Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 610
Copyright (C) HIX
1999-12-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Trabant service (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Motorok eroviszonyai, dizel kontra benzin! (mind)  120 sor     (cikkei)
3 C o t c szavazas vegeredmeny (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Elado Kispolak - Motorrezonancia kipufogotol? - BUEK (mind)  58 sor     (cikkei)
5 Re: Eletkepek Dunaujvarosbol (mind)  28 sor     (cikkei)
6 RE. Ford Sierra! (mind)  46 sor     (cikkei)
7 Re: Segiccseg/velemeny kerese (mind)  45 sor     (cikkei)
8 Mitsubishi =?UNKNOWN?Q?szerv=EDzt?= keresek (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Benzinar (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Go Trabi go! (mind)  8 sor     (cikkei)
11 BUEK (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Boldog Uj Evet Kivanok! (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Ketszemelyes talalkozo... :-) (mind)  25 sor     (cikkei)
14 re: diesel kontra benzin (mind)  46 sor     (cikkei)
15 BUEK 2000!! (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Trabi! (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Azt irja az ujsag... (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Valtozo szelepvezerles... (mind)  16 sor     (cikkei)
19 HIX matrica kivulre (mind)  12 sor     (cikkei)
20 Kell-e tuzoltokeszulek kisteherautoba ? (mind)  33 sor     (cikkei)

+ - Trabant service (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista!
Udv Fresi ba'!

>Mert, hogy en a dugattyukat es a hajtokart nem hagytam volna cserelni,

Hogy mondhatsz ilyet, hiszen az egybe van gyartva.
Azt hazilag azert ne olyan egyszru szetszedni. Es ha sikerul is....
Mivel ketutemu motor, nem siklocsapagyas, hanem tugorgos. Ezert egybe
van gyartva a hajtokar csapagyazott resze. En meg nem probaltam
szetszedni itthon, de aki probalta az sem javasolja. A blokk osszerakasa
sem gyerekjatek ugyanis a feluletek illesztese, es a kozejuk tett
tomitoanyag befolyasolhatja a motor konstrukciojat (0,1 mm).
Arrol nem beszelve, hogy a vezerlotarcsak serulhetnek, elmozdulhatnak
szetszedeskor es igy a motor hatasfoka romlik.
Nem beszelve a hajtokarok derekszogeleserol, ami ketutemu motornal
elengedhetetlen. Es meg van nehany trukk.
Szerintem 2T motornak az alljon neki otthon szetdonteni, aki azert
jaratos szrelesben, vagy a muszaki ismertekben.

Persze probalkozni lehet.
De ne felejtsuk el, ha meg kell fizetni a tanulopenzt nem mindegy mennyi
az!

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Motorok eroviszonyai, dizel kontra benzin! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlok Mindenkit!

Tobbek keresere megprobalok piontositani.

Eloszor is lassunk egy rovid osszehasonlitast a motortipusokrol:
Benzinmotor:			Dizelmotor:
Tuzeloanyag:
- Konyuolaj, alkohol, autogaz	- Nehezolaj
Ongyulladasi homerseklet:
- Normalbenzin 500-600 °C	- Gazolaj 320-380 °C
- Szuperbenzin 550-650 °C
Energiamerleg:
- Hutoviz 33%			- Hutoviz 32%
- Kipufogogaz es sugarzas 35%	- Kip. + sug. 29%
- Surlodas 7%			- Surlodas 7%
- Effektiv teljesitmeny 25%	- Effektiv teljesitmeny 32%
- Ossz.: 100%			- Ossz.: 100%
A motor jelleggorbei:
A rugalmas tartomany viszonylagosan jelentosen kisebb mint a dizelnel.
Jellemzok:
Motorfordulat:
- 4000-10000 1/min		- szgk:3500-5000	tgk:2000-4000
Effektiv kozepnyomas:
- 6-15 bar			- szgk:6-12		tgk:7-20 
Motornyomatek:
- 40-400 Nm			- szgk:100-270		tgk:100-700
Literteljesitmeny:
- 30-100 kW/l			- szgk:20-40		tgk:10-25
Tomegteljesitmeny:
- 1-5 kg/kW			- szgk:2-5		tgk:3-9
Fajlagos tu.a. fogyasztas:
- 270-380(600 2T) g/(kW*h)	- szgk:240-320		tgk:195-240
Effektiv hatasfok:
- 25-32 %			- szgk es tgk 32-40
Egesi csucsnyomas:
- 30-60 bar			- 60-140 bar

A motorok osztalyzasa soran megkulonboztetunk hosszu (s>d), negyzetes
(s=d) es rovid (s<d) loketu motorokat.
A csoportositas szempontja a loket es a hengeratmero aranya.
Jele: k (=s/d).

A surites valtoztatasa:
A surites novelese noveli az effektiv kozepnyomast es ezaltal a
motorteljesitmenyt. A surites noveleset korlatozza a tuzeloanyag es a
motorkonstrukcio.
Az egester /DIN 1940 - MSZ 1652-83 szerint/ a hengerfej es a
dugattyuteto altal bezart legnagyobb terfogat, amely a
mellekegestereket, pl. dizel elokamra, is magaban foglal. A legkisebb
egester a suritesi ter.
A teljes egester a hosszu loketu motoroknal ertelemszeruen nagyobb.
A teljes es a legkisebb egester aranyat suritesi aranynak nevezzuk.
(epszilon)E=(Vh+Vc)/Vc. Vh=V-Vc=s*d(AHP-FHP). Vc=V-Vh.

Gaznyomas es dugattyuero:
Mukodesben levo motornal a munkafolyamat soran valtozik a hengerterben a
gaznyomas. A folyamatot leiro nyomas-ut diagrammal irhato le.
Ezt indikator diagramnak hivjak.
(sajnos mivel a listara nem kuldheto kepformatum nem tudom elkuldeni)
Az egyik tengelyen a hebgerterben levo nyomas, masik tengelyen a loket
van feltuntetve. AHP-FHP.
Itt olvashato le az egesi csucsnyomas is. Amit mar fentebb irtam az
osszehasonlitasnal.

A mai belsoegesu motorok egyik legngyobb problemaja a hoveszteseg.
A dizelmotorok amugy is kisebb hoveszteseget csokkentik a kozvetlen
befecskendezes modernizalasaval. A magasabb nyomason torteno
befecskendezes, az egesterforma, a porlasztas minosege stb.
Ezert a hatasfokuk jelentosen tulhaladhatja a benzinmotoret.
Valamint a motor nyomatekrugalmassaga az, ami a dizelmotort kedvezobbe
teszi ha erot kell kifejteni. Emellett a takarekossag sem egy utolso
szempont.
A nyomatekrugalmassag az Mmax es a Pmax kozti fordulatszamtartomany.
Mivel a motorok nagyjabol a max fordulat kornyeken adjak le a max
teljesitmenyt, elteres van a rugalmassag kozt.
Ugyanis a dizelmotor mar kisebb fordulaton is kepes leadni a Mmax-ot
mint a benzines. Ez pedig a motor s/d aranyabol szarmazik es az egesi
csucsnyomas ertekebol.
A konyvben a diagramokon 6 hengeres 2,5l-es motor jellemzoi lathatok,
mind dizelben, mind benzinesben.
A benzinmotor Mmax-a kisebb Pmax-a nagyobb erteket kepvisel, mint a
dizele. Viszont a rugalmassagi tartomany a benzinesnel olyan 1500 1/min,
a dizelnel 2500 1/min. A benzinesnel 4500 1/min-tol, a dizelnel 2000
1/min-tol.

Es talan ez nem mindegy a rallye-ban sem. A rugalmassag, es a nyomatek
kis fordulaton. Emellett meg a gazdasagossag es a jobb hatasfok a hab a
tortara.
Egy kozvetlen befecskendezeses dizelmotor manpsag mar tudja ugyanazt
produkalni, amit egy befecskendezos. Sot, ha feltoltott es meg raadasul
intercooleres is...
Aki mar ult ilyen kocsiban az tudja, hogy "ahol a benzines elkezd
morogni ott a dizelben mar ero van dogivel".

Tovabbi elonyok:
- kevesebb elektronika
- kevesebb alkatresz -> kisebb meghibasodasi lehetoseg
Ezek mindent magukba foglalnak, ami meg konstrukcios kulonbseg.

Tovabba tudok peldakat felvonultatni.
Mint pl. 1.9 TDi buszt vontatott 40 german nyugdijassal.

Remelem eleg reszletes voltam es kielegito.
A forrasom:
Tabellenbuch Kraftfahrzeugtechnik, 10. kiadas, magyar valtozat.
Max Bohrer - Wolfgang Keil - Siegfried Leyer - Wolfram Pichler -
Wolfgang Saier - Harro Schmidt - Paul Siegmayer - Heinz Zwickel.
ISBN 963 16 0590 6. Keszult MSZ 5601:1983 es 5602:1983 szerint.

Udv
Teeby

Ui:
Nagyon Boldog Balesetmentes es Sikeres Uj Evet Mindenkinek!
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - C o t c szavazas vegeredmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ime a komoly, nagy, sokakat megmozgato :-) 
szavazas vegeredmenye:

Citroen DS: 4 szavazat
Ford T: 3 szavazat
Mini :3 szavazat
Porsche :1 szavazat
Trabant: 4 szavazat
Volkswagen: 5 szavazat

A szavazasban azok a levelek vettek reszt amikben
egy auto volt egyertelmuen megnevezve.

Ha't, ennyi szavazattal nem foghato fel hitelesnek a dolog, 
de nalunk a VW Bogar nyert. 
Tudja valaki mi lett a hivatalos valasztas vegeredmenye?

Udv
Balazs
+ - Elado Kispolak - Motorrezonancia kipufogotol? - BUEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet minden Kormanyforgatonak!!!


Eladosorba kerult - hosszu, nagy becsben tartott szolgalat 
utan - a mamam Kispolakja.  (Hajajj, ezen tanultam vezetni, 
s ennek majd 12 eve...)
Parameterek:  Nincs rajta rendszam, lejart a forgalmi, es a 
karosszeria kisse oregecske (sweet little sixteen) mar, ezer 
helyen lakatolt  ;-(   
VISZONT a kasznibol a belsoseg, ulesek, uvegek, karpitok, 
muszerfal, felnik, egyebek hasznalhatok.
E'S a LENYEG!! :  A motor felujitasra kerult kb. ket eve, s 
mivel a kocsi feladata elsosorban a keruletben levo bevasarlo-
helyek latogatasa volt (bevasarlokocsi :-) ), alkalmankent cirka 
10 km-es menettel, igy kb. 6-7000 km van csak benne. 
Az olajat praktikusan nem eszi...

A'r: Mivel bontoban 30eFt korul van egy motor (Joeg tudja, 
milyen, lutri, de inkabb lepukkant allapotban...), e koruli iranyar 
realisnak tunik szamomra az egesz csomagra... 

Erdeklodest kernem koszonettel maganba...


Mas:

Segitseget kernek, hatha van hasonlo (esetleges sikeres) 
tapasztalat a listan...
AUDI 100-as ("szivar", 1988-as), az elso es kozepso 
kipufogodob kozotti csobilincs csereje (azaz a rendszer 
lelazitasa) utan a motor 3100-3400 fordulata kozott eros 
motorrezonancia (zugas) tapasztalhato, ami a szereles elott
nem volt. Autopalyan kulonosen zavaro... ;-(  
A kipufogorendszer elofeszitett, a bilincset a mogottes
csoszakasz bizonyos eloretolasanal kell meghuzni, hogy a 
gumi tartogyuruk feszitve tartsak (huzzak hatra) a rendszert.
(Forras: So wird es gemacht, Igy csinald)

Van valakinek hasonlo tapasztalata (netan ugyanezzel a 
tipussal) ?

Mindenfele segitseget/tippet/velemenyt elore is koszonok...


Ezenkivul

Minden listatagnak
Boldog Oevbucsuztatot es Ujevkoszontot,
valamint balesetmentes kormanyforgatast, elmeny- es 
eredmenydus kovetkezo evet kivanok!!!

(jovore is, ugyanitt...)


Udvozlettel

Podmaniczky Andras
Audi 90 - '86
+ - Re: Eletkepek Dunaujvarosbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Levente !

|   Igen, lehet, hogy igy volt, viszont, amikor elromlott a fekpad delutan
| otkor, masnap reggel 7-ttol mar folytak tovabb a vizsgak, mert a vezeto
| talalt egy helyet, ahol a fekmerest megcsinaltak, majd vissza a Klubba
| folyt tovabb a muszaki vizsga...

Igen, a Dunaferr muhelyeben, ahol viszont a vizsgabiztos javasolta hogy
FLEX-szel huzgalja bele a csikokat a tulaj a gyengebben fogo fekdobba.
NO COMMENT.
Valoban folyt tovabb a vizsga, de akkor mar belekotottek abba is, hogy
a Hencz ur Citroen furgonjan miert nincs racs (a doboz ablakan belulrol).


De asszem irtam mar a fAFeju AutoFelugyelet tortenetem a vonohorog
atepiteserol. A dolog meg mindig nincs lezongorazva, mert a hivatalban
nehany ertetlen okostojas ul, akik szamara nem letezik az, hogy
"egyik autorol lebontom, bevizsgaltatom, a masikra felszerelem".
Persze a fekalkatreszeknek, kormanyszerkezet-alkatreszeknek, de
akar a felfuggesztes letfontossagu elemeinek nincs szama, ezert barki
rakosgathatja egyik autorol a masikra. De egy vonohorog, ami nem
biliacelbol keszult, es lathato seruleseket nem hordoz, nem ertem miert
nem fogadjak el az ultrahangos, es penetracios anyagvizsgalatot az AF
tisztelt vezetoi ?

Van itt meg min valtoztatni....

Peter.
+ - RE. Ford Sierra! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

On Mon, 27 Dec 1999, FZ wrote:
> En kb. 4 eve voltam igy. Lada 2105-omet csereltem le Sierra 2.0i-re,
> es nem bantam meg.

Tkp. Ladabol ultem at en is a Fiestaba, es oriasi volt a kulonbseg :) Nem
hiaba, hiszen tobb evtized van a ket konstrukcio kozott.

> Fogyasztasa sem magas. Varosban 10l korul van, de a Bakonyban
> kanyargos utakon mertem 5.5l fogyasztast.

Hmm, ez az 5.5 ez nagyon alacsony! Tenyleg jo allapotban lehet az a 15
eves motor (is).

> Nagy ter van benne, es kenyelmes ulesek. Minden frankon kezreall
> benne.

Igen, a kenyelmes ulesek. Ezt a Fiesta is elmondhatja magarol, bar en
eletennem hogy "relative". A Sierrae kenyelmesebb.

Kis kitero: osszel az Autoszalonon a kis (145, 146) Alfak ulesein lepodtem
meg. Naaagyon kenyelmesnek tuntek a par percnyi mustra alkalmaval.

> Csinos haromkullos kormany van benne, kozeopen Ford emblemaval.

A Fiestamban negykullos ;)

> Negativum:
> A muszerfalon van 2,3 kisebb repedes a naptol. Sierraban lattam ennel
> csunyabban osszerepedezett muszerfalat. Valami anyaghiba lehet.

Igen, ezt en is lattam. Az erosen dontott szelvedo es a rossz
anyagkivalasztas az oka. Szerintem ez az akkori Fordok tipushibaja, a
Fiestamban is ugyanugy ott ektelenkedik ez a kis repedes a muszerfal
hajlataban.

> Bontott hutot akartam hozza. Felhivtam par bontot, heureka 4 fele
> hutovel gyartottak az akkori Sierrakat.

:) Ford... Ugyanez volt nalam is. Kilincsrol ne is beszeljunk, mert azt
aztan nem talaltam sehol.

Koszi a tanacsaidat!

-- Bka
+ - Re: Segiccseg/velemeny kerese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasz Attila irta:
>A leendo kocsim egy 5 eves 62000km-es Ford Escort 1.3 lesz.
>Mik a tapasztalatok ezzel a tipussal kapcsolatban? Fogyasztas? 
>Alkatresz? Tipushibak?

Nekem is ilyen van majus ota, csak 1996 decemberi gyartmany.
Haaaat, nem tul dinamikus jargany!!! Gyorsulasrol nem igazan lehet
beszelni. Ettol eltekintve nem rossz. Szerintem kenyelmesnek is
mondhato, jollehet, nehany hete epp a Ford Escortokat emlegette
itt egyik listatarsunk ugy, hogy az egyik legkenyelmetlenebb auto.
Ezt en nem tapasztaltam, pedig majus ota tobb, mint 20.000 km-t
tettem meg vele. Teny, hogy a kenyelmet tekintve nem egy francia
auto, de nekem, aki 182 cm ill. 86 kg vagyok, azert meg megfelelo.
Az ulest persze elegge hatra kell tolni, igy a vezeto mogott mar nem
marad sok hely.
Az enyem 5 ajtos, hatul magas szarnnyal (de minek?), emiatt igen 
nehez a tolatas, foleg a parkolas. A 7 honap alatt meg nem sikerult
teljesen megszoknom az autot, meg nem erzem igazan. (Korabbi
autoimat 1-2 het alatt tokeletesen ereztem.) Ezzel egyutt azt kell
hogy mondjam, nem bantam meg a vetelt. Megbizhato joszag, es
a fogyasztasa sem olyan veszes, mint amiket hallottam ismeroseim-
tol: nekem atlagban 7,9 l/100 km jon ki, vegyes hasznalat mellett.
Alkatreszekrol nem tudok mit irni, mert szerencsere nem volt meg 
tapasztalatom ezugyben. Amikor megvettem, elvittem a szagszer-
vizbe, mert a 75000-es szerviz epp esedekes volt, ott atvizsgaltak,
es az ilyenkor szokasos olaj-, szuro-, ekszij- es gyertyacseren
kivul a fekeket kellett egy kicsit reparalni (tarcsa + betetek csereje).
A szervizkonyv szerint 62000 km-nel garanciaban csereltek a vezer-
mutengelyt, de a szerelo szerint ezt mindig meg szoktak csinalni
- legalabbis ennel a szerianal.
Ami meg jellemzo ennel a tipusnal: az 5 ajtos verzional a hatso
elektromos erintkezok - mivel eleg hulye helyen vannak - konnyen
oxidalodhatnak, es olyankor nem mukodik sem a hatso ablaktorlo,
sem az ablakfutes. Allitolag az indexkapcsolo is neha megadja
magat, es olyankor indexelesnel a reflektor felkapcsolodik (nekem
a nyaron muszaj volt kicserelni, mert mar nem birtam tovabb 
{10.000 Ft ugrott} - azota jo). 
Az auto alapfelszereltsege persze fapad, nekem extrakent van
benne 1 db legzsak +1 radiosmagno, slussz-passz. Meg a cso-
magter- ill. kesztyutartovilagitas is extranak szamit (az enyembol
sajna kimaradt :-(.
Ha nincsenek tulzott elvarasaid a leendo kocsiddal kapcsolatban, es
raadasul olcson hozzajuthasz, akkor szerintem nem fogod megbanni.

Udv, Lazar Peter
+ - Mitsubishi =?UNKNOWN?Q?szerv=EDzt?= keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Jó, megbízható Mitsubishi szervízt keresek Budapesten. Eddig a Mészáros
utcába jártam, de nem vagyok teljesen megelégedve velük. Ha ismertek
valamilyen más szervízt légyszi írjatok!

Köszi,
            Imre Ferenc

e-mail: 
+ - Benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok...
A TV szerint a benzinben 84.- Ft a koltseg, a tobbi ado.
Gondolom ebbe az adoba belegondoljak a felepitett,
es a meg fel nem epitett autopalyakapu lebontasi
koltseget is. Vajon kinek a zsebe duzzad ezek utan,
az epitoe vagy a lebontoe ? Szerintem mind a kettoe.
Ujbol egy pesties (pestises) stilus az orszag penzebol.
Mi lesz azzal akinek a ha'za az arviz miatt dolt ossze ?
A pestis virust mar ideje volna az agyakbol kiirtani. (y/n).

Bye.
Laci.
+ - Go Trabi go! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Engem elsosorban 500-as vagy 600-as Trabi erdekelne.
Minden Kedves listatarsamnak boldog Ujevet,  balesetmentes kozlekedest es
megfizetheto uzemanyagarakat kivanok!
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - BUEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mindenkinek Boldog Uj Esztendot Kivanok. Megtisztelo volt koztetek lenni,
minden hasznos informaciot ezuton is megkoszonve

Tisztelettel:
Kovacs Attila

U.i.: 
+ - Boldog Uj Evet Kivanok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ezuton szeretnek mindenkinek
Boldog Uj Evet Kivanni!

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Ketszemelyes talalkozo... :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma (illetve mar tegnap) este ejfel elott nem sokkal meglattam 
Lovasz Adam Skodajat a billiardterem elott. No, nem vettem 
volna eszre, mikor bejott? Visszamegyek, Adam sehol, az 
etteremben sincs. Akkor felhivjuk! Jossz csuszkalni? Jovok.
Felmentunk a Citadellaba, ahol a buszparkolo ures szokott 
lenni. Ures is volt, de olyan kemenyre volt fagyva, hogy 
hasznalhatatlannak bizonyult. Mindenesetre azert jot 
beszelgettunk majdnem kettoig... :-)

Havas napokra (a szervezesi ido rovidsege miatt) rendszeresiteni 
kellene valamilyen megegyezest, peldaul, ha delben 5 cm folott van
a horeteg vastagsaga, akkor este nyolckor talalkozunk a Citadellaban,
vagy valahol mashol... Ha valakinek jobb otlete van, johet! Sajnos ez is 
foleg csak a budapestiekre vonatkozik, de sajons ez van... Amikor 
leesik a ho, nem nagyon van iso megszervezni egy talalkozot ugy, hogy
mindenki el tudjon jonni, es nem is lehet neha videkrol, vagy videkre 
eljutni hoban... 

Sok havat:

Koltai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - re: diesel kontra benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado :  [Hungary]
>Szeretnek latni egy reszletes szamitast, ami _szemelygepkocsi
>_ eseten alatamasztja a fenti allitast.
>Vajon mennyit kellene egy dizel szgk-val menni, hogy
>megteruljon a tobbletktg?
>Persze eloszor azt kellene tisztazni, hogy mit mihez
>hasonlitunk: pl. 1.0i-t 1.5D-hez?

Ugyan konkret szamitast nem tudok adni, de adatokat igen. Marmint amit
a sajat gepsarkanyomon merek.
Szoval, adott egy Opel Vectra 1,7 diesel (nem turbo), 1,3 tonnas dog.
Az atlagfogyasztasom nyaron 5,5korul, telen 6 liter korul van. Ezek
valos adatok, rendszeresen merem, irom a tankolasokat, a futott
km-eket. A gyorsulasa ugyan nem versenyautoe, de nekem megfelel,
viszont az is teny, hogy alacsony fordulaton mindent kepes
elrancigalni, ilyenkor oriasi a nyomateka. Magasabb fordulaton viszont
meghal, nincs ero, de ettol fuggetlenul a 180-at ki lehet hozni belole
minden gond nelkul. Es mint tudjuk, a diesel motorbol 300-500 ezer
km-ert gond nelkul ki lehet hozni kulonosebb nagyobb general nelkul.
Az adagolo (es tartozekai) legyenek jo allapotban, a tobbi nem annyira
kritikus. Nem egyszer latok olyan dieselt, amiben mar tobb mint
felmillio km-er van, es nincs kulonosebb gondja a mocinak. Valo igaz,
ha gond van, akkor az adagolonal szokott leginkabb lenni a bibi, es az
bizony nagyon draga, de ha rendszeresen 2-3 evente (ill a futott
km-tol fugg) bemeretjuk, atnezetjuk, akkor nincs vele gond. Eddig
telen se volt vele sose gond, minusz 20-ban is beroffent. Csak a
gazolajban legyen adalek, akkor nincs gond.
Mas. Volt itt szo arrol hogy a dieselek futese rosszabb mint a
benzineseke. Erre csak azt tudom mondani, hogy ez ugyben nekem mas a
tapasztalatom. Volt nekem eddig tobb dieselem, es tobb benzinesem is,
es egyertelmu volt, hogy a diesel futese sokkal jobb. Sokkal hamarabb
nyomta a meleg levegot, mint a benzines. A dieseleknel a hutoviz
gyorsan eleri az uzemi homersekletet, es ott stabil is marad, azaz
nyaron sose volt hogy tulmelegedett volna a moci. De ez a sajat
tapasztalatom.
En miota diesel kerult a kezembe, en erre eskuszom. Elsore indulnak
(vagy csak szerencsem volt eddig?), es ha a diesel elindul, az nem all
le., sose hagytak cserben, es olcsobb a fentartasa, stb.
Na nem szaporitom tovabb a szot.
Boldog Uj Evet mindenkinek.
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - BUEK 2000!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv sorstarsak!!

Mivel ez a level az utolso ebben az evben (egyesek szerint ebben az
evezredben), igy az ev utolso napjan kivannek minden kedves
listatarsamnak balesetektol, problemaktol (Y2K-t is beleertve) mentes,
gazdag, es nagyon boldog Uj Evet. Remelem 2000-ben is lesz alkalmunk
kozos talalkozok lebonyolitasara, levelezgetesre.
Ma ejjel (31-e) 00 orakor a pezsgospoharak csengo hangja
mindannyiotoknak szol, es kerek mindenkit, hogy a koccintas
pillanataban mindenki gondoljon szeretteire, es a lista tagjaira is.
Koszontsuk egyutt 2000-et!!!!!! :-))
BUEK!!!!!!!!! BUEK!!!!!!!!! BUEK!!!!!!!!!! BUEK !!!!!!!!!
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Trabi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egészen friss adat:
Most vettem nejemnek 1 db 1989-es 601 TX limuzin trabit,
93000 km-rel generál elött 120 ezerért (lehetett volna 110 is, de muja
voltam).
Elvittem Liszek Ottó bácsihoz, aki 45 ezerért német! alkatrészekkel
felujította.
Most 250 km van generál óta és már szépen kezd bejáratódni.
5 ezerért a Trabi klubban vettem WALKER alső dobot és a fűtés is yó!
BENZINBEN GAZDAG BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK mindannyiótoknak.
Pitecus
+ - Azt irja az ujsag... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAli HIX-autosok!

  Azt irja az ujsag (MH1999.12.30): "Mindenesetre emberemlekzet ota eloszor
fordult elo, hogy az automotorok hajtasara szolgalo uzemanyag adojat
megkurtitottak" Csokkent az autogaz adoja...

  Az evszazad vallakozoja
2. Henry Ford         Ford  autoipar
9. Giovanni Agnelli  Fiat    autoipar

  Udv:
         Levente
--
B.Gates: Ha az autok ugy fejlodnenek, mint a szAmitogepek, akkor egy liter
uzemanyaggal a Holdig lehetne menni...
G.M: jo-jo de kinek lenne kedve naponta ketszer osszetorni a kocsijat???
+ - Valtozo szelepvezerles... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok! BUEK!
   Erdekes volt VTI fejtegetese, egybol eszembe jutott a
Ganz-Jendrassik(1937) motor, ahol szinten alkalmazzak a modszert, az
inditas megkonnyitesere.  Itt a vezermutengelyt toljak el hossziranyban
kb.2cm-vel, ahol mar inditast konnyito profilu szivobutyok van, a kipufogo
pedig duplaszeles, az nem valtozik.
  Elokeresetm az Alfa-Fiat-Ferrari fele fokozatmentesen eltolhato
vezertengely abrajat. Szkennelhetek az igenyloknek(Ferrari V8)...
  Udv:
         Levente
BUEK!

--
B.Gates: Ha az autok ugy fejlodnenek, mint a szAmitogepek, akkor egy liter
uzemanyaggal a Holdig lehetne menni...
G.M: jo-jo de kinek lenne kedve naponta ketszer osszetorni a kocsijat???
+ - HIX matrica kivulre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Keresek 49 olyan listatagot akinek szinten olyan HIX matricara
lenne szuksege amit kivulrol tudna az autojara felragasztani.
A legyartashoz min. 50 jelentkezo kell.

Akinek ilyenre van szuksege irjon nekem !
> ---------------------------------------------------------

 Puruczki Tamas
         (Baja)
Opel Combo 1.4i
+ - Kell-e tuzoltokeszulek kisteherautoba ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kerdesem lenne hozzatok:
Kotelezo-e a 2500kg alatti teherautokban a tuzoltokeszulek?

Meg nyaron kerte tolem a rendor egy igazoltatas soran. Szerinte azert kell,
mert szo szerint idezem:" Ha odaerek egy baleset helyszinere, ahol kigyullad
egy jarmu akkor a kigyulladt jarmu vezetoje feljelenthet engem, hogy miert
nincs nalam tuzoltokeszulek, mert akkor azzal o el tudna oltani a tuzet."
A menyasszonyom mellettem ult, azt hitte rossz a hallasa... (Vegul
elengedtek egy figyelmeztetessel.)
Azota ahanyszor igazoltatnak mindig megkerdezem a rendort, hogy szerinte
kell-e?
A valaszok: - nem tudom
                     - kell
                     - nem kell
                     - csak az ADR-es (narancssarga tablas) teherautohoz
                        kell de ott 2
                     - a szemelyautokban is kotelezo (ez nem igaz, de nem
                       akartam neki megmondani)
Volt, hogy ugy igazoltattak, hogy a KPM is kint volt. A rendor azt mondta,
hogy o nem tudja, de itt a KPM-es majd o megmondja. Valasza: nem kell!
Muszaki vizsgan soha sem kertek.
Tudom, hogy a sajat biztonsagunk erdekeben minden jarmuben ajanlott.
A KRESZ tankonyvekeben az elso kategoria 3500-4200 kg kozotti
teherautokhoz irja elo + az a folottiekhez.
De itt szerintetek kisteherautoban kotelezo ?

 Puruczki Tamas
         (Baja)
Opel Combo 1.4i

Ui: BOLDOG UJEVET MINDENKINEK !

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS