Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 851
Copyright (C) HIX
2000-08-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fw: osszenyomhato folyadekok (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Fw: meg mindig tolvajtempo (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Skoda (mind)  33 sor     (cikkei)
4 5-6 liter (mind)  12 sor     (cikkei)
5 autopiac_auto2 (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Fuel Cell, u:zemanyag cella e'lo"ben (mind)  23 sor     (cikkei)
7 film, milyen auto?, Ford Ur, olaj, probakor, 6M (mind)  64 sor     (cikkei)
8 akcios gyerekulesek (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Re: Olajchange, Trabi (mind)  64 sor     (cikkei)
10 Re: autoszerelok (mind)  23 sor     (cikkei)
11 RE: Velemeny kerese a Citroen BX-ekrol (mind)  22 sor     (cikkei)
12 _______________________________________________________ (mind)  1 sor     (cikkei)
13 rererere: Impreza vs 911, LSD kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Trabi hengerfej polirozo kerestetik (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Audi A6 2.4 - V6 - 2 =?UNKNOWN?Q?h=E9ten_bel=FCl!?= (mind)  63 sor     (cikkei)
16 Re: karburator (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Re: impreza vs 911 (mind)  30 sor     (cikkei)
18 Faradtolaj futes (mind)  8 sor     (cikkei)
19 olajcsere (mind)  19 sor     (cikkei)
20 Benzinkanna (mind)  8 sor     (cikkei)
21 skoda 120L (mind)  24 sor     (cikkei)
22 Muhelyfutes (mind)  24 sor     (cikkei)
23 Kompressziotures (mind)  24 sor     (cikkei)
24 koszonet + BX (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Baleset (mind)  28 sor     (cikkei)
26 DORKA-3 (mind)  67 sor     (cikkei)
27 Eromu latogatas. (mind)  28 sor     (cikkei)
28 1Lbenzin-nem 1L (mind)  21 sor     (cikkei)
29 impreza vs 911, szerelok (mind)  58 sor     (cikkei)
30 ket keres (mind)  15 sor     (cikkei)
31 motoros lista (mind)  11 sor     (cikkei)
32 Opel Astra hibajelenség (mind)  8 sor     (cikkei)
33 5 literes kanna (mind)  6 sor     (cikkei)
34 RE: Autovillany 0.01 tanfolyami resz (HIX AUTO #847) (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Fw: osszenyomhato folyadekok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
From: Fogash
To: 
Sent: Tuesday, August 29, 2000 9:52 AM
Subject: osszenyomhato folyadekok


>A hengerben a benzin legnemu halmazallapotban van jelen. Igy osszenyomhato

PORLASZTO, nem PAROLOGTATO!!! A benzin a hengerben levegovel keveredve, de
apro cseppek formajaban van jelen. Igy onmaga osszenyomhatatlan, csupan a
levegot lehet nyomni, amiben eloszlanak a cseppek. Az eredeti kerdes amugy a
kompresszioturesre vonatkozott, ami azt mutatja, mennyire lehet a
benzin-levego kevereket osszesuriteni az ongyulladas veszelye nelkul. NEm
pedig a "benzin osszenyomhatosagat", mint azt egyik tarsunk irta.
Udv

+ - Fw: meg mindig tolvajtempo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
From: Fogash
To: 
Sent: Tuesday, August 29, 2000 9:31 AM
Subject: meg mindig tolvajtempo


>Lehet hogy rooszul emlekszem, de a filmben a falra 959-es Porsche volt
>irva... Sajnos az autora nem emlekszem annyira...

Az kinos, mert a kocsi egyertelmuen 911. De akkor miert nem a
 jaratod, ha egy ilyen filmen nem az autokat figyeled?
:)))
Amugy a 959et kb 5eve (de lehet, hogy regebb ota) nem gyartjak, formara is
egesz mashogy nez ki.

+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom, a reagalasokat, maganban es a listan.
Aki kihuzta magat a gep elott, jol tette, sok lista tagja
vagyok, de egyiksem ennyire flame mentes mint ez.
A Formannal kapcsolatos levelek meglepetest hoztak, en
azt hittem az osszes Favorit, az elejetol kezdve szereti az
olom mentes benzint, es kiderul,hogy nem. Valaki irta, (bocs, egy
szombati rendszerosszeomlas az osszes levelemet elvitte :-(( )
hogy jobban meg volt elegedve a Favoritjaval mint a Feliciaval.
Egy kicsit lehetne bovebben? Mi rosszabb benne? Ugyanis ez a
masik tipus amivel kacerkodom. (Koszi a meghivast Paksra Friczi, mikor
lesz?)
Esetleg szoba johet a Suzuki is. Sajna csak hasznaltat tudnek venni
belole. Errol is erdekelnenek velemenyek. Fogyasztas, uzemeltetesi
koltseg tekinteteben.
Egyebkent 11 evig hajtottam egy 79-es farmotorost, mondhatom
rendkivul igenytelen auto. 2-3 evente egy motorgeneral, olajcsere
ahogy sikerult, volt, hogy a felujitas utani masodik olajjal elmentem
30 000 km-t. Azt tapasztaltam, hogy ilyen szelsoseges hasznalattal
is elment 150000 km-t, ha 5000-enkent csereltem, akkor is enni kezdte az
olajat ennyi futas utan. Persze senki ne kovesse az en rendkivul trehany
szemleletemet, csak az igenytelenseget akartam
szemleltetni. :-)). A vege az lett, hogy 20 eves koraban szo szerint
szetrohadt, a vegen mar alja is alig volt. Most van egy 87-es faros, ezzel
sajnos eleg sok a bajom, azt hiszem nem jol valasztottam.
Bar, mar kezd kikupalni :-))

Koszi a turelmeteket, es varom a reakciokat skoda es suzuki
ugyben. A cel a minel olcsobb kozlekedes, dizel sajnos nem johet
szoba :-((.

Udv: Arpi
+ - 5-6 liter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>5l-es kannaba es mindig belement a 6 liter, ami
>egyebkent fizikai keptelenseg, mert elvileg mar majdnem a kanna
>szajanal van a kannaba 5l. Azt elhiszem, hogy egy kicsivel tobb
>beleferhet egy kannaba(+- 2-3 dl), na de _1_literrel tobb, az egy
>kicsit gaz.
 Azert ez mar durva. Komolyan gondoljatok, hogy
20%-al csalhat egy benzinkut?
Tessek mar otthon kiprobalni azt a kannat
vizzel es meroedennyel!

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - autopiac_auto2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<HTML>
<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<META NAME="Generator" CONTENT="MS Exchange Server version 5.5.2651.75">
<TITLE>autopiac_auto2</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<P><FONT SIZE=2>Az elso jelentkezonek szivesen odaadom az Autopiac es az Auto2 
regebbi kb 1993-94 es szamait.</FONT>
<BR><FONT SIZE=2>Udv. Pacher Gabor  </FONT>
</P>

</BODY>
</HTML>
+ - Fuel Cell, u:zemanyag cella e'lo"ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a listatarsaknak,

Lattam eloben egy FC jarmuvet !

A tortenet:
A ceg ahol dolgozom a Daimler-Chrysler egyik fejlesztokozpontjaban berel
epuleteket igy latok ezt meg azt az ebedszunetekben . . .

Penteken figyeltem fel egy kis gokart meretu jarmure, amit surun
fenykepeztek (szep aramvonalas karosszeriaja volt). Szerencsenk volt, mert
amikor pont melle ertunk megallt es leszedtek a boritast rola.
A motor szokasos helyen jol lathato volt a cella (olyan mint a regi szelen
egyeniranyitok csak nagyban) sok lap egymas mellet, egy kb 20x20x20 kocka.
Ha mar ekkoraban is meg tudajk csinalni akkor talan termek is lesz belole
hamarosan.

Kis kesessel (3 nap) olvasom a listat, bocs ha offtopic voltam.

Megaduo

u.i: Azert tunt fel a dolog, mert nem ertettem miert csucsul valaki egy
merci csomagtartojaban kameraval. Hat azert mert onan keszitett fenykepeket
a szinten (utana, lepesben) halado jarmurol.
+ - film, milyen auto?, Ford Ur, olaj, probakor, 6M (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> ui: a Genxterek soforjeben tenyleg jo, amikor a melygarazsban ...
Bizony!   Meg amikor a varosban autozik...

> >>Mit tudni a tolvajtemporol?
> >Tobbet vartam tole. ...szerintem nem egy nagy durranas.
> Szerintem finoman fogalmazol. A film mocskosul gyenge. A parbeszedek, 
> a megformalt? jellemek gyerekesen egyszeruek
Egyszoval butuska.

> Ne csak rosszat mondjak, voltak azert "szep" jelenetek is, peldaul a 
> merci szetszaggatasa kegyetlen jol sikerult. 
Nem. Egy normal Merciben szerintem nincs olyan eros, (konnyen) 
elerheto szerkezeti elem, ami olyan terhelest kibir, hogy a kaszni 
szakadjon...

> ...Es mint tudjuk, a __sarga__ drot elvagasaval a legkorszerubb 
> riaszto is elnemul.  Es egy borzako belso zsebeben elfer egy 
> 45cm atmeroju kormanykerek.
GAGYI !!!!!!   (Sajnos :-((( )
Zavaro, ha csak hulyitenek...  A filmet az autok esztetikaja miatt lehetett 
megnezni...

De egy kerdes:   Pontosan milyen tipusu autoban ult/probalkozott :-) 
fohosunk a szoke kolleganovel, amikor a Lamborghini-t keszultek
elcsenni...??

> Ami altalanossagban is igaz, [megmondta mar az oreg Ford ur is]
> hogy legjobb auto az uj auto...
Persze, egy uj kevesbe akar (v. tud) elromlani, mint egy regi.
De egy kerdes: Ez a Ford Ur veletlenul nem az autobizniszben utazott???
Es minel tobb autot akart eladni...???    :-)))))))))))

> Masreszt, nemtom Te mennyit jarsz a nagyvilagban, de en lattam 
> mar ahogy az autoszerelo overallos csavo a praktikerben tizesevel 
> vette a bovli olajat. Nem lehet tudni soha hogy mit ontenek bele! 
Dehogynem: a bovlit!!!   :-(((
A jo olajat a sajatjaba ill. a haverjaeba onti...

> egyszer otthagytam a kocsimat javitasra egy autoszerelonel, es 
> amikor mentem erte, a megbeszelt idopontra az autom nem volt 
> sehol... Kerdeztem a tobbieket hol van azt mondtak pont most 
> vitte el a "fonok" probakorre. Jol van gondoltam akkor megyek 
> egy-ket kort a kozelben biztos megtalalom.Nem talaltam.
> Visszamentem de ott sem volt.A sracok azt mondtak, akkor 
> lehet ,hogy az en kocsimmal ment ki a meccsre...
> Kimentem a palyara, hat nem ott volt???!!!
Ha velem ilyen tortenne, a letezo osszes elerheto forumon (HIX-Auto, 
net, ujsag, radio stb.) elterjesztenem rola, hogy nem korrekt.
Dehat nem tortenik, mert nem viszem szerelohoz a kocsit...  :-))))
(Ha neha megis, akkor is csak jo ismeroshoz)

> Akkor nem lattad a Napkelte-ben azt a fickot, akitol a szerviz utan
> 2 nappal elloptak az autojat. Le se , nem is beszeltek vele.
> O azon (is) volt felhaborodva, hogy a 6M forintjat siman
> elvettek, de utana nem foglalkoztak vele.
6 millat nem "autoban" kell tartani (plane Merciben), hanem bankban, v. 
valamilyen ellophatatlan befektetesben...   :-))))    Hacsak nincs meg a 
sokszorosa is, akkor meg mindegy...  

Udvozlettel

Andras
+ - akcios gyerekulesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, mivel itt a listan nemreg szo volt gyerekules beszerzesrol,
lehet erdekel valakit, hogy aug.31-szept 13 kozott 5 fele ules akcios
lesz a Coraban. En nem ertek hozza, nem tudom melyik mit er, biztos majd
hozzaszol aki illetekes, az infok az uj katalogusukbol valok:
Basic 9990 Ft
Safety Junior 14990 Ft
Pilote 4490 Ft
Billy Eco 9990 Ft
Speedway 11990 Ft

Ssandor
BX 17 TD
+ - Re: Olajchange, Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0850-ban irta :
>Nos en szerelonel szoktam olajat csereltetni. 1. a
>faradtolajat atveszi, 2. Nincs olyan massziv kulcsom
>amivel szakszeruen meghuzhato a csavar. 3. mivel
>mindig olajszurot is cserelek, ezert olajszuro
>kiszedobizbaszom sincs. 4 nem koszolom ossze
>magam, ez mind nekem meger 600 ft-ot...

Jogos. Ennyit tenyleg meger. De csak igy:

>DE. Az olajcserere ugy viszem a gepet, hogy mindig ott vagyok
>mikor cserelik az olajat. Sot bratyizok a szerelovel es elmondja
>meg esetleg mit lat az auton, hogy lehet egyes hibakat
>felfedezni. Ennyi. Szerintem  egy olajcsere
>miatt nem erdemes szerelonel hagyni az autot! Inkabb
>bejelentkezem vagy mashol csinaltatom meg.

En is amikor csak lehet, jelen vagyok a munkanal. Egyreszt
erdekel a dolog, igyexem minel tobbet tanulni az automrol.
Masreszt cimboralok a szerelommel, es kozben ki is kerdezem a
muszaki dolgokrol.
Csak igy erdemes szerelohoz vinni a kocsit, ellenkezo esetben
nagy a veszelye annak, hogy nem minden a terveink szerint
alakul...

Az olajat egyebkent magam cserelem. A faradt olajat (1-1,5 lityi)
elviszem faterhoz, aki a begyujtasnal hasznalja segedanyagkent.
Mellesleg amig kifolyik az olaj, atnezem a kocsi aljat, es
megallapitom, hogy bizony, nagyon baban nez ki :-)))

Ha mar megszolaltam, nem tartom magamban:
A Trabitalirol 54 db fenykep keszult, egesz jo minoseguek!
Paksra viszem!

Ma egy kicsit ugykodtem autokamon.
A legfontosabb: vegrehajtottam a hosszu ideje huzodo kmora
spiralcseret. Azota nem mentem az autoval, majd holnap (azaz
ma) kiderul, milyen munkat vegeztem :-)

A kilincseket is kicsereltem, pontosabban csak a zarbeteteket.
Ezzel is egy regi problemat zartam rovidre. Na, innentol kezdve
ha kizarom magam, akkor nincs apellata, meg idegen kulcs, meg
ilyenek, csak felteglaval jutok be en is!

Meg regebben vettem egy par sporttukrot, de valahogy nem
jutottam el odaig, hogy fel is szereljem. De a talin lattam egy
Trabin ugyanilyen tukrot, ugyhogy ez megadta a kello lokest. A
jobboldali mar fenn van :-)

Egyebkent mikozben irom ezt a levelet, a Get Up Ahhh remixet
dongetem!
Radiobol lett felveve kazira, onnan mp3-aztam epp az elobb :-)))

Csucs ez az erzes! :-)

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****

Ez a level a HixEditor 1.14-gyel keszult
2000.08.29.-n 21:57:03-kor.
+ - Re: autoszerelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Visszamentem de ott sem volt.A sracok azt mondtak, akkor lehet ,hogy
az en
> kocsimmal ment ki a meccsre...
> Kimentem a palyara, hat nem ott volt???!!!
> Benezek a hatso ablakon, a hatso ules meg tele volt sorokkel, meg
> pezsgokkel...

Remelem elvitted a kocsidat !
Nalam mindig 2 kulcs van. Amikor Bp-en jarok, akkor
maniakusan zarom a kocsit. ( Gyakran itthon is.) Emiatt
viszonylag gyakran bezarom a kulcsot.

Szoval a helyedben elvittem volna az autot haza.
A szervizbe meg elmentem volna a forgalmiert a rendorokkel, hogy
valaki ellopta az automat, de megtalaltam. Kerem a forgalmimat.
Tudtommal mostanaban mar nem divat az autot elkotni egy kis autokazasra,

mert ugyanannyi, vagy tobb jar erte, mint az autolopasert.
Marpedig ez onkenyes autozgatas.

Udv. Tibi
+ - RE: Velemeny kerese a Citroen BX-ekrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Minden, e temaban erdeklodonek ajanlom figyelmet az index
PSA-Citroen-Peugeot
forumat, ahol rengeteg informacio, szakember es elvakult Citroen hivo"
talalhato.

http://www.index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9003694

Udv,
[mICK]

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Velemeny kerese a Citroen BX-ekrol ( 26 sor )
> Idopont: Thu Aug 24 05:43:50 EDT 2000 AUTO #846
>
> Sziasztok !
>
> Most gondolkodom, hogy lecserelem a mostani tragacsomat, egy
> diesel Citroen BX-re ( 17 vagy 19 TGDre gondoltam). Anno volt a
> cegnel egy benzines BX-es - regi igazgatoi auto, volt benne vagy
> 300-350 ekm - es nagyon tetszett.
+ - _______________________________________________________ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - rererere: Impreza vs 911, LSD kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejjho!

En is megneztem Szaboze altal emlitett cikket, mert igy mar eszembe jutott, hog
y olvastam: 300LE 353Nm, 4WD  helikalis  LSD vel megtamogatva elol. De az elodm
odellbe is 280 Le ugyanennyi Nm es viszkos elso diffizar volt. Ugyhogy szentem 
nem egyertelmu hogy ki kinek koti a cipojet.
Ez mivel jobb mint az sima LSD (tudom hogy nem narko de azt is tudom, hogy  oly
an!  Az elso loves-kanyar utan azt mondod MEEEG, igaz Antforce?:).
Naszoval mivel jobb vagy masabb ez a helikalis? 
VTI
OT: Nasfay Zoli! kuldtem egy magant, mert meg nem kaptam semmit.
u.i: a Parbaj cimu _autos_ film helyett egy szappanoperat kaptam a tekaban:(((b
ruhuhu

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Trabi hengerfej polirozo kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

Sajnos bejott az, amit tobben mondtak,
(azt hiszem eloszor Levente), hogy a Trabi
csorges fo oka az lehet, hogy megsutottem
a motorom es a hengerfejben lerakodott valami,
ami melegedeskor csorog. A kipufogo tisztitasa
es +olaj adagolasa segitett egy darabig, de aztan
ujra visszaallt az eredeti allapot. Igy ezuton
keresnek valakit a XVIII. kerulet kornyeken, aki
vallalna a mar tobbek altal emlitett polirozast,
valami baratsagos osszegert, lehetoleg ugy, hogy
megmondja, mikor csinalja, es aznap este (vagy
max. masnap) mar elhozhatom a gepet.

Elore is koszonom,
Lakovich Nandor
+ - Audi A6 2.4 - V6 - 2 =?UNKNOWN?Q?h=E9ten_bel=FCl!?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedvezményes áron Audi A6 2.4 - V6 (165 LE) modellek!
Gyorsan szeretne egy kiváló minőségű felsőkategóriás személyautóhoz jutni?
Most itt a nagyszerű alkalom

Kb. 20 db raktárkészleten levő modell, amelyek 6-7-800.000,- kedvezménnyel
kaphatóak!
További kedvezményről beszélhetünk - hívjon!

A modell listáért, még több információkért, kérdéseivel, árajánlat
készítéssel, gépkocsi megrendeléssel kapcsolatosan forduljon bizalommal
mukatársainkhoz!

További ajánlatunk: Hitel igénylése esetén 1 év ajándék Casco bármelyik
modellre!
Lízing konstrukciók 11-13%-os Teljes hiteldíj mutatóval!
Tartós bérlet konstrukciók!
(Szerződéses Bank partnereink: Porsche, K&H, ABM-Amro)

További információk:

Procar Kft. Székesfehérvár - Audi Márkaképviselet
(1999-es év legeredményesebb magyarországi Audi képviselete)

Tel: 22/302-433
Fax: 22/305-421

értékesítőink:
Gy. Viktor - 30/294-7707 - 
M. Roland - 20/9787-000


raktárkészleten lévő Audi A6 A6 - 24 V (165 LE) modellek
szériafelszereltsége:

- Digitális nagy klíma (külön jobb és bal oldali hőfokszabályzás)
- Vezető és utasoldali valamit oldallégzsákok
- ASR kipörgésgátló (quattro -nál EDS elektronikus differenciálzár)
- 8 hangszórós rádió
- elektromos ülésmagasság állítás
- könyöktámasz elől középen
- SkyGuard műholdas nyomkövető és riasztórendszer
- Elektronikus indításgátló
- Rádióirányítású központi zár ultrahangos riasztóberendezéssel
- 550 literes csomagtartó (!!!)
- Xenon fényszóró
- Belső tükör automatikus elsötétítéssel
- Fabetét diófagyökérből
- Elektromos gerinctámasz az első üléseknél
- Elektromos ablakemelők mindenhol
- Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök
- 4 küllős Bőrkormány
- Megvilágított piperetükrök a napellenzőkben
- Pohártartó a műszerfalon és a hátsó ülésbe integrálva
- Hengerenként 5 szelepes technika

választható Quattro és Tiptronic váltóval is!

Színválaszték:
- Ébenfekete gyöngyház
- Achátszükre metál
- Tóezüst metál
- Angolzöld gyöngyház
- Mingkék gyöngyház
+ - Re: karburator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

>  Egyik baratom megbizott, hogy szerezzek be minden informaciot az
> alabbi karbuartorrol: Tellolto DHLA40. Ha minden igaz ez egy Alfa
> Romeoe. Foleg a beallitasok erdekelnenek.

Dellorto. Olaszok gyartottak (gyartjak?), Alfakban volt sok. Speciel
szereltek Dellorto karbival Lotus Esprit Turbot is... Ugy ment (megy)
mint a vihar.

Automuszaki konyvkereskedeben a Nagykorosi uton probalkozz.

Istvan
+ - Re: impreza vs 911 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> >>Miota fog meg egy Impreza egy 911-et?
> "Az S201 valoban az egyik leggyorsabb szeriaauto a vilagon"
> Szoval van realitasa a 911 megfogasanak...

Azt hittem hogy ez a kor lement fel eve... Nem baj.

Az Impreza gyorsulasa valoban felelmetes, 4 alatt van 100-on, 10 alatt
200-on.... de ott is marad...:-)))

A vegsebessege 204 km/ora. Ami azt jelenti, hogy hiaba gyorsul mint az allat,
a sztradan a csaladapa a 2 literes Focussal szepen elmegy mellette 4000-es
fotengelyfordulattal, mikozben ai Impreza uveghangon sikito motorral megy
204-et es nem tobbet. Mosolyognivalo.

Otthagyja a Turbo Porschet a zold lampanal, de mi a francnak? Autozni
(normalisan) nem lehet vele. Ez analog azzal, amikor a Turbo Lada a
Hungaroringen otthagyja a BMW M3-at. Persze. Le van attetelezve 150-re.... A
BMW __elvi__ (attetelezesbol szamithato) vegsebessege pedig 300 folott van.
Mas kerdes hogy a motor mar nem eleg eros hozza, a futomurol meg a gumirol nem
is beszelve. Csak erdekessegkeppen, a Focus 1.6 elvileg 280-at mehetne, ha a
motor birna. 5-ikben 7000-es (ez a leszabalyozasi hatar) fordulatnal ennyit
menne.

Ennyit a loerokrol es a vegsebessegekrol.

Istvan
+ - Faradtolaj futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv fazos autosok!

 Itt Dunaujvarosban tobben is ezzel futenek, sajat keszitesu kazannal.
Az egyik helyen, azonban gyari faradtolajkalyha van. Nemet gyartmany,
holegfuvos. :-) Asszem 250eHUF-ert vettek.
--
 Udv
  Levente
+ - olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

 irja
>Uuuupsz. Emberek, hova hordjatok a szivetek csucsket?
>En mindig felhajszoltam a legolcsobb helyen a szurot, olajat. Hivtam, mikor
>mehetek. Bealltam, olaj ki, uj olaj be - 20 perc alatt vegeztem. Aztan a 
>szerelom szolt, hogy miert viszem en az olajat, hisz o ado nelkul megkapja,
>es rak ra 15-20%-ot, akkor is olcsobban megkapom. Igy is lett, vegul a 
>4 literes Castrol GTX 3-at mintegy 700 Ft-al olcsobban tudom magamenak.
>Szuronel nem tudom milyen kulonbsegek vannak, abbol mindig noname-t
>veszek, 3-4x olcsobb, mint a Fiat.

Amit irsz, az altalaban igy igaz, de en peldaul most viszem a kocsimat 
40ezres szervizbe, es mivel meg garancialis, nincs mas valasztasom, 
(szervizkonyv miatt), minthogy kifizetem a szagszerviz magas arait.

Udv,
Tibor
Brava 1.6 SX
+ - Benzinkanna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Javasolnam a kis kanna hitelesiteset valami meroeszkozzel. 
Utana lenne ertelme annak, hogy melyik kut mennyit csal kis mennyiseg
vasarlasanal.
Haliho!

Balage
+ - skoda 120L (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Teljesen uj vagyok a listan, tegnap kaptam az elso szamot. Nekem egy Skoda
120-asom van, 13 eves, itt-ott kalapalasra szorul, ill. van meg rajta 1-2
javitanivalo (feltengyelyek, csapagyak, rugok). Keresek megbizhato
autoszerelot, aki nem ver at es nem hagyom nala a szoknyamat. Egyszer
szeretnem megcsinaltatni az autot, de akkor legyen rajta minden jo, ne
kelljen hozzanyulni felev mulva. 
Kaptam egy ajanlatot fenyezesre: 40 000 Ft. festekkel egyutt. Szerintetek ez
sok, keves vagy kontar? A parom azt mondja, hogy ha valaki ennyiert
csinalja, akkor valami gagyi festeket hasznal. Ha tudtok arakat, ne
kimeljetek.
Felmerult meg 1-2 teljesitmeny novelo: 5 sebesseges valto, sport
vezermutengely (bocs, ha nem vagyok pontos, nem igazan ertek hozza, de a
profik tudjak, mit akarok irni), sportszuro, esetleg Favorit motor. Ezek
mind jol hangzanak, de nem novelik a fogyasztast? Az egyik legjobb dolog a
Skodaban, hogy keveset fogyaszt (az enyem 6 l korul). Masreszrol tobben
mondtak, hogy ha egy Skoda egyben van (az enyem igen), akkor nem erdemes
hozzanyulni, mert hamarabb tonkremegy. 

Varom a velemenyeket, akar maganba is.

Köszi es udv
Andi
+ - Muhelyfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En is sok emberrol tudok aki faradt olajat es forgacsot hasznal
futoanygnak. De nekem nem ez volt a leg szembetunobb.
Hanem az amikor az ismeros szerelonel meglattam a kalyhat.
Majdnem hanyattvagodtam.

Volt a klyhaval osszekapcsolva egy vizkor (most azt nem tudom mi
keringette), es a vizkorben egy huto. Egy gepkocsi hutoje, ezen pedig
egy ventillator, ami szivta el es szorta szet a muhelybe a meleg
levegot. Amin nagyon nagyon meglepodtem, az az volt, hogy a szabadban
volt vagy minusz 5 fok, a szerkezet pedig egy min. 150 m3-es muhelyt a
kalyha begyujtasatol szamitva olyan jo 8-10 perc alatt kellemesen
bemelegitett. Aniyra, hogy (nem mertuk inkabb csak ereztuk) volt vagy 20
fok koruli homerseklet.

Megeri megcsinalni, ha valaki ugyes.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Kompressziotures (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kicsit zavarban vagok.
Mert a benzin kompresszioturesevel kapcsolatban megbeszeltuk, hogy nem
osszenyomhato a benzin. De mikor a kompresszioturest kezdtuk el
fejtegetni, akkor mar a benzin-levego keverekrol beszeltunk, ami viszont
osszenyomhato.
tehat most akkor alapjaban veve mondhatjuk-e hogy osszenyomhato vagy
nem. 
Milyen korulmenyek kozt vizsgaljuk a kompresszioturest? Mar csak hogy az
osszenyomhatosagot tisztazzuk.
Ugyanis alapvetoen abbol indultunk ki, hogy nem osszenyomhato a benzin.
Ebbol kiindulva kerdeztem meg, hogy hogyan szemleljuk a
kompresszioturest. Azonban a kompresszioturesnel mar benzin-levego
keverekrol volt szo.

Nem kotekedes csak kivancsi vagyok.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - koszonet + BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, 
kulonosen Alex, aki volt oly lyo es elkuldte
reszemre a hianyzo HA-szamokat.

 kerdezett Citroen BX
vasarlassal, tipushibakkal kapcsolatban. Az index
(www.index.hu) "Auto-motor" Torzsasztalaban talalsz
egy 'PSA-Citroen-Peugeot' topicot, itt IMHO mindent
megtalalsz, de egyszerubb, ha, kerdezel, mert igen 
terjedelmes kis forum...

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Hetfo este tanuja voltam egy balesetnek a 
Terez krt. - Podmaniczky sarkan, a villamos
eltrafalta egy Toyota oldalat. A kocsiban ketten ultek,
egy fiatalabb lany (?), (o vezetett) es egy kozepkoru
ur, a lany - ha jol lattam - az utkozes kovetkezteben
eszmeletet vesztette.

Az eset kapcsan kerdesem lenne:
Nagyon osszehangolatlannak tunt a hatosagok beavatkozasa.
Egy serultert ket mentoauto erkezett (igaz, vegul a 
masodikba tettek, talan az elso nem volt megfeleloen 
felszerelt?), jott tobb tuzoltoauto (kicsi, nagy, Frontera,
nemelyik azonnal vissza is fordult), + a rendorok. Az 
rendben van, hogy egy ilyen forgalmas helyen tobben hivjak 
fel a 112-t, vagy mast, de nincs olyan kozponti diszpecser,
aki koordinalna a kulonbozo szerveket (vagy epp azokon belul)?
A felesleges (2x, 3x) riadoztas miatt lehet, hogy kesve 
ernek mashova, ahol valoban szukseg lenne rajuk.
Ha vkinek van tapasztalata arrol, hogyan tortenik az egyes
szervek riasztasa es mozgatasa, en bizisten szivesen 
vennem, ha megosztana velem.

Piece,
nme1

"Know your enemy"
+ - DORKA-3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

	Akit erdekel, emitt irom roviden egyedi rendszamom tortenetet. 

	Az egesz egy hibas gondolattal kezdodott. Meglepem parocskamat egy, vagyis oss
zesen ketto db. sajat nevre keszitett rendszamos tablicskuval. A lehetosegek ko
zott szereplo DORI-74 es DORKA-3 az osszeg szempontjabol mindegy volt. Tudniill
ik mind a 4 betu 2 szam, mind az 5 betu 1 szam kombinacio dija igen borsos - gy
engebb idegzetuek ugorjak at az osszeget - 85.875.-Ft plusz a tablakeszites dij
a, csekely, elenyeszonek mondhato 9.850.-Ft. A dolog erdekessege, hogy a nagyob
bik osszeg az ORFK Gazdasagi Ellato Igazgatosagara fut be. 
	Miutan kihevertem elso enyhe rohamomat, ugy dontottem, nem hagyom magam eltant
oritani, csakazertis lesz nekem. El is zarandokoltam a - sajnos mar nem emleksz
em ki altal megnevezett, de segitseget koszonom - PLAKET kft-be (Bp. XI. Sasadi
 ut 63.) es megigenyeltem a tablat. Itt igen kedvesek voltak, es mindenfele meg
hatalmazas nelkul beleegyeztek, hogy alahamisitsam parocskam alairasat, hiszen 
az auto az o neven van. A varakozasi ido egy het, mialatt a fent emlitett borso
sabb osszeg a postan, a szolidabb pedig a helyszinen kifizetendo. Mikor meg vol
t a tabla, azt hittem, a nehezen tul vagyok. Nem voltam. Egy rogtonzott, hamisi
tott meghatalmazassal elszaladtam a rendorsegre - XVIII. ker. - , hogy atirassa
m a forgalmit. Denemugyamvanaz! Jojjek vissza csutortokon, akkor majd kapok ido
pontot a jovo hetre, amikor mar at is irathatom. Hurra, eljen a burokracia. Nem
 baj, visszamentem.
	Csutortokon a roppant baratsagos - 12.00-15.30-ig - ugyfelfogadasi idoben viss
zamentem, es valoban, kaptam egy sorszamot. A hatosat, hetfon 15.30-16.30-ig id
opontra. Gondoltam, mar csak negyet kell aludni, es autonk vadonatuj rendszamav
al tundokolhet.
	Hetfon, immaron parocskammal felvertezve 15.23-kor megerkeztunk a rendorsegre,
 ahol egy kedves antipatikus holgy fogadott. Papirok megvannak?? kerdesere busz
ke IGEN-nel valaszoltam. Es van szemelyi szamot igazaolo papir is??? MICSODAAAA
AA??? Meranelkulmiaztnemtudjukmegcsinalniam!! Kerdeztem, hogy lehetseges, az me
gszunt!! Nem szunt meg, csak ize. Szoval itt kisse elvesztettem a fejemet, es f
ennhangon kezdtem szolitgatni a rendorseg kulonbozo rokoni kapcsolatait, akik s
egitsegemre ugyan nem voltak, de legalabb jo ideges lettem. 
	De mi, nem adjuk fel. Irany az onkormanyzat, ahol egy jelkepes osszeg, 1.000.-
Ft elleneben es 50 perc sorbaules - allas utan kiadjak - kulonos helyzetunkre v
alo tekintettel azonnal - a szemelyi szam igazolasara alkalmas SZEM:LYI AZONOSI
TOT IGAZAOLO HATOSAGI IGAZOLVANYT. Vissza a rendorsegre. Az idopont 16.32. PAro
mat kuldtem be, mondvan nekem ugyse adnak ma mar semmit. Neki sem. Hat, ha akar
unk sorba ulhetunk, de o nem tud semmit biztositani. Nem baj, sorbaulunk. Hideg
verrel megvesszuk a 8.000.-Ft-os okmanybelyeget, es varunk. Alig ot ora utan so
rrakeruluk, vagyis sorra kerultetem magunkat, de ez most mindegy. A holgy kedve
snek mondhato, es kitolt minden papirt. Mar azt hisszuk, hogy vege is. De nem. 
Holnap reggel vissza kene jonni, a rendszamcseret megcsinalni. Hat, ezen ne mul
jek, visszajovok. Meghatalmazas jo lesz?? Jo. Szemelyi igazolvany szam eleg a t
anukhoz?? Eleg. OK.
	Ma reggel visszamentem. A holgy kozolte, hogy mara mar nincs sorszam. Mondom, 
ne szivasson, tegnap aszondta, ma reggel megcsinalja. Hat jo, o megcsinalhatja 
soron kivul, de ez a stilus...... Mondom hagyjal logva. Beveszi a papirokat. Ne
m jo a meghatalmazas. Kell ra a cim is. Tudom?? Nem! Akkor sajna. Nem adom fel!
 Az egyik varakozot megkerem, legyen a tanum. Lett. Volt mar meghatalmazasom, v
isszamentem. Mostmar ez a celegyenes. A hangulat a tetofokara hag, amikor a kez
embe nyom egy 313.-Ft-os csekket. Igen, miutan kifizettem immaron 99.725.-Ft-ot
, elem dug egy haromszaztizenharom forintos csekket. BEFIZETNI! Hol??? Hat a po
stan. Posta?? Arra jobbra qrva messze. Nem baj, nem adom fel. Befizettem. Mar c
sak rohogni van erom, visszamegyek, es vege. Kiallitja az uj forgalmit, es utam
ra bocsat. Meg le se cserelik nekem a tablat. Csinaljam meg magam. Teljes a kat
arzis.

	Bocs, hogy ilyen hosszu lett, de meg egy mondat. Ma Magyarorszagon mint tudjuk
, a legnagyobb bun a gyorhajtas. A legnagyobb vetek az egyedi rendszam. Mar tud
om, hogy mindenki megvet erte. En is megbantam. Szoval, aki ilyet akar, az legy
en munkanelkuli, havi nehanyszazezres keresettel, es keves osz hajszallal.

	De azert DORKA-3 csak egy van. Sot DORKA is max. 10. 

Kertész Áron
+ - Eromu latogatas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Ezennel lezarult az eromuvi latogatasra jelentkezes.
39 fo jelezte reszvetelet.

Puruczki Tamas kollega adatai meg hianyosak!!!
Amennyiben holnap reggelig nem erkezik be a szemelyi igazolvanyszama,
vagy az utlevel szama, akkor nem lephet be az uzemi teruletre!!!!

Amikor jottok, ne felejtsetek el elhozni azt az iratot aminek a szamat
megadtatok!

Mar korabban jeleztem, hogy nem tudok resztvenni a talalkan, de
valoszinuleg egy masik eromuves-autos kollega, Kovacs F. Peter ott lesz.
Terkepet sikerult szereznem, meg a heten szetkuldesre fog kerulni.
A lakotelepi strand mellett van egy kis park, fuves placc, piknikre
idealis és a strand parkoloja eleg nagy. Gyorsulasi kerekfustoltetesi,
verseny rendezeset nem javaslom, mert alt. pihenni, kikapcsologni mennek
oda az emberek. Meg a zsaruk is rendszeresen mennek arra egy kort. De a
vasutmuzeum latogatas utan kellemes hely beszelgetesre, auto munstrara.
A strand addigra mar be fog zarni:-( ugyhogy a furdes az elmarad.

Remelem jol fogjatok magatokat erezni es erdekesnek talaljatok majd.
Gondolom valaki majd keszit fenykepeket is.

Mindenkinek minden jot!

Nagy Tamas, Paks
+ - 1Lbenzin-nem 1L (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hozzászólnék ehez a témához.
Egyszer már jó régen volt egy TV műsor, egy
amerikai taxissal készítettek riportot.
Benzinkutak is szóba kerültek, ott is kevesebbet adnak.
Utána bemutatták a Mo-i helyzetet. Nos, az általunk ismert
1L az nem egy liter. Ez valami más liter. Nem tudom mi, mert
nem emlékszem rá, de 0,8x a váltószám. Tehát a benzinkuton az egy liter az
nem
egy liter, hanem 0,8x L. Valaki erősítsen meg, vagy cáfoljon.
Ezt így hallottam. Egyébként észrevettétek, ha nem nyomjátok fullra a
töltöfej
karját, akkor van egy pont, ahol épp nem habzik, és ez 7"L" benzinnél
+0,5L-t jelent kb.

Keep Us On the road.
Ürmös Péter
 
Skoda 120L
ETZ 250
+ - impreza vs 911, szerelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: impreza vs 911 ( 20 sor )
[...]
> Sziasztok, ideznek az auto plusz aug. 16. szamabol!
> "Japanban a napokban kerult a nagykozonseg ele a subaru Impreza legerosebb
> valtozata [...] Szoval van realitasa a 911 megfogasanak...

No, mielott az Impreza teljesen maga ala gyurne szegeny 911-est: a
Tolvajtempoban valoszinuleg nem ez az Impreza jatszott... tavaly ev
vegen vagy iden ev elejen meg sehol nem volt.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: impreza vs 911  ( 7 sor )
[...]
> Lehet hogy rooszul emlekszem, de a filmben a falra 959-es Porsche volt
> irva...

Valoban, es a 959-est (0-100: 3.6 sec) aztan tenyleg nem nyomna le senki, de
amit elloptak, sajnos csak egy 911-es volt...

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: olajcsere ( 17 sor )
[...]
> szerelom szolt, hogy miert viszem en az olajat, hisz o ado nelkul megkapja,
> es rak ra 15-20%-ot, akkor is olcsobban megkapom. Igy is lett, vegul a
> 4 literes Castrol GTX 3-at mintegy 700 Ft-al olcsobban tudom magamenak.

Elotted bontja ki es tolti be? Nem nyugtalanitani akarlak, csak en nem
tudok megbizni a szerelok lelkiismeretessegeben... soha az eletben nem
jossz ra, hogy gagyi olajat toltott a kocsidba, hacsak nem az orrod elott
csinalja.

> Felado :  [International]
> Temakor: autoszerelok ( 31 sor )
[...]
> Kimentem a palyara, hat nem ott volt???!!!
> Benezek a hatso ablakon, a hatso ules meg tele volt sorokkel, meg
> pezsgokkel...a f*szomba:)))
> En mondom van egy-ket nagy farok autoszerelo:)

A jo b.... k.... a....t az ilyen f........ g.......knak! :((((((((

En egyszer az Opel szervizben lattam (oda hordtam a Vectrat!!!), hogy
az udvaron forognak korbe egy ugyfel Omega MV6-osaval a szerelok, es
nagy rohogve valtjak egymast volannal... meg jo, hogy a Vectra csak egy
60 loeros dizel volt... :((((((

---

VTI-nek: replyztem. Megkaptad? (Ha jol sejtem, nem...)

Udv,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - ket keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ket kerdes:

- nincs-e veletlenul valakinek a listan egy regi, de meg hasznalhato
akksija, ami par honapot kibir, es olcson odaadna? Egy eladasra varo
autoba kene, es nem akarok bele venni egy vadiujat.

- a Skoda-klub telefonszamat megadna nekem valaki?

Udv,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - motoros lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

no meg egy szamomra fontos dolog: a motoros lista cimet tudja
valaki? A multkor valaki irt egy sitecimet, de onnan nem lehetett
sehova tovabblepni.

Kosz,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Opel Astra hibajelenség (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ami igazán zavaró,főleg a téli időszakokban az 
Astrák enyhén szólva párásodásra való hajlama(kiv. a klimás).A legkézenfekvőbb 
megoldás a pollenszűrő "polcra akasztása" télire!!!



___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - 5 literes kanna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi lenne, ha a nagymama hiteles edenykejevel
kiprobalnatok a beletoltheto mennyiseget ?
Az 5 liter nem annyit jelent, hogy annyi fer bele,
hanem annyit illik bele tolteni.
--
Meszaros Geza
+ - RE: Autovillany 0.01 tanfolyami resz (HIX AUTO #847) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem Mindenkinek!

>A gyakorlatban ezeket nem igy jelolik, hanem pl. a fobb szamokat irjak
>oda a rajzra es a szerelok ebbol mar ertik, ki kivel van. :-))) Szamokon
>kivul letezik meg betu jeloles is.

Csak egy gondolat:
Ez eddig OK. Csak ne felejtsuk el, hogy az autok elektromos rajza nem a
szokvanyos kapcsolasi rajz, hanem kabelezesi rajz. Tehat minden kabel
megtalalhato rajta vastagsag es szin szerint, az egyes aramkori funkciokat
"fekete doboz"-ok jelolik. Javitaskor ez a celszeru.

Udv.:
kt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS