Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 439
Copyright (C) HIX
1999-07-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Klima (mind)  7 sor     (cikkei)
2 mindenfele matrica (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Autoradiot keresek en is ! (mind)  20 sor     (cikkei)
4 inditasgatlo (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Egyiptom (mind)  46 sor     (cikkei)
6 Re: Lancia Thema (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Re: Citroen BX (mind)  21 sor     (cikkei)
8 Kresz ez+az (mind)  13 sor     (cikkei)
9 jegeso (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Re: Modellezes Tapasztalat ( 94 sor ) AUTO #438 (mind)  38 sor     (cikkei)
11 RE: Tiszteletbeli matrica... (mind)  13 sor     (cikkei)
12 HANGNEM? (mind)  79 sor     (cikkei)
13 Skodasok figyelem! (mind)  62 sor     (cikkei)
14 Csorges (mind)  22 sor     (cikkei)
15 Re: Kerlek, adjatok tanacsot (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Re: Autok osszehasonlitasa (mind)  5 sor     (cikkei)
17 Re: morog a cuccos (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Re: Matrica (mind)  2 sor     (cikkei)
19 Matrica (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Citroen BX (mind)  91 sor     (cikkei)
21 hatha valaki nem olvasta hetvegen (mind)  84 sor     (cikkei)
22 Re: Adalekok (mind)  39 sor     (cikkei)
23 Valaszolgatok (mind)  61 sor     (cikkei)
24 Kenoolajok folyt. (mind)  56 sor     (cikkei)
25 szervo kormany jav. (mind)  19 sor     (cikkei)
26 Re: *** HIX AUTO *** #438 (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Toyota Tercel (mind)  18 sor     (cikkei)
28 vegyes (mind)  59 sor     (cikkei)
29 matrica (mind)  8 sor     (cikkei)
30 modellezes (mind)  28 sor     (cikkei)
31 VW 1.9 TDi (mind)  45 sor     (cikkei)
32 w1.3-kapcs rajz + differencial problema (mind)  23 sor     (cikkei)
33 Re: Tiszteletbeli matrica (mind)  17 sor     (cikkei)
34 Pa'lya'k (mind)  12 sor     (cikkei)
35 SOS LH-Jetronic keres (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!
A segitsegeteket kerem Kaposvarrol. Hol es mennyier lehet hozzajutni
autoklimahoz beszerelessel vagy annelkul? ...és termeszetesen kb mennyibe
kerul...
Elore is koszi
P.Istvan
(Honda Accord '91)
+ - mindenfele matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Jo otlet HIX Jozsinak a tiszteletbeli matrica. Ezzel kapcsolatban lenne
egy keresztkerdesem: a kulfoldi delikvensek (pl. en ;) ) hogyan fogjak
beszerezni a matricat? Ilyen kis osszegeket atutalni nem lehet, tehat
marad a Magyaroszagon torteno beszerzes egy hazalatogatas alkalmaval.
Vallalja ezt valaki, hogy "kotlik" a kulfoldiek matricain? ;)

###

Mas matrica: valaki kerdezte, hogy mi a helyzet a magyar rendszam kontra
H-betus matrica ugyben. Valaszt nem lattam (az anyazasok miatt a PgDn-t
lehet, hogy tul sokszor nyomtam), tehat: az 196x-ban megkotott be'csi
kozlekedesi egyezmeny szerint felsegjelzeses matrica kell, attol
fuggetlenul, hogy mi van a rendszamtablan. Az osztrakok voltak mindig
olyan "rendesek", hogy erre csekkel figyelmeztettek a nemet turistakat,
akik az uj EU-s rendszamtablaval azt hittek hogy ovek a vilag, ill. azokat
is, akiknel a csendorok szerint tul kicsi volt a 'D'-betu. Az EU valamikor
megelegelte a dolgot, es hoztak egy olyan hatarozatot, hogy az EU-n belul
EU-s rendszamhoz nem kell matrica. Egyeb esetben minden maradt a regi.
Nekem kb. minden masodik cseh->szlovak hataratlepesnel hatrament a szlovak
hataror, es megnezte, hogy van-e 'D'-matricam...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Autoradiot keresek en is ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Azert fordulnek a T. Listatagokhoz, mert regi tipusu
"mechanikus hangolasu es programozasu" radiot
keresek.
Kb. 20 eve a Becker es a Clarion altal gyartott
autoradiokat, es kulon kazettalejatszokat a 
nyugateuropaba szallitott, tobbek kozott Japan
autokba szereltek. Illetve kazettalejatszo nelkul
a nemetekhez.

Ha valakinek van a garazs sarkaban egy ilyen
hasznalaton kivuli keszulek, erdekelne !
Az en 20 eves automban eredetileg ilyen volt, 
csak az elozo tulaj (ok) kiszereltek.
Az ilyen oreg holmikat a feketepiacon sem lehet
eladni, igy nem torik fel erte a kocsit. Persze
ellopni sem egyszeru. :-))))

Peter.
+ - inditasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Van egy LaserLine tipusu immob a kocsiban, de gutat kapok 
tole hogyha egy vasuti lampanal leallitom a motort, akkor 
20mp mulva bekapcsol. ezek utan ki kell vennem a kulcsot 
odatenni az immobot ahova kell es utanna tudok csak 
inditani. Valaki meg tudna mondani hogy be lehet-e ugy 
kotni, hogy ha nem veszem ki a kulcsot, csak elzarom a 
motort (tudjatok ahol meg a magno is megy) akkor ne 
elesedjen?
Elore is koszi!
Adam
+ - Egyiptom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

ugy van, ahogy mondod. Nem letezik olyan, hogy ne
huzodnanak le, a fenykurt es a duda nyelvet kivaloan
ismerik es meg is ertik egymast.

Mint irtam, rekordido alatt ertunk Hughadabol Kairoba,
ami cca 460 km, 1 megallassal. Ennek ellenere csak
egy esetben volt veszhelyzet - egy masik buszt eloztunk,
mikor szemben hatalmas sebesseggel felbukkant egy
kamion. A soforunk ravillantott, hogy "Latsz testver?" az
meg vissza, hogy "OK, elferunk". Europaban ez ugy
nezett volna ki, hogy ratenyerel a dudara, esetleg satufek,
letekeri az ablakot es uvolt ki, hogy a @@@ @@@ .

A gyalogos dologban viszont (bar en ket het alapjan 
itelek, Te pedig 6 ev alapjan) nem ertek Veled egyet.
Szinte mindenhova taxival mentem (olyan olcso),
de a gyalogosnak SOHA nem alltunk meg, sot
alaposan ralepett a gazra - lehet azert, hogy a mogottunk
keletkezo resen atfuthasson. 

Egy szamaron kozlekedo no kb. 20 percet vart, senki
nem engedte a szelso savba be.

Dugo viszont tenyleg nincs, ezek kepesek fel meteres
resen is atmenni a 2 meteres autoval. Mivel senki
nem tartja be a szabalyokat (vagyis azokat a dolgokat,
amiket nalunk szabalyoknak hivnak), jobban vigyaznak
egymasra, figyelmesebbek. 
Probaljon meg valaki a piros lampan 130-cal atszaguldani
varosban - ott ilyenbol nem keletkezik karambol....

Szerintem az egesz megoldasa a vermersekletukben van.
Sok dolgot at lehetne venni toluk, bar az Insallah dolog
egy europainak soha nem lesz elfogadhato. (insallah =
igen, ha isten is ugy akarja). Az europai ugyanis mindig
siet - ami nem lenne baj - de kozveszelyes is. Ha meg
netan nem siet, akkor azert lep oda, hogy nehogy mar
oelotte egy Suzi (Skoda, Lada...) menjen. Persze ez
mar tipikus kelet europai reakcio, es meg biztosan sok
oromet fog okozni a temetkezesi vallalkozoknak :-((

A tanulsagot vonja le mindenki egyedul...

Csaba
+ - Re: Lancia Thema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Endre es Fiat, Lanci, Alfa tulajok,

Bonto: Techno Term Kft. 2220 Vecses Fo ut 2/a
Tel/fax: 06-29-351-508

Ha valakinek sok penze van akkor a Hegyalja Kft. barmit (gyari,
utangyartott) be tud szerezni a fenti tipusokhoz.

Udv
kattila
+ - Re: Citroen BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 kerdezte:

>Mit tudtok a Citroen BX-rol (1992-es)? 1.9-es Turbo Dizel.
>Ez a hidropneumatikus felfuggesztes, hogy birja a rossz utakat?

Azzal nincs gond, csak neha illene kicserelni az LHM-et, es 
tisztitani a rendszert, es ezt keves tulajdonos csinalja.  Ezert 
szornyulkodnek sokan a hidropneumatikus rendszer hallatan, hogy azzal 
aztan hu de sok baj van...
Szerintem a pesti utakat csak ezzel lehet elviselni :)

>Hallottam, hogy a karosszeria sem valami jo ? Igaz?

Mihez kepest? Az enyem '91-es, nincs rajta rozsda.
Inkabb a belso muanyagok minosegevel vannak gondok (ajto-oldalzsebek, 
hangszoro fedel, kalaptarto), kis ugyeskedessel elcsendesithetok.  

>A motorrol azt mondjak, hogy nagyon jo Peugeot motor.

Igy igaz.
Udv.: Zsolt
+ - Kresz ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>. Szamomra az idealis az 50/100/150 lenne, termeszetesen
>erosen korlatozva veszelyes helyeken, ill. rosszabb minosegu
>utakon. Ha igy lenne, minden szabalyt betartanek :-))

Szerintem az lenne az idealis mint Nemetorszagban. Autopalya ajanlott 130.
Annyival mesz amennyivel akarsz, de ha 130 folotti sebesseggel baleset
resztvevoje vagy (nem feltetlen okozoja) akkor is hibas vagy.
Persze a veszelyes szakaszokon van korlatozas altalaban 100, es ott vegig
radaroszlopok vannak elhelyezeve. Szerintem jo megoldas. Es a kis varosokban
is sok helyen van radar, ahol hajlamos lenne az ember akar 70-80-al tepni.

Udv:
Csaba
+ - jegeso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hetvegen nem tudtam elekerulni a vegzetet: elkapott 
egy nagy jegeso. Olyan sargabarack nagysagu jegdarabok
estek. A lenyeg az, hogy az automon kb.15-20 godrocske
keletkezett, de a festek nem jött le.
Letezik valamilyen megoldas arra, hogy ezeket eltunjenek
ujrafestes nelkul? Ha igen /remelem/ akkor ez mennyire
draga mulatsag?

Koszi

-- 
Lakomcsik Laci
mailto:
+ - Re: Modellezes Tapasztalat ( 94 sor ) AUTO #438 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Sun, 11 Jul 1999, Simon Templar - The Säint wrote:

> Nagyon sok dologban valoban szukseg van a modellezesre. Termeszetesen

Az osszes jarmufejleszto azert kolt oriasi (miliardokat)
modellezesre/szimulaciora?

> szerintem, mivel en meg nem csinaltam ilyet, a modellezes a korabbi
> tapasztalatokbol is taplalkozik.

Igen, ez a modellezes/szimulacio egyik alap problemaja. Emiatt (is) ritka
az, hogy uj marka vagy gyar tunik fel.

KB ugy nez ki a fejlesztes: 
- matematikai modell megalkotasa
- meglevo jarmuvel osszevetes, behangolas
- valtoztatasok kiprobalasa
- a leg igeretesebb (mondjuk a 10-bol 2) valtozatok megvalositasa

Amit a eltengelyrol es motorrol mondtal, nagyon nem igaz.
Kedvenc profeszoromat idezem:
" a sebessegvalto tervezese nem a tengelyek, fogaskerekek es csapagyak
meretezese, hanem a megfelelo attetelek kivalasztasa".

Nagyon bonyolult dolog "kitalalni", hogy milyen attetelek kellenek egy
adott jarmuhoz, ha ez mar adott, akkor a szukseges szamitasokat egy
technikus is el tudja vegezni.

A modellezesben az a "tudomany", hogy az alkotonak tudnia kell, hogy mit
hanyagolt el, es a modell mikor veszti ervenyet.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - RE: Tiszteletbeli matrica... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> .........Es mi lenne a 10 telt lista hozzaszolasa ahhoz, hogy a HIX auto
:> neveben egy tiszteletbeli matricat atadjunk Hollosi Jozsinak.Varom a
:> javaslataitokat kizarolag a listara.

Termeszetesen !


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
(OPEL Omega 2.3TD)
+ - HANGNEM? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok.

anelkul, hogy barmelyikotok nezopontja mellett is allast foglalnek:

> Meg csak most iratkoztam fel a HIX-re. Ahogy eszrevettem
> egyesek mocskolodni tudnak.
[...]
> Te is olyan kis fa**kalap vagy mint az a HAYABUSA-s gyerek,

meg aztan:

> de ekkora tudatlansag mellett
> nem lehet elmenni szo nelkül.

es:

"kis fa**kalap vagy", "csodadizeleddel kitorolheted a segged",
"fa**t erdekel", "nagy tuskosag",
"tudatlansagot sugallo levelet irni"

mi ez itt?

turbodiesel tulaj vs versenymotor tulaj(?),
tapasztalt szaki vs diplomas mernok,

ezekkel a flame-ekkel irany a VITA, kolegak!
idezem, "..en legalabb nem irok addig mas
ellen amig nincs.." - szeretnek ezzel kapcsolatban
jelezni valamit: nem egymas ellen irunk (ha mar flame,
mert egyebkent ez a lista egymasERT van), nem a masik
szemely(iseg)et tamadjuk ha vitatkozunk, hanem a masik
erveot illetve allaspontjat: ez a vita (gyk). 
Ha a "vitat" a masik szemely(iseg)e ellen vezeted le,
az mar nem vita, csak barbar vagdalkozas. de ez
mar sok az offtopicbol, ugyhogy befejezem. legyszi Ti is!

eddig ez nem volt a hixauto-n.

reagaltam mar arra a levelre is, melyben a "csodadizel"-hez
hasonlitja valaki (almai) motorjat hasonlo alpari hangnemben,
csak az a mail elveszett a HIX legmelyebb bugyraiban valahol :)

segitsegkeppen olvassatok el a 436-osban
 vagy  
hozzaszolasat ugyanebben a (mernokos) temaban. SzVSz, igy kell.
(ha mar nagyon muszaj...)

egyebkent a fentiek lattan elgondolkoztam, hogy tenyleg
kell-e a matricara a lista cime. igy kellemes tarsasagnak
erzem magunkat, de ha "felhigul", elvesz a lenyeg. meg
csak 4-5 eve "netezek", de mar lattam "internetes 
tarsasagokat" igy tonkremenni.

Frigyeshez csatlakozva:

Simon Templar:
> Az altudasom legjavabol.
Kerlek ne menj at ilyen dacos-cinikus-ba.. eddig nagyon
erdekeseket irtal, kritikusai meg mindenkinek vannak :) 

-----bal3 kolega trefas magyarazatai melle kis segitseg :)

>> /ha jol mondom:/ szelepszarszuronel dugulast okozott.
> *** ez tetszik :-))))))) a szelep attol olyan 
> tiszta mert szurik:)

szoval. szelepszarszuro nincs :). szelepszar-szimmering
van (esetleg), aminek eppen az a celja, hogy az olaj meg
veletlenul SE juthasson ott at/be.

>> nem csak az olajszurot cserelni,
>> hanem az esetleg erintett tobbi szurot-szelepet is megnezni.
> *** pl. mire gondolsz????? pollenszurore :)kerekszelepre :)

Istvan, olajszurobol egy azaz egy van. esetleg + egy femracs azon
a valamin, ami felszippantja az olajat a teknobol. de az nemigen
tomodik el. az olaj utjaban tudomasom szerint nincs mas szuro.

z
+ - Skodasok figyelem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv Minden AUTO-snak!


  Remelem van itt a listan olyan Skodas kollega vagy barki, aki tudna nekem
segiteni.

  Az a helyez hogy nemreg lecsereltem a kocsimat egy 11 eves 120-as
Skodrira.
  Az auto remek allapotban van, jol megy, meg vagyok vele elegedve, de van
par idegesito hiba ami
  nyugtalanit.
  A legelso az hogy bar az auto hidegen is elsore es eleg konnyen indul
(utolagosan taranzisztoros gyujtas van beleszerelve,
  bar ez nem tudom mennyit er), hidegen es melegen is jol megy, csak minden
inditaskor olyan 4-5 masodpercig olyan
  fustfelhot produkal mint egy gyarkemeny!!
  Ezt melegen is csinalja, sot akkor meg szinte jobban!
  Erdekes hogy hidegen vagy melegen az inditas utan nemsokara ez a fustoles
megszunik es nincs semmi gond.
  Eloszor arra gondoltam hogy lehet hogy olajat kop, de a fust nem kekes es
most mentem vele 300 km-t a hetvegen,
 amibe sok indulas, hegymenet, autout stb. volt es egy csepp sem hianyzott
belole!
 Gondoltam arra is hogy benzin folyik bele, de az uton olyan 7 liter koruli
fogyasztasom volt, ami szerintem eleg jo es
 az olajon sem erzodik semmi kulonos.
 A motorter es a motor teljesen tiszta olajnak vagy mas szivargasnak nyoma
sincs!
 Mi lehet a gond???
 (A regi 105-omben egy elegge lestrapalt motor volt, ami ette az olajat, de
az sem fustolt igy soha!)

 A masodik problema az hogy alapjaraton neha nincs toltes, csak gazadasra
lesz megint.
 Mar atneztuk a vezetekeket a generator es a feszultsegszabalyzo kozott,
akkor ugy tunt megjavult, de aztan megint
 kezdte.
 A feszultsegszabalyzo lehet a ludas?
 (Az alapjaratot nem igazan akarom feljebb venni, mert nagyon halkan es
egyenletesen jar a motor.)

 A harmadik problema az hogy a kilometeroram spiralja zorog es az ora csal
is.
 Ez is baj de az meg rosszabb hogy a kilometerszamlaloja sem megy, azaz ugy
tunik
 neha elindul amikor indulok de akkor is max. otven meterig es forditva!
 Az muszert kicsereltem az jo, a bowden lehet a hibas?
 Ahogy a skoda konyvben olvastam eleg vacak lehet a spiralt kiszedni a
kocsibol...:(

 Nos ezek lennenek a szivfajdalmaim, remelem tud valaki valami jo otlettel
segiteni, elore is kosz!

                                             Udv:

                                                                     John B.



   U.I: Nem tudja valaki hol lehet a varosban 1-1.5 meter hosszu
ostorantennat es fejtamlat kapni skodriba?
         (bonton kivul, bar ott sem volt..)
+ - Csorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!

   Egy kerdessel fordulok hozzatok:  Mi lehet az oka annak, hogy csorog az
auto.  Pontosabban: Opel Kadett E 1.3S '86, hidraulikus szelephezag
kiegyenlites (jol irom?), vezermuszij van, nem lanc.  Csorog a motor
komolyabb gazadasnal magasabb fordulaton is (amolyan ongyulladasos hang).
Gyujtas beallitva, probaltam mindket iranyba allitgatni, de csak a motor
teljesitmenye lett rosszabb.  Az auto jol megy egyebkent, de csorog.  Kis
gazadassal jol megy, es nem is fogyaszt tobbet, mint maskor.  Elozmeny:
elozo nap tankoltam bele 95-ost egy MOL kutnal.  Gondoltam erre is, de utana
elegge kiuritve a tankot ratankoltam TOTAL-nal is, es igy is rossz.  A motor
nehany kezikonyv szerint 98-ast igenyel (az oktanszam miatt), nehany szerint
csak 95-ost, de mar 35e km-t tettunk bele 95-ossel (hatha ez is
hozzatartozik).  Egy valtozas volt meg, egy kozepso kipufogodob csere.  Mi
lehet meg?
#2:  Neha csinal olyat, hogy inditozok, es az elso pillanat utan leall az
inditomotor, mintha megszorulna.  Utana tokeletesen indul.  Elozmeny 2-szer
javitva, mert az onindito inditas utan is csak porgott (nem forgatta a
motort), amig le nem huztam az akkusarut.  Lehet, hogy csak a
gyujtaskapcsolo?

Borbely Gabor
+ - Re: Kerlek, adjatok tanacsot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>           Mult heten vettem egy Alfa Romeo 145 1.6 TS tipusu gepkocsit.
>         Zsir uj, szalonbol hoztam. Lenne nehany kerdesem vele kapcso-
>         latban.
Nekem is ilyen kocsim van. Az enyim most 13 honapos. 24e km van benne. Nagyon
 szeretem ezt az autot.
Meg semmi bajom nem volt vele.


>           Az elso: megrokonyodve latom a nem is olyan reg bekuldott
>         megbizhatosagi listan, hogy a legrosszabb lora tettem. 
Valaki bekuldott egy ADAC tesztet a megbizhatosagrol. Teljesen megdobentett, 
de en eppen
ellenkezoleg ertelmeztem. Ha jol emlekszem, az Alfa az Opel utan volt, 102, 
illetve 108
meghibasodassal. Azt olvastam, hogy a soros motoru alfak lenyegesen jobban 
vannak osszeszerelve,
mint az elodjeik.
De szerintem Alfat nem az vesz, akinek a megbizhatosagi es az ertektartossagi
 szempontok a
legfontosabbak.

Amit irtal az alapjarati fordulatszamokrol, az hiba. Vidd el garancialis 
szervizbe. Nekem beindulas
utan kb 1300 az alapjarati fordulatszam, aztan eleg gyorsan visszamegy 
950-re. Nagyon szep
egyenletesen jar. (Egyebkent Bosch elektronika van a TwinSpark Alfaban)

Bejaratasrol: Nekem az elado azt mondta, hogy az elso 1000(?) km-ben a 
gazpedal felso harmadat
hasznaljam. En az elso ezer km-ig meglehetosen finoman hasznaltam, de ugy 3e 
km-ig nem hajszoltam az
autot. 5e km-nel javasoltak egy olajcseret. Ezt elvegeztettem.

Udv, Laci
+ - Re: Autok osszehasonlitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vegyetek francia autot !!!!     :-))
>
> Csaba

Most, hogy a Renault megvette a Daciat.... :)
+ - Re: morog a cuccos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem a csapagyad tort ossze. 14 eves Mazdaba 8KHuf egy kereken a csere.

> wrote in message news:...
> Udv!
>
> A nagy eso segitsegevel sikeralt megtalalnom egy jofajta godrot. Ayota
> ha eroteljesebbet fekezek felrehuy es baloldalt morog valami az 1200s
> zsigaban. Mielott szetszednem kerdem: szerintetek mi lehet?
>
> Fresi BaCSi
>
+ - Re: Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Matricat nekem is! :)
1db matrica lelkes tulajdonosa lennek.
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Simon Templarnak igaza lett.
A vizett szivott R19-nek az egyik hajtokarja gorbult el.
A csatornazasi muvek ezert nem fizet, mivel
kulonleges idojarasi korulmenyek voltak.
Nekem egyszer egy csatornafedel miatt letort
benzinszurot viszont szo nelkul kifizettek (nem a FCS).

A matricara az  cim keruljon?
Valaki vallalja a listat es a feliratkozas modjat
nem ismerok tajekoztatasat?

Szerintem a www.hix.com jobb lenne. Akit az
AUTO erdekel, az ott ugyis megtalalja, az osszes
szukseges infoval egyutt.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Citroen BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Zsozso, Hello Autosok!

>Mit tudtok a Citroen BX-rol (1992-es)? 1.9-es Turbo Dizel.

Nekem december kozepe ota van egy '91-es Citroen BX TZD-m. Ebben 1.7-es
turbo diesel motor van (1769 ccm). Tudtommal az 1.9-esek nem turbosak,
hanem szivok. Az en forgalmimban is 1.8 van irva, de olyan nem is
letezik, es egy ido el kellett teljen, amig rajottem, hogy nem egy
egyedi autot vettem, csak a forgalmiban atkereszteltek. Ha valaki
maskepp tudja a dolgot, homalyositson fel engem is.

>Ez a hidropneumatikus felfuggesztes, hogy birja a rossz utakat?

A hidropneumatikus felfuggesztes teljesen megfogott, es annyira
megszerettem, hogy a kovetkezo szekerem egy Xantia vagy XM lesz, ha
ramszakad a lotto otos.:-)
Az elejen szivargott a hidraulikaolajam, de par ezer forintert
kicsereltek a kozponti szelep tomiteset. Azota semmi gondom nincs vele.
A rossz utakat szerintem egyik auto sem szereti, sot nem is birja (itt
nem terepjarokra vagy domperekre gondolok :-)). Ha valami elonye van
ennek a rendszernek a tobbihez kepest a rossz utak tekinteteben, az az,
hogy ha szantofold minosegu uton megy az ember, akkor felemeli
terepfokozatba, es egy par centivel magasabban lesz a kaszni. Ez jol
jott mar egy parszor nagy sarban vagy jegbordas uton.
Julius vegen otodik alkalommal fogok a BX-el Erdelybe (Csikszeredaba)
utazni, es az a tapasztalatom, hogy, ha vigyazva hajt az ember, akkor
nincsen gond. A budapesti utak pl. "vetekszenek" az erdelyi utak
minosegevel. A minap a Roppentyu utcaban egy ki nem tablazott
utfelbontasnal (ami mar at volt adva a forgalomnak, de nem volt
feltoltve rendesen) akkorat doccentem, hogy a hamutarto, kesztyutarto,
kazettatarto meg "mittoomen-meg-mi" kinyilt. Ez biztosan nem hasznalt a
felfuggesztesnek ...
Amivel ilyesztgetni szoktak a nepet az, hogy tonkremennek a
hidroakkumulatorok. Altalaban nem gyakoribb gond, mint mondjuk a
lengescsillapitok elhasznalodasa. 3-4 ezer forintert feltoltik darabjat,
de lehet ujat is venni 15e korul.

>Hallottam, hogy a karosszeria sem valami jo ? Igaz?

A kaszni a sok muanyag miatt tud zorogni, de, ha az ember odafigyel es
meghuzza a csavarokat, potolja a hianyzo muanyag dugokat, akkor egeszen
jo. En egy marek kihullott csavart szedtem ossze az autobol, amikor
megvettem. Kevesse hajlamos a rozsdasodasra (az enyemben pl. nincsen, de
oregebb 14 eves autoban is csak egy-ket apro foltot lattam, es eredeti
festese volt), azert is, mert tobb eleme is muanyag (nalam a
motorhazteto, a hatso csomagtarto, es azt hiszem a hatso sarvedok alja,
ja' meg az uzemanyagtank).
Az elektromos rendszer eleg komplikalt, es nem szeretik a szerelok, de
egy kontaktspray sok problemat megold.
A kenyelme fantasztikus: Bp.-Csikszereda 11 ora (ebbol 45 perc allasido,
a tobbi a volannal), es nem ugy szall ki az ember, hogy utana egy
tolokocsiba kell berakni. A Citroenek/franciak errol mindig is hiresek
voltak.
A feket kulon meg kell szokni, mert hidraulikus mukodtetesu, tehat nem a
lab erejet erositi fel, hanem a hidraulika-rendszer altal termelt nyomas
"fekez"; a pedal meg csak egy szepelet vezerel. A visszhatast
mestersegesen allitjak elo. Ebbol kifolyolag a fek kis pedaleroel is
"fennt" fog. Jol jon bele az ABS -bar az enyem most eppen nem muk.:-((,
de anelkul is jol megy mar a fekezes. A szelvedot nem azert kellett
cserelnem, mert az utas "kinezett" rajta, hanem, mert a hazrol raeso ho
elrepesztette :-)). Aki nem szokta meg, az egy parszor kiugrasztja az
utasokat az ulesbol, foleg, ha elotte egy Trabantot hajtott.

>A motorrol azt mondjak, hogy nagyon jo Peugeot motor.

Inkabb ugy mondanam, hogy PSA-CITROEN, es a Peugeot-ban is ilyen van.:-)
90 loeros (4100/min), es 180Nm nyomateku (2500/min) igen jol vezetheto
motor (a szamok lehet, hogy nem pontosak - emlekezetbol irom). A labam
sulyatol, es az utviszonyoktol fuggoen (Bp, videk, autopalya, Erdely)
6.1-6.8 kozott nyakalt, ami nem sok.

Mivel a francia autoknak, ezen belul is a Citroennek nincs valami nagy
rajongotabora, itt eleg olcson hozza lehet jutni, es nem draga a
karbantartasa (nem a hivatalos markaszervizrol beszelek). Eleg sok idos
peldanyt is lehet latni, es korukhoz kepest jo allapotuak.
Mielott lerohannak a lista olvasoi: Ez azert jelentos mertekben a gazdik
erdeme!
Erdemes meg korulnezni a kornyeken egy jo szerelo utan. Nem tudom, hogy
arrafele mekkora a valasztek, de en nem sokat lattam az utak menten.

A "fajdalmasabb" resz:
Azert rakoltottem 150e korul, mert koppantam egy kicsit marciusban, es
ezen kivul meg egy 50-60e volt az egyeb apro javitas, karbantartas meg
olajcsere. Most gumikat kell vennem ra: 60-70e, es megint olajcsere 10e.
:-(

Summa summarum: azert, ha meg gyartanak, vennek egy fiatalabbat ...

Udv.,

Laszlo
+ - hatha valaki nem olvasta hetvegen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mellekelnem egy adasveteli szerzodes mintajat , amit fel is hasznalhattok !

GÉPJÁRMŰ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS

amely létrejött egyrészről
név:				????????????????.
születési hely és idő:	????????????????.
anyja neve:			????????????????.
lakcím:			????????????????.
szem. igazolvány szám:	????????????????.
mint Eladó (továbbiakban Eladó) , másrészről:
név:				????????????????
születési hely és idő:	????????????????
anyja neve:			????????????????
lakcím:			????????????????
szem. igazolvány szám:	????????????????
mint Vevő (továbbiakban: Vevő, együtt: Szerződő Felek) között az alábbi 
feltételekkel:

1.	Az Eladó kijelenti, hogy kizárólagos tulajdonosa az alábbiakban körülírt 
személygépkocsinak, valamint a személygépkocsi per -, teher - és igénymentes:
gk. típusa és gyártmánya:	???????????????..
forgalmi rendszám:		???????????????..
alvázszám:			???????????????..
motorszám:			???????????????..
forgalmi engedély száma:	???????????????..

2.	A Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy az Eladó eladja, a Vevő 
megvásárolja az 1. pontban körülírt személygépkocsit kipróbált és 
megtekintett állapotban.

3.	Eladó kijelenti, hogy az adásvétel tárgyát képző személygépkocsi rejtett 
hibájáról nincs tudomása, Eladó a Vevőt a gépkocsi állapotáról teljeskörűen 
tájékoztatta.

4.	Szerződő Felek az adásvétel tárgyát képző személygépkocsi kölcsönösen 
kialkudott vételárát ???????? Ft-ban, azaz ??????????????????? forintban 
állapítják meg. 

5.	Eladó kijelenti, hogy az adásvétel tárgyát képző személygépkocsi jövőbeli 
esetleges meghibásodásáért felelősséget nem vállal.

6.	Vevő köteles jelen szerződés aláírásától számított 15 napon belül a 
megvásárolt személygépkocsi tulajdonjogát átíratni.

7.	Szerződő Felek kijelenti, hogy a jelen szerződésben foglaltakat 
megértették és tudomásul vették, azzal kapcsolatban kérdéseik nincsenek.

8.	A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos 
Polgári Törvénykönyv, a vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadók.

9.	Eladó kijelenti, hogy jelen szerződés aláírásával egyidejűleg az adásvétel
 tárgyát képző személygépkocsi vételárát hiánytalanul átvette.

10.	Szerződő Felek az adásvételi szerződést, mint akaratukkal mindenben 
megegyezőt jóváhagyólag aláírták.

Budapest,1999. ??? hó ? nap






???????????????		???????????????	
 Eladó		 Vevő	



Tanúk:	
név:				????????????????.
születési hely és idő:		????????????????.
anyja neve:			????????????????.
lakcím:			????????????????.
szem. igazolvány szám:	????????????????.	
név:				????????????????.
születési hely és idő:		????????????????.
anyja neve:			????????????????.
lakcím:			????????????????.
szem. igazolvány szám:	????????????????.
(jelen adásvételi szerződés 3 db eredeti példányban készült)


SAMY
+ - Re: Adalekok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Igen, segitett, mar meg is rendeltem. Koszi az infokat!!
>
>Meg egy kerdes...hideg vagy meleg motorba toltsem be?
>
>Udv:
>
>  Attila
>
Szia,

Elvileg tokmindegy. 
En a kovetkezokeppen toltottem, be mert a sracok a Militecnel igy mondtak. 
Meleg motorral valahol lehuzodni az ut szelere parkoloba benzinkut stb. 
Ez azert jo, mert a hideg motor szivatoja vagy hangos alapjarata nem zavar
be. 
A hideg motor amugy is elcsendesedne es nem erzed olyan nagyon a
kulonbseget igy. 

Ha uzemmelegen betoltotted es elindultal 30/60 masodpercen belul erzeni a
kulonbseget a hangon, gyorsulason es ugy cuzammen az egesz auton. 
Ennyi ido alatt fordul meg az olaj a rendszerben. 
Es kb igy is volt.

Az egyik haveromnak amerikai autoja van ugy leszigetelve, hogy semmi motor
hangot nem hallani. 
Meg gyorsulasnal sem tapasztalt sokat olyan boduletesen eros a kocsi. 
Neki csak a kutnal ert fulig a szaja a fogyasztas alapjan. 

De mondom megegyszer tokmindegy. A valtoba hidegen raktam be egyik
szombaton, kb fel ora kellett amig ereztem a kulonbseget, mert a Militecnek
kb 70°C kell, hogy reakcioba lepjen a femmel.  

Akik keson ebredtek: 

http://www.dbmsh.net/militec/milimain.html

Yahni.
Beck Lister 600LE
+ - Valaszolgatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is koszi a biztatasokat. Jol esik, es tenyleg tisztelni kellene
masok gondolatait. Azt mondjak az ember tarsas leny....

De inkabb mas temara kanyarodok:
   irta, hogy szerinte a skodakra jellemzo az
ekszijak problamaja.
Szerintem nem kimondottan, nekem mindig van benne 3 tartalek.
De egy eve csereltem ekszijat, azota DAYCO szij van benne, fogazott
szij, 5 szovetreteggel erositve, minosegi anyagbol.
Nem fogjatok elhinni, de nincs meg megrepedezve sem. Pedig az also
motorvedo lemezek hianyoznak. Es azert nem mindig kimelem a motort sem.
Szoval erik erdekes hatasok.
Meg egy, adott egy skoda Kolbenschmidt alkatreszekkel (VW gyari
beszallito a ceg) a motorban - huvelyek dugok gyuruk csapszegek.
Preciz munkaval osszerakva. GLS hengerfej.
Amit idaig produkalt:
- 6,5 l-es atlagfogyi
- 4-sebesseges, 1-ben 40, 2-ben 60, 3-ban 80, 4-ben ?
4-ben valtozo, mert az elogyujtastol fugg, 7°-osnal piszokul kicsi a
fogyi. 11°-osnal 9L koruli fogyi es 150-es vegsebesseg.
A kilometerora csalasatol tekintsunk el. Elhiszitek ti ezeket???

Kedves !
Azert van ez a lista, felteszunk kerdeseket, amikre kivancsiak vagyunk.
Es valaszolunk ra lehetseges valtozatokban. Mert ha mindenki szeme
lattara tortenik a dolog, akkor mas is tanulhat belole.

Erdekes tunet a tegnapiban leirt Alfa szerintem.
A bejaratasrol nehany szo. Velemenyem szerint.
Allitolagosan a gyarto bejaratja a motorokat. Ugyanis X oraig jaratjak
kulonbozo terhelesi fokozatokon, majd olajat cserelnek benne (?)
gondolom en. Vagy csak egy teszt erejeig jaratjak meg padon a motorokat?
Mert en hallottam olyat is, hogy ez megfelel egy bejaratasnak.
De az en velemenyem, a leg biztonsagosabb:
- kimeletes uzem 2000 km-ig, majd olajcsere
- utana neha meghajtva 5000 km-ig, majd megint olajcsere.
Ezalatt be kell kopni a motornak. Szerintem ezzel nem lehet vesziteni
semmit. De a hatas nem marad el. Anyagiakban nem tudom milyen
kovetkezmenyeket von maga utan. De ha garancialis, akkor sok, mert ezek
a szakszervizes arak.....

Ja kerdezte valaki, hogy lehet-e keverni a kulonbozo olajcegek hasonlo
szintu es tulajdonsagu termekeit.
Persze, hogy lehet. Mindegyik folyadek ezert osszekeverednek. :)
Csak eppen nem ajanlott, mert a mas osszetetelu adalekok bizonyos
helyzetekben karosan befolyasolhatjak egymas tulajdonsagait. Es nagy
bajok tortenhetnek. Annyit lehet talan, ami egy olajcsere utan marad
benn, de engem szemely szerint meg az is szokott aggasztani.

Most ennyi.
Mindenkinek kellemes es biztonsagos kozlekedest.
-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto: ×
 ×××××××××××××××××××××××××××××××
+ - Kenoolajok folyt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Jon a folytatas:

Kenoolajok stabilitasa, kimerulese:
Uzem kozben a kenoolaj sok hatasnak van kiteve, tobbek kozt:
- nagy homerseklet
- a levegobol szarmazo oxigen
- uzemanyagbol szarmazo egestermek
- kulonbozo kemiai hatasok
- igen kis homerseklet
- homerseklet folyamatos valtozasa (telen)
E hatasok jelentos resze megvaltoztatja a kenoolajok tulajdonsagait.
Bizonyos ido utan az olaj kenesre alkalmatlanna valik. Hatnak meg ra a
kulonbozo bekerult szennyezodesek is: por, korom, viz, nedvesseg, stb.
A szennyezodesek egy resze keletkezik belul, a masik resze kintrol kerul
be. A szennyezodesek felhalmozodasa szinten tonkreteheti az olajat, az
uzemi elhasznalodas ideje elott is.
Az adalekok elhasznaladosa miatt is tonkremehet az olaj.
Mindezek egyutt okozzak az olaj faradasat.
A kimerult adaleku, alapolajszennyezett olaj a faradtolaj.
Az olaj faradasa nem csak anyagveszteseggel jar, hanem veszelyezteti a
gep uzembiztonsagat is.
A faradas fo okai:
- hobomlas
- oxidacio
- adalekok kimerulese
- szennyezodesek felhalmozodasa
A hobomlas oka, a fodarabban keletkezett ho, aminek okai lehetnek a
surlodas, es a lekozolt homerseklet.
Kovetkezmenyei: az olaj viszkozitasvaltozasa, konnyen illo komponenseg
parolgasa, kokszolodas miatt keletkezett lerakodasok, adalekok bomlasa.
Az oxidacio oka a levegobol jovo oxigen a femes alkatreszek es a nagy
homerseklet katalitikus hatasa. Az oxidacio termekei karos, savas,
anyagok.
A kulso szennyezodesek felhalmozodasanak megakadalyozasa, elsosorban
szuresi feladat.
Az olajfaradas kovetkezmenyei:
- lerakodasok kepzodese -> hovezetes rosszabbodik
- iszapkepzodes az olajteknoben
- korroziv vegyuletek megjelenese, korrozios veszely
- szilard lerakodasok miatt felulet es elemserulesek (dugattyugyuru)
A faradt olaj egy pontot tul mar semmire nem hasznalhato. Ezert ilyenkor
kell a kenorendszert kitisztitani es ujra feltolteni!!!
Az olajok artalmas tenyezokkel szembeni ellenallasa a stabilitas.
Minden alapolaj maskepp reagal a hatasokra.

Kovetkezo resz: A motorolajok osztalyozasa
-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto: ×
 ×××××××××××××××××××××××××××××××
+ - szervo kormany jav. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

A kormanyom szervos. Az olajtartaj es a szervoszivattyu kozotti
cso mintha valahogy engedne az olajat. Sajnos tiszta trutyi a
kornyeke az olajba rakodott portol igy nem tudom behatarolni
hogy hol ereszthet es az a cso ereszt-e.
Kerdesem, hogy siman kicserelhetem-e a csovet. Nem okoz-e
kart az "olajmentes" hasznalat illetve ha leengedem az olajat van-e
valami trukk az ujratoltesnel (mint pl. motorolajnal megjaratni aztan
utntolteni ha kell).
Ez a kisnyomasu resz ha jol tudom.

        BZS
E30-as 320i

ui: Nagyon lehurrogjatok a bmw-seket itt a listan. Sokan hajlamosak
altalanositani. En meg soha nem villogtattam le senkit, nem gyorsultam
a piros lampanal ... Szar erzes, hogy amikor kimegyek az utakra
mar utalnak is.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #438 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mivel automnak minket biztositasa naluk van (egyenlore),
> ugy gondoltak egyszerubb, ha az esedekes kotelezo es
> Casco csekket egyszerre (egy csekkent) kuldik ki...
> ...A befizetett csekken nincs rajta, hogy en ezzel a kotelezomet is
> befizettem, a (kedves) rendorok ujra meg fognak buntetni emiatt.

Vidd magaddal a kotvenyt. A rendor _nem_ kerheti a csekket,
_csak a kotvenyt_.
Ha nincs nalad a kotveny akkor bemutathatod a csekket es ezt
el kell fogadnia. Ennyi.
Ha valaki maskepp tudja, orulnek ha ezt paragrafus-szammal
alatamasztana.

                 BZS
+ - Toyota Tercel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!
     
     Erdeklodni szeretnek, hogy tud-e valaki nemi informaciot 
     szolgaltatni a Toyota Tercelekrol? Milyenek? Milyen motorral 
     leteznek? Mennyit fogyaszt? Mennyire megbizhato? Milyen az 
     alkatresz, es szervizkoltsege? Ugy tudom, hogy 
     negykerek-meghajtasuak. Az valyon allando negykerek, vagy 
     kapcsolhato?
     Gondolkozom rajta, hogy tavasszal veszek egy kocsit, es valami 
     hasonlo felepitmenyu kocsit szeretnek (bringaversenyekre jarni 
     vele). A mostani arakhoz merten ugy 600-800 ezer forintot szanok 
     ra. Nagyon megkoszonnem, ha tudnatok segiteni a dontesben, es 
     irnatok ezekrol a kombi joszagokrol ezt-azt. Pl.: Mazda 323 
     (Kombi), Toyota Tercel, Mitsubishi, VW, Ford, stb. kombik.
     
     Elore is koszi
     
     mAX (alias Chucky the Almighty)
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez egy kirivo cikk lesz!!!
Lehet, hogy keveseket fog erdekelni, de ebben a cikkecskeben _nem_ a HiX-es 
irasok pocskondiazasa olvashato!!!!

Ha mar ilyesmirol is szo van....
Ajanlas-nem ajanlas: Egyszer volt, hol nem volt... soxor megyek altal 
Dunakeszi 
varosan(?) es ott van egy JET kut...egy jo ideig a mindenfele benzinkutak 
arainal 3-4-5 Ft-tal kevesebbert adtak a benzin literjet(?), de mindig volt a
 
kocsimban benya, tehat kihagytam. Egyszer csak eppen ott jott ram, hogy - 
szokasomhoz hiven - veszek tiz liter 95-ost. Ugy is tettem, es pontosan 
annyit 
mutatott a benzinszintmero, mintha 7-8 litert ontottem volna bele. Szerintem 
ez 
nagyon undorito, mert a ezt - akar a regi idok vizes benzineit - rohadt nehez
 
bizonygatni.
> -------------------------------------------------
>Ismet egy _elvi_ kreszes kerdesem lenne.
>Adott egy jarda, amin egy/tobb auto ugy all, hogy nem fer el a babakocsi,
>csak nehezsegek aran.
>Kovetelhet-e vmi. karteritest a tulaj, ha esetleg megkaristolom a


Ne koveteljen semmit az a mocsok!
Ezt nem lehet szo nelkul hagyni!!! Volt itt a listan egy olyan szoveg, hogy 
"daraloba a kivilagitatlan kerekparosokkal"! Ezt mindenkepp ki kell 
egesziteni 
a retkes-taho-kocsogokkel, akik nem hagyjak szabadon a jardan azt a 
"bababkocsinyi" helyet! Szerintem ne csak karcot rakj az oldalara, hanem 
fekfolyadekot a tetjere, meg ideggazt a szellozojebe, meg kicsi kezigranatot 
a 
hona ala! Arrol nem is beszelve, hogy milyen vicces, amikor autoval mesz a 
kis 
utcaban es a jardan felkeresztbe allo Berlingo-Izs-Zuk-Combo, meg barmi taho 
kocsijat (a lenyeg, hogy dobozos legyen, nem atlaccco) kikerulo anyuka 
arnyekbol kitolja eled a babakocsit, mert tenyleg nem fer el azon a 
 
jardan.
Ja, es en meg a tukreit is szisztematikusan lerugdosnam...
--------------------------------------
Hutomosas:

Egy tapasztalat - persze, ha a Zsigulis-tapasztalatokat itt meg van aki 
elfogadja... Jo Ladashoz meltoan eppen karbantartottam az automat, amikor a 
kezembe kerult az egyik ilyen-olyan hutomoso folyadek. Jol elolvastam, jol 
beleontottem, jarattam, qrvara orultem, hogy nekem most milyen pantos, tiszta
 
hutom lesz, meg ilyenek, aztan csak neztem, ahogy 4-5 helyen alomszepen pisil
 a 
huto.  kioldotta vizkoveket (es/vagy mittudomenmiket), a lukacsos 
hutomben es kiderult, hogy mehetek hutotomito-folyadekert...Szoval oregebb 
autonal - szerintem - ovatosan azzal a heves tisztogatassal.

Ugye ilyeneket meg le lehet itt irni??? :-)) Vagy lassan csak egymas 
becsmerleseert vagyunk itt????

medzsik
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyerekek !
Azon a 20 forinton ne sporoljunk, legyen olyan a HIX felirat, mint az
eredeti, fekete-piros-zold ! 
Ja, es ha ennyibe kerul, akkor kerek egy belso es egy kulso valtozatot !
Marha lesz mindketto :-)
-- 
Udv:
Bunny
+ - modellezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Pl.: Egy feltengelyen mit modellezel? Csak szamolni tudsz, minden
>pontjara, ha jol szamolsz ok, ha nem akkor visszlat. Vagy egy fenyszoron
>sincs mit modellezni.

Nem tudom, te mit ertesz modellezes alatt. De szamomra ez kb. azt jelenti,
hogy elkeszitjuk egy alkatresz szamitogepes modelljet, es szimulaljuk a
mukodeset.
Meg soha nem terveztem feltengelyt es fenyszorot, igy errol gyakorlati
tapasztalataim nincsnek. De a sajat teruletemrol (winchesterek) tudok
peldakat hozni. Pl. egy  egyszeru golyos csapagy surlodasanak a
modellezeserol rengeteg cikk jelent meg. Lehet, hogy hihetetlen, de meg
mindig nem teljesen tisztazottak a kulonbozo surlodasokat okozo fizikai
jelensegek. Igy a szamitasok nem nagyon mennek, ehelyett mereseken alalpulo
modelleket kell felallitani. Es ezeket a modelleket bizony hasznaljuk is
egy winchester tervezesenel.
Gondolom az auto gyartas teruleten is megvannak az odaillo modellek. Pl. az
 altalad felhozott peldak eseten a kovetkezoket tudom elkepzelni:
Egy tengelyen pl. lehet veges elem analizist vegezni, ami megmutatja a
kulonbozo pontokon ebredo feszultsegeket kulonbozo terhelesek eseten. Ebbol
a szamitogep nagyon szep szines abrat produkal, a kulonbozo feszultsegeket
kulonbozoen szinezve. Igencsak hasznos eszkoz, hogy elore meg tudod
mondani, hol van a tengelynek a legnagyobb eselye az eltoresre.
Egy fenyszroro eseteben pedig szepen le lehet modellezni/szimulalni, hogy
egy adott fenyszoro geometria eseten mit fog latni a vezeto, ha egy utjelzo
tabla fele halad kanyarban, es az eso is esik.
A kiserletekre persze szukseg van, mert a modellek altalaban mereseken
alapulnak.
Gabor
+ - VW 1.9 TDi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Hogy egy kicsit bovitsem az 19TDi rajongok taborat itt az en sztorim:
Egy baratomnak volt egy 1.6D VW Transporter 2-es (kocka) kisbusza, amiben
kb. 300ekm utan meghalt a motor. Mivel alkatreszben utazott, kiszamolta,
hogy olcsobb neki venni egy hasznalt 1.9TDi motort, mint az ujat
megjavitani. "Csak" az atalkitasi munkadijat kellett fizetnie. A motor
pont az elott keszult el, hogy Gorogorszagba indiltunk volna az autoval,
bar az intercooler meg igy is kimaradt az autobol. A Jugoszlav hatar
elott aztan a nemreg rosszul generalozott 5 sebesseges valto
valtorudazata eltort a valton belul meghozza ugy, hogy otosben maradt.
Persze visszafordultunk. Hazafele en vezettem a kisbuszt es a motor
szinte nem is erolkodott (csak az en ba labam egy kicsit) amikor nem is
egyszer feluljaron - emelkedon folfele kellett elindulni. Mindenesetre a
tapasztalatok alapjan senki ne alljon neki atszerelni 1.9TDi-re aki nem
autoszerelo, kulomben rafizeti a gatyajat!

Oldboy: itt egyben nem ajanlanam a Figus muhelyt Ujpalotan a vasut
mellett. Trehany munkat vegeznek! (tapasztalati alapok: VW Transporter,
Opel Kadett 1.5TDi, Opel Kadett 2000i, Opel Kadett 1.7D, Vw Passat 1.6D
stb.)

Ja igen: Opel Kadett 1.5TDi (Isuzu motor). Sokaig nem kell hozzanyulni a
motorjahoz, de ha kell akkor draga. De megeri! 170-nel, megpakolva
gyorsitasz ugy, hogy erzed. (Nem is sok van belole elado es az is hamar
elkel). Mellesleg a regi Vectrak-bol az 1.7Tdi meg nagyon jo, ugyanigy
Isuzu motor van bennuk.

Zaruba Gergely

UI:
Nem akartam az anyazos temahoz hozzaszolni, de kenyetelen vagyok most,
hogy irok. Sokszor, van az ember ugy, hogy tudja amit a masik leirt az
nem igaz (pl. szab.kat es karburator) mivel esetleg tud ellenpeldat. Ez
nem azt jelenti, hogy pontosan tudja miert nincs ugy, csak azt tudja,
hogy nem ugy van. Ilyenkor tajokoztatu hangvetelu levelet lehet irni a
listara. Nem kell mindjart: Te szoposszaju ezt hol hallottad??!?!
Amit az egyetemeken oktatnak az egy mas nezet. Egy sokkal tagabb ralatas
a dolgokra. Aki szerint a mernokok bunkok es a szakik tobbet tudnak az
altalaban sajat maga is vagy lusta vagy keves volt egy egyetem
elvegzesehez.
Tapasztalatok alapjan, eddig akarhany autoszerelovel beszeltem, mindig
mondtak kissebb (altalaban nagyobb) hulyesegeket amik nem lehettek ugy
(szelepszar szuro, stb). En nekem ugyan nem gepesz dipim van, de meg igy
is rajottem...
+ - w1.3-kapcs rajz + differencial problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Technikai  okokbol eltuntem egy idore, es az email-jeim is elvesztek,
amiket az elmult egy par hetben kap(hat)tam...

Szoval: ha valakit erdekel a w1.3. kapcsolasi rajz, akkor el tudom kuldeni,
jelentkezzen (4db, nagy jpg file).

Mas: A differencialombol kijovo ket forgo haz, amiben a csillag alaku
tugorgos ize van, mozog. Lotyog. (A haz, es a gorgos haromszog nem kopott.)
A differencialbol neha jon kattogo hang, foleg, ha kanyarodok, vagy
gyorsitok. Van-e valakinek tapasztalata, hogy mi tortenhet ilyenkor?
Ha nem nehez a hibat javitani a valto szetszedesevel, akkor esetleg
megprobalom, ha nem akkor valtocsere.
(Mennyit birhat ez igy ki, elfolyhat az olaj, mi tortenhet? Remtorteneteket
is elfogadok.)


Udv

Csaba

P.S.: Vladnak: az email-ed nem mukodik.
+ - Re: Tiszteletbeli matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Egy javaslatom lenne a lista reszere. Ugy nez ki, hogy hamarosan elkeszul a
>matricank. Es mi lenne a 10 telt lista hozzaszolasa ahhoz, hogy a HIX auto
>neveben egy tiszteletbeli matricat atadjunk Hollosi Jozsinak.Varom a
>javaslataitokat kizarolag a listara.

Az otletet reszemrol csak tamogatni tudom! Biztos, hogy neki is van autoja,
es ez a minimum szerintem.
Minden jot, udvozlettel:
MyChroLesLie

ICQ UIN=32837483

mailto:

Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto)
+ - Pa'lya'k (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A multkor elutottem egy betut, a 150 km majdnem _negy_ oraig tartott az
M7-en a dugoban.

A ceg hirdetottablajan lattam kiteve: az M1-en Bp. fele kb. a 70-es km-nel
van egy ottfelejtettnek tuno 100-as tabla. Meg egy korantsem ottfelejtett
lezeres traffipax... Ha igaz.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - SOS LH-Jetronic keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy valaki tud-e segíteni abban, hogy Bosh LH-Jetronic
befecskendezö rendszerhez elektronikai leírást honnan lehetne beszerezni
(különösen a csatlakozópontokon mérendö ellenállások és feszültségek
tekintetében). Tudom, hogy az ilyesmit meg lehet venni, de a héten külföldre
kell utaznom az autóval (Saab 9000i Turbo, 87-es modell), viszont a fenti
specifikációk nélkül a szerelö nem tudja a jelenlegi motor problémát
helyrehozni.

Gyors segítségeteket elöre is köszönöm.

Üdvözlettel,

János

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS