Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 797
Copyright (C) HIX
2000-07-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elado BX TZD Turbo Tecnic + talalka (mind)  83 sor     (cikkei)
2 mono-motronic (mind)  9 sor     (cikkei)
3 riziko es moral (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re: *** HIX AUTO *** #796 (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Tapasztalatok (mind)  34 sor     (cikkei)
6 Trabant zaras (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Skoda Futomu :( (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Bizonyossagok (mind)  24 sor     (cikkei)
9 magabiztos (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Km-ora (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Elektronyos Trabi Kozpontizar. (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Re. Omega (mind)  20 sor     (cikkei)
13 Re. Talalka (mind)  25 sor     (cikkei)
14 Re. Lakokocsi (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Re: G.Laci, Peter, Hatso kodlampa (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Re:talalka (mind)  38 sor     (cikkei)
17 Re: Elektronyos Trabi Kozpontizar. (mind)  45 sor     (cikkei)
18 Re: bmw jelolesek (mind)  22 sor     (cikkei)
19 utanfutozas, bmw jeloles, tolakodas (mind)  109 sor     (cikkei)
20 klima (mind)  2 sor     (cikkei)
21 Re: mobil kuthalozat (mind)  29 sor     (cikkei)
22 taxisok (mind)  19 sor     (cikkei)
23 lakokocsi,talalka (mind)  11 sor     (cikkei)
24 Re: Benzinar - hypermarket (mind)  44 sor     (cikkei)
25 GDI Pajero (mind)  12 sor     (cikkei)
26 BMW (mind)  29 sor     (cikkei)
27 Fiesta kuplung (mind)  10 sor     (cikkei)
28 balazs.kelemen@compaq.com (mind)  11 sor     (cikkei)
29 re: bmw jelolesek (mind)  12 sor     (cikkei)
30 Motorozas (mind)  17 sor     (cikkei)
31 Renault Ferencv, chip+tuning by ATC, lakokocsi (mind)  47 sor     (cikkei)
32 Elso kerekes Dragster ??? (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Re: utkereses, fektavolsag (mind)  14 sor     (cikkei)
34 eredetiseg es kor rendszam alapjan (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Elado BX TZD Turbo Tecnic + talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Rég nem írtam a listára, de ami késik nem múlik... Persze azért minden nap
elolvasom.:-)

TALÁLKA:
Tavalyi kecskeméti találkozó óta nem tudtam résztvenni az összeröffenéseken,
de ezt tudnám pótolni, ha 22-én lenne a veresegyházi buli. Esetleg egy
héttel később is OK, de a 15-e nekem nem jó.

ELADÓ BX:
Praktikus és anyagi okokból két hét múlva meg kell válnom a kedvenc
BX-emtől.
Néhány infó az autóról:
'91 BX TZD Turbo Tecnic ABS - '98 dec óta van nálam
- 181e km (140e-el vettem)
- vizsga érvényes: 2001.05.24.
- cinkelt kaszni (rozsda nix)
- sötétkék metálfény (szép állapotban)
- el. ablakok elől-hátul
- el. tükör jobboldalt
- el. napfénytető
- ABS (éppen nem mük, valúszínüleg hibás a reléje)
- könnyűfém felnik (újra kell lakkozni a felületüket)
- távir. központi zár, riasztóval (GT Car Alarm)
- fekete plüss belső szép állapotban
- sötétített (gyári) hővédő üvegezés
- rádiósmagnó 2 Kenwood hangszóróval
- osztottan dönthető hátsó ülés
- napfényvédős kalaptartó
- vonóhorog (sosem használtam)
- Extrák: HIX MATRICA :-)

Szervíz (csak a fontosabbak):
- egy éves hibátlan szélvédő (tavaly ráesett a hó a háztetőről, és elrepedt)
- 4 db Vredestein T-Trac gumi van rajta (10 hónapos kb. 66%-os)
- összes tömítés cserélve a motoron (99 oKt)
- Vezérműszíj, generátor ákszíj, hidr. sziv. ékszíj októberben cserélve
- hátsó lengőkarcsapágyak decemberben cserélve (az egyik törött volt)
- féltengelyszimmeringek decemberben cserélve (a bal folyt)
- váltóolaj cserélve decemberben
- hidr. sziv. januárban cserélve, szep-ig garanciális
- fékszelep márciusi (gyári új), okt-ig garanciális
- első gólyalábak májusban cserélve (novemberig garanciális)
- 10e km-enént cseréltem olajat (Quartz 7000 Diesel)
- olajfogyi: kb. 5 dl/10e km (nem kell utántölteni)
- LHM januárban cserélve (nem fogy)
- akku 99 októberi (3 év garancia): VARTA 88 Ah :-) gondozásmentes
- fények berelézve
- télen egy izzítás után indul

99 márciusban volt egy kis koppanásom :-(, amikor ki kellett cserélni a bal
első sárvádőt, indexet, és fényszórót, valamint a spoilert. természetesen az
összes bűnjel el van tüntetve.:-)

A legfontosabb: irányár - 850e HUF (alkudni lehet:-))

Van egy kis füzetem, amiben az összes javítás benne van. Igyekeztem mindent
rendbeszedni (az előző tulaj elég trehány volt), mert hosszabb távon meg
akatram tartani, de ennyi idős autó nem való intenzív (évi 40e km)
használatra. Ha valaki átlagos autós, még évekig használhatja, de sajnos én
minden nap benne kell üljek (Bp-Székesf.), és ehhez új autó kell.
Nejem unszolására egy Fiat Punto 12 16V HLX lesz az új családtag (ABS,
légkondi,
dupla légzsák stb.), ami kb. két hét múlva (július közepén) jön meg, így
addig el szeretném adni
a BX-et. Nehéz dolog lesz egy kisebb és gyengébb autóba átülni. Remélem,
hogy lesz még nagyobb autónk (Xantia, XM :-)), ha bővül a család, de
egyelőre még csak ketten vagyunk, és addig megteszi. Ha érdekel valakit a
dolog ne habozzon írni akár magánba is, mert, ha két hét alatt nem jön össze
egy vásár, kénytelen leszek beszámíttatni az új autó árába.

Elérhetőség:
Munkahely: 22-531-597
Mobil: 30-9629-035 (munkaidőben általában nincs bekapcsolva)
Otthon: 1-350-9909 (este 6 után)
E-mail: 

Mindegyik telefonon van üzenetrögzítő is.

Üdv,
Manó
BX TZD Turbo (már nem sokáig)
+ - mono-motronic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
a BOSCH mono-motronic (kozponti) befecskendezo rendszerrol szeretnek infot
kapni (leiras, mukodes minden erdekel). Konkreten a VW altal hasznalt
rendszer erdekelne, ez van a Feliciaban is 97-ig. A Maroti konyvesbolt
jelentettett meg BOSCH fuzeteket, de nem tudom, ilyen temaju volt-e? Aki tud
irjon.

Kosz,
Peter
+ - riziko es moral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 irta
<Ket halott, negy mentoauto - es akkor mi van? 

Bocs, azt hittem ez nem ilyen lenyegtelen.
Arra szerettem volna kilyukadi (es a pelda is arra szolgalt volna),
ha nagyon gyorsan mesz, akkor sokkal tobb rizikoval kell szamolnod.

Barmilyen autoval is utazol. Eleg egy nagy lyuk az uton, vagy egy olajfolt,
vagy egy farkaskutya.

Es azt utalom, amikor a TE RIZIKOD az EN RIZIKOM lesz, mert te 
olyan biztos vagy magadban, es velem karambolozol, es ertem jon a 
mentoauto vagy a fekete Barkas (ill. mostanaban mar a Toyota).

Tema off.

Udv,
Tibor
+ - Re: *** HIX AUTO *** #796 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helosztok

volna egy par kerdesem
mennek nyaralni de mivel igen kicsi a csomagtarto azt talaltuk ki hogy
viszunk egy kis utanfutot aztan abba belepakolunk mindent

a kerdes az mennyire valtoztathja meg a menettulajdonsagokat az utanfuto ?
mondjuk tutko tobbet fogyaszt de ki tudja mennyivel?
ezenfelul kiss sebessegnel bizta nagyobb fordulaton ko porogni vele?
meg azt halottam eleg nehezkes vele tolatni

kulonben nem fogunk tepni 1000
majd szep komotosan 80 korul
vegulis nyaralunk vagy mi a szosz

elore is koszi a valaszokert
akar maganba is

Csa
Sale
+ - Tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Hadd osszamm meg veletek a tapasztalataim.
Hetfo ota a MAgyar Kiralyi Posta szolgalataban allok, mint egyesitett
kezbesito.
Na ok azok akik kerekeznek a levelekkel.

Nagyon erdekes tapasztalatokra tettem szert.
Az autosok nagy resze lojalis mgatartast tanusit, mig masik reszuk
abszolut nem.
Pl. milyen viselkedes az, ha a KRESZ-nek megfeleloen tolom at a
kerekpart kenyelmes tempoban a gyalogatkelo helyen. A jarmu pedig
amelyik elott athaladok, hallom am a vezetoje felhangosan mondja, hogy:
- Ez muszaly volt?
Mondom neki:
- Baj van talan?
Erre idegesen elhajt mogottem. Ilyen embert sem lattam meg. A sajat
viselkedesen sertodik meg. 
Tekerek kenyelmesen, kerekparuton. Kanyarodo auto, elsobbsegadas
tablaval. A kerekparut felfestve folytatodik. Hirtelen lefekez aztan
dudal, en meg vigyorogva erosen mutogatok a tablara aztan tovabbtekerek
kenyelmesen. Mindez osszesen ket nap altt tortent. Szerencsere olyan
helyeken jarok, ahol az ilyennek az elofordulasi eselye elenyeszo.
De majd figyelek es beszamolok. A tapasztalataimrol es a benyomasaimrol
is. A jokat nem mondom el, mert felesleges, a kozlekedes nem egy cukros
nyaltol csorgo brazil sorozat. (barcsak az lenne)

Sziasztok
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Trabant zaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Soma. :)))
Idegesito, hogy ha a Trabantomban ertekeket hagyok. :)
Es azt egy pillanat alatt feltunes nelkul behatolva zsakokba ramoljak.

>Igen, ezt en is tudom. De azert idegesito, hogy feltunes nelkul
>egy pillanat alatt be tudnak szallni a kocsiba, es ott
>osszeramolni egy zsakba a mozdithato ertekeket... :-(((

Kezdem mar erteni... }:-|

>Komolyra forditva a szot: nem veletlenul van jobb oldalon is
>kulcsos zar.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Skoda Futomu :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Levi!

Sajnos semmi sincs a kotkodambol. Egyedul a zillinderkopf maradt meg.
Meg egyket csavar, de azok is motorhoz vaélok inkabb meg valtohoz
(bontasbol).
Nagyon sajnalom, de nem tudok segiteni. :((

Azert sok sikert a kersesben.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Bizonyossagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Egyetlen bizonyossag letezik, ezt jegyezd meg: a bizonyossa'god sajat
>magadban, es ha ezt elveszited, AKKOR veszitesz el MINDENT. Akkor jon erted
>a mentoauto.

Na ez a bizonyossag sajat magadban azert annal osszetettebb, mint hogy
igy kategorikusan kijelentgessuk.
Ha az emberek nem felnenek a bizonyos dolgoktol, nagyon hajmereszto
dolgokat kovetnenek el.
Sajnos ez most is igy van, es a kozutakon is. Es ezert vannak sokan
veszelyben, gyakran.

Vajon az onmagunk bizonyossaga nem csalhat? Foleg ha valaki tagadja a
befolyasolo tenyezok erejet es letezeset? Mint pl.: ß@$#¤m jo kocsim van
+ ß@$#¤m jol vezetek mas meg nem erdekel (talan a traffipaxtol $#@r¤k
egy kicsit).

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - magabiztos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
>Egyetlen bizonyossag letezik, ezt jegyezd meg: a bizonyossa'god sajat
>magadban, es ha ezt elveszited, AKKOR veszitesz el MINDENT. Akkor jon erted
>a mentoauto.
>
Szerintem hulyeseget irtal, de mivel ez nem a HIX FILOZOFIA itt ne
nyissunk vitat rola. Van egy olyan bon mot (kitol is szarmazik?) miszerint
"A vilaggal az a baj, hogy az okos emberek tele vannak ketelyekkel, az
ostobak pedig mindig mindenben holtbiztosak" nos ez a vezetesre is kulonosen
igaz. 
Teljesen mas dolog a vezetesi rutin hianya miatti bizonytalankodas -ez
_eleinte_ valoban noveli a baleseti kockazatot (kesobb elmulik) es megint
mas ha valakinek nincs ingere hogy vadbarom modjara szaguldozzon kockaztatva
sajat magat es masokat. Ha valakinek objektive nagyon jo a technikai tudasa
akkor sem celszeru ezt maximalisan kihasznalnia mert a kornyezete nem
biztos,
hogy le tudja reagalni -es ezt nincs honnan kiszamitsa. Lasd a legutobbi
Suzukis baleset a 7 halottal.
Tapasztalat szerint akit hullazsakban visznek el a kocsijabol, az vagy
kurva magabiztos volt, vagy ilyen magabiztos baromarcok artatlan aldozata.

udv: VAti
+ - Km-ora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Teljesen. Atlagosan ugy 8%-kal mutatnak tobbet az orak. A sebesseged
> epp attol ugyanannyi, hogy a tobbiek oraja is csal. De, mint valaki
> irta mar a HIX Auton, amit a muszer mutat, az annyi. Szoval ami nalad
> 170, az mas autoban is 170. Az egy dolog, hogy a valosagban ez 
> mondjuk 158.

Dehogy. Tobbszor is kimertem autopalyan ket kilometerko kozott a 120
km/h-t (en csak a mutato helybentartasara koncentraltam, az utas
piszmogott a stopperral es a koveket is o nezte) es a 30 mp-hez kepest
max. +/- 2 tized(!) jott ki, ami nyilvan boven benne van a meresi
pontatlansagban. Ennek tudataban jokat szoktam mosolyogni, amikor
leelozok valakit 125-130-cal es latom az arcan, hogy "mit kepzel ez
magarol, mar en is 140-nel megyek". Azt csak hiszed, baratom! 

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     H-1143 Budapest, Hungaria krt. 128. / 3.401
                        Tel.: (+36-1) 471-3281, Fax: (+36-1) 471-3002
+ - Elektronyos Trabi Kozpontizar. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Soma, szia Levente.

>Somanak "szocialista" felajanlast teszek, _ha_ eljon ujfent
>Dunaujvarosba, a mellettem levo lakatos ingyen/bermentve elkesziti neki
>az Eva fele bizotnsagi ajtozarat.

En is csatlakoznek a felajanlashoz, ( eddig ugy lapultam, mint az a bizonyos
a fuben ;-)))  ). Tudok neked kedves Soma szerezni elektronyos Kozponi
zarat. Ha kell teged fog irigyelni egesz Kecskemet :-))) Igaz ez egy kisse
dragabb megoldas mint a TuTTo lakat. Sot elektromos ablakemelot is :-))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Omega (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Balazs.

>Eloszor is bemutatkoznek: Kelemen Balazs vagyok, 25 eves,
>szamitastechnikai rendszermernok, es kb fel eve passziv olvaso.
Legy sok szerettel udvozolve. En mint aktivabb olvaso, neha a lista eletebe
belepampogo ;-))
>Van egy 1991-es OPEL OMEGA Caravan
>tipusu autom C20NE tipusu motorral, Motronic 1.5-os vezerlessel
>Par hete azt csinalja az auto, hogy amikor gazt adok, mintha eloszor
>osszerogyna a vezerles leesik a fordulatszam es erolkodik az auto.
Csak tippelni tudok. Szvsz meg kellene nezned a befecskendezo foszelepet es
azt annak vezerlo elektronikus rendszeret. Ott kell lennie a hiba okanak

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L

+ - Re. Talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Laci.

>multkoraban volt szo arrol, hogy utanfutos-tolatos ugyessegi versenyt is
>szervezhetnenk a talalkozon. Erdekel ez komolyan valakit? Vigyek utanfutot?
Jo lenne igazan en a magan reszerol sohasem tolattam utanfutoval.
Jelentkezem a versenyre, persze az utolso helyert :-o) Julius 15 avagy 22. e
mindket datum eddig megfelelne nekem. En jonnek. Viszont lehetne egy konvojt
is alakitani mint pl. talalkozhatnank egy megbeszelt idopontban az M3 - as
kivezeto szakaszan levo SHELL kut parkolojaban, majd irany a helyszin.
Javaslat ?

> ------------------------------------------
|                                                  |
|    Virtualis jutalomcsoki :-)     |
|                                                  |
> -----------------------------------------


Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L

+ - Re. Lakokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Balazs.

>Nem tudjatok , hogy hol lehet lakokocsit berelni, meg
>hogy mennyi kerul?

2 tippem van.

1, Ott ahol a VTI lakik, Budafokon a Bartok Bela uton ( jobb oldalt ) van 1
lakokocsi adas vetel , alkatresz es tudtommal berbe is adnak.

2, Az Ulloi uton, ( Kalvin ternel ) baloldalon talalhato a Camping &
Caravanning Club nagyon segitokeszek minden infot megadnak neked.

Udvozlettel: Frigyes

                     Skoda 120 L

+ - Re: G.Laci, Peter, Hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 6 Jul 2000 00:59:00 GMT,  wrote:

>magyarazata szerint a magyar annyira ki van ehezve a modern auto irant, =
hogy
>oromeben indulas elott minden kapcsolon nyom egyet.

Ez tenyleg meg logikusnak tuno magyarazat is lehet, csak akkor mi van,
ha a joember nem is tud rola, hogy be van kapcsolva. Ha valaki elottem
kapcsolja fel, akkor automatikusan es azonnal reflektorra valtok (4 x
50 W) ez meg szokta tenni a hatasat. Ha megse, piros lampanal
udvariasan szolok, ha tudok, hogy "bekapcsolva felejtette a hatso
kodlampat" es soxor mentegetozes a valasz, hogy "jaj bocs, eszre se
vettem". Ugyanez az eljaras a kiegett indexu vadiuj Golfok, Audik,
Mercik eseteben is. Na itt a valaszok mar sokkal valtozatosabbak. :-)

Udv:  Zak

+ - Re:talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Csokis Laci! :-)

A AUTO 0796-ban irta :
>multkoraban volt szo arrol, hogy utanfutos-tolatos ugyessegi
>versenyt is szervezhetnenk a talalkozon.
>Erdekel ez komolyan valakit? Vigyek utanfutot?

Szerintem csinaljunk egy olyat, hogy kereses es csere, mit
cserel: "?", mire csereli: ".". Aztan ujabb csere, ezuttal
"Vigyek" helyett "Viszek" ... :-)))


>Kulonben munkambol kifolyolag gyakran jarok utanfutoval es
>mindig kell tolatni is vele, ugyhogy - talan kicsit
>szerenytelenul hangzik - eleg jol megy az
>utanfutos tolatas. Ezert nem tudom, hogy eroltessuk ezt a
>verseny dolgot ;-))))))

Miert ne? Mondjuk elegge eselytelen vagyok, de a buli (meg a
gyakorlas) kedveert szivesen beneveznek!


>Viccet felreteve, azert lehet jo jatek az utanfutoval valo
>bohockodas.
>Pl. annak, aki meg nem probalt ilyesmit, ez egy jo lehetoseg.

Igy van.


>Szoval erdekli a tarsulatot?

Reszemrol egy szavazat.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Elektronyos Trabi Kozpontizar. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Frigyes, Levente!

>>Somanak "szocialista" felajanlast teszek, _ha_ eljon ujfent
>>Dunaujvarosba, a mellettem levo lakatos ingyen/bermentve
elkesziti neki
>>az Eva fele bizotnsagi ajtozarat.

:-)))
Koszonom szepen, de talan ezt kihagynam. Marmint a specialis
bizonsagi zar felszereleset. A latogatast azt szivesen megtennem,
de a talalkaig mar nincs modom ra. De meg a nyar folyaman
megbeszelhetunk egy latogatast.


>En is csatlakoznek a felajanlashoz, ( eddig ugy lapultam, mint az
a bizonyos
>a fuben ;-)))  ). Tudok neked kedves Soma szerezni elektronyos
Kozponi
>zarat.

Milyen elven mukodik? Hogy reteszeli a zarat? Taviranyitos, vagy
csak kulcsos, vagy milyen?

>Ha kell teged fog irigyelni egesz Kecskemet :-)))

Nincs kizarva :-)
De mibe kerul egy ilyen szerkezet?

>Igaz ez egy kisse dragabb megoldas mint a TuTTo lakat.

Igaz, de valamivel elegansabb is :-)
Meg a csajoknak is jobban imponal egy gombnyomas, mint a lakattal
szoszmotoles ;-)))


>Sot elektromos ablakemelot is :-))

Errol volt mar szo az Auchannal. De ugy emlexem, eleg dragak ezek
a cuccok :-(((


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: bmw jelolesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<<=======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: bmw jelolesek ( 35 sor )

Van viszont jelolve:
....

4. karosszeria: semmi=4ajtos limuzin, vagy kombi (ezt ugyis azonnal latni),
"C"=coupe>>

Vagyis  a coupe-n nem latszik, hogy az; ezert kell a jeloles? ;-)

Bocs,

Attila

ui: szeretem Fogash irasait!
ui2: nem tetszenek a BMW-k. (egy 2002-t azert elfogadnek) Keretik ezert nem
megkovezni. A Mercedesz sem tetszik, sot a VW sem, bar az utolso Passatban
van valami. Az Audirol se beszeljunk, kerem. Eljenek a francia autok es az
olaszok! (Citroen XM, Xsara Picasso, Peugeot 306 Cabrio, Alfa 146, 156,
Fiat Brava) /Jajj, mit mondtam... ;-)/
+ - utanfutozas, bmw jeloles, tolakodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: talalka ( 23 sor )
>
[...]
> Viccet felreteve, azert lehet jo jatek az utanfutoval valo bohockodas. Pl.
> annak, aki meg nem probalt ilyesmit, ez egy jo lehetoseg. Szoval erdekli a
> tarsulatot?

Hammmm... Laci, esetenkent en is szoktam utanfutoval kozlekedni, es szerintem
baromira nem jo jatek... :) Tolataskor mindig elkezdek izzadni. Szoval aki
nem gyakorlott (ahogy en sem), az biztosan nem fogja elvezni. Nem helyes
csupa kudarccal tanulni... :( Neked konnyu brillirozni... :)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: bmw jelolesek ( 35 sor )
>
[...]
> Mi a vegeredmeny? maximum 3 szamjegy es 2 betu szerepel a kocsi hatuljan,
> megis mindent lehet tudni rola. Szerintem eleg elegans megoldas.

Az 525 tds mar 6 betu, es nincs jelolve vele semmilyen technikai reszlet
(szelepszam, vezerles, hengerszam, stb.), sem a felszereltseg. Ne erts
felre, minden tiszteletem a BMW-e, de fel nem fogom, hogy miert kell mar
a tipusjelzesenek nagyszeruseget is kihangsulyozni. Amilyen elegans, olyan
szukszavu is. Lenyegeben csak motorrol tudsz meg vele ujat, az, hogy 3-as
5-os vagy 7-es, vagy hogy kupe vagy Compact, az ugyanugy latszik.

> > Szerintem peldaul bunkosag. Mikozben csinalod, nem erzed ugy, hogy
> > valahol azert nem teljesen kerek a dolog? Vegsosoron mindenki
> > ugyanarra var a sorban, regebb ota, mint te...
> Egyaltalan nem erzem ugy. Az is megtehetne, aki a sorban all.

Ha mindenki kielozne, nem lenne sor. Illetve lenne, csak harom meterrel
arrebb. A kulcsszo az alkalmazkodas egymashoz, hogy mindenkin korulbelul
azonos mertekben oszoljon meg a kozlekedes terhe. Ugy igazsagos, hogy
mindenki ugyanannyit sziv egy dugoban.

> Gondolom te mindig beallsz a sor vegere, sohasem allsz be a sor
> elejere (akar pofatlanul, akar a meglevo helyet kenyelmesen
> kihasznalva)

Igen, kepzeld, en beallok utolsonak, es kivarom a soromat. Ilyen is
van. Az elottem allok elobb jottek, elobb mennek. A mogottem allok kesobb
jottek, kesobb mennek. Persze ez teged ilyen fiatalon mit sem erdekel: a
tobbiek le vannak sz*rva nagy ivben, a lenyeg, hogy te juss at minel elobb.
Lehet, hogy majd egyszer lehiggadsz, es mar nem lesz kedved az effajta
manoverekhez, akkor majd te is anyazni fogsz azokra a bunkokra, akik ezt
csinaljak, mikozben allsz a sorban.

Sorba en csak akkor nem allok be, ha tobb sav van, es mindketto ugyanoda
tart, csak az egyik (altalaban ugye a jobboldali) elfogy. Ilyen peldaul
az Arpad hid felvezeto szakasza a budai oldalon. Itt a sok zuzu a bal
savba all, fel nem fogom miert, mert sokkal lassabban jut fel. Ha mind-
kettoben ugyanannyian allnanak, lenyegesen esszerubb lenne. No de amikor
egy elkanyarodo savbol akar valaki atmenni az egyenesen tovabbhaladoba,
vagy forditva... khm... az egy csoppet bunkosag...

> > Attol lama, hogy nem tapad ra az elotte haladora, arra szamitva, hogy
> > maskulonben valami szeplelek befurakszik ele? Ez izgalmasan hangzik....
> Nem. Attol lama, hogy zoldre valt a lampa, es akkor kezdi el
> keresni a sebesseget, amikor az elotte levo mar reg elindult.
> Kifejezetten bosszant, amikor azert nem ferek at egy zoldon, mert
> a pancser nepseg elottem 10-20 meteres kovetesi tavolsagot hagy,
> esetleg tetu lassan indul el.

Ilyen ketsegkivul elofordul, de ez van. Anyazzal az autodban, de nem az
a korrekt eljaras, hogy kielozol huszonnyolc autot es bepofatlankodsz.

> > Aha. Megkerdezhetem, hany eves korodra sikerult magadeva tenni ezt a
> > roppant szimpatikus koncepciot?
> Kerdezni azt lehet :) Jelenleg haladok a 22 fele. Ebbol vonj le
> valamennyit. Jogsi 17 ota van.

No igen, valami ilyesmire tippeltem.

> > > A masik a taxis, oket sohasem engedem be.  Legyen ugyesebb.
> > Ja... hadd tanulja meg, hogy mindig az erosebb kutya b*szik.
> Sajnos a taxisok iranti ellenszenvemet nemigen tudom legyozni.
> Es nem a fentebb emlitett miatt. A taxisok zome, akikkel eddig
> talalkoztam leginkabb a bunko paraszt (bar ez meg a parasztokra
> nezve serto :) kategoriaba tartozik.

Ketsegkivul a 2/3-uk az, de ha keri (ertsd: indexel, es nem huzza
ram a kormanyt), akkor en be szoktam engedni, es meg is koszonni.
Az index nelkul bevagni akaro parasztokra erosen szoktam anyazni,
es mindent elkovetek, hogy elem ne jusson be.

> > Szoval, szerinted a kozlekedes egy nagy-nagy jatek... mindenki arra
> > hajt, hogy tudja magat masok karara elonyhoz juttatni... meg itt is.
> Azt hiszem, ha valaki ele a meglevo helyre beallok, azzal nem
> okozok neki kart. Ossze nem torom, fel nem tartom.

Jajj... ez fajt. Mi az, hogy "meglevo hely"?! Ilyen nincs. Ha o 58 meter
kovetesi tavolsagot tart, es te ebbe a resbe behuzol, utana mogotted is
ugyanugy 58 metert fog szabadon hagyni, mint addig. Ezek utan asszem nem
nehez belatni, hogy igenis lassitod a mogotted jovoKET. Nem csak a
kozvetlenul mogotted levot, hanem az osszes mogotte jovot. Ha ezt nem
birod felfogni, akkor mirol beszelunk egyaltalan...

Valaki a penztarhoz allo sort emlitette peldakent; stimmel az analogia,
az elv ugyanaz.


Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi a külömbseg fogyasztásban az automata klima (VW ,Climatronic)es a
manuális klima között.
+ - Re: mobil kuthalozat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 07. 05, 17:23:50 +0000-kor kelt leveleben:

> "Cirka masfel milliardbol, ha jol gazdalkodnak osszejohet ugy 10 kut. Az
> meg messze nem halozat"
> 
> Ha jol emlekszem, a mobil kutak eloallitasanal 8-10 millarol
> beszeltek, a 150 milla a telepitett kutakra vonatkozott. Igy mar
> mindjart 150-180 kutat jelent.

Haaaat... Nem tom, de tul kevesnek tunik 8-10 millio egy mobilkuthoz.
Egyebkent sem fogom igazan, hogy milyen lehet egy "mobilkut", de ha
rajuk is vonatkoznak a kulonbozo biztonsagtechnikai es kornyezetvedelmi
szabalyok, garantalatan nem jon ki ennyibol. Meg a duplajabol sem...
8-10 milla lehet (talan, de inkabb tobb) egy tartalykocsi, de abbol
biztonsagosan tankolni csak a nagytartalyokat lehet, nem egy
szemelyautot...

A benzintartaly nagyot tud durranni....

Mindegy, majd meglatjuk...


Mas: bankkartya ugyben kaptam tegnap egy levelet, amitol tisztabba kezd
valni az egesz, de meg visszakerdeztem, talan par napon belul ossze
tudom foglalni a "tudomany mai allasat" ezugyben...

-- 
Hali                                    SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar OS/2 csapat tagja
+ - taxisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A masik a taxis, oket sohasem engedem be.  Legyen ugyesebb.
> Ja... hadd tanulja meg, hogy mindig az erosebb kutya b*szik.

En sportot uzok abbol, hogy (ha tehetem) mindig elengedem a
taxisokat. Ha jo pozicioban van, akkor sokszor lemondok az
elsobbsegemrol  is. Hogy miert csinalom ? Nem tudom igazan. 
CSAK ! :-)
Talan azert a teveszmeert, hogy ezzel keresi a kenyeret.
Megteszem ezt a teherautokkal is. En is jarok neha olyannal.
Teszem mindezt mosolyogva es az esetek tobbsegeben 
visszakapok egy hatalmas "koszonom"-ot.

Meggyozodesem, hogy ezzel epitek es nem rombolok.
Adni jo ! 
A vicsorogva kivivott gyozelem, mikozben a vesztes 
horog mogottem - szamomra abberalt dolognak  tunik.
Ehhez nem kell sok esz. Csak vaditjatok egymast az uton.
--
Meszaros Geza
+ - lakokocsi,talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok!
Valaki kerdezte ,hogy hol lehet lakokocsit berelni.
Asszem van egy olyan ceg,hogy Karavandor kft valahol Del-Budan(Teteny?).

En a toparty,csobbanos,szalonkasutos,utanfutos talalkara mennek
szivesen.:-))
Csak azt kene kitalani mihamarabb ,hogy mikor?

Haliho
Kiss Zoltán	

+ - Re: Benzinar - hypermarket (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

> a écrit dans le message :
...
>
> At 08:31 PM 6/30/00 -0500, you wrote:
> >(= 40 Ft) eltereseket lehet tapasztalni kulonbozo kutak kozott.
> >Itt a hipermarketek is arulnak benzint (nemcsak a hagyomanyos
> >markak), altalaban onaluk a legolcsobb
>
> Igen errol anno volt szo valamilyen mediaban par evvel ezlott..
> A dolog ugy mukodik, hogy mivel a hipermarketek kinn vannak a varoson
> kivul, igy ne mmindig ieri meg odamenni. .Ugy csalogatjak oda a vevoket,
> hogy minimalis veszteseggel adjak a benzint, igy nekik meg mindig megeri,
> hisz az eladott arukon nagyobb az arres mint a benzinen valo
vesztesegen...

    Ahogy az eredeti hozzaszolasban is irtam, nemegyszer elofordul,
hogy a hipermarkettel szemben levo markas benzinkut ugyanannyiert
adja a benzint, mint a hipermarket. Mivel itt a benzinkutakat
maganvallalkozok uzemeltetik un. franchise rendszerben, igy a
maganvallalkozo "kenytelen" nyereseget termelni, hiszen a
veszteseget senki sem fizetne meg es valamibol neki is meg kell
elnie. Ebbol szamomra az kovetkezik, hogy a hipermarket is nyereseggel
adja a benzint es nem veszteseggel, mint ahogy Te irod.
    Masreszt a hipermarketek azert nem mindig vannak a varoson
kivul, lasd Pesten pl. az Interspart (Hatar uti metro). Annak, aki a
belvarosban lakik ez persze tavolnak tunik, de azert a IX., XIX.
kerulet lakoinak helyben van, vagyis megeri ott vasarolni es
megerne ott tankolni.
    Ugyhogy en tovabbra is fenntartom azt a velemenyem, hogy a
benzinen az arres nem 5 Ft, legalabbis Franciaorszagban.

                                    Udv:

                                                        Zsolt

*******************************************************************
Zsolt WIMMER  - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects   -    http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES, FRANCE
Tél.: (33 2) 51.85.20.80                Fax.: (33 2) 51.85.23.60
mailto:
*******************************************************************
+ - GDI Pajero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eloszoris felhinam a tisztelt nagyerdemu figyelmet hogy a GDI nem
diesel...
>Az meg hogy nagyon korrekt benzines motor tan tudja az aki ert egy kicsit
>hozza es nemcsak irogat..

Nem is allitottam, hogy diesel. Csak arra hivtam fel a T. nagyerdemu
figyelmet, hogy a Pajero 3.5 GDI (benzines!) motorja csupan ca. 20 loerovel
es 15Nm-rel tud tobbet, mint az Audi 2.5-os TDi dieselje. Korrektseg ide
vagy oda. 

Fogash

+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En ugy ereztem, a BNW-nek is, mint minden altalam vezetett hatsokerekes
>autonak megvannak a korlatai telen.

Megtanulhatnatok, hogy Bayerische MOTORENWerke, vagyis BMW, es nem BNW,
ahogy 2x is elofordul. Amellett a hatsokerekhajtas a sok lamernek mumus,
pedig egy jo tomegeloszlasu autoval (es a bomos ilyen!) egyaltalan nem
feltuno. Csak a sok egyorru azt hiszi, a hatsokerekhajtas csak olyan lehet,
mint a Ladae... Erdekes modon az en Sierramba soha nem kell a zsak kukorica
hatra. Es batran bele merek menni a hoba vele. Csak nem a gazt kell nyomni,
mint suket az olajtot, aztan szepen elmegy az majdnem mindenhol. Az
elsokerekes Kadettel sem tudtam meredekebb helyekrol kijonni, mint ezzel. 

>De most mar tudom, hogy csak a benaknal. Ok nekiallsz holanccal babralni
egy
>rovid meredek kisse hepehupas oldalra dolo mellekutca miatt. A helyszin
egy
>kis falu, Alcsutdoboz, a temetohoz felfele vezeto ut. Csak az az egy ut
visz
>oda.

Ahol akkora sportcsarnokot epit a viktor, ott elobb-utobb biztos lesz 
futheto uttest is. Mellesleg a temetot azert ki lehet hagyni, ha ezerrel
hordja a havat, nem?

>De hat a BNW biztosan felmegy. Legalabbis a tied. Mert ugye a fene nagy
>tudas, meg a 320LE itt is rulez.

A nagy budos sarga irigyseget latom ebben a ket sorban... :)

+ - Fiesta kuplung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A problema a kovetkezo:
>A motort alapjaraton jaratva aranylag eros "hatterzaj" hallatszik. Mindez
>megszunik egy csapasra, amint a kuplungot kinyomom, kb. a pedal felig
>nyomasanal.


A valto nyelestengelyenek csapagya ment tonkre, nem a kuplung. Kinyomott
kuplungnal ez a tengely megall, ezert hallgat el. Bovebb infoert kerdezz.
Fogash

+ - balazs.kelemen@compaq.com (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szuksegem lenne egy kis segitsegre. Van egy 1991-es OPEL OMEGA Caravan
>tipusu autom C20NE tipusu motorral, Motronic 1.5-os vezerlessel(ha minden

>eleg sokan foglalkoznak hivatasszeruen javitassal, van kozuluk valaki aki
>komplett motor- es motorvezerles diagnosztikat tudna csinalni?

Balazs! Nem tudom, hol laksz, itt Erden van egy injektoros motorokkal
foglalkozo szaki, mintha mar listatagok is irtak volna rola, talan o tudna
neked segiteni.

andi
+ - re: bmw jelolesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(ez biztos). Emellett tenyleg van Ci, ami a coupekat jeloli, sot volt CSi
>is. Sot, "X" is van, az az osszkerekeseket jeloli. De amire VD felhivta a
>
>Mi a vegeredmeny? maximum 3 szamjegy es 2 betu szerepel a kocsi hatuljan,
>megis mindent lehet tudni rola. Szerintem eleg elegans megoldas.

Meg vot meg "e" is. De az valahogy nem passzolt az ima'ge'hoz.
Meg az automataknal benne van az "a", de az asszem csak a papiron, a vasra
mar nem kerul fol.


andi
+ - Motorozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejjo!

Tegnap ket ev kihagyas utan motoroztam a varosban egy masfelszaz Km-t. Korrektu
l kezdenek viselkedni az autosok. Pl csak kb 10en tolattak ki elem es 20an nemv
ettek eszre alarendelt utakrol, hogy jovok uvolto lampakkal. Nem rohogni!!! Ez 
eleg jo arany a korabbiakhoz kepest!!! Sot egy csomoan lehuzodnak ha lampanal e
loremesz sorok kozt. Szoval alakul ez mint a pupos gyerek:)
De a lenyeg: Nem tud vki egy Honda XL 125-t (egy henger negyutem, komoly hang!!
!) mondjuk 50es papirokkal. Nem a jogsi miatt, mert az van 8 eve, hanem hogy ne
 kelljen ra rendszam es ne talaljon meg a trafipax:)
Ha lenne egy nagyon szep darab esetleg elcsabulnek:))
De egy motoros lista is erdekelne ahol lehet erdeklodni.
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Renault Ferencv, chip+tuning by ATC, lakokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kititraltam kozben, hogy Renault szinten a Ferencvarosi a
>legjobb szerviz (Nagy Ivan). Nem tudom mikor jon az
Jee... O mar  a KERMI-ben is arrol volt ismert hogy korrekt, rendes srac. Nem i
s tudtam, hogy oda kerult.
___________________________________________________________

> Felado :  [International]
> Temakor: Chip tuning ( 6 sor )
> Idopont: Tue Jul  4 08:33:12 EDT 2000 AUTO #795
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

VTI irta
>>A haverom VTI-jet is az ATC-ben csinaltak.
>Cimet, cimet, s telefonszamot kerek pls.
>Igaz, hogy majd 200.000 Huf egy eredeti ATC chip?
Nem. Asszem 50-60HUF, ami a duplaja egy gagyinak, de szvsz megeri ha nem 
 el a lambda-szondat ugy, mint sok kulfoldrol hozott lambda mentes kipuffhoz te
rvezett verzio.
Az en Civicemet is ok csinaltak. Tel.: 403-4772, -75, -76.
Van naluk meg SuperSprint kipuff ami kurva jo, meg Tarox tuning fekcucc ami szi
nten. Ha kipuffot vagy feket veszel, ne szereltesd be veluk!!!!!!!!! Vidd el ol
yan helyre ahol adnak szamlat es berakjak. Azt hallottam, hogy ezeknel a beszer
eleseknel nem igazan jok!  Az en leomlomnel is megszakitottak egy tocsavart. Az
tan kifurtak nagyobbra,de elkaptak a vizteret. aztan letomitettek es becsavarta
k egy csavart (ez meg az elozzo tulajnal volt. Ebben az allapotaban vettem meg 
en). De az kirazkodott es ahogy gyengult a kotes, rezonalt a leomlo es elrepedt
. Mikor osszehegesztettem a leomlot eszrevettuk hogy ez lehet a gaz. Femragaszt
oval beleragasztottunk egy nagyobb tocsavart. Ugy mar jo lett. Amugy a tippet a
z Opelesektol kaptuk, mert ott az omegaknal van olyan gond, hogy  a tocsavar me
nete nem birja es megszakad-> leomlo elmegy. Miutan a komplett hengefej draga b
uli egy szaros tocsavar miatt, ok is igy oldjak meg. Chipbe viszont verhetetlen
 az ATC!!!

u.i: najo esetleg Mugen :)), de az telleg parszaz rugo lenne...:((
________________________________________________

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Lakokokocsi ( 12 sor )
XXII. Ker Bartok Bela ut akarhany. A telszamotnemtom sajna. Az ut nem tul hossz
u, es jol latszik a 40lakokocsirol, hogy mi is lehet az ott:) A tudakozo szerin
t: 2273406,  Karavandor vagy mi a szosz.
Udv!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Elso kerekes Dragster ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Hungaroringen rendezett Pioneer amator gyorsulasi versenyeken talan, >dehogy
 valamire valo profi futamon csak rendes (=hatsokerekhajtasu) >autok indulnak, 
az tuti. Az NHRA/NSRA kategoriai (Pro Sportscar, Pro >Stocker,Funny Car, Top Fu
el, stb) mind naaagy V8bol epult szigoruan >hatsokerekes jarganyok. Erdekelne, 
hol lattal te elsokerekes dragot?
Te is lathatsz, ha el tudok menni a talalkozora. Ami nekem csak 15-en jo. Visze
k egy illetve ketto amcsi tuningujsagot, amiben legalabb ket elso kerekes drags
ter van. Ha jol emlexem az egyik 600lovas haromajtos Civic. 9,88 alatt van 147.
15MPH-n. Szerintem ez nem rossz. Persze az igazi nagyok kozt biztos nem allja m
eg annyira  helyet. Apropo, akkor most az a dragster ami hatsokerekes, vagy az 
az elvekonyodo orru, vagy az eredmenyek szamitanak,vagy mi a kriteriuma annak, 
hogy igy hivjuk a gepet?
Vagy az egy kategoria? De mi hatarozza meg?
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: utkereses, fektavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Andras!

Most alljunk meg, megtalaltuk a konszenzust...:-)

> Ezenkivul - ugy tunik - meg kell ujra emlitenem, hogy en, amikor a temat
> felvetettem, a Rakoczi uton es az Erzsebet-hidon, a belso savban 40-nel
> totyogokrol beszeltem.

Ebben igazad van es ezt soha nem is vitattam. En csak a savba beragadas
letjogosultsagat vedtem bizonyos esetekben.
A forgalom ritmusatol valo elteres az mar egy masik teszta.

Udv:
pJ
+ - eredetiseg es kor rendszam alapjan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Autot vennek, ki is neztem egyet, de gyanus, hogy az auto a tulaj allitasa
szerint
-Magyarorszagon vasarolt,
-5 eves
-es a rendszama GH-val kezdodik.

Az eddigi 5-6 eves autok E vagy F betuvel kezdodtek. Feltetelezem, hogy a
rendszamokat sorban osztjak ki (tobbe kevesbe). Egy-egy sorozat szerintem
kb. 2-3 evet fed le. Szoljatok, ha tevednek!
Szerintetek is jogos az aggodalmam?

Kerdes: Meg lehet-e hatarozni az egyes rendszamszeriak kiadasi datumat pl. G
kezdetuek 95.05, stb.?

Eredet. Mennyire megbizhato az eredetisegvizsgalatkor kiadott tanusitvany?
Mi van, ha kesobb kiderul, hogy az auto megis lopott, kie lesz az?

Lehet, hogy tulsagosan is aggodalmaskodo vagyok, de azert megis csak millio
Ft-okrol van szo...

Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS