Komolyra forditva a szot:
a kategorizalas szerintem leginkabb hagyomanyokon alapul, a valos meretek
egyre inkabb szamitanak. A nemet dominancia alapjan kialakult erosorrend
szerint kb igy:

mini:  Lupo, Seicento, P106 & tsai
kis: Polo, Corsa, Fiesta, Uno, Punto, Micra, Clio, Starlet, P206
also kozep: Golf, Bora, Astra, Escort, Focus, AR147, Mazda 323, Megane,
Bravo/Brava,
felso kozep:  Passat, Vectra, Mondeo, AR156, 626/ Xedos6, Laguna, Marea, C5
nagy: A6, BMW5, Mercedes E, AR166, Saab 95, P607,
luxus: A8, BMW7, Mercedes S, Jaguar XJ,

Vannak persze athallasok, mert a Bora centire ugyanakkora, mint a Vectra.
De mivel a Bora a Golf csomagtartos valtozatanak, a Jettanak az utodja,
elvben az Astra sedannal kellene osszekategorizalni.
Amerikaban egesz mas a rendezoelv, ott a kocsi ara alapjan dontenek, vagyis
a nyolcmillios Audi A4 2.0-at hasonlitjak ossze a szinten nyolcmillios
Citroen C5 3.0V6 full extras valtozataval. Aztan megnezik, mit kapsz a
penzedert. Szamomra logikusabbnak tunik, mint a nemet/europai
farokmeregetesre hasonlito presztizsharcos kategorizalas.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - vetelytarsak osszehasonlitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gondoltatok mar arra, hogy osszehasonlitsatok a
>vetelytarsakat? Alfa: sportos csaladi auto. Mi felel meg
>ennek a definicionak? nemet: BMW, japan: Honda, francia:???
>Na szoval nezzuk honnan jonnek:
>Alfa: Kezdetektol fogva sport hagyomanyokkal rendelkezik,
>jelenleg a FIAT csoport tagja A regi motorjai meg ma is
>tudnak valamit. 33 1.4 IE 90 pacival veri a normalis 1.6-os
>verdakat

Hazabeszeeeeel!!!Szvsz a regi Alfak sokkal erdekesebbek voltak
teljesitmenyugyileg. Emlitsem a 60as evek Giuliettait, 1.3-karburatoros
motorbol 103LE? Vagy az Alfettak 2.0 DOHC motorjait, ikerkarburatorral
130LE a 70es evek elejerol? A formavilag onmagaert beszelt regen is es ma
is.

>BMW: eleinte nem volt ennyire sportos, de mara igenis jo
>neve van es tenyleg jo autokat gyatanak. Kitartanak a
>hatsokerekhajtas mellett.

Sportosnak sportos volt, kezdve a 02 szeriatol (1602, 1802, 2002, 2002ti,
2002tii), de a regiek allatira rondak birnak lenni. Az autok a 70es evektol
20001ig bezarolag szepek, (kiveve X5, roadster), de az uj 7estol hanyni
kell, annyira ronda lett.

>Honda: A 2nd VH utan kezdtek el nyomulni. Itthon a Civic
>alapozta meg a hirnevet (CRX a repulo koporso) Tuti VTEC
>motorok jellemzik.
tuti gyenge kaszniban.A 80-90es evek Hondai tenyleg nagyon kifinomult
motorokkal birnak, bar a minimalis loketterfogatban torteno
teljesitmeny-hajszolasnak azert vannak hatulutoi, mint azt emlitettem vala.
Formavilag abszolut random, mindig rajzolnak valamit, nincs stilusjegy, ami
vegigvonul a markatorteneten. Ebben meg a Daewoo is lekorozi oket, azok
legalabb egyforma hutomaszkot kapnak. A mai Hondak (elsosorban a Civic idei
verzioira gondolok) ugyanolyan egyenautok, mint barmely mas marka autoi.
Elertek a kello merevseget, nehez lett a kocsi, elertek az alacsony
fordulaton is hasznalhatosagot, maris nem jobb a csucsteljesitmeny a
kategoria atlaganal.

>Hova tartanak:
>Szerintem a marketingesek viszik sirba az alapelvet.
Nagy igazsag, de nem csak a teljesitmenyhajhaszasra igaz. Egyre puhabb
autok jonnek, egyre kevesebb a sajatsagok felvallalasa. Az Alfa 75 volt az
utolso hatsokerekhajtasos modell. Ez sem akarmilyen volt:
Motor->kuplung->kardan->valtoval egybeepitett diff.mu-> feltengelyek ,
kerekek. Igy a kocsi sulyeloszlasa nagysagrendekkel jobb, raadasul a motort
tetszolegesen lehet vinni hatrafele, az elso hid moge. A hatso fektarcsak
nem a kerekagyon, hanem bent a valto mellett vannak. Igy kisebb a
rugozatlan tomeg, jobb a kerek utfogasa es a fekek hutese. Megis kihalt,
mert az elsohajtas lett a divat, igy az utod, a 155-os mar egy viszonylag
kommersz elrendezest (motor elol keresztben, elsokerekhajtas) kapott.

> Az Alfa 105 pacis mocija rohejes,
Azert nem rohejes, csak nem log ki annyira a mezonybol, mint regebben. De
arra ugyelnek, hogy egy "gyenge" 105LE valtozathoz ne lehessen klimat
rendelni. Az 50 lovas 1.0 Suzukihoz lehet...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Re: Clio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szisztok autosok, szia Zoli.

Szvsz az a Clio amit Tusnadon lattunk az nem igazan orig Francia, ikabb valami 
licensz. Pl. Torokorszagi gyartotol. Meg itt vagyok Kolozsvaron . Egy netkavezo
ban.
Leventenek meg uzenem, hogy a HiX autos matricaja Fekete Zolinal van.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.177.40.149)
+ - Re: Tusnad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok.
Sajnos nagyon hamar vegelett a tusnadi 6 nak. Rengeteg meselnivalom van a lista
 reszere. Igaz egy kicsit ide off. Ahhol voltunk Zolival.
Jul 19. e. Szent Anna to, Balvanyos, Kezdivasarhely.
20. a. Brasso, Brasso/ Pojana, Sacere, ( Zoli otthona, hazafele defekt es kuszo
bom kiszakadasa. Kerekcsere variacio cselesztara es ket emelore.
Jul. 21.e. Csiksomlyo, ebed a Hargitan, majd erdei malna es szamoca eves. 
Jul 22. Utolso seta Tusnadfurdon, Bucsu Zolitol.
Jul 23. a. Indulas Bardot fele, egy listatarsam ajanlasara jartam be az utat. M
egerte. Kosz Doki. Majd Segesvar / Rulez /, Nagyszeben.
Jul. 25. e. Gyulafehervar, Nagyenyed, Kolozsvar.
Simleyt keretik hozzakepzeni, mert nem vagyok hozzaszokva az Angol billentyukho
z.
Szombaton mar valszeg ismet otthon leszek.

Udvozlettel< Frigyes

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.177.40.149)
+ - OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
 [Slovak Republic] wrote :
>A lista idetlen hatterhangja miatt egy het Shift+Delete.

Ezennel megkerem a tisztelt Autosokat, hogy hagyjak
abba az ALFA (csupanagybetuvel) fikazasat, mert
egy autos tarsunk ezt nem birta tovabb es bojkottalja
az ujsagot.


Csaba ne csinald ezt, hogy leszunk meg Nelkuled.

zotya.

.... kicsit ugy erzem magam, mint a durcas kisgyerek, 
kinek elvettek a jatekat ... ;-)))))))))))
--
Chcete si stiahnut najnovsi kvalitny software zadarmo?
Skuste: http://www.tahaj.sk !
+ - peugeot 206 CC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar szemezgetek egy ideje az uj 206 cabrioval,
ugyhogy elmentem a Dozsa Gyorgy utra erdeklodni.

1. bemutato auto nincs, ne is almodjak rola.
2. ok, lattam az utcan ugyhogy szeretnek rendelni egyet
3. rendben a szallitasi hatarido 2003 !!!! februar.
4. na erre nevettem egyet es kijottem az uzletbol.

Azert gondoltam nem adom fel es elmentem a
szentendrei uti kovacs? peugeot-ba is.

Itt annyi pozitivumot talaltam, hogy a bejaratnal
egy igen mutatos (pont az esetem) holgy uldogelt.
Persze informaciot semmirol nem tud adni, de
eliranyit az ertekesitohoz. Itt szakasztott ugyanaz a
beszelgetes zajlik le mint korabban. Vagyis a
szallitasi hatarido kb masfel ev!!!

Kerdezem akkor minek hirdetik a CC-t milliokert
uton utfelen? (mar kezdtem volna gyakorolni a
haton atfordulos beulest.)
Nem ok, hanem a mo-i peugeot nyomatja a hirdetest
ezerrel.

Alternativakent felmerult a 206 GTI, ami
borulessel es tetoablakkal kb 4.5 millio lenne.
Ennek 2 honap a szallitasi hatarideje.
Termeszetesen kiprobalni ezt sem lehet csak a
60LEros sport modellt.

Van valakinek egyeb otlete? Egy kis autot szeretnenk
varosi autonak, max 5mFt-ert, de nem Cliot, es
Alfa 147-et sem, mert a masik autonk Alfa.
Ahogy nezem az autokat, nemigen van kisauto,
ami tetszene a 206-on kivul.


***

Almaim autoja: Talan egy Maserati (hogy a realitasok
talajan maradjunk.) A genfi autoszalonbol egy uj
Bugatti, vagy Aston Martin, esetleg a legujabb Ferrari,
habar ezek napi kozlekedesre nemigen hasznalhatoak.


kgy
+ - Alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Az elso a Fiat X1/9 volt, nem is nyugodtam, amig nem vettem
egyet! (94-96), utana a Nissan 100as (az is lett, 98-2000) most pedig epp
egy alfa spider, vagy egy 02-es BMW (esetleg ebbol a cabrio) az
alom. (ugyse nyugszom amig valamelyik be nem kerul a garazsba) Vegszukseg
eseten bevallalnam az 1/9-et ujra! :)


   Geza
+ - Re: Pennzoil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Olajcserem lesz mostanaban. Mit szoltok ehhez: Pennzoil 15W40
> Muligrade. R19 -be belerakhatom. Most  STP 15W40 van benne. Ezekkel
> az olajokkal mennyit mehetek?
>
> Haaat en nem tennem bele az automba. Nem szeretem ezeket a nevenincs
> olajokat (vagy inkabb nem annyira kozismert). A Tescoban van most

Haaat, en ugy tudom, hogy a Pennzoil Amerikaban eleg nagy marka, de itthon
valoban nem olyan kozismert, hasonloan a Valvoline-hoz.

Szabolcs
+ - vegyes vagott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem kormanyzok !

Mai napi szofosasom elott szeretnem kituntetni az aranykoszoruval ekesitett
kuplungpedal-erdemrend aranyfokozataval Gonci Csaba polgartarsunkat, a
nagymultu Kukori es Skotkoda muvek gyartosorarol erkezett, a kod elottem-kod
utanam kategoriaban indulo Octavia kombi bemutatasaval kapcsolatos cikke
utan. Egy szo mint szaz, ha egyetlen magyar ujsagiro csak tized ilyen
eppeszuen tudna egy autorol nyilatkozni, garantalom az ujsagnak husz evig
elofizetoje lennek. A fentieket Fogash is magara veheti az egykor megjelent
S Mercis beszamoloja miatt.
Sajnos a mai autos ujsagirasnak sikerult elernie azt a szintet, hogy ujabban
az autos omlengeseiket mar neki sem kezdek elolvasni, mivel annyi buta,
sotet, agyalapi baromsagot tudnak ossze agyaskodni, hogy az ember sikitva
keruli meg a haztombot.  Ma kishazankban autos ujsagiras NINCS !!! Par
hettel ezelott volt szerencsetlensegem vegignezni az automania cimu okadek
osztalyu marhasagot. Konyorgom azokat a felhulye embereket honnan a tokombol
szalasztottak oda ? Olyan butan adtak elo a semmit, hogy kinjaban meg a
konektor is ivet huzott. Ezek az emberek ket dolog miatt gyartjak ezt a
hulladekot:
1. utalnak dolgozni
2. az autot a tokuk meghosszabbitasanak velik, es ezert szeretnek benne
fesziteni

Csabi, Fogash ! Ha felidegesitenek, majd osszeallunk oszt csinalunk valami
verpezsdito musort? Mondjuk en leszek a producer. Dolgozni pl en is utalok,
es szo-szo a tokom is lehetne hosszabb :)))

- Esther:
>elitelni. Ez mind szep es jo lenne, ha minden tipusnal mukodne. De nekem
nem
>ez volt a tapasztalatom.
>Bizonyos tipust lehet szabadon dicserni, a tobbibe belekotnek.
>(Ez legutobb is megtortent, amikor pedig csak egy artalmatlan lista
>letrejottet jelentettem be...)
Emlekszel, amikor debutaltam a listan milyen ugyes kis BMW flamet inditottam
?
Ma meg utana fordulok minden uj 3-as BMW-nek, es az asszonypajti ilyenkor
remego hangon kerdezi, hogy "ugye holnap reggel nem a Wallis-nal kezded a
napod ?" :))) Erzi a veszelyt a draga :))) Latod, az igazsag
gyozedelmeskedik, s a gyaurok idovel megternek.

- Fogash:
>4-5 millios uj autokat. Ez szvsz mind statusszimbolum, lassa a szomszed,
>hogy nekunk futja, de a torlesztoreszlet es a villanyszamla egyutt mar
>likviditasi problemakat okoz6... :( Ezek kozott meg soha nem lattam Alfat.
A leveledben jol ereztetted a magyar hozzaallast. A kornyekunkon is sok a
panel A4, es panel Golf IV. DE !!! Erdekes, az uj Alfak kozul mindegyik
kertben all !! Tobbek kozt ezert irtam, hogy uj Alfat szinte csak tehetos
ember vesz, ellenben a Golf felenk a feltorekedni kivano emberek szimboluma.
Na ezert (is) tart nalam ott ahol.

- pzoltan a 106-os Peugeot-rol:
>Irjatok nekem minden jot es rosszat rola, maganban, hogy
>ne legyen flame belole.
NE CSAK MAGANBA !!! Miert vagyunk akkor "lista"
??????????????????????????????

Koszonettel:
Marci
+ - Re: sportautoipar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Ezt most komolyan irtad??? A BMW-t meg ertem, de miert 
pont Merci???
>Az elmeny nem csak a tudolapito gyorsulasbol johet. Nekem 
elmeny volt az
>E270CDi a maga 300+Nm nyomatekaval, elmeny volt az S430, 
ahogy 200 felett
>is csendesebb volt, mint barmi mas, amiben korabban ultem 
120nal. Az is egy
>menetelmeny!
Igy mar ertem. En arra a reszre gondoltam, hogy mennyire a 
vezetes elmenye a meghatarozo. Elfogadom, hogy az is 
elmeny, ha vmi csendesen, kulturaltan teszi a dolgat.
Probaltam mar tobbszor is kifejteni, hogy mindenkinek mas a 
fontos es ha az adott ember megtalalja a szamara kedvezo 
tulajdonsagokkal biro tipust, akkor jo elmenyekben lesz 
resze -> szeretni fogja az autojat -> elonti az agyat a 
sz@r, ha vki leszolja. Keves olyan lesz aki megerti, hogy a 
leszolonak mas igenyei vannak es azok alapjan az O autoja 
nem sokat er.

>A nemet "sportautoipar" egyre inkabb elmegy a kenyelem + 
ero+ optikai tuning
>iranyaba.
Igazabol nekem az M szeriaban pont az tetszik, ami pl az 
RS4-ben is. Kozel szeria kinezetu auto es iszonyat technika 
van alatta. Ha egyszer eljutnek oda, hogy akarhany autom 
legyen, valszeg egy ilyennel jarnek munkaba, de joval elobb 
vennek egy olyan autot ami csak a vezetes elmenyeert van 
(pl Ferrari, Lambo stb). Viszont ha nem vagy annyira 
autobuzi, hogy legyen 5 db autot, megelegedsz "csak" egy M-
essel vagy RS4-el.

>VD-en latszik, hogy nem egy szeriaauto, hallani is rajta, 
beulve is erzed.
Mondjuk nagyon nem nyalaztam korbe, de orbitalis ismerteto 
jelet nem fedeztem fel az oven sem. Persze sok kis 
aprosagtol mas lesz az osszhatasa a kocsinak, de ez szvsz 
az optikai tuning fogalma...
Az EVO VII persze messzirol uvolt, de nem azert hogy 
lassad, hanem mert _kell_ra_ az a diszno nagy szarny. 
Anelkul viszont, nem nagyon logna ki az optikai tuningosok 
korebol.
Egy regebbi STi-t egesz kozelrol tudtam mar vizsgalni, de 
ott sincs tul durva optikai tuning, mint pl a Clio V6-nal.
Mas kerdes, hogyha ranezek, azonnal tudom mirol van szo...
Ha a mostani eszemmel kene valasztanom  egy EVO-felet 
valasztanek. Barmilyen idoben gyors tud maradni es 
barhova/barmikor el tudna vinni. Ennyi erovel voksolhatnek 
egy RS4-re is, de abban nem suketulnek meg es nem razna le 
a vesemet :-)
Egy csaladdal, vagy me'g egy X-el a hatam mogott biztos 
ujragondolnam a dolgot...
VTI
+ - Re: Clio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

....Tobb cliot is lattam az
elmult heten. Nagyon szar dizajn, egy csunya auto, nem tudom, hogy mi tetszett 
anno benne mikor a listan elkezdtetek dicserni. Szeretem a francia autokat de e
z minden szinten pocsek.
Minden jot, Fekete Zoltan mailto:
--------------------
Teljesen jol summaztad a lenyeget ;-))

Joey
www.audiklub.hu

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 155.248.191.121)
+ - alomauto es tsai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok.
Sokan irtok itt mindenfele alomautokrol.Az az igazsag, hogy telleg 
soxor mexabjak a monetaris dolgok ezt a temat.Nekem
mar kijovetelekor nagyon teccett az R19.Most egy ilyet birtoklok, 
tehat valamelyest sikerult.Amolyan megfizetheto
alomauto. Persze rengeteg auto teccik meg; ,
BMW-k,ujabb Alfak, mongyuk egy Sportvagon, nagy diszno amcsi 
V8-asok pl Chrysler Vision,pici angol sportkocsik,a \"gazosabb\" VW-
csaladbol a Leon 1.8T,vagy valami vr6,egyszoval az atlaghoz 
hasonloan a \"pitbullabb\" autok.
Egy baratom nagy Mustang fan,be kellett latnom, mikor mutigatta 
kepeken, hogy melyik melyik, telleg egy csoda kivulrol.
Mostanaban a Renault Laguna II,ClioV6 es a Jaguar XJS V12 a 
csucs.
(Telleg, Tiszy mester, hol lehetne egy ilyennel egy probakort menni?
Sajna a Renault-majalison kihagytam :-((( .Marmint a Ronokra 
gondoltam.De ha tucc Jaguart... :-))) )
Egyebkent ram 6 a propaganda.A kovetkezo auto lehet, hogy Alfa
lesz.Csak hasznaltat felek venni, ujra egybe kifizetni meg meg nincs 
annyi gempa.Reszletre meg sose veszek semmit.De ez off.
Mikor a Ronot venni keszultem, nezegettem Lancia
Delta-t (az ujabb gombolyubbet), ill AR33-t, kivulrol gyonyoruek, de 
a belsejuk elegge silany benyomast tett ram, a korabeli egyeb 
tipusokkal osszehasonlitva is(bocs, most nem fikazni akarom).
A Rono sokkal ergonomikusabb szvsz.
De az ujabb Alfak mar teccenek(145,es folfele)Egy 145 ost sikerult 
mar kiprobalnom, de eleg szar volt az ut es csak kb 1 km en(igaz, 
Nagyak?).Viszont valaki vihetne egy korre vmi 2.0TS-sel...
Hmmm, Fogash, nem jarsz vmikor Pest fele? :-)))))
Na megyek , mert mar sok lesz belolem.

Ui:egy szamomra erdekes sztori roviden:
egy VW-s baratom az en Ronommal ment nyaralni, mert az o 
Golfjarol leesett az elso rencam(addig en hasznaltam, Pesten 
elmegy az felkialtassal), hat meg azt az omlengest mikor visszajott
, hogy milyen kenyelmes, kellemes rugozasu,,huu a kovetkezo 
biztos francia lesz stb ...En meg csendesen mosolyogtam. :-))
Az o Golfjarol csak annyit, hogy a motor egy picit nyomatekosabb 
alul, de semmi tobb.(R19 1.4 75Le vs GolfIII 1.4 XXLe)

A mamor legyen veletek :-))
Udv
KZG
+ - Alfa-szerelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>az alfas nem statusszimbolumnak vesz
>Alfat. Szereti, elvezi, szepnek tartja, imad vele jarni. Ahogy sokan
>megirtak: szerelem.

Tessek mondani, akinek nem ALFA ROMEO markaju
szemelygepkocsija van, az mar nem is szeretheti?
Kikerem magamnak. Ennyire meg VD sem volt elvakult.

****************************
Par honapja lattam egy torestesztet egy nemet autos
musorban. Az Alfa 166 ugy tort ossze, mint egy
sorosdoboz. Az utaster osszecsuklott, bal elso ajto
kinyilt, a babu feje az auton kivul. brrr....
Utana mutattak a hasonlo kategorias Mercit.
Az orra harmonika, utaster betonmerev. Az utkozes utan
a bal elso ajto ugyanolyan finoman nyilt es zarodott,
mintha mi sem tortent volna.

Amugy szep auto.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Hook (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ui: Asszonypajtas Asconajat sikerult eladni, es talan nem veletlenul,
> de egy Renault Megane-t kapott. Most en milyen imado vagyok??
Asszonyimado :-)


csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

VTI irta:

> Legalabb 5 percig bamultam a sarga (!!!) karosszeriat.
Milyen rendszam volt rajta?

> Megis miert nez ez a hulye hondas gyerek (marmint en) egy Audi kombit???
Ne aggodj, mindenki megnezi... :)))

>Aki ilyet kerdez az a fogaim kozott mormogott csodalkozo
>karomkodasok kozul talan csak ezt nem erti: RS4.
Egyszer volt szerencsem ahhoz, hogy alaposan szemugyre vehessem, es vittek
vele egy kort.
Egyszoval: brutalis. Ket szoval: nagyon brutalis. :)
Az egesz eleje egy baromi nagy huto... Olaj, víz, 2 toltolevego stb...
Nem eleg, hogy gyonyoru, meg motort is raktak bele...
Az en velemenyem szerint az auto semmit sem tud, azon kivul, hogy
lerakja a hasat a foldig es eltori a bennulok nyakat...

> Egy igazi farkas baranyborben.
> De talan jobb hasonlat a terminator giliszta borben...
Bizony :)

Teny, komoly darab...
2.7 V6
30 szelep
Biturbo
2 intercooler
381 LE
Elso fektarcsa 360X32
Hatso fektarcsa 312X22

Koltai Peter

VW Scirocco 16Vt
+ - Bal eslo Satuna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdelyt jarna atyam burlesc-filbe illo jelenetek kozepette 3 darabra
torte a Favoritom bal elso Satuna oldalablakra szerelheto legterelojet.
Nincs egy ilyen folos peldany valakinak a T.listatagoknak vagy
ismeroseiteknek? 
Vagy Frigyes, lehet igy fel parat is venni Satunaektol? Mit kostalna egy
fel par? 
Gondoltam ha nem draga kicserelem, mert a folso elebol mar hianyzott, de
atyam megoldotta ezt a problemat... 
Udv mindenkinek!
  Zoli
   Skoda Favorit
+ - Alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv nektek!

> Inditvanyozom, valljuk be, kinem mi az almai autoja.
> Naes azt is, hogy megvalosult-e.

Hat, lahat hogy mosolyt csalok az orcatokra, de az en almaim autoja most
egy rallye piros Skoda Octavia RS. Eddig csak Skodam volt es fene tudja,
de meg nem csalodtam benne. (mazlista vagyok) Amugy sorrendben ezek
voltak almaim autoi: Audi RS Coupe Quattro, Opel Manta 2.4i, Audi S2,
Opel Calibra 2.0t 4x4, Skoda Rapid/110 R Coupe (persze tuningolva), Alfa
Romeo 156 2.5 V6 es a Skoda amit irtam... 
Eddig mindebbol megvalosult egy Skoda 120L es a mostani Favorit Lx, de
majdnem sikerult egyszer 90e-ert venni egy lepusztult 110R Coupet, sajna
gyozott a jozan esz... Nem adom fel! 22 eves vagyok es megfogadtam, ha
az elkovetkezo eveimben zsiroskenyeren kell is elnem, lesz egy Octavia
RS-em.

Udv: Zoli
      Skoda Favorit
+ - Hirdetes-R19 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hatha erdekel valakit:
Renault 19 Chamade, 1.4-es, 1991-es, feher, 4 ajtos, nagyon szep allapotban ela
do. 
Extrak: kp.-i zar, riaszto, all. szervokormany, el. ablak, radiomagno, vonohoro
g, stb. 
Iranyar: 850.000 Ft
Erdeklodni: 06-20-3134-769

Sziasztok
Jani

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: cerberus.dunaferr.hu)
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

„HA> Masik kerdes: Tud-e valaki radar+laser jelzo 
beszerzesi forrasrol M.o-on,
HA> vagy Nemetorszagban Erlangen kornyeken?
M.o-on akarod hasznalni? Ismeros altal szerzett 
tapasztalat: _nagyon_
kemenyen buntetik a rendorok, ha megtalaljak. Maganban 
meselek, ha
erdekel.”

Mike maskor irta:

„multinacionalis cegnel. Munkajahoz elengedhetetlen a 
jogositvany,
ezert is vett egy radar+lezer jelzot. Ennek a kutyunek ra 
kell latnia
a meromuszerre a lezer miatt, ezert nem rejtheto muanyag
karosszeria-elem moge. Ugy oldotta meg, hogy az utasoldali 
napellenzot
megbuheralta, es az ellenzo es a teto koze rakta be. Ha nem 
figyelte
az ember, nem is lehetett eszrevenni. Jol is mukodott 
minden, egeszen
egy igazoltatasig. Papirok, autopalyan nem eg a lampa, ov 
nincs
becsatolva, kezdtek alkudozni a birsagon, amikor egyszer 
csak: "Mi az
ott?", "Hajtsa le a napellenzot", "Vegye ki onnan", "Honnan 
van?",
"Ugye, tudja, hogy ezert feljelentem?"„

Szamomra a kulcsszo: ha megtalaljak. Tehat: tud valaki 
beszerzesi forrast, illetve jobb otletet a napellenzonel? 
Persze olyan keszulek lenne jo, amelyik radart is meg 
lezert is jelez, illetve nemcsak az amerikai frekvenciakon 
dolgozik, hanem a magyarorszagiakon is.

Egyebkent a lezernel nem ertem a dolgot: amikor az en 
keszulekem eszreveszi a sugarat, akkor gyak. abban a 
pillanatban a rendor is engem, meghozza reakcioidon belul. 
Akkor meg mit er az egesz? Vagy rosszul latom a kerdest?


 irta:

„Ez az ! De mint irtam milyen elmenyt tud egy 1.4-es 
Astras, Golfos leirni ?
Esetleg, hogy otthom milyen jol lerendezte az asszonyt ? 
Hat errol is
szivesen olvasnek, de nem ezen a listan :))”

Ez jo volt! :)))) 
Azert erdekelne, hogy peldaul Mike milyen Galantot hajt, 
Lagunarol is lehet am meselni, plane mondjuk BMW-rol …..

Alomauto: BMW M5 Racing Dynamics tuning (500 LE folott). 
Kerdes: nagyon ciki lenne negykerekhajtasos valtozatot 
csinalni? Amiota rovid ideig Subarut vezettem, azota a 
bolondja vagyok ennek a dolognak. Kanyargos hegyi uton 
hihetetlen stabilitas es biztonsagerzet. Mert azert nem 
art, ha az ember nem 1 napig jar az alomautoval es annyira 
nem tudok vezetni, hogy egy M5 RD-t e nelkul ki merjek 
hasznalni.

Igy viszont Audi RS4. Mas kategoria, de legalabb 4 kerekes.

Azert a Merci 7.3 Brabus se gyenge ….. 

Apropo, olvassa Mondeo tulaj a listat? (Mondeo 24 V) Karesz 
merre jarsz???

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Alomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Nekem ket alomautom is van, az egyik egy Volvo 960-as kombi - esetleg V90-es - 
(3000 cm3, soros hathengeres motor), a masik pedig egy 1993 elotti Saab 900 Tur
bo (mondjuk egy 92-es Commemorative Edition). Jelenleg egy Volvo 360-assal jaro
k, szoval kozeledek az alom megvalosulasa fele :-)

Imre

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.56.119.154)
+ - Almaim autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdeklodessel olvastam az Alfa-flame-et.

Az en felfogasom egy masik irany, mint az Alfasoke, altalaban minden
targgyal kapcsolatban azt szeretem, ha se nem hivalkodo, se nem feltuno, de
maximalisan kiszolgal. Ezert bizony utalom azt is, ha olyan dolog van a
birtokomban, ami miatt megbamulnak, egyszeruen zavar.

En a jelenlegi piacon az Octaviat (foleg kombi) tartom a sajat favoritomnak
a nyujtott szolgaltatasok es az ar alapjan. Igaz, hogy az alapverzio fapad,
de ha valakinek a nagy belso ter es a kituno ergonomia tobbet er, mint az
elektromos ablak es tsai, akkor megeri a kompromisszumot.

Ami pedig ugy altalaban megdobogtatja a szivem, mint auto, az a 850-es kombi
Volvo, es a 940/960 sedan.

Csaba!

A tegnapi irasod alapjan ugy ertettem, hogy az Octaviat sokat lopjak. Jol
ertettem? A gyari immo mennyit er? Van benne MUL-T-LOCK is mellette, de
azert az ordog nem alszik...

udv,Akos
+ - Kicsit off. de azert erdekes cikk... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Feltunoen csökken a külföldiek sérelmére elkövetett autólopások és
autóbetörések száma, ami csak az elmúlt évben 42%-al volt kevesebb, az
idén
pedig még ez is megfelezodött. Nos mielott azt hinnénk, hogy a magyar
autótolvajok emberesedtek meg, vagy az okmányrendszer érte el célját,
el
kell mondani, hogy egészen más - sokkal prózaibb okok - vannak a dolog
hátterében. A német biztosító társaságok már régebben sejtették, hogy
nem
annyira rossz a helyzet Magyarországon, mint az látszik, és nem biztos,
hogy német honfitársaik sokkal jobbak lennének a Deákné vásznánál. Így
az
elmúlt évben, de az idén is kitalálták, hogy német anyanyelvu
rendoröket küldenek a magyar turisták által surun látogatott tájakra,
hiszen ok sokkal könnyebben érintkeznek saját anyanyelvükön a
panaszosokkal.

Nos a jó ötletnek meg is lett az eredménye. Lassan kiderült, hogy nem
egészen arról van szó, amirol a megkárosított" németek nagy része mesél
otthon saját hazájában, a "balkáni Magyarországról" ! Sokkal inkább
arról,
hogy a megunt öregedo német autót célszerubb ellopatni külföldön, de
még
inkább nyereséges ez, ha a német tulajdonos néhány ezer márkáért még a
kulcsot is odaadja a " tolvajnak" ! Sot vannak olyan ( osszi ) németek,
akik már szinte iparszeruen szállították a kocsikat ellopatni
Magyarországra. Természetesen jó alaposan átkozva otthon a magyar
közállapotokat.

Nos a német nyelvu rendorök alaposan meglepték a kalandos kedvu
turistákat.
Miután a német turista panaszfelvételre a Bundespolizei egyenruhás
saját
rendoréhez került, szinte egymás után derült ki, hogy nem egészen úgy
történt az a dolog, ahogy a magyar rendornek elmutogatta. Mindjárt
kiderült, hogy tetotartóról állítólag ellopott surfdeszkát, vagy
csomagot....."lehet, hogy csak elvesztette".....mihelyt a német rendor
kérdezgette ki a turistát egy kicsi komolyabban.

A Kiskunmajsán szolgáló Günther nevu rendor - remek srác és mi is
szeretjük
- - például felderítette, hogy egy berlini házaspárnak ( naná, hogy
keletiek)
eddig minden évben ellopták a vadonatúj Audiját az üdüloben, de érdekes
módon mindig más biztosítónál kötöttek teljes érvényu biztosítást, ami
nem
jellemzo az osszikra. Az is feltunt Günternek, hogy a már többször is "
megkárosított" családnak esze ágában sem volt máshova menni kirándulni.
Mindig és következetesen a "balkáni" Kiskunmajsára jöttek!!
Megfigyelte a
német család érkezését, ami úgy nézett ki, hogy KÉT kocsival jött a
három
fos család. Persze, hogy a 6 hónapos Audit mindjárt másnap ellopták az
üdülo udvaráról. Günther alaposan kikérdezte a meglepett német
családot, és
bizony kiderült, hogy már kiskunmajsán várta oket a " tolvaj" aki 8
ezer
márkát fizetett a vadiuj A-6 osért, majd elporzott vele Szerbia
irányába. A
család a másik kocsival szándékozott kényelmesen hazatérni, és a
biztosítási összeget bavasalni. Csak akkor lepodtek meg, amikor a
majsai
rendorségen egy originál echte bajor rendorrel találták szembe magukat,
aki
a kihallgatás végén közölte, hogy magyar rendorségi igazolást a
lopásról
ugyan-nem tud adni, de azt garantálja, hogy egy ideig nemigen fogják a
rozsdás izületeiket Kiskunmajsán gyógyítani a berlini németek. Már
kérdés,
hogy a szerb tolvaj is ráfázott, ugyanis nem tudta, hogy mi rejtozik
azok
mögött a furcsa hungaropan üvegek mögött, amit mostanában szereltek fel
a
déli határátkelok foút felé nézo szembe oldalára. A mögötte muködo
számítógépes rendszámfelismero kamerák, már 500 méterrol jelezték, hogy
a
kocsi körözött, és az útlevélvizsgálat helyett 4 marcona határor
kommandós
vette körül a kocsit.

A jó eredményeken felbuzdulva, a Holland biztosítók is jelezték, hogy
jövore 5 fo három nyelven beszélo holland rendort küldenek
Magyarországra a
saját költségükön.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS