Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1822
Copyright (C) HIX
2003-05-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 sokminden, vegyes... (mind)  93 sor     (cikkei)
2 Autopalyak/Hollandia (mind)  30 sor     (cikkei)
3 Vasuti atkelo (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Piros lampanal (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Auto extrak/reklamok (mind)  8 sor     (cikkei)
6 valaszok (mind)  105 sor     (cikkei)
7 V2 (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Anyuka autoja - Calibra (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Felsorompo ara (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Re: utdij (mind)  11 sor     (cikkei)
11 jo bo es egyebek (mind)  57 sor     (cikkei)
12 teligumi (mind)  17 sor     (cikkei)
13 Re: Veteran (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Pickup (mind)  48 sor     (cikkei)
15 Re: autopalya Rakinak (mind)  65 sor     (cikkei)
16 Re: "fatoku furgonos" (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Autopalya Gumonak (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #1820 (mind)  12 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #1820 (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Re: Veteran (mind)  12 sor     (cikkei)
21 RE: ***>>> Fogash #1821 (mind)  18 sor     (cikkei)
22 utkeresztezodes autopalyan (mind)  83 sor     (cikkei)
23 utkeresztezodes autpalyan 2 (mind)  31 sor     (cikkei)

+ - sokminden, vegyes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Triznyak<

>> 3. paragrafus:
>> Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles (...)
>> c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne 
>> veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne 
>> akadályozzon, és ne zavarjon

>> Szoval benne van.
>> raki

>Hat persze hogy benne van!!
>Ezt a rendkivul buta peldat Chip listatarsunknak irtam. Hatha igy kepes

>lesz megerteni azt, hogy ha nem irja valamirol szoszerint a KRESZ hogy 
>TILOS, attol meg nem biztos hogy szabad is. Mindenaron paragrafust akar

>latni, amiben mindenrol le van irva, hogy tilos, vagy szabad. Chip 
>valaszabol azonban az derult ki, hogy Neki meg igy is magasra tettem a 
>mercet.

>Udv,    Triznyak

Elhiszem, hogy te vagy a legokosabb itten, DE! Nezz mar egy kicsit
korul,
Es beszelgess egy kicsit azokkal az emberekkel, akik nem "ifjoncok"
itten.
Ha gondolod mondok 1-2 nevet. Az amit itt te muvelsz enyhen szolva
nevetseges. Az OKOSTOJAS enyhe kifejezes lenne, durvabbat nem akarok
hasznalni. Ha engem pl zavar a masik sofor sarga nyakkendoje, akkor azt
is tiltja a KRESZ??? Vagy a szemely es vagyonbiztonsagot veszelyeztetem
a veszvillogoval???? Hogyan? Vagy teged ez zavar a kozlekedesben?
Esetleg
akadalyoz? Ezek alapjan (TESSEK FIGYELNI! BUTA PELDA LESZ!!!) az osszes
1.4-es (vagy kisebb) motorral rendelkezo autot ki lehetne tiltani, mert
VD-nak az akadaly. Na, eleg jo pelda? 

Bocs, VD :))))

Csak egy pelda tegnaprol. Jovok hazafele Pecel felol. Este van, sotet,
Elottem megy egy auto veszvillogoval!!! Mar 800 m-rol latom, ovatosan
Kozelitem meg, nem megyek ra 1000L, majd kikerulom. Termeszetesen
Vontattak. Hol lattam volna en 800m-rol a 3szoget az ablakban?? Jo volt
Ez igy? Figyelemfelkelto? IGEN! Mert ha nem veszvillogott volna, nagyobb
esely van, hogy rafutok, mert alapvetoen nem arra szamitok, hogy
orszaguton valaki 30 km/h sebesseggel kozlekedik. Es most johet a duma,
igen, mar latom elore, hogy mindenre fel kell keszulni az utakon... Es
hogy csakazertis en vagyok a hulye :))))
 
Chip

>Felado : Triznyak<

>Felado : Triznyak<
>Temakor: Chipnek "szeretettel" ( 42 sor )

>Igazad van, amirol beszelsz annak semmi ertelme.

A pelda olyan buta volt, hogy butabb nem is lehetett volna. Ennel
Mar csak te lehetsz butabb... Arrol nem is beszelve, ha elolvasnad (es
meg is ertened) amit irtam rajohettel volna, hogy nem annak nincs
ertelme emit magyarazok, hanem annak, hogy NEKED BARMIT magyarazzak. De
biztos ezert is en vagyok a hibas. Olvass vissza, nem idezem be. Es
akkor a rosszindulatot, vagy a felremagyarazast nem is felteteleztem...

>Mindossze arrol van szo hogy a szabalyok sokszor kesve kovetik a 
>technikai fejlodest. Senki sem akar semmit sem kitiltani!!!
>Sot!!! Ez a veszfekes veszvillogo egy remek otlet!

Kb. 2 hete viszont epp arrol volt szo, hogy milyen hulyeseg, ha az ember
Vezsfekezeskor benyomja a veszvillogot. (pl autopalyan) Na most akkor ez
hogy van? 

>Ebbol, mint korabban is, majd az derul ki hogy lehulyeztelek, es 
>indulatbol valaszolok, a valosagot kulturaltan abrazolo irasaidra.

Aha. Ertem. Koszonom a kimerito valaszt. Mar mindent tudok. 

>Udv,   Triznyak

Ilyenkor gondolkodom el azon, hogy kimegyek a kocsihoz, es leszedem a
matricat rola, es leiratkozom a listarol. Beszeltem egy par emberrel, es
azt mondjak nem erdemes egy ilyen (....) miatt megtenni, de valahogy
egyre inkabb laposodik a lista, a szinvonal meg csak zuhan... :((( Nem
tudom hova fog zulleni, a regi tagok egyre masra iratkoznak le, es egyre
kevesebben vannak. Az ujak kozott meg egyre tobb az ilyen, mint Te,
Triznyak. :((((( Szeretnem, ha inkabb olyan emberek lennenek itt,
(teljesseg igenye nelkul) mint Frigyes, Fogash, Nasfay Zoli, Tiszy,
MGeza, stb. stb... Csak hogy a regieket emlitsem... Tobbek kozott foleg
miattatok vagyok meg itt :) Ilyenkor inkabb visszagondolok a regi szep
idokre es nosztalgiazom...

Chip
+ - Autopalyak/Hollandia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Eddig meg voltam gyozodve arrol, hogy csak a
hollandoknal nem oldja fel a korlatozasokat az
utkeresztezodes. Ezek szerint a britteknel sem.
En szepen kigyorsitottam egy 50-es korlatozo
tabla utani keresztezodesnel, es par-szaz
meterre vettem eszre, hogy csak onnantol lehetne
ezt megtennem.
Ennel "szebb" volt az, amikor egy egyenrangu
utkeresztezodes (imadjak ezt a hollandok) harom
agaban 60km/h-val lehet megkozeliteni a
keresztezodest, egyben meg csak 50km/h-val. :o))
Bar ha belegondolok, hogy Amersforttol
Hilversumig az autopalya egyik felen 120 a
sebesseghatar, a masik felen 100, akkor ezen mar
nagyon nem is csodalkozom.
Regebben volt szo az autopalyak/autoutak
belathatosagarol (kanyar/domb). Enschede-nel az
autouton van egy 90 fokos kanyar, ami kb. olyan,
mintha az utrol ternek le egy utcaba. Igaz,
ajanlott sebessegnek a 60km/h ki van te've. :o)
Kerdes: az egyiranyu utca azon felere, amelyiken
nem lehet kihajtani (es ezt tabla is jelzi)
minek kell sebesseg feloldo tabla is? Kell ez,
vagy csak sok volt a felesleges aluminium lemez?

Adam  :o)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m008.szekszard.pool.eol.hu)
+ - Vasuti atkelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Hollandiaban mindenhol felkaros a sormopo,
kiegeszitve lampaval. Mar latod a vonatot, mikor
leengedik, es mihelyt elment mar huzzak is fel.
Az egesz normal esetben fel, vagy egy perc.
Mondjuk ha ket sinpar van, es jon egy masik
szerelveny is, mert akkor elofordulhat az a fura
helyzet, hogy amint felhuztak a sorompot, mar
engedik is le. :o) De sokkalta kevesebb az ebbol
szarmazo baleset. A vonatok amugy itt 160 korul
mennek...
Itthon szerintem sokan nem birjak ki azt az 5
percet (szerintem kicsit sok is), amig a vonat
elmegy. Sorban varakozva parszor mar lattam, hogy
pl. a 3.-4. helyrol kival valaki, es atmegy az
atjaron. :o((

Adam  :o)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m008.szekszard.pool.eol.hu)
+ - Piros lampanal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Egyik ismerosommel azon vitaztunk, hogy ha latom
hogy piros a lampa, akkor szepen lassan odagurulok
(felteve, hogy nincs mogottem kilometeres sor) es
mire odaerek talan zold lesz, vagy temposan
megkozelittem, es ott kicsivel nagyobb lassitassal
allok meg, es varom mig zold lesz.
Szamotokra melyik az elfogadhatobb? Melyik kevesbe
verlazito? Szamomra az elso eset, hisz igy nem kell
megallni-indulni, szvsz folyamatosabb a kozlekedes.

Adam  :o)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m008.szekszard.pool.eol.hu)
+ - Auto extrak/reklamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A nagykoru ARO-nkban (17eves mult) meg labbal
mukodtetheto ablakmoso volt gyarilag, extrakent volt
hozza az elektromos. ;o) De a bikaeros motor az 
stimmel.

Adam  :o)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m008.szekszard.pool.eol.hu)
+ - valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>A matrica kicsit olyan, mint a szinhazberlet. Hamar megvetted, hasznalod.
Ha
>nem, meggondolod hogy este szinhazba menj vagy inkabb beulsz a kocsmaba
egy
>sorre.
Jottem at Ausztrian. Mindtaqm a matricasnak, hogy egy par ora mulva
elhagyom az orszagot a masik vegen, es harom het mulva szinten egy par
orara fogom megtisztelni az autopalyaikat, mit tud ajanlani ? Mondta, hogy
lehet 10 napos es havi kozul valasztani :-o
Mo-on ez annyival cifrabb volt, hogy 30-an nem adtak haviberletet, merthogy
az elsejetol elsejeig tart.
(ha jol tudom mar van 30 napos jegy)

> Felado : Antal Attila
>sajnalkozva mosolygunk ezen, de ok ezert le is nezik a "kulturalatlan"
>Europai embereket, hogy nem az o logikaik szerint elunk.
Engem mindig megzavar , hogy a "goes off" ki vagy bekapcsolast jelent :-)

>Biztos lattad a "Magic Roundabout" korforgalmat...
>(http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm)
>Ezek utan ne is csodalkozz :-)
>Ez a csatlakozas feloldja meg az autokat is...
Azert nem art ha tudod a hatteret is. Azt akartak bebizonyitani, hogy egy
ilyen korforgalom forgalomcsokkento hatassal van, azaz a forgalom sokkal
elviselhetobb lesz a kornyeken (es be is jott, mert epeszu ember messzire
elkeruli :-) - nekem csak egy kozonseges duplaba sikerult egyszer
forgalommal szembe behajtani :-) )

> Felado :  [Hungary]
>Ha az autoreklámrol van szo, akkor az tartalmazzon lényeges, de reális,
>valos infokat és irják oda ugyanolyan nagy betukkel, hogy "a képen láthato
>... extrákat tartalmaz!
Az angol hirdetesekben mindben benne van!

>Bárcsak ilyen lenne a "legdurvabb" elferdites a valosagrol!
A saab 9-5 aero meg 40-70 (mph) gyorsulasban lenyomja bizonyos porsche 911
modelleket :-)
Vagy a volvo s60 t5 reklamja amiben azt mutattak hogy hogyan hagyja el a
vmelyik ferrarit.
Azert a legjobban a p206 gti (azt hiszem az volt) reklamja tetszett, ahol
egy kepen volt egymas melletti savban egy porschetol, egy ferraritol meg
egy lambotol kisse lemaradva, es a kep alairasa "kategoriajaban az utolso"
:-)

>hogy nyugodtan használható 95-ös is, csak akkor számitsak
>teljesitmény csökkenésre! Persze már rég kiprobáltam, nem érezni
külömbséget
>sem fogyiban sem teljesitményben.
En eszre vettem, hogy a BP 95-e jobb mint a tesco-e, te a tesco 97-ese jobb
nala, es mivel nekem a tescoban ugyis adnak mindig benzinbol kedvezmenyt,
ha naluk nagybevasarlok, a 97-es ott olcsobb neklem mint a bp 95-e.
Jobb alatt azt ertem, hogy szebb hangja van a motornak, jobban ugrik, es
mivel nem kell anyira nyomni neki, kecvesebbet is eszik.

> Felado :  [Hungary]
>Jah meg a masik: olvasom a neten, hogy a nyiregyhazi onkormanyzat
>sportautot vett szolgalati celokra.Aztan kiderult kesobb, hogy a
>"sportauto" egy Opel Vectra GTS...:-))
Ez ugyan az a forras, ahol a kormany altal vasarolt Passat luxusautokrol
irnak? :-)

> Felado : Triznyak<>Nagyon egyszeru!! Minden sarkon megismetlik a tablat. A
vegen pedig
>annyi feloldo tablat tesznek ki
>amennyi tilto volt utkozben, kulonben soha sem lenne vege a tilalomnak
>;-) :-)
Sajnos mindig elfelejtem lefenykepezni azt a tablat, ahol 30 es 40-es
sebessegkorlatozas van egy rudon, ill, P betu es megallni tilos :-)
Meg nem sikerult rajonnom hogy mit is akartak veluk valojaban :-)

> Felado :  [Hungary]
>PS: amugy a buszbalesetrol jut eszembe: magyarazza el valaki, hogy egy
>fenysorompoval biztositott vasuti atjaro FELSOROMPOSRA alakitasan mi kerul
>25 millio forintba?! Aram ott van, vezerlojel ott van. Egy kapunyito motor
>ketszarnyu kapura 80ezer Ft, vezerlesevel. Kicsit valaki megint hazudik...
Mondjuk ha beragad a kapud (amit naponta 3-4* hasznalsz, akkor legfeljebb
anyazol, mig a fenysoromponal azert erre is figyelni kell, es egy
berendezes "katonai kivitele" parszorosaba kerul a hagyomanyosnak, de
viszont ha tizszereset vesszuk, meg akkor sem vagyunk 2 millional :-o
Biztos a rudak vannak specialis konnyufem otvozetbol (a nasa altal
kifejelsztve, es csak a teleshopban kaphatoak :-) )

> Felado :  [Hungary]
>vennem (pl. tap.korongos sotetito halo er valamit?)
Ennekem olyan van, ami az ablak felhuzasaval van beszoritva a kerebe felul
(a hatso ablakor nagyon ritkan hasznaljuk), alul meg tapadokorond, vagy
tepozar tartja.
A gyereknek szerintem boven eleg, bar neha igy is pampog, hogy a szemebe
sut a nap, (bar olyankor ha zsakot huznek a fejebe akkor is a szemebe sutne
:-) )

> Felado :  [Hungary]
>Ezert nem oldhatja fel egy autopalya lejarata vagy feljarata az
autopalyara
>kihelyezett tabla hatalyat: mert autopalyan nincs (mert nem lehet)
>utkeresztezodes ! :-)
>Most mar ertitek ? :-)
Es ha felhajtok az autopalyara Erdnel, akkor honnan tudhatom, hogy az
osztyapenkonal kitett 40-es tablat nem oldottak fel ?
Tehat lehet-e arra hivatkozni, hogy azert mentem 130-al, mert ahol en
felhajtottam ott nem volt korlatozas ?
Az eredeti kerdes szerintem erre vonatkozott.

A'kos
+ - V2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Fogash:
>ami most leginkabb szimpatikus, az a Suzuki SV650, SV1000
>(allitolag ilyen is van). Ha nincs, akkor TL1000, de csak
>felgazzal.

Van SV1000, es a TLS nagyszeru blokkjat orokolte. Ami jo,
az jo. Nekem TLR van, es nem egy durva gep! 900RR sokkal
komiszabb, GSX-R 1000 pedig egyszeruen hasznalhatatlan
mellette!

Dimitrji
+ - Anyuka autoja - Calibra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Eloszor is gratula az autohoz. Csak nem ezust szinu?

Koszonom! Nem ezust, hanem piros. Nekem feketeben
jobban tetszik, de nem feszitettem tovabb a hurt, elvegre
nem nekem kellett.

>Masodszor: orulj, hogy nem turbos es nem 4x4-es.

Orulok is. Igaz, nem olvastam bele forumokba, de a
2.0 igy is eleg hozza, a tobbi csak bonyolitja a dolgot.
Talan a 4x4 hasznos lenne, de ugy erzem, azt inkabb a
gyorsulas miatt tettek anno bele.

>Majd ird meg a tapasztalatokat vele kapcsolatban....

190cm magas vagyok, ennek ellenere nem okoz gondot
a ki- es beszallas. Na jo, talan a kiszallas... :-) A hatso
ablak baromi nagy, ezzel egyutt nem sokat latok rajta.
Remelem nem fog megrepedni...
Igazabol nem tudok mit irni, mert ugyanolyan, mint barmely
mas ketezres limuzin, csak alacsonyabb. 100km-t sem
mentem vele.

Dimitrij
+ - Felsorompo ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Talaltam egy cikket 1997-bol a feny es a felsorompok ararol.

http://www.agria.hu/hmhirlap/1997/0517/korlat.html

Udv Feri
+ - Re: utdij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta:
> Sziasztok!
> 
> Megy a vita az autopalyamatricakrol, bennem meg jott egy kerdojel.
> Kilyukadunk oda, hogy annyit fizessunk amennyit megyunk rajta, az pedig
> kapukat jelent. Mi is volt annak idejen a vadi uj kapuk leszerelesenek az
> indoka? Szvsz nagy bakloves volt, esetleg mi lehetett a magasabb erdek?
> 
> Dodo
> 
aha
+ - jo bo es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Mostmar en is kivancsi vagyok, hogy ha autopalyan seb. korlatozas van, de a
felhajtonal nincs szamunkra jelezve, az amit elotte ervenybe helyeztek,
akkor mi van? Konkretan ez erdekel!

Triznyaknak: 
Tudom mi az oktanszam es mit okoz hianya, meglete. Pont ezert irtam, hogy
felrevezet egy olyan reklam, ami azt igeri, hogy jobban megy tole a kocsi.
Mert attol az uzemanyagtol nagyobb lehet ugyan a motor teljesitmenye, de azt
nem az oktanszam novelese okozza, hanem mas! Pl okozhatja a "nyugat"-rol
vasarlas is, de ezen kivul csomo mas adalékkal lehet az uzemanyagok
kulombozo tulajdonsagait manipulalni. Vannak korroziogatlok, egesjavitok,
koromcsokkentok, stb, de ezekhez mar komoly szakember kell. En valszeg csak
rontanek rajta, ha otthon elkezdenek benzint kutyulni!
Azomban azt nem tudtam, hogy a Mol rosszabb benyat csinal és ad el nekunk,
mint a kulfoldrol szarmazok. Igaz sejteni sejtettem.:) Azt viszont tudom,
hogy nalunk keves kut vesz kulfoldrol naftat, legtobben csak a Moltol
vasarolnak es adjak tovabb. Ha tudsz nekem ajanlani pontosan olyan kutat,
amelyik kintrol hoz, annak a cimet szivesen elfogadom. 
Kozel hozzank van egy Avanti is, de a regi Ladanak nem hasznalt, csorgott
tole. Azota mas kocsim van, de nem szivesen jarok oda.

Ferenc vasutas beszamoloja elegge megdobbentett, de sajnos mas vasutas
ismerostol is hasonlokat hallok. Nem tul rozsas a helyzetunk. :(

Calvernak.
Reklamokhoz visszaterve nem hagyom magam becsapni es kihasznalni, pedig
mindig megprobalja valaki. De a Suzuki reklamtol mar herotom van! (Van meg
mastol is) Majus 1-en egyszeruen nem lehetett radiot hallgatni, mert tobb
adon is allandoan ezeket sugaroztak. Dög unalmas lenne egesz nap ezt
hallgatni, ezert inkabb nem teszem. Igy viszont meg vagyok fosztva a
szamomra esetleg erdekes informacioktol. Tehat esetemben figyelemfelkeltes
helyett, pont az ellenkezo hatast erik el a tul sok es rossz reklamokkal!
Gondolom ezzel nem is vagyok egyedul.
Nem azt mondtam, hogy ne legyen reklam, csak nem mindegy milyen es mennyi!
Ne az legyen, hogy a reklamokat idonkent musorral szakitjak meg!
Minnel inkabb ram akarjak tukmalni a pl a Suzukit autot, annal inkabb
utalom. De a Suzuki gyart motorkerekparokat is meghozza meglehetosen jo
minosegben, de errol szolo reklamot itthon nem igazan latni! Pedig hamarabb
lesz Suzuki motorom, mint kocsim abban biztos vagyok.
Az mas kerdes, hogy valakinek gagyira van csak penze, de hogy arra legyen
szuksege?! Ezt ugye nem gondolod komolyan.
Es a "hazug" reklamokat/reklamozokat azert nem buntetik meg, mert a legtobb
ilyen. Raadasul a buntetes merteke nalunk tul kicsi ahhoz, hogy visszatarto
ereje legyen. Milliokat kaszal par ezer v. szazerer buntetesert. Siman
megeri miert ne csinalna? Csak engem duhit, es sok mas embert is.
Ha muszaki cikkrol vagy egyeb nagyobb terjedelmu dolog vasarlasrol van szo,
akkor egyaltalan nem tudnak reklamokkal befolyasolni. (hal' istennek) Inkabb
utana jarok magam, hogy mit kapok a penzemert es az nekem megeri-e vagy nem.
De sort se a reklmamok miatt veszek, hanem mert szomjas vagyok es a korabban
felsorolt sorfelek nekem izlenek. 
Abban viszont egyetértek veled, hogy ez igy egy sz@r vilag!
Aminek szerencsere vannak meg jo oldalai!

Üdv, 
Jockey
+ - teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Kerdezni szeretnek toletek valamit a teligumi hasznalataval kapcsolatban.
Itt ( Kanizsan ) vajdasag/szerbia vagy mittudomen hol elek mar, kitalaltak
most 1 olyat hogy az iden mar kotelezo lesz a teligumi hasznalata. Mivelhogy
ez errefele 1 eleg ismeretlen szokas, igyhat nem is tudjuk hogy ez mennyiben
fog nekunk kerulni. Magyarorszagon kotelezo-e ? Gondolom igen, de kell-e
mind a 4 kerekre ?
Majd utanna nyomozok hogy itt kell-e mind a 4 kerekre es megirom Nektek.
Egyenlore csak eltero infok vannak. Senki nem tudja biztosan, csak
okoskodunk.
Emiatt vennek hasznalt, de jo allapotban levo felniket az astramra,
14-eseket. Mennyibe kerulhetnek ? Bontoban nezzem meg ?
Minden jot nektek !
---
Karacsonyi Jozsef
astra caravan 1.6i 16v
+ - Re: Veteran (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jelen szemelyem annak tartom ket jarmuvem osszeletkora 74 ev :-)))
Nezzetek meg egy Fiat Dino Spidert vagy egy Porsche 356A Speedster-t hat nem cs
odalatos a mai autokhoz kepest.

Üdv
Fiat127

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 75.44-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Pickup (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Hetvegen lattam az rtlklubon az autos musornak nevezett formedvenyt, de
errol mar volt szo. Bemutattak benne a Mazda B2500/Ford Ranger-t, valamelyik
regebbi ujsagban osszehasonlitottak meg 3 masik pickuppal is. En eleg sokat
vezettem a Toyota Hilux-t es a fennt emlitett tipust . Az ujsagok
semmitmondoan teszteltek oket, ami szamomra lenyeges volt sehol sem hangzott
el.
Mindketto bivalyeros, telen ugy rangattam ki az arokbol az autokat, szinte
eszre sem vettem a +terhelest. Viszont amikor sajat maguk kerultek bajba!!!
A hatsokerek hajtas semmit sem er - mivel hatul nincs suly. Ergo ha eccer
elasod az elejet, johet a traktor (ilyenben is volt reszem!). Ezeknek a
gepeknek a hatso futomuvuk teherautosan kemeny, az kellemes utazasi
komfortot a tul lagyra hangolt elso rugozas biztositja. A toyota ebben
alulmarad, mert  ha pl kanyarban fekezel, olyan erzesed van mintha letenne
az elso lampat a foldre. A Mazda/Ford sokkal jobb sulyelosztasu mint a
Toyota: nagyobb sebesseggel belerongyolsz a kanyarba, a tolota elemeli a
kereket, es nem tudod biztonsagosan iven tartani az autot (Forszirozott
hasznalat!!!) Megpakoltan is a toyota hatulja labilisabbnak tunik - jobban
tancol az uton, erzekenyebb az oldalszelre. Terepen meg ne varjon senki sem
csodat toluk. Nagy a tengelytav, hamar felul az alja, a toyotanal eloszor a
kipufogot teped le a valto elott. A Mazdanal tehervselo elem, a kuszob akad
fenn eloszor.
Belul: Az ulesek ergonomiaja peldas, muszerfaluk lepusztitott szemelyautos.
De! A Toyotaban minde kezreall. A Mazda ablakmozgato gombjai csak kitekert
konyokkel erhetok el, sose talalod el, ha le nem nezel, Az also sorban levo
kezeloszervek nincsenek megvilagitva, este ugy kell kitapogatni oket (pl mar
megtanultam hogy jobbrol a negyedik kapcsolja ki a 4WD-t, bezzeg a muszerfal
vilagitasszabalyzo gomb: az vilagit!) A Toyota valtoja szemelyautos jellegu,
kellemes, a mazdaet haaat meg kell szokni, furcsak a kapcsolasi utak,
hosszok. Hatul hoszabb tavon inkabb a mazdat valasztanam: nagyobb a hely es
nem raz annyira, komfortosabb. A Toyotaba viszont konyebb beszallni mert
joval nagyobb a hatso ajtaja.
Csomagter: hat az nincs. Beul a csalad, mar nem tudom hova rakni az
aktataskamat. Plato: nem ertem miert nem tesznek valamit a fenyezett
feluletre: Beleteszel valami cuccot, 100km utazas utan ossze van karcolva az
egesz. Sot csomag-rogzitesre alkalmas pockok sincsenek benne.
Motor: Mindketto viszonylag jol megy, talan jobban is mint egy ATLAGOS
szemelyauto. Kb ugyanolyan erosnek tunik mindketto es a gyorsulasban sincs
lenyeges kulonbseg. A toyota vege 160km/h a mazdae 150km/h. Ami viszont
mellbevagott: Ha megszakitom a toyotat (Vegyes hasznalat!!!) elmegy 10-11l
gazolajjal, a mazda ugyanezt bekes hasznalat mellett 13-15l-rel.
Esztetikarol nem irok semmit azt dontse el mindenki maga (nekem a mazda
kulsore jobban teccik.)
stb...stb...stb

Udv:
P.Istvan
Honda Accord
+ - Re: autopalya Rakinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek!  (kiveve Azok akik eddig is ertettek!)

A jogositvany megszerzesenek alapfeltetele a 8altalanos iskolai
vegzettseg!! Ez feltetelez egy nem tul magas logikai gondolkodo
kepesseget. A KRESZ ilyen tudast feltetelezve magyarazza, irja le a
szabalyokat. Ha minden lehetoseget, tilalmat, nyakatekert
belemagyarazast szoszerint taglalna, PARAGRAFUSOKBA foglalna, akkor
ebben az orszagban SENKINEK sem lenne jogositvanya. Olyan hosszu lenne
a KRESZ, hogy ember nem erne elete soran a vegere! Valoszinuleg a mai
napig, el sem keszult volna.
----
Rakinak!  (meg Azoknak akik nem ertik!)
>> 2.1. Autopalyanak csak osztottpalyas ut jelolheto ki , amely 
>> megfelel a kovetkezo felteteleknek: d) azonos szintben mas ut nem 
>> keresztezi,

> Nem gyoztel meg! Egyreszt a fenti idezet nem azt tartalmazza, hogy 
> nincs rajta a KRESZ szerinti utkeresztezodes meg csak nem is azt, 
> hogy nincs rajta utkeresztezodest, hanem azt, hogy mas ut nem 
> keresztezi. Ezzel az erovel a T utkeresztezodes sem utkeresztezodes a
>  te ertelmezesedben, mert az egyik utat nem keresztezi a masik ut, 
> hiszen a keresztezes az, ha at is megy rajta. (de ez csak az egyik 
> problemam) Tehat az a bajom, hogy nem az van a torvenyben, hogy az 
> autopalyan nincs (KRESZ) utkeresztezodes, hanem az, hogy az 
> autopalyat nem keresztezi mas ut. Szerintem ez nem ugyanaz!
----------------
ALAPFELTETEL: AUTOPALYAN NINCS SZINTBELI UTKERESZTEZODES!!!!!!
Ez gondolom vilagos. Tehat ami abba "betorkollik", vagy "elagazik"
az NEM UTKERESZTEZODES!!! Azert tettem idezojelek koze, mert az
autopalyan NINCS elagazas es betorkolas sem! A le es felhajto az
autopalya RESZE, azaz annak egy-egy SAVJA. A lehajto az 'autopalyavege'
tablaig autopalya, a felhajto az 'autopalyakezdete' tablatol autopalya.
A lehajton elhelyezett 'autopalyavege' tabla utani utszakasz mar nem
autopalya, tehat ott mar lehet utkeresztezodes. A felhajton ugyanez
forditva ervenyes.
Mindebbol VILAGOSAN kovetkezik hogy autopalyan nem csak a jogszabaly
szerint, de FIZIKAILAG SINCS SZINTBELI UTKERESZTEZODES. Akar T, akar Y,
akar barmilyen formaban sem!
--

> De hogy a gyakorlati oldalrol is megtamogassam a dolgot, tegyuk fel,
>  hogy egy autopalya felhajto elott kiraknak egy 80-as 
> sebessegkorlatozast. A felhajto utan nem ismetlik meg ( a te 
> ertelmezesed szerint jogosan ). Honnan tudhatna az autopalyara 
> felhajto, akinek csak az autopalya tabla van kirakva, hogy 80-nal 
> kellene mennie? :-O
------------
Megegyszer leirom! Ha az adott autopalya szakaszon valamilyen tilalom
van ervenyben, azt a
           .......... FELHAJTORA IS KITESZIK!!! ..........

Ennek nem kell benne lennie a KRESZ-ben eleg ha az utkezelo tudja.
--
> Tudom, hogy amikor egy nem jogasz ertelmez egy torvenyt, akkor
> lehet,. hogy egesz suletlenseg jon ki, tehat csak az esszeruseg
> hataran belul fogok ragaszkodni az igazamhoz, de addig nagyon :-)) 
> raki
------------
Remelem sikerult erhetove tennem a "problemat", bar magam sem vagyok 
kozlekedesi szakjogasz. Nem tudom szamodra mi az esszeruseg hatara, 
szerintem mar tul vagy rajta. ( nem kotozkodes!)
Ha ilyen modon volna a KRESZ-ben minden leirva, magyarazva, azaz 
"szajbaragva" (mint a bevezetoben is jeleztem) soha nem ernenk a vegere.

Udv,   Triznyak
+ - Re: "fatoku furgonos" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Es amugy mit szoltok a csutortokhoz?Valami fatoku furgonos atrepult
> az M7-n a szembejovok koze, .........

> Udv KZG
------
  A muszaki szakvelemeny szerint a balesetet MUSZAKIHIBA okozta!!!!!
Elsokerek durrrrdefekt.

Udv,   Triznyak
+ - Autopalya Gumonak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nincs _szintbeli_ utkeresztezodes, ezt eddig is tudtuk... Ettol meg 
> keresztezhetik mas utak (alatta/felette), es szerintem a 
> felhajtora/lehajtora mar raillik az utkeresztezodes leirasa.

> Gumo
-------
Ha a keresztezodes nem szintbeli akkor nincs FORGALMIKAPCSOLAT a ket ut
kozott, tehat nem utkersztezodes! A tobbirol "autopalya Rakinak" targyu
cikkben olvashatsz!

Udv,   Triznyak
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1820 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Calver:
>>>>heineken? coca cola? barmelyik auto? mozifilm? wcpapir?

> Stellat szeretem, vagy Amstel Book, illetve a Szlovák Arany Fácán!

Bizony, finomak! :-)). Ha sikerul szerezni, kostold meg a cseh Red
Drak voros sort, nagyon jo. (Nem mintha az ir voros rosszabb lenne,
viszont 2xannyiba kerul.)

 Yff
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1820 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>> ha 20 millat kifizetek egy kocsiert akkor az legyen jo :)
>>Tulajdonkeppen teljesen egyetertek.- Inkabb arra celoztam, hogy akinek
>>20-30 millios kocsira telik, annak tobb is van, vagy berel addig, amig
> Ez nyugatabbra ugy nez ki, hogy addig a szerviz ad ingyen (pontosabban az
> arban benne ven :-) ) csereautot.

Nemcsak nyugatabbra, letezik Mo-n is, viszont teljesen az adott
kereskedotol fugg. Nekem vagy 2 eve a Suzukim 3 eves lett, szerviz,
muszaki, zoldkartya, etc., egesz napos program. Szo nelkul adtak
cserekocsit. Egy masik szervizelesnel dolgoztam, erte jottek a
munkahelyemre, visszahoztak.
Mazdaval meg alapbol jar az igyenes, egesz Europara
kiterjedo assistance, amig hozzajuk hordom szervizelni (de max. 10
eves koraig), abban ez (is) benne van.

 Yff
+ - Re: Veteran (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit,

A AUTO 1821-ban irta :
>Sziasztok autosok! Van koztetek olyan emberke, aki a regebbi kocsikra
>eskuszik? PTR

Van!

scsllat


HIXEditor 1.15beta8
+ - RE: ***>>> Fogash #1821 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Raadasul itt nem ez az elso es nem is a masodik
* halalos baleset. Mennyi ver
* kell meg ezeknek, hogy elkoltsek azt a 25 millat?

nezd, hulyeseg ellen nincs orvossag...
ha valaki at akar menni, az at is fog!
en evekkel ezelott sajat szemuleg lattam, ahogy a Vecsesrol Gyal
fele meno ut leeresztett felkaru fenysorompojat (termeszetesen
piros lampanal) kikerulo Zsigulit a kb 150 m-re levo hid ala
gyurte be a vonat... :-((
kulon mutatvany ott bemaszni a sinre (leeresztett felsorompo
mellett), de a fazonnak sikerult... :-((( (eredmeny: negy halott)
a siofoki atjaro is jol belathato (400 m), csak meg kellett volna
allni es korulnezni...
udv
Palaci

ps: a kuttelke-s cimemet spamok miatt megszuntettem
+ - utkeresztezodes autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Gumo kolleganak van nemi gondja.

Tisztelt Gumo !
Nem all modomban kulon Neked jogertelmezesi orakat tartanom, de
most az egyszer meg megprobalom picit reszletesebben is elmagyarazni
a valaszokat.
Ha igy sem fogunk egyeterteni, az csak azt jelenti majd, hogy a szolas es
velemenynyilvanitasi szabadsagoddal elve, fenntartasz magadnak egy masik
velemenyt, ami nem baj es nem is torvenytelen.
Problemat esetleg majd akkor okoz, ha a Te jogertelmezesed szerint vezeted
autodat es a rendorseggel kerulsz ellentmodasba szabalysertesek okan,
vagy - ne adj isten - baleset reszese leszel es a kozlekedesi ugyesz , majd
biro
megsem ugy ertelmezi a jogszabalyokat, mint Te.
Ezek utan nezzuk a konkret problemadat:

>En ugyan nem vagyok jogasz, de szurja a szememet az ellentmondas.
>> 2.1. Autopalyanak csak osztottpalyas ut jelolheto ki, amely megfelel a
>> kovetkezo felteteleknek:
>>c) a kulonszintu utkeresztezodeseinel gyorsito-, illetoleg lassitosav van,
>Ezek szerint vannak utkeresztezodesei, csak azok kulonszintuek.
Nem, nincsnek !!!
Itt Te osszemosol ket kulon jogszabalyt !!!
Az 1988. evi I. tv. -t a kozuti kozlekedesrol (ez nem a KRESZ !!!),
es a KRESZ-t (1/1975. (II. 5.) KPM-BM egyuttes rendelet a kozuti
kozlekedes szabalyairol).
Hivatalosan egyebkent a KRESZ szo sem letezik mar.
Ez egy nagyon regi elnevezese a kozlekedes szabalyainak.
Ugy tudom igy szolt eredetileg (egy olyan tarsadalmi rendszerben,
mely ma mar tortenelem):
Kozlekedes REndeszeti SZabalyok

Amire Te az elobb utaltal, az egy nyelvtani meghatarozas
az 1988-as I. tv.-bol, miszerint az autopalya kulonszintu
utkeresztezodeseinel gyorsito es lassito savoknak kell lenni !!!
Megegyszer leirom: itt nem jogi ertelemben (nem KRESZ ertelemben)
van szo utkeresztezodesrol, hanem nyelvtanilag.
Megpedig azert, hogy a lassito es gyorsito sav megepitesi
kotelezettseget tudjak mihez kotni a jogszabalyban !!!

Mert a jogi ertelemben vett, klasszikus meghatarozasa az utkeresztezodesnek
a KRESZ-ben van, es annak egyik legfontosabb eleme:
"azonos szintbeni utak keresztezodese stb."
Azok az utak, amik nem azonos szintben keresztezik stb. egymast,
nem hoznak letre utkeresztezodest !!!

>> Gondolom, most mar minden vilagos ! :-)
>> Tehat: autopalyan nincs utkeresztezodes !!! :-)
>Nincs _szintbeli_ utkeresztezodes, ezt eddig is tudtuk...
>Ettol meg keresztezhetik mas utak (alatta/felette),
Igen, de mint elobb irtam, ezek a nem szintbeli "utkeresztezodesek"
jogilag (a KRESZ szerint) nem utkeresztezodesek !

>es szerintem a felhajtora/lehajtora mar raillik az utkeresztezodes leirasa.
Sajnalom, de ismet tevedsz.
A lehajto vagy felhajto ag nem onallo ut (bar Te annak gondolod), hanem
az autopalya szerves reszei, olyanok mint a leallosav stb.
Egyes elnevezesekben igy is hivjak azokat: felhajto sav, lehajto sav.

>Csak tiszta kepzavar, hogy utkeresztezodeskent nem az van definialva
>a KRESZ-ben, ami tenyleg keresztezi az utat
Szerintem ezt csak Te nem erted, vagy rossz KRESZ oktatod volt.
Mert (ezek szerint) elfelejtettek Neked oktatni, hogy az utkeresztezodesnek
az alaprajzi teruleten belul kell pl. elsobbseget adni, ha egy
"Elsobbsegadas
kotelezo" tablaval mentel szemben.
Mi az utkeresztezodes alaprajzi terulete ?
Minden keresztezo, egymasba torkollo, egymasbol elagazo utnak a
metszespontjait meg kell gondolatban (vagy papiron lerajzolva) hosszabbitani
ugy, hogy negyzet vagy teglalap alakzatot adjanak ki. Ez nem nehez egy
klasszikus kereszt alaku utkeresztezodesnel, vagy egy "T" alaku
utkeresztezodes eseteben.
Egyeseknek mar nehezebb egy "Y" alaku utkeresztezodesben.
Altalaban ilyenkor jonnek az igazsagugyi muszaki(kozlekedesi) szakertok.

Remelem segitettem nehany homalyt eloszlatni.
Ne haragudj, de ennel reszletesbb magyarazatra nincs most lehetosegem.

Jo utat !

Gabor
+ - utkeresztezodes autpalyan 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

"Raki"-nak is gondjai vannak az aupalyas utkeresztezodessel stb.

Tisztelt Raki  !

Gumo reszere mar valaszoltam ezen a listan, aki szinte pontosan 
ugyanolyan kerdeseket tett fel, mint Te.

Nem kell elfogadni, amit a valaszomban irtam.
Esetleges problemam nem nekem lesz a jogszabalyok 
felreertelmezesebol.

De ha egy kozlekedesi ugyesz vadat emel majd egyszer 
ellened, nyugodtan irj e-mail-t, szamithatsz a segitsegemre.

Mese a belatasi kepessegrol:
Tortent pedig, hogy epitkeztem.
A komuvesen volt minden percben az egyik szemem, mert az a biztos.
Szerintem hol sok, hol keves cementet, sodert, vizet, homokot stb. 
tett a betonba. a malterbe stb.
Masodik nap ultimatumot kaptam: vagy en megyek el onnan, vagy o.
Ekkor jottem ra, hogy azok az epitkezesi ismeretek, amiket gyerekkoromban 
szedtem ossze a jardabetonozasnal, meg a szomszed garazsanak epitesenel, 
nem elegendoek egy komuvessel folytatott szakmai vitaban.
Igy rabiztam az epitkezest, es eros gyomorosszeszorulasom volt vegig.
A haz azonban (kipp-kopp) meg rendithetetlenul all. :-)

Jo utat !

Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS