Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1138
Copyright (C) HIX
2001-06-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Lupo3L (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Sajat orszag autoinak vasarlasa (mind)  21 sor     (cikkei)
3 Re: Lupo3L (mind)  45 sor     (cikkei)
4 ADAC megbizhatosagi statisztika (mind)  56 sor     (cikkei)
5 ADAC, Renault (mind)  33 sor     (cikkei)
6 RE:Meg mindig az auto-nacionalizmus ??? (mind)  16 sor     (cikkei)
7 RE: Meg mindig az auto-nacionalizmus ??? (mind)  49 sor     (cikkei)
8 Anyam borogass... (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: Elozes 80-nal V.-ben (mind)  61 sor     (cikkei)
10 HiX @utos matrica kaphato !!!!!!!!!!!!!!! :-()) (mind)  46 sor     (cikkei)
11 Elado R5 (mind)  17 sor     (cikkei)
12 1.2-es klimaval (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Re: nyomatekkal gyorsitani (mind)  33 sor     (cikkei)
14 a halal (mind)  8 sor     (cikkei)
15 FW: GIK (mind)  5 sor     (cikkei)
16 Legkondi igenyek (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Saab + autoipar fejlodes (mind)  112 sor     (cikkei)
18 Re: BMW olaj (mind)  50 sor     (cikkei)
19 Corolla 1.3 XL 2E motorszama (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Olcso, jo Trabi elado (mind)  12 sor     (cikkei)
21 Re: parasztkatalizator (mind)  25 sor     (cikkei)
22 Re: nyomatekkel gyorsitani (mind)  32 sor     (cikkei)
23 Tolatoradar (mind)  33 sor     (cikkei)
24 Becenev vs. gunynev (mind)  30 sor     (cikkei)
25 nyomatekrol (mind)  37 sor     (cikkei)
26 3L (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Re: RE:Meg mindig az auto-nacionalizmus ??? (mind)  26 sor     (cikkei)
28 Trabant (mind)  21 sor     (cikkei)
29 kipufogo (mind)  19 sor     (cikkei)
30 Astra gyorsulas (mind)  10 sor     (cikkei)
31 melleklet (mind)  7 sor     (cikkei)
32 Re: Peugeot kerdes (mind)  24 sor     (cikkei)
33 Fwd: Elado LPG-s SWIFT (mind)  27 sor     (cikkei)
34 Elado LPG-s SWIFT II. (mind)  2 sor     (cikkei)
35 Re: 3L-es autok (mind)  18 sor     (cikkei)
36 Re: cool email :) (mind)  11 sor     (cikkei)
37 Gratulacio (mind)  6 sor     (cikkei)
38 Orzott parkolo (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Lupo3L (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nemes Marcus irta:
>a 3L nem azt jelenti, hogy 3000 cm3-es a motor, hanem, 
>hogy 100 km-en 3 liter uzemanyagot fogyaszt, lasd VW Lupo 3L.
>Pontosabban inkabb 4 litert, mivel a VW definicioja szerint minden
>fogyasztasi ertek, ami 3 egesz akarmennyi, az 3 litert jelent.

Az elso fele igaz, a masodik nem.
A Lupo 3L ATLAGfogyasztasa 2.99 liter/100 km. 
Orszaguti forgalomban 2.7 liter/100 km. 
Szerintem ez egy aranylag konnyu kasztnitol (905 kg) es egy 1.2 PD TDI
motortol nem nagy durranas. 
Gyanitom, amelyik gyar csinal ilyen kicsi es korszeru dizelmotort, es meg
raszan nehany szazmillio markat, az tud hasonlo eredmenyt produkalni. :-)
Az ara 3.7 MHUF. 
Az autoban van 2 legzsak es ABS, de hianyoznak a kenyelmi extrak (pl.
szervokormany, elektromos ablak, legkondi).

Udv,
Koli
+ - Sajat orszag autoinak vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash, irod:
: Nem birom megallni: szavahiheto gyerekkori barataim kivonultak
: Volfsburgba, de az ottani kolcsonzoben Mercit kaptak. Nem allhattak meg
: a gyari parkoloban, kikuldtek oket egy kulso teruletre. A gyori Audi
: parkolojaban is van egy elkulonitett resz, ahova csak Audival lehet
: beallni. :(

Ez szomoru, de jogszeru [maganteruletre azt enged be a tulaj, akit akar --
kepzeld el, hogy beparkolok a Piech kocsija melle, aztan veletlenul arra
jar a kancellar is, este a hiradoban meg az latszik, hogy az A8-ak kozott
egy feher Corsa alldogal :-)) ]. Nekem '98-ban 'majdnem sima'
gyarlatogatokent [a gyartosor mellett megnezhettuk az elektromagnesessegi
kompatibilitas-labort is] sikerult gond nelkul beallnom a wolfsburgi gyar
valamelyik kozepszintu menedzsmentnek fenntartott parkolojaba. Egyebkent a
'mezei' gyarlatogatokat a gyaron kivuli marha nagy parkoloba kuldik,
markara valo tekintet nelkul.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Lupo3L (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kollmann Tibor irta:
: >a 3L nem azt jelenti, hogy 3000 cm3-es a motor, hanem, 
: >hogy 100 km-en 3 liter uzemanyagot fogyaszt, lasd VW Lupo 3L.
: >Pontosabban inkabb 4 litert, mivel a VW definicioja szerint minden
: >fogyasztasi ertek, ami 3 egesz akarmennyi, az 3 litert jelent.
: 
: Az elso fele igaz, a masodik nem.

A masik fele is igaz. :-)

: A Lupo 3L ATLAGfogyasztasa 2.99 liter/100 km. 
: Orszaguti forgalomban 2.7 liter/100 km. 

A VW-prospektusban. A 2,99 l/100 km eleve reprodukalhatatlan adat a kb.
0,1 l/100 km meresi hiba miatt. Egyebkent is sima csusztatas, lasd ADAC
Motorwelt, 1999 augusztus, 13-14. oldal. Eszerint a 2,99 litert az
Euro-2-es szabvanyciklus szerint me'rte a VW, aminek az az elonye, hogy
meleg motorral indul a teszt, szemben az Euro-3-as teszttel [ami akkor meg
csak 'draft' szabvany volt], amit az ADAC vegzett. Tovabba a VW kisebb
onsullyal mert.

ADAC-eredmenyek Euro-3 alapjan: 
varos: 3,8
orszagut: 3,0
autopalya: 4,9
atlag: 3,8 l/100 km. 

Forgalomban me'rt ertekek: 
autopalya padlogaz: 6,5
autopalya max. 150 km/h: 4,3
orszagut max. 100 km/h: 3,2
orszagut max. 90 km/h + varos (Eco-uzemmodban): 2,8
atlag: 4,2 l/100 km

Idokozben ugy latszik, a VW is modositott a 2,99 l/100 km-en, lasd 
http://www.volkswagen.de/lupo_3l_tdi/daten/motoren/45kwtdi.htm
Eszerint:
varosban: 3,6-3,8
varoson kivul: 2,7-2,8
atlagosan: 3,0-3,2 l/100 km

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - ADAC megbizhatosagi statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Udvardy Balazs irta:
: Idezned a forrast, En nem igy olvastam...

Ugyan nem nekem szolt, de lentebb idezem.

: >Tudom, hogy az ADAC statisztikak sokak szemeben nem
: >ernek semmit, de ott minden kategoriaban a Renault az
: >utolso, raadasul nem is kevessel.

Talan nem art tisztazni, milyen adatokbol keszitette az ADAC az aktualis
statisztikajat: 1000 darab, 1995-97 kozott Nemetorszagban eloszor
forgalomba helyezett kocsi kozul hanyhoz hivtak ki az ADAC
segelyszolgalatat 2000-ben. A listan csak olyan tipusok szerepelnek,
amelybol 1997-ben tobb mint 10000 darabot helyeztek forgalomba
Nemetorszagban. Forras: ADAC Motorwelt, 2001 majus, 14. oldal:

kiskategoria:
Renault Clio     35,1     Renault Twingo   34,9
Fiat Punto       34,8     Fiat Cinquecento 30,1
Skoda Felicia    26,3     Citroen Saxo/AX  25,7
Nissan Micra     22,4     Seat Ibiza       20,8
Seat Cordoba     19,6     Ford Fiesta      19,3
Suzuki Swift     18,8     Opel Corsa       17,9
Peugeot 106      15,2     Mitsubishi Colt  13,0
VW Polo          12,0     Toyota Starlet    8,1

also kozepkategoria:
Fiat Bravo/Brava/Marea 42,1      Ford Escort     28,6
Peugeot 306            26,4      Seat Toledo     23,9
Opel Astra             17,8      VW Golf/Vento   17,2
Mazda 323              15,2      Toyota Corolla  11,7
Honda Civic/CRX        11,4      Nissan Almera    8,8

kozepkategoria:
Renault Laguna    35,6    Peugeot 406      25,8
Ford Mondeo       23,2    Opel Vectra      20,9
VW Passat         20,8    Nissan Primera   19,8
BMW 3xx           17,6    Mazda 626        14,5
Mercedes C-Klasse 13,3    Audi 80/A4       11,7
Mitsubishi Carisma 9,9    Toyota Carina     8,7

felso kozepkategoria/felso kategoria:
Opel Omega        40,9    Volvo 850/V70/S70/C70   38,7
BMW 7xx           23,8    Mercedes E-Klasse       21,7
BMW 5xx           20,7    Audi A6                 16,7

'van':
Renault Espace    64,1  [ez nem eliras -- marky] 
Ford Galaxy       36,9
VW Sharan         33,7


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - ADAC, Renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Felado :  [Hungary]

>Idezned a forrast, En nem igy olvastam..

http://www.auto5.hu/cgi-bin/sys/cikk.cgi?rovat=am-
hirek&cikk=rovatok/am-hirek/20010520-adacteszt.txt

Itt olvashato a 2000-es ADAC stat. 
Egy JPG-ben van a tablazat.

>Felado :  [International]

>Csak a Clioval kapcsolatosakat szoktam figyelni, de ott 
>eddig meg mindig csak az elso generacios Cliok 
>szerepeltek. Gondoljatok a mostaniak is igy
>szereplnek/nenek?

A Renault eddigi modellvaltasai nem hozott latvanyos
valtozast az ADAC eredmenyekben, pl. a 19->Megane atmenet
(ez valamiert hianyzik errol a listarol)

>Felado :  [Hungary]

>Hogy miert csak az ADAC listain szerepelnek legalul, es a
>francia hibastatisztikak SOKKAL TOBB fr. autora miert az
>ellenkezojet mutatjak, arrol  2 hete folyik a vita a

Szivesen megneznek ilyen statisztikakat. Mivel franciaul
nem tudok, olyan link kellene, amin mar a tablazat van.

Bezso
+ - RE:Meg mindig az auto-nacionalizmus ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:
>A nemeteknel viszont az ar-ertek arany erosen es egyertelmuen a
hazai ELLEN szol, megis alapvetoen azt valasztjak

Fogash es Mindenki:
nem fogom megegyszer leirni, jol figyelj: A nemet auto Nemetorszagban
joval olcsobb, mint itthon. Ragadj egy nemet es egy magyar ujauto arlistat
es nezd meg magad.
Egy pelda:
Citroen C5 1.8 - 40e DEM, itthon 5M HUF
Audi A3 1.8T - 38e DEM, itthon 6.5M HUF

Ha ehhez hozzatesszuk, hogy az autolopas sem olyan brutalis, mint itthon,
azert megsem butak a nemetek, ha nemet autot valasztanak.

Udv, ToBa
+ - RE: Meg mindig az auto-nacionalizmus ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash,

de igen, azt nezem, hogy nemet auto kinnt olcsobb!!! Es az 5.4M a C5-ért
pedig dragabb, mint itthon. 38,000*135 = 5.1M, az itthoni 6,5M-mel
szemben, ez 27% kulonbseg. Nincs idom, hogy a pontos árakat (147 vs. A3)
megnézzem, de biztos vagyok benne, hogy azonos ar es felszereltseg mellett
az emberek min. 70%-a az Audit valasztana. Ezt hivjak presztizsnek,
nehezen megfoghato, de megis letezik. Hosszas neveles es sulykolas utan
alakul ki, es nagyon nehez megvaltoztatni. 
Mielott meg belemkotnel: tobbsegeben japan, francia es olasz autokkal
jartam, jarok. Elfogadom, hogy egy kokemeny nemetautoellenesfanatista
vagy, viszont ostobasagnak tartom, hogy emberek millioit hulyezed le. A
holnapi szamot mar csak hetfon fogom tudni elolvasni, kivancsian varom
fanatikus mennydorgesed.

ToBa

-----Original Message-----
From:	Fogash [SMTP:]
Sent:	2001. június 14. 16:16
To:	Balazs Toth; 
Subject:	Re: RE:Meg mindig az auto-nacionalizmus ???

> Citroen C5 1.8 - 40e DEM, itthon 5M HUF

40.000 DEM* 135HUF/DEM= 5.400.000,- HUF. Az tenyleg olcsobb, mint az
otmillio...
Ne azt nezd, hogy a nemet auto olcsobb-e, mint itthon? Nezd azt, hogy az
azonos felszereltsegu A3 mennyivel dragabb az Alfa 147-nel. Nezheted
mindkettot akar magyar, akar nemet listan, tokmindegy. Az adott piacon
(akarmelyik is az) szinte mindig a nemet a dragabb:(



> Fogash es Mindenki:
> nem fogom megegyszer leirni, jol figyelj: A nemet auto Nemetorszagban
> joval olcsobb, mint itthon. Ragadj egy nemet es egy magyar ujauto
arlistat
> es nezd meg magad.
> Egy pelda:
> Citroen C5 1.8 - 40e DEM, itthon 5M HUF
> Audi A3 1.8T - 38e DEM, itthon 6.5M HUF
>
> Ha ehhez hozzatesszuk, hogy az autolopas sem olyan brutalis, mint itthon,
> azert megsem butak a nemetek, ha nemet autot valasztanak.
>
> Udv, ToBa
>
>
+ - Anyam borogass... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos Neked ez a merce?

>Egy ismerosom ismerose a ceges Suzukival:
>"1-esben siman birja a 70-et. Igy hat varosban
>nem is igen kell feljebb kapcsolni."

A kulcsszo az elso sor V. szava... -> V. 70-nel. :-)

Zoli
+ - Re: Elozes 80-nal V.-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Balazs! 

> =======================================================
> Felado :  [International]
> Temakor: Elozes 80-nal V-ben - Halal sporolas miatt? ( 18 sor )
> Idopont: Mon Jun 11 10:43:10 CEST 2001 AUTO #1135
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>A szokasos elozesi
> manovert kezdtem V.-ben 80-rol, a kocsi meg nem indult meg, alig
> gyorsult.

>Nem az ilyenek miatt történnek a frtontális balesetek? Ha tudsz egy >normal ka
tegorias autot, amivel V-ben 80-rol biztonsaggal vegrehajthato >az elozes, lecc
i feltetlen ird meg. Ha kozel-tavol nincs senki es megvan >a sebesseg-kulonbseg
, akkor en is szoktam 80-nal elozni V-ben (egy >2000-es autoval, nem 1.4). Mar 
elegem van abbol, hogy valaki alig lathato >messzesegbol elkezd elozni velem sz
emben, es meg fel perc mulva is jon >szemben az en savomban. Ha ennyire sporols
z, inkabb ne elozz!!!!!!!!! >80 >folott amugy is nagyon sokat fogyasztanak az a
utok!!!!!
>Oszinten remelem a "szokasos elozesi manover" kifejezes csak eliras volt.

 +Azzal kellett volna kezdenem a levelem, hogy eletem elso 20000 Km-et
egy 120-as Skoda boldog soforjekent vezettem le es nem apuci 2000-es
Audijaval vagy ultramodern nyugati kocsijaval. Lehet nevetni es "az mas,
te Skodas vagy"-ot mondani, de ilyen csoro kis bolondok is vannak az
utakon, mint en... 
  +Nem akarok meghalni es teged sem foglak kinyirni IGEREM, mert csak
akkor elozok, ha van eleg helyem hozza. A III.-ban elozes a Skodaval
csak max 60-70 kozott volt realis utana mar mindegy lett volna. Egyszer
raktam vissza 80-nal III.-ba, de megfogadtam, hogy tobbet se teszem.
Hidd el igy is lehet biztonsagosan elozni, csak tisztaban kell lenni a
kocsi kepessegeivel. A Favoritnal mas a helyzet, azzal lehet ilyet
csinalni, de nem szeretem, max. IV.-ig valtok vissza. A 120-ashoz kepest
erezheto a kulonbseg. 
  +Ki beszelt itt sporolasrol!? 
  +Azok alapjan amit irtal - barmifele eloitelet vagy ertekitelet nelkul
- azt kell mondanom, hogy nem vagyunk egy sulycsoport sokatokkal. Nem
mindenki tud olyan autot venni amilyet szeretne. Amikor autot vettem nem
tudtam nezni a loeroket, nyomatekot, gyorsulast stb.-t, csak annyi
dontesi lehetosegem volt, hogy melyik 1x eves keleti/2x nyugati csodat
valasztom. Szivesen vennek Alfat vagy Hondat, de akar egy Oplet vagy
Suzukit is. Nekem epp egy 120-asra volt penzem es nem bantam meg azt a
vetelt. Jobban szerettem mint a mostani Favoritot amit a csalad vett.
Sajna rament a kedves 120-as is. :-((( Most ez a csalad Autoja. Egy
nehany evig be kell ernem a mostani Skodaval. Egyelore egy altalatok
elavult vacaknak tartott 1-2 eves kocsi sem realitas szamomra. :-(((
  +Sok jo kocsit kiprobalhattam - errol be is szamoltam -, de mivel nem
volt mas viszonyitasi alapom a Skodak kepessegeihez mertem mindet.
Olvasd vissza, SZUBJEKTIV (<- ez nem orditas!) velemnyt irtam! 

>ToBa,
>aki a fenti okokbol mar szamtalanszor kenyszerult a padlofek + padka
>kombinaciora.

  +Oszinten sajnalom, az illeto autos neveben is, ha hozzam hasonlo
volt. Komolyan! 
  Az biztos, hogy miattam meg senki sem kenyszerult erre es nem is fog,
ezt megigerhetem.

UDV: Zoli, akinek meg nem volt nyugati autoja.
+ - HiX @utos matrica kaphato !!!!!!!!!!!!!!! :-()) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Kedves autostarsam - ( tarsaim ).

Van egy oromhirem szamotokra. Most nem kiabalok de :-)))))))

HIX  autos Matrica KAPHATO !!!!!!! :-))))

Hogy lehet hozzajutni a matricahoz ?
Ketfelekeppen.
1, Szemelyesen
2, Postai uton

1, Szemelyesen:

Itthon inkabb az esti orakban lehetseges 20 ora korul. Napkozben az V.
kerulet Vaci utca uj setalo reszen a 44. - es szamu haz elott levo
Nepmuveszet - ajandek asztalnal. 10 - 18 oraig. Az uzlet Iranyi utcatol 25
m - nyire talalhato.

2, Postai uton:

Feladsz nekem egy nekem cimzett levelboritekot, benne a te nevedre
valaszboritekkal, abban a 200 penz. Kezhezvetel utan, penz kivesz, matrica
betesz es valaszlevel felad. Igy mukodik e rendszer .

Matrica ara nem valtozott meg mindig 200 penz az ara.

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Megkerem szives autostarsaimat, hogy az eladott auton levakarni a
matricat a felreertesek elkerulese vegett ;-)) Ugyanis az uj tulaj nem fogja
erteni, hogy miert nyomjak majd le villogva dudalva jokedvuen :-))

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
HiX autos matrica kaphato
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Elado R5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem a Listanak!

A Noverkem eladna a kocsijat. A parameterek:

Renault 5 GTX (injektoros)
1703 cm3
1988/X.
A kocsi szep szurke, haromajtos (a hatso ablak is nyithato).
Van rajta kodfenyszoro, meg van benne egy automagno, ami nem adja vissza a
kazettat, viszont negy hanszoro van benne, amik nagyon szepen szolnak. 
Van benne fordulatszammero, es _vizhofok mero_ is!
Kepeket tudok kuldeni maganban.
Ar: 560.000,- HUF
Tel: Robitz Roxana 06.209.231.522

UDV,
Chucky
+ - 1.2-es klimaval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1.2 -es moci klimaval???
Jesszus :)
Es az erdi emelkedon visszalokod harmadikba? :))

Sziasztok!

a fenti meg semmi. Anyam tavaly nyaron tetetett klimat az 1.0-as swiftjebe.
Tempomat helyett nem rossz. Padlogaz, plusz klima = stabil 100-as sebesseg
otodikben :)) Eszveszto :)))

By(t)e: Balazs
+ - Re: nyomatekkal gyorsitani (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Heyy, akkor hogy lehet hogy en a benzines 180 koruli NM-emmel 7 masodperc
>alatt gyorsulok, es meg egy turbodiesel auto se vert le ??? Pedig nem egy
>autoval kerultem kapcsolatba ami nyomatekosabb..
>Valamit asszem nagyon elneztel.. :))

Nem neztem el en semmit. Amugy nem errol indult a dolog, hanem arrol,
hogy miert megy jobban egy kozel ugyanannyi teljesitmenyu auto, mint
egy masik. Erre mondtam en, hogy azert, mert sokkal nagyobb es
laposabb a nyomatekgorbeje, mint a kisebb motorosnak. Probald ki, hogy
egy tokugyanolyan gep, mint a tied, csak 220 Nm. Na AZ leverne tegedet
is. A dizelnek teljesen mas a karakterisztikaja, altalaban hosszabbak
a sebessegei (pont mert van nyomateka), kell egy kis ido, amig
teljesen felepul a turbonyomas, sokkal szukebb az altala hasznalhato
fordulatszam-tartomany, vagyis alacsonyabb a fordulatszam-rugalmassaga
stb. De proba: max. fordulatszamotok 40%-anal, menet kozben
(lenduletbol) gyorsulj. A td tutira meg fog verni.

Mas. Nalam valamivel 190 Nm felett van a nyomatekcsucs (L4 2.4i MPI 8v
benzin Mitsubishi), gyari adat szerint az automata valtoval 12 sec
körül van a gyorsulasa 0-100. (kezivel 10 sec korul.) Ehhez kepest
piros lampanal, normal indulassal a tobbiek 90%-at leveri, pedig csak
felporog 2000-re (nyomatek 90%-a megvan 2000-nel), csuszik kicsit,
osszekapcsol, onnet elforog max. 3000-ig (de inkabb csak 2600-2800) es
kapcsol. A negyediket 100 km/h alatt. Ehhez tartozik azert, hogy az
automata par tized sec alatt kapcsol, joval gyorsabban, mint egy atlag
sofor. Most akkor gyors vagyok vagy nem? :-)

Persze egy modern 1.8 16v , kevesebb nyomatekkal, de jol kiporgetve a
motort megver akarhol. Neki 6500-7000 a max fordulatszam, nekem meg
5000... es o 100 km/h-ig kettot kapcsol maximum.

Udv: Zak

+ - a halal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Avagy a halal egy kis Marutival nyomul? :)"

Ne hulyeskedjetek, sajnos eleg sok fele kell rohangalnia, es mivel neki alig
van bevetele, nem birna fizetni a nagy fogyasztasu autot. :-)

Udv,
Biomernok
(2 napja: Corolla'99  :-))))))
+ - FW: GIK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A rendorség 30 darab fehér OPEL Astra menet közben fényképezo
> > gépkocsit állított forgalomba a napokban.
> > A rendszámuk: GIK 302 és GIK 332 között.
> >
> > Add tovább!
+ - Legkondi igenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Azt a keves kis odafigyelest, a kevesebb teljesitmenybol 
adodo kissebb
>gyorsulasra pedig boven megeri a legkondi nyujtotta 
komfortot!

Ugye, hogy nem vagyunk egyformak!
En azon filozok mar vagy 2 honapja, hogy eladom a 
kocsimbol. Kb a duplajaert tudnam eladni, mint amennyivel 
noveli a kocsi erteket, nagyon ritkan hasznalom, mert ki 
nem allhatom ha egy kicsit is nem ugy megy az auto. Igy a 
hasznalhatosaga a szamomra, csak teljesen bedugult 
szakaszokra korlatozodik, ami halistennek engem nem soxor 
erint( 1 honapban egyszer).
Es meg konnyeb is lenne az auto 20-30kg-al...
VTI
u.i: tudom, mas a katalizatort sem szedi ki es a legkondit 
sem adna el... egyszer talan en is felnovok! (???)
+ - Saab + autoipar fejlodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> - Nasfay Zoli Irta a levelkemre...........
> >A Saabnal latta. Az 1993-ban bevezetett uj 900-as tipusnal rengeteg
> >gyermekbetegseg, megbizhatosagi problemak, visszahivasok. Egyeniseg, hat
> >az meg meg inkabb, azon nincs is mit ragozni. Nemcsak formailag, hanem
> >a muszaki megoldasokat illetoen is.
>  ............de fingom nincs, hogy kerul a surrano a tanyeromba???
> En az alvaz, motor, satu(bbi) cegen beluli cserebererol irtam ertekezest.
> Az Astra alvaza miatt hivtak vissza a SAAB-okat ? Eltort ?

Dehogy. Ha felreertettuk egymast, bocs. En az uj Saabrol _altalaban_
beszeltem, nem az alvazarol. Azzal onmagaban meg nincs bajom, hogy
a Vectra (nem Astra) padlolemezet hasznaltak az uj modellhez.

> >...-, hanem, hogy az az uj
> >futomu (nevezetesen az Opel Astrae) szarabb, mint amilyen a kifuto modelle
> Ezt hol olvastad ??? Nekem volt, van mindketto. Itt ismet setet maradtam.

Ugy erted, uj meg regi Saabod? :)
Azt irtam, hogy az ujabb 900-asnak (ami az Astra Classic athangolt futomuvet
kapta) szarabb volt a futomuve, mint a regi 900-asenak, amelyet meg eredeti
Saab volt.

> >>a futomuvet, - bar ketsegtelen, hogy jobban orulnek, ha a Made by
> >Saab felirat lenne belegravirozva a lengokarba
> Ezzel en is igy vagyok, de a tobbi "nagy" miatt ok is raszorulnak a
> koltsegcsokkentesre, ami rajuk is fer, mivel barmennyire is szivem
> csucskenek tartom a SAAB-ot ezert az arert inkabb egy csillagocska.

Azt en nem is mondtam, hogy nem vedheto ez a torekves, csak azt, hogy
az effele koltsegcsokkentes cimszo alatt mindenfele szedett-vedett
alkatreszekbol osszedobalt auto nekem nem jelent semmit. Akkor mar
inkabb egy vegytiszta Renault vagy Merci, mint egy osszekutyult felSaab.

> Felado :  [International]
> >zavar egy kicsit. Egy Saab legyen 100% Saab.
> Tudod mit, soha nem lesz az. Mondanam, hogy vegyel egy 9000-est, mert az
> teljesen Saab tervezes, de a Skoda peldadbol okulva mar tudjuk, hogy miota
> a GM alatt gyartjak, biztosan teljesen mas.

Mi ez a gunyoros hangvetel? Ezt te sem gondoltad at teljesen. Mondtam en,
hogy valaha is az lesz? Ugye nem? Csak sajnalatomat fejeztem ki.

Tisztaban vagyok vele, hogy a Saab 9000 sajat fejlesztes, sot, kepzeld,
abbol meg hajlando lennek a legutolso darabok egyiket is megvenni, de ennel
is tovabb megyek: mernem Saabnak hivni! Pontosan azert, mert abba a GM mar
nemigen piszkalt bele, csak egy picit rancfelvarrtak valamikor 1994-ben. A
bokkeno itt az, hogy en vegig a 900-asrol beszeltem.

Ami a Skodas osszehasonlitast illeti, egy picit santit a dolog: a nemetek
a lemezek alatt eleg komolyan felfrissitettek egy olyan autot (Favorit), ami
mar eleve csak kb. 60%-ig volt onallo fejlesztes! A Felicia, az meg meg
sokkal kevesbe.

> A 9-5 erzesre sokkal jobb,
> mint a 9000, a V6-os motor attol fuggetlenul, hogy a blokkjat eredetileg
> az Omegaba terveztek kiraly. Ha nem tudnad az eszeddel, hogy az a motor,
> biztosan elismeroen csettintenel, hogy mennyire jo ez a Saab motor.

Mondtam, hogy "marcsak a neve miatt is" zavar. A markaidegen alkatresz
engem nemikepp feszelyez, ez az en hulyesegem. Meg meg sokake.
Egy budos szo nem erte reszemrol sem az Omega, sem a 9-5-os atdolgozott
motorjat. Azt kifogasoltam, hogy GM, tehat nem Saab, azonkivul ha abbol
indulok ki, hogy a Saab annak idejen mennyivel elorebb jart a sajat
negyhengeres motorjaival, mint a GM, akkor esetleg arra az alig elhamarkodott
kovetkeztetesre jutnek, hogy egy maga tervezte hathengeresnel ugyanigy
megtartotta volna az elonyet. Errol ennyit.

> lenyeg a koltseghatekony gyartason van, ugyanis az autogyartas UZLET,
> FOR-PROFIT tevekenyseg. Ezen lehet sirni, de vissza nem fordithato.

Egy hangyanyi ujdonsagot nem mondtal. Pontosan ezt teszem: sirok. Szova
teszem. Zavar? Mit tegyek, ez van.

> Nem szerelheto ISOFIX gyerekules a 10 eves full-Saab es egyeb egyedi

Sirva ne fakadjak. Egyelore nincs gyerekem, tehat tulzottan nem zavar, de
ha lesz, szerintem akkor is megoldom valahogy. Az Isofix elott is volt
elet.

> tervezesu autokba, ugyanugy, ahogy pl oldallegzsakok sem vedenek, az ABS
> is igen sokat fejlodott az utobbi idoben. Ergo, az autogyartas fejlodik,

Az oldallegzsak az en meglatasom szerint joreszt marketing. Nem mondom,
hogy nem szamithat semmit egy utkozeskor, de azt igen, hogy nagyon ritkan,
es nagyon keveset. Persze ha biztonsagrol van szo, minden apro plusz jol
jon, de a fuggonylegzsak egy uj auto mellett meg nem igazi erv.

ABS is, ahhoz kepest, hogy mekkora talalmany, relative (!) ritkan ment
eletet. Az emberek tobbsege osztonosen viselkedik veszhelyzetben, tapossa
a feket, es markolja a kormanyt. Hogy az auto iranyithato maradjon, ahhoz
a "regi" ABS is eleg (amely termeszetesen az elsok kozott jelent meg a
Saabokban is), nem hiszem, hogy lenyeges kulonbseg jelentkezne a
gyakorlatban a legregebbi es legujabb fejlesztesu ABS-fekrendszer kozott.

> lehet, hogy nem olyan iranyba, ahogy mi szeretnenk, de az uj autok szamos
> dologban javulnak.

Persze, fejlodunk, csak rohadt lassan, es ahogy mennek az evtizedek, egyre
lassabban. Csak a gyarak minden apro ujdonsagrol (fuggonylegzsak, mindenfele
elektronikus vacakok, ovfeszito stb.) megprobaljak veled elhitetni, hogy most
oles leptekkel haladnak elore. Pedig dehogy. Ha azt hiszed, hogy egy
ugyanolyan kategorias vadonatuj auto szamottevoen tobbet nyujt, mint egy 10
evvel ezelotti ujszeru allapotu, akkor te remekul bedoltel nekik. Talan
kisauto-kategoriaban nagyobb a kulonbseg, de mondjuk uljel be egy 1991-es
124-es Mercibe, meg egy 2001-es E-osztalyba. Ha a designelemektol es
formavilagtol eltekintesz, mennyivel korszerubb szerinted az uj?

Z.

- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - Re: BMW olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> Felado :  [Hungary]
> Ezert voltam kivancsi az informacio eredetere. Gondoltam talan
> leirod, hogy az altalad megbizott emberek milyen tapasztalatok alapjan
> mondjak azt, hogy a MOL szar. De hat ennyit az eszervekrol...

Mondd, nem teljesen mindegy? En ugathatok barmit, a vegen ugyis mindenki
a sajat meggyozodese szerint csinal azt, amit akar! Ha leirok valamit,
amit en evidensnek velek, valaki mindig akad, aki elkezdi firtatni, hogy
nem beszelek-e hulyesegeket. En nem neked akartam tanacsot adni, hanem
a BMW-s sracnak. Majd o eldonti az eddigi hozzaszolasaim alapjan, hogy
mennyi hitelt ad a velemenynek.

De a kedvedert leirom, miert gondolom, hogy a Mol szar. Amikor hasznaltam
annak idejen, azt vettem eszre: joval hamarabb elhasznalodott, mint 10e km,
ezenkivul eros hajtas utan gyakran kigyulladt az olajnyomasmero lampa.
Elkezdtem jobb minosegu olajat (Castrol GTX, Shell Helix) hasznalni, es jee!
Megszunt a gond. Ez mar sok eve volt. Nosztalgiabol viszont fel vagyok
iratkozva a Skoda-listara, ahol par hozzaerto uriember elejtette joparszor,
hogy a Mol nem olaj, hanem valami otvar sz*r, amit szigoruan tilos autoba
tolteni. Mikor ezt toluk hallottam, indokot mar nem is kertem, mivel mar
korabban megszoktam es megtapasztaltam, hogy amit ok mondanak, az ugy van.
Igy ha kerdesem van hozzajuk, az mindig a "mit"-tel kezdodik, de "miert"-tel
nem folytatodik. Ennyit a szemelyes allasfoglasom okarol. De ha nem ismernem
a Molt, akkor is azt mondanam, hogy inkabb ne. Pont azert, mert olcso.
Olcso husnak meg hig a leve. Persze, elvileg akar az is lehet, hogy a Mol
Botond is ugyanazt tudja, amit a 2x dragabb olajok, de - azonkivul, hogy ezt
egyeb okokbol kizartnak tartom - ezzel nem erdemes szorakozni. Emlitettem
a kontaktlencses peldat, azt is megmagyarazom. Ez egy baratnomtol szarmazik,
aki nem vesz kulon ilyen szembe csepegtetheto folyadekot kiszaradas ellen,
hanem fogja a lencseaztato folyadekot, es injekciostuvel atfejti a kiurult
kisebb flakonba, mert meg van rola gyozodve, hogy a ket folyadek egy es
ugyanaz, csak a szemcsepp marketing- es csomagolasi okokbol dragabb. Amikor
elmagyaraztam neki, hogy ezzel nem kene sz*rozni, hiszen mi van, ha megsem
- az optikusom, persze lehet, hogy szakmai lojalitasbol, de azt mondja, hogy
rohadtul karos -, azt mondta, hogy igazam van. De azert csinalta tovabb,
ugy latszik, tobbet ert neki par ezer forintot sporolni evente, minthogy
biztos lehessen benne, hogy nem tesz kart magaban. Lelke rajta. Nos, tavaly
ota a szeme mar nem nagyon birja a gyurodest, csak nagyon keveset tudja
hordani a kontaklencset. Lehet, hogy semmi koze a kettonek egymashoz. De ez
mar nem biztos, hogy ki fog derulni.

Ugyhogy koszonom, en inkabb fizetek egy picit tobbet, de legyek teljesen
biztos benne, hogy nem tonkre a szemem vagy a motorom.

Z.

- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - Corolla 1.3 XL 2E motorszama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Megint megkerdezem, hatha most valaszol valaki:

Tudnom kellene, hogy egy 1988-as Toyota Corolla 1.3 XL auto 2E tipusu
motorjanak hany szamjegybol all a motorszama. Tud valaki segiteni?

Azert kellene, mert lehet, hogy le akarjuk otthon vamoltatni, viszont annak
az egyik feltetele, hogy legyen motorszam. Azt viszont a rozsda kicsit
megmarta igy most smirglivel es rozsdaoldoval probalkozom. Azt szeretnem
tudni, hogy meddig csinaljam, mert semmi kedvem a vamnal


raki
+ - Olcso, jo Trabi elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy 1987-es trabi 2 ev muszakival, kituno allapotban,
garancialis motorral, torzskonyvvel 99.000.- kp-ert.
Keresre kepeket kuldok e-mailben.

Udv!
OliApa
lllllllllllllllllllllllllllllllllll

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
06 20 92-69-959
+ - Re: parasztkatalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

 irta:
>>biokemiat. A tantargy fo csapasiranya, a szenmonoxid es a szendioxid
>>hatasa az emberi szervezetre, kulonos tekintettel a rak 
>>kialakulasara."

>A szenmonoxidtol es a szendioxidtol nem kapsz rakot. Csak
>megfulladsz. A CO-tol egészen gyorsan (igy lettek ongyilkosok az 
>emberek a varosi gaz idejen, amikor bedugtak a fejuket a sutobe), 
>elajulva, cianotikus ibolya szinu hullat alkotva...
Ezt nem ertem. A varosi gaz is lekoti az oxigen szallitasat vegzo
voros versejteket?

>A katalizator szerepe ha jol tudom a nem elegett szenhidrogenek és a
>CO oxidaciojara valo (meg csinal valamit az NOx-el is? Pedig tudnom
>kene...) pontosan CO2-re.

2CO + 2 NO -> 2CO2 + N2
4CH + 10NO -> 4CO2 + 2H2O +5N2

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: nyomatekkel gyorsitani (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

fogash irta:
>Egy nyerges
>vontatonak akar 2200Nm nyomatek is a rendelkezesere all, de egy
>fokozatban csak 800-1600-ig tudja kiporgetni, aztan kapcsolnia kell. 
>Tehat 20-rol 30-ra mindenkit legyalaz, de 0-100ra eselytelen.
Tegyuk hozza, hogy manualis valto eseteben. A nagy dizel motorok nagy
resze vigan kiforog 2100-2500-ig, es ugyan nyerges vontatoban nem, de
buszban (ennek a sajat tomege valamivel nagyobb, mint a szolo
nyergese, plusz a motor is 'szerenyebb' szokott lenni) volt mar
alkalmam erezni mit tud gyorsulni egy 5-6 fokozatu automata valtoval a
gep. Azert az atlag szgk-nak ossze kell kapnia magat, ha be akar
sorolni ele.

>Egy relativ hosszu 1-2
>fokozattal es 7000ig forgo motorral viszont indulastol csusztatott
>kuplunggal tudsz menni (allando 3000 fordulattal 0-50ig), onnet
>felporog 7000re, valtaskor visszaesik 5000-re, ujra kiporog 7000-ig es 
>megvan a 100km/h. Legyorsultad a dieselt. De nezz meg egy 1900as 
>fodulaton is 310Nm-t termelo dieselt, aztan gyosulj vele otodikben 
>70-rol. Csokkentek az eselyeid, ugye?

>Nem csak max. nyomatek kell! Nyomateki karakterisztika, a teljes
>fordulatszam-tartomanyban rendelkezesre allo naagy nyomatekkal, meg
>egy ehhez meretezett es attetelezett valto.
Egyetertek!

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Tolatoradar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A'kos:
>Ugy nez ki meg sem lesz, helyette lesz kiskamera, meg monitor
>(vadaszrepulobol leselejtezett :-) )a muszerfalon.
>Es akkor val'szeg beruhazok meg egy infrakameraba is elore :-)
>(a kivilagitatlan biciklis nehogy el tudjon bujni :-) )

Nem tudom milyen autod van (csak azoket jegyzem meg, akik allandoan
leirjak), de erdekelne, hova akarod tenni a kamerat.
Jo ideje torom a fejem en is ilyenen, de nem tudom, hova kellene tenni,
hogy jol is mukodjon, esztetikus legyen, valamint vedett helyen
(idojarastol es gyujtogetoktol vedve) legyen.

Persze a display a nagyobb problema, nekem ugyanis nincsenek
vadaszgeproncsok a kert vegeben :-), de valahonnan majd keritek egy kis
meretu LCD-t, ha minden mas adott.

Csaba:
>Szerintem <30 cm-t mar felesleges kockaztatni, az, hogy Te be tudsz
>allni, nem jelenti, hogy a masik is ki tud... 

Jo, de ez nem jelenti azt, hogy ott is fogok maradni...
Egyszeruen a beallaskor, vagy kiallaskor jo, ha tudom, mennyi helyem van
hatul, megsporolva az elore hatra araszolgatast, es nem veszelyeztetem
sem a masik, sem a sajat lokharitom epseget.
A mai magas hatsoju autoknal ez nem tul konnyu.

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Becenev vs. gunynev (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Fogash:
> A kifejezes nem tolem szarmazik, a
> listan sem en hasznaltam eloszor. Ugyanigy a Buzukit sem. Szleng, amit
> hasznaltam. Egy kategoria a Skodri, Trabi, Zsiga, Warju, Bomos,
> Merci/Merdzso, stb. becenevekkel.

Szerintem te is tudod mi a kulonbseg a becenev (becezes) es a gunynev
(gunyolas) szavak kozott. 

> Ha pejorativ kicsengese van, arrol nem en
> tehetek. Egyedul nem tudok orszagos szintu kepzettarsitasokat elkovetni :)

Ha tudod, hogy pejorativ kicsengese van, miert hasznalod?
Szandekosan, gunybol? Vagy igy "menobb", divatosabb hangzasu, mert
snassz leirni, hogy Suzuki? Vagy nehezebb leutni az S betut, mint a B-t?

Ne ertsd felre, nem csak neked szol, nem bantani akarlak, nem
meggyozni.Hasznald, ha akarod, de speciel az en szememben sokat ront, az
amugy tartalmilag ertekes levelen ha ilyen a stilusa.
(Persze tudom: es az kit erdekel...)
A magam reszerol ennyi, leirtam a velemenyemet, nincs mar mit
hozzafuznom.

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - nyomatekrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyszer mar lefutott egy tobbhetes nyomatekkal vs teljesitmennyel
gyorsulunk? -vita, de az ujszulottnek minden vicc uj.

>Mivel P=Fv, latszik, azonos tomeget feltetelezve az az auto gyorsul
jobban,
>amelyik azonos sebessegnel nagyobb teljesitmenyu.
....lenne, ha a motorod linearis motor lenne. De mivel forgo mozgasod van,
az Fv helyett nyomatek*szogsebesseg (M*omega) kepletbol indulj. Innet
lathato, hogy a teljesitmeny a nyomatek, es a hozza tartozo fordulatszam
fuggvenye.

>(Es ezert kell
>visszavaltani, hiszen a magas fordulaton a motor teljesitmenye nagyobb,
mig
>a _motor_ nyomateka altalaban kisebb, mint kozepes fordulaton, de a
>visszavaltas -nyomatekvalto- miatt a kerekre hato nyomatek - vagyis a
>kerekre hato ero nagyobb!!)

Visszavaltani azert kell, mert a motorbol jon egy konstans mondjuk
150Nm/3000 f/min fordulatnal (ez siman atszamolhato szogsebessegre). Ha ez
1:1 valto-attetellel es 1:4 differenciallal megy, akkor a kereken 750f/min
fordulatszamot merhetsz, viszont 600Nm nyomatekot. Ennek es a kerek
sugaranak szorzata a vonoero, ami gyorsit.
Ha ugy lenne, ahogy te irod, akkor minden auto felmenne a legmeredekebb
hegyre harmadikban is 3000f/min fordulaton (mondjuk 60kmh-val) es otodikben
is (mondjuk100kmh-val). Ha az en peldamnal maradva a 600Nm keves
visszakapcsolsz, ekkor a valto-attetel mondjuk 0,8:1, ami a kereken mar
720Nm-t jelent ugyanahhoz a 150Nm/3000f/min motorfordulathoz.
A teljesitmeny az egysegnyi ido alatt bekovetkezett munkavegzes, tehat ero
szorozva elmozdulas oszva az elmozdulas ideje, vagy nyomatekszor elfordulas
osztva a forgas ideje. Ergo: az ero es a nyomatek fejt ki hatast, a
teljesitmeny pedig egy eredmeny, egy szarmaztatott szam. Igy autot sem
gyorsithat. Legfeljebb leirhatja, hogy ha egy autot felgyorsitasz 4sec
alatt 0-60km/h-ra, akkor x teljesitmenyt fektettel be. Ha ugy tetszik
P=W/t, vagyis t [sec] alatt W[kJ] munkat vegeztel.


+ - 3L (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. A Prius az Toyota, koze nincs a Hondahoz. A Corollahoz hasonlit.
>Es nem 3L-es, hanem 1.6L-es motorja van (hibrid).

A Luponal a 3L a _fogyasztasa_, a Toyota Priusnal az 1.6L a
_loketterfogata. Nem mindegy! :) Amugy en szemely szerint szivesebben latok
egy 4-6 liter kozott fogyaszto, de egeszseges meretu es menettulajdonsagu
autot. Ezt jelenleg a korszeru diesel-technika is tudja.

A nagy vilagfajdalom az, hogy az autok mukodesi ELVE bizonyos Karl Otto es
Rudolf Diesel urak ota semmit nem valtozott. Az igazi attores nem a 2-3
liter fogyasztasu auto lenne, hanem pl. egy tisztan villanyauto (Nicola
Tesla a 30as evek amerikajaban ezt mar megvalositotta, csak eltunt a
talalmany). :(

+ - Re: RE:Meg mindig az auto-nacionalizmus ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Citroen C5 1.8 - 40e DEM, itthon 5M HUF

40.000 DEM* 135HUF/DEM= 5.400.000,- HUF. Az tenyleg olcsobb, mint az
otmillio...
Ne azt nezd, hogy a nemet auto olcsobb-e, mint itthon? Nezd azt, hogy az
azonos felszereltsegu A3 mennyivel dragabb az Alfa 147-nel. Nezheted
mindkettot akar magyar, akar nemet listan, tokmindegy. Az adott piacon
(akarmelyik is az) szinte mindig a nemet a dragabb:(



> Fogash es Mindenki:
> nem fogom megegyszer leirni, jol figyelj: A nemet auto Nemetorszagban
> joval olcsobb, mint itthon. Ragadj egy nemet es egy magyar ujauto
arlistat
> es nezd meg magad.
> Egy pelda:
> Citroen C5 1.8 - 40e DEM, itthon 5M HUF
> Audi A3 1.8T - 38e DEM, itthon 6.5M HUF
>
> Ha ehhez hozzatesszuk, hogy az autolopas sem olyan brutalis, mint itthon,
> azert megsem butak a nemetek, ha nemet autot valasztanak.
>
> Udv, ToBa
>
>
+ - Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> HIBA: sorlimit = 199 /nap.
> >Viszont a Trabisok nem fogjak hagyni magukat, hogy egy Opel Commodore
> >2literes mehet Kat. nelkul 15 literes fogyasztassal, az oveke meg 8
> >literrel nem. Es amugyis kevesebb NOx-t bocsat ki a 2takt, ugye?
>
> A 15 liter fogyasztas is parosulhat 0,05 CO es 200ppm HC kibocsatassal.
Egy
> Commodore katalizatorral siman tudhatja a hatarertekeket. De a Trabi
> katalizatorral is csak eppen befer a tervezett 2000ppm HC (elegetlen
> szenhidrogen 2000db reszecske per egymillio) ertek ala.
>
> Raadasul ha kat lesz rajta, azt is pillanatok alatt tonkreteheti egy
> rajtfelejtett szivato. Ezutan lehet cserelni. Azaz minden zoldkartya
elott
> (evente) 25-30eFt-ot lehet uj kat-ra kolteni.
> Teny, hogy a ketutemuek kevesebb NOx-et es CO-t bocsatanak ki, de az NOx
> egyenlore nem vizsgalt es rendeletben szabalyozott parameter, a HC
viszont
> az, es itt a 2utemu (kiveve a kulonolajzasu, befecskendezos, stb korszeru
> valtozatokat) utcahosszal le van maradva. Szomoru jovo... :(
> 
+ - kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> HIBA: sorlimit = 199/nap.
> >A Sport Auto valami x honappal ezelotti szamaban irtak egy TT-rol, amit
> >180LE-rol mar egy kipufogorol 188LE-re nyomtak fel, tovabbi aprosagokkal
> >280 lett az eredmeny. Ez plusz 18LE, tehát ennyi van a kipufogoban,
> >csakhat szerintem nagyon fugg mennyirol indulsz. 180Le-nel oké, de hogy
> >75Lobol lenne 90?? Nem vagyok mernok, ismerni kellene pontosabban a
> >mukodesi elvet.
>
> 180->188 =18 loero tobblet? A TT-ben turbomotor dolgozik, ugyanaz a
hardver
> hoz szeriaban 150-225LE-t. A toltonyomas fokozasaval, masik
> vezermutengelyekkel es tobb benzinnel (gyk: mas chip) ez az elettartam es
> az emisszio rovasara akarmeddig fokozhato.
>
> Egy szeriaautohoz kepesti eltero utolso kipufogodob 2-3%-ot hoz6, egy
> teljes rendszer (hengerfejtol az utolso csovegig) talan hoz6 8-10%nyi
> novekedest. Egy 75 lovas 1.4 motornal ez 7loero. De nem 15!
>
> 
+ - Astra gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Van egy 1.4SE (hengerenkenti befecskendezeses, ha jol tudom:82LE) Astram es sze
rintem nem megy ugy ahogy kellene neki es eleg hangos a motorja is. Ugyanilyet 
meg nem tudtam kiprobalni csak a "sima" 1.4-et(kozponti:60LE) es az ugyanugy gy
orsult mint az enyem, raadasul meg hallkabb is. 
Amikor lambda szonda lett cserelve akkor radugtak a diag.computert de a szondah
iban kivul mast nem mutatott ki. Varosban 7-8l, orszaguton 7l alatt fogyaszt. M
i lehet vele?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m069-as101-bp.dial.elender.hu)
+ - melleklet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

  Nektek is mellekletben jott Balazs tuningrol szolo levele?

-- 
Minden jot,
Fekete Zoltan               mailto:
+ - Re: Peugeot kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1136-ban irta Szathmari Gabor >:
>Szoval a kornyezetemben tobb embertol hallottam hogy a Peugeot
mennyire
>rossz konstrukcio, hogy elavult benne a motor es megbizhatatlan. Ez
tenyleg
>igy van, vagy ez csak titkos franci es olasz autok elleni
osszeeskuves resze
>lenne? :-) Amugy kulsore nagyon tetszik a 206-os, de a kulcsiny mit
er
>belbecs nelkul ugye? 

Nem kell mindent elhinni. Egyik haverom az elsok kozott vette meg.
Mivel az apja csak a dizel motorokat szereti igy ebbe is az kerult
(nalunk meg mindig lehet feketen gazolajat szerezni majdnem felaron a
kamionosoktol). Azota is megy a kocsi, nem volt semmi baja azon kivul,
hogy amikor a riasztot beszereltek elcsesztek a kozponti zarat es
tobbe nem nyitott (ezt a riasztos ceg megjavitatta). Azota mar
megjelent a HDI, kabrio valtozat is. Kicsit sokat kell varni mig
megjon a kocsi de megeri.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Fwd: Elado LPG-s SWIFT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerenyi Tibornak hivnak, telefonszamom +36 20 9 804 489.

Varatlanul eladosorba kerult - soron kivul ceges kocsit kaptam:-) -
1994 X. gyartasu, nagyon megkimelt es megbecsult, serulesmentes,
szamlakkal igazolt szervizkonyves feher Suzuki Swift 1.0 GT autom 73eKm-
rel. Utobbi nehany hettol eltekintve garazsban tartottam.
Masodik tulaj vagyok, 2 eves koraban 6 ezer kilometerrel vettem.

Gondolom a kocsit senkinek nem kell bemutatni, bar en nagyon
megszerettem (evekig meg akartam volna tartani), de ket kocsit
felesleges fenntartanom.

Lorenzo gyartmanyu LPG-vel felszerelt (az utolso karburatoros szeria,
ezekbe az egyszerubb LPG szett beteheto; nincs fel eve, hogy
atmembranoztam), muszaki vizsgaja, zoldkartyaja meg ket evig ervenyes.
500km-t futott (54k-ert vett) teli-nyari Continental-gumik, igenyes
magno, riaszto, gumiszonyeg, konyoklodoboz. Hosszu tavon 4,5 liter
alatti jellemzo fogyasztas benzinbol, joval 6 liter alatt gazbol.
Garantaltan a legolcsobb uzem.

A kocsi egyelore Nyiregyhazan van, de vasarnaptol Pestre kerul, ott
megnezheto.

----- End forwarded message -----


----- End forwarded message -----
+ - Elado LPG-s SWIFT II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hirdetett Suzuki Swift irányára 900.000 Ft, a telefonszám éjjel-
nappal +36 20 9804489.
+ - Re: 3L-es autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Europaban(de
>legalabbis Nemetorszagban) a 3L nem azt jelenti, hogy 3000 cm3-es a
>motor,
>hanem, hogy 100 km-en 3 liter uzemanyagot fogyaszt, lasd VW Lupo 3L.
>Pontosabban inkabb 4 litert, mivel a VW definicioja szerint minden
>fogyasztasi ertek, ami 3 egesz akarmennyi, az 3 litert jelent.

Szia!
Nem a VW vedanygyala vagyok, de :))
en azt olvastam hogy amikor Lupoval korbeautokaztak a Foldet akkor
kettoegeszhetvenvalahany szazadot fogyasztott atlag. Talan a Totalcar-on
lattam.

-- 
Szathmari Gabor is powered by RedHat Linux 7.1 (2.4.5)

E-mail	:  
UIN	:  8581116
+ - Re: cool email :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>A halal mar figyelt minket...:)
>De csak most mert hozzank szolni :))
>Avagy a halal egy kis Marutival nyomul? :)

A helyedben en nagyon vigyaznek, ki tudja epp hol szaguldok at a zebran ;-))
-- 
Szathmari Gabor is powered by RedHat Linux 7.1 (2.4.5)

E-mail	:  
UIN	:  8581116
+ - Gratulacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogas az elozo szam (1137) fele a te irasaidat tartalmazza. Gratulalok.

Aztan nehogy nekem inhuvely gyulladast kapj.
 :)))))))))))))))))))))))))))))))))

Gyugyo
+ - Orzott parkolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem a Corvin mogott levo SKY PARK a legbiztonsagosabb parkolo.

Udv:
Csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS