Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 854
Copyright (C) HIX
2000-09-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 911 vs Impreza (mind)  12 sor     (cikkei)
2 hutovizfutes (mind)  9 sor     (cikkei)
3 mire jo a nyomatek (mind)  18 sor     (cikkei)
4 skodaba Vpower (mind)  5 sor     (cikkei)
5 onatkerekpumpaloknak (mind)  29 sor     (cikkei)
6 Mozaik vizsga (mind)  21 sor     (cikkei)
7 valtas (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Szerviz ; bontok cimei ! (mind)  29 sor     (cikkei)
9 Kulfoldi auto M.O.-i hasznalata. (mind)  14 sor     (cikkei)
10 benzineskanna (mind)  12 sor     (cikkei)
11 benzineskanna (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Kadett koppanas, tankolas pontossaga (mind)  22 sor     (cikkei)
13 szervizek, kiskocsi, fordulat, reakcio (mind)  112 sor     (cikkei)
14 Baleset (mind)  48 sor     (cikkei)
15 LSD-sdi (mind)  22 sor     (cikkei)
16 Tuning Yaris (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Focus vegattetel (mind)  22 sor     (cikkei)
18 lehet, hogy inkabb a mokara kene? :) (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Hutoviz melegites (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Re: Impreza 204 (mind)  15 sor     (cikkei)
21 Re: Meg mindig impreza (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Re: Koppanas elolrol (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Re: attetel, egyedi rendszam, olaj, autozgatas (mind)  30 sor     (cikkei)
24 Hetvege :-))) (mind)  18 sor     (cikkei)
25 Re: 95 98 99+ (mind)  33 sor     (cikkei)
26 autobehozatal (mind)  34 sor     (cikkei)
27 NEW - Motoring Competition (mind)  10 sor     (cikkei)
28 RE: ellopott forgalmi (mind)  21 sor     (cikkei)
29 RE: Koppanas elolrol (mind)  8 sor     (cikkei)
30 RE: HUN.LISTS.HIX.* (mind)  11 sor     (cikkei)
31 RE: Re:amerikai (mind)  13 sor     (cikkei)
32 Sziasztok! (mind)  16 sor     (cikkei)
33 CHEVROLETT CELEBRITI 2.8 FI (mind)  19 sor     (cikkei)
34 High Performance RALLY & RACING Shocks - Visit ProTra (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - 911 vs Impreza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo kis vitat szitottam... De nem baj, igy legalabb van mirol beszelni.
Kicsit ugyan gyanus, hogy a Focus 280ra lenne vegattetelezve, bar nem
probaltam. Az viszont teny, hogy az Audi A3, VW Bora 1.6, Golf 1.6, Passat
1.6, Seat Toledo 1.6, Sko Octavia 1.6automata mind-mind ugy erte el a
vegsebesseget (195-210kmh ora szerint), hogy ekozben a fordulatszammero a
piros mezo aljara (alt. 6250) erkezett. A fikuszt ennyivel hosszabbra
atteteleztek volna?

Bar a Corvette 6. fokozata pl. 410kmh-ig er(ne), ha ki birna forogni... Ezt
hasznalja ki a tobbszor emlegetett Callaway Sledgehammer, aminek 880lova
eleg a hosszu attetel kiforgatasara.

+ - hutovizfutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

leteznek gyari, ill. utolag beepitheto, jo nevu (Eberspächer)
futokeszulekek, 220V halozatrol, idozito kapcsoloval. Foleg teherautosok
hasznaljak.
A cirkulaciot ugy lehet megoldani, hogy a motoron levo vizet futod, igy
aztan majd kinyit a termosztat es lassan megmelegiti a hutoben levo vizet
is. Vagy megkerulovezetek beepitett kis elektromos szivattyuval es
elzaroval, ami csak akkor nyit+keringtet, ha pl. a gyujtas ki van kapcsolva
es a 220V bekapcsol...

+ - mire jo a nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Errol a temarol mar hosszu-hosszu vita folyt itt, de roviden osszefoglalva
/az en verziomat:)/
a hajtott kerek forgatasahoz nyomatekravan szukseg. Ez a motortol szarmazik
es a hajtaslancon keresztul terjed. A nyomatek es a fordulatszam szorzata
allando, tehat a motorbol erkezo nyomatekot egy valto kozbeiktatasaval
novelhetjuk, ha lemondunk a fordulatszamrol. Ahogy novelni akarjuk a
kihajtas fordulatszamat, fel kell kapcsolnunk, ez nagyobb sebesseget es
kevesebb dinamikat eredmenyez. (Kell persze egy nagy lassitas is, (kb 1:4),
hogy a motor fordulatszama ne 400kmh kornyekere eso kerekfordulatot adjon
alapban...
A nyomatek ugy keletkezik, hogy a hengerben expandalo (gyk: robbano) gaz
lefele nyomja a dugattyut. Ez a hajtokaron keresztul nyomja a fotengely
csapjat. Mivel a fotengely csapja nem a fotengely vonalaban van, ezert
nyomatek keletkezik. Tobb henger eseten tobb nyomatek van, ill az egesz
forgo rendszer perdulete egyenletesebbe teszi a mukodeset.
A nagy nyomatek gyakorlati haszna (es itt van nehany ellenvelemeny) az, hogy


+ - skodaba Vpower (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekete Zoli irja, hogy lehalt a Sko a nemetorszagi Vpowertol. Nem lehet,
hogy a sofor jobblaba nehezult el karos mertekig? A leirt tunetek alapjan
nem zarhato ki 300km padlogazas autopalya sem, arra pedig a Skoda sajnos igy
reagal. Foleg gyengebb minosegu kenoolajjal...    :(

+ - onatkerekpumpaloknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !                          2000.08.25.

Vonatkerekpumpaloknak nagyon ajanlom:
"Fu:sti" vasuti muzeumpark, Budapest, Tatai ut valahany.
Minden ora 45 perckor "kulonvonat" (egy szal kb 1930-as gyartasu motorkocsi)
indul a Nyugpu 1. vaganyarol, egyenesen a parkba. Sebessege eszveszto, neha
25-30-al is megy, de inkabb all. Azert 20 perc alatt odakocog. Jegyvaltas a
Nyugpu 10-es vaganya melletti kis boltocskaban, a jegy araban benne van a
kulonvonat oda-vissza.
Igazi nagy park, nagy show, 2 db. mozdonyfordito korong is van, ami M.o.-on
(ugy tudom) sehol sincs mar. Mozdonyok az elozo evszazadtol vannak
kiallitva, magyar es kulfoldi (monarchia-beliek is), de van a legszebb
magyar vasmasina, a 424-es, meg 328-as, megmegmeg.
A mozdonyokra fel lehet menni ! Naponta fel 3-korul mozdonyshow, bemutato.
Lehet jatszani, mozdonyvezetest is lehet nyerni. Vannak kulonleges vagonok
is, azokat csak kivulrol lehet megnezni.
Arpad sinautobusz, NOHAB diesel, vasuti Csajka, stb. szgk-k sinautonak
athamvazva,
kezihajtany (na nem olyan), motoroshajtanyok Danuvia meg Csepel motorokkal,
palyaepito szerelvenyek, idegenvezetes.
Van bufe, etkezokocsibol etterem, kis MAV muzeum.
Csaladdal, sracokkal, jo idoben kituno program, bar nem tul olcso, de aki
szereti a szep, regi kozlekedesi technikat, annak megeri. Erdemes par orat
eltolteni ott.

udvozlettel

Oldboy
aki az autojaval csak egyszeruen es baj nelkul kozlekedni szeretne.
+ - Mozaik vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez a taktikajuk, hogy egyszerre csak egy hibat
>kozolnek, hogy minnel tobbszor kelljen fizetni? Vagy nincs
>is baja a feknek? Nem tudom, hogy mit gondoljak...

Nem. Vegigcsinaljak a vizsgat es utana kozlik a
hibakat. Nem minden hiba jelent bukast. Vannak
kisebbek, amibol tobbet kell osszegyujteni az
elegtelen erdemjegyhez.
Van lehetoseged hianypotlasra is. Ha hianyzik
valamilyen tartozek, kiszaladhatsz megvenni
es felszerelheted.
Viszont az uj vizsga, az uj vizsga. Mindent
ujra neznek, ha idokozben tonkrement a
fek, akkor az sajna bukta.
(Szerintem nem szorosszivuek. Nekem tobb
mint tiz fekmerest csinaltak, mire sikerult
jo eredmenyt elerniuk! )


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - valtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/31/2000 -0500, you wrote:
>En si szeretek valtani, de nem akkor, amikor az asszonynak es a
>harom gyereknek be nem all a szaja, savot kellene valtani, es meg
>arra is figyelni, hogy ne fulladjon le... hiszen nem minden autonak
>hallatszik a motorhangja alapjaraton.

A savvaltas es a lefulladas hogy jon ossze ??
mindkettonek rutinfeladatnak kell lennie, egyszeruen barmit hall vagy 
nemhall az ember meg kell tudnia csinalni...
Ha begyakorolni nem sikerul akkro tenyleg kell az automata valtos auto, 
vagy eppen a buszberlet!

Ant
+ - Szerviz ; bontok cimei ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autos Cimborak !

Hosszu hallgatas utan ismet jelentkezem remelem ,most mar szunet nelkul.
Olvasom mar jo ideje ,hogy ez a szerviz nem jo,az a szerviz nem jo.
Teny ,vannak trehany es penzehes vallalkozasok ,sot egyre tobb !
Sajat tapasztalatom alapjan par jo tanacs :
Keressetek meg a szervizfonokot es kerjetek meg ajanljon egy szerelot .
Igy biztos hogy nem a legujjab zoldfulut kapod !
Mivel ajanlott szerelot kaptal probalj meg vele osszehaverkodni.
Beszeljetek meg a problemakat ,tuti hogy elmagyarazza a javitas menetet !
Miutan elkeszult a kocsi keresd meg a szerelodet es kerdezd meg
 hogy milyen gondok merultek meg fel  a javitas kozben .
Majd -a legfontosabb - kerdezd meg mivel tartozol  es ne sajnalj borravalot
adni!!!!!!!
Ha legkozelebb is hozza viszed ,biztos a jo munka es meg az is elofordul
,hogy esetleg nem 5 ,hanem csak 4 liter olajat szamit fel ,vagy egy oraval
kevesebb javitast.
Sok sikert mindenkinek !
Mas . Olvastam egy par szammal ezelott ,hogy valaki osszegyujtotte a bontok
cimeit .
Orulnek ,ha valaki elkuldene nekem .
Nagyon megkoszonnem a segitseget.

Koszonom azokat a leveleket melyek BMW temaban volotak segitsegemre !!!
 Kulon koszonet erte  C.Lalinak, Warp-nak  Kunos Petinek es Balogh Tamasnak
!
 Üdvözlettel\ Mit freundlichen Grüßen:

                           Peter Balatincz
+ - Kulfoldi auto M.O.-i hasznalata. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Biztos volt mar a listan ,de eddig nem talaltam meg az archivumban,ezert
ujra felvetem.
Hogyan hasznalhatok MO:-n nemet rendszamu autot tartosan .Mit kell fizetnem
,milyen engedelyekre van szuksegem?
Egy Ducato lenne az aldozatom tobb honapig.
Elore is koszi !

 Üdvözlettel\ Mit freundlichen Grüßen:

                           Peter Balatincz

U.I: johet maganba is !
+ - benzineskanna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A piros harmonikacsoves 5(!) literes muanyag benzineskanna
6.25litert tud a szaja szeleig. En mar tettem bele hategesztizen-
valamennyit. Egy kicsit pupos is lett a melegben...
A merest egy konyhai meroedennyel vegeztem, ezert nem hiteles.
Osszehasonlitasi alapnak jo. Ha valaki megis ennel tobbet tankol
bele, az mar gyanus...

       Zsolt
    AUDI 100
     Ékezet!
+ - benzineskanna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Az ot liter a kanna felso hajlatanal van (gondolom ertitek)
ahol kezd szukulni a kanna (kezdodik a teteje). Ez a megallapitas
meres eredmenye.

  Zsolt
 AUDI 100
  Ékezet!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: 5-6 liter ( 12 sor )
> Idopont: Tue Aug 29 03:43:37 EDT 2000 AUTO #851
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>5l-es kannaba es mindig belement a 6 liter, ami
>egyebkent fizikai keptelenseg, mert elvileg mar majdnem a kanna
>szajanal van a kannaba 5l. Azt elhiszem, hogy egy kicsivel tobb
>beleferhet egy kannaba(+- 2-3 dl), na de _1_literrel tobb, az egy
>kicsit gaz.
 Azert ez mar durva. Komolyan gondoljatok, hogy
20%-al csalhat egy benzinkut?
Tessek mar otthon kiprobalni azt a kannat
vizzel es meroedennyel!

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Kadett koppanas, tankolas pontossaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: Koppanas elolrol ( 24 sor )
>A bunteny elkovetoje: Opel Kadett E 1.5TD
>Folyamatos haladasnal minden sebessegben tapasztalom, hogy
>hirtelen gazelvetelkor az auto elejeben koppan egyet valami.

Az en Kadettemen a motor felfuggeszto gumibak (?) csere segitett a dolgon.
Szurkolj, hogy neked is az legyen, olcso volt :-) .

> ---------------------------------------------------

A csalo benzinkut orakkal kapcsolatban:
Szerintem csalas nem csak szazalekos aranyban mukodhet.  Azaz nem csak ugy,
hogy ha 5 literen 1 l-t csal, akkor 50-en 10-et, hanem esetleg elofurdulhat
az is, hogy 5 l-nel is az inditasnal es a leallitasnal is 1/2-1/2 litert,
folyamatos uzemnel pontos.  Igy, ha hitelesitik nagyobb mennyiseggel, eleg
kis hibaszazalek johet ki.  Pl. ha 30 l-t tankolok, akkor is esetleg 1l-t
csal.  
Ez csak egy feltetelezes reszemrol, de erdekes lenne utanajarni, mert
esetleg tankolasi strategiat allithanank fel: pl.: mindig sokat tankolj,
vagy 5 l-enkent engedd ki a toltopisztolyt, es inditsd ujra, stb.

Borbely Gabor
+ - szervizek, kiskocsi, fordulat, reakcio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!!!

> >... Raadasul valaszt
> > kapok a "mi az fekete cso ott" meg "itt miert csurog az olaj" 
> > szuper szakszeru kerdeseimre is...
> Tabla amerikai autojavitoban:
> "Autojanak javitasa orankent 20$. Ha jelen kivan lenni, akkor
> 30$. Ha bele is kivan szolni, ugy 40$. Ha O:n kivanja a munkat 
> iranyitani, akkor 50$."
Ez nem fair.  Mar az oraber sem tetszik, ha nem vagyok ott, 
honnam tudjam, mennyit dolgozott vele tenylegesen...
Ilyen helyre nem kell vinni a verdat. Kapja be...!  

> > 
> > > En egyszer az Opel szervizben lattam (oda hordtam a Vectrat!!!),
> > > hogyaz udvaron forognak korbe egy ugyfel Omega MV6-osaval a
> > > szerelok, es nagy rohogve valtjak egymast a volannal...
> > Ez ellen sem tehetsz semmit.	
> Ezt melyik szervizben lattad?
> Csak, hogy tudjuk pontosan hova nem szabad vinni az autonkat...
Mondanam, de nem en lattam...  :-)))
Szerencsere nagyon ritkan jarok szervizbe(n)...

> > Ilyen helyre ilyen kocsit nem kell vinni...  Ennyi.
> Kosz... honnan tudod, hogy melyik az "ilyen" hely? 
Sajnos sehonnan... Csak ha JO! ismeros...

> Lehet, hogy meg mindig jobb, ha az udvaron forognak vele 5 percet, 
> minthogy kimennek vele tepni a forgalomban... a joeg tudja.
Haaat, ezzel ovatosan bannak... Szerviz az o felsegteruletuk, a 
forgalomba viszont jogilag nem vihetik ki, ha ott van balhe, egyertelmuen 
ok a hibasak (ha a probaut ki van zarva... Ra kellene iratni hivatalosan 
a munkalapra, hogy nem viszik forgalomba a kocsit...)

> Akinek kulonlegesen eros vagy egyeni autoja van, az feltheti erosen,
> ha szerelok markaba kerul...
Altalanossagban mindenki jobban jar, ha raszanja az idot, es egesz ido 
alatt felugyeli az egeszet...

> > Az, hogy elottem bontja ki, meg nem jelenti azt, hogy elotte sem 
> > bontotta ki.
> Ezt en ugy ertettem, hogy elotte veszi le _eloszor_ a kupakot, leszakitva
> ezzel azt a muanyag gyurut rola...
Persze, bocsi...  En igazabol arra gondoltam, hogy az olajat lehet mar a 
csomagolasnal/ujracsomagolasnal is buheralni...


> >Normalisabb szervizben a vitt olajat teszik be a gepbe es munkadijat
> >szamolnak! Csak probalkozni kell. Ja es _ott_lenni_az_olajcseren.
> Csak ovatosan a vitt olajjal.
> Ugyanis a vitt termekekre nem vonatkozik a szerviz jotallasa. Es a kermi
> vagy akrki ki tudja deriteni, hogy a termek vagy a muveletet vegzo
> szagember hibaja-e.
> Ha pedig nem az o hibaja, nem vallalnak a karert felelosseget.
Termeszetesen a termeke...  :-)))
Olajcserere jotallas...???    Lehet ilyet egyaltalan ervenyesiteni...???    :-o
Sajat hibaert sem szeretnek felelosseget vallalni...  :-))
Megtehetik, a fogyasztoi erdekvedelem szinte inkabb az iparagat vedi...

> Toyota Yaris kupa, ...a szeriaban 1.3-as 83 loeros verziok
> indulnak, megbolygatott motorelektronikaval, 15 collos ...
> Tervezik a 120 loerore valo erositest is.
> Ami kulon jo hir a megszallottaknak, hogy potom
> 6400 Euroert (1.760.000 Ft) barki megvasarolhatja
> az utcai gephez a tuning kittet.
> IMHO ha valaki ebbe a kisautoba beletesz egy ilyen
> ereju motort, az batran odaallhat "emberkedni"
> barmilyen auto melle.
120 loval egesz szepen lephet, az igaz..  de azert a "barmilyen 
auto melle" kicsit tulzas... Nem? 
Egy Yaris+tuningkit araert (2,7+1.8 = 4.5 milla) lenyegesen 
"emberesebb" autot is kapni.  Igaz, nem ujat, na bumm!!   :-))))

> Utalom a negy legzsakkal felszerelt 60-75 le-s autokat, amelyeket 
> fel kell tolni az erdi emelkedon.
Plane, ha meg legkondi is van bennuk...  :-o  
En utalni ugyan nem utalom oket, de nem ilyen hianyzik...  :-))) 

> Miert csalodas ez? Nagyon komoly elonyei vannak a hosszu otodik 
> fokozatnak. Peldaul hogy nyugodtan szaguldhatsz a vegsebesseggel, 
> nem fog szetforogni a motor 
Egyetertek...  Ha gyorsulni akarok, visszakapcsolok...
Ha nem akarnek visszakapcsolni, keritenek egy automatas kocsit...

> ...az Audi-BMW-Merci trio erosebb tagjai ... 250-nel ugy is le fogjak 
> szabalyozni, megis fole attelezik. Pontosan azert, hogy ezt a 250-et 
> viszont kenyelmesen, 3500-4000-es fordulaton tudja nyujtani, 
Melyik gyarto melyik modellje porog 3500-at 250-es temponal...?

> Mas: egy regi jo haverom osszetorte a gyonyoruszep '79-es Chevy
> Camarojat. Aranymetal, s olyan allapotu, mint az ove, csak 1-2 darab
> lehet az orszagban... nem o volt a hibas, ....Gondolom a biztositot az 
> auto valos erteke (hogy ritkasag, meg egyaltalan) nem nagyon fogja 
> izgatni.
Sajnos le kell nyelni a bekat...  :-(((((((((((((

> 4-es ut, Ullo utan. Harmadik vagyok a sorban. Mogottem tisztes 
> tavolsagot tartva rendorauto. Megelozi oket ket MB, beall mogem.
> Szembeforgalom. Megunjak, egymas seggeben eloznek harmunkat. 
> A sor elso autoja, meg a szembejovo kis hijan az arokba.
> Rendorauto: semmi reakcio. Bonyolult lenne. Egyszerubb kiallni 
> traffipaxozni.
Haaat persze... :-((   Sajnos.
Ki tudja, hatha olyan valaki  ul benne, akinek messzire eler a keze... 
Es lehet gengszter is, aki lovoldozni kezd, ehhez azert keves a 
rendorfizetes... Jobb nem is foglalkozni veluk, amig nincs balhe...
A "latszattevekenyseg" sokkal jobban megeri, fizetes azert is kapnak...
(lasd igazoltatas:  http://totalcar.hu/tukor/rendorteszt )    :-(((((

Udvozlettel

Andras
+ - Baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Epp az iment neztem vegig egy baleseti helyszinelest az ablakbol.
Elottunk, a "T" elagazasban tortent. A "T" vizszintes vonala a
vedett ut. Ezen haladt egy segedmotoros bacsi balrol jobbra. A
fuggoleges szarbol erkezett egy pick-up, es elsobbsegadas nelkul
kikanyarodott balra. Ennek kovetkezteben ugye csatt. A bacsi kb. 7
meterre kerult a motorjatol, ami viszont ott maradt a kocsi alatt.
Rendesen be is szorult ala. A kocsinak a lokharitoja ket darabban
hevert az uton, meg ugye a szilankok es tormelekek.

Az volt erdekes, hogy a par percen belul kierkezo mentok mar regen
ellattak a serultet (az egyik laba torhetett el, a jelek alapjan
erre kovetkeztettem), meg talan mar be is ertek vele a korhazba,
amikor megerkezett az elso rendor. Aztan hosszu percek mulva meg
egy, aki vegulis iranyitotta a forgalmat (jo nagy volt). A pick-up
a felezovonalon allt, ferden bal fele, igy eleg nagy reszet
eltorlaszolta az utnak.

Figyeltem az autosok viselkedeset is. Rendorrel is, meg amikor meg
csak maguktol kozlekedtek.

Rendor nelkul:
Viszonylag turhetoen megoldottak a problemat.
De feltuno volt peldaul a helyijaratu busz le se szarasa. Mintha
ott se lett volna, egyszeruen nem engedtek el! Vegul a buszos
eroszakossaga, meg egy teherautos udvariassaga oldotta meg a
helyzetet.

Rendorrel:
Mint a birkak. Egyszeruen nem ertettek, mit mutogat a rendor, meg
annyira kozel alltak meg az esethez, hogy a masik savban allo
rendorautotol a szemkozt jovok nem fertek volna el. Szegeny rendor
nagyon sok autost lecseszett, hogy menjen hatrebb, mert nem fernek
el tole. Egy autos raadasul meg pofatlan is akart lenni, tok
nyugalommal elozte ki a sort, hogy o majd megmutatja... O is
rendre lett utasitva...


Az esethez meg annyit, hogy a motoros bukoban volt. Talan az
eletet mentette meg... Ki tudja... Mindenesetre hiaba neki volt
elsobbsege, ha egyszer nem kapta meg...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - LSD-sdi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ez mivel jobb mint az sima LSD (tudom hogy nem narko de azt is tudom,
>>hogy oly
>>an! Az elso loves-kanyar utan azt mondod MEEEG, igaz Antforce?:).
>Encsak azt tudom hogy nagyon lehet kanyarodni vele, meg alulrol nagyon
>durvan nez ki az auto, de meg mindig nem tudom hogy mi ez.. A manualban
>nincs rola semmi.. :)
Limited Slip Differential ha jol emlexem.
Gondolom felig elektromos felig pneumatikus vagy hidraulikus differencial (nemt
om pontosan), ami az ivkulso (tehat nagyobb terheles alatt levo) kerekre juttat
ja a tobbletnyomatekot, mikozben a masikon csokkenti azt. Igy a kanyarban jobba
n tapado kerek viszi eroteljesebben az autot. Gyk: a  kivalasztott ivre tepi ra
 a kocsit a kulso kerek. Na egy ilyen elsokerekhajtassal lehet nagyobbat autozn
i, mint szimpla hatsoval. Persze az meg azert jo mert ott lehet terelgetni:)
Annyit olvastam meg rola hogy igenyesebb megoldas a viszkos buliknal, a sperrdi
ffinel (ezt igy irjak?) es az elektronikus differencilzarnal. Persze ez csak eg
y ujsagiro velemenye es feltetel nelkul nem szivesen hinnem el.
Valaki tenyleg beavathatna minket. Meg a helikalisba is please:)
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Tuning Yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szoval unnepi tuning Yaris:
>IMHO ha valaki ebbe a kisautoba beletesz egy ilyen
>ereju motort, az batran odaallhat "emberkedni"
>barmilyen auto melle.
>Velemenyek??
Attol fugg.
Ha szivo marad a motor akkor ugy mar majdnem tud majd annyit lampanal, mint egy
 mezei 1,6os CRX a gyengebbik 125Le-s motorral. A kanyarokban viszont hianyozni
 fog az onkormanyzo hatso futomu:)), bar az 1,76M-be bele kell ferjen vmi frenk
y rugo-gatlo csapat. Ha 40Le-nyi tobbletet nezem - ami itt 50% korul van - inka
bb egy turbora szavaznek, az kijon 1M-bol a masik 760 meg mehet a futomure es a
kkor nem lesz ellenfel a CRX, meg lesz nyomatek is. Csakhat meddig birja azt a 
turbot egy 1,3-as mondjuk a turbo Uno-bol kiindulva?
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Focus vegattetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...Ertem mit mondasz es vmilyen szinten egyet is tudok erteni. DE:)
Az azert nagy kulonbseg, hogy utazo vagy sport vagy versenyautot gyartunk. Emia
tt tudom elfogadni ha a Focusnak olyan vegattetele van amivel 210-et megy 4000e
n. Viszont igy mar az is igaz, hogy az otodik szinte kizarolag erre hasznalhato
, mert az 1,6 es 2literes motorok ilyen fordulatrol mar nem termelenek olyan ny
omatekot amivel lehet gyorsitani is. Ezert a javaslatom, hogy porogjon ki 5-ben
 az auto maxig, erje el a max sebesseget, es legyen rajta egy sporolos 6ik is, 
hogyha mondjuk hosszu utra megyunk sporolni is akarunk. Mint emlitettem a Rekor
d valtoja ilyen volt. 4-ben majdnem tobbet ment mint 5ben. Viszont meg 2literes
 motorral is lomha volt.
A nagy merciknel meg BMW-knel pedig pontosan azert tiltjak 250-nel az autot, me
rt siman kiforogna meg utolso fokozatban is, mert nagy a nyomatek. Ezekehez kep
est a kisebb motoroke bizony eltorpulnek. Hulyen nezne ki, ha egy merdzso lejto
n 280at menne emelkedon meg 220at:).
Inkabb bivalyeros motort raknak bele es tiltjak.
Ugyanezt megjatszhatnak az Imprezaban is mert annak is akkora  anyomateka mint 
egy 4literes szivonak), de az versenyauto, ezert nem teszik.
Udv!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - lehet, hogy inkabb a mokara kene? :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A minap, mikozben epp azt hallgattam, milyen szepen nyoszorog 
a transporter fekje, eszembe jutott egy volt osztalytarsam abszolut 
hozzaerto nagymamajanak a beszoalsa erre a temara  :

Meg kene olajozni a feket, mert nagyon nyikorog.

Jo autozast, olajmentes feket ;)
Byez

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Hutoviz melegites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

koszonom a sok a valaszt, legtobben viszont gyari, vagy mar
kesz berendezesekrol irtok.

> Ezt mar feltalaltak... vagy te is tudod?

Tudom. Itt arrol van szo, hogy egyszeru parasztesszel olyan
szerkezetet allitsak elo, ami tudja mindazt, amit a 24 ezer 
koronas (majd 150e Ft) taviranyitos benzinnel mukodo 
csodakazan. Valahogy mar kinottem abbol, hogy sok ezres
marhasagokat vasaroljak a kocsiba...

UI: a valtom meg mindig darabokban (jovo heten 4. hete.)

Csaba
+ - Re: Impreza 204 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Ugy tudom lehet a letiltassal kezdeni vmit. Raadasul az a 204 sem hinnem
> hogy uveghangon kovetkezik be.

Ez nem letiltasbol adodik, hanem az attetelezesbol. Emiatt 204 a tenyleges
vegsebesege. Ezert gyorsul ugy mint az allat, otthagyja a Porschet, de csak
204-ig...:-)))) Utana a Porsche szepen elhuz mellette.

Istvan

PS: Ez az Impreza WRC stb,stb,stb kivitel, amibol osszesen 1-2 ezer darab
futkos a vilag utjain.
+ - Re: Meg mindig impreza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Most akkor gyorsulasrol van szo vagy turaversenyrol? Tudomasom szerint
> gyorsulasrol volt szo a tema kezdeten. Hogy erted azt hogy "normalisan"?
> Sportautokrol van szo nemde?

Egy olyan auto ami 10sec alatt van 200-on, a vegattetele 204 km/h-t ad ki,
sok100 loero, az normal varosi kozlekedesben, de sztradan sem hasznalhato
normalis autozasra. Nem tudod autokent hasznalni. Sportkocsinak igen, de a
kozlekedesben nem.

Istvan
+ - Re: Koppanas elolrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Gyimesi Gabor wrote:

> Folyamatos haladasnal minden sebessegben tapasztalom, hogy
> hirtelen gazelvetelkor az auto elejeben koppan egyet valami.

Motortarto vagy valtotarto gumibak tonkrement. Akna kell hozza
alltalaban (a valtotartohoz) ill. lehet hogy 1-2 vackot le kell bontani
a motorterben hogy lassad a motortarto bakokat.

Istvan
+ - Re: attetel, egyedi rendszam, olaj, autozgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> > Csak erdekessegkeppen, a Focus 1.6 elvileg 280-at mehetne, ha a
> > motor birna. 5-ikben 7000-es (ez a leszabalyozasi hatar) fordulatnal ennyit
> > menne.
> A 2 literes Focus 150-ne'l csak 3000-et porog...??  Nem tulzas ez egy
> kicsit??   Nem probaltam, pont ezert kerdezem...

Pontosan nem tudom, de van a listan 2 literes Focus tulaj. Az en adatom az 1.6-
osra
pontos.

> Mert egy 2 literes kocsit nem szoktak 25 %-kal hosszabbra attetelezni,
> mint egy 1.6-ost... (Vagy ennyit csal a km-ora?)

A km ora pontos mint egy Doxa.

> > En egyszer az Opel szervizben lattam (oda hordtam a Vectrat!!!),
> > hogyaz udvaron forognak korbe egy ugyfel Omega MV6-osaval a
> > szerelok, es nagy rohogve valtjak egymast a volannal...
> Ez ellen sem tehetsz semmit... Megha videora veszed az egeszet
> es feljelented oket, akkor sem... lasd az elobbit...  :-(((
> Ilyen helyre ilyen kocsit nem kell vinni...  Ennyi.

Na ezert (is) viszolygok az Opeltol. Pedig a nemet autokat preferalom. Mint
tudjuk...:-)

Istvan
+ - Hetvege :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvicsek!

  Soma: a Get Up aaaAAAAHHH! nem olyan jo szam, foleg nem ezerrel
hallgatva. Jon ember, kene neki radiot betenni, OK! 1 "mezei" CD-taras
Kenwood 4*45W, eloszerelve az autoban. Elkeszul, elmegy, kis ido mulva
visszajon, vett melynyomot+erositot, azt is be kene tenni. :-(
Beteszem, a tesztuzem alatt azert mertem aramfelvetelt, a 2*125W-os
hidkapcsolasu erosito 12A-t vett fel 12,4V/DC. Sajna a melynomot nem
mertem meg hany Ohmos, bar 22-24V/AC kozotti feszej merheto a
kapcsokon(rovid ideig, mert az mar a fajdalomhatar kozeleben van)
  Na ekkor, mar nem jo az a Get UP aaaAAAAHHHH!!!!

  Ember meseli, hogy a gyori baratai hatsouvegtoro versenyeket szoktak
rendezni, kinek hangosabb az autoja.... errol mit hallani??? Teeby,
Fogash.... mert 1 ilyen versenynek messze szall a hangja...
--
 Udv
  Levente
+ - Re: 95 98 99+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> No, a kompresszalhatosagot mar talan ertem :-) , de a kerdes tovabbra
> is az, mi ertelme 95-re tervezett motorba 98-ast, plane "legalabb 99est"
> tankolni.

  En ezt anno megmertem. Mazda 323 (1.6i), '86-os (jo, nem Porsche).
Harom fele benzint lehetett venni (USA), es az jott ki, hogy a kocsi
fogyasztasa penz/km egysegben merve nem fugg a benzin vasarlastol.
Azaz a 'jobb' benzintol a fogyasztas csokkent, pont annyit, hogy
kiegyenlitette a magasabb ar tobletkoltseget. Mar amennyire meg lehet
ezt igy allapitani. Az viszont teljesen nyilvanvalo volt (tobb szigma
pontossaggal), hogy a fogyasztas/km fugg az oktanszamtol, elvitathatatlanul.
Szubjektiv en ugy ereztem, hogy a motor erosebb is talan egy picivel,
de erre nem teszem le a nagyeskut (gyakorlatilag sosem hasznaltam ki
a 80 loerot -- illetve ami maradt belole 250 000 km es 12 ev utan).
  Nem ertek hozza, de esetleg talan arrol szolhat a tortenet, hogy
a kocsiban levo elektronika hala a sok informacionak amit az aktiv
katalizator miatt ossze kell gyujteni, kepes kicsit 'athangolni' a
motort (befecskendezes, elogyujtas, akarmi), hogy kihasznalja a nagyobb
kompresszioturest. Van ennek igy ertelme? Arra eleg hatarozottan emlekszem,
hogy volt olyan jelado, ami kifejezetten a kopogast merte peldaul.
  Tudom, osszes konyv azt irja, hogy kar jo benzint irni, de azt a 60-as
evek autotervezesere alapitottak (Zsiguli es tarsai), amik nem voltak
tele elektronikaval, fedelzeti szamitogeppel, stb. Akkor biztos igaz volt,
kerdes most is igaz-e.
  Mielott valaki beszol: nem arrol volt szo, hogy a motor kopogott
az alacsonyabb oktanszamnal...
  Innentol kezdve persze a legjobb benzinnel jartam, mert ritkabban
kellett tankolni...
  

Gyula
+ - autobehozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel most Svajcba megyek dolgozni, ezert attanulmanyoztam az ide vonatkozo
szabalyokat az autobehozatallal kapcsolatban, es meghokkento dolgokat
tapasztaltam:

Regi autot (kat. nelkul) itt sem, M.o-on sem lehet behozni, ezt zarjuk ki.

Viszont: 
Svajc: VAM: 100kg-onkent 12-15 Sfr. Viszont _könnyen_ elkerulheto, ha egy
eredetet igazolo papirt szerez be az ember a gyartotol (ingyen!). Ha lusta
vagy, akkor kb 1% ;-((
M.o.:13-43%-ig terjed. _Szopatas!_

Fogyasztasi ado - Svajc: 4% autoadonak hivjak.
M.o.: 10-20% _Szopatas!_

AFA: Svajc: 7%
M.o: _25!!%_ _Szopatas!!_

Szoval erre is figyelhetnenek a nagyszajuak, ha eppen Europaba akarnak
csatlakozni!!!!

Meg annyit, hogy ha "hazatelepulo" az illeto (6 honapos tulajdonviszony),
akkor nem kell ezeket az adokat _EGYALTALAN_ fizetni, tehat ohne nix!
Plusz, ekkor csak _1 EV_ az elidegenitesi limit, M.o-on meg _3!!!_
Szopatas!!_. (Van olyan auto, ami 3 ev alatt mar annyit veszit az
ertekebol, hogy be lehet preseltetni...)

Szoval az uccat talan ketiranyuva kellene tenni!

Udv

Csaba
+ - NEW - Motoring Competition (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Discover True Motoring ... www.drivemart.co.uk

Motor Dealers  ˇ  Motor Manufacturers  ˇ  Motor Products  ˇ  Motor Services
ˇ Motor News  ˇ  Motor Reviews  ˇ  Buying Guide  ˇ  Road Safety Advice

Discover Motoring and a WHOLE LOT MORE

NOW PLAY OUR "WORD SEARCH" GAME and WIN CASH!

www.drivemart.co.uk
+ - RE: ellopott forgalmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Szuleimhez betortek, es tobbek kozott edesapam oreg
>1500-as Ladajanak a forgalmijat (plusz a jogsit) is
>elloptak.....
>Kiderult, hogy az a rendszam amin a kocsi van (1991
>ota, akkor vasarolta hasznaltan) egyszeruen nem
>letezik. Az alvazszam valodi, csak eppen egy tok
>mas rendszamhoz tartozik, ezt a masik rendszamot
>pedig 1999-ben kivontak a forgalombol. A motorszam
>egyatalan nem szerepel a rendorsegi nyilvantartasban.
> ...9 evvel ezelott valoszinuleg egy lopott kocsit soztak hamis
>papirokkal (akkor ugye meg szo sem volt eredetvizsgalatrol)
>de MOST mit lehet csinalni? Elkobozhatjak a kocsit akkor
>is, ha jogilag reg elevult az egesz ugy?
Nem. De gyors ugyintezest nem varnek....

>Az uj jogositvany kiadast milyen alapon tagadjak meg?
Ezt semmikeppen, semmilyen alapon nem tagadhatjak meg,
ha a regi jogsi szabalyos volt. De biztos egy csomo penzbe fog
kerulni az uj.
--Udv: szm
+ - RE: Koppanas elolrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Gyimesi Gabor
>Folyamatos haladasnal minden sebessegben tapasztalom, hogy
>hirtelen gazelvetelkor az auto elejeben koppan egyet valami.
>En inkabb feltengely kornyeken gyanaxom.
Ha feltengely, akkor lassan jol kitekerve kanyorodva tipikusan
"kattog".
Tobbek kozt lehet meglazult motortarto bak vagy beteg szilentblokk.
--Udv: szm
+ - RE: HUN.LISTS.HIX.* (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>E-mail :  [Hungary]
>2.4.2.2.  HUN.LISTS.HIX.*
> A magyar hun.lists.hix.* csoportokban cikkenkent is olvashatod
> az egyes ujsagokat. Ez elsosorban Magyarorszagon belul mukodik
> jol, ahol a hun.* csoportokhoz konnyu hozzaferni. Ha a sajat
> szolgaltatod nem hordozza, akkor hasznald a kovetkezo news gepet:
> news.iif.hu"
A hun.hix.* csoportok meg elerhetok a news.datanet.hu -n es a
news.matavnet.hu -n is, bar az utobbi bizonytalanabb, mint
a kobor kutya vacsoraja....
--Udv: szm
+ - RE: Re:amerikai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>...Egyebkent az a veleményem, hogy egy mai uj autó
>megvasarlasakor - eppen azert mert a konkurrencia miatt ezek nelkul
>eladhatatlan lenne - rengeteg olyan dologert kell fizetnunk, aminek soha nem
>vesszuk hasznat. Megmondom oszinten, hogy nem vagyok egy szaguldozos tipus,
>de szivesebben latnek egy autoban +30-50 loerot, mint 2-4-6-8 legzsakot,
>ABS-t, elektromos kiporgesgatlot, ovfeszitot stb. ugyanazert az arert.
Azert ne keverjuk ossze a szezont a fazonnal...
En sem szeretnem, ha az elsosegelydobozra, legzsakra, ovfeszitore
tuzoltokeszulekre, stb. szukseged lenne. De baleset barkit erhet, akarmilyen
ovatos es ugyes. Ezeken a "felesleges dolgokon" adott esetben az eleted
mulhat.
--Udv: szm
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Regota olvasom a listat,de ritkan szolok hozza.
De most a listatarsak segitseget szeretnem kerni!
Tegnap a kis VW Golf 1-esemre a szerelom
kimondta az ament.:-( Szegenykemnek erossen
korrodalt, lyukas a karosszeriaja.Nem eri meg
karosszeriashoz vinni.Viszont gepeszetileg ki-
fogastalan, es a szivemhez nott nagyon a csopp
olajkalyha. 10.hóban jár le a muszakija.
Ezert kernem a Tisztelt Listatagokat, hogy ha valaki
tudna egy jo allapotu 3vagy 4ajtos GOLF I.-es
szeleslampas karosszeriat, akkor legyen szives
ertesitsen.Esetleg kis, de javithato toressel is erdekel.
Elore is koszonom az esetleges ajanlatokat.

Andrew3

+ - CHEVROLETT CELEBRITI 2.8 FI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Sziasztok a targyban szereplo autoval volna egy kis
>problemam, nehany napja az automata valto alig akar
>felkapcsolni. Ha jol kihuzatom akkor felkapcsol a legnagyobb
>fokozatba is de nagy kesessel.

Tobb variacio van. Az egyik otletem, hogy a KickDown beakadt,
vagy ha vakumos, akkor elrepedt a vakumcso. A masik variacio,
hogy haldoklik a valtod jol. Olajat mikor csereltel benne? 
Nezd meg az olaj allapotat, szagold meg, hogy nincs-e megegve.
Ja! Hidegen es melegen egyarant csinalja?

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - High Performance RALLY & RACING Shocks - Visit ProTra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Check out the adjustable ProTrac Damper Technology Shocks. They are tested
as the best shocks in racing. Special designs for BMW (E-30, E-36, E-46),
Chevrolet Camaro, Dodge Viper, (Formula) Ford, Honda Integra, Ferrari,
Porsche (911, 924, 944, 964, 993, 996) and more.

Using the latest CAD and CNC systems we recently developed dampers and
McPherson struts especially for WORLD RALLY CARS, like MItsubitshi EVO6,
Subaru Impreza, Vauxhall Astra and more. The special rally designs are
teamed with the upside down system to create maximum strength. The first
sets have already been tested in Finland. The results on the dyno and on the
track were extremely good! After extensive testing the double and triple
adjustable shocks are now available for you.

ProTrac B.V. is an international Damper Technology company committed to
increase the performance of racecars. Based in Uden, Holland and with
service facilities in North America and the United Kingdom, ProTrac
manufactures performance, adjustable gas canister shock absorbers for racing
and street applications.

Have a look at the adjustable shocks that fit to your requirements. Visit
our website, www.protrac.nl and discover ProTrac's shocks and McPherson
struts. Teamed with race and rally proven capabilities that ensure you a
better performance of your car.

Come visit us at the PRI-show, booth 7108

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS