Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 600
Copyright (C) HIX
1999-12-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 >A masik... azert azt nem (mind)  16 sor     (cikkei)
2 VW (NSU) K 70 (mind)  25 sor     (cikkei)
3 skoda (mind)  33 sor     (cikkei)
4 Re: Baumgartner es szervizek (mind)  36 sor     (cikkei)
5 RE:hozzaszolas ,Wankel (mind)  70 sor     (cikkei)
6 LUCAS EPIC befecskendezo (mind)  21 sor     (cikkei)
7 veteran Mercedes (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Car of the Century szavazas (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Jo kivansag (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Hasznalt akksi, Ford Scorpio problema (mind)  31 sor     (cikkei)
11 Akos... utolso reakciom (mind)  60 sor     (cikkei)
12 FRESI Bacsi (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Re: visitas + olcso szlovak autok (mind)  36 sor     (cikkei)
14 Re: Daewoo osszeszereles (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Re:NSU Ro80 (mind)  23 sor     (cikkei)
16 Skoda tovabbra is... :))) (mind)  47 sor     (cikkei)
17 Boldog Karacsonyt! (evzaras) (mind)  35 sor     (cikkei)
18 Auto Union egyesules (mind)  25 sor     (cikkei)
19 RE: diesel (mind)  28 sor     (cikkei)
20 Diesel auto vasarlas (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re: *** HIX AUTO *** #598 (mind)  14 sor     (cikkei)
22 teli fogyasztas (mind)  16 sor     (cikkei)
23 r19 valto es ajtozar (mind)  9 sor     (cikkei)
24 Re. BMW alkatreszek (mind)  61 sor     (cikkei)
25 Re. Fagyallomero (mind)  24 sor     (cikkei)
26 IzomClio (mind)  14 sor     (cikkei)
27 1,4-es Peugeot-Citroen motor (mind)  15 sor     (cikkei)
28 De unom mar az ilyeneket... (mind)  25 sor     (cikkei)
29 Opel Corsa? (mind)  18 sor     (cikkei)
30 Audi history..... (mind)  47 sor     (cikkei)
31 Eszrevetelek javaslatok, tanacsok (mind)  34 sor     (cikkei)
32 Honda fogyasztasa, teligumik sebessege (mind)  44 sor     (cikkei)
33 RE: Skoda valto,kuplung,siras, Toyota (mind)  17 sor     (cikkei)
34 Re: Mazda <> Favorit (mind)  24 sor     (cikkei)
35 visszavaltas egyesbe (mind)  20 sor     (cikkei)
36 Subscribe (mind)  1 sor     (cikkei)
37 ASD, automatischer SPERRdifferencial (mind)  8 sor     (cikkei)
38 fagypontmero (mind)  11 sor     (cikkei)
39 vezermuszijcsere (mind)  18 sor     (cikkei)
40 Beragado fek? (mind)  17 sor     (cikkei)
41 Re: fagypontmero (#599) (mind)  14 sor     (cikkei)
42 Lampakat keresek D-Kadetthez (mind)  10 sor     (cikkei)
43 Csuszos utviszonyok (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - >A masik... azert azt nem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hiszem, hogy mondjuk 25km/h-t csalna az ora, azt tulzas-
>nak tartom...

Ezerszer megirtam mar, de megegyszer megteszem.
Rokon 120-as Skodaja 130-at mert, amikor a mi Renault-nk, es a nagybatyam
Ladaja is csak 90-95-ot. Egymas mogott, konvojban mentunk az uton. Ez olyan
35-40km/h plusz.
Az en Skodam (soha tobbet) kilometeroraja elromlott. Mikor megcsinaltak,
beallitottak. Onnantol fogva furcsa lett, hogy ami eddig 90 volt, az
mostantol fogva 75.
Ezert is tartom szepnek a 175-tel szaguldozo Skodakat.  Tep 175-tel, a
traffipax lelovi, odamegy a rendor, aztan azt mondja:
"Tudja-e uram, hogy tullepte a megengedett sebesseget, es 120-al ment?"

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - VW (NSU) K 70 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Levente ) irta: 

>Az NSU
>utolso kifejlesztett autojat a probapalyan meg leanykori neven >(emlekeim
>szerint)K-70-nek hivtak.  Ma inkabb Golf-kent ismert....

Az NSU valoban kifejlesztette a K 70-est, es a Ro 80 mellett, mint
masodik Wankel motoros modelt tervezte arulni. De a penzugyi
nehezsegekkel kuzkodo NSU gyarat idokozben a VW konszern felvasarolta, a
felig kifejlesztett K 70 soros, negyhengeres Otto motort kapott, es mint
VW K 70-es kerult a piacra 1970 korul. Ez az auto azonban nem azonos a
Golffal, nagyobb volt meg az 1973-ban megjelent elso Passatnal is, es
egy kimondottan sarkos, egyenes vonalu klasszikus limuzin volt. Nem volt
igazan sikeres, nehany ev utan a VW kinalatabol nyomtalanul eltunt.
Erdekessege inkabb abban van, hogy ez volt az elso soros, vizhuteses
motorral felszerelt, elsokerek-meghajtasu Volkswagen. A Golf formaja
egyebkent olasz tervezesu: a Golf elso szeriajanak az alakjat Giorgio
Giugiaro tervezte. 


Udv.

Jozsi
+ - skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

***Szabo Krisztian***

>Nekem egy 120 GLS van, es 160-nal kb 4500-4600 korul van a fordulat. >Ja, a
>max, amit mentem ezzel a jargannyal (tokures autopalyan) az 175 volt

En aki magamat verbeli skodasnak tartom sem tudom elhinni ezt, legfeljebb
szakadekban, hatszellel megy ennyit :) A szeria gep biztos nem tudja ezt,
meg az en "tuninggepem" se pedig joval erosebb mint a GLS-ek. 


>Felado :  [Hungary]
>Lesz jovore is? Nekem 23-an adjak at az uj Feliciamat ...:( A
>trabimmal meg nem merek elmenni...

Ugy kethavonta rendeznek egyet.


>Felado :  [Hungary]
>5+1 sebsseges GLS valto??? Ez nagyon
Nekem 5+1 de masok az attetelei mint a szerianak, mas benne a diffmu.

>erdekelne... Mert azert a 120L es Gls kozott volt nemi seb. kulonbseg,
>es a motor tiszta egyforma, csak a valto mas.....
Ez ebben a formaban nem igaz. ismetelten csak Jaroslav Andrt nagyszabasu
muvet tudom ajanlani (ha nincs meg antiqvarium, alapmu), amiben tobb tucat
oldalon keresztul lehet olvasni a kulonbsegeket, raadasul evjarattol
foggoen.


Udv
B.
+ - Re: Baumgartner es szervizek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> =======================================================
> Felado :  [Non-Profit Organization]
> Temakor: Baumgartner es szervizek ( 17 sor )
> Idopont: Wed Dec 15 03:38:11 EST 1999 AUTO #595
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
...
> A csapágyra kiszámláztak egy kiló zsírt is. Hát jó nagy csapágyam lehetett.
> A sok nehézfeju boltos pedig nem veszi észre, hogy mikor és miért veszti el
> a kuncsaftjait. Talán nem is érdekli?
> 
> Török Árpád

Hogy ne csak ezt a szervizt szidjuk en is elmondom, hova nem viszem 
tobbet az "autot" javitani.

Ez csak egy oreg Warbi. Vizsgara keszult, igy gyorsan vittem a Suzuki 
Pesthez. Meglepodessel tapasztaltam, hogy az atnezes koltsege > 14000 Ft 
volt (AFA nelkul). Nem hiszem, hogy azon az ot pecen kivul sokat
nezelodtek 
volna meg rajta, mint amig ott voltam, mivel javitas az akkor
felsoroltakon 
kivul mas nem tortent...
Ez meg csak hagyjan, de a "segedanyagok: 1 doboz csapagyzsir (egy hatso 
csapagy csereje volt), 1 flakon fekbetettisztito spray, es a legjobb: 
1 flakon csavarlazito spray (1330Ft+AFA). Ezzel mar az egesz autot 
szetszedhettek volna...
Igaz, a vizsgapapir megvan, s most ez volt a lenyeg...

Azonban az eredetvizsgalat relativ olcso volt (bar majd 2 orat 
elszoszmotoltek): 4750Ft Afastol...

bye
Pisti
+ - RE:hozzaszolas ,Wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:
Egy RX-7-bol valo "henger"
es a forgodugattyu. Besultek , ki kellett cserelni./

Szia!

Az a gaz hogy nem tud besulni.Ugyhogy annak a szerelonek vagy nem volt
lovese se arrol hogy mit beszel, vagy te ertetted felre.
Besulni azert nem tud, mivel az a felulet amivel erintkezik az egester
falaval az nem fix, hanem egy laprugoval feszitett femlemezke (2 vagy 3 mm
vastag, tipustol fuggo)Vagyis max az lehetett hogy 1: maga ez a tomito
femlapocska eltort,esetleg a ficko felforralta a motorjat es a hotagulas
miatt megvaltozott alaku egesterben "megszorult" a dugattyu.Besulni nem tud.

/Egyebkent azt mondta , hogy
rengeteg gond van veluk allandoan szerelni kell./

Megint egy szakerto velemeny...rengeteg gond,allando szerelgetes? Nezzuk mar
meg a listat...mit olvasunk rajta? Valakinek a kocsijaval mindig van baj,
pedig az nem is wankel motoros.Ezek szerint az Otto motor sz*r,mert
allandoan gond van vele?? Nem mondanank.Javithatatlan motor? Ilyenrol meg
nem nagyon hallottam.Ha ez igaz akkor szegenyek ott japanban/USA-ban/Gyorben
hogy megszivtak! Javitgatjak a motort amit nem is lehet....

A szerelok egyebkent sajnos szinte mindig ilyesmiket mondanak a motorrol.De
csak azert mert egyszeruen NEM ISMERIK.
Volt olyan szerelo aki kozolte hogy el vannak allitodva a szelepeim mert
olyan furcsa a hangja.Hiaba mondtam neki hogy ebben olyanok nincsenek.
Volt aki kerdezte hogy hany hengeres,mire en kozoltem hogy nem hengeres mert
wankel.Erre o: jo-jo, de hany hengeres? Mondtam neki megint, es 
elkezdtem magyarazni hogy mirol is van szo.Vegul diadalmasan kibokte hogy o
a gyertyak szamara gondolt, mert abbol meg lehet allapitani hogy hany
 hengeres.Namarmost ebben 4 db van, de csak 2 rotoros. Szoval meg ez sem
stimmelt.

Az allitolagos rovid elettartamrol: ha megfeleloen bannak vele (amit
sportkocsi reven igenis igenyel) akkor elmehet 300 ezer merfoldet is.Tudok
olyan RX-7esrol
ami mar tul van ezen az erteken es meg nem volt generalozva es persze
tovabbra is jo.Es nem muzeumban allt egy tablaval a nyakaban hogy "Az elso
RX-7 ami tulelt 100ezer merfoldet".Valo igaz hogy mivel ezeket a kocsikat
rendesen zargatjak es tuningoljak, ezert altalaban kint ugy 150-160ezer
merfold utan felujitjak.Hangsulyozom, ezek amiket erosen tuningolnak,tehat
nem a szeria terhelesnek vannak kiteve.

Az igazsaghoz hozzatartozik az is hogy nekem 2 ilyen autom van, es persze
vedem a markat. :)
Ebbol az egyik jelenleg ROSSZ(sajna) 165ezren all az ora, 138k-val vettem
nem tudom igaz-e vagy sem.A motorja romlott el.DE javithato, eppen penzt
gyujtok.Olyan 150-200K Ft a general.Ha megnezunk egy Toyota Suprat vagy
valami hasonlo sportkocsit, akkor ez az osszeg nem kirivoan magas.
A masik kocsim jelenleg 211ezren all ora szerint.A kompresszioja (kb 2
honapja lett merve) gyari erteket mutat.

Sokat fogyaszt? Valoban.De csak ahhoz kepest hogy 1300 kobcentis.Ha azt
nezzuk hogyan megy, ahhoz mar nem olyan sok.

Nem gyartjak? Tevedes.Mint az elozo levelemben is irtam gyartjak tovabbra
is. Mielott ilyen elhamarkodott kijelenteseket teszunk, azert nezzunk el a
Mazda hivatalos site-jara.Lehetoleg a japanera, mert ott jelennek meg
eloszor az ujdonsagok. Az RX-7 -est 78 ota gyartjak szinte
folyamatosan.99-elejen jott ki Japanban az uj RX-7 (nem RX-EVOLVE!) es
biztosan nem szuntetik meg az egyetlen IGAZI sportkocsijukat.A Wankel motor
igen nagy becsben all Mazdaeknal,szerencsere. :)

Uff, mindenkinek kellemes unnepeket, es bulldog uj evet kivanok!
Kovacs Gyorgy
die-hard RX-7 fan
86 RX-7
89 RX-7 Turbo II.
+ - LUCAS EPIC befecskendezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Baratom FORD Transit-jaban a fenti angol-amerikai
szamitgepvezerlesu befecskendezo van.
Ez egy nalunk kevesse ismert kivitel (finnorszagi),
turbodiesel, hengerenkenti befecskendezes (1993-as)

A kesztyutartoban van egy 3pontos csatlakozo, erre csatlakozik
a muszer, amivel diagnosztizaljak a motort.
Ha valami hiba van, akkor a muszerfalon kigyullad egy lampa,
es a reszletes hibaokot csak muszerrel lehet kiolvasni.
Ilyen muszer pl. a LASER2000.
Persze hibatlan mukodeskor is sok infot kiad a motor
allapotarol. Problema, hogy a muszer elovetele a szervizben mar
onnmagaban 5000Ft+AFA.
Baratom szeretne sajat kiolvasot kesziteni. Szaktudas,
eszkozok, elszantsag megvan, info viszont nincs.
Keres az lenne, tud-e valaki utmutatast adni, amivel
mar el lehet indulni. Vagy esetleg segitseg lenne egy
ilyen muszer (pl. Laser2000) gepkonyvehez valo hozzaferes.
Sajnos a neten _semmilyen_ infot nem talaltunk a LUCAS-rol.
Ugy gondolom, idokozben megvaltozott a neve vagy felvasaroltak.
--Udv:szm
+ - veteran Mercedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv mindenkinek !

	Van valaki a vonalban aki veterán jármüvek témájában otthon van ?  
	Fecskefarkú Mercihez fog kelleni hamarosan jó néhány alkatrész. Hogy
érdemes elindulni, keresni Magyarországon ? 
Tud valaki az interneten olyan helyet, ahol irodalmat lehet találni öreg
Mercedesekről ? ( Melyiket milyen motorral gyártották eredetileg ?  Esetleg
milyen tipusok mely elemei kompatibilisek egymással. )

	Még vásárlás előtt vagyok, s lenne egy csomó kérdésem, pl.: mire
kell figyelni vásárláskor? Ha van valaki a vonalban,a ki hasonló témában
"gyakorlattal" bir, és szivesen válaszol "kezdő" kérdéseimre, kérem
jelentkezzen.

Előre is kösz:

		Kátai Zoltán
+ - Car of the Century szavazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>A szavazas jelenlegi allasa:
>Citroen :  2
>Ford:       1
>Mini:        2
>Porsche: 1
>VW:         5

Meglepetesszeruen a Ford T-modellra szavazok.
Henry Ford evvel szeleskoruen elterjesztette az autozast.
Ha jol tudom, elso futoszalagon keszulo, sorozatgyartott auto.
Meg hat mar Henry Ford is megmondta, hogy az igazi auto fekete szinu.
(Valaki más szinben probalt autot rendelni tole, mint amiben a T-modellt
gyartottak    :-)    Naja, akkor meg nem volt ekkora a szinvalasztek.)
Mi masra is szavazhatnek egy hibatlan allapotu, fekete Ford Sierra
tulajként?  :-)
(esetleg meg a Ford Mustangra, meg a Sierrara. Meg az Escort is jo auto
volt, meg a Focus is tetszett a probauton)
Tehat 5 szavazat + a Ford melle.  :-)

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - Jo kivansag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Mindenkinek Kellemes Karacsonyi Unnepeket es Boldog Uj Evet Kivanok!
Pihenjetek sokat!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Hasznalt akksi, Ford Scorpio problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A legjobbakat!

>>Vettem egy uj akksit, es a regit eladnam.
>Nem ertem miert akarsz massal megvetetni olyat ami mar
>neked sem jo ? Csak nem at akarsz verni barkit is itt a listan ?
>Add oda a nemzetisegieknek, maj ok feldolgozzak. (recycling)
>Ujabban ez a divat.
Eszembe sem jutott atverni valakit. Mint azt a hirdetesben is emlitettem (ha
jol emlexem)
az akksinak _semmi_baja_. Egyszeruen arrol van szo, hogy gyengenek iteltem
meg
az auto igenyeihez kepest, es vettem egy combosabbat, ujat, garancialisat,
szebbet,
meg fule is van aminel fogva ki-be lehet pakolaszni, stb.
-------
Mas.: a szoban forgo auto (amiben az uj akksi vigyorog :)) erdekes
jelenseget produkal.
Ha hidegen beinditom majd 1/2-1 perc mulva leallítom akkor a zistennek sem
hajlando ujra indulni.
Illetve beinddul, de sokat kell koszorulni es pumpalgatni a gazt...
Ha mar kicsit is meleg (mentem vele kb. 5 percig) akkor leallitas utan
ujraindul, semmi gond vele.
Esetleg kapcsolatban lehet a jelnseg azzal hogy a katalizator ki van
belezve? (Szetesett ugyanis
a keramia benne, es meg nem volt idom/penzem masikra). Kb. a belezes ota
produkalja ezt a tunetet
a verda, de ez csak sejtes...Egyeb 5let???

A meglegjobbakat!

Ropi
+ - Akos... utolso reakciom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos!

kezd erosodni a felelmem, hogy miattad kizarnak a listarol, ugyhogy
az utolso keresem hozzad, hogy...

>Megint csusztatsz! Nem azt irtad le, hogy mi van a hataron tul (ami igy
>egyebkent erdekes is lenne), hanem azt, hogy a srac nem normalis, hogy
ennyi
>penzert ilyet vesz, amikor amannyiert van amaz. Pedig nincs.

... hogy linkeld be az eredeti hozzaszolast, es tamaszd ala a ragalmaid.
nagyon csunya dolog amit csinalsz... most az egyszer meg megteszem
helyetted:

      >Stevie irta:
      >Osszefoglalva: SZVSZ nagyon jo vasart csinal a 41e km-es, 
      >94-es GLX Favorittal 800-ert (de azert erdemes ellenorizni, nincs-e
      >turpissag a dologban). 
  
      nos, ezzel nem ertek egyet. Peldaul...

ha ebben talalsz a listatarsunk elmeallapotara valo utalast...
Sot a vegen meg odairtam:

      Ugy latszik, mindenki dicseri a vetelt - akkor bennem van a hiba. De
ha

Tehat nem anyaztam, nem apaztam, nem tudom, mi bajod van velem.
Meg legalabb 3x mondtal hazugnak, es 3x olvastal a soraim kozott.

>Jo, akkor ha szavakba akarsz belekotni, en azt irtam, hogy annyi a
>valosagalapja, mint a Diablomnak. Lehet Diablom? Miert ne lehetne? Egy
budos

Jo, ha Te igy, akkor en is. Annyi eszed van, ahany kilos a 2 honapos 
tuzpiros Ferrarim.

>Kedves Csaba, gondold vegig meg egyszer, hogy kezdodott az egesz. Irtad a
>sracnak, hogy ne vegyen ennyiert Favoritot, mert ennyiert ezt meg ezt is

Hol irtam, hogy nem vegyen? Kerek egy idezetet... soha nem irok a listara
olyat, hogy ki mit tegyen, csak azt, en mit tennek, es az kulonbseg.

>azt mutatja, hogy letezik olyan ember, aki evi 15.000 km-nel kevesebbet
tesz
>meg az autojaval.

soha nem mondtam azt sem, hogy mindenki annyit tesz meg. linkeld be
az irasom - ha talalsz olyat, es beszeljunk rola - maganban.

Utolso kiserletem elsimitani... Azt mondod, hulyeseget beszelek. 
Miert nem probalod magad belekepzelni a helyembe?
Olvasom a kedvenc listam, ahol 800e kel el egy Favorit, es mindenki
szerint szuper vetel. Eszembe villan, hogy tegnap lattam a bazarban
960ert egy Mazdat, es leirom, hogy en biza azt vettem volna. 
Hol itt az a nagy bun, amit elkovettem? Mondtam en valaha, hogy Te is
csinald ugyanezt? Kenyszeritettelek valamire?

Udvozlettel:
	Csaba
+ - FRESI Bacsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>>FRES Bacsi, szombat van, es hattol munkaban vagyok, ne mergesits
>>meg Te is :)))))))
>Ember kerlek ne irja a listara legalabb egy napig, hanem menj el egy
>nyugis helyre, fujd ki magad.

tolem nyugibb ember nincs, azert volt ott a 30 smiley...

A felhozott peldad pedig nem illik a vitankba bele, maganban elmondom
miert.

Csaba
+ - Re: visitas + olcso szlovak autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista..

 irta:
>két hét óta hidegen csúszo sikito hangot hallok,
>és indulás után egyre hosszabb ideig.Azutan elmulik.

A hang szamomra is ismeros, felteve ha ugyanarra gondolunk.
Hideg motor, kozepes vagy nagyobb motor fordulat menet kozben,
es a motor bemelegedese (kb. 3-6 perc) utan a hang megszunik.
Idonkent en is erzekelem a sajat jarganyomban, nem tudom azonban
hogy ez a hang mennyire hallatszik kivulrol, de egeszen feltunoen
hallottam mar ezt gyalogosan kozlekedve, a mellettem
elhalado autokbol is.
Szerintem ez a sivito hang a motorral van osszefuggesben, mivel annak
fordulatszamatol valtozik. Jellegzetes "gumi csuszik vason" jelenseg.
A fotengely szimering(ek)re, valamint annak kenetlensegere gyanakszom.
Idegesito hangja van, szvsz nem tesz jot neki, ha hidegen
tulporgetjuk a motort. Nem ertem azonban hogy miert nem kap
egy kis olajat az a szimering a 4utemuekben ? Rejtely.
Mindenesetre a bordas vezermuszij tarcsaja mogotti szimering eleg
nehezen kaphat olajat, ahol mellette csuszocsapagy van.
Lehet hogy nem jo a tippem, de en egyebre nem tudok gondolni.


------
Mas:
 +   reszere:
Minden felrertes el lett volna kerulve, ha mar eleve informalva
lett volna a magyar olvasokozonseg arrol, hogy az arak
SK -rol Ft -ra lettek atszorozva.
Mellesleg nekem is irrealisnak tuntek az arak.
Most mar azon gondolkodom, talan erdemes lenne onnan autot
behozni, vagy megsem ?

Bye.
Laci.
+ - Re: Daewoo osszeszereles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista...

  irta:
>Amint az mindenki jol tudja a Daewoo-t Romaniaban a DACIA!!!!! gyarban
>meg egy ujjonan epitett gyarban szerelik ossze..... No ez gondolom eleg

Ez vicc vagy komoly ?
En ugy tudtam hogy a lengyelek gyartjak, amit meg el is fogadtam volna.
Ezek utan lehet hogy nem is olyan rossz kocsi az a Suzuki ?
Megjegyzem en TV -bol is inkabb Samsung-ot vettem, igaz az is
magyar osszeszereles. Masfel eves de meg mukodik. (kopp-kopp)

Bye.
Laci.
_______________________________________________
Suzuki maillist  -  
http://geoff.rulez.org/mailman/listinfo/suzuki
+ - Re:NSU Ro80 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Hali HIX-autosok!  Udv VTI!
>   Nezd meg pontosabban az autogyar nevet. Audi-NSU Auto Union AG. Az NSU
> utolso kifejlesztett autojat a probapalyan meg leanykori neven (emlekeim
> szerint)K-70-nek hivtak.  Ma inkabb Golf-kent ismert....

Valami nem stimmöl. A K-70-nek semmi koze a Golfhoz azon kivul, hogy a
muszaki koncepcio azonos. (MacPherson-futomu, elsokerekhajtas, soros
negyhengeres orrmotor, stb.) A K-70-est gyartottak egy par evig (olyan
4-re teheto tippem szerint, kb. 1969 es 1973 kozott), es az egesz palyafutasa
kisertetiesen hasonlitott az Ro80-era. Ugyanugy vadontuj technikat fel-
vonultato auto volt, ugyanugy felso-kozepkategorias, es pontosan ugyanazert is
bukott meg, mint az NSU Ro80: a meg kiforratlan technika okozta
megbizhatatlansag miatt - a feltengelyek sorozatos torese peldaul kozmondasos
volt.

Udv,
Zoli

+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+ - Skoda tovabbra is... :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*** Bano-1 irta... ***

Chip is teved, mert az o 120 L-je 54 Le-s es nem
58. A GLS mocija az 58 lovas. Az a +4 paci viszont sokat
szamit - ahogy mar irta valaki - plane, ha 5 fele osztod.

********************

Soha nem irtam, hogy 120 L -em van, nezd vissza, nekem
egy GLS van mindossze 45000 Km-rel, es meg most
is ugí megy, mint a raketa. :)) Biztosan nem irtam ilyesmit,
erre figyelek... uis nem mindegy, hogy L, vagy GLS,
ugyebar... :))) Es tenyleg sokat szamit az a par paci. Na
meg az 5 fokozat...

Mas: tudni kell a Skodat vezetni, meg kell szokni, ha padlo-
gazzal gyorsulsz, akkor (hideg motornal tuti) tulszivatja a
motort, es nemhogy gyorsulni nem fog, elkezd rangatni...
Egyebkent ne irja nekem senki azt, hogy nehez a Skodaval
elindulni... Ha ilyen problemai vannak, szoljon segitek,
meghivom egy ingyenes "Skoda-elindulas tanfolyamra" :)))))

Megint mas: A km ora teljesen nem szamit, mert ugyebar
az en automban van osszesen 45000 km. Ez tuti, mert
csaladban volt, tehat nem jart vele mas. Viszont azt is tudom,
hogy az ora 30000-nel volt cserelve, mert megadta magat.
Es mielott barki azt mondana, hogy rossz volt, es ugy mentem
vele (tehat nem merte az ora), annak mondom, hogy ez volt
a legelso dolgoom, hogy megcsinaltassam, uis van egy
rossz szokasom: minden tankolasnal megnezem, hogy
mennyit mentem vele, es mennyit evett a draga. :)))

Roviden ennyit, legyetek jok, en meg vagyok, de

Bekes Karacsonyt, es Boldog Uj Evet, akik nem lesznek...

Udv, Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - Boldog Karacsonyt! (evzaras) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az unnepek kozeledtevel, ez uton szeretnek minden kedves Listatagnak
meghitt, csaladias, kellemes Karacsonyi Unnepeket kivanni, és az eljovendo
Uj evre kivanom, hogy mindenkinek egy picivel jobb, eredmenyesebb legyen a
2000-es ev, mint az 1999-es. Tovabba mindenkinek balesetmentes kozlekedest,
sok boldogsagot, jo utakat kivanok. Bizom benne, hogy jovore is legalabb
ilyen jo hangulat lesz a listan, mint ebben az evben volt, vagy talan egy
picivel jobb is.
Mindenkinek koszonom az eddig nyujtott segitseget, a listaert tett hasznos
tevekenyseget, es bizom benne, hogy az uj esztendoben is zokkenomentesen,
barati viszonyban, vitaktol mentesen tudjuk a napi leveleket olvasgatni, ha
kell segiteni egymasnak. Talalkozok termeszetesen az uj evben is lesznek,
amiken remelem hogy minnel tobb kedves listatagunk reszt fog venni. Az
1999-es evet lassan lezarva talan elmondhato, hogy az ev eredmenyes volt,
eleg sok mindent sikerult elernunk, amik nelkuletek, az odaado munkatok
nelkul nem johetett volna letre. Hosszu ido ota eloszor osszejott egy
talalkozo Soma baratunk (es nehany segitoje reven) felejthetetlen munkaja
eredmenyekepp, elindult a honlap is, ami szerintem sok erdekes es hasznos
informaciot tartalmaz, es a jovoben igerem, hogy egyre tobb ujdonsagot fog
tartalmazni. Nem szabad megfeledkezni Oldboy odaado munkajarol sem, aki a
picistatisztikakat es az Ajanlo/Nem ajanlo listakat szerkesztette. Es meg
sorolhatnam azok neveit akik a listaert sokmindent megtettek, de nem teszem,
mert nem ferne bele a levelembe. Ebben az evben elkeszult a hivatalos
lista-matrica is, melyert kulon koszonet illet mindenkit, aki a matica
tervezeseben reszt vettek, es bekuldtek a terveiket. Ezekbol valasztottuk ki
kozosen Redei Balint tervet. Koszi erte. :-)
Es termeszetesen vegul de nem utoljara, minden listatagnak koszonet jar,
hisz nelkuletek ezekbol semmi sem lett volna.
Na be is fejezem levelemet, talalkozunk az uj evben, mindenkinek meg egyszer
kellemes unnepeket es B.U.E.K.!
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Auto Union egyesules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak a torteneti huseg kedveert, az NSU nem volt az Auto Union egyesules
tagja. Audi, Horch, Wanderer, DKW, ok alkottak az Auto Uniont. Az NSU
klasszikus ertelemben vett autogyartassal is csak a II. vilaghaboru utan
kezdett el foglalkozni. A haboru elott, sot utana is sokaig FIAT modelleket
szerelt ossze. A motorkerekparjaik viszont kivaloak voltak. Mindezzel egyutt
valoban, ha valaki megnezi az Audi evkonyvet nagyon buszkek NSU nevu osukre,
talan nem veletlen, hogy az Audi TT a kis NSU TT-rol kapta a nevet
(betujelzeset). Az viszont igaz, hogy mikor a DKW tonkrement a Mercedes és a
VW - ki szinten bajban volt, mert a bogar igencsak eladhatatlanna valt
elavultsaga miatt (!) - kozosen felvasaroltak. A Mercedes az addig csak
ketutemueket gyarto DKW-nak tervezett egy 4utemut, aminek tervezesenel az
volt a cel, hogy a benzines tudja a diesel jó tulajdonsagait. Aztan a Merci
kiszallt az uzletbol, a motor viszont maradt. Ezt a motort szereltek a DKW
megfesult kasznijaba, igy szuletett ujja az Audi. Mellesleg ebbol
fejelesztettek az Audi 80-ast, ami atalakult Passatta es ezek a motorok
kerultek a Golfokba is. Azt hiszem sok VW tulajdonos nem gondolja, hogy
Mercedes-motoros autoban ul. Ha ez mind nem jon ossze, lehet a VW-t ott
emlegetik, ahol az NSU-t, Borgwardot, Simcat, stb.
Hogy az Audi es az NSU mikor es miert hazasodott fejbol nem tudom, de ha
kivanja valaki szivesen utananezek. Itt hiteles forras nelkul probaltam
olyant irni, amiben forras nelkul is 100%-ig biztos vagyok. Ezert nem irtam
evszamokat sem, az egesz story a hatvanas evek vegen, hetvenes evek elejen
tortent (amikor en gimnaziumi tanulmanyaimmal voltam fokent elfoglalva).
 
Kalman
+ - RE: diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary] ...
> Diesel szgk:
> Nem ertem azoknak a gondolkodasat akik szgk kategoriaban
> diesel tipust vesznek. Olcsobb, vagy jobban gyorsul, melegebb,
> hidegebb, jobban raz, kevesbe raz, nem ertem.
> Szerintem egy diesel motor, tehergepkocsi kategoria volt, es az
> is marad.

Modja ezt aki legalabb 10 eve barlangban el. :)
Ha elolvasol nehany ujsagot, rajohetsz hogy a mai korszeru diesel motoroknak
szinte csak elonyos tulajdonsagaik vannak a benzinesekhez kepest, es a
normal hetkoznapi hasznalatra alkalmasabbak mint a benzinesek.
Megaztan az osszes autogyar a diesel motorok fejleszteset nyomja. Biztos nem
veletlenul.

Valaki tavasszal irt egy reszletes osszehasonlitast (benzines vs. diesel) es
eleg meggyozo volt.
Nekem is benzines autom van es abszolut anti-dieseles voltam korabban, de a
kovetkezo autom remelem diesel tud lenni (egy kombi 324td :)).

Egyebkent en a Te gondolkodasodat nem ertem. Szerinted azert mert a
Suzukidban benzines motor van, akkor a tobbi az szar vagy teherautoba valo??

(a Suzuki jo auto csak a Lacit nem ertem)
   _______
 _/_______\_          BZS
 (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
 []=======[]    mail: 
+ - Diesel auto vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok!

Szeretnek diesel autot venni,ha valakinek tudomasa van ismerosi korben jo
allapoturol
kerem irjon maganban.Kereskedesbol vett agyontakolt autoval mar megjarta par
ismerosom.
Nem kell luxuskivitel,hely legyen benne,kombi,kisbusz is lehet,a lenyeg hogy
jo legyen.
Ar:900.000Ft-ig.
E-mail:
Tel:06-20-9187-959
      06-93-360-111          
       Elore is kosz.
Szilard
+ - Re: *** HIX AUTO *** #598 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  termeszetesen - minel tobb penzt kapjon erte. Bement egy (kapasz-
>  kodjatok) _markaszervizbe_, ahol mondtak Neki, hogy semmi akada- lya
>  a dolognak, megkerdeztek, mennyire allitsak be az orat, majd a
>  hivatalos velemeny szerint az ismerosom "elhagyta" a szerviz-
>  konyvet, es kapott egy ujat az atirt kilometerallasrol! Mindezt
:)))

Ismerosommel mentunk autot nezni, amlyiknek szervizkonyve volt, 
es szimpatikusnak nezett ki, ott a szervizkonyvben a toll szine, es 
a keziras egyezett.. az meg ok, hogy 3-4 evig mindig ugyanaz tolti 
ki a szervizkonyvet, de hogy a tolla se fogy ki... Meglepo...


AntForce
+ - teli fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha mar itt mindenfele kozvelemenykutatasok latnak napvilagot, hadd
kerdezzem meg a T. listat, hogy szerintetek a teli - hideg - idoszak
onmagaban mekkora - elfogadhato - fogyasztasnovekedest generalhat? Azt
tapasztaltam ui. hogy az 1,3-as Coltom mintegy 1,5 lityivel tobbet iszik
mostanaban, igaz, hogy kevesebbet es majdnem kizarolag rovid tavokra,
Budapesten veszem elo (s talan a nyari 195-os gumi is hozzajarul?).

Mindnyajatoknak boldog, bekes Karacsonyt kivanok!

Udv:
     Bence

Ui.: allitolag feher Karacsonyunk lesz, johet ismet a csuszkalos idoszak!
:-))
+ - r19 valto es ajtozar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

szerintetek mi baja lehet az autom valtojanak? 1 es 2 fokozatot hidegen
nagyon nehezen tudom kapcsolni. nehany km utan semmi gond.
a zarnak az a baja, hogy bezarni lehet, de kinyitni mar nem tudom. nem
lehet abba az iranyba elforditani a kulcsot. ez szerintetek mi lehet?
deejaytiszy mint renault konzulens, otleted van? :)
-- 
bye : Hende Roland
+ - Re. BMW alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok Autosok.
Szia Istvan.

>Surgosen szuksegem lenne 323i-hez (E30) az alabbiakra:
- kotenylemez + 1 kodlampa
- elso lokharito + 1 index

>Ha valaki tud segiteni, kerem irjon
En tudnek segiteni neked viszont az autod gyrtasi evet nem adtad meg :-(  En
a Bardi CD katalog 8 as verziojat hasznalom.
Arajanlat:
- kotenylemez
Elso koteny also resz:
1988 - tol
Klokkerholm        39,814
Olman                  26,900
...........................................
1985.09. ho ig.
Klokkerholm        18,225
Olman                   16,525
..............................................
Csak Olman
1986 - 87 ig        16,525
1985.09. 87.09 ho ig  16,143
> ------------------------------------------------
Elso Veszharito ( lokharito )
Komplett 1988 - tol            63,300
....................................................
1987 - ig Kromozott
Kozepso                            12,715
Jobb - bal sarok resz       11,109 / db
..................................................................
Elso kpl lokharito muanyag merevitovel
1988  - tol                        37,250
> -----------------------------------------------
Elso rendszam tarto        3,730
> -----------------------------------------------
Elso index kpl.                 2,595
Melyik kell neked ? Jobb - bal ?
> --------------------------------------------
Kodlampa.
A bardi CD - n most nincs, de kereshetek utana ?
Gyartasi ev ?? De tobbi adatot is megadhatnal ha lahetseges lenne.

Udvozlettel : Frigyes

Minden kedves autostarsamnak es csaladjanak bekes boldog karacsonyi
unnepeket kivanok. Es eredmenyekben gazdag uj esztendot, az uj esztendoben
minden hiba nelkuli balesetmentes autozast kivanok minden listatarsamnak.

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - Re. Fagyallomero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Karoly.

>Egy Spaar kozertben lattam a subject-belit. Egyszeru uszos
>vacak, falysulymero... 599 Ft-ert adjak. A kerdesem: ennyiert
>nem bovli?
Csak akkor nem bovli kedves Karoly, ha a fajsujmeroben van e
atszamitotablazat. Ugyanis csak igy tudod megallapitani a fagyallo hany
fokos. Egyszeru megbizhato szerkezet. Egyebkent ilyen az akumlator baume
uszos fajsulymeroje is.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - IzomClio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Bela irta:
>>>
Azt is olvastam, hogy az orra azert hosszu, hogy
megusse a rally akarmilyen kategoriaban eloirt minimumot a kocsi hossza.
>>>

Ja, ez meg a Jerevani radio...

Szoval az a rallis auto nem Clio, hanem 206-os. Es nem Renault, hanem Peugeot. 
A tobbi stimmel. :-)

udv, deejayitszy
+ - 1,4-es Peugeot-Citroen motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

mielott az a vad erne, hogy vagdalkozom, es alaptalanul szidom mas lovat, hadd 
idezzem Zoli listatarsunkat a Peugeot 306 (Citroen Xsara) 1,4-es 75 LE-s motorj
arol:
>>>
eleg furcsa kep alakult ki bennem az autorol. Ami
negativum, hogy a motor iszonyatosan gyenge es nyomatekszegeny volt, ha
lepadloztam, nagyon lassan kezdett csak erore kapni, es amikor egy *kicsit*
elkezdett huzni, a hangja is nagyon felerosodott.
>>>

Gardner! remelem nem 1,4-essel vetted meg a Xsarat!

udv, deejaytiszy
+ - De unom mar az ilyeneket... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Amint az mindenki jol tudja a Daewoo-t Romaniaban a DACIA!!!!! gyarban
meg egy ujjonan epitett gyarban szerelik ossze..... No ez gondolom eleg
sokmindent elarul... 
... 
Különben is ki szeret olyan autóval járni, amit a bambuszsátorban terveznek?! E
s keleti auto...
Minden szempontbol...
>>>

Persze itt sincs alairas. A hulyesegek miert mindig igy jonnek??!

Ajanlom a T. listatagnak, hogy informalodjon, mielott EX CATEDRA elragadtatja m
agat.
A Daewoot ugyanugy gyartjak Lengyelorszagban es Koreaban is, es meg mittudomen,
 hogy hol.

Tisztelt anonimusz (x.krisz@...)!
Ha meg nem tudsz valamit MEG FELIG SEM, akkor plane ne kezdj ugy mondatot, hogy
 "Amint az mindenki jol tudja". Erre a listara nem dukal.


udv, deejaytiszy
+ - Opel Corsa? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A baratnom kocsit szeretnek venni...  Es nem Skodat! Tiszta balkan...
Pedig egy jo kis Felicia.... Na mind1.

Szoval egy 1-2-3 eves kis Corsara gondolt. Szeretne, ha nem fogyasztana
sokat, de azert lehetne vele normalisan nyomulni. Ti melyik mocit
ajanlanatok neki? En az 1.6 Gsi-t mondtam, de olyat nem akar :o(
Szoval 1.0 (en ezt kicsinek tartom), vagy 1.2, vagy 1.4?

Masik kerdesem, hogy mire kell odafigyelni ezeknel az autoknal?
Tipushibak meg ilyenek erdekelnenek...

Esetleg nem tud valaki egy elado peldanyt? :o)


Udv....Adam
+ - Audi history..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Nezd meg pontosabban az autogyar nevet

Sot Iden 90 eves az Audi!
Alapitoja August Horch annak idejen Karl Benznel volt gyartasvezeto a
motorreszlegen.
A Horch autogyarban meg a Daimler dinasztai egyik sarja is volt
konstruktor. (kicsi a vilag :-))

Erdekessegek:
- '26-ban kerult piacra az altala tervezett soros 8-as motor
- a 10 helyen csapagyazott motor rendkivul nyugodt jarasu volt
- 3-rol 4 majd 5 literre noveltek a loketterfogatat
- a 80 LE-s motor a 3 tonna tomegu jarmuvet 100 Km/h sebessegre is fel
tudta gyorsitani
- '31-ben a parizsi szalonon bemutattak a V12-es kabriot

1931-ig uzemelt a Horch ceg.
1909 julisus 16-an Zwickauban megalapitotta az Audi ceget.
sportautoi sikeresek voltak 11-14 kozott sok versenyt nyertek.
Az elso 28LE-s B tipust a 35LE-s C tipus valtotta fel ("Alpensieger")
amely mar elerte a 100 Km/h-t is.
Az elso vilaghaboru utan a gyar nehezsegekkel kuzdott.
A 2,1 L-es negyhengeres 28 LE-s motort a 3,5 L-es valtotta fel. Az uj
"M" tipus 6 hengeresen kerult forgalomba.Ezt valtotta fel a kesobbiekben
(1927) a szinten 6 hengeres "R" modell.
A felulvezerelt 4,6 literes motor teljesitmenye 70 LE volt.
A luxusautok legigenyesebb valtozata 1928-ban kerult a piacra 8 hengeres
4,9 literes 100 LE-s motorral.
A gazdasagi vilagvalsag lepesekre kenyszeritette a gyarat. Mar '28-ban
szobakerult az Audi DKW a Horch es a Wanderer egyesulese, ami '32-ben a
valsag es a bankok nyomasara Auto Union AG neven 1932 junius 29-en jott
letre. Igy az Audi es a Horch ismet egy cegge valt. Ezt a negyes
egyesulest szimbolizalja a negy karika az embleman.

Udv
Tibi

Autosok utolso mondasai:
- Je...milyen konnyu nyomni a feket....biztos a lejto miatt....
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Eszrevetelek javaslatok, tanacsok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

Mint az olvashato, egy ideje en is a nevem magyar megfelelojevel
szignalom a leveleimet.
De mivel nem egyedul vagyok a listan ezzel a keresztnevvel megaldva,
ezert neha kicsit bizonytalan vagyok, hogy az adott valasz kinek is
erkezik.
Kerem az azonos keresztnevu listatarsaimat, hogy egy maganlevelben,
netan a listan keressenek fel, illetve a listatarsakat, hogy valamilyen
modon kulonboztessenek meg minket (no nem ideologiailag, vagy fajilag).

A megerteseteket es kozremukodeseteket elore is koszonom.

Mas:
Javaslom, hogy mindenki aki erintett, hagyja abba a gepjarmu arakrol
szolo nagyon eldurvulni latszo vitat. Vagy hagyja el a listat a vitazas
idejere. A vitaval egyutt.
Es javaslom ezt mindenkinek, aki jelenleg es a kozeljovoben igy
cselekszik illetve szandekozik cselekedni!
Nagyon zavaro volt az #599-ben ket ember szelmalomharcat olvasni. Majd
megunva PgDwn-olni.
Emberek, ertelemmel toltsuk meg a listat!

Udv
Tibi

Ui:A vitanak mar csak azrt sincs ertelme, mert mindket felnek van igaza
is. Es jelenleg mar nem is az eredeti temarol szol.
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Honda fogyasztasa, teligumik sebessege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Itt a megfejtes a Honda fogyasztasara : 170-180 kozott (2 szemellyel,
telen, teligumival) 13-14 l. volt a fogyasztas 100 km-re. Az auto 1
eves, 1,4-es 4 ajtos Civic. Mindenesetre en kevesebbet tippeltem volna

A sebesseget csak abbol lehetett erezni, hogy a zaj sokkal nagyobb volt
a megszokottnal (az is tulnyomoreszt a gumik felol jott, a motorhangot
elnyomta a gumi hangja, eleg jol lehetett hallani a szel zugasat is). Az
auto teljesen stabil volt, bar autopalyan nemigen kellett tekergetni a
kormanyt.

A szel viszont elegge vitte oldalra az autot (amikor megeloztem egy-egy
nagyobb jarmuvet az oldalszel erosen valtozott, egyebkent oldalszel
szerencsere alig volt) .

Sajnos valoban az volt a helyzet, hogy kellett sietni, ezert csak annyit
tudtam tenni a gumik erdekeben, hogy kb. 10 perc utan (fizetokapunal)
megalltam es megneztem, hogy mennyire meleg a gumi. Mivel egyaltalan nem
erztem melegnek, igy folytatodhatott a nyomulas. A gumi Michelin M+S
Alpin, a sebessegindexre nem emlekszem fejbol, de holnapra megnezem.

Kulonosebb kopast nem lattam a gumin az esemeny utan

Az auto sebesseget pontosan tudom, mert szoktam merni stopperrel a
megtett tavolsag alapjan (jo, nem en, hanem a fiam). A kocsi 180-nal meg
gyorsithato volt (lett volna).

A fordulatszam valamivel 5 ezer felett volt 180-nal, de 5250-nal
kevesebb volt. Jobb idoben, nyari gumival biztosan el lehetett volna
erni a 200-at is. A max. fordulat valahol 6800 korul van, de azt 5.-ben
valoszinuleg nem lehet elerni. Remelem nem kerul ra sor (nem lesz ok
ra).

A vedoangyalomnak mindenesetre generaloztatni kellett a szarnyait az ut
utan.

Udv mindenkinek.

Kadlec Istvan

Ui. Az "amokfutasra" sajnos minden elozmeny nelkul kerult sor. Ha
keszulok ra, akkor biztosan tobb nyomast adok a gumiknak, mint a
megszokott 2,0-2,1
+ - RE: Skoda valto,kuplung,siras, Toyota (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szász Attila  (RBHU/CBW)
Megkerdeztem a csapagy meretet:
Egysoros golyoscsapagy,  6202 (C3 jelzes eseten jobb hoturo kepesseg)


 irta:
> válaszoni, azt viszont tudom hogy 1-be csak alacsony sebességnél ( max
> 4-5 km/h) vagy allo helyzetben lehet betenni. Ez a valto vedelmeben van
> igy... Minek akarsz 1-be visszakapcsolni??? kettesben mindenhol elmegy,
> ha vissza kell kapcsolni... 1-bol indulni szoktunk...

Termeszetesen igazad van, de nekem 4-5 km/h-nal is nehez az 1-es
kapcsolasa...arra gondoltam, hogy az auto _eppen csak_ mozog es
meg igy is gondom van.

Udv.
T.Csaba
+ - Re: Mazda <> Favorit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hmmm, hmmm.

Sziasztok!
>
> Mazda alkatreszek: (Bardi auto 8-as CD-jerol...)
>      hatso lengescsillapito 23856(Monroe), 35451(Monroe Sensatrac)
>      elso lengescsillapito  33857(Monroe), 38401(Monroe Sensatrac)
>      elso fekbetet          12310, 8190(QH)
>      gyujtasmodul           17000-97000 HUF (attol fugg, hol veszed)
>     SzVSz, azert a Favorit baratsagosabb....

Mazda 323 uzemeltetojekent a kovetkezoek az arak:

Hatso lcs: 17000 (Monroe 21000)
Elso lcs: 18000 (Monroe 22000)
Elso fekbetet: 2600 (A full csomag, minosegi)
Gyujtasmodult meg halistennek nem kellett venni.

Ezeket mind sajat magam neztem ki, csereltettem ki, tehat ez a tenyleges ar.
Nem eleg az elso uzletbe benezni...
Az autoszerelok mindig azt mondjak az alkatreszarra, hogy valoban tobbe
kerul mint akar egy skodaba, viszont 2x,3x annyi ideig elmegy vele az auto.

SzaboZE
+ - visszavaltas egyesbe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all


lszadam irta vagyon eztet:
>Ha az ember nyomul ezerrel, akkor azert vissza kell kapcsolni.
>De ha nyomsz neki egy nagy padlofeket, akkor vissza lehet pakolni
>egyesbe ugy, hogy legfeljebb egy nagyon picit reccsen.
Hat nem is tudom Adam....eleg nagy feket kellene nyomni, ahhoz hogy
blokkoljon a valtas idejere.
Az en tapasztalatom aztat mutassa, (mer azert en is szeretek visszakapcsolni
egyesbe, sot a Skodan neha kell is, foleg az en turbolikammal) hogy a jol
bevalt teherautos(aszinkron) modszer mux. Volt mar eset, hogy 20km/h-nal
visszaraktam imigyen es becuppant....szoval szinkron rulez:-)

Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Subscribe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Subscribe
+ - ASD, automatischer SPERRdifferencial (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez egy Mercedes trukk, automatikus sperdifi. 2-35km/h kozott mukodik,
olyan autokon, ahol van ABS, de nincs ASR. A technikai megoldasa engem is
erdekelne, valoszinu buta maradok...
 Udv:
          Levente
--
Mission Critical OP-rendszer???
Az olyan, mint egy bombano es egy Ferrari F40..... Egyik sem a tied....
+ - fagypontmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: fagypontmero ( 11 sor )

> Egy Spaar kozertben lattam a subject-belit. Egyszeru uszos 
> vacak, falysulymero... 599 Ft-ert adjak. A kerdesem: ennyiert 
> nem bovli? (Bar egyszeru szerkezet...)

Nem hinnem, hogy bovli lenne. En Finnorszagban 10 FIM-ert lattam.
( kb 430 forint ). En is azt hittem, hogy dragabb.

raki
+ - vezermuszijcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Van egy toyota corollam. Az kellene megallapitani, hogy
csereltek-e mar benne a vezermuszijat.
S mindezt azert, mert az elozo tulajdonos azt mondta,
hogy 60.000 kilometernel cserelte ( mert o ugy tudta, hogy 
70-nel kell, csak eppen kulfoldre ment ). En hajlamos
vagyok hinni neki, mert nem vagott at semmiben sem, nagyon
tisztesseges volt, de azert ott bujkal bennem a kisordog, hogy
mi van, ha megsem... Allitolag, ha elszakad a vezermuszij, az
nagyon tetemes kart tud okozni ( kb. 500e forint )

S mindez persze azert problema, mert egy vezermuszijcsere 
( a markaszervizben ) 75e forint.

Van valakinek otlete?

raki
+ - Beragado fek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Normalis jelenseg az, amit az alabbiakban leirok? 

10 napi allas utan tegnap elindultam a kocsival, es nem ment olyan jol. A
kuplung kinyomasakor mintha enyhen fekeztem volna. Aztan ferrodol-szag
lett, a jobb elso kerek pedig nagyon melegedett. Csodalkoztam, mert nem
hallottam rola, hogy a tarcsafek beragadhat. Neha megjavult, majd ujra
rossz lett. Valahogy hazavanszorogtam, ma meg a szerelohoz (osszesen olyan
25 km-t mehettem igy, amibol ugy 10 km-en keresztul fogott a fek), ahol
megallapitottuk, hogy valoban, a fekbetet nem megy vissza a helyere.
Szetszedes, a dugattyu beWD40ezese es legtelenites utan most jo. A
szerelo szerint elofordul az ilyen. Tenyleg? A fekbeteteket tarcsastul
masfel evvel, ill. 12e km-rel ezelott csereltek, azota nem koptak el.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: fagypontmero (#599) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy Spaar kozertben lattam a subject-belit. Egyszeru uszos
> vacak, falysulymero... 599 Ft-ert adjak. A kerdesem: ennyiert
> nem bovli? (Bar egyszeru szerkezet...)

Ennyiert kicsit draga. En akcioban a Coraban <300-ert vettem. Megneztem
vele mind a huto- mind az ablakmoso-folyadekot, es (kis kocogtatas utan) a
mert ertek nagyjabol egyezik (beleszamitva, hogy 1 osztas = 2 fok <= 1mm)
a benzinkuton refrakcios merovel merttel, illetve a flakonra irttal.
Lehe, ha tovabb kocogtatom, mar nem azt mutatta volna :-)

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Lampakat keresek D-Kadetthez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jol jonne nekem egy jobb hatso lampabura es egy bal elso indexbura egy
ferdehatu D-Kadetthez. Az eddig talalt legjobb arak (uj, utangyartott)
hatra 4000, elore 2500 Ft. Bontot meg nem neztem, de majd vegigkerdezem a
nehany napja irt listat. Azert megkerdezlek titeket is, hatha van
valakinek a sarokban egy felesleges...

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Csuszos utviszonyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy te'li autozassal kapcsolatos kerdesem lenne:
Az eset meg tavaly telen tortent, teljesen egyenes, enyhen lejtos
uton, ahol a havat elottem kotrogeppel letoltak. Sebesseg kb.
40 km/h. Egyszer csak azt ereztem, hogy jegbordas alattam az 
ut, de mielott barmilyen manoverbe kezdhettem volna, megindult a
kocsi hatulja jobbra kifele, majd szep lassan teljesen keresztbe-
fordulva, oldaliranyban csuszva vegulis megallapodtam a 4-es fout
kellos kozepen. Az ellenkormanyzas hatastalannak bizonyult.
Szerencsere gyer volt a forgalom, igy nem tortent baleset, ujra 
inditottam, es folytattam az utamat.
Mindez egy elsokerekhajtasos Renault 9-essel tortent, jo allapotu
nyari gumikkal.

A kerdesem: szerintetek ilyen ill. hasonlo szituaciok teli gumival
is elofordulhatnak? Elkovettem valami szarvashibat, amely eloidez-
hette ezt? (azon tul, hogy vehettem volna teli gumit -> azota mar 
vettem).
Egyszoval, hogyan lehet elkerulni ill. kivedeni a hasonlo eseteket??

Udv, Lazar Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS