Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 5
Copyright (C) HIX
1998-04-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 daewoo NEXIA (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Va: *** HIX AUTO *** #4 (mind)  90 sor     (cikkei)
3 fékezéskor beremeg (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Sportauto teszt :))) (mind)  34 sor     (cikkei)
5 M3 bevezeto szakasz (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Fiatrol (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #4 (mind)  41 sor     (cikkei)
8 Autot az USA-bol? (mind)  26 sor     (cikkei)
9 OPEL muhely (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Skoda... (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Mindenkinek ajanlom a muegyetemistak autorevue-jet: (mind)  5 sor     (cikkei)
12 az uj bogar (mind)  33 sor     (cikkei)
13 skoda-luxusmarka, Lexus, Skoda 120 (mind)  64 sor     (cikkei)
14 Re: M1 dij, Skoda 120 (mind)  55 sor     (cikkei)
15 uj emberr (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #4 (mind)  27 sor     (cikkei)
17 ///////////////////////////////////////// (mind)  5 sor     (cikkei)
18 Re: razos ugy (mind)  40 sor     (cikkei)
19 Szerviz-Pontiac (mind)  8 sor     (cikkei)
20 leiras (mind)  56 sor     (cikkei)

+ - daewoo NEXIA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: ha ma'r daewoo...	

> ki tud jot-rosszat mondani a NEXIA-rol ?
> atlagos igenyek, atlagos csalad, atlagos igenybevetelre.
> semmi extra.
> nekem teccik.
>
> bes.


>> meg jelenleg nem eg az egyik rendszammegvilagito lampa. Ennyi

nem a jobboldali veletlenul ? :-) ugyanis nalam ez ment ki 5 honapos..

>>meghibasodasa volt. Ja. meg az egyik ablaktorlo ugral az uvegen, de

detto!!! rossz szogben all a gumi. en ugy oldottam meg hogy a felemelt
lapatot a gumilapat tengelyenek iranyaban jol megtekergettem elore
hatra. azota tuti.

>>Pozitiv tulajdonsagai (szerintem) a baromi nagy csomagtartó, elég nagy

hihetetlen mi fer bele.

>>porgos motor, nagyon jol huz, a radioja (alaparas 4 hangszoro) szuper.

meg nem mertem a fogyasztasat, de mintha kicsit jo lenne az etvagya...
a radio es az akusztika tenyleg jo (va'jt fuluek kimeljenek...)


udv, bes.
+ - Va: *** HIX AUTO *** #4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt autosok...

  Olvasgattam a mai auto-t, es ugy ereztem meg kell vedenem a
skoda becsuletet. Nekem egy 120-as Skodam van, csak azert
adom el most, mert masra kell a penz. Az auto 13 es fel eves,
nalam 8 eve van. Ezalatt az ido alatt az olajcseren, a gumik cserejen, illetve 
az alapveto beallitasokon, kopo alkatreszeket kivul nem kellett hozzanyulni. A 
jelenlegi fogyasztas 6,4/7,2 varosi.
Nem tudom, van-e meg ennyire kenyelmes "keleti auto", ilyen
fogyasztas mellett. Szoval sokfele velemeny van. Persze ha
valaki nem tartja karban, ez teljesen megvaltozhat... Felreertes ne
essek, ez nem "valasz"-nak irodott, hanem velemenynek. Talan
segithettem.



ennek mar jonehany eve. Akkor megfogadtam, hogy tobbet nem lesz Skodam,
inkabb a  metro, de skoda nem. Hogy miert? Eloszor is amikor elso akalommal
lemerult az aksija, be akartam bikazni es nem talaltam az aksit:))(nem
vagyok egy autoszerelo tipus)Nehany telefon utan es az auto hatso felenek
lebontasa mar nem volt gondom, csupan az, hogy nem tudtam kiszedni a
helyerol, ugyanis pont passzolt a lukba es ezrert nem tudtam megfogni, hogy
kiemeljem.Ha felforditom az autot, siman kijott volna. A masik nagy szivasom
a potkerekkel volt: persze eppen esett az eso es eppen normalis ruhaban
voltam. Mire leengedtem a kereket az aljarol, az eso is elallt, es a ruham
sem volt mar tobbet normalisnak nevezheto:)
A tobbi aprobb dolgot nem is emlitem: csak utesre indult az onindito,tobbet
evett olajbol  mint benzinbol, stb.
Szoval ha engem kerdeznek, en nem fogok Skodat venni, raadasul akkor, ha egy
arban lesz a BMW-vel.

udv

Istvan


> =======================================================
> Felado : Kaczmarek Edva'rd
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Re: Slager autok-autolopas-benzinlopas (#1) ( 23 sor )
> Idopont: Mon Apr 20 04:54:47 EDT 1998 AUTO #4
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Az onindito segedvezeteket, dieselnel a magnesszelepet egy rejtett
> kapcsoloval erdemes megszakitani. Megneheziti az alkalmi tolvaj dolgat.

En azt a vezeteket szakitottam meg a kapcsoloval, amit a kulcs kapcsol
inditozaskor. Te nem erre gondolsz?


> A gyujtokorben a legnagyobb szivattyu, testre sontolni egy 21Wattos
> izzoval a m egszakito vezeteket. A kapcsolo esetleges hibaja sem okoz
> menet kozben gyujtasp roblemat, bekapcsolva viszont nem indul el a
> motor.

Ezt kifejtened bovebben?


> Radiotolvajok ellen a muszerfal alatt elhelyeztem nehany
> tapetavagokes-penget.  Ha valaki be is jut a kocsiba, jol poruljar ha el
> akarja vinni a radiot.

Verszomjas megoldas :-)


 Ed


> =*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=
> *=
> =*     Hollosi Information eXchange /HIX/   --   http://hix.com              
> *=
> =* ------------------------------------------------------------------------- 
> *=
> =* TIPP -+- GURU -+- MOKA -+- RANDI -+- HIR -+- JATEK -+- VITA -+- NARANCS   
> *=
> =* AGYKONTROLL AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILOZOFIA HANG        
> *=
> =* KORNYESZ KULTURA MOZAIK NY OTTHON PARA SPORT TANC TUDOMANY UK WEBMESTER   
> *=
> =* ------------------------------------------------------------------------- 
> *=
> =* Automata segitseg: >                                         
> *=
> =* Ha az nem eleg:    >                                   
> *=
> =* Utolso szalmaszal: >          Hollosi Jozsi. /HIX/        
> *=
> =*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=
> *=
+ - fékezéskor beremeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A következő problémára kérem segítségeteket, tippeteket:
van egy 84-es Ford Escortom, tavaly vettem rá 4 db új gumit
(Falken(Otshu)), amit új felnikre
(nem újak) szereltettem. Utána semmi gond nem volt egy ideig, tökéletes
útfekvés, jó tapadás
és minden amit addig nem tapasztaltam a régi, elhasznált gumikkal.
Azonban nemsokára
fékezéskor elkezdett berángatni a kormány. Szervizben esztergálták a
keréktárcsát, 10 km után
újból elkezdte. Másik szerviz nem talált hajszálrepedéseket a
keréktárcsán (az fékezéskori
melegedés miatti egyenletlen hőtágulásra gyanakodva) , csak egy kis
hiányzó lemezrugót pótolt
a tárcsaféken. 10 km után újból kezdte a beremegést fékezéskor. Másik
szerviz kicserélt a
kormányművön valamilyen teflonos perselyt, jól meghúzták (gondolom a
kormányművet), hogy
utána két kézzel, erőből kellett tekernem a kormányt (amit addig akár
egy újjal is lehetett).
A persely azóta kezd bekopni, a kormányt már nem olyan nehéz tekerni.
Nos, sajnos a 10 km
után - ha nem is a régi intenzitással - továbbra is beremeg.
Mit tudnék az eladáson kívül tenni?
Ha valakinek van ötlete, nagyon megköszönném.
Buksa Romulus

+ - Sportauto teszt :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,
  Ugy hallottam valaki hianyolt innen egy Trabant tesztet, hat legyen:
  Motor: 601 ccm3 ketutemu, leghuteses, 26 LE
Menetteljesitmeny: Mivel ketutemu igy alacsony fokozatokban jol gyorsul
(cirka 40km/h-ig :)))) utana viszont nagyon rusnya a motor :(( A
vegesebesseg valahol 100 km/h-nal van. (ehhez mar batorsag kell)
  Az auto motorja rendkivul egyszeru, keves meghibasodasi pont, konnyen
javithato.(akar hazilag is) Hangosnak viszont eleg hangos (bar halkabb
mint egy kispolszki vagy egy 120-as skoda). A hangja varosban 50-60
km/h-nal elviselheto, 80-100-nal viszont fulvedo ajanlott. :)))
  Az elso ulesek egesz kenyelmesek (oldaltartasa nem rossz) es a
kormanyvalto miatt (nincs kardanalagut) meg egy nagyobb ember is egesz
jol elfer benne.(en 185cm vagyok). A hatso ules inkabb csak gyermekeknek
kenyelmes. 
  Rugozasa eleg sportos :)) (kemeny) ennek koszonhetoen viszont egesz jo
az uttartasa. A kormanyzasa nehezkes, egyenesfutasa viszont jo. Jol
atlathato a kaszni, konnyu vele kis helyekre bemanoverezni...
  A kocsi igazan varosi uzemre megfelelo, hangos motorja es kemeny
rugozasa miatt mindig ugy erzi magat az ember, mintha gyorsan menne...
Fogyasztasa elviselheto (7-8 liter varosban), olajat nem kell kulon bele
venni, hutovizet sem, alkatreszarai nevetsegesen olcsok, kotelezo
biztositasa sem nagy, sulyadoja szinten(fizet valaki egyaltalan
sulyadot?). Mivel a kaszni jelentos resze Duroplast nevu muanyagbol van
, igy rozsdasodasra keves helyen kell szamitani.(raadasul gyantaval
javithatoak a kaszni kisebb serulesei) A kombi trabant nagyon jol
pakolhato, a hatso ulesek lehajthatoak, tetocsomagtartoval megspekelve
akar koltoztetni is lehet vele. 
(egyebkent ha valakit erdekel egy kombi trabi annak tudok egyet
55ezeret)
  Ha valakit erdekel meg valami trabanttal kapcsolatban, az batran
irjon!

hi!
  Gabor
+ - M3 bevezeto szakasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Multkor jovok befele az M3 bevezeto szakaszan,
es annal a hirhedt szintbeli keresztezodesnel latom
am, hogy jobb oldalt, pont a sarkon, ott figyel az
oszlop tetejen egy ilyen kukkol-o-matic ketyere.
Latta mar valaki ?
Kb 3 meter magas alu-oszlop, tetejen egy kb. 60-80
cm elhosszusagu kocka alaku femdoboz, ket 10-15 cm
atmeroju optikaval.
Radar lehet, vagy (es) a diplomatazoldet figyeli ?
Egyaltalan mukodik, vagy csak a pszichologiai hadviseles
eszkoze?
Villantani meg nem lattam, pedig lett volna ra alkalma :-)

Ossze kellene gyujteni az ilyen "szigoruan ellenorzott vonatokat"
(keresztezodeseket).

Gabor
+ - Fiatrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

        Az a furcsa 5letem tamadt, hogy megvalok nagyrabecsult, bar mar
korosodo Golfomtol es veszek 
        egy ifjabb Fiat Reagatat,(86-tol) de csak kizarolag benzineset.
        A velemenyetekre lennek kivancsi, hogy jo dontes-e a Reagata. Nekem
borzasztoan tetszik, foleg 
        a felszereltsege, es az ara is 500 ezer alatti, igy meg kibirom. Na
de muszakilag milyen??? 
        Erdemes venni?? Vagy van jobb 5letetek??

        Robert

ui.: Ha valakit erdekel a Golf, akkor maganba jelentkezzen, eloljaroban csak
annyi, hogy gyogyoruuuu.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 20 Apr 1998 21:37:09 EST, you wrote:

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Hello autosok! ( 10 sor )
>Idopont: Mon Apr 20 10:13:28 EDT 1998 AUTO #4
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Daewoo ugyben szolnek hozza.
>Inkabb vennek egy hasznalt megbizhato autot, mint del-koreait vagy
>franciat, es ugyanigy vagyok az Opellal es a Forddal is.
Akkor mit vennel...? :-)
Tudod mit? (Dafke.) En meg nem vennek nemet autot. Draga, sprod, sokba
van az alkatresz, es lopjak.

>Ez utobbiakat ujonnan soha nem vennem meg, mert rengeteget veszit az
>ertekebol, viszont olcsobb a szervizelese, mint a tobbie.
Melyiknek pontosan? Ugy erted, hogy az Opel veszit az ertekebol...? A
'93-as 1.7D Astra ujonnan volt 1.05 millio, most a piaci ara 1.3 m
korul kodorog...

>Kedves Bessenyei Zsolt!
>Erdemes jo autokrol abrandozni, szerintem. A Nubira viszont nincsen
>kozottuk.

Hat... Felfogas kerdese... En meg inkabb vennek Nubirat 2.8 milkaert,
mint egy ugyanugy felszerelt es meretben kisebb Vectrat 3.5 -ert. Es
inkabb vennem meg 3.5 millioert a 2 eves, 124 LE turbodizel, 60e km-t
futott total luxus Lancia Kappat, mint egy Mondeot vagy a Vectrat.
Amig garancialis, addig tokmindegy ugyis.  Egy ideig hasznaltam a
baratnom cegenek a Nexia-jat illetve nagyon neha a sogorom Esperojat,
es a vilagon semmi bajom nem volt veluk. Sot, a Nexiat sobban
szerettem, mint a nagybatyam 1.7D Astrajat. De teny, hogy legjobban a
sajat Fiat Tipomat birom.... :-)))

Egyebkent hulyesegnek tartom, hogy nem vennek autot "azert, mert
del-koreai, mert francia mert, azert mert olasz, azert mer..." Tok
mindegy. Nem a szarmazasa szamit, hanem a milyensege. 

Udv:  Zak

(latom az ekezeteket...)
+ - Autot az USA-bol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Volan tekergetok!

Multkor megirtam tapasztalataimat a 6 eves VW Ventommal
kapcsolatban. Talan jovore lesz annyi penzem, hogy fiatalabbra 
csereljem. Nekem eddig bevalt igy ilyet szeretnek ezutan is.
De...
Eszembe jutott, hogy ezt a markat Amerikaban is forgalmazzak,
igaz ott Jetta III neven. A legnagyobb meglepetes  viszont ma ert
>  [United States]
>Temakor: VW Beetle (az uj bogar) 
erdekes cikke olvastan, miszerint Amerikaban is forgalmaznak
diesel autokat. Miert eri meg valakinek a magyar benzin arak 60-ad
reszebe kerulo arak mellett diesel autot venni?  (a szamitasba az 
atlagfizeteseket is belevettem, lehet vitatkozni)
De ha mar lehet kapni:
	Meg tudja nekem valaki mondani, hogy odaat mennyibe kerul 
kb. 2 evesen egy hasznalt Jetta? 
Erdemes-e ezt a nagy vizen atutaztatni. Szoval mennyibol jonne ki 
igy egy auto? A lampakon kivul kell-e mast is csrelni, hogy europaiva
valjon?
A kerdes azert merult fel bennem, mert mar legalabb 3 ilyen autot 
lattam magyar rendszammal.

Ha valaki valaszol, koszi.:

Udv.:	SABAT
+ - OPEL muhely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Nem tud valaki veletlenul egy megbizhato, jo es nem draga OPEL
szerelot a XI. keruletben?
Ha van valakinek komoly tapasztalata KADETT-el kapcsolatban, 
szivesen tarsalognek vele.
Ismerettsegi koromben idonkent feltunik egy-ket olcso auto-
alaktresz. Most eppen Ascona, D-Kadett huto es Astra
ablaktorlo kapcsolo van nagyon olcson.

***********************************
 Ákos   
***********************************
+ - Skoda... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nekem harom evig volt egy Skoda 120 L-em.
Vegigcsinaltam egy teljes karosszeria-felujitast, fenyezes, elektromos
rekonstrukcio, karpitok, Ford ulesek, egyebek, es mi lett a vege ?
A motor kikopkodte a gyuruket, a vizet forralta, a feltengely vegerol
leszakadt a menet.
Es mindez egy kimelo uzemmodban kezelt Skoda 120L volt.
Hogy a teljes felujitas mellett centralzarat, riasztot is beleraktam,
attol tudtam csak gyorsan eladni, joval aran alul.
Hozzateszem, hogy nekem soha nem lesz Skodam, akar 6000 -es
motorral keszul, VW belessel, akar nem.

Vettem egy 18 eves Japan kocsit, de a karosszerian kivul semmi
gond nincs vele, es ami a legfontosabb: EGYSZER SEM HAGYOTT
CSERBEN !!!!

A Skoda pedig hetente....

Sziasztok !

Peter.
+ - Mindenkinek ajanlom a muegyetemistak autorevue-jet: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://ural2.hszk.bme.hu/~s6111pol/ 

Tobb ezer autonak a fenykepe van meg, sajnos muszaki adatok nelkul.

Lezo
+ - az uj bogar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

You wrote:
 
> Mas. Ha valaki tudna az uj VW bogarrol tobbet, irja mar meg
legyenszives.
> 
> Udv!
> Oli
> 
A legutobbi New Orleansi autokiallitasrol:

Benzines:
Configuration: front-wheel drive
Engine: 4-cylinder, in-line gasoline
Displacement 2.0 L
Horsepower: 115 @ 5200rpm
Maximum torque: 122 lb. ft.@ 2600 rpm
Valve train: single overhead cam, belt driven, maintanence free
             hydraulic lifter
Fuel/air supply:seqential multi port injection (Matronic)
Ignition:digital electronic with knock sensors
Emission system: OBDII, 3-way catalytic converter with two oxigen
sensors,enhanced evaporation system
Transmission: Standard:5-speed manual, optional 4-speed automatic
Fuel consumption:Gas 23 merfold per gallon(city)
                     29 merfold per gallon (highway)
ABS, power assisted front vented disc brakes,and rear solid disc brakes
Power assisted rack and pinion steering
Air conditioned.Cruise control.

Ha tobb  adat kell szivesen begepelem.
Hackler Laszlo
New Orleans
_______
+ - skoda-luxusmarka, Lexus, Skoda 120 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autósok!

By:  : "A Volkswagen konszernnel az Audi lenne
a luxus, de mar maga a VW is bemutatott W12-es autot." 

Egy autos lapban eppen szo esett arrol a kerdesrol, hogy mit csinalhat
most a VW es a Mercedes, hogy a BMW reszesedest szerzett a
legfelsobb luxus osztalyban. 

A Mercedes a Tokioban bemutatott Maybach-ot szeretne minel elobb
gyartani es piacra vinni. A VW az AUDI egyik elodjenek szamito Horch
markat kivanja feltamasztani, mely egykor nagyon szep, nagyon draga
es nagyon modernnek szamito autokat gyartott. Masik eshetosegkent
a szinten fantasztikusan jol csengo, de nagyon hanyatott sorsu Bugatti
marka megvasarlasat fontolgatjak, hiszen ez a marka korabban a vilag
ma legdragabb autoit (gyujtok legalabbis minden penzt megadnak 1-1
megmaradt darabert) gyartotta.

Egyebkent a BMW is tervezte a 9-es sorozat megepiteset, 
ha nem szerzne meg a RR-t.

Mindent osszegezve en nem igazan tartom elkepzelhetonek, hogy az egykor
Kelet-Europa egyik nepautojanak szamito Skoda (megha ma nagyon jo
minosegu autorol is van szo) legyen a VW csoport luxusmarkaja. Igaz ugyan, 
hogy hamarosan tervezik 8 hengeres motorok beepiteset is, de azt gondolom
a Skoda megiteleset a konszernen belül jól mutatja, hogy arait jocskan
a hasonlo kategoriaju, de VW emblemas autok arai alatt hatarozzak meg.

By : Lexus, Acura ismert marka-e Europaban?

Igen, ismert, sot elismert markak nalunk is. Az azonban szinten igaz, hogy ebbe
n
a kategoriaban Europa, de foleg Magyarorszag Mercedes, BMW, AUDI markakban
gondolkodik. Nehany vasarlo akad azert, aki a minden extraval telezsufolt Lexus
,
Acura, vagy a Nissan Infinity Qx mellett dönt. Ezekben az autokban allitolag ol
yan
hipermodern 6, ill. 8 hengeres motorok vannak eloremutato technikai meg-
valositasokkal es kenyelmi felszerelesekkel, melyeket a nemet elit markak csak
sokkal magasabb aron kinalnak. Ennek bizonyitasara azt hallottam, hogy az USA
piacain a legkeresettebb es legnagyobb megelegedest kivalto luxuskocsi az 
Infinity QX es a Lexus.

Egyebkent azt is olvastam valahol, hogy a nemeteket riogatando, hamarosan megke
zdik
Europaban a Cadillac arusitasat is.

S vegezetul  Skoda 120-aval kapcsolatosan. En tobbek
 
kozott egy 16 eves Skoda 105-ost is hajtok. A kocsit 2 eve ujitottuk fel szinte
 teljesen
es rendszeresen hasznaljuk. Nem zabalja az olajat, konnyen indul es nagyon keve
set
fogyaszt. Aki nagyon kedvezo aron, olcson fenntarthato autot keres es ezert el 
tudja
nezni a cseh mernokok talalekonysagat (az aksi es a potkerek tenyleg nem semmi 
megoldas), nem csalodik a kocsiban. Ja, es a felujitas koltsegei sem elviselhet
etlenek.

Na, egyszerre ennyi sikerult, koszonom a turelmet.

Sziasztok

Laci
+ - Re: M1 dij, Skoda 120 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Bartha Agoston
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Tablazat es autopalyadij ( 14 sor )
[...]
>Vegulis arra fogunk valaszt kapni, hogy az adott allam milyen
>mertekben sarcolja meg sajat lakossagat.
Tegnap egy tevemusor osszehasonlitaskepp mutatott egy rovid tablazatot,
nehany europai autopalyadijrol.
Az atlagos kb. 8 Ft/km-nek megfelelo valutaba kerult, az M1 ominozus szaka-
szan ez 28 Ft/km.
>Szerintem, ha egy ilyen ceg tonkremegy, menjen, es vigye haza a kapuit.
Az is szobakerult, hogy a cegnak iden nyaron esedekes az elso hiteltor-
lesztes, tobb MILLIARD Ft. Es lehet, hogy az egesz ceg csodbe megy, mert
fizeteskeptelenek lesznek. (Persze a vegen ezt is MI fizetjuk meg.:-(()

======

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Skoda ( 32 sor )
>Idopont: Mon Apr 20 03:22:05 EDT 1998 AUTO #4
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[...]
>A Skodarol annyit, hogy en orultem, hogy el tudtam adni a 120-asomat, igaz
>ennek mar jonehany eve. Akkor megfogadtam, hogy tobbet nem lesz Skodam,
>inkabb a  metro, de skoda nem. Hogy miert? Eloszor is amikor elso akalommal
>lemerult az aksija, be akartam bikazni es nem talaltam az aksit:))(nem
>vagyok egy autoszerelo tipus)Nehany telefon utan es az auto hatso felenek
>lebontasa mar nem volt gondom, csupan az, hogy nem tudtam kiszedni a
>helyerol, ugyanis pont passzolt a lukba es ezrert nem tudtam megfogni, hogy
>kiemeljem.Ha felforditom az autot, siman kijott volna. A masik nagy szivasom
>a potkerekkel volt: persze eppen esett az eso es eppen normalis ruhaban
>voltam. Mire leengedtem a kereket az aljarol, az eso is elallt, es a ruham
>sem volt mar tobbet normalisnak nevezheto:)
>A tobbi aprobb dolgot nem is emlitem: csak utesre indult az onindito,tobbet
>evett olajbol  mint benzinbol, stb.
>Szoval ha engem kerdeznek, en nem fogok Skodat venni, raadasul akkor, ha egy
>arban lesz a BMW-vel.
Nekem egeszen mas tapasztalataim voltak a 120-as Skodaval. A dolog ugy 
kezdodott, hogy egy pocsek Zsigulin tanultam vezetni, majd szinte rogton a 
jogsi megszerzese utan S 120-asba ultem. Az elso meglepetesek: konnyu a 
kormany, tiszta, biztos a valto, eros a fek (az elso fekezesnel majd' 
lefejeltem a kormanyt, mert ugy tapostam, mint meg a Ladanal.)
Ami a potkereket illeti: valoban ugy tunhet, hogy elonytelen helyen van. De 
ha jobban belegondolsz, a mai autoknal, ahol a csomagter tobbnyire hatul 
van, a potkerek a csomagter LEGALJAN van, minden csomagod alatt. Ha a 
telerakott autoval kereket kell cserelned, mindent ki, es vissza kell 
pakolni. Az S120-nal szerintem nagyon jol megoldottak, igaz, nem olyan mely 
a csomagter, de nem kell kipakolni, es nem lesz minden piszkos a kerektol, 
hiszen teljesen el van kulonitve. Nalunk az akku is nagyon jol birta, 
minusz 20 fokban is konnyen indult, az S120-ra jellemzo elokezeles utan 
(szivato ki, 3x gazfroccs, majd inditozas).
En nagyon meg voltam elegedve vele.

Udv. 
A'kos
+ - uj emberr (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, uj ember vagyok a listan, gondoltam bemutatkozok.
a kovetkezo kocsijaim voltak,

2101 zsiguli, 1980, (elloptak (!!))
BMW 320, 1980, (osszetort(em))
Ford Granada, 1979 (http://193.68.47.23/granada) (eladtam)
2103 zsiguli, 1981 (http://193.68.47.23/lada) (jelenlegi)

Ami nagyon erdekel, az a lada tuning. 
mindenfele okossagokat hallottam, tovabbi tapasztalatok
erdekelnek, meg ajanlott muhelyek ahol elvegeznek a 
motortuningot. arak, fogyasztas valtozasa, ilyesmikrol
leveleznek akar maganemilben is.

topichoz szolva:

> > Az onindito segedvezeteket, dieselnel a magnesszelepet egy rejtett
> > kapcsoloval erdemes megszakitani. Megneheziti az alkalmi tolvaj > dolgat.
>
> En azt a vezeteket szakitottam meg a kapcsoloval, amit a kulcs kapcsol
> inditozaskor. Te nem erre gondolsz?

en ezt relevel oldottam meg, a rele masik aramkore egy jo hangos
riaszto-szirenara van kotve. ha oninditozol, de a titkos aramkor
nincs zarva (nem kapcsoloval kell), akkor a kulcs elforditasa
szirenazast valt ki :).

ezenkivul az ezerotos zsigaban van egy elekromos szelep a 
porlaszton. ha ez nem kap feszkot, akkor nincs alapjarat.

z.

-- 
    Zoltan Houdek
 http://193.68.47.23

+ - Re: *** HIX AUTO *** #4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> A Volkswagen konszernnel az Audi lenne a luxus, de mar maga a VW
> is bemutatott W12-es autot. (Nem V12 mert allitolag egymas melle
> van epitve ket V6-os. Hogy is van ez ?)

Ugy epitik egymas melle, ahogyan a w -ben szereplo 2 V is
osszeolvad. szoval ha szembol ez egy soros motor:

|

ez meg egy V-motor:

\/

akkor ez lesz a W:

\|/

azaz 3 sorban 4 henger.

z.

-- 
    Zoltan Houdek
 http://193.68.47.23

+ - ///////////////////////////////////////// (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kistelek 6760
Msra Ferenc u. 30/a
Bikisi Csaba
E-mail: 
/////////////////////////////////////////
+ - Re: razos ugy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [United States]
>     Fel eve vettem egy '89-es kisbuszt nagyon jo allapotban (elso kerek
>     meghajtasu). A gumikat lecsereltettem de utana a kocsi razott. Vissza
>     vittem, azt mondtak az egyik abroncs. Kicsereltem. Azutan az osszes

Szia

Volna nehany otletem:

Milyen markaju gumikat vettel? Nem akartal tul sokat sporolni, hogy valami
gyanusan olcsot, esetleg ujrafutozott gumit vettel?  

Megfelelo forgasirannyal van felteve?

Nem kimondottan teli gumit vettel? Az tud razni rendesen.

Nem hasznaltal veletlenul olyan gumijavito sprayt, amit befujsz a defektes
kerekbe, es megjavul?  Gumiszerelok mondtak meg anno, hogy egyszer bevittek
nekik egy ilyen, meg hagymanyos belsovel rendelkezo kereket, hogy
egyensulyozzak ki. Amikor harmadszorra is le kellett szedni a sulyokat rola,
feladtak :))

Serulult felni?

Szerezz egy ismerost, akinek a kocsijan hasolo meretu kerekek vannak(de mas
tipusu gumikkal), es csereljetek at egy probakorre. Utana kiderul, hogy a
gumik-e vagy mas-e a jelenseg okozoja.

Egy tipp: Az autopiac 1998/9, most akktualis (szines, 55 oldal/A4 meret,
69Ft) szamaban van egy egesz elfogadhato gumiteszt, 11 tipus van felsorolva
es osztalyozva


Csao
RB 

************************************************
*          mailto:                  *
* URL : http://www.irisz.hu/~rb  (uj változat) *
************************************************
+ - Szerviz-Pontiac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szisztok,
tud valaki olyan jo es megbizhato szervizt lehetoleg Pesten ahol nem
ilyednek meg egy amerikai autotol? Az auto Pontiac LeMans, gyakorlatilag
Opel Kadett, es bar semmi baja eddig, - par honapja az enyem - azert jo
lenne komolyabban atnezetni. Ha esetleg van valakinek tapasztalata, jo
tanacsa az autoval kapcsolatban az is johet.
Udv,
					Zsolt
+ - leiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek! 
 
	Nagyon tetszett Jozsef leirasa az uj Bogarrol, 
	rendszeresse tehetnenk az effeleket. 
	Ha megengeditek ezen felbatorodva en is 
	kozolnek tapasztalatokat.  
	Edesapam most fogyasztja pontban 
	20-ik gepkocsijat, tudnek írni egy par 
	uj tipusrol, tobbek kozott: Ford Mondeo, 
	Chrysler Stratus, Mitsubishi Colt, Nissan 
	Primera, Honda CR-V, ezeket hasznalta 
	tobb-kevesebb ideig, majd eladta oket. 
	Tehat: ha egyetertetek ezzek, akkor 
	rendszeresen irok valamelyikrol. 
	Most kezdem a negativ peldaval. 
 
	Chrysler Stratus 2.0: 
	Ezen auto elmeletileg amerikai, gyakorlatilag Ausztriaban rakjak ossze. 
	Belso tere a Ford Mondeonak megfelelo nagysagu, csak meg ennel is  
	olcsobb anyagokbol sikerult. Szine: hamuszurke. A belso karpit 
	plussszeru anyagbol keszult, muszerfalat parabolaivek jellemzik, nekem 
szem. 	szerint nem tetszik. Feluton van az american design es az europai 
izles kozott, 	amolyan oszver. 
	Alapfelszereltseg volt a centralzar-motoros 
ablak-szervokormany-ketoldali 
	legzsak-klima-motoros tukor. Ezek mind megbizhatoan mukodtek. 
	Festese eleg szep volt, csak egy kis bibivel. A gyari uj auto egyik 
ajtajan ugy 
	lattam, hogy iciri-picirit mas szinu. Rakerdeztem, vissza lett vive a 
	kereskedohoz, megvizsgaltak festekvastagsag-merovel, es lass csodat: 
	az az ajto ujra volt festve. Rogton eszembe villant az a hoskori 
legenda, 
	hogy az uj Daciakat regi alkatreszek-karosszeriaelemek felhasznalasaval 
	rakjak ossze. Errol ennyit, bizalmam megrendult. 
	Motorja rendben mukodott, muszerfal nem zorgott, ennyi eleg is lenne 
egy 
	csaladi autonak, amde: a fel ev alatt amit veunk toltott a kovetkezo 
	hibajelensegek merultek fol: Ket het utan az egyik hatso lampa beazott. 
	Szervizben nem volt csere, Ausztriabol hozattak harom het alatt. 
Ajtotomites 
	suvitett 120 km/h felett, kormany vibralt, futomu hangos volt. 
	A legmeglepobb az volt, hogy en a regi 1.8-as Nissanommal otthagytam a 
	Chryslert, mint bohoc a sapkajat, autopalyan 160 km/h-nal nem ment 
tobbet. 
	Itt valami ismet nincs rendben, auto ment szervizbe. Szerelok motorba 
bele, 
	muszerek ra, tenyleg nincs meg a kello teljesitmeny. A katalizator 
mondtak. 
	De miutan harmadszorra csereltuk garanciaban, ugy gondoltuk ennyi eleg. 
	Szoval konkluzio: Tobbet nem lesz ilyen autonk es masoknak sem nagyon 
	ajanlom. Nem rossz, csak nagyon szervizigenyes. 
	Ennyi diohejban, velemenyek johetnek, ha nem durvak legkozelebb kuldom 
a 
	Mitsubishi Colt tapaszokat. 
 
	Pincemely Tisztelettel: Zsivanov Sandor -  

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS