Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 270
Copyright (C) HIX
1999-01-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 megugrik a fogyasztas... (mind)  5 sor     (cikkei)
2 olajnyomas melegen (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Szegeny SKODA (mind)  75 sor     (cikkei)
4 MOSZKVICS (mind)  22 sor     (cikkei)
5 olajnyomas nincs (mind)  19 sor     (cikkei)
6 levegoszuro (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Trabi katalizator (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Wartburg alkatresz (mind)  1 sor     (cikkei)
9 Trabant lengokar es futes (mind)  20 sor     (cikkei)
10 vizhomero + uzemanyagszint mero (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Utvonaltervre. :) (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Olajnyomas (mind)  1 sor     (cikkei)
13 Trabant futes (mind)  6 sor     (cikkei)
14 turbofeltolto (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Lancer 1.6 kombi (mind)  64 sor     (cikkei)
16 Re: feher szamlap (mind)  18 sor     (cikkei)
17 virsli (mind)  16 sor     (cikkei)
18 hirdetes (mind)  46 sor     (cikkei)
19 Trabi futes (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Fagyallo szelvedomoso (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Kimilyet? Re: *** HIX AUTO *** #269 (mind)  40 sor     (cikkei)
22 Aleko (mind)  60 sor     (cikkei)
23 Tipushiba gyujtemeny (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Re:Kecso (mind)  18 sor     (cikkei)
25 re:divat (mind)  9 sor     (cikkei)
26 Fw: autosors (mind)  25 sor     (cikkei)
27 traffipax a lampakban (Bp.) (mind)  10 sor     (cikkei)
28 50 index, olajnyomas (mind)  12 sor     (cikkei)
29 valaszok (mind)  69 sor     (cikkei)
30 Re: Moszkvics (mind)  12 sor     (cikkei)
31 nyomasmero (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - megugrik a fogyasztas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A tultoltott olaj hihetetlen igenybevetele a motornak !

Pardon? 
Kifejtened konkretan?
Udv: Po:li
+ - olajnyomas melegen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

allo helyzetben az olaj nyomas lent van a normal jelzes legaljan a kritikus
hataran, epp a beka feneke folott. Ha nyomom a gazt akkor felmegy kb.
2/3-ig. Inditaskor, hideg motornal fent van 2/3-nal, de mikor bemelegszik a
motor, alapjaratban, lemegy. 

En most szivtam a Renault 5-el szorol szora ugyanigy. A hibat az okozta, hogy a
z 
ac pumpa membranjanak a kozepenel a benzin atszivargott es felhigitotta a motor
olajat.
Milyen a tapintasa az olajnak? Sikamlos, vagy viz szeru?
Cseppents a motorban levo olajbol egy keveset egy talcara, melle referenciakent
uj motorolajat. Tarts egy ego gyufat az "uj motorolaj" csoppbe: Lassan fellango
l, amikor
kiveszed, azonnal elalszik. Ha benzines az olaj, akkor nem alszik el azonnal, h
anem 
lobban meg parat keken...
Udv: Po:li
+ - Szegeny SKODA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Annyi csúnya dolgot írtatok össze szegény Skodáról, hogy ez már írásra
sarkallottt.
Ilyeneket pl., hogy hangos, instabil, búgócsiga, lassú stb. de hát ennek
csak a fele igaz.

Én már a 2,5-ik Skodámat nyúzom - 105-ös után 120-ast- de ezen kívül még
igen sokféle típust vezettem a Trabanttól a Volgán át a VW Ventó 1.9TDI-ig
(Ladát is), hogy csak a szgk.-kat említsem. Azért a 2,5-iket, mert ezt a
120-ast úgy összetörtem, de úgy, hogy az egész elejét újjá kellett építeni. 

Most nézzük "sorjában ".:

>Hangos....
Ez nem hangos csak úgy tunik. Inkább olyan, mintha egy porszívóban ülnénk;
de ugye milyen érdekes, hogy a megannyi autótól eltéroen ez a különös hang
hátúlról jön!?

> ...90khz-nél rezonál + "búgócsiga"...
> ...rezgo kárpit... 
Na ne röhögtessetek mán. Az én két Skodám egyáltalán nem rezonál; csak a
kesztyutartó, meg a hátsó hamutartó- egy kicsit. De a kárpit egyáltalán nem.
Bezzeg a Ford Escort; meg lehet nézni (hallgatni), hogy mi jön onnan a
kalaptartó felol diszkrétnek nem mondható nyiszorgás formájában.
Szerintem nem a kocsiszekrény búg, legfeljebb csak felerosíti az
"ero"átvitel búgását. A 105-ösöm egyáltalán nem adta ezt a hangot, de a
120-as egész jól tudja utánozni a vidéki Ikarus járatok némelyikét;
tudjátok, amikor már jó kilométrrol halljuk az elottünk haladó busz lebego
búgását.

>...lassú...
...de biztos. Valaki megkérdojelezte az M3-as emelkedoinek leküzdését. A
120-as már nem lassul! Egész jól tartja a 80-90-et. Igaz padlógázzal. De ez
az ÉRZÉS: tudod, hogy egy millimétert sem engedhetsz vissza a gázból, mert
az emelkedo tetejéig oda a nehezen megszerzett sebesség.

> Instabil...
Á dehogy. Egy kicsit túlkormányzott és ezáltal igen barátságos. Jól beleül a
kanyarba. Nem benntartani kell, hanem kivenni. Tök kafa. De azt is hamar meg
lehet érezni, hogy mán nem akar az úton maradni. Olyan ez kb, mintha le
akarná radírozni a hátsó abroncsokat. 

>...könnyu az eleje...
...de biztonságos; az egész eleje egy gyurodési zóna. 
Mondjatok még egy autót, amelyikben ennyire élethuen tudták szimulálni a
repülovezetést. Igaz, hogy itt is csak az oldalkormány kezeléséig jutottak,
de ez is nagy eredmény. Gondoljátok el milyen JÓ ÉRZÉS autópályán "pöffös"
oldalszélben fél méteres kilengéssel pályán tartani a gépet. Ilyen lehet
repülot vezetni...

És akkor már arról nem is szólnék, hogy 6000-pénzért komplett
féltengelycsere csapágyastól, házastól munkadíjastól. (bontott). 

Szóval szerintem ez a SKODA-FEELING. Mer' melyik autóban lehetünk egyszerre
porszívóban, buszon  és repülon...ide kell a vezetés technika... ugye ugye.


U.i.: a Ladásoktól csak a rendorkanyarokat irígylem - de azt nagyon. 










Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Attila Szász
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - MOSZKVICS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia

>Minden kifejezett iranyban-tartasi kiserletre ritmikus
>visszarugasokkal
>Barmilyen velemeny vagy tapasztalat?

Szeintem befeszül az egyik féltengely kardán keresztje - vagy az ennek
megfelelo alkatrész. Foleg ha csak kanyar közben érzed, netán enyhe
moraj/ropogás is van.







Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Attila Szász
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - olajnyomas nincs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

>hideg motornal fent van 2/3-nal, de mikor bemelegszik a 
>motor, alapjaratban, lemegy...

Eloszor probald meg az olajszurot kicserelni. Lehet, hogy csak ez van mar
tulterhelve.






Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Attila Szász
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - levegoszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csaba

>Mi a velemenyetek , tapasztalatotok a sport-levego:szu:ro:ro:l!
>,ha egy normal levegoszuro levego atereszto: kepessege 60%
A szuro tul.kepp. aramlastanilag ellenallaskent szerepel. A szurokepesseg
fugg a szurokozeg ateresztokepessegetol, es feluletetol - adott terfogataram
mellett. A szuro bemenete es kimenete kozott pedig az ellenallas merteketol
fuggo nyomaseses van. Emlekeim szerint (muvelettan - szures) a nyomaseses
megfelelo csokkentesehez akkora szurofelulet kellene, hogy nem ferne be a
motorterbe.
A sport levegoszuro az milyen? 







Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Attila Szász
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Trabi katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kapott papam egy ajanlatot a Koporc Fluid-Kat cegtol katalizator beepitesre
Trabiba. katalizator 5000, beszereles 2000, zodkartya 1500 HUF
1 ev vagy 100ekm garancia.
Sulyadoval evente 4000 penzt lehet igy sporolni, tehat 2 ev alatt terul meg.
Allitolag 2-6% fogyasztascsokkenes es nemi futes javulas jar vele.

Van-e valakinek tapasztalata ilyennel, vagy mas katival?
Koszi
+ - Wartburg alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy nagy rakas Wartburg alkatresz elado!
+ - Trabant lengokar es futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles

Sziasztok autosok.
>Nalam a sz.gep
>tapventillátoros megoldas mukodik, a futeselosztora van raerositve.
A tapventillator ele 12V- os futoszalat kene behelyezni igy jobban
melegitene.
>a jobb hatso keresztlengokarom (trabant 601 regi). Hol
Zsita Kft. XI. Boglarka u. 10.
Tel: 269-29-86
VII. Wesselenyi u. 43. ( korutnal )
Tel: 322-21-20
VIII. Vajda Peter u. 10.
Tel: 201-04-86

Sziasztok. Frigyes



+ - vizhomero + uzemanyagszint mero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Ford Escortomban (87-es) mindket muszert lattam
belulrol. Egy par centis hasabra van ellenallas huzal
tekerve. A hasab egyik vege megtamasztva, mig a masik
vege a mutatonak feszul neki. Az atfolyo aram melegiti a 
hasabot, ami a hotagulas folytan kiteriti a muszert. 
A ket muszerem teljesen egyforma.
Zsenialisan egyszeru, orokeletu mechanika.
(szakszerubben is le tudom irni, csak akkor 5 oldal)

Hidegben (hideg muszerfal) mindket muszer kevesebbet 
mutat cca. 5-10 szazalekkal, mint nyaron, amikor rotyog
a muszerfal.
Tehat csak annyit, hogy a mutatott erteket a kornyezeti
homerseklet befolyasolja (nalam)
--
Meszaros Geza (47)
+ - Utvonaltervre. :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Nos en tobbszor mentem az 50-es uton Kecskemetre, tapasztalat, hogy
gyakran van trafipax, szoval max 88. :) Fogyasztasban mindenkepp
megeri...:) M5-on tavaly nem mertek soha kilonegyven, fogyasztas 9
liter.... Szoval ha a penz a donto, akkor 50-es.

SzaboZe
+ - Olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olajszint rendben van? :)
+ - Trabant futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy ismerosom a  trabant kombi futeset ugy tunnigolta fel, hogy a kaszni
hataba a rendszamtabla mogott kb. 5-10 lyukat furt, ezaltal menetkozben a
levego nem csak bejott, amig a nyomasviszonyok kiegyenlitodtek, hanem hatul
szepen kiszellozott, igy a meleg levego hatra tudott aramlani.

Koronczay
+ - turbofeltolto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok,

egy turbofeltoltovel kapcsolatos kerdesem lenne.
Az normalis dolog, hogy csak kb. 1/3-ad gaznal indul el a turbo?
Ugy tudom, az osszes kipufogogaz atmegy a turbon, akkor mi van ha nem nyomom
a gazt 1/3 fole. Lefogja a motort? Vagy egyszercsak a nyomas atlep egy
kritikus erteket, ami elinditja a turbot?
Az auto VW Golf II. GTD.

Kosz,
			Koli
+ - Lancer 1.6 kombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy tunik, par heten belul  megveszem aze gyik kolegam Mitsubishi Lancer
kombijat.  A kocsi 3 eves, 60 ezret futott.  Viszont  az  elado  szerint
(meg  a  tegnapi  szervizes  atvizsgalas  szerint is) teljesen ujra lett
fenyezve es  kicsit  vastagabb  rajta  a  gitt,  mint gyarilag indokolt.
Vagyis  nagyobbat  bukott  valamikor,  mint  amirol a jelenlegi tulajt a
vetelkor  tajekoztattak.   Valoszinunek   tartom,   hogy  a  kocsit  meg
Nemetorszagban osszetortek eleg alaposan,  valaki  az  ottani  bontoban,
vagy  haszanlt  kereskedonel  megvette,  behozta, kijavitotta es eladta.
Igazabol ami elter:  a  tetokarpit  nem  gyari  (de  szebb), a radio nem
olyan, amit bele szoktak tenni mitsuek, es a kipufogo  nem  gyari.   Par
muanyag  alkatresz  hianyzik (ezek baromi dragak, igy lehet, hogy en sem
potolom oket, mert csupan  szepseghiba,  hacsak nem kapok bontoban, vagy
utangyartottat, max negyedaron).  Ezzel egyutt is megeri  nekem  azt  az
arat, amit ker erte a srac.  Viszont van par hianyossag, illetve kerdes,
ami felmerult bennem:

1:  az immobilizerhez csak  az  egyik  kis  kutyu  van meg, amit a kulcs
melle kell tenni, es csak egy kulcs.  Ez is a bonto  eredetet  tamasztja
ala.   A  problemam:  egyreszt nem tudom, kinel van a masik, masreszt mi
van, ha bedoglik ez az  egy?  Elvileg ugyan lehet veluk kezdeni valamit,
de  az  az  egy  riasztos,  akitol  erdeklodni  tudtam  ,csak  Cobrakkal
foglalkozik es nem is tudott mondani semmit errol:   a  "kulcs"  egy  kb
30x10x5mm-es  muanyag  "rud" a felirat rajta:TEC-TUS.  Ha valaki esetleg
tudna ilyenrol  valahol  (valoszinuleg  a  nemeteknel  ismertebb, mert a
mizsu szervizes szerint az immokat nem a gyarban, hanem a forgalombahozo
orszagban szerelik a kocsikba.  Az inditokulcsbol  meg  probalt  a  srac
masoltatni,  de  nem  mukodik.   Lehet,  hogy  ezeknel  amr az anyag sem
mindegy?

2:  mibol lehet  megallapitani,  roncsolasmentesen,  hogy  a legzsakok a
helyukon vannak-e es uzemkepesek.  A  fedelzeti  elektronika  inditaskor
latszolag csekkeli es nem is jelez vissza, de nem tudom, van-e mod ennek
kikotesere,  vagy  machinalasara.   Ha  ugyanis a kocsi tenyleg alaposan
ossze volt torve  (bar  ennek  nyoma  nem  latszik  igazan sehol), akkor
elvileg a zsakoknak is mukodnie kellett volna.  Azt nem hiszem, hogy  az
eldurrant zsakokat potolnak egy feljavitasnal, mert gondolom eleg dragak
(sajna ezeket nem kerdeztem meg tegnap a szervizben).
Megjegyzem:   ugy  tunik,  a  feltetelezett  tores borulasbol adodott, a
motorterben ugyanis gyari a festes,  ott  nem latszik javitas nyoma.  Az
orra tehat valoszinuleg egyben  volt,  viszont  a  radioantenna  muanyag
vezetojen es az egyik ajto ablakkereten vannak olyan nyomok, amibol arra
kovetkeztetunk:   a  bal  oldalara  dolhetett  a  jargany.   Lehet, hogy
ilyenkor nem durran ki a legzsak?
Egyebkent az osszes ajto, ablak zar, a szelvedo nem gyari,  a  tetoablak
teljesen oken mukodik es zar.  A futomuvet ket ellenorzes is hibatlannak
minositette.   A  jelenlegi tulaj jo haromnegyed eve hasznalja, nem azik
be, nem nyikorog, nem jonnek  elo rossz fenyezesre utalo "rugyek".  Csak
ugy erzi, atvertek es igy nem tetszik neki a kocsi.

3:  a klima helye benne van a gepben, csak nincs beszerelve.  Egy 1.6-os
116 loeros motor melle megeri-e berakatni?  Nem  arban  (ugy  semmikepp,
de  nagyon  kellemes dolog tud lenni nyaron egy klimatizalt auto), hanem
teljesitmenyben.  Nem tul kicsi neki egy ilyen motor?

Mivel  mar  jo  20  eve  nem  gyakorlom  a szakmamat (autoszerelo voltam
valaha), akkoriban a legzsak meg  egzotikum  vol, az immorol meg meg nem
is hallottunk), ezekrol a szerelekekrol a vliagon semmit nem tudok.

--
Sziasztok                                       SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Re: feher szamlap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

David kerdezte ), hogy hol lehet feher szamlapot kapni.

Nekem van egy kedves nyomdasz baratom, aki Neked (illetve barkinek) meg tudja 
csinalni.
A modszer egyszeru: ki kell kapni a tachometert, o beszkenneli, es ezek utan 
olyan szinure allitja, amilyenre kivanod. Egy ontapados foliara lesz felszitazv
a, es 
kesz is.

Maganban mondok cimet.

--
Udv: ***DJ Tiszy***
********************
Motto': Lufit fogtam, nem ereszt!
Angolosoknak: One tequila, two tequila, three tequila, floor.
+ - virsli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Feco irta:
>a 165 a gumi szelessege (155 a tipikus ' virsli ' ), 

Hajjaj, akkor mi a Suzukikon, Cinque- és Seicentokon (stb) lévő 145-ös? 
Cserkészkolbász? :-))))))))

Megjegyzem, a Citroen CV2 és társaik, tehát a Kacsák 125-ös (!) 
gumimérettel jöttek ki a gyárból évtizedeken keresztül!!

--
Udv: ***DJ Tiszy***
********************
Motto': Lufit fogtam, nem ereszt!
Angolosoknak: One tequila, two tequila, three tequila, floor.
+ - hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> THIS MESSAGE IS IN MIME FORMAT. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

--MS_Mac_OE_2999804854_366679_MIME_Part
Content-type: text/plain; charset="ISO-8859-1"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

----------
Szelvedo Javitas

Kavicsfelverodesek, repedesek javitasa,
futoszal javitas,
visszapillanto tukor es fenyszor=F3ouveg ragasztas,
rendszam gravirozas

Kovacs Istvan            Tel.: 06/309 342 142

Budapest XI. Budafoki ut - Hengermalom u. sarok,
                    (ARAL benzinkut)
--MS_Mac_OE_2999804854_366679_MIME_Part
Content-type: text/html; charset="ISO-8859-1"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> hirdetes</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=3D"#FFFFFF">
----------<BR>
<BLOCKQUOTE>Szelvedo Javitas<BR>
<FONT COLOR=3D"#0000FF"><BR>
</FONT>Kavicsfelverodesek, repedesek javitasa,<BR>
futoszal javitas,<BR>
visszapillanto tukor es fenyszor=F3ouveg ragasztas,<BR>
rendszam gravirozas<BR>
<FONT COLOR=3D"#0000FF"><BR>
</FONT>Kovacs Istvan<FONT COLOR=3D"#0000FF"> </FONT>    &=
nbsp;      Tel.: 06/309 342 142<BR>
<BR>
Budapest XI. Budafoki ut - Hengermalom u. sarok,<BR>
            &nb=
sp;       (ARAL benzinkut)</BLOCKQUOTE>
</BODY>
</HTML>

--MS_Mac_OE_2999804854_366679_MIME_Part--
+ - Trabi futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nekem van egy szomszedom akinek 601-ese volt regen es o azt mondta, hogy o egy 
rongyot dugott (hogy hogy rogzitette nem tudom, de ez szerintem reszletkerdes) 
a levego bevezeto csobe igy kevesebb hideg levego ment a motorba ergo melegebb 
levego jott ki belole. szerintem a ventillatoros megoldassal egyutt jo megoldas
 lehet. Megelozve a kerdeseket nem melegedett tul a trabi motorja. 
fontos: NYARON nem felejtsd el kivenni :) ....
üdv: 
						Feri
+ - Fagyallo szelvedomoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autosok!

Tudja-e valaki, hogy nehez-e otthon a subject-ben nevezett 
lottyot keverni. Erdemes-e, lehet-e kapni a hozzavalo(ka)t, 
megeri-e? Hogy kell csinalni? Valaszaitokat koszonom!

Mezga
+ - Kimilyet? Re: *** HIX AUTO *** #269 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>"Ki milyet vezetett mar..." megjegyzes hulyeseg?

> Nem hulyeseg, de mar volt ilyen regebben. Mi oreg rajak mar ugyis tudunk
> mindent :)))))))))

> Na jo.
Egye fene.

Trb 601. Jogsim meg nem volt, amikor o meg megvolt, igy csak nehany ezer
km-t tettem meg vele. Gyari trabantok kozott o volt a kiraly!

Wburg 1.3 Neha pokol ez az auto (meg megvan). 1990-es, garazsban tartott,
rohad , mint egy konzervdoboz es elegge uzembizonytalan. Ha eppen nincs
semmi baja (azert ilyen is van, csak mostanaban klimaxos lehet), akkor az o
szintjen kifejezetten kellemes, erosebb es takarekosabb, mint a keleti
tarsai. Fogyasztas 6 es 10 kozott barmi (a 6 mar tojasokon lepdelos effekt).
Ami nagyon szivesen elmegy, az a vizpumpa, 4. darabot fogyasztja (~110 e
km).

Passat '84 1.6 diesel. Hatalmas lomha gep. Fantasztikusan megbizhato (ceges
auto volt, a vegen kozel a felmillio kilometerhez), keveset fogyaszt, es
szaguld, mint egy kamion :-)

Octavia 1.6i SLX. Ez az uj, ez igen. Sokkal inkabb Passatos, mint Golfos
erzes. Nyero vetel! Fogyasztas 8-9 liter.

Amiket probaltam hosszabb-rovidebb tavon:

Astra A 1.6 (par ezer km, nem tetszik), Suzuki Sw. 4WD (laza talajon rulez),
Golf II 1.6d (jo gyenge, de kellemes), VW Transporter II, III (imadom az
ilyen nagy gepeket), Transit 2.5 D (szinten), Volvo 850 2.0 (gyenge, de
ezzel egyutt tripla wooow!), Omega 2.0 aut.(unalmas), Mondeo 1.6i (sokkal
jobb, mint vartam), Orion 1.6i, Sierra 2.0, BMW 520 (II).

Pillanatnyilag ezek junak az eszembe, a legkellemesebb emlekeim egyertelmuen
a Volvohoz fuznek, de a MOndeo es a Passat is nagyon jo volt (a Passat
kulonosen a korahoz kepest). Viszont az Octavianal nem kell jobb. Valahogy
en eleg 'Godzillas' vagyok: a meret a lenyeg!

ha
+ - Aleko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet.

> Egy napig kerestek a hibat, nem talaltak.
> Visszavittem, utkozben semmi baj. Kijottunk busszal, a kocsit az otthoniak
> elvittek az Aquincumi szerelohoz.
> Napokig kereste a bajt, elment vele Szentendrere, semmi. A vegen engem
> kerdezett, hogy mit tanacsolok, mert o meg igy nem jart.
> Valamelyikotok esetleg okosabb mindkettonknel.

Olvastad a Christine nevu konyvet? Lehet, hogy a kocsid nem szeret? :)

> udom, mi ez a cim, =E1llit=F3lag itt inernetes hirdet=E9seket lehet megjelent
et
> ni.=
>  Ha ez igaz, akkor a k=F6vetkez=F4 sz=F6veget k=E9rem a bar=E1tom nev=E9ben a
z
> Internete=

F4=3szetesen++F5<HTML><END> nem <BeGIN> tudtuk <EL>olvasni...

Na nezzuk csak, amiket vezettem meg amiket szereltem az ket kulon halmaz.
"Beszeljunk" azokol amiket szereltem es valami tapasztalatom van:
- VW Polo,Derby,Audi50 (1975-1981)
- BMW E30 (1982-1990) 318i
- VW Passat D (1980-1988)
- Opel Kadett C (197x-1980)
- Opel Kadett E (Diesel) (1984-1992)
- Ford Escort (1981-1990)
- Ford Sierra (1983-1987)
- Mercedes 115 (1968-1977)
- Opel Manta A (1972-1977)
- Nissan Stanza (1986-1988) (Station Wagon)

> Egyebkent barki barmit mond, megbizhato auto. Relativ olcso
> a fenntartasa. (csak ne rohadna)

Ez pontosan igy van.

> Segitseg! Tudnatok segiteni mi tevo legyek? Van egy 3.0l V6-os motorom amin
> allo helyzetben az olaj nyomas lent van a normal jelzes legaljan a kritikus
> hataran, epp a beka feneke folott. Ha nyomom a gazt akkor felmegy kb.
> 2/3-ig. Inditaskor, hideg motornal fent van 2/3-nal, de mikor bemelegszik a
> motor, alapjaratban, lemegy. Zaj nincs, a motor jol megy (egyenlore).
> Szerintem az olaj pumpa jo, a muszer is. Ha csapagy kopas, akkor melyik es
> hogy lehet leellenorizni? Es mit lehet, erdemes-e csinalni?

1 otlet: csereld le az olajat surubbre!
2. mibol gondolod, hogy az olajpumpa jo?
3. Az olajnyomasmero jo?

> Mi a velemenyetek , tapasztalatotok a sport-levego:szu:ro:ro:l!

Jok, altalaban. A teljesitmenynovekedest meg nem csak a csokkentett ellenallasu
k
segitsegevel, hanem bizonyos olajok, adalekok segitsegevel erik el, amit "csere
nel"
(l. tisztitas) kell altalaban egy spray-bol rajukfujni

udv,
            Zaruba Gergely
+ - Tipushiba gyujtemeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

Nagyjabol utolertem magam a regebbi szamok feldolgozasaval, igy majdnem
naprakesz a hix auto tipushiba gyujtemenye. Elerheto a kovetkezo cimen:

http://www.flexum.hu/hospnet/auto.htm

Van, ill. volt ket tukor is, de a www.tande.com/auto regota nincs frissítve,
www.auto.bdtf.hu pedig legalabbis tolem nem elerheto.

Aki tudja tukrozni, az batran vegye le az elso cimrol, csak egy darab HTM
file, ill.
ha szól nekem, akkor frissíteskor elkuldom emailban.

Bessenyi Zsolt
+ - Re:Kecso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csa Bela!

Az 50-es ugy tudom nagyon szar, terhelt, sok lassu teherdudu, es
tele van zsernyakkal. Viszont egy ugyes trukk- elore bocsatom meg
nem probaltam ki, egy ismeros mondta, es amikor mentunk az autopalyan
tenyleg nem lattam semmit - no szoval. Tekerj nyugodtan a palyan, aztan
ha jol emlexem a nevere ilacsnal van egy olyan kijarat, ahol NINCS KAPU !
Allitolag valami olyasmi az ok, hogy bizonyos tavolsagon belul van a 
telepules, es nem epithettek kaput. Kb a palya felenel van. Pontos
telepules nevet azert nem tudok, mert nincs terkepem, es En amugy is
az 51-esen jarok, de a terkepen latszik hogy szinte a palya mellett van
a telepules, es egy mellekut vezet be oda az 5-osrol (mert ugye 50-es 
mar nem letezik :-))).
Bunny

ui.: Ha kiproszalja valaki, irja mar meg mennyi ido igy kecskemet, hatha
atszokok En is arra az utra :-) Jelenleg a Bp-Kiskunhalas utra az 51-es
a tuti.
+ - re:divat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>volna vagy 7 ujja a bal kezen :)) Pl. multkor mentem a Fo uton (Budan) a
>
>az ember orul hogy megussza epp borrel... Kint is divat a belso savban
>haladni 45-50km/h-val? Arra igazabol a kulso savot talaltak ki :((((

Divat vagy nem, elo szokott fordulni, hogy lakott teruleten 51-nel lassaban
megyek. Tudtok egy jo kalapboltot.....?

andor
+ - Fw: autosors (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autóstársak.
 
Volt egy autóm - egy Skoda 120 -, amely arra volt itélve, hogy karambolozzon. É
n az első tulajdonostól, egy barátomtól vettem, aki már átalakíttatta az elejét
 négylámpásra a kétlámpásról, mert karambolozott vele és akkor nem lehetett kap
ni a kétlámpás karosszéria elemet. Tudomásom szerint nem az ő hibájából történt
 a karambol, nem az első autója volt és előtte sosem történt vele ilyesmi. Én e
gy fél éve használtam, amikor egy jobbrakanyarodáskor megálltam elengedni a gya
logosokat és hátulról belémszaladt egy Trabant.  A rendbehozatalnál én sem kapt
am eredeti alkatrészt és a korszerűbb nagy féklápásra lett szerelve a hátulja. 
Néhány hónap múlva egy jobbkezes utcánál nem adták meg az elsőbbséget és belém 
jött egy Moszkvics. Újabb elemcsere. A következő évben újra csak egy jobbkezes 
utcánál nekem jött egy Suzuki (zöld) és totálkár szinjére tört az autó. (menni 
még lehetett vele, de a biztosító már nem javíttatta meg, hanem kifizette és a 
roncsot visszavásároltatta velem). Az így megmaradt még járóképes, de öszzehorp
adt autót elvittem egy kereskedőhöz és beszámította nekem egy valamivel jobb ál
lapotú Fiatba. Néhány hónap mülva behívtak a rendőrségre, hogy amikor eladtam a
z autómat nem jelentettem be és még mindíg a nevemen van. Egyébként valaki, aki
nek volt róla adás-vételi papírja annyira összetörte az autót, hogy már nem leh
etett újra járművet készíteni belőle. Nos ez volt ennek az autónak a rövid 10 é
v alatt történt karambolsorozata és azzal is lett vége. Hozzá kell tennem, hogy
 azóta ( 6 éve) sem volt karambolom autóval. 
Remélem nem szomorítottalak el benneteket ezzel a történettel.
Üdvözlettel
Török György
+ - traffipax a lampakban (Bp.) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden AUTOsnak!

A mai (csutortoki) ra*io br**ge adasban hallottam (6:45 es 7:00 kozott), hogy m
ar mukodnek Bp-en a kozlekedesi lampakban elhelyezett traffipaxok. 
Csak azt nem mondtak meg, hogy hol vannak ezek...
Szoval vigyazni, mert, ha gyorsabban mesz a megengedettnel azt is figyeli (meg 
zoldnel is) es, ha atmesz a piroson, akkor is keszit fotokat.

A legjobbakat mindenkinek!
Z.
+ - 50 index, olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

gbaukal@ :
> megmarkolni es usgyi :))) Ilyen helyzetben egyszeruen nem lehet indexelni,
> az ember orul hogy megussza epp borrel... Kint is divat a belso savban
> haladni 45-50km/h-val? Arra igazabol a kulso savot talaltak ki :((((
Itt *bent* ennyi a megengedett maximum. Es OK is orultek, hogy 
megusztak epp borrel. :-(

Vecseri Gabornak oljanyomas ugyben. Szerintem a leirt viselkedes
teljesen
normalis. Alapjaraton a meleg motorban levo olaj hig, nyomasa minimalis.
 
Gacs Lajos
+ - valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok autósok!
> 
> Van egy 1985 évjáratú Zastavám. Érdemes a gyújtását 
> átalakítani elektromosra, 

mar most is elektromos. amire gondolsz, az nem elektromos, 
hanem elektronikus. en is innen a listarol tudtam meg, hogy
ennek elonye, hogy a megszakito altal letrehozott (erosen
fordulatszamfuggo) jelet csak triggernek azaz inditojelnek
hasznalja fel sajat monostabil multivibratorahoz, ami magyarul
annyit tesz, hogy x amplitudoju es y idotartamu (1 db) negyszogjelet
ad ki, a bemeno jel minosegetol fuggetlenul. 
amit en vettem, az magyar termek, 8500Ft, es optocsatolos. ez
meg azt jelenti, hogy a megszakitot is ki kell szedni, a helyere
kerul az optocsatolo, a megszakitokalapacs helyet pedig egy 
4-agu "ventilator" veszi at, ami az optocsatolot szaggatja.
igy mechanikus alkatresz nelkuli megszakitot, es fordulatszam-
fuggetlen minosegu szikrat kaptunk. (az optocsatolo  egy 
fenyforras es egy fenyerzekeny felvezeto alkotta "fenykapu".)
a hatasarol meg nem tudok beszamolni, nincs beszerelve.
hogy listatarsunkat idezzem:
> Majd, ha jobb ido lesz.  Addig nincs kedvem [...]

---MAS:

>Nekem egy Citroen CX 25 TRD Turbo 2-esem van immar tobb mint 
>egy eve. [...] a tapasztalatokat
>szivesen kozkinccse tennem, ha vkit vmi erdekel ebben a temaban.

szerintem leirhatnad "csak ugy" is, anelkul hogy markatars olvasna.
engem pl nagyon erdekel az az auto is, a kornyekunkon rendszeresen
lattam egyet, es belenezve lattam: az en Ford Granadam egy fapados
valami ahhoz kepest. borfotelek, nagyszoba meretu hely, stb...

---MAS:

>-Vagy az 50-es uton zotykolodes..... meg nem jartam arra, 
>milyen az 50-es?

en kiprobaltam, mivel parkolasert es autopalyaert elvbol nem 
vagyok hajlando fizetni. azt hittem, elhagyott razos utak, de nem.
jo minosegu, tenyleg. csak nem art, ha elotte vegignezed a terkepet,
mert en pl szegedre mentem, csak ugy elindultam :), 
es nem mindig vannak a nagyobb varosok kitablazva, hanem van
mondjuk egy korforgalom+negyes elagazas, es csak a legkozelebbi
kisvarosok/falvak nevei vannak kiirva. nem art, ha tudod, hogy
melyik eski uticelod iranyaba.
rendort is lattam, de nem fenykepeztek le.

---MAS:

> Skoda 105,120(nem mondok semmit :) mert meg leharapjak a fejemet)

ezen most hangosan felnevettem :))))

---MAS:

> > igazan nem tudtak beallitani.
> Barmelyik karburator javito szakmuhely. 

igen, ezt en is mar tobbszor hagsulyoztam (itt (is)).
meg egy opel szaki sem ert igazan az opel karbihoz.
a karburator az szinte egy kulon szakma. a karburatorhoz
csak a karburatoros *ert*. a tobbi csak konyit hozza.
ahanyszor szerelohoz viszem a kocsit, es a motorhoz
nyulnak, utana irany a karburatoros szakember.

udv.,
zoli
+ - Re: Moszkvics (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Andras!

>Sajnos, ugy tunik, jo oreg ( :) 4.5 eves) Alekonk vegleg otthon marad.

Volt nekem egy oreg Audim 80-m (1974). Amit leírtál, szoszerint megtortent
velem is (szerencsere nem Hollandia fele). A jobb oldali gombcsukloban -nem
tudom pontosan hogy hivjak- az az alkatresz repedt el ami a csuklo golyoit
tartja a helyen. De az elso ranezesre semmi hiba sem latszott!!! Eredmeny:
az elso par km tunetmentes, azutan rangatja a kormanyt es iranyithatatlan...

Udv
P.Istvan
+ - nyomasmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Arra gondoltam, mivel injektoros autonal fontos informacio az uzemanyag
nyomasa ,
hogy fixre beszerelek egy nyomasmerot. Lehet kapni viszonylag olcson
digitalis olajnyomasmerot  amit frankon be lehet epiteni a muszerfalba.
  A kerdesem a kovetkezo: hogyan viselkedik a benzinben az olajnyomasmero?
Igazan a benzin nem erintkezik elektronikaval . Varom a velemenyeteket.
Egyebkent ,ha valakit Ford Scorpio computeres tesztelese, fedelzeti computer
utolagos beepitese stb. erdekel szivesen segitek.
Csao
B. Csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS