Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2196
Copyright (C) HIX
2004-05-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: ***Re: 150/60 *** #2195 (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Re: Gyorshajtas (mind)  31 sor     (cikkei)
3 Re: auto a gyarbol (mind)  23 sor     (cikkei)
4 Re: Ujauto arak (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Most figyeljen mindenki! (mind)  33 sor     (cikkei)
6 Gazolas (mind)  34 sor     (cikkei)
7 TUV (mind)  12 sor     (cikkei)
8 nemet kozelekedes (mind)  70 sor     (cikkei)
9 Re: autos kozlekedes (mind)  37 sor     (cikkei)
10 Re: superb (mind)  58 sor     (cikkei)
11 Re: gazositas (mind)  25 sor     (cikkei)
12 re: Re: Hix Auto/Dorka (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Re: *** HIX AUTO *** #2195 (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Re: nema' (mind)  52 sor     (cikkei)
15 auto formalombol kivonasa (mind)  16 sor     (cikkei)
16 re: Off (mind)  20 sor     (cikkei)
17 re: hutotaska (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Re: Szamlaertek (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Block exemption (mind)  46 sor     (cikkei)
20 Superb az asz (mind)  33 sor     (cikkei)
21 Uj auto rossz szallitassal (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Kormanyszervo (mind)  22 sor     (cikkei)
23 Mindenfele 4. (mind)  75 sor     (cikkei)
24 vegyesen (mind)  83 sor     (cikkei)
25 elvonas (mind)  16 sor     (cikkei)
26 gyor (mind)  23 sor     (cikkei)
27 RE: (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - RE: ***Re: 150/60 *** #2195 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Ehhez a mentalitashoz csak gratulalni tudok...
* Ha neadjisten egyszer valahova komoly okbol kellene sietned
* (feleseg szules elo
* tt, beteg, veszhelyzet elharitasa), biztosan te is tartanad
* a 130-at, elozesnel
*  is? Ha meg nem tudod, mi miatt siet, miert faj neked, ha megeloz?

ez csusztatas...
en is mentem mar mento mogott gyorsan, eletemben vagy ketszer (igaz,
meg csak  29 eve vezetek...)
aki viszont 150-el, 60 cm-re ramall, az csak ugy l'art pour l'art
siet, mindig es mindig szabalytalanul
az ilyen egy potencialis gyilkos, akivel szemben az egyeduli helyes
eljaras az azonnali utszeli agyonloves lenne :-)), mert az ilyen
alakok miatt doglik halomra az artatlan skodas, meg buzukis, ha az
rajuk megy a nagy vassal :-((
hogy teljesen tiszta legyen: en igyexem betartani a szabalyokat (nem
mindig sikerul), es merhetetlenul zokon veszem, ha valaki
szantszandekkal veszelyeztet (foleg, ha engem, de masokkal szemben sem
igazan toleralom)
az effele alakokat elvbol nem engedem elore, mert ha o egyszer mar a
szabalyokon felul helyezte magat, akkor ram sem vonatkozik a fair
play...
alkalmankent nemelyik megeloz, megall elottem es hoborog
olyankor kiszallok a 10x kilommal es leuvoltom a hajat a fejerol
mazlim van, meg egyszer sem vertek meg :-))
talan majd egyszer eljutunk oda, hogy nem csak a picit
szabalytalankodokat bunteti agyon a rendorseg, hanem ezeket az
eszementeket is eliminalja...
akinek nem inge...
udv
L::
+ - Re: Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

2004. május 27. 07.49 dátummal HIX AUTO ezt írta:
> Ehhez a mentalitashoz csak gratulalni tudok...
> Ha neadjisten egyszer valahova komoly okbol kellene sietned (feleseg
> szules elott, beteg, veszhelyzet elharitasa), biztosan te is tartanad
> a 130-at, elozesnel is?
  Ha ennyi nő lenne szülés előtt, mint ahányan tekernek az utakon, akkor 
már régen nem férnénk el kis hazánkban. Másrészt lehet, hogy igazad van, 
mert ha ennyi beteg ember is van, akkor bizony, magas lehet a halálozás 
is, és ezért férünk el... a vészhelyzetet pedig valóban gyorshajtással 
kerülhető el... mármint amit a gyorshajtók okoznak. :)
  Tudod... talán az a baj, hogy pont a felsorolt indokok nem állnak meg, 
és talán ezért van az, hogy az autópályán mögém pár méterre felzárkózó 
fekete BMW-ből áradó tuc-tuc-tuc zajt 130-140 km/h sebességgel haladva 
_én_ hallom, akkor engedtessék meg nekem az a feltevés, hogy nem szülni 
viszi a feleségét, nem a beteg szomszédját viszi a korházba, és talán 
vészhelyzetet sem akar elhárítani... egyszerűen csak túl nagy az egója és 
az autót tekinti farokhosszabbítónak.

  Szóval, ha tényleg csak a fent megnevezett három kategória hajtana 
gyorsan, akkor senki nem "akadályozná" a haladásukat, de mivel pont ez a 
három kategória alig reprezentálja magát a gyorshajtók között... 
hát... :)

  De halljuk... az utóbbi egy hétben hányszor mentél gyorsabban a 
megengedettnél, és milyen indokot haztál fel magadban e tekintetben?
-- 
Frank O'Yanco -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD (current stable branch) - Toshiba Satellite 1410
Key fingerprint 9820 3791 6926 8616 B87D  A46A EAC7 113D 7B32 3D9B
+ - Re: auto a gyarbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 26 May 2004 14:41, pink wrote:
> Egyebkent szerintem a gyar ma meg konnyebben gyarthatana
> egyeni -maganszemelynek- rendelesre kocsit a sok szamitogepes
> termelesiranyitasi rendszerrel. (Sot igazan rendelhetnenk a netrol is

Technikailag abszolut nincs akadalya. En rendelhetek is intranetrol, par 
honapja allitolag internetrol is, de meg nem neztem. Hehe, megtalaltam, 
mukodik :-)

> :-) De nyilvan van oka annak, hogy miert ugy vannak a dolgok, ahogy
> vannak.

Peldaul az hogy neten nehez lenne leellenorizni mennyire komoly az ugyfel. 
(Altalaban nem szokas egyszerre fizetni mint egy repulojegyet vagy 
ilyesmit ugyhogy az nem megoldas hogy leemelik a penzt es aztan 
elinditjak.) Meg gondolom az is hogy ekkora forradalmat nehezen viselne el 
a rendszer...

Amugy netes eladasi kiserletek vannak, peldaul Braziliaban a GM valamelyik 
tipusat probakeppen kizarolag az interneten arulta.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Ujauto arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 26 May 2004 22:03, anybody wrote:
> Ezeket az adatokat en ugy hallottam. Honnan is tudhatnam,
> hiszen ez sehol sem elerheto...
> Egy chaten meseltek es ne is adjatok tovabb, biztos engem is
> csak becsaptak.

Kerdezd csak meg a chaten hogy a szamlaerteken tul meg mennyi kulonfele 
rendszer/program/kutyafule kereteben folyik a penz ide-oda a kereskedo es 
a gyarto kozott :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Most figyeljen mindenki! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Itt lathato, hogy milyen az, amikor Fogash csak jogos
felindulassal reagal egy ot meltatlanul banto irasra:

Ezt batorkodtam irni en:

> >de ha nem
> >gyalogatkelonel lassit egy auto, annak az elozese milyen tilalom
> >ala esik, illetve milyen alapon lehetne a gazolot felelossegre
> >vonni?

Mire o:

> Benne volt a mondatban, hogy _szabalyosan_ kelt at, de a nagy agyaddal te meg
in
> t bele tudtal kotni...

Nem belekotottem, hanem kerdeztem. Ha szabalyosan kelt at, akkor
csak ugy lehetett elgazolni, hogy a gazolo valamit szabalytalanul
csinalt, igy a kerdes tovabbra is az, hogy milyen szabalyt szegett
meg?

Es hogy Fogash mindenek folott allo korrektseget is bizonyitsam,
idezem a teljes mondatot:

> Tudom, hogy halatlan dolog ebbe beleszolni, de ha nem
> gyalogatkelonel lassit egy auto, annak az elozese milyen tilalom
> ala esik, illetve milyen alapon lehetne a gazolot felelossegre
> vonni?

Tehat az elso resz eppen arra utal, hogy nem kotekedni akarok; ezt
gondosan lehagyva persze mar lehet belekotessel vadolni. Lehet az
agyamrol is ertekezni, mar csak a kerdesre adott valaszt nem
talalom, de nyilvan ez is az en hibam...
+ - Gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mi a p*csanak kell elozni egy olyan helyen, ahol heti
> szinten vannak kisebb-nagyobb balesetek???

Ebben az esetben tablat, zarovonalat, felfestest, fekvorendort
kene hasznalni. Ezek hianyaban sajnos nem varhato el valakitol,
aki nem sokszor jar arra, hogy tudja mi a helyzet.

> Ez az elozo hibaja volt es pont. Hidd el, ott laktam
> sok evet a kornyeken, tudom mi a szitu. Ellemben Te
> nem  is jartal arra valszleg.

A jog nem igy mukodik; a dontest az erintett fel fajdalma nem
befolyasolhatja. Ezzel a logikaval azt is bizonyithatnad, hogy a
teherautos volt a hibas, mert veszelyes helyen az uttestre
csabitotta a gyereket. A buszsoforok sem szoktak a megallokban
maguk elott attessekelni az embereket, hanem inkabb dudalnak, hogy
nehogy atmenjenek.

> Egy a lenyeg: ESSZEL kell vezetni, ha mar autosok
> vagyunk!

Termeszetesen, de ennek ellenere vannak olyan szituaciok, amiket
utolagos atgondolassal sokkal konnyebb kivedeni, mint a
valosagban.

> De nem is elsosorban ezzel van a problema, hanem azzal, hogy
> hogy lehet egy veszelyes helyen lassito teherautot elozni???

Mindenki elozott mar lassito teherautot, a veszelyes hely pedig
erosen szubjektiv dolog, ha nincs jelolve. Viszont ha en
teherautoval akarnek egy gyereket atengedni, legalabb kiraknam az
indexet balra... Vagy nezem a tukrot, es dudalnek, ha latom, hogy
eloznek... Utolag persze ebben is konnyu okosnak lenni, de ez a
gazolonal is ugyanigy van.
+ - TUV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló,
 
Pár napon belül lejár a német műszakim az autóra. Most, hogy EU tagok lettünk, 
változott vajon az, hogy a műszakit
hol csináltatom meg? Vagy mindenképpen németországban kell megcsináltatni?
 
Ha igen, akkor mondjuk érdemes Passau-t, mint legközelebbi német várost választ
ani a vizsgához?
 
Üdv,
 
  awender
+ - nemet kozelekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Fogash irta:
: Erdekes modon ott nem akarnak amugy 170re is kepes 1.0
: Swiftekkel emberkedni, a kisauto tobbnyire felreall. Hangsulyozom:
: tobbnyire, mert mostanaban megint volt par emocionalis baleset (anyuka
: gyerekkel nyulketrecben megijedt, hogy gyorsan elmentek MELLETTE, es
: osszetorte magat. A gyors kocsira meg rahuztak a cserbenhagyast...)

Hat igen, ahogy mondani szokas: "ez igy, ebben a formaban...". Egyreszt
meglepoen sok 1.0-as Corsa huz el az en Corsam mellett az autopalyan
(amikor en megyek ora szerint 150-et). Az is igaz, hogy amikor a ceges
Vectraval megyek 200-zal, akkor a Corsak lehuzodnak. Akik ettol
fuggetlenul kijonnek elem, azok a kb. 10 eves kozepkategorias autok,
kozepkoru vezetokkel 110..140-es tempoval es eszuk agaban sincsen
gyorsitani (a kamion, amit meg akartak elozni meg 200 meterrel elottuk
van) + a kalapos vezeto ill. a kesztyus holgyvezeto kategoria. Roluk tudni
kell, hogy akkor is kijonnek szemrebbenes nelkul a 3. savba, ha a kulso
savban egy kamion kiteszi az indexet. Kethetes eset: 2*3 savos autopalya,
Dortmund es Hannover kozott (A2), szerda, 17:30. A kulso savban
kamionoszlop, a belso 2 savban elszortan autok. Onfeledten megelozok
200-zal egy 190-nel halado masik Vectrat. A kozepso savban regi Honda
140-nel. Egy kamion indexel, hogy kijon a kozepso savba, mert a parkolobol
eppen kollega jon ki. Pofa bejon elem a belso savba, koztunk vagy 300 m
hely. A kamiont mar reg elhagytuk (ki sem jott a kozepsobe, mert a
parkolobol csak kicammogott a masik), amikor a Honda meg mindig elottem
teblabol, a kozepso sav a horizontig ures. Ekkor kb. 30 meterre voltam
mogotte kb. 170-nel es villantottam egyet. Erre visszaallt a kozepso
savba. Mikor kb. 100 meterre voltam elotte, hirtelen leeshetett a
vernyomasa 600Hgmm-rol 250-re, es tavirdasz matrozt megszegyenito
fenymorzesorozatot adott le. Annyira bevadult, hogy ket kerekkel atment a
belso savba. Ekkor jott a masik Vectra, aki szinten villantott neki,
amitol vegre eszhez tert. De ez persze nem az altalanos eset.


A masik, amit irsz, gondolom a "Turbo Rolf" esete. Az illeto a Mercedes
tesztsoforje egy egy 500SL-lel kozlekedett az autopalyan. Utolag mar nem
lehetett megallapitani, hogy pontosan mi tortent. Annyi biztos, hogy az
anyuka max. 150-nel kozlekedett a 2*3 savos autopalya belso savjaban, mert
valakit elozott. Ezutan elvesztette uralmat a jarmu folott es elvitte a
leallosav melletti szalagkorlatot. Az aldozat ugyvedje ill. az allamugyesz
szerint a Merci hatulrol letolta az anyukat, de elszamitotta es meglokte a
kocsit. A masik oldal szerint a kerdeses idopontban a Merci nem is volt
ott az autopalyan. Az en laikus velemenyem az, hogy az anyukat hatulrol
levillogtak, amitol megijedt es jobbra rantotta a kormanyt. Hasonlo
elmenyem nekem is volt egyszer: szinten A2, a kozepesen suru forgalom
miatt 170-180-nal mentem csak, mivel ugyis allandoan kijottek 130-cal a
legbelso savba. Kalapos apukat megeloztem, 50 meterrel elotte
visszasoroltam, mikozben engem is eloztek. Apuka folriad, autot lat maga
elott, hirtelen jobbra kapja a kormanyt, majd vissza egyenesbe. Gyonyoru
szinuszt produkalt a savjaban. :-(

: Amikor az ominozus helyen vilagitanak a tablak, akkor gondolom annyira
: be van tomorulve, hogy meg egy Ferrarival sem tudnal 150re gyorsulni
: ket VW kozott

Azert ez sem fenekig tejfol. A berlini A10-es korgyuru deli reszenel az
elektronikus forgalomkorlatozas ugy mukodik, hogy ha percenkent 1 autonal
tobb halad at a szenzoron, akkor kirakjak a 120-at. :-( Kb. 2km-enkent
van ilyen tabla, a multkor a kovetkezo kombinacioban vilagitottak: 120,
feloldas, 100, feloldas, 120, feloldas, 120 (savonkent kb. 200 meterenkent
volt egy auto). Nemet nepszokasoktol eltero modon mindenki ment tovabb a
maga tempojaban (kozepso sav 140, belso sav >180)  a 100-as tablatol.
Ahol visszaalltak szabalyos tempora, ott fe'mtablas korlatozas van es
rendszeresen radaroznak.


Udv,
marky
+ - Re: autos kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mtybor irta:
>...Most bizonyitsam be
>neki, hogy az enyem gyorsabb? Minek? Ugyis tudom, es o is tudja...

Ehhez hasonlo szitukat en is atelek, foleg amikor uj autokkal akarjak
leelozni az en "tragacsomat". De azzal nem szamolnak, hogy 200 Nm van a
labam alatt, es ha en beallok egy tempora, akkor a legnagyobb emelkedon is
konnyen tartom. :) Igy hiaba egyezik meg a teljesitmeny (kW/LE) egy 1.4-es
vagy 1.6-os autoeval (92 LE), a kobcenti (2500) es nyomatek (200Nm) elonye
nagyon hamar megmutatkozik, pedig csak egyenletesen haladok. Ennel kisebb
kobcentivel meg minek erolkodik?

Ennel meg rosszabb, idegesitobb volt, mikor vasarnap este jottem vissza
Pestre az M3-son. Fuzesabonynal bealltam a 140-es sebessegre (mivel csal az
ora, ezert ez csak 130), es egyenletesen jottem. Volt egy szurke Suzuki
limuzin, mely hol megelozott, hol nekem kellett kikerulnom, mert lelassult.
3-4 alkalommal ezt eljatszottuk, ekkor meguntam es a pedalra lepve
lehagytam. Miert kell megelozni engem, ha 1 perc utan ugy lelassul, hogy en
sebessegem valtoztatasa nelkul elozesre kenyszerulok? Nem ertem! :(

Mas! Amikor en elozok, mar jo elore kiteszem az indexet, nehogy elkezdje az
elozest. Igy sokszor az elozes megkezdese elott 5-6 mp-vel mar kint van az
index, es eselyt sem hagyok neki, hogy eljusson odaig fejben, hogy o fog
elozni eloszor. Hacsak nincs valami igazan eros gepe (>100 LE), es nem
rutinos elozo. Ezt ugyis lehet latni rajta, mivel a visszapillanto tukorben
ugyis lattam, hogyan ert utol. Ha en ertem utol, akkor nalam lassabb jarmu,
igy inkabb en kezdem az elozest, ok meg majd kesobb elszoszmotolnek az
elozessel, ahogy tudnak. De en akkor mar messze jarok. Tobbszor tapasztalom,
hogy "suru" forgalomban ramtapadnak, es akkor eloznek mikor en. De engem nem
eloznek meg, csak kovetnek. Amikor ritkul a forgalom, akkor autojuk erejet
kihasznalva felgyorsitanak 120 fole es lelepnek. Tavasszal pl. egy Audi A4
kovetett Hortobagytol egeszen Fuzesabonyig, ahol az autopalyan fakepnel
hagyott. Speciel engem nem kulonosebben zavar ez a stilus, legalabb
biztonsagosan hazaernek.

udv: Aleox
Scorpio 2.5TD ('91)
+ - Re: superb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Fogash, front volt arra feletek vagy mi...?

>>De ovatosan, mert 60 cm nem eleg  
>>semmire sem 130-nal (0.02 masodperc)...
> Dehogynem. Mivel bealltam moge, o is 130cal megy, es ha csak nem
> tud nulla ido alatt megallni, van eselyem. Persze nem sok,

Te is tudod, hogy az a "nem sok" eppen 0.
Mennyi a reakcioidod mondjuk a feklampa felvillanasatol a fekezes
megkezdeseig? Ugyanis ekkor o mar kezd lassulni, a 60cm meg nagyon
gyorsan elfogy. Sot, mar akkor lassulni kezd, amikor elveszi a
gazt...
Muszaki ember vagy, pontosan tudod ezt, csak nehez beismerni, hogy
hulyeseg ezt csinalni...

> Ilyenkor ha van annyi hely, hogy kivulrol megkeruljem, akkor
> magamat sem farasztom az idege skedessel, scak megyek, ha nincs,
> akkor egyre hatarozottabban jelzem a szandeko m.

Aha, jobbrol megelozni... ha lehet, akkor ez meg nagyobb hulyeseg...

En is el szoktam morzsolni egy "bammeg"-et, amikor kimaszik elottem
valaki, de levillogni, meg ratapadni nem szoktam... meg ha sietek
is... (kiveve, ha veszelyeztetve, tul kozel jon ki, akkor esetleg
_egy_ villantas, a verbalis "bammeg" optikai kifejezesekent...:-) )
De aki ratapad meg villog, az agressziv, es aki az agresszivitasat a
kozlekedesben eli ki, es ezt raadasul normalisnak tartja (mert ugye
alkalmankent barkivel elofordulhat, hogy feljebb megy benne a
pumpa es hulyeseget csinal, de kesobb rajon, hogy ez hulyeseg volt),
az pszichikailag -sajnos azt kell mondjam- nem alkalmas "veszelyes 
uzemben" torteno "munkavegzesre".
Amikor en vagyok a lassabb, es _elozes_kozben_ beernek, igyekszem
minel kevesbe feltartani, tehat annyira gyorsitani, amit a muszaki
lehetosegeim, illetve a bevallalhato sebessegtullepesi kuszobom
megenged. Ha ennek ellenere villog es tapad ram, akkor nemigen van
kedvem szivesseget tenni neki... (az elbambul es nekemjon eset meg
barmikor bekovetkezhet, talan meg ilyen esetben a legkevesbe...)
Szerencsere ilyen villogo orultekkel ritkan talalkozom, talan mert
az atlagtempom nekem is 140-160+...

> Benne volt a mondatban, hogy _szabalyosan_ kelt at, de a nagy
> agyaddal te megin t bele tudtal kotni...

Ebben a kerdesben nehez barmit is mondani, mert egy erintettol
hallottuk az esemenyt, aki teljesen termeszetesen _lehet_ (nem
mondom, hogy az) elfogult az eset megiteleseben, velhetoen o maga
sem volt ott, ugyanugy, ahogy egyikunk sem, Te sem, meg csak a
helyszint se ismerjuk...
Az altalad kifogasolt levelben csak egy masik _lehetseges_ nezopont
van megemlitve.
Ez a "nagy agyad" kitetel pedig semmi masra nem jo, mint a
szemelyes ellenszenved kifejezese a leveliro irant, es flame indito
szemelyeskedes.
Nem lehetne ezt mellozni?

G.Laci
+ - Re: gazositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

helo 

exbaratnomnek es nekem is gazos az autonk, problemank eddig nem volt vele 
(osszesen kb 170EKm par ev alatt). nincs benne annyi szennyezodes, mint a 
benyaban, ezt meg is lehet nezni csere utan 10Ekm-el a motorolajon. hidegen 
nem csapodik le a henger falara, ez szinten plusz pont. teljesitmenyben a 
felso tartomanynal hianyzik kb 5%, de alsonal az ex Mondeoja pl lenyegesen 
jobban m1 gazzal. fogyasztas kb +5%, de 135-145 a gaz literje:) 

ami lenyeges, hogy a motornak es a gyujtasrendszernek jo allapotunak kell 
lennie, mert a gaz erre erzekenyebb es hamarabb eszreveszed a hibakat vele, 
mint benyaval. 

2 fele tartaly van: hengeres, ami a csomagtartobol foglal helyet vagy a 
potkerek helyere kerulo verzio, ez utobbi sajnos picit dragabb es kisebb is 
a hely miatt. 4-es acelbol vannak ezek, asszem 45 baron tesztelve mind1ik, 
specko szeleppel, hogy ha elvagod a gazvezetekeket, akkor a multiszelep nem 
engedi a tartalyban levo anyagot. 

fontos az is, hogy ne kokler helyen szereltesd be, sajnos vannak hozza nem 
erto szervizek :( 

nekem bevalt, sporoltam mar rajta rohadt sokat. biztos lesz majd, aki 
szerint ugy xar, ahogy van, szerencsere miattuk nem annyira felkapott a 
tema:)
+ - re: Re: Hix Auto/Dorka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Mivel nem szeretnek a lista "hazisarkanya" lenni, az ajanlat, amelyet
>  D.J. Tiszy-nek tettem, termeszetesen valamennyiotoknek szol. Tehat,
>  lehet tegezni batran.
------
Szervusz Dorka!
A Tiszynek tett ajanlatot valoszinuleg mindenki a listanak szolonak 
vette, de miutan tovabbra is magaztal minket, hogyan mertunk volna mi 
teged tegezni. Ez bizony egy holgy eseteben csak kolcsonossegi alapon 
mukodik. Ezennel megkerlek, ( mint majdnem korelnok) hogy TE is tegezzel 
minket. Elore is Koszonjuk!
 ( ugy hiszem, ebben egyetertes szulethet a listan)

Udv,  Triznyak
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2195 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>>Elozo peldamhoz visszaterve: a lakasban van fi-rele. Minden honapban
>>leellenorzom, mukodik-e. De azert nem hagynam a gyereknek, hogy a
>>hajszaritoval jatsszon a kadban.
> Belevagod a hajszaritot a gyerekmentes kadba? :-)))

Nem kell feltetlenul hajszarito, jo a mosogep vagy a porszivo is :-))
Ameddig csak egy haztartasi gep van, vegre lehet hajtani az
ellenorzest. Ha elfogynak es nincs penzem ujat venni, akkor kenytelen
vagyok a fi-rele "T" (teszt) feliratu gombjat hasznalni. :-).

Mtybor
+ - Re: nema' (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>   Ez Nemetorszagban helybol tobb honapos jogsi vesztes (sebesseget [km/h-ban]
> elosztjak tizzel, ha ennyi meternel kozelebb kovetsz valakit, az helybol
> jogsi bevonas). Megjegyzem, jogosan (szerintem).

Szerintem is. Ezt azert ereztem szuksegesnek megjegyezni, hogy a
tovabbiak miatt ne higyjetek, hogy "en is". A veszelyeztetest az
koveti el, aki nem tartja be a kovetesi tavolsagot, ez evidens. Hogy
miert, nem lenyeges. De ha en vagyok elotte, nekem nem mindegy aldozat
leszek-e, (esetleg) a csaladommal egyutt. Es az sem mindegy, hogy en
leszek-e a harmadik, aki teljesen vetlenul belejuk csapodik, miutan ok
a fene nagy tudasuk / egojuk miatt osszementek.

> Ja, es nekem azt
> tanitottak ilyen szitura, hogy ovatosan le kell lassitani es az elozendo
> kocsi *moge* visszamenni es elengedni az elmebeteget. Ekkora kovetesi
> tavolsagnal ha barmi tortenik baleset van, ezert az egyetlen jo
> strategia csokkenteni a sebesseget.

Na, ez volt a legnagyobb baromsag, amit eletemben hallottam.
Eloszor is: nem kellett volna ele kimenni, az lett volna a legjobb
dontes. Ja, hogy ahhoz figyelni kellett volna? Hmmmmmmm...
Atyam egyik kedvenc hasonlata, hogy az autovezetok jo resze moziban
erzi magat, ahol a szelvedo a filmvaszon. Reakciokeszseguk is ennek
megfelelo, maximum sikitani tudnak. (Ezt mondjuk figyelembe kellene
venni annak is, aki 130-nal 60 cm-re beall moged.)
Masodszor: 60 cm- re valakivel  a seggedben :-) kezdjel lassitani,
mert akarmi is tortenhet. Milyen bolcs! Ha lassitani kezdesz, SOKKAL
nagyobb esellyel fog tortenni "valami". Szerintem: ha mar voltam olyan
balfek, hogy a belso savban hatulrol erkezo sebbesseget rosszul
megbecsulve kimentem ele, vagy f*sz voltam es nem neztem egyaltalan a
tukorbe es remulten konstatalom hogy most ott van, akkor padlogaz, es
amint res van lehuzodok. IMHO ez a legkevesbe balestveszelyes (az
"eloszor is" utan). 

>  De ovatosan, mert 60 cm nem eleg semmire sem 130-nal (0.02
> masodperc)... 

Erre celoztam. Lehet szikevel is borotvalkozni.... ovatosan. Megsem
altalanos szokas. Talan ebben az esetben erzik az emberek, hogy nem
biztonsagos. 

Mtybor

UI: Hogy "hallgattasek meg a masik fel is": meg mindig sokkal kevesebb
balesetet okoznak TENYLEGESEN a gyorsan hajto, de jo pilotak, mint a
szabalyokat maximalisan betarto balf*szok. Szigoruan IMHO, pedig
mostanaban egyre inkabb lassaban megyek jozan megfontolasbol. Ennek
ellenere sokkal nagyobb veszelyforrasnak tartom a toketlen, pocsolo,
tetovazo lassu vezetoket a szaguldozoknal, kiveve ha az eszement allat
kategoriarol beszelunk, amelyik akkor is eloz, ha nem latja az utat.
+ - auto formalombol kivonasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt listatagok!

Orokseg reven birtokomba jutott egy oreg skoda 105 gepjarmu,
sajnos mar evek ota a garazsban allt, teljesen lepusztult, es eljart felette
az ido.
orokseg miatt a birtokosa lettem (jogilag), de atiratni nem akarom a nevemre
mert nem eri meg.
a kerdesem az lenne, hogy hogyan lehet a rendszamot leadni, illetve
kivonatni a forgalombol, minel kisebb koltseggel?
valakitol azt az informaciot hallottam, hogy csak a tulaj adhatja le es
intezheti a procedurat, illetve akkor a nevemre kellene iratnom, biztositast
kotnom ra stb.

udv. Akos

ui. persze torzskonyve sincs a gepezetnek
+ - re: Off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Te Joe,

>Asz een kissz draagasszagom:
>http://www.fw.hu/condrix/p307a.jpg
>http://www.fw.hu/condrix/p307b.jpg
>http://www.fw.hu/condrix/p307c.jpg
>http://www.fw.hu/condrix/p307d.jpg
>http://www.fw.hu/condrix/p307e.jpg
>http://www.fw.hu/condrix/p307f.jpg


Ez nem Citroen!!!! ;-) (habar PSA testver)

Es ha ugy adtak el neked, hogy 307-es; kicsit becsapodtal... ;-)

Komolyra forditva: nagyon szep, gratulalok. Az en listamon is
szerepel, de csak egy DS kabrio utan...

-- 
Attila
+ - re: hutotaska (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyiket sem :( Ezek a 10-15e ft-os vackok semmire nem jók, hűteni nem
tudnak, max 10-15 fokos különbséget tartani kint és bent közt :(
Amik jók, azok 30eft körül járnak, a kamionosok is ezeket használják. Talán
a webasto gyártana ilyet emlékeim szerint.
Arra fel kell készülni, hogy van áramigénye, tehát járó motor mellett
érdemes használni, anélkül hamar megeheti az akkut. Esetleg viszel még egy
akkut :)

SzaboZE
+ - Re: Szamlaertek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur Teeby,


>> A szamlaertek KIZAROLAG adminisztrativ
>>celokat szolgal. Ugy hivjak, hogy vagy adomegtakaritas, vagy
>>profit-kimenekites. Szolhatna a szamla 100 EUR-rol is, ha nem lenne
>>tul feltuno.
>
>Es ahol mondjuk tarolnak 8-9000 gepkocsit es ebbol naponta
>kiszallitanak kb. 300-at, kb. 200-at pedig beszallitanak? :-)
>Nem hiszem, hogy a vamugyon ennyire csalnanak. Hiszen ugysem ok
>fizetik, hanem a vasarlo. Utanunk meg minimum 1. kezen keresztulmegy.
>Aki minimum egy markakereskedo.
>Ezeket az adatokat (es talan a hitelesseguket is) a VPOP itteni
>emberei rendszeresen ellenorzik.


Nem csal senki!!
Csak ki mondja meg, hogy egy Opel Astra valos gyartasi ktg-e 2500
EUR plusz transzport vagy 6800 EUR? A GM ceg sajat maganak szamlaz!!! A
volumen meg pont a nagymennyisegu profit-kimenekitesre jo, pont ugy, ahogy
minden multi kiviszi a penzt innen.

djtiszy
+ - Block exemption (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Fogash uj eur szabalyzasrol irt leirasat korrigalnam:


>>>
az orszagonkent egyetlen un. generalimportor (Pl. Porsche H
ungaria, vagy Fiat Magyarorszag) vasarolja meg a gyartotol az autot,

Fiat MO / GM Hungary / Renault Hu nem generalimportor, hanem MAGA a CEG.
Ertsd: 100% tulajdon, 100% kontroll, ok maguk a gyar. A Gazella
teherautoknak meg a Ladanak GENERALIMPORTORe van (vagy volt, kit erdekel).
Igy tehat ilyen arres sincs, hiszen ugyanaz a zseb.

Az eladashoz: egy lepcsovel lejjebb (a leanyvallalat
szintjen)  a kriteriumok szerinti szelektivitas elve vagy
teruleti exkluzivitas elve szerint torteno valasztas mukodik.


>>>
A szervizinfo+szerszam-csomagra mondhat a gyar kigazdalkodhatatlanul magas
arat, igy hiaba elado, senki nem  fogja megvenni.

A meglevo halozatnak is ugyanannyit kell fizetni erte, ugyhogy ez nem igy
mukodik.


Az egesz rendszernek mas a mozgatorugoja.
A lenyeg a szabadabb kereskedelem volt, es ez jo. Az ujauto/szerviz
szetvalasztasa volt, es ez jo. Az informacio szabadabb aramlasa, es ez is
jo. A halozat professzionalizalasa, es ez nagyon jo. Az alkatreszarak
csokkentese, ami szinten jo. CSAK mivel az iparagi arresek nem kolosszalisak
(kulonben mindenki autot gyartana, es a mostani ar feleert adna), ezert az
igy be
nem szedett arres elvesztesevel mi lesz? Ui NAGYON SOK A RESZVENYES.
Akik mind osztalekot akarak.


Ja, meg valami, ami megnyugtathatja az aggodokat:
Az Europai Bizottsag nagyon figyel (a VW peldaval Fogash is irta). Az
itthoni GVH szinten, es bevallottan arra var, hogy a nagyok kozul egynek
beakaszthasson. Ugyhogy mindenkiben vigyazzba all a k@k@.


djtiszy
+ - Superb az asz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Akos:
> 5,7-nel kezdodik :-)

Hja. A kovetkezo lepcso meg kb. 6,8. Akos, en is ebbol elek, ezt ugy hivjak,
hogy marketing.



> De visszaterve a felsorolasodra, melyiket kapod meg a Superben kivul 6
millio alatt?

www.auto2.hu - ujauto arak. Bongeszd vegig, en sajnos nem tudom.
Egyebkent fejbol (mar nem vagyok netkozelben, csak 14,4 kbittel :-(
- Mondeo, Laguna, Accord, 156-os IGEN. A4-es, Passat szerintem igen.
S60 es X-Type biztos nem. Az alap- ill. extrakkal valo felszereltseget
inkabb el sem kezdem, felesleges. Ja, utanaerdeklodtem: hasznalt autokent
elegge buko.


>>>
Laguna meg kifejezetten leszerepelt nalam (meg a legelso verzioval kellett
egyszer mennem), nagyon nem tetszett, semmi nem volt jo helyen benne nekem.
Erre mondhatod azt, hogy az egy regi vas, de pl. VW-ben, Audiban, Mondeoban
meg soha nem ereztem magamat ennyire komforttalanul, meg a '84-es Passatban
sem.

Miert pont a Laguna kerult elo... Mindenesetre "De gustibus non est
disputandum."


djtiszy
+ - Uj auto rossz szallitassal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


NHF irt a panaszarol:
>>>
- az extrakent rendelt 3db harompontos biztonsagi ovbol es 3 fejtamlabol
(hatso ules sorra), csak a 3 fejtamla kerult az autoba, kozepre csak
medenceov.
- az ajtokarpit a katalogusban latott vilagos szinu helyett, sotet szinu
lett.


A megoldas egyszeru: OTT A SZERZODES, amit alairtatok. Abban minden
reszletet meg kell talalnod. Utana FVF, vagy a teveugyvedje, ha birjatok a
fejet :-)


djtiszy
+ - Kormanyszervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kormanyszervoval kapcsolatban szeretnek kerdezni. Az olajszint
erdekelne.
Peugeot 206-osnal ha leveszem a az olajbeonto sapkat az mindjart egy
nivopalcat tartalmaz, amelyen 3 jel van. A legfelsonel " H " betu, a
kozepsonel " C " betu, az also jelnel pedig mintha " ALL " felirat
(ebben nem vagyok biztos) látható. Maga a nivopalca kb. 7cm.
Melyik mit jelenthet, hol van a megfelelo olajszint. A ket szelso jel
kozott van az jo? Nalam a szint a kozepso (C betus) jel alatt van 1
mm-el. Ez jo? A kocsi User's Guide-ban nem találtam rola semmi
ertelmeset. Valami olyat irnak, hogy a olajszintnek a ket jel koze kell
esnie, es akkor jo. Itt azonban 3 jel van....

Ha utantoltenek, celszeru ugyanolyan olajat beletenni, amilyen benne
van? (Ez alatt ugyanolyan parametereket ertek.) Szervo olajbol is van
szintetikus, felszintetikus?

Valaszokat elore is koszonom!

Udv!
Csaba
+ - Mindenfele 4. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Irtam egy 197 soros levelet, de visszajott, hogy
	nagyobb, mint 199 sor, igy nem fog megjelenni. Nem
	irom at, nem kuldom, be, amugy sem igazan aktualis,
	a legtobb dologra Fogash valaszol(t). ;-)
	  Lenne viszont par uj.
	  Eloszor is a "Mit vegyen?"-hez tortent hozzaszo-
	lasokat szeretnem megkoszonni, meg mindig nincs don-
	tes, edesapam sem tud valasztani. :-)
	  Masodszor: savvaltas.

>>> kenyelmesen beferek ele (1 m elottem, 1 m utanam) :(((
>>Vaz, ez neked kenyelmes beferes? Szerintem meg olyan kategoriaju
>>veszelyeztetes, amiert 50 ezer Ft, es 3 honap jogsielvetel jarna.
>Ez alapjan Bangkokban senkinek nem lenne mar jogsija... Mellesleg egy lampanal
 
>epp megindulo sorba igy belepni miert lenne veszelyes? Sok nagyvarosban mashog
y
> be se tudsz sorolni.

	  Szerintem is. Ami igazan zavar, az az, ha olyan
	savbol keredzkednek be, amirol tudjak, hogy a "rossz
	iranyba" vezet, es elotte direkt valtottak oda. Ne
	ertsetek felre, ha _beugrik_ egy indulo auto ele,
	oke. De ne _kuncsorogja_ magat be! Pelda: Fiumei ut
	a Keleti felol az Orczy ter fele. Ket sav, lesz egy,
	majd megint ketto, ahol a jobboldali egyenesen, a
	baloldali balra megy. A legtobb autos egyenesen a-
	kar menni, de azert kimegy balra, hogy aztan a ve-
	gen fek, index ki, es keredzkedik be! Ilyenkor ot
	is meg azt is megvernem, aki beengedi! (Megfejeli meg
	a dolgot, ha aki kiment, meg csak gyorsabban sem megy,
	mint a masik sor! Hogy akkor miert?...) Es igen, en
	is elmegyek a belso savba, de meg _egyszer_sem_ kel-
	lett keredzkedni, mindig van, aki "lassabban indul"!
	Ha valaki ezt vallalja, oke, meg gyorsabb is lesz
	a forgalom, hiszen (tudom, kvazi) kitolt egy ures
	helyet. Viszont aki kuncsorog, feltart egyszerre
	ket sort! A rosszmaju oskonzervativok mondhatjak,
	hogy persze, csak az zavar, hogy lassabban jutok
	elore. Ez az okozat. Nem erdekel, ha nem hiszitek el,
	de engem az OK zavar! (Mert ezzel nem csak en szi-
	vok.)
	  Mai utolso temam a rutin. Valaki irta, hogy a 30
	even aluli rutintalan suhancokat elengedi. Namost en
	meg 2 napig ez a kategoria vagyok (30-an leszek 30.
	:-( Fel fogom akasztani magam... :-( ...), es az a
	velemenyem, hogy a rutin nem azonos a tudatos veze-
	tessel. _Tudatosan_ lehet hibazni oriasi rutinnal
	is. En is hibaztam mar, es szinte biztos, hogy ele-
	tem folyaman meg fogok is. (A "majd az utolso hibad
	lesz eleted vege" es hasonlo nevelo szovegektol lec-
	ci kimeljetek... Ja, azt sem fogom elhinni, ha vala-
	ki azt irna, hogy bizony o meg eleteben nem hibazott.)
	Viszont (nagy arccal) allitom, hogy eleg nagy rutinom
	van! Ez leginkabb veszhelyzetben mutatkozik meg! Nem
	mindegy, hogy valaki teljesen lebenulva csak a feket
	nyomja, vagy kepes megtalalni az adott szituacio le-
	heto legjobb megoldasat! Na _ez_ a rutin! Es az a
	(tudom, radikalis) velemenyem, hogy a szabalyokat
	moderaltan megszegok sokkal inkabb kapjanak jogosit-
	vanyt, mint a rutintalanok! (Lasd az elozo szam pelda-
	jat, ahol a mellette elhuzo gyorsabb autotol valaki
	balesetet okozott autopalyan...)
	  Tusom, a rutin az a gyakorlattal alakul ki, de
	igenis van, akinel a gyakorlattal sem! ("Anyuka, ko-
	nyorgom, ne tessek tobbet hegeduorara kuldeni a la-
	nyat!") Ezek a tehetsegtelenek. Azt mondom, hogy a-
	ki jogsit akar, merjek fel a reflexet, a helyzeter-
	tekelo es problemamegoldo kepesseget is. Igen sokan
	buknanak...
	  Na, ennyi, udv mindenkinek:

								Nagyak
+ - vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Opel Ascona-B  1.6 (1980) es Opel Ascona 1.9 (1981) autokhoz
>keresek valamilyen leirast (dok, net cim (URL)). Eddig csak
>kepeket talaltam (altalaban nemet oldalakon). Jo lenne magyar
>nyelven, de az angol is johet. Pontosabban a karburator ( egy
>torkos) leirasa/felepitese/allitasi lehetosegei erdekelnenek.
Letezik egy AutoData nevezetu konyvsorozat, abban rengeteg adat fel van sorolva
 mindenfele sosemvolt markakhoz is. Kimondottan adatbazis jelleggel (elogyujtas
, kompresszio, jelek a motoron, stb, stb.) Eleg pontos, reszletes, magyarazo ab
rakkal. Letezik ennek egy kotete, ami kimondottan csak a karburatorokkal probal
kozik, de ehhez le kellene olvasnod, hogy a motoron levo darab az mondjuk Pierb
urg akarmi tipus, mert a konyvben ugy emlexem ez alapjan vannak sorolva. Maga a
 konyv a gyori egyetemi konyvtarban tuti megvan, de gondolom a muegyetem konyvt
araban is lehet talalni belole.

Aprosag, de a "torkos" az a falank ember. A karburator egytorkU, kettorkU.

>A vaz Opel Ascona-B  1.6-os, most tettem bele egy Opel Ascona
>1.9-es motrot (sport). 
>Udv. B. Arpi
Es a laptop mar benne van a riasztashoz? :-))))

>Atvetel utan masnap a kovetkezoket vettem eszre:
>- az extrakent rendelt 3db harompontos biztonsagi ovbol es 3 
>fejtamlabol (hatso ules sorra), csak a 3 fejtamla kerult az autoba, 
> kozepre csak medenceov. az ajtokarpit a katalogusban latott 
> vilagos szinu helyett, sotet szinu lett.
Azert a tipus erdekelne... A hatso harompontos ovnel ket lehetoseg van: ha a ti
pus kialakitasa lehetove teszi (jellemzoen negyajtos lepcsoshatu modelleknel), 
akkor hatul kozepen is harompontos ov szerepel. Altalaban default, vagyis ez NE
M szokott rendelheto lenni. Ha az auto 3 vagy 5ajtos (esetleg kombi), akkor hat
ul csak az ulestamla es a kalaptarto van, egyik sem birja el az ov felso bekote
si pontjat. Ezekhez nem is rendelheto a harmadik 3pontos ov. Szerintem csak fel
reertes volt, a fejtamla rendelheto, a 3 pontos ov meg nem. 
A karpitozas eseten alt. az uleskarpit szinet hatarozza meg a vevo, a gyar pedi
g default ad hozza egy szint a tobbi latszo feluletre (ajto- es tetokarpit, mus
zerfal, szonyegezes). Ez valtozhat, es sajnos nincs beleszolas. Ha nagyon nem t
udtok vele egyutt elni, akkor lehet utanrendelni potalkatreszkent vilagos ajtok
arpitokat, ezt a szerviz ki is tudja cserelni, de hogy ez kinek a koltsege, az 
nagyon ingovanyos talaj...

>Egyebkent szerintem a gyar ma meg konnyebben gyarthatana
>egyeni -maganszemelynek- rendelesre kocsit a sok szamitogepes
>termelesiranyitasi rendszerrel. (Sot igazan rendelhetnenk a netrol is :-) De
>nyilvan van oka annak, hogy miert ugy vannak a dolgok, ahogy vannak.
Nananananaaaa...!!!! Audi TT-bol muszakonkent 80db korul gyartanak, ezzel ez eg
y kis kapacitasu (evi 50ezer korul) gyartosor. A TT letezik ket karosszeriaval 
(coupe, roadster), haromfele motorral (1.8T-180, -225LE, 3.2VR6-250LE), ket ero
atvitellel (elso, quattro) max 10 fele alapszinben. A nyitottakhoz a szin hatar
ozza meg a valaszthato rongyteto szinet. Letezik jobb/balkormanyos, EU, USA vil
agitorendszeru, kmh/mph muszerfalu. A belter szine lehet mondjuk 5fele szovet e
s haromfele bor, valaszthatsz negyfele alufelnibol. Ha jol szamolom, ez harminc
ezer kombinacio ugy, hogy meg egyet sem valasztottal a rendelheto extrakbol! A 
konkret kapacitassal szamolva 384 muszakon keresztul (ez nagyjabol egyevi terme
les) tudsz ugy autot gyartani, hogy nincs ket egyforma a sor vegen. 
Ahogy irtam, van rendelesre gyartas, de ott mar nagyon buszke magara, aki a ren
deles leadasatol szamitva 2 honapnal rovidebb idon belul tud autot produkalni. 
Vagyis valaszthatsz: vagy megveszed a "keszletrol" az epp ott levo ezustszinut,
 fekete belsovel (mondjuk a kereskedes tud cserelni kereket rajta, ha neked mas
 kell), vagy varsz 2 honapot, mire megjon a bordo, bezs bor karpitozassal. A gy
arak azert hoztak letre a markakereskedoi halozatokat, mert 
1.) minden a gyarba beengedett civil balesetveszelyt jelent
2.) igy nem kozvetlenul ok finanszirozzak az igenyek osszegyujteset (ez kvazi o
utsourcing, mint amikor a berszamfejtest kikoltoztetik kulceghez. csak itt a re
ndelesfelvetelt es az arukiadast szerveztek ki kulso cegnek)
3.) egy helyre tudjak lokalizalni az atadast, szervizt, raadasul mindenhol hely
ben elerhetove teszik az autot, nem kell erte elbaktatni Russelsheimbe. Foleg, 
ha egy spanyol gyartasu Corsa kellene...

>Melyik kezi automosot tudjatok ajanlani Budapesten vagy Sopronban? Ha
>vaxolnak es belul is kitakaritanak, az kulon elony lenne.
Gyor majdnem pont feluton van a ketto kozott. Ha csak sima kezi mosas es belso 
takaritas kell (folyekony viasz gepi felhordassal), akkor ahogy Sopron felol be
ersz Gyorbe, a Shell kut mogott van a Hatvani gumiszerviz, a mosojuk reggel 8to
l este 10ig megy, megvarhato, nincs bejelentkezes. Kulso-belso kezi mosas, gepi
 wax, bogarlevakaras 2500-3000ft. 
Ha komolyabb kell, akkor szinten Gyorben a Fehervari hid mellett (Grabo Hotelle
l szemben) van egy autokozmetika. Elozetes bejelentes utan reggel 8ra viszed, d
eu 4kor elhozhato az auto. Gepi melypolir, vegyszeres karpittisztitas, felnitis
ztitas, motorter-tisztitas, vedolakkos kezeles, gyakorlatilag szalon allapotura
 hozzak a jarganyt. Az Alfat tavaly csinaltak 20eFt-ert. Par evente  megeri meg
csinaltatni.

Fogash
+ - elvonas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Beszelgettunk par napja az elvonas mertekerol, a mai Magyar Hirlap szerint meg:
 (kiemeles tolem, ekezetert bocs)

Egy, a Munkaügyi Szemlében most publikált felmérés szerint legkevesebb 700 ezer
 ember, a foglalkoztatottak 13 százaléka nem adózik a munkajövedelme után Magya
rországon. Ez az arány valószínűleg minden eddigi becslést felülmúl. Ha a nem a
dózókat minimálbéren foglalkoztatnák, 300-420 milliárd forint lenne az a bértöm
eg, amelynek ____60-70 százaléka____ nem folyik be adó és tb formájában az álla
mháztartásba, a szürkefoglalkoztatás aránya pedig ennél is nagyobb. (MH, 9. old
.)

Tudvan, hogy a mai magyar minimalber ADOMENTES (SZJA adokulcsa 0%), mekkorat ak
arnak akasztani, ha csak az ado es TB elvinne 60-70%-ot? Hol vannak akkor meg a
z AFA-k, illetekek, stb... Felhaborito!

Fogash
+ - gyor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Győri vasút- és útfejlesztés
Két helyi fejlesztési programot jelentett be tegnap Győrben Kiss Péter kancellá
riaminiszter. Az Európa-terv keretében novemberben kezdődik a várost Székesfehé
rvárral összekötő 81-es főút bevezető szakaszának 3,5 milliárdba kerülő, 2006-r
a befejeződő építése, jövő februárban pedig megindul győri vasútállomás teljes 
átépítése. (Nszab., 15. old.)
>>>>>>>>>>
Javitsatok mar ki, de a Fehervari bevezeto szakaszanak tehermentesitojet (ez a 
81es bevezeto utja) tavaly fejeztek be, teljesen uj nyomvonalra epitve az M1 au
topalya es a Hazgyar kozotti szakaszt. Most akkor tulajdonkeppen MIT akarnak ep
iteni??? 
Az egy masik kerdes, hogy a ket sor csaladi haz kozott huzodo foutat attettek a
 bal oldali hazsor kertje vegere, igy a jobb oldaliaknak csend lett, a bal olda
liaknak meg elorol hatra kerult a zaj, raadasul 4 hazat el kellett dozerolni, h
ogy az utat be lehessen kotni a csomopontba. Pedig ugyanehhez a csomoponthoz 2k
m kerulovel ugy is el lehet jutni, hogy az M1-81 csomopontnal felmegy az ember 
a palyara, az Ipari parknal meg lejon. A teherforgalom ugyis oda iranyul, aki m
eg innet beljebb megy, az ugyis araszol a Fehervari uton.
Jo sok penzert "adtak egy pofont a szarnak" (ahogy felenk mondjak), ahelyett, h
ogy harom iranyjelzo meg ket tilto tablaval atvezettek volna a forgalmat a fent
 jelzett (amugy mezok kozott es egy ipari parkon at vezeto) alternativ utvonalr
a. Hihetetlen, mennyire hulye emberek szervezik kis hazank kozlekedeset... 
Fogash
+ - RE: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, kezdodik megint...
Csak tudnam, hogy miert cikkeznek arrol, hogy demografiai valsagban van az 
orszag... amikor ennyire sokan rohannak szulni keszulo nejjel a korhazba. 


pJ 

ps1: Mielott megvadolnal, hogy demagog voltam, kozlom, hogy tudom. Pont 
annyira voltam az, mint te. 

ps2: A gyakorlatban a balhet elkerulo vezetok koze tartozom. De neha ugy 
szeretnem, ha lenne valamilyen mod, hogy a barom eletenek veszelyeztetese 
nelkul tudnam vele ereztetni, hogy barom. Sajnos a kozlekedesben ilyen 
modszer nincs. 

nme1:
>Ha neadjisten egyszer valahova komoly okbol kellene sietned 
>(feleseg szules elott, beteg, veszhelyzet elharitasa), 
>biztosan te is tartanad a 130-at, elozesnel is? Ha meg nem tudod, 
>mi miatt siet, miert faj neked, ha megeloz?

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS