Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1263
Copyright (C) HIX
2001-10-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fogash es az Alfa (mind)  25 sor     (cikkei)
2 kerekcsere (mind)  26 sor     (cikkei)
3 A felni teszi az autot (mind)  97 sor     (cikkei)
4 This is a multi-part message in MIME format. (mind)  29 sor     (cikkei)
5 Flame danger.. (mind)  32 sor     (cikkei)
6 Parkolasi birsag (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Re: refi (mind)  23 sor     (cikkei)
8 A8-6.0 (mind)  16 sor     (cikkei)
9 belso savban (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Re.:lada elado felig kesz motor (tunningolt) (mind)  26 sor     (cikkei)
11 Passatot? (mind)  62 sor     (cikkei)
12 OZ felni? (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Passssssssssssssat valto (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Re: DDR *** HIX AUTO *** #1262 (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Surgosen elado Opel Omega Kombi (mind)  8 sor     (cikkei)
16 benzinszuro, es kis cikizes :) (mind)  44 sor     (cikkei)
17 parkolo, adatszolgaltatas (mind)  32 sor     (cikkei)
18 alapjarati szervomotor (mind)  5 sor     (cikkei)
19 Res: rendszamok (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Re: Gyorshajtas (mind)  20 sor     (cikkei)
21 SI SI Slovenija (mind)  58 sor     (cikkei)
22 2T olaj kerdes (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Re. hideg reggelek. (mind)  51 sor     (cikkei)
24 Re: Volkswagen Passat kerdesek (mind)  58 sor     (cikkei)
25 re: rendszamok (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Fogash es az Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bogaraszva a HIX Auto archivumat, fogash irasat csatolom, 11. szambol...

Az Alfa V6-ok a maguk 3 literes loketterfogataval presztizserteku
jarganyok, kezdve a 75-tel, folyt. akar a 155, 164, vagy a 156-tal. A
V6, mint az osszes Alfa motor igenyes muszaki megoldasokkal epul, es
meglehetosen robosztus felepitesu. A nagyon sokat futott motorok enni
kezdik az olajat, viszont az olajevo peldanyok is meglepoen jo eroben
vannak. ES QRVA JO VELUK MENNI! Foleg erdemes hajtani a QV (quadrifoglio
verde, vagyis negylevelu lohere) jelzesu peldanyokra, mert azok
haraposabbak. A V6 mellett ajanlottak a Tspark motorok is.(azok talan
meg jobbak) A regi Tspark (twinspark= ikerszikra) motorokban
hengerenkent 2 gyertya, 2 szivo- es 1 kipufogo szelep talalhato. Ez a jo
toltescsere, keverekkepzes es eges miatt jo teljesitmenyt eredmenyez
olyan agyonbonyolitott megoldasok nelkul, mint a V-tec. Es van
elettartama is. Azonkivul az Alfakban szinte kivetel nelkul DOHC motorok
dolgoznak (kiveve boxer?), igy az egeszen osi (80-as evek eleji) 2
literes gepek is 120 LE korul tudnak. (2 db 2torku vizszintes aramu
porlasztoval) A motorok igazan a vezermuszij cserejere kenyesek,
ugyaneis ennek elszakadasa eseten pillanatok alatt osszegabalyodik
szegeny motor. A szelepek osszeverik magukat, a dugattyukat, rosszabb
esetben gorbul, vagy felszakad a vezermutengely, kiszakad a
szelepvezeto, stb. Ugyhogy erdemes 60-70ezer km-nel szijat
csereltetni.(5-6 ezer Ft munkadijjal)

Tibor
+ - kerekcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>(3). Itt egy nyari gumi le, teli gumi fel (csak
>kerekcsere, tehat nem le a
>felnirol, stb...), na mennyibe kerul??? _60 marka_!! Akkor
>inkabb eloveszem
>az emelot (ami meg sosem volt hasznalva az autoban, igy
>ossze lesz piszkolva).

Nocsak, nocsak. Occsobb lenne a kerekcsere Svajcban.
Itt "csak" 44CHF.
Azert en inkabb kifizetnem a helyedben ezt a penzt a biztonsag erdekeben.
Mert ebben az osszegeben benne van egy ellenorzes centirozassal
egybekotve. Meg a kerekcsere keszlettel nem biztos, hogy
ugyanakkora nyomatekkal tudom meghuzni az osszes csavart...

Udv!  Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - A felni teszi az autot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Minden tavasszal elindul a nagy hadjarat, a ferfi szerelme targyanak,
az AUTOnak szeretne minel szebb, szelesebb, nagyobb - dragabb felnit
ajandekozni. Valljuk be, ez ertheto is, hisz egy auton keves dolog dob
akkorat, mint egy szep felni. A jo erzesen kivul, amit a szep felni 
latvanya nyujt, van par dolog, amire oda kell figyelni, hisz a biztonsag
a legfobb kerdes es az sem jo erzes, ha a vizsgan elbukik az autonk es
eppen a meregdragan vasarolt felnik miatt...

A felnik fo csoportositasa a felhasznalt anyag szerint tortenik. Vannak
pleh, acel es konnyufem felnik. A pleh vagy acelfelni altalaban az uj 
auto tartozeka, gyarilag egy (ritkan 2) fajtat gyartanak belole, altalaban
az autohoz ajanlott legkisebb meretben. Az aruk 4500-18000 Ft kozott
mozog, altalaban telen, teli gumival oltoztetve hasznaljak oket, mivel
kevesbe serulekenyek, mint a konnyufem felnik. Az acelfelnik monoton
szurkeseget altalaban disztarcsakkal kompenzaljak a tulajdonosok,
melyek ara 600-9000 Ft kozott mozog. 

A konnyufem felnik a gyartasi technologia szerint lehetnek ontvenyek
vagy kovacsolt. A kovacsolt felni altalaban nehezebb, de szilardabb, es
dragabb is.

A konnyufem felni legnagyobb elonye az acelfelnivel szember (az esztetikat
kiveve), hogy szilardabbak, konnyebbek - ezaltal csokken a rugozatlan
tomeg a forgo alkatreszek lenduletnyomateka, vagyis javul a kerek
es az uttest kozti kontaktus, reszben kimeli a felfuggeszteseket is.
Sportos vezetes eseten nem elhanyagolando, hogy a konnyufem felni
"szellosebb", ezert jobb merteku a ho elvezetese a fekektol. Ezek az elonyok
viszont minimalisak, a konnyufem felni mellett altalaban azert dont az
ember, mert egyszeruen szepek :-)

Az felninek tobb parametere is van, a legismertebb parameter a felni
atmeroje, a perem alakja es a felni szelessege. Ezek az adatok altalaban
egyutt szerepelnek, peldaul 7Jx15, ahol 7 coll szeles, 15 coll atmeroju
felnirol van szo, mely peremenek alakja J.

Kevesbe ismert parameter az ugynevezett ET (a nemet Einpresstiefe-bol),
mely az fejezi ki, hogy a felni felfekvo felulete hany millimeter tavolsagra
van a felni kozepen athalado kepzeletbeli siktol. Magyarul mondva minel
nagyobb az ET erteke, annal melyebben ul a felni a sarhanyokban (annal 
kozelebb van az auto kozeptengelyehez).

A kovetkezo parameter a PCD. Ez egy kepzeletbeli korvonal atmeroje,
mely korvonal a csavarok szamara kifurt lyukak kozepen halad at.
A PCD gyakran szerepel egyutt a csavarok szamaval, pl. 100x4, ahol
a PCD=100 es 4 csavarral van rogzitve a felni. 
A PCD gyakran univerzalis (OZ). Ez azt jelenti, hogy 98-100-104-es
PCD-re ugyanazt a felnit gyartja. Ilyenkor a csavarok feladata, hogy
a megfelelo PCD biztositva legyen (a menet felett kuposodni kezd a 
csavar, igy rahuzassal kihozza a megfelelo tavolsagot)

A kozeppontositasnal nagyon fontos a CB parameter (center bore).
Ez a felni kozepen levo lyuk atmeroje mm-ben. Ha a CB tul kicsi,
a felnit egyszeruen nem lehet felrakni az autora. Ha tul nagy, az
egesz kerek csak a csavarok segitsegevel lesz centirozva, es nagy
valoszinuseggel vibralni (dobalni) fog. Tobb gyarto univerzalis - nagy
CB-vel gyartja a felniket es kozpontosito karikakkal eri el a megfelelo
CB erteket. A Speedline pl. muanyag karikaval, az OZ dural karikaval.
A muanyag karikak ara 2400 Ft korul van, az OZ dural karikai 6000 Ft.
Par elado a karikakat ajandekkent adja a felnikhez.

Nagyon sok felni tulajdonos elfeledkezik az egyik legfontosabb dologrol,
a rogzito csavarokrol. Barmilyen felnit is vesz az ember, mindig meg kell
gyozodni rola, hogy a csavarok kello hosszusaguak es minoseguek.
A csavarnak is tobb parametere van, pl. M12x1,5-30, ami azt jelenti,
hogy a menet atmeroje 12 mm, az 1,5 a menet "emelkedese" a 30 pedig
a csavar hossza mm-ben (a fejet nem beszamitva termeszetesen).
Nagyon gyakran elofordul sufni-tuning kereteben, hogy kulonbozo
betetekkel kijebb hozzak a kerekeket (nem ajanlatos, teljesen 
megvaltozik a geometria). Ilyenkor altalaban nem passzol a csavar, 
csak 1-2 menet rogziti a kereket es bizony csunya vege lehet
az akcionak. Alattomosabb megoldas a csavar hazi legyartasa, mely
gyakran minosegi gondokkal kuzd es eppen olyankor nem all helyzete
magaslatan, mikor a legnagyobb szukseg van ra. Ajanlott mindenbol a
gyarit hasznalni, egy-egy komplett keszlet ara (kozpontosito gyuruk,
specialis csavarok, muanyag betetek) ara nem lepi tul a 12000 Ft-ot.
Ajanlatos beszerezni biztonsagi csavarokat is (6-7000 Ft), amivel a 
felnitolvajok dolgat nehezithetjuk meg. Itt is fontos a csavar hossza
es minosege. A legjobb itt is a gyari es nincs gond.

Ez minden, amit felni vasarlaskor megtudtam. A kovetkezo fejezet
lehetne a gumimeret valasztasa, hisz aki konnyufem felnit vesz,
altalaban nagyobbat es szelesebbet vesz, mint a acelfelni volt.
Ez a tema viszont sokszor lefutott mar, igy ezt most mellozom.

Ami engem illet, hasznalt felni meg sem fordult a fejemben, hisz
szamomra nagyon fontos a felni eloelete. Vegul hosszas kereses utan
a szerintem legjobb OZ mellett dontottem. Futottak meg: BBS, Speedline.
A BBS az ara miatt, a Speedline pedig markakereskedes hianyaban
bucsuzott. Az 5,5 szeles felnik helyett 7 coll szelesek kerultek fel,
a 14" atmeroju helyett 15". A GoodYear Eagle Touring 185/60R14
helyett Dunlop Sport 3000 195/50R15 kerult fel. Az egesz csere ara
kb. 260000 Ft volt, de merem allitani - megerte.

Cs.
AR 146 / Punto II.
+ - This is a multi-part message in MIME format. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--Boundary_(ID_HSM29+qbOTVTSJYE15zurg)
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: quoted-printable

Skoda


Ny=E1ron nagy melegben a benzincs=F5 kisz=E1rad, neh=E9z ind=EDt=E1s

--Boundary_(ID_HSM29+qbOTVTSJYE15zurg)
Content-type: text/html; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; =
charset=3Diso-8859-2">
<META content=3D"MSHTML 5.50.4522.1800" name=3DGENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Skoda</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Ny=E1ron nagy melegben a benzincs=F5 =
kisz=E1rad, neh=E9z=20
ind=EDt=E1s</FONT></DIV></BODY></HTML>

--Boundary_(ID_HSM29+qbOTVTSJYE15zurg)--
+ - Flame danger.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valamit felreertettetek.
Rosszul fogalmaztam,csak arra gondoltam,hogy beért lakott területre,
illik levenni a refit.
Termeszetesen nem akkor nem veszi le ,mikor jön szembe valaki.
Bocs a félreértheto fogalmazasért.

Üdv
 Barna István.



Orulj, hogy nem veszik le. Ha mar sietek, en is mindig reflektorral megyek.
>Ha nem sietek, akkor is. Millio+1en vannak (foleg falun) akik az 50es evek
>autosurusegebol+jarda-allapotokbol kiindulva ha kell, ha nem az uttesten
>mennek kivilagitatlanul, imbolyogva. Inkabb vilagotsak a szemedbe, minthogy
>elussek egy ilyent...

Ha valaki ejjel szembe jon velem reflektorral es esze agaba sincs
lekapcsolni,
akkor nem latom az utat magam elott a vakitastol.
Ilyenkor en is felkapcsolom a refit, bele az illeto pofajaba, csak
onvedelembol
hogy lassak valamit.
Lehet hogy kurva ideges leszel tole, de inkabb vilagitsak a szemedbe
minthogy nekimenjek valaminek, csak mert te sietsz...

udv: VAti

Barna István
OPEL Rekord'C 1.9 '72 Aut

30-255-7946
+ - Parkolasi birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos, csak azt akarom feszegetni, hogy ha gyorshajtasnal nem 
buntethetnek meg, ha nem vallassz, akkor hogyan bizonyithato pl. 
rendszam alapjan, hogy te kovettel el pl. parkolasi vetseget, vagy 
hogy te nem fizettel parkolodijat? Szerintem a traffipaxkepes 
Legfelsobb Birosagi hatarozat a parkolasi birsagokra, vetsegekre is 
igaz, ott sem kell vallomast tennem, csaladtagra sem, es mivel az 
elkoveto nem bizonyitott, meg sem buntethetnek!!!*** Ede, bibe, coite, post mor
tem nulla voluptas! ***
+ - Re: refi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kicsit masrol szolt ez a tortenet, mint amibe te belekotottel, kedves VAti!
Az alap az volt, hogy lakott teruleten is reflektorral megyek/megyunk, hogy
ne ussunk el senkit. Az elvakitottak kore pedig a tevet bamulo lakossag,
nem a szembejovo autosok...

Szamomra magatol ertetodo volt, hogy szembejovo eseten visszaveszem
tompitottra (falun is, orszaguton is), sot lassitok is, tehat ha 150nel
mentem refivel kint, akkor a tompitottra visszakapcsolas automatikusan
jelent 20-30kmh sebessegcsokkentest is (motorfekkel). U.ez
varosban -faluban is ervenyes. Szoval miattam ne menj neki semminek...

AR 155 2.0TS16V Super

----- Original Message -----
From: "Varga Attila" >
> Ha valaki ejjel szembe jon velem reflektorral es esze agaba sincs
> lekapcsolni,
> akkor nem latom az utat magam elott a vakitastol.
> Ilyenkor en is felkapcsolom a refit, bele az illeto pofajaba, csak
> onvedelembol
> hogy lassak valamit.
> Lehet hogy kurva ideges leszel tole, de inkabb vilagitsak a szemedbe
> minthogy nekimenjek valaminek, csak mert te sietsz...
+ - A8-6.0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A luxus erzese megvan, de egy 7-el nem hasonlithato ossze. Szvsz.

Melyikkel? Amelyiket most mutattak be? Vagy az elozovel?
En az elozo szerias 740iL-ben utaztam egyszer Bp-Gyor tavolsagot, de nem
ragadott magaval. A sportossagnak koszonhetoen luxusautohoz egyaltalan nem
melto modon razott az M1-en, valahogy nem kenyelmesen rugozta ki magat. A
hatsoules allithatosaga ellenere nem talaltam meg a jo tamla-dolesszoget.
Viszont allatira ment es baromi nagy hely volt benne.
Ellentetnek a fonokom Mercije (430S), amiben suket csend van (most ujra EZ
a vilag legcsendesebb autoja, nem a Lexus), fejedelmi kenyelem,
masszirozos, legbefuvasos borules, hidropneumatikus rasegitesu hatso
rugozas, csucsszuper es baromira megy.
Szerencsetlen modon A8ban meg nem utaztam (de kinez egy 4.2V8 proba), de a
formaja eleg jellegtelen szegenynek. Hatulrol semmi nincs rajta...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - belso savban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Es ilyen szempontbol a haromajtos Suzuki, Corsa, stb is
>> teherauto, nemhogy a Transit, Ducato es tsai. Szoval
>> huzzon kifele...
>Majd kihuz. Elobb-utobb... Ez sem remenytelen
>De amig azt latja, hogy egy Alfa a falujaban 100-al repeszt at,
>addig nem. Ha nem is tudatosul benne, de ez a latvany szamara
>e r k o l c s r o m b o l o.

1) a falujan a ceges Seat megy at gyorsan, az Alfaval hetvegen kozlekedem,
amikor is lakott teruleten belul teljesen konszolidaltan mozgok. Lakott
teruleten kivul persze mas a helyzet. :)
2) nem latom az osszefuggest az autobansosemultem-jellegu
somogyi-zalai-akarmelyik megyei videki allampolgar es a nagyvarosok
tobbsavos foutjain, vagy az autopalyakon TARTOSAN a belso savban erolkodo
furgonosok kozott. Akik raadasul ugyanugy 90nel zugnak vegig a falvakon, es
ha en lassabban megyek, akkor rameloznek, hiaba borul a rakomany, hiaba
nincs olyan fek, futomu az autojukon. Le tudnak gyorsulni/lepest tudnak
tartani egy keleti szemelyautoval, ettol azt hiszik, mindenkinel
gyorsabbak. Engem EZ zavar. :(

Udv

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Re.:lada elado felig kesz motor (tunningolt) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tartalmi reszehez nem is akarok nagyon hozzaszolni, nekem nem kell.
OFF:
De azert annyira figyelhetnenk "edes anyanyelvunkre", hogy ebben az
 internetnyelv-vilagban se irjunk 14 sort egy mondatba, illetve
legyen a mondatunknak eleje-vege. Ketszer olvastam vegig, de szamomra semmi
nem egyertelmu belole.

>piros szinu 84-es lada
 "kereklampas" ezerkettes, negylampas "ezerocsi", 2105, 2107? Esetleg ez
sem mindegy.

>felkoszorult alapmeretes konnyitett fotengely
A felkoszorules elott mindegyik alapmeretes, ha meg koszorulod, akkor 1-2-3
javitomeretes lehet csak. Alapmeretrol alapmeretre koszorulni keptelenseg.

>szet van meg szedve fel db forgaslmija is van, mert a rendorseg elvette az
elozo nem >papiron szereplo tulajtol,  vissza lehet intezni ...utanajaras
stb..
Ez az egyik _legszebb_ mondat, amit eletemben olvastam... :(

Vagy ennyire kihalt a magyar nyelv, vagy en nem beszelni magyar, vagy az
irot nagyon szolitotta a termeszet, hogy ilyen levelszorny keletkezett...
ON
Fogash

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Passatot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Szabad ezt 1,6-os motorral megvasarolni? A sportos, dinamikus menet
egyaltalan nem feltetel, a nagy sebesseg sem, bekes csaladi auto lesz. De
azert lehessen vele elozni, hegyi utakon menni negy emberrel is. Legalabb
ugy kell majd mennie, mint az 1,6-os Jettanak. Ha esetleg van benne
legkondi, akkor is marad eleg ero mindehhez, ha azt bekapcsoljuk? (Oszinten
szolva a 2,0-as motor joval dragabb.)

Isten ments! En egyszer voltam Salzburgban egy Passat 1.6-tal, negy
szemellyel, de kozuton minden elozes maga a halal volt, nagyon keves a
101LE (vagy mar 105) egy ekkora autohoz. Meg bekes csaladi autozashoz is.
Motorban en az 1.8T-t valasztanam (ha benzinesben gondolkodunk, es ha van
meg ilyen a modellfrissites utan) A 2.0 hiperkorszeru motor 20LEvel
gyengebb (130), mint az Alfam 7 eve tervezett ugyanekkora motorja. :(
Mivel tobben is vezettunk, a hatso ulesen is volt ket oram, katasztrofa
volt. Az ulolap es az ulestamla szoge tul meredek egymashoz, kicsi a labter
(jo, a Boranal nagyobb).

* A Comfortline fokozattol van a ket elso ules kozott egy megemelt konzol,
ami hatul kisse zavaro, ha harman ulnek a hatso ulesen. Vajon meg lehet
beszelni, hogy ehelyett a Basic felszereltseghez tartozot tegyek be (az nem
emelt), de a tobbi plusz felszereltseg maradjon? Vagy ez mar egyeni auto?

Szerintem ez mar egyenieskedes, esetleg alku targya lehet. Ha szerencsed
van, nem legyartatjak, hanem a kereskedesben allo ket auto kozott
kicserelik. Hatul harman ulni amugy is horror, szerintem a tamasz nem oszt,
nem szoroz. Raadasul hanyszor utaztok oten, es hanyszor ketten? Elol en
kimondottan szeretem a kartamaszt. A Passat Variantban is volt (szinten
1.6, de nem a fenti, ezzel jartam vagy masfel honapig az orszagot), nekem
tetszett.

* Mi a velemenyetek a TDI dizelekrol?

Rohadt dragak. Szamold ki, a 130LE PD-TDI es a 130LE 2.0 benzines aranak
kulonbsege hany km-en terul meg? 100ezer? 150ezer? Maga a motor egyebkent
nagyon elvezetes, a fenti ketto kozul (financialis kerdesektol eltekintve)
en a dieselt vinnem.

* S altalaban minden velemeny, tapasztalat erdekel a kocsival kapcsolatban.
Mi a korabbi jo tapasztalatok miatt gondoltuk, hogy a VW-nel maradunk, de
erdekelne, ajanlotok-e meg a fent vazolt csaladi celokra mas kocsit  is
megfontolasra. Ha olcsobb, az nem baj, ha dragabb, az igen :-).

A facelift miatt az auto alapveto tulajdonsagai nem valtoztak. Elol nagy,
csomagtarto nagy, hatul elfogadhato hely, motorfuggoen gyenge, vagy jol
megy. Semmi nem zorog, nem zakatol, egy kelloen merev, massziv auto
benyomasat kelti. A futomu csaladias, nem sportolasra valo, viszont szar
utakon is egesz jol lehet vele boldogulni. Mindenki el akarja lopni, 5
percre sem lehet otthagyni.

Alternativak ugyanennyi penzert:
Ford Mondeo: nemet auto, olcsobb, de jobb (minden osszehasonlitas alapjan)
Renault Laguna: ar/ertek aranyban jobb, minoseg u.a., technika 5 evvel
fejlettebb, Euro-NCAP-5* !
Citroen C5: ar/ertek aranyban jobb, fejedelmi kenyelem es ter. Igazi
otszemelyes.

Az Alfat (szivem csucsket) nem emlitem, mert a 156os kisebb valamivel
(inkabb a Bora-meret), a 166 meg 8 millional indul, tehat arban nem
versenykepes.
Udv

AR 155 2.0TS16V Super
+ - OZ felni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A magyarazat allitolag az, hogy a konnyufem felni fel collal
>szelesebb, mit az acel, s ennek nem orul fekezeskor az auto.

Ugyanakkora ET szammal akar harom collal is lehetne szelesebb, mert ha a
kozepsik ugyanott van, akkor az erok egyensulya is ugyanugy all be. Vagy
gyarilag nem ravalo felnivel adjak??? "SUZUKI. A TI autotok..." , ahogy egy
W126-os SMerci hatuljara irva lattam :-)

A szeles gumi hatranya (a nyilvanvalo feluszasi (aquaplaning) hajlam
mellett) a fekezesi IRANYTARTAS, ti. a nagyon szeles es peres gumik rossz
uton nem mindig fexenek fel teljes szelessegukben. Egy teherauto-csapason
haladva pl jobban erzik a gumi egyik oldalan keletkezo nyomast, amit a
peres (jobb oldalvezetest ado, direktebb) gumi jobban kozvetit a vezetonek.
Ilyen guminal elofordul, hogy hosszanti utbordan fekezve a kocsi HUZ
valamerre, de nem rezonal, nem raz be. Ugyanezt sik aszfalton fekezve nem
tapasztalod.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Passssssssssssssat valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bowdenes, vagy rudazatos? Mivel a ket "hatso" fokozatban csinalja, valszeg
a rudazat/bowden mozdult el a kasznihoz kepest. Lehetseges oka:
megereszkedett motortarto bakok, felakadas valamin.
Probald meg menetkozben kicsit megfesziteni a kart 2-4ben elore. Ha
elhallgat, ennyi a gond, a kapcsolo mechanizmus allitasaval orvosolhato. Ha
tulsagosan atallitod, kidobalja a fokozatot.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Re: DDR *** HIX AUTO *** #1262 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: DDR ( 25 sor )
> Idopont: Wed Oct 17 13:43:39 CEST 2001 AUTO #1262
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Mert az osszes nemetajku orszagban olyan idiotan van megoldva minden
> keresztezodes, hogy hiaba van kulon sav jobbra-balra-egyenesen, nem
> savonkent ad zoldet, hanem telezold van. Emiatt pl a balra kanyarodo beall
> kozepre, aztan mikor piros lesz es elfogy a szembol egyenesen jovo, akkor
> tud bekanyarodni.  :(

A masik veglet pedig pl. Szekesfehervar, ahol minden iranyban kulon zold
van, emiatt es a zoldhullam teljes hianya miatt kb. 20 percet el lehet
bukni, mig atersz a nem igazan nagy varoson. A telezold sokkal rugalmasabb.

Udv
Akos
+ - Surgosen elado Opel Omega Kombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaladi okok miatt SURGOSEN Elado egy OPEL OMEGA KOMBI 2.0 GL 1989 135.000
KM.rrel. Extrak : KLIMA, SZERVOKORMANY,KOZPONTI ZAR,ELEKTROMOS
TUKROK,SZERVOFEK,PIONEER HI-FI ( RDS-EON ),VONOHOROG,EMELHETO ULES es egyeb
extrak.Az auto julius vegen lett behozva svajcbol, frissen
vamkezelt.Megkimelt allapot.A vevo Magyarorszagon elso tulajdonos lesz.!
ARON ALUL SURGOSEN ELADO : 780.000 Ft.-ert. Hivjon megegyezunk!!
Tel: 06-70-241-36-37 vagy 06-70-226-33-44 illetve  vagy

+ - benzinszuro, es kis cikizes :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy benzinszuro talan 500Ft. Kibirhatatlan?

Jaj ne tolj le senkit honnna tudhattak ? Nem mindenki autoszerelo...

Kulonbenis egy benzinszuro 15-20e ft, erre jön a munkadij is, raadasul az 
ember nem csereli orokke mert 1-2 evig elmegy fene se tudja mikor tankolt 
trutymos benzint mikor tisztat.. A suzukikban sok ember 150e km utan sem 
cserelt benzinszurot, aztmegis megy.

>Nezzen magaba minden rosszul indulo auto gazdaja: benzinen kivul tettem
>valamit a kocsiba?

Magamba nézek, mert nekem is rosszul indul, de az okát senki sem tudja, hát 
én kb 500e ftnyi javítást eszközöltem 1.5 év alatt, plusz 5000 km-enkénti 
olajcserek, aztán a fene se tudja miert van az ha beinditom szepen esik a 
fordulat, majd leall es egy robaj megy vegig a kipuff rendszeren.

Azon kivul tettem meg a kocsiba, a wunderbaumon kivul, szoke, illetve voros 
cicababakat is, ez nem tudom mennyiben szamit, de ez sem segitett.. :)

>Tudjatok mit? Jobb, ha el sem indul. Feltetelezem, hogy a gumik
>nyomasat/allapotat sem ellenoriztetek, nincs teli ablakmoso a tartalyban,

A gumikat minek ellenorzzem, majd ha felkerul a teli akkor raer.. :) teli 
ablakmoso meg felesleges, a garazsban nem fagy be, raadasul kinn +tizensok 
fok van


>nem mukodik a futoventillator es/vagy az ablaktorlo. Nincs jegkaparo a
>kocsiban, 3cmes lyukon kukucskaltok a vilagra. Jobb is, ha el sem indul az
>az auto, igy legalabb egyel kevesebb idozitett bomba ketyeg az utakon...

Jegkaparom sohase volt, van ablaktorlo, meg raspriccelek téli ablakmosot 
(ha lesz tel) és 10 sec alatt tiszta az ablak, vakargasson az akinek 2 
annya van.. :))

Ant
Honda Integra Type-R, 1.8 16V vtec, lsd, aa nincs tobb megjelolés plusz oda 
se irták a kocsimra hogy super.. :)))


PS: Nem akartam senkit se megbantani de nem letolni kene egymast 
feltetelezve hogy nem nezte meg a gumi allapotat meg nincs teli ablakmosoja 
hanem inkabb segiteni.. vagymi
+ - parkolo, adatszolgaltatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ahogy valaki mar megirta: a bolt parkoloja csak akkor maganterulet a KRESz
szempontjabol, ha a kozutaktol sorompoval stb. el van keritve. Ez pl. igaz
a torokbalinti METRO aruhazra. Ha a tulaj itt "csaladi" parkolot festtet
az aszfaltra, akkor oda csak csaladdal lehet beallni (kerdes, hogy a
ferj+feleseg az mar csalad-e, vagy gyerek is kell hozza), fuggetlenul
attol, hogy a sima KRESz nem ismeri a csaladi parkolo fogalmat. Ha meg
nincs sorompoval elkeritve az egesz parkolo, akkor sem all be oda joerzesu
ember. Eppugy, ahogy a BKV utazasi felteteleiben sincs benne, hogy
idoseknek at kell adni a helyet, megis folall az ember.

Erdekelne, hogy az M1-es fizeto szakasza (sorompoval elkeritett)
maganteruletnek minosul-e. Mert ha igen, akkor mar ertem, hogy miert
szaguldoznak ott a fiuk. ;-)

###

Azert az egy erdekes dolog, hogy Mo-n a jarmuvet kivonjak a forgalombol,
ha nincs elkoveto, mivel a jarmu "nem tehet" rola. Jarmuvet akkor szokas
kivonni a forgalombol, ha a rendor kiszurja, hogy nem teljesit bizonyos
muszaki felteteleket (pl. tukorsimara kopott gumival jar). A nemeteknel
-- amennyire tudom -- nem vonjak ki a jarmuvet a forgalombol, hanem a
penzbirsagot a tulajjal kifizettetik (azt hiszem, a buntetopontokat nem
kapja meg), aztan elintezheti a csaladtaggal az anyagiakat. Itt tovabba
meg adott a lehetoseg, hogy a tulajt kenyszeritik "hajonaplo" vezetesere,
azaz, hogy ki, mikor, honnan-hova, mennyi km-t vezette az autot. A
kovetkezo fenykepnel pedig be kell mutatni a naplot, hiaba csaladtag. A
naplo vezeteset elbliccelni valoszinuleg nem tul okos cselekedet...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - alapjarati szervomotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kollegak,
Van valakinek infoja, hogy hol van az alapjarati szervomotor hoerzekeloje?
(Ford Orion 1,6i 1990)
Tisztelettel
zr
+ - Res: rendszamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>V-xxxxx  = Vam-elojegyzesbe vett auto, olyan tulajdon, amit tartosan Mo-on
>hasznalnak, de egy ido utan (fel ev?)kotelezo vagy kivinni az orszagbol,
>vagy el kell vamoltatni. Kulfoldiek leanyvallalatainak csak Mo-on hasznalt
>autoin szokott ilyen lenni. Hataratlepeskor le kell adni, befele ujra
>vamelojegyzesbe vetetni a kocsit.

    Elmeletben ez lehet hogy igaz, a gyakorlatban a nagybatyam
10 even keresztul kozlekedett a V-s rendszamu kocsijaval.
Valami illeteket minden evben le kellett perkalnia es igy minden
evben megujitottak neki a rendszamot. Vagyis szerintem nem kotelezo
fel ev utan kivinni a kocsit az orszagbol.

          Udv:

                            Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re: Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> lem.) Tudniillik pont az a logikai bukfenc a fent leirt
> szovegben, hogy _jogod_ van megtagadni az adatszolgalta-
> tast, ellenben _megbunhodsz_ erte! A rendorseg kicsit le-
> szallhatna a magas lorol, hogy neki mindent szabad! Ez
> ugyanis a bunosseg velelme! Szepen is neznenk ki, ha egy

Ha jol tudom, talan Franciaorszagban pl. ilyen esetben a gepkocsi, mint a
buncselekmeny elkovetesi eszkoze bunjelkent lefoglalhato, es akkor a user
gondolkodhat, hogy megmondja-e, hogy ki volt vagy sem.

Egyebkent pl. ha en felmegyek a lakasodba vendegsegbe, es az ablakbol
kihajitok ezt azt, megrongalva  mindenfelet, ami lent van, es nem nevezel
meg, hogy en voltam, akkor te, mint a lakas tulaja felelos vagy az
esemenyert. Tehat egyatalan nem tartom elkepzelhetonek, hogy hasonlo
okoskodas ebben az esetben is megallja a helyet. Azaz nezd meg, hogy kinek
adod oda a kocsit...

De ezen eleg kar vitazni, meg kene kerdezni par ugyvedet.

Szabolcs
+ - SI SI Slovenija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En egyszer a magyar-szloven hatarton ugy jartam...
>Allok vagy 5 perce a hataron (sehol senki), leallitom a motort. Kijon a
hataror, hogy nem vilagit a lampam. Mondom neki, hogy le van allitva a
motor, es lekapcsoltam a lampam. Mire O: nem volt bekapcsolva a biztonsagi
ovem...
>SzovaL felreallitottak, es kozoltek, hogy megbuntetnek 20e tolarra (azt
hiszem, ez a helyi egyseg neve), ha kifizetem a helyszinen, akkor a fele.
....

Melyik hataratkelonel volt?
es tenyleg ennyiben hagytad? 
Ilyenkor szoktam a magyar hatarorparancsnokot megkerni, hogy a semleges hatarsz
akaszra invitalja at azon melegeben trianoni kollegajat egy kellemetlen hatszem
kozti beszelgetesre.
+A nagykovetsegen ezt kovetoen lett volna par futamom:-) 

>Elotte tobbszor jartunk arrafele, nyaraltunk is a tengerparton, - azota
valahogy nem akarodzik.... 

Valamikor gyakorta jartam en is arra, aztan - utobbi evekben ugyanazon fix nyar
i uticelokkal - elmaradtam. 
Dayton'95-nek (balkan felszabadulasanak) volt a legkisebb szerepe benne...

Amugy gyonyoru szep orszag, aranyos kicsi orszag, meglepoen "gazdag" orszag, cs
ak...

Nem nyugati szomszedaik polgaraihoz mint a koborkutya hanyadekahoz viszonyulnak
 altalam tapasztalt minden szinten. Ennyit szivni magyar turistakent egyetlen E
U vagy "nacionalista" orszagban sem lehet...
Ehhez az orszaghoz (es rendoreihez) kepest nekunk magyaroknak !komoly! szabalyt
isztelet mellett - Bosznia, de megcsak (Csonka-) Jugoszlavia is szanatorium. Ot
t legalább tized/szazad-annyival megveszem a rendort (eddig soha nem kellett). 
Kamionosok szerint Európa legmocskosabb rendőrei (ott a hataror is rendorsegi a
llomanyban van) laknak erre.
Rendorallam szo dicseret lenne az orszagra (ugyan otodakkora orszagban joval to
bb a rendor, mint idehaza!), mert mindezen szemetkedes mellett a kozbiztonsag l
atvanyosan rosszabb, mint a keleti szomszedjukban. Megusztak a balkani haborut 
- de minek...

1x a szloven-olasz hataron jartam hasonloan. Menetjelzo lampam bekapcsolva - ez
eknel az anyaszomoritoknal fenyes nappal meg lakotton is vilagitani kell - felr
eallit, hogy addig nem mehetek tovabb, mig meg nem csinalom a tompitottat. Ki m
ondta, hogy rossz? Hiaba magyarazom, hogy minden jo rajta, bo fel ora mulva tol
ta oda a kepet csak leellenorizni. Utlevelem persze addig a mocskos kezeben. Me
g jo, hogy ennyivel megusztam ezek szerint az oltari hatalmas balhet, amit lere
ndeztem a parancsnokaval...(mint a kocsis ugy kiabalt a beosztottjaval, mar a t
etlegessegetol feltunk).
Egyszer Ljubjanaban a rendor a zold kartyan levo - hivatalosan pecsetelt stb. -
 javitasra hivatkozva a rendszamomat akarta levenni. 
Minden masodik kilepesnel futoolajat keresnenek a tankban. 
Dravograd: 22:50-kor bezar az OMV kut - 23:00 helyett -, aztan 22:55-kor kinn a
 rendorok - Peugeot Boxer - demonstrative, hogy szallingozzak odebb. Illo tavol
sagban parkoltam le a kuttol, szamolgatva ures tankkal Maribor belefer-e. Utlev
eleinket kiirja, majd  a lakcimeket koveteli - vajon miert nincs lakcim az utle
velben:-) - sikertelenul hajnal egyig. Beszelni kicsit szlav, de nem erteni szl
oven:-) Persze ezen harom mamlasz egyike sem tudott se nemetul, se angolul. Az 
Address-t - mint bantu szot - is URH-n kerdeztek meg, aztan egy oran keresztul,
 mint a papagaj...
+ - 2T olaj kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regebben volt szo rola, de mar nincs meg nekem az a HixAuto, ezert
felteszem a kerdest:

Milyen olajat vegyek ketutemu Trabihoz, ha jot akarok neki? Szintetikust,
felszintetikusat, milyen markajut?

Elore is koszonom a segitseget.

Udv,
Gyorgy
+ - Re. hideg reggelek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

>Gyerekek, gyerekek...

Itt a Fogash menydorog :-)))

>Meg csak + 8-10 fokig csuszott le a homero higanyszala, es maris >tobben
>szenvednek az autojukkal, ami hidegen rangat, nem indul rendesen, >aztan ha
>megmelegszik, akkor minden OK. Aki ilyen autot bitorol, nincs egy >kis
>lelkiismeretfurdalasa?

Nincs :-)  Mult heten volt szo a bemelegites fogalmarol. Tehat iditas, majd
kb 1 perc jaratas es finom elindulas viszonylag kis fordulaton addig ameddig
uzemi hofokra melegszik a rendszer. Akko man nem rangat.

>El kellene gondolkozni, hogy az autonak vannak olyan alkatreszei, >amik
>kopnak, masok idovel eloregednek. Ezeket illik ellenorizni, cserelni.
>Nezzen magaba minden rosszul indulo auto gazdaja: benzinen kivul >tettem
>valamit a kocsiba?

Ez viszont igaz egyetertek veled kedves Fogash :-)) En tavasszal uj gyertyak
800 Ft, benzinszuro 200 Ft, elosztofedel + rotor 1000 Ft ez evente cserelem,
viszont benzinen kivul tettem meg be Militeccel kevert zsirt is ;-))))
Jegkaparo egesz evben a kocsiban, jegoldo szinten, csak akkor van szivas
amikor neha befagy az ajto oszt a jegoldo a kesztutartoban figyel :-))

>nincs teli ablakmoso a tartalyban,

Most vettem -40 fokosat 5 L- t. :-)


>AR 155 2.0TS16V Super

Viszont nekem is lenne egy javallatom ! Te is tegyel be az alfaba egy alap
52db - os krovakeszletet, hisz barmikor lehet akarmi baj, hogy javitani
lehessen :-)))  Krova keszlet nelkul el se indulj !!  Skodamban ezt mindig
magamnal hordom, sot van meg nalam hezagmerokeszlet is :-)))

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L  Skoda for ever :-)))

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Re: Volkswagen Passat kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok AUTOzok!

> Uj vagyok a listan, s most keszulunk lecserelni 11 eves VW Jetta tipusu
> kocsinkat. Eddig egy Borat akartunk, de amikor kiprobaltuk, kicsinek
> talaltuk hatul, ugyhogy most egy Passat a jelolt. Volna par kerdesem.

> * Szabad ezt 1,6-os motorral megvasarolni? A sportos, dinamikus menet
> egyaltalan nem feltetel, a nagy sebesseg sem, bekes csaladi auto lesz. De
> azert lehessen vele elozni, hegyi utakon menni negy emberrel is. Legalabb
> ugy kell majd mennie, mint az 1,6-os Jettanak. Ha esetleg van benne
> legkondi, akkor is marad eleg ero mindehhez, ha azt bekapcsoljuk? (Oszinten
> szolva a 2,0-as motor joval dragabb.) 

> * A Comfortline fokozattol van a ket elso ules kozott egy megemelt konzol,
> ami hatul kisse zavaro, ha harman ulnek a hatso ulesen. Vajon meg lehet
> beszelni, hogy ehelyett a Basic felszereltseghez tartozot tegyek be (az nem
> emelt), de a tobbi plusz felszereltseg maradjon? Vagy ez mar egyeni auto?

> * Mi a velemenyetek a TDI dizelekrol?

> * S altalaban minden velemeny, tapasztalat erdekel a kocsival kapcsolatban.
> Mi a korabbi jo tapasztalatok miatt gondoltuk, hogy a VW-nel maradunk, de
> erdekelne, ajanlotok-e meg a fent vazolt csaladi celokra mas kocsit  is
> megfontolasra. Ha olcsobb, az nem baj, ha dragabb, az igen :-).


beideztem az egesz levelet :)
szerintem nem szabad 1.6-ossal megvenni. az tul gyenge a nehez kasznihoz,
pontosan hegymenetben es 4 szemellyel lesz nehez eloznod. utana egbol a
2.0-s jon, vagy van meg 1.8-as is? asszem van 1.8, min. azt vedd.
szerintem a mai tdi motorok mar nagyon jok.
en is egy tdi-n torom a fejem, es szinten uj autora gondolok. en a
kovetkezo sorrendet allitottam fel magamban:
1. passat 1.9pdtdi 130le
2. peugeot 406 hdi 110le
3. vectra 2.0 tdi (ha jol tom 2.0-s, vagy 1.9-es?)
4. c5 hdi
5. volvo s40 1.9d

asszem a c5-os a legolcsobb, es nagy csaladi auto, csak meg nagyon uj,
talan majd a masodik szeria?
a fentiek kozul a vectra es a vw a legdragabb, p406 es c5-be szinte minden
alapfelszereles, csak ametalt es esetleg napfenytetot kell kulon
megfizetni.
hogy miert dizelre gondolok? ugyan dragabb 2-300e kaviccsal altalaban, de
mar jo motorok, keveset fogyasztanak, es pszihologiailag nekem jobb most
kifizetni a tobbletet, es kesobb tankolasnal latni, hogy na, megint mentem
a tele tankkal vagy 1200km-t.
a volvot amugy azert tettem a vegere, mert amikor beleultem, szuknek tunt
a hely a szamomra (187cm/90kg), es a szelvedon felfele eleg nehez volt a
kilatas(piros lampanal lampa sassintas), mondjuk erre lenne jo a
napfenyteto :)
en is kivancsi vagyok masok velemenyere. lattam valamelyik nap vagy 2 uj
lancia lybrat is, kombi volt mindketto, jol neztek ki, de semmit nem tudok
roluk. valaki esetleg? na majd ma megsassintom a madarkakat a kiallitason.
homer
+ - re: rendszamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A feher alapon piros betus rendszamok is valamifele CD-, vagy DT-jellegu
ugyek, azt pontosan en sem tudom.

AR 155 2.0TS16V Super


Hali, 

a CD-sek (feher alapon piros) a nem kovettsegi kulkepviseletek (pl
konzulatusok), a kek alapon feher DT-sek meg a kovettsegek, ABC sorrendben,
tehat DT 00-XX Amerika, DT 01-XX Anglia... stb.

Pappa da jolinformalt :)
Honda prelude 1.8 EX / Suzuki SG 350 (<- Hogy ez milyen hulyen nez ki...
:)))

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS