Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1275
Copyright (C) HIX
2001-10-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ford tortenelem (mind)  13 sor     (cikkei)
2 nincs subject (mind)  11 sor     (cikkei)
3 olaj (mind)  9 sor     (cikkei)
4 fektarcsa (mind)  31 sor     (cikkei)
5 zoldkartya (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Mototolaj, MOL, tenyek (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Emberkedes elozesnel, zebra (mind)  40 sor     (cikkei)
8 Re: ABS (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Re: olaj (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Re: technika (mind)  51 sor     (cikkei)
11 re: mer pont buzuki (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Re: Statisztika (mind)  38 sor     (cikkei)
13 Re: ujsagirok, Stilo (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Re: technika (mind)  32 sor     (cikkei)
15 Anya(nyelv) csak 1 van... (mind)  17 sor     (cikkei)
16 olajvizsgalat (mind)  46 sor     (cikkei)
17 fektarcsa csere (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Miert pont a Suzuki? (mind)  20 sor     (cikkei)
19 sotet bura (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Miert pont a Suzuki? (mind)  25 sor     (cikkei)
21 Egvehagyott vilagitas (mind)  10 sor     (cikkei)
22 15W50-es olaj (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Suzuki (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Szereljunk Alfat (mind)  24 sor     (cikkei)
25 re T ford --> automata valto (mind)  22 sor     (cikkei)
26 kisteher (mind)  33 sor     (cikkei)
27 No Trabi Go! azaz elegia Cappuccionert (mind)  36 sor     (cikkei)
28 RE: autobiztositasok (mind)  45 sor     (cikkei)
29 RE: mer pont buzuki (mind)  26 sor     (cikkei)
30 Sotet van :) (mind)  15 sor     (cikkei)
31 mindig fekezunk :) (mind)  34 sor     (cikkei)
32 Re:Teherautok kitiltasa (mind)  22 sor     (cikkei)
33 Re: Teherautok kitiltasa (mind)  80 sor     (cikkei)
34 Re: Suzuki az erdi emelkedon :))) (mind)  6 sor     (cikkei)
35 Re: techinka & egy kis statisztika (mind)  25 sor     (cikkei)
36 Lampafestek (mind)  18 sor     (cikkei)
37 Suzuki (mind)  11 sor     (cikkei)
38 Re: Koszonet mindenkinek, aki velemenyenek bizonyos fok (mind)  11 sor     (cikkei)
39 Re: Parkoloovezet, tarcsakerdes (#1274) (mind)  14 sor     (cikkei)
40 elado 2 gep. (mind)  14 sor     (cikkei)
41 Sotetites hatsolampara (mind)  15 sor     (cikkei)
42 Valasz: csak reagalok (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - Ford tortenelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar figyelem ezt a Ford magazin dolgot egy ideje :) Azt a konyvecsket
kb. 80 szazalekban en raktam ossze, ugyhogy most dicsekedni fogok :)
A magyar Ford historiara vonatkozo reszeket en kapirgaltam ossze es a
Ford annyira elegedett a vegeredmennyel, hogy augusztusban eltolthettem
par napot Dearborn-ban a Henry Ford muzeumban. Ugyhogy keszul a 2.
kiadas :)


Kedves Hook. Kar, hogy nem talaltad olvasmanyosnak a fejezeteket, pedig
a szerkeszto igyekezett rugdosni a fejemet, hogy ne szaraz torteneti mu
szulessen :) Peldaul hatasosan lebeszelt a labjegyzetekrol...

Npal
+ - nincs subject (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Se Alfa, se Audi, se semmi :)))))

Mindig hatalmas orom fog el, ha valaki valamilyen aprosagbol
nagyon tud orulni. Kivaltkepp, ha valaki egyaltalan nem lat a 
dolgok moge es a felszinen levo par betu igy meg tudja 
rohogtetni. Csak igy tovabb, nevetni nagyon jo!

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> a 15W - 50 - es olaj. Ez lenne kis hazankban az oregebb 
> autokba valo legidealisabb olaj.

Ezert hasznalok Castrol RS Racing 10W60-as olajat :))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - fektarcsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

	ki, aztan cserelni kell oket. A beteteket OK. Most komo-
	lyan: a tarcsat el lehet hasznalni 40ezer km alatt?! Az
	egyik haverom azt mondta, hogy "nem, de ultem mar mellet-
	ted, es elhiszem, hogy _Te_ elhasznaltad", de nekem ez
	akkor is gyanus. 

Nagyak, Te magad is jol tudod, milyen harapos az Alfa fekrendszere.
Sportos hasznalat mellett 40e nem is rossz ertek (kerdezd meg 
Antforce-t :))) Nalam most volt 25000 km, es a tarcsa mar elegge 
vallasodik, ugyhogy en is a 40e-s szervizre tippelem a cseret.

            Az egyik munkatarsam azt allitja, hogy az Omegajaban az 
            elso tarcsacsere 110ezer km utan tortent.

Hat igen, Opelt kell venni. Sot, az apam Corollajan is most lesz az
elso fekcsere (tarcsa + betet), 145000 km utan. Mit tesz az oreguras
vezetes...

            Es meg valami. Mielott szervizbe vittem az autot, semmi
	nem jelzett semmit. Azota - mintegy varazsutesre - nagyobb
	gyorsitasnal (tehat kvazi allandoan ;-)) eg a fek csere-
	jere utalo lampacska. Mitol lehet? Mert zavar. 

A bal oldali elso feknel van a jelado, piszkald meg, talan csak 
csatlakozashiba. Ha nem, akkor valoszinuleg elerte azt hatart, 
ahol mar jelez a jelado...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nem oly regen beszedtema volt, hogy az uj zoldkartyarendelet (talan
szeptember 1-vel lepett hatalyba) mindenkinek nagyobb koltseget, bosszusagot
okoz.
Tegnap erdeklodtem a Renultnal (ahol eppen a 30e km-es szervizt beszeltem
meg), hogy eddig a dizelek altalanosan egy evre kaptak zoldkartyat, - de
jelenlegi (uj) szabalyozas tobb csoportra osztja a dizelmotorokat, es pl. az
en kocsim most ket evre fog zoldkartyat kapni (egy eves, katalizatoros
motor, Clio II 1.9 dTi).
Ebben az esetben ugy emlexem 57xx Ft a zoldkartya dija.

Tibor
+ - Mototolaj, MOL, tenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves HIX AUTO tagok!

Mint ahogy a cimbol latjatok kisse elfogultan olvastam a motorolajokról
szolo eszmefutattasokat, de elvbol nem kivanok vitaba szallni. (Ket eve
hasonlo temaban partalanna valt vita emleke miatt inkabb csak olvasom a
listat mostanaban). De most egy megjegyzes:

A MOL hosszu evek ota vegez bertoltest nagynevu olajtarsaságok szamara.
(Mint a jol mukodo olajipari cegeknel a nagynevu cegeknel is az az
allaspont, hogy amit meg lehet venni az adott orszag piacan az meg kell
venni es sajat nev alatt kell arusitani. Magyarorszag ilyen piac, nemzetkozi
minoségu motorolajat lehet venni, eloallitattni a magyarorszagi
finomitokban. A nagynevu cegek elnek is ezzel a lehetoseggel, es mivel Ti
veszitek a nagynevu olajokat, a nagynevu ceg(ek) arulja(k) is azokat.)
Mindenki jol jar. A gyarto megkapja  a termek arat, a nagynevu ceg(ek)
rateszi(k) az arrest, Ti pedig elegedettek vagytok, mert jo minosegu az
olaj.

Ennyi, mindenki itelje meg a kerdest ahogy akarja.

RL
+ - Emberkedes elozesnel, zebra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

regota furja oldalamat a kivancsisag, s lam most nem birom tovabb.
Megkerdem.

Mennek az autok az uton, ugy ahogy. Nemelyik lassabban, masik
gyorsabban.
Nomost ugye a gyorsabb neha utoleri a lassabbat - es itt jon a zavar
a kepbe.
Ha ez a gyorsabb auto egy nagy auto, akkor a lassabb kotrodjon
elole, , mit emberkedik ottan elol, csak akadalyoz.
Dogoljon meg.

Ha ez a gyorsabb auto egy kis auto, de legalabbis kisebb mint a
nagy auto, - es utoleri a lassabban halado nagyobbat -
akkor meg ez a helyzet :
mi a  akar itten hatul, mit emberkedik, ha megeloz is,
majd az erdi emelkedon csak akadalyozni fog. Dogoljon meg.

Szoval hogyan is van ez?
Nem ertem.


A masik, amit nem ertek, de ezt komolyan, a zebra elott a kikerules es elozes.
Par szammal ezelott mar morogtam errol, de minap megint:
Keresztezodes, kozepen besorolosavval (mi is a neve?), ahova
szepen kiall a polgar, amikor balrol jo de jobbrol nem.
Ez a besorolosav kicsi, a vegenel zebra. ott varja meg a polgar, amig
jobbrol (most mar hatulrol) jo nem lesz. Csakhogy ott a zebra, es ugye akik
hatulrol jonnek, meg kellene, hogy alljanak a zebra elott. Ettol meg nem vesz
el az elsobbseguk, de a megallo autos ritka, mint a feher hollo.

Szoval allok ott az ut kozepen, a zebra elott. Gyalogosok at balrol az uton,
mellem er valaki, akit nagyon zavart, hogy en a besorolosavba ki mertem jonni.
Nez ram oldalra, mond valamit es mutogat. Es kozben 30 centire megy el a
gyalogosok
elott....
Ha lenne puskam, biz utanalottem volna :-)

Attila
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nasfay Zoli irta:
>Az ABS pedig a kozhiedelemmel ellentetben nem a fekutat roviditi
>le.
A regiek talan nem. A mostaniakkal azonban amint valamelyik kerek
megkozeliti vagy eleri a csuszashatart, az elofordulhato
helyzetek tobb mint 90%-ban ABS-sel a legrovidebb a fekut. A
maradekert cserebe sztm. nem olyan rossz dolog

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Akos irta:
>>>hallok, hogy pl a BP olajtol az autonak   nagyobb a
>>>motorfeke, nehezebben indul, vagy rosszabul gyorsul.
>>>Errol szinten az jut az
>>En meg gyakorlatias gondolkodasu ember leven szinten
>>mindig mosolygok magamban, amikor egy ugynevezett
>>muszaki ember pusztan elmeleti uton megcafol olyasmit,
>>amit mas tapasztalt. 
>A "tapasztalt" egy mernoknek azt jelenti, hogy ezt valaki
>megmerte, kiszamitotta, egyforma kulso korulmenyek kozott 
>osszevetette stb. Nem azt, hogy igy erzi, talan igy gondolja,
>valoszinunek tartja... Talan ebben rejlik a kulonbseg.

....es ugyanez a mernok vakargatja a fejet, amikor a "megmerte,
kiszamitotta es osszevetette" elleneben a szubjektiv(?)
tapasztalatnak van igaza. Igaz nem sokszor fordul elo, de akad ra
pelda. (:-)

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: technika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Fogash irta:

>Olajcsere-periodusuk 80-120ezer (igen, nyolcvantol szazhuszezer)
>km kozott valtozik, az igenybevetel, terheles, homersekleti 
>viszonyok, stb fuggvenyeben.
Hat igen, 80-90 km/h-nal ketyeg olyan 1200-1500 kozott, ugyhogy
szinte elnyuhetetlenek.

>A Peugeot altal most reklamozott FAP reszecskeszuro sem
>ujdonsag, teherauton evek ota mukodik a dolog. Ugyanugy,
>mint a negyszelepes dieselmotor, a common rail rendszer
>1350bar nyomassal, a valtozo geometriaju turbofeltolto
>es a toltolevego-hutes (intercooler).
A dizel fejlodesnek a nagy jarmuvek a fo hajtoereje. Szinte
minden onnan indul, es erkezik meg a szgk.-ba.

>...erosen terjed az automata valto, ami nem a szemelyautoknal
>megszokott bolygomuves "kacat", hanem egy komplett 16 fokozatu
>valtomu, amit megfelelo processzor vezerletevel automatika
>kapcsolgat. Ez figyeli a jarmu rakottsagat (gazadasra valo
>gyorsulasi reakcio)
Eddig ugy tudtam, hogy a terhelest (rakottsagot) a legrugo
nyomasarol a legegyszerubb levezetni, de ez is erdekes.

>A legujabb szeriaban hozzaferheto extrak pl. a nyomkovetes. Ha a
>kocsi ugy megy at utburkolati jelen, (felezo vagy zarovonalon),
>hogy nincs kint az iranyjelzo a megfelelo iranyba, azonnal lassit 
>es riasztja vezetot. Ugyanigy figyelik a szemmozgas intenzitasat
>es a kormanymozdulatok "hevesseget", a kettobol egyutt eszreveszi 
>a gep, mikor eri el a sofor  az >1-2 masodperces un. mikroalvasok 
>periodusat. Az auto ilyenkor is ertelem szeruen megall. Mindez
>szeriaban.
Ez nagyon tetszik. Errol a szemmozgas intenzitas figyeleserol
irhatnal bovebben: mivel, hogyan csinalja? Ezt a megallast
viszont erdekesnek talalom. Tk. mit csinal ilyenkor? Akarmit
csinal a sofor, ha a kutyu ugy dont, hogy 1-2 mp-et mikroalszik,
akkor egyszeruen megall, akar a sztrada kozepen is? Ez sztm. meg
veszelyes is lehet. Bar az is, ha igy megy tovabb, ugyhogy a fene
tudja.

>Amiert az egeszet leirtam: a szemelyautoknak meg erosen van hova
>fejlodni.
A kenyelemrol nem is beszelve. Sokszor a legegyszerubben is siman
ki lehet birni tobb oras vezetest derekfajas meg tarsai nelkul.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - re: mer pont buzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az autok fikazasaval kapcsolatban az alabbi a velemenyem:
Egy auto akkor szar, amikor a tulajdonosa szidja. 
Amig masok teszik ezt, mikozben Te boldogan ulsz bele, addig 
erjen fulig a szad. 

Andi irja...
> Regen voltak a kalapos skodas vezetok. Beloluk es irmagjukbol 
> lettek a piros suzukis vezetok.
Nem, nem. Csak (!) kalapos vezetok voltak. Nem igazan volt tarsitva 
a kep Skodahoz. A kalapos fokozasa lett a _kalapos, piros Suzukis_
De itt sem az autorol szol a tortenet, hanem egy vezetotipusrol.

Fogash irja...
> de mivel a 20% is jelentos darabszamot takar, 
Pontosan errol van szo. Idejet sem tudom, hogy mikor talalkoztam 
elmebeteg modon kozlekedo Jaguarral. Nem is ertem a dolgot... :-)
--
Meszaros Geza :-)
+ - Re: Statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: egy kis statisztika ( 54 sor )
> Idopont: Mon Oct 29 11:23:13 CET 2001 AUTO #1274
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Ez a BusinessWeek evente lemeri, hogy melyik a vilag 100 legertekesebb
> markaneve. Az elso 5 nagyjabol ez: Coca-Cola, Microsoft, IBM, General
> Electric, Nokia. Az autoknal viszont mas a helyzet...
> 
	Kicsit sem elfogult a lista... Az elso negy helyen amerikai ceg talalhato...
	Magyarorszagon ez a lista a kovetkezo lenne: Suzuki, Calgon, MOL, L'oreal, stb
. :-)))

> A jarmuipar elso 6 helyezettje (zarojelben a 100-as listan elfoglalt
> helyuk:
> 
> Ford (8) -- rendben. Amik es regota csinaljak :)
> Mercedes (12) -- OK, nemetek es regota csinaljak :)
> Toyota (14) -- ehhh, meg itt is megeloznek :)
> HONDA (21) -- azer' nem semmi, hogy megelozzuk a Nitendo-t, a Nescafe-t,
> a Samsungot, az MTV-t, a Siemenset, a Pepsit, a Reuterst es meg 71 masik
> vilagmarkat :)))
> BMW (22) -- nocsak :)
> Volkswagen (35) -- nocsak-nocsak! :)))) Itt tanyazik az uberalles
> vilagmarka :))))
	Miert nem irtad meg az elso 7 helyezettet is? Kivancsi lettem volna ra.

> Ezeken kivul csak a Harley szerepel a listan, a 35. helyen. Se Alfa, se
> Audi, se semmi :)))))
	Azert azt megneznem, hogy a Ford Europaban hol lenne... Meg jo, hogy a tengere
ntulon fogy belole (General Motors). Azert a VW-n csodalkozom egy kicsit. Renge
teg fut belole odaat.

	Udv,
	Fulcsi
	(BMW E46 323Ci)
+ - Re: ujsagirok, Stilo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> "fantaziadus" muszeregyseget, ami all egy kerek fordulatszammerobol, meg
> egy ugyanakkora km-orabol, kozottuk pedig egy kicsi viz es benzin-ora.
> Persze "sportos-elegans" aluminium karikaval keretezve. A nemetek szerint
> ez a "jol leolvashato", mig a 156os Alfa muszerfala "nagyon egyenieskedo,
> de attekinthetetlen es rosszul leolvashato".

Errol jut eszembe, hogy a Lexus IS 300-nak van meg nagyon erdekes
muszerfala, olyasmi, mint egy regi stopper ora. Nekem nagyon tetszik, eloben
sokkal jobban nez ki, mint ezeken a fotokon:

http://www.lexus.com/showroom/model/is_sportcross_3.html
http://www.lexus.com/showroom/model/is_5speed_interior.html

Ti mit szoltok hozza?

Udv:
Doneko
+ - Re: technika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy ideje nem tudtam irni a listara, mert a hix.hu cimekre kuldott
hozzaszolasok nem jelentek meg. A hix.com mukodik, de igy kis ideig
eltartott, amig rajottem, hogy mi a baj.

Nagyon erdekesek, amiket a kamionokrol irtal. Biztosan van oka annak, hogy
ezek a parameterk nem elerhetoek szemelyautokban. Vagy talan elerhetok
lennenek, de nem lenne meg rajuk a fizetokepes kereslet, mivel valoszinuleg
nagyon dragak lennenek. Arakat is tudnal mondani, hogy mennyibe kerul egy
ilyen 16 literes motorral szerelt szornyeteg?

> egyarant), erosen terjed az automata valto, ami nem a szemelyautoknal
> megszokott bolygomuves "kacat", hanem egy komplett 16 fokozatu valtomu,

Latom az idezojelet, de azert megkerdezem, hogy miert hivod a hagyomanyos
automata valtokat "kacat"-nak?

> A legujabb szeriaban hozzaferheto extrak pl. a nyomkovetes. Ha a kocsi ugy
> megy at utburkolati jelen, (felezo vagy zarovonalon), hogy nincs kint az
> iranyjelzo a megfelelo iranyba, azonnal lassit es riasztja  vezetot.

Gondolom ez sem filleres dolog, de remek otlet, meg soha nem hallottam rola!
Ennek egy egyszerusitett es valoszinuleg sokkal olcsobb valtozata az, amikor
az autopalyakon a padkan reces mintaju az utburkolat. Ha valaki elalszik es
az arok fele tart, a recekre erve a gumik jajjkialtasara biztosan felebred!
Itt az USA-ban az osszes autopalya igy van kialakitva, szerintem ez a
megodas tokeletesen hatasos es biztosan megmentette mar rengeteg ember
eletet. Nem is hiszem, hogy kulon koltseget jelentene ugyanezt a felujitott
magyar autopalyakon is rendszeresiteni. Vagy el lennek maradva es ez mar
Magyarorszagon is elterjedt? Mi a helyzet mas europai orszagokkal?

Udv:
Doneko
+ - Anya(nyelv) csak 1 van... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"...3. akinek uj autoja van, ami min. 2x annyiba kerult, mint a Suzuki, az
flusztralt, hogy a piacon az ovenel joval olcsobban jutottal autohoz,
ami..."


FRusztra'lt, Csabika'm, fRusztra'lt...
:-)



Udv:
	Penti,
	aki regen hallatott magarol,
	am ez nem jelenti azt, hogy nem olvasna'
	es nem derulne jokat a listan

	:-)
+ - olajvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyszer beszelgettem egy sraccal aki az olajok minositesebol irta a
doktorijat.
> A olajminosites ugy tortenik, hogy az olajgyarto letesz egy hordo olajat
a ceg
>nel, azok jaratnek vele nehany motort egy ideig aztan kitalaljak a
kopasbol stb
> . hogy jo-e az olaj. Ez elegge megbizhatatlan modszer.  Ha megbukott egy
olaj a
>kkor altalaban 2-3 het mulva ujra elkuldtek ugyanazt az olajat mas neven
es jo
>esely volt ra hogy atment.

Egyszer lattam egy embert, aki hallott hasonlot. En a diesel uzemanyagokbol
irtam az elso diplomamunkamat, a  negyszemelyes (!) tankorbol egy masik
srac kimondottan tribologiabol, azaz kenestechnikabol. Az ekozben
tanultak/tapasztaltak alapjan merem kijelenteni, hogy a fenti idezet 80%a
hulyeseg.

Olajvizsgalat: Az olajnak, mint minden mas anyagfelesegnek vannak merheto,
szabvanyosithato parameterei: viszkozitas kulonbozo homersekleteken, ami
alapjan viszkozitasi gorbet lehet felvenni. Lehet vizsgalni bizonyos
anyagok jelenletet, mint pl. ke'n, stb. Lehet vizsgalni, hogy szintetikus,
vagy asvanyi molekulakbol all. Lehet vizsgalni a hostabilitast, vagyis hogy
mi tortenik vele 600 fokon, 800 fokon, mi valik ki belole, mennyire
savasodik, mennyi vizet kepes felvenni, stb.

Az osszes merheto parameter bizonyos kombinacioi adnak egy
teljesitmenyszintnek (pl. API SJ/CF) megfelelo tulajdonsagokat. Egy erre
alkalmas labor egyertelmuen, igen-nem-mel el tudja donteni, megfelel-e az
olaj a szabvanyban rogzitett parametereknek, vagy sem.

A gyarak (marmint autogyarak) ugy csinaljak, hogy veszik azt az olajat, ami
a szabvany szerint certifikalt, tehat az olajgyarto allitasa szerint tudja
az API SJ/CF-et. Ezzel feltoltik a motort, megnyekergetik tobb oras fekpadi
vizsgalattal, majd a legvegen szetszedik, es vizsgaljak a lerakodasokat es
a kopasokat. Ha ez a megfelelo tureshataron belul van, akkor az autogyar is
kiallit egy bizonylatot, hogy az Audi A3 1.6-74kW teljesitmenyu motorjaiba
a MOL Carrier 10w-40 API SJ/CF olaja is hasznalhato. Ennek hol van szerepe?
A garancianal. Ha te x olajat toltesz a kocsidba, ami nem rendelkezik gyari
speckoval, akkor meghibasodas eseten ra lehet kenni a nem megfelelo olajra
a hibat, vagyis ugrott a garancia.

Roviden osszefoglalva: nem ugy megy a dolog, hogy valaki fizet Jozsi
bacsinak 600eFt-ot, hogy kostolasra mondja meg, jo-e az olaj...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - fektarcsa csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tarcsa egy teljesen puha ontottvas (Ov 20, vagy hasonlo) anyagbol keszul.
A fekbetet koptato hatasa attol fugg, milyen kemeny betetet hasznalsz,
illetve milyen intenziven. A tarcsan a betet nem fexik fel teljes
feluletben, vagyis a tarcsa legszelen keletkezik egy vall. Ha a vall tul
nagy, szabalyozni szokas, ennek hatara a tarcsa minimalis vastagsaga. Ezt
altalaban bele is ontik a tarcsa kozepebe, esetleg peremebe. Ha ennel
vekonyabb, akkor csak a csere segithet.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Miert pont a Suzuki? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Fogash:
> Mas hogy latja?
Nem nagyon tudtad megtagadni magadat! Van igazsag amit mondasz, de
ahogy mondod az tobbeket serthet. Ezt nevezik azt hiszem, antiszocialis
viselkedesnek. Igazad van, hogy a "miautonk" igencsak koltseghatekony
tervezessel/gyartassal  keszult, igazad lehet, hogy az image-et is a
tulajok is(!) megadhatjak. Ugyanakkor, minden auto amit ma veszel
legyen az Suzuki, Renault vagy Alfa ebben a kotlseghatekonysagban
szuletett. 3_ev_meg_meg_egy_kicsi_es_vegyel_masikat mentalitas
uralkodik a mai vilagban. Igen tudom, ez a Fogyasztoi tarsadalom, de
jo ez nekunk?
A masik tema, hogy az vezeto hatarozza meg az auto image-t: igen ez
letezo problema. Ugy nevezik, hogy diszkriminacio. Tudod olyan mint a
kaszt rendszer. A marketing altal felfujt agymosott dolog. Kar beallni
a sorba. :-|

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
+ - sotet bura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
En az UNO-mhoz pl. vettem(!) szurke/piros burat, mert lehet
kapni, egyszeruen szolva (UnixTrade). Szerintem sokkal 
jobban nez ki (nekem jobban tetszik). Erdekes modon
a bura belsejeben van egy sarga henger amit ra kell
az egore huzni, es ettol kezdve meg ugyanugy vilagit mint
elotte, muszakin sem volt gond belole. Az also piros
resz meg pirosabb mint a gyari bura piros resze, ergo 
jobban is latszik.
A bura anyagaban van a szin, nem festet gagyi...

Udv

Zozi
+ - Miert pont a Suzuki? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>...Mas hogy latja?

> A suzukis az, aki bennragad
>lampanal, a zold utan 3 masodperccel lep le a fekrol, o szorakoztat a
>torteneteivel, hogy 5,2-t eszik es 190et megy negy szemellyel, a Suzukis
>az, aki meg akar elozni mindenkit, ...

Szvsz:  ezek sem csak tipikus Suzukis jellegzetessegek.  Ezeket mind
tapasztalom mas markaknal is.  
Pl. arra gondolok, hogy emlitettetek, hogy a Trabi, Skoda, es egyeb regi
autok gyorsulasa nem igazan felel meg a mai normaknak, a piros lampaknal
komoly hatranyban vannak.  Az utobbi idok tapasztalata az szamomra, hogy
mind videki nagyvarosban, mind orszaguton, mind Budapesten boven eleg lenne
a regi autok gyorsulasa a forgalomhoz kepest.  Budapesten is az autosok
tobb, mint 80%-a lassan indul lampa utan, kenyelmesen legyorsulhato
Trabanttal is (a jol beallitottsagot alapnak veszem, az nem vitaalap).
A keves fogyasztas is szerintem markafuggetlen.  Talan inkabb jellemzo a kis
motort vasarlokra, illetve a TDi stilusu motorokat vasarlokra.  Ennek a ket
retegnek az onigazolasara szolgalnak.  Es a mindenkit megelozo emberek is
elegge autofuggetlenek.  Suzukibol is latok sok 80-nal haladot az utakon,
mig barmely mas autobol talalok szaguldozot.

Borbely Gabor
+ - Egvehagyott vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A szokasos viragvasarlas alkalmabol szinte minden hetvegi autos ego
>vilagitassal hagyta ott az autojat.

Par hete 450 Ft-ert vettem egy szerkezetet.  A biztositektablan ket pontba
bekotve sipol, hogy ha rajtahagytam a vilagitast, es levettem a gyujtast.
Meg valaszthattam is, hogy a helyzetjelzo, vagy a tompitott biztositekara
kossem, es ettol fuggoen jelezheti csak a tompitott egvefelejteset, vagy
csak a helyzetjezoet is.  Beszereles kezdoknek 10 perc.  Nekem megerte.

Borbely Gabor
+ - 15W50-es olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a 15W - 50 - es olaj. Ez lenne kis hazankban az oregebb
>autokba valo legidealisabb olaj.
 ....
>Viszont nyaron a levego homerseklete a forro aszfalt
>kisugarzasaval elerheti, sot tul is haladhatja a + 50 C
>fokot. Miert nem lehet ezt a fokozatu asvanyi olajat kapni

Sot, a motor homerseklete - igy az olaje is - a +100 C-ot is.  Hogy van ez?
Hogyan kell figyelembe venni a -40 -50 ertekeket az olajnal?

Borbely Gabor
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gonczi Csaba irta:

"....biztonsagos, ertekallo, 190-el repeszt fel az erdi emelkedore..." 

Csaba!

Ez melyik tipusa is a Suzukinak? Egy ilyenre en is szivesen beneveznek. :-))

KZoli
Opel Gyatra 1.4 16V
+ - Szereljunk Alfat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

2 napot  el az elso futomuvel. Eloszor kiderult, hogy a jo elore
megvett feltengelycsuklo nem jo. Ezek utan az is kibukott, hogy a
masikra ra van rohadva a csavar. Mikor vegre levettuk, akkor jottunk ra,
hogy valami speci szerszam kellene a rogzito kiszedesehez. Na nem adtuk
fel es fureszeltunk, flexeltunk es egy laposvasat atalakitottunk. Egy
nagy cso segitsegevel az elso nap vgere sikerult kinyitni mind a ket
oldali csapagyrogzito kulsomenetes szopatos csavaros genyat.

Ma vegre sikerult osszerakni, de koszonhetoen a GLO szakertelmenek 1 mm
hianyzott a sikerhez, igy szorult a peremben az uj csuklo. Ennek oromere
elokaptuk a reszelot. 4-re vegre osszeallt a gep es sikerult megkeresni
a hatso zaj forrasat. Igy mar csak a hatso fekeroszabalyozot allitottuk
be es felraktuk a padra. Elol tuti, 5 % koruli elteres, de hatul a
kezifek be van rohadva. Szoval a ha a Frigyes kicsereli a csuklot, akkor
keszen van az elso futomu es mar csak hatul kell csapagyat es
kezifekbovdent cserelni.

Bye

Fresi

u.i.: Elegem van a zsarukbol, ma allitottak meg 5* egy heten belul.
+ - re T ford --> automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Ja es az angol motorokon egeszen a 60-as 70es evekig forditva volt a
> ket pedal, vagyis a ma megszokott bal-valto es jobb-hatso fek epp
> forditva mukodott. Kicsit kinos az ilyennel visszakapcsolas helyett
> egy satut fekezni. :)
Ugyanmar. Majdnem ugyanezt szoptam meg az automata valtoval 
is (meg jo, hogy senki sem jott mogottem). Meg szokott manover, 
ki az utcabol, piros a lampa, gazrol le, ures (helyett itt semmi, 
motorfek ugyse er semmit). Lampa valt, bal labbal a labraeso 
pedalra ratapos, visza sebessegbe, es mehet...ne. Ha nem lenne a 
joszagban mindossze 2 pedal, de a fek valami boszme nagy. A 
kormanyt eppenhogy nem fejeltem le. Ezek utan egy darabig 
majdnem olbe vettem a bal labam. Szokni kell ezt is.
Kezi valto rulez 4ever.

Byez
TLantos

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - kisteher (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Nem minosul annak 2500 kg ossz-sulyig semmilyen kistgk. A 
> Ducato es tarsai viszont mar igen. (varosban 50kmh, stbstb)
Pici problema. Ezt a hatart a nagyokosok tenyleg 2500-nal huztak 
meg? Mert akkor jobb lesz, ha figyelek mint az allat.

Van ugyanis a regi T4 (rovid tengelytav, 995kg terhelhetoseg, 2.4D, 
hatul dobfek). Ennek megfeleloen nem is gyorsul annyira, a veget 
tekintve 140-nel meghal, es a fek olyan, amilyen. Ezzel elvileg 
vegigmehetek a vacin 70-nel.

Es van az uj T4 (hosszu tengelytav, 12xx terhelhetoseg, 2.5TDI, 4 
tarcsafek). Igy aztan uresen gyorsul, mint a barom (jo, nem egy 
alfa :) latta mar a 160-at a mutatoja, es jobban megallok vele, mint 
a masikkal. Ezzel meg menjuek 50-nel, mert 2500 folott van?
Egy kicsit logikatlannak es agyatlannak erzem. Raadasul uresen a 
70 is siman keves a kyenlmes haladashoz, ha az ut engedi, megy 
a 80-90 is)

Megjegyzem, amikor megpakoljuk 2tonnaval, akkor ul a segge 
rendesen, es azon kivul, hogy a gyorsulas is jelentosen csokkem, 
a francnak van kedve szaguldozni vele. Szerintem mar a 2500kg-os 
hatar se jo, de igazabol miert a megengedett ossztomeg szamit? 
Ha megcsip, es be tudja bizonyitani, hogy akkor epp tobb volt, 
buntessen. De en igy szivok ezerrel.

ADios
TLantos

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - No Trabi Go! azaz elegia Cappuccionert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


hosszas varakozas (es egy ev allas) utan mas tulajdonaba 
kerult Trabantom (1.1 Limousine, becsuletes neven Deejay 
Cappuccino - kremsarga szine miatt).


kicsit megsirattam magamban, foleg, mert nem is lattam 
elmenni. 

Szerelom ui. levizsgaztatta, ossze is rakta, mar eppen 
mentem volna erte. Egyszer csak felhivott, hogy jott hozza 
vki, aki este letesz 180k-t az autoert. egy rovid tav-alkut 
kovetoen visszahivott a srac, hogy auto nincs, de van della.

:)  &  :(

5 ev alatt belezavartam 110ezer km-t, bejartam vele bacskat-
baranyat, meg az olasz alpokba is felvittem (2300 m 
magasba). Megmutattam neki a HIXAutos bandat is (pl. 
Kecskemeten). Megtanultam rajta az autozast is 
(szerelgetes, crash-tesztek, szepites-epites)


Megmarad azert a Fiat Csirkecsontom (Sporting), bar upgrade-
eles miatt tole is kenytelen leszek lassan megvalni.

De lelkem melyen mindig Trabantos maradok (Polo motor 1.1, 
tehat nem budos - a flamelok meg .)


udv, deejaytiszy
* ex Trabi 1.1
* //// Cinque Sporting
* ????
+ - RE: autobiztositasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


Peter, egy kicsit vitaba szallnek veled. Azert nem csak a biztositas dija
szamit... Eleg sok biztositoval volt sajnos eddig lehetosegem talalkozni, es
az a velemenyem, hogy az a pl. havi +1-3000 forint, amit esetleg egy dragabb
biztositonal fizetek, utana visszajon, amikor karterites esete forog fenn,
es korrekten kezelik azt.

Ket sajat pelda (szandekosan nem mondok cegneveket):
[egy draga biztosito]-nal volt cascom es a kotelezom is. Volt tavasszal egy
fura koccanasom, ahol szeles osztott savos utrol nagyivben kanyarodva
utkoztem a szemben szinten nagyivben kanyarodva jovovel. A reszletekbe most
nem megyek bele, de a helyzet enyhen szolva is keteselyes volt annak
ellenere is, hogy a masik elismerte a felelosseget. A (kozos) kotelezo
biztositonk kiszallt, tanukat hallgatott meg, stb. majd vegul minden jogi
kotozkodes nelkul jovahagyta a karteritest a masik kotelezoje javara (dacara
annak, hogy tudta, van nala cascom is...).

Egy masik [talan a legolcsobb casco-s biztosito]-val 4 honapja (!)
folyamatosan kuzdok, hogy kuldjon mar egy kib...t kotvenyt arrol, hogy nala
van biztositasom, es a mai napig is csak annyit ertem el, hogy a
penzugyesukkel beszelve az kozolte, hogy "igen mar par honapja feltunt
nekik, hogy valamilyen oknal fogva havi rendszeresseggel megjelenik a
szamlajukon x osszeg, de nem tudjak miert!" es hogy majd visszahivnak ... no
comment.

Azt hiszem lassan visszaterek a jol bevalt, a kotvenyt korrekten es azonnal
kuldo, karteriteseket azonnal intezo dragabb biztositomhoz.


EuG
Xsara 1.4


> Minden biztosito emel :-(
> kiveve a KOBE :-)
> de ok csak nem BP.i lakosokkal szerzodnek  :-(
>
> A Casco-k picivel melkedenke csak, de eg igy is a legolcsobb az Atlasz.
>
> Ha barkinek olcso Casco kell, szoljon mert az Atlasz a legolcsobb.
>
> Udv mindenkinek:
> Nyiri Peter
+ - RE: mer pont buzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash,

Teljesen igazad van... ugyanez a jelenseg a listan korabban targyalt
BMW-eloiteleteknel.
Azert nem allom meg hogy megjegyezzem: a magukat intelligens lenyeknek
tekinto emberek legalabb megprobaljak visszafojtani a tudatalattijukban
ugyanugy feszkelo eloiteleteket... :-))

EuG


> Ami ezeknel sokkal inkabb "kozellensegge" teszi: Szerintem a
> Suzuki-tulajok
> tettek azza, ami. Ha megnezed, a Suzukit nem a felso tizezer valasztja
> maganak, a tulajok egy jelentos hanyada (akinek nem inge...!) megis azt
> hiszi, ove a vilag, mert  megvette a fapadot. A suzukis az, aki bennragad
> lampanal, a zold utan 3 masodperccel lep le a fekrol, o szorakoztat a
> torteneteivel, hogy 5,2-t eszik es 190et megy negy szemellyel, a Suzukis
> az, aki meg akar elozni mindenkit, aki vesz szoros kormanyboritot, stb.
> Persze nem minden Suzuki-tulaj ilyen, sot, lehet, hogy a suzukisok 80%-a
> nem ilyen, de mivel a 20% is jelentos darabszamot takar, sot, ezek
> aranyukhoz kepest messze hangosabbak, kialakulhatott ez az imazs a kocsi
> kore. Persze ez mind csak az en velemenyem, nem torvenyszeru, hogy igy is
> van. Mas hogy latja?
> 
> AR 155 2.0TS16V Super
+ - Sotet van :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kerdem en: minek? Az ilyen sufni-tuninggal feketitett hatso lampak nagy
>elonye, hogy a feklampa kepes akkorat vilagitani, mint normal esetben a
>sima hatsolampa. Lehet feketiteni, de majd nem tudom mit szolsz, amikor
>atgyalogol rajtad egy kamion, mert nem latta felvillanni a feklampadat...

Akkor fog igazan nezni, mikor hatulrol belerongyol valaki, majd rendort 
hiv, es kiejelnti hogy biztos ur, en a feklampajat nem lattam az 
illetonek.. Lesz egy kis kivizsgalas, kiderult hogy sotetitetted a a burat, 
ha meg kimutatjak hogy ez mar nem szabalyos akkor te irsz betetlapot, pedig 
a mogotted halado volt a hulye.. :)
Szoval ennyibe kerul a sotetito festek, de ha erdekel van egy soha nem 
hasznalt flakonnal a garazsomban, ajandekba kaptam, raadasul a dragabbik jo 
minosegubol.. :))

Ant
+ - mindig fekezunk :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>uton megallni, mint egy Suzuki. A fekrendszerek kozott ettol meg lehet
>oriasi kulonbseg adagolhatosagban, strapabirasban, iranytartasban, de
>egyenes uton, veszfekezesnel (es itt ugye ez a szelsoseg szamit) majdnem
>mindegy.

Most kicsit meglepodtem

szoval ha a suzukinak 100rol fekezve nem hosszabb a fektavolsaga mondjuk 6 
meterrel mint a hondamnak eskuszom elcserelem egy suzukira egy az egyben..

Komoly, egyszerre volt meg a suzukim es a hondam, tudom mi az megallni, es 
csuszni.
Ugyanugy ahogy tudom mi az amikor en az autopalyan 180-rol fekezek 
kenyelmesen, a gumik meg se csikkannak, mogottem egy focvagen polos meg 
vicsorit, markolja a kormányt és a csuszkalo autojat probálja meg uton 
tartani, kozben en neha lelepek a fekről és probalom kicentizni hogy pont a 
beallt autopalyan a mar allo auto moge a leheto legkozelebb erkezzek meg, 
igy van esely a kocsim segget megmenteni.

En komfortos, normal fekezest csinaltam, a gumik meg se nyekkentek, 
mogottem a polos majd ronggya torte a kocsijat ezzel egyutt az enyemet is. 
Sajnos igenis szamit a fekrendszer, meg az auto sulyelosztasa, ui.,a skodan 
se csodafek van, megis a regi skodak ugy megalltak ahogy egy jo autotol 
elvarhato. Ugyanez vonatkozik a kispolszki csoda dobfekere is, amit neha 
ugy kellett nyomnom hogy a fejemmel nyomtam a plafont hog eleg ero legyen a 
lassulashoz, megis a suzukival nagyobb tavot tartottam a kispolski mogott 
mertha o 60-al befekez hamarabb megall mint en..

Es akkor meg csak az egyszeri fekezesrol beszeltunk, nem arrol ha valaki 
gyorsan autozik es tobbszor kell fekeznie, mert ott meg elesebb az elteres..

Na csak ennyit akartam mondani..

   Ant
+ - Re:Teherautok kitiltasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> > majdnem folyamatosan haladhat a szallitas. A fejlettebb vasutak
> > nyugatEUban siman birjak a 120 de inkabb a 160-as tempot. Nem terheli a
> > kozutakat.
>
> Na igen OTT lehet de Europanak ezen a felen soha az eletben nem fogsz latni
> vonatott ennyivel szaguldani. Se a jarmupark, se a palyak nam alkalmasak
> erre.
> Amugy meg NyEUban se mindenhol fejlett ennyire a vasut. Ugy tudom csak a
> nemeteknel meg a franciaknal vannak ilyen gyors vonatok(javitson ki valaki,
> ha tevednek), es az is inkabb szemelyi, mint teher.
>
> Adios Mindeki: Attila
>

A Budapest-Bécs pálya már jó ideje 160-as és jópár 120-as pálya is van Mo.-n. A
 magaspályaszámú Gigantok
(V63-as mozdonyok) képesek 160 km/h-vel húzni a szerelvényt. De még az általáno
san elterjedt 100-as tempó is
több, mint a teherautók 80-as tempója.

Gábor
+ - Re: Teherautok kitiltasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>   Az olcsosag sem nyilvanvalo. Az addig OK, hogy egy vonat elvisz 10-20
> kamiont, es csak egy masiniszta van, de ki fizeti a baktert, valtoort,
> stb.

Es ki fizeti az utfenntartomunkásokat, a diszpecsereket, a 3x tobb vamost a hat
aron?

> Jo, ezen itt a nemetek elkezdtek mozgolodni. Azt mondjak (es van
> benne igazsag), hogy a sinhalozat fentartasat hasonloan kellene megoldani
> mint az utaket, kulonben a kozuti szallitas, kozlekedes elonyben van,
> mert az utert nem fizet (annyit).

Igen. Szet kellene valasztani a szallitast es a palyafentartast es a szallitona
k fizetni kellene a
palyahasznalatert. De barki lehessne szallito. Ha nekem kedvem es penzem van, v
ehessek egy szerelvenyt es
szallithassak. Ne legyen allami monopoólium.

> Az teny, hogy szemelykozlekedes
> szempontjabol a busz fele annyiba kerul mint a vonat (ami viszont annyiba
> kerul, mint a repulo).

Igen, de ultel mar vonaton? Egy vasuti kocsiban sokkal nagyobb helyen sokkal ke
vesebb ember ul, mint a
vonaton. Ha a vonaton is ugy osszezsufolnak az uleseket, mint a buszon, olcsobb
 lenne. A masik, hogy a
logisztikailag qrva  van moldva a szemelyszallitas is. A-bol B-be megy eg
y vonat 10 ures kocsival, C-bol
D-be pedig 5 kocsival amelyikben az emberek mint a szardiniak...

>
>   Kornyezetvedelem se nyilvanvalo. Ha egy vonalon evente egy vonat megy el,
> akkor az akkor is kornyezetszennyezobb megoldas, mint a kozuti szallitas,
> ha a vonat mozdonyjaban ki mokusok rohangalnak. Azert, mert a sin felepitese,
> fenntartasa *is* kornyezetszennyezo, es kis forgalom eseten nem hozod be
> a kart.

Ahol evi egy vonat megy, oda nem kell vasut. Egy egyertelmu. Az eszaki sarkon s
incsa utopalya. De a fo
aruutvonalakon, ahol mar amugy is van vasut... Mellesleg egy dupla sinpalya kev
esebb helyet foglal el, mint
egy fel autopalya es mint mondtam mar ugy is ott van. Raadasul a vasutnak nagyo
bb az ateresztokepessege.

>
>   Szinten nagy problema, hogy a vonat cegek gyakorlatilag meg mindig
> monopoliumok es olyan is a mentalitasuk. Bizonyos arufajtakat egyszeruen
> nem mernek a cegek vonaton szallitani.

Szerintem ez az egyeduli problema es minden mas csak bla-bla. Ha normalis verse
nyhelyzet lenne, a baktert is
kirugnak, ha reszegen tamolyogna be a munkahelyere, nem lebzselne annyi ingyene
lo a palyaudvarokon
vasutasegyenruhában, a vezetesben levoket levaltanak es nem konzervalnak oket a
 sirig a borfoltelben, akkor
mukodhetne a dolog.
Gyakorlatilag meg sehol sincs pelda a vasuti szallitas liberalizálására es lehe
t, hogy nem veletlen. Szerintem
eppen a kozuti arufuvarozoknak erdeke, hogy a vasut ne mukodjék.

> Mi is szallitottunk cuccokat, amiket
> nem mertunk vonatra rakni (szigoru felteteleink voltak homersekletre,
> paratartalomra, razkodasra).

Pedig ezeket epp vasúton lehetne inkabb biztosítani...

>
>   EGyebkent nem ertem a vadat. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy
> ha a cegeknek jobb lenne a vonat, akkor nem azzal szallittatnanak...

Ez nem a szallitato cegek elleni vad volt, hanem az egesz rendszer ellen. Ha mi
 megrendelunk egy hivogepet
Daniabol, akkor minet is az erdekel, hogy idoben jojjon meg. A gyar pedig teher
autoval szallittat. Ha meg
lenne normalisan szervezve a vasut, olcsobb es gyorsabb lenne (vagy legalabb az
 egyik) akkor mindenki
automatikusan azt valasztana. Meg lehetne oldani.

Gábor
+ - Re: Suzuki az erdi emelkedon :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> 190-el repeszt fel az erdi
> emelkedore es 4-5 liter kozott fogyaszt.
>

Azert nem essünk tulzasokba :))))))
+ - Re: techinka & egy kis statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

> Amiert az egeszet leirtam: a szemelyautoknak meg erosen van hova fejlodni.
> 
> AR 155 2.0TS16V Super

Fogash, azt hiszem jobb lesz ha veszel egy kamiont, es dobd a kukaba azt a
"sz@r" ALFA-t :)

RPeter irta 1274-ben:

> Ford (8) -- rendben. Amik es regota csinaljak :)
> Mercedes (12) -- OK, nemetek es regota csinaljak :)
> Toyota (14) -- ehhh, meg itt is megeloznek :)
> HONDA (21) -- azer' nem semmi, hogy megelozzuk a Nitendo-t, a Nescafe-t,
> a Samsungot, az MTV-t, a Siemenset, a Pepsit, a Reuterst es meg 71 masik
> vilagmarkat :)))
> BMW (22) -- nocsak :)
> Volkswagen (35) -- nocsak-nocsak! :)))) Itt tanyazik az uberalles
> vilagmarka :))))

Na akkor nezd meg hol allnak gyartok szerint(tehat az osszes altaluk
birtokolt markaval osszesen.)

Adios Mindeki: Attila.
+ - Lampafestek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Miert lett mindenki hirtelen ilyen ideges a lampafesteltol? :)
Nem tuningolni akarok, hanem egy replicat csinalok es 
ahhoz hogy az a forgalomban is hasznalhato legyen kene 
elore a kodlampak melle meg egy lampa de akkor meg 
nem hasonlit annyira az eredetihez mint amennyire akarom, 
igy a lampat betennem, de kis sotetitessel majdnem el is 
tuntetnem. Az index lenne az, de mivel egy nagyon jol 
foncsorozott buraban van es nem az eredeti helyen, ezert 
valszeg nem is csokkenne a fenyereje. Hasznalat elott 
ugyis kiprobalom, vennek probara festeket, tudni akarom, 
milyen lenne vele es ha nem rendesen lathato akkor nem 
hasznalom. En sem szeretem a rosszul lathato lampakat. 
Ennyi. Ezek utan ha tudnatok milyenre valtozik a kormany 
es a muszerfal es a kocsi orra... Na mindegy.

Laci
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mero Peter:
>Alapvetoen nem a Suzukival van bajom, hanem a vezetoikkel. Ha a vezetoje
>tisztaban van az auto kepessegeivel, nincs problema.

A masodik mondat a lenyeg !
Es mivel Suzukibol adnak el a legtobbet, a bunko is tobb kozottuk.

Udv,
Zotya (a kozvelemeny :))

ui: Ha elfogytak a Ford-os erdekessegek, mas marka is johet
+ - Re: Koszonet mindenkinek, aki velemenyenek bizonyos fok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Ja es vegul egy kerdes: nem tudom mert de azt csinalja az oninditom,
> hogy az elso probalkozasra olyan mintha nem lenne aram az akkuba. A
> masodik/harmadik proba pedig olyan mintha a parancsolat. Poc-roff es
> szaguldas... Volt mar valakinek ilyen gondja?

szerintem a blendixed rosszalkodik, z mar el is nezheto egy ilyen
oskovulettol. Nekem is volt ilyenem tipoban, csak valami halvany
vinnyogast lehetett hallani eloszorre, es csak kesobb huzott be rendesen.
homer
+ - Re: Parkoloovezet, tarcsakerdes (#1274) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 	  Szerinted nem tudok mondani olyan helyet, ahol nincs ki-
> 	rakva? Mert en _pont_ ott mentem be a keruletbe. :-)
> 	  Egyebkent ha jobban belegondolok: hol _van_ ilyen tabla
> 	elhelyezve?!...

En eddig mindenutt lattam, ahol automataba kell fizetni. De ha be tudsz
ugy jutni egy ilyen ovezetbe, hogy nem mesz el a tabla mellett, nyilvan
nem kell fizetned. Nem is buntethetnek meg jogosan. Ezert ugy gondolom,
oda is figyelnek, hogy mindenutt kint legyen...

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - elado 2 gep. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

- Normalisan gatyaba razott (motorikusan, kikasznizva) '86 Mitsu
Galant 1.8td GLX, muszakija 2003. marciusig van. Iranyar 320e... (igy
csak 400e-t bukok rajta...) 


- Kollégám buzukistiftre váltás miatt árulja a '73-as Zsiguli 2101-et,
2003. szeptember végéig műszakival. 156e km, családjáé volt mindig,
7végi kocsinak hozták ki a garázsból. 120e induló árért mondta, de
szerintem jóval kevesebbért odaadja...


Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Sotetites hatsolampara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

pliiiiiiz ne bantsatok szegeny Agoston Lacit!

99%-ig biztos vagyok benne, hogy a Knight Rider replika epiteset
szeretne minnel tokeletesebben kivitelezni. (ugye?)
Hogy nezne mar ki egy feher hatsolampa a Pontiacon. Brrrr :))

Gondolom azert kerdezte a speci festeket is, mert nem akarta fekete
neoluxal befujni az egeszet....

Szemely szerint sajna nem ismerek semmi hasonlo festeket.

Udv
Gabor
+ - Valasz: csak reagalok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

egy ideig gondolkodtam, valaszoljak-e egyaltalan, vagy ha igen
akkor maganba kuldjem-e el, de inkabb ide irok.

 irta:
>A masik veglet a sport Suzukisok dicso tabora. Igazabol az bosszant, hogy
>-szerintuk sportos, szerintem bunko - vezetesi stilusuk miatt allandoan
>nekem kell kivedenem az o hibajukat. Velemenyem szerint egy elozes/savvaltas
>akkor tiszta, ha nem kenyszeriti fekezesre a masik partnert. Na ilyet ok nem
>tudnak.

Mint 'sport'-nak mondott Szuzi tulaj ugy erzem irnom kell par sort.
Szoval mint feljebb olvashato en tisztaban vagyok vele, hogy
ezt a tipust nem comfortline vagy elegance hanem sport neven
dobtak piacra, es semmifele elteres nincs a menettulajdonsagait illetoen,
a szeria modellel. Altalanositastol eltekintenek a helyedben, mert en mar tobb
mint 1 millio km-t lenyomtam es csak 1 koccanasom volt, az is szemelyautoval.
Pedig teherrel napi 1000 km folott nyomtam naponta es csak belfoldon!!!
Tudnek meselni, hogy hanyszor kellett 'kivedenem' mas hibajat, de hat
csak az nem hibazik, aki nem csinal semmit...
Akkor en a szemedben akar kozellenseg is lehetek, mert fekete az auto,
le van sotetitve es ha az ut is engedi nem szoktam tokolni.
(igazsaghoz hozzatartozik, hogy a folia csak azert kerult fel, mert az ablakuve
g
nem szuri az UV-t es majdnemcsak feleslegesen ment a klima. Termeszetesen a
3. feklampa elott kihagyva)

Na mindegy ezek szerint en mar csak egy bunko Szuzis maradok :)))))

Udv
 Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS