Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1947
Copyright (C) HIX
2003-09-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1945 (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Re:Hasznaltauto garancia (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Re: Megbukott az orszag Kreszbol!? (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Seat ablaktorlo intervall. (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Teligumi (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Szerviztechnika (mind)  64 sor     (cikkei)
7 Fo'cva'gent vettunk (mind)  37 sor     (cikkei)
8 Kresz-teszt (mind)  30 sor     (cikkei)
9 inditasgatlo (mind)  20 sor     (cikkei)
10 re: Megbukott az orszag Kreszbol!? (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Renault kamuzas + biztositas (mind)  38 sor     (cikkei)
12 autos talalkozo (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Re: Inditasgatlo (mind)  23 sor     (cikkei)
14 re: inditasgatlo (mind)  9 sor     (cikkei)
15 re: re: OPEL. Elkopott... (mind)  70 sor     (cikkei)
16 Hasznaltauto SZAVATOSSAG! (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Valasz: Re: Fabia - esetleges tipushibak?*** HIX AUTO * (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Valasz:Re: Fabia - esetleges tipushibak*** HIX AUTO *** (mind)  25 sor     (cikkei)
19 Valasz: RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1945 (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Valasz: Nyomatek; egy kis fizika *** HIX AUTO *** #1945 (mind)  22 sor     (cikkei)
21 Re:Opel alaktresz (+elado Astra) (mind)  70 sor     (cikkei)
22 Re[2]: utvonal (mind)  16 sor     (cikkei)
23 Re[2]: utvonal (mind)  13 sor     (cikkei)
24 Re[2]: utvonal (mind)  5 sor     (cikkei)
25 Re[2]: utvonal (mind)  6 sor     (cikkei)
26 Re[2]: utvonal (mind)  19 sor     (cikkei)
27 Re[2]: rover sebvaltotud (mind)  5 sor     (cikkei)
28 Re[2]: Fabia - esetleges tipushibak*** HIX AUTO *** #1 (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - re: RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1945 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a  regi  lovamban  (Favorit)  volt tetszoleges intervallra
> allithato ablaktorlo-kapcsolo, a Seat Cordobaban nincs, es
> nekem marhara hianyzik
Olpelnel   egyet   torlok   es   kikapcsolom.   A  kovetkezo
bekapcsolasnal  megjegyzi  a  ket  torles  kozti szunetet es
azzal  fog  torolni.  Alapallapot  7  sec, de 2 es 15 kozott
tanithato.
Probald   ki   a  Cordobanal,  hatha  tudja  az  is.  Opeles
ismeroseim  csak  lestek,  mert  a  kezikonyvet elolvasni az
felesleges luxus :-)
--
Meszaros Geza
+ - Re:Hasznaltauto garancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>_Szavatossag_ amirol beszelunk! Ez olyan hibakrol szol
>ami a vetel idopontjaban _velhetoen_ mar megvolt, de
>"rejtettsege" folytan a vevotol nem varhato el annak
>felfedezese, illetve  szemrevetelezessel a hiba nem
>tarhato fel, es vegeredmenyekent a dolog rendeltetesszeru
>hasznalatra alkalmatlanna valik. (  pl. magas olajfogyasztas,
>rossz katalizator, meret ala kopott fekalkatreszek,
>repedt hengerfej, karosszeria serulesek.)


Ha ez a hasznalt auto szavatossag mukodik, akkor meg
vagyok mentve.
Holnap veszek egy olyan keves kilometeres, fiatal, jo
allapotban levo autot, mint ami nekem van, a sok kopott
cuccot atteszem ra, harom nap mulva meg visszaviszem,
hogy hat kerem szepen ennek log a futomuve, kopott a 
fekrendszere, hengerfejes, az automata valto ossze
vissza valt, a porlasztocsucsok meg csak pisilnek.
Ja, ha szinre stimmel, akkor atteszem a ket jobb oldali
ajtomat is, ugyis csak a gitt tartja ossze.
Akkor meg azt is a fejehez vagom, hogy raadasul biztos
tk-ra volt torve ez az auto.

A viccet felreteve, remelem, hogy ez a szavatossag dolog
nem igy mukodik.
Ha autot akarok venni, megnezem, ha nem ertek hozza
viszek ismerost vagy elviszem egy szervizbe, rengeteg
ceg kinal ilyen "allapot felmeros" szolgaltatast.
De ha eladom az automat, en nem szeretnek szavatossagot
vallalni ra, es nem azert, mert olyan lestrapalt, hanem 
azert, mert szerintem is szet lehet gyilkolni egy autot
egy-ket het alatt. Nem beszelve az alkatreszek kicsereleserol.
Mert ha rolam azt feltetelezi a vevo, hogy atvertem, akkor
en miert ne tetelezzem fel ugyanezt rola?

Istvan
+ - Re: Megbukott az orszag Kreszbol!? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>
>Tegnap az egyik kereskedelmi TV - termeszetesen kulfoldrol 
>licenszelt - "Kresz show"-t rendezett. A resztvevok egy tesztek 
>toltottek ki. Az eredmeny szanalmas: az orszag megbukott Kreszbol. 
>A vegen a musorvezeto mindenkit, beleertve a kepernyo elott uloket 
>is, megkert, hogy jogositvanyat adja le a legkozelebbi rendororson. 
>
>Ti mar leadtatok? :-)
>
>Szegedi Ga'bor (gszegedi at freemail.hu, http://gszegedi.freeweb.hu)
>Egyes szabalyokat eleve betarthatatlannak alkottak.
>

Nem, mert 10 hibaponttal meg atjutottam  :)
Es itt is ugy tevedtem, hogy inkabb ovatos voltam.
Igy maradok tovabbra is az utakon. Reszkessen a sok béna  :)
"Egyes szabalyokat eleve betarthatatlannak alkottak."
Igen, pl autopalyan a 130, lakott teruleten kivul a 90.  :)

Josi
/Renault Megane/
+ - Seat ablaktorlo intervall. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  ....................a regi lovamban (Favorit) volt tetszoleges
>  intervallra allithato ablaktorlo-kapcsolo, a Seat Cordobaban nincs,
>  es nekem marhara hianyzik
L::
-----------
Nem tudom mikori a Cordoba, de a regebbiekben allithato volt az 
intervallum, az ujabbakban pedig emlekeim szerint barmilyen ido 
beallithato az alabbi modon.
A szakaszost bekapcsolni amig egyet torol a lapat es kikapcsolni, majd 
varni amig megint vizes lesz az uveg es bekapcsolni. Inentol a ki es 
bekapcsolas kozott eltelt ido lesz az intervallum ido. Ha a tied nem igy 
mukodik, akkor ne a kapcsolot alakitsd/alakitasd at, hanem az 
intervallum relet szabalyozhato idejure.

Udv,    Triznyak
+ - Teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok,

 Elnezest a keretlen reklamert, de cegunk a Radius Gumiaruhaz es
 Gumiszerviz megkezdte teligumi akciojat.
 A Bridgestone gumikonszern összes markaja:
   Bridgestone
   Firestone
   Dayton
 ezeken kivul a Pneumant, Sava, Dunlop teligumik
 10-20-30 % kedvezmennyel.
 A leggyakoribb meretekbol 30-35% kedvezmeny. Azonnal, raktarrol.
 Ha valaki pontos arra kivancsi, irja meg a meretet, vagy az auto
 tipusat es szivesen valaszolunk.
 Koszonom a figyelmeteket.

-- 
Udvozlettel:
 nypeti                          mailto:
                                 
                                 www.hasznaltauto.hu/radius
+ - Szerviztechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocs, hogy kesve irok, egy darabig nem volt netem!

>A kocsog autogyarto kompatibilis gepeket gyart. Csak az 1 GB
>HD-s, 200 MHz-es gep a huszonharmadik ratelepitett diag. programtol mar
>egeszen egyszeruen BAROMI LASSU, hiaba Dell, vagy IBM. Tudod, az uzletben
>IDO=PENZ, tehat a kereskedonek megeri cserelni. Es ezen MOST meg nem
>keres az autogyarto. Az majd kesobb jon el, hogyha mindenkinek lehetoseget
>kell biztositani a hozzaferesre.

Plusz mondjuk az 5 dvd-n levo adatbazist valahova fel kell telepiteni a
frisitessel. Plusz azt valakinek le is kellett forditania etc.
De termeszetesen ez megrokonyito. Ugyanakkor egy 2.500 Forintos musoros
hanghordozoert senki sem haborog. Vagy mondjuk egy 7.000 Forintos musoros
cd-ert. Meg a 800 forintos 2 hetente megjeleno ujsagert, aminek az arabol
pl. a kenyeret is lehetne fedezni arra az idore. Megis megveszik az emberek.
Olyanok is pl., akik ezt felhaboritonak tartjak.
Szoval a szerzoi munkadij lenyegeben a nagyon sok. (allitolag)
Aztan a tobbi mar csak marketing ismet. Friss szoftver uj eszkozok. Es csak
gyari. Kulonben nem rendeltetesszeru hasznalat es a garancia ugrott. Aztan
hiaba kerul a gep 100.000-be, mert ha nem tudsz eszkozt hasznalni a
szoftveredhez, akkor kidobhatod. Ha meg tudsz lehet, hogy nem mukodik a
legujabb verzio a legujabb adatbazissal. Akkor pedig nem vagy naprakesz.
Tehat lepest tartani es ebbol profitalni nem olcso dolog. Nem veletlenul.
Mondjuk egy kozepes tudasu BOSCH diagnosztikai sor olyan 15 millional
kezdodik. Vagy pl. a dizel-diagnosztika rendszer ugyanebbol a markabol 50
millio. Persze van tized ennyiert is. De kulonbseg is van.
Es azert ez nem meroeszkoz(!) mint pl. a tolomero. Mert a hibakod kiolvasas
nem mondja meg a hiba pontos helyet es okat, pl. hogy a dizel uzemanyag
rendszer melyik pontjan esik a nyomas es mi a nem megfelelo teljesitmeny oka
ebbol kifolyolag. Pl. akar soros  adagoloknal is tudtak ezt regebbi
berendezesek is. Dizel oszcilloszkopok. Persze azok is nagysagrenddel tobbe
kerultek, mint egy hibakod kiolvaso. Es ennek meg nincs 10 eve sem. Jelenleg
pedig minden kompju'to:rizalt. Ennek megfelelo technikat igenyel a javitas
is. Annak pedig ara van.

Mas:

>En csak egy dolgot nem ertek:  ha a kereskedesben vagy szallitas
>kozben megserul az auto es ujrafenyezik, akkor miert mas szinre?
>Valahogy az az erzesem, hogy ennek a pirosrol szurkere festesnek
>mas oka van... Tud erre valaki logikus magyarazatot?

Igen, a fonok haverjanak a noje birtokolta az autot. Totalkarosra torte,
megcsinaltak es eladtak ujnak, hogy a haver felesegenek otthon ne hianyozzon
a kasszabol a penz. Millio oka lehet, de - gyengebb idegzetuek most ne
figyeljenek - nem joindulatbol.

Megint mas:

>Szerintem meg annak kellene lenni! Illetve ha nem, akkor csokkentett
>aron kell adni. Vegyunk egy mosogepet. Lepattogot a zomanc a sarkan:
>50% engedmeny. Nem az a megoldas, hogy a paraszt vevo ugy sem

Hm. Nem ajanlom, hogy korulnezzetek egy autodepoban, ahova a trelerek
behozzak az uj kocsikat, meg a vagonok. Sokon szelvedocsere, aztan fujas is
kell, akar elemcserevel is. Az ocsem a Hodlmayernel dolgozik. Az egyik
legnagyobb ujauto szallito. Ok veszik at, a soforok lejarnak a trelerrol ok
meg irjak a listat, mit kell javitani. Es ez nem csak nalunk van igy.
Aztan nemreg meg azt hittuk, hogy a piacgazdasag feny es ragyogas. Hogy
ilyen csak a romanoknal a Dacia gyarban van.

Teeby
+ - Fo'cva'gent vettunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most fognak az italfan kollegak megdobalni paradicsommal - meg is
erdemlem :) - de vettunk a 7vegen a felesegemnek egy Polot.
90-es gyartasu, feher, "kombi", emlitheto extrafelszereltseg: tetoablak,
belurol allithato tukrok.

45 loero aszfalttepo teljesitmeny, ehhez tarsulo 135km/h vegsebesseg es
21 sec. gyorsulas. (Azert elgondolkodtato, hogy egy 45LE-s Uno ennel
majd 5 masodperccel jobban gyorsul...)

Annyira fapados, hogy jujj. Hogy vegul is miert esett ra a valasztas?

A parameterek a kovetkezok voltak: 300-500ezer forint vetelar, kis
kasztni, max. 15ev, kulturalt allapot.
1 hetig jartuk a kereskedeseket, a hirdeteseket bongesztem de
megdobbento, hogy a 87-90-koruli autok nagyresze mennyire lepusztult.
Meg ha elsore jol is nez ki, iszonyuan lelakott belso tereket,
tessek-lassek modon javitott kasztnit, elhanyagolt motortereket lattunk
dogivel.
Erdekes modon a masodik befuto egy 83-as (!!!) Uno volt gyonyoru
allapotban ("hibatlan" fenyezes, jo motor), de az asszony ragaszkodott a
max. 15 evhez. Kinezett meg egy 90-es Pug309-et, ami ugy jonak is tunt,
de fel auto frissen volt fenyezve (ettol szep volt, de nekem gyanus is),
a motorter tiszta olajsar...

Ugyhogy maradt a Polo, nem kis rabeszeles utan, mert az auto abszolutte
erzelemmentes. Azzal biztattam a felesegem, hogy ez csak ahhoz kell,
hogy normalisan megtanuljon vezetni, s ha picit meghuzza, lekenjuk feher
Hamerajttal :)) es 1-2 ev mulva veszunk egy normalis (ertsd olasz vagy
japan) autot. :))

Szoval Nagy ur hosszas vivodas utan megvette elete elso VW-jet es
remeli, hogy csak 1-2 evig kell hasznalniuk. :))

Gabor
Most megyek "A masik autom Alfa Romeo" matricat csinaltatni. :))))
+ - Kresz-teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi lista!

Néztétek 7végén a kresztesztes müsort?
Vélemény?
Szerintem elég LOL volt.
Nagyon idegesitö volt a sok hülye összehasonlitás nök-férfiak 
szemüveges-kontaktlencse stb. Viszont az ittas vezetös és egyéb 
betétek jók voltak.

Új körkérdés: Ki hányadszora ment át a kreszvizsgán?
és hány pontal? (hibapontal)


Az tényleg benne van a kreszben hogy ha világit az oljanyomásjelzö 
akkor nem közlekedhetek a gépjámüvel?
Szal ha elkezd világitani akkor leparkolom a kocsit és elmegyek 
autómentöt hivni? Hát az se volt normális aki ezt kitalálta...

A légzsákos kérdés sem volt egyértelmü számomra. Mi van ha az 
autóban van utasoldali légzsák de kikapcsolható? mert akkor is van 
benne nem?

Hol lehet utánnanézni a kresz szabályváltozásainak?


bocsi a sok kérdésért.

üdv!

cooper
+ - inditasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Gyula irta challenge-response temaban:
: Mar reg ilyennek kene lennie a 'tavnyitoknak'.

Szerintem a kovetkezo az oka: amig az ajtot mechanikusan is ki lehet
nyitni, addig nem erdemes a mechanikus vedelemnel jobb elektronikus
vedelmet alkalmazni. A "jobb" itt ugy ertendo, hogy "tobb ido kell a
feltoreshez". Eppen ezert csak a gyujtaskapcsoloban van
challenge-response. Ennek van egy olyan elonye is, hogy kb. 2 cm
tavolsagig mukodik, tehat gyakorlatilag keptelenseg az un.
"rele'-tamadas". A 433MHz-et meg lehet "rele'zni": tulaj ul a kocsmaban,
auto a parkoloban, a taviranyito hataskoren kivul. A kocsma ajtajanal
van egy 433MHz-es releallomas es egy "reszeg" nekibotorkal a tulajnak es
veletlenul megnyomodik a taviranyito nyitogombja a tulaj zakozsebeben...


Udv,
marky
+ - re: Megbukott az orszag Kreszbol!? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nem adtam le, mert 7 hibapontom lett, ugyanúgy mint anno az "éles" 
vizsgán, tehát én ismét átmentem :-)

-- 
Schmidi
E-mail: 
Web:    http://schmidi.hyadok.hu
+ - Renault kamuzas + biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Ugyan nem jartam meg Renault szervizben, de gyanitom, hogy a gep
> >beallitasa, csatlakoztatasa es az egyeb jarulekos feladatok
> >eltartanak annyi ideig, hogy ha az adatok megjelenitese mondjuk
> >egy masodperc helyett haromig tart, attol nem megy a szerviz
> >azonnal csodbe a rossz hatekonysag miatt :)
>
> Akkor reszedre, aki meg sosem jartal Renault szervizben, modositom a
> sz.gepcsere szuksegessegere vonatkozo indoklast:
>
> + + + MERT CSAK + + +
>
> Ezen a ka'ka'n kevesebb a csomo.

Pont itt vagy oriasi tevedesben. Ez nem kakan csomo keresese, es
nem csak szamomra kene modositani az indoklast. Ha van a dolognak
epeszu oka, arra tenyleg kivancsi lennek; ha pedig nincs, akkor az
ilyen suketeles legfeljebb a gondolkodni keptelen embereket
elegitheti ki.

> Nagyon sok eleme van annak, hogy, miert is kell cserelni, a
> lassusag csak az egyik, de jol megfoghato. Pl. az uj Megane-hoz
> mar uj HW (csatlakozo) is kell. Csak elkepzelni tudom, hogy az

:)))))))))))))))))))))))))))

Mi lenne, ha inkabb letennel arrol, hogy megmagyarazd azt, amirol
halvany lila gozod sincs? Ez most olyan, mintha motorcseret
javasolnal vezermuszijcsere helyett... Persze meg nem voltam
Ranault szervizben, lehet, hogy ott ez a modi :)

> amit en eddig kamunak hittem, tegnapelott bemondottak a
> radilyoban: a piros autok lehet, h magasabb kotelezot fizetnek
> januartol, mert magasabb a karhanyaduk. Ugyhogy nem veszek se
> szep piros Swiftet, se randa, piros, funyiromotoros Vipert :-)

Nem kamu, _bizonyos_ biztositoknal mar most is igy van. Altalanos
valoszinuleg jovore sem lesz, legfeljebb nehany ujabb biztosito is
bevezeti.
+ - autos talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nem szabadultok amig nem jelentkeztek mind a talira! Hol vannak a 
veteranjaink,Homer, Lovas Peti, Zavodszky, Frigyes, Tiszy, stb.? Hamar-
hamar jelentkezzetek sokan, meg van hely! Tehat a dolog oktober 4-5-
en lesz Kemencen. Maganba kuldjetek a jerlentkezeseket, ugy 
konnyebben nyilvantartom. 

avi
06-30/93-43-594
+ - Re: Inditasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves VAti,

> Legyszives ajanl egy ilyen tipust! 
> De csakis olyat, amit joerzessel megvennel magadnak is. 

  Ilyen szempontbol *nekem* megfelel a sajat, kocka 323 Mazda kombi.
Minel keletebre mesz, annal nehezebb szervizelni, igazabol nem egy
raketa (130-nal kenyelmes, 150-et tudna vszg., bar nem probaltam),
nincs 'cool' kinezete. Viszont a feladatat tokeletesen betolti,
amire vettuk, arra tokeletes. Raadasul nem kell nagydoktori diploma
matematikabol, hogy gyerek osszes cuccat belerakjuk...
  EGy problema volt eddig vele: a 'Mazda' emblema rajta. Mert ebbol
nincs sok, igy gyujtogeto eletmodot folytato ragcsalok begyujtottek.
De teljesen korrektul, festeket nem sertve, stb. Ezzel eldontottek
a regi nagy kerdest, hogy felrakjam-e ra az elozo (szinten kocka 323, 
csak nem kombi) kocsirol megorzott Darwinos halacskat (csak tudnam, mivel
ragasszam fel).
  Mondjuk szerelom mondta, hogy meg a BMW-Mercedes se egyenrangu
ilyen szempontbol, csak nem tudom, melyik iranyban. VW meg szivas
(ennek megfeleloen az Audi A3-is), hasonlo okbol a Jaguar is az
lesz hamarusan (elvegre Ford Taurus jelentos reszben).

Gyula
+ - re: inditasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem ajanlom, csak megemlitem pl. az enyemet: 12 eves jo allapotban levo 
automatavaltos Ford Scorpio. A vasarlaskor fontos szempont volt, hogy ne 
kelljen idegeskednem, ha az utcan all. (Emiatt nincs benne radio sem.) 

Udv,
pJ 

Vati:
Legyszives ajanl egy ilyen tipust!
+ - re: re: OPEL. Elkopott... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kezdjuk a vegevel:

"Az utangyartasrol pedig az az velemenyem, hogy azt a sok ocska olasz, angol
kinai vackot en egy szaz eves autoba sem epitenek be, amit nalunk
forgalmaznak. "

Erre visszavaghatnek azzal, hogy egy biztos, tobbet olyan autot nem veszek,
amiben nemet alkatresz van, mert eddig ami az Alfamban elromlott azon minden
nagy betuvel viritott a Made In Germany felirat, de ezt mar parszor
atfutottuk.

"...Azota kerulom az utangyartott alkatreszeket.
Illetve, talan a pohartartot hajlando vagyok ilyenre kicserelni."

Nem tudom, Te hol szerezted az utangyartott alkatreszeket - talan az
Ecserin -, de hogy amit irsz az olyan messze van a valosagtol mint Mako
Jeruzsalemtol azt nagyon solan tanusithatjuk.

Eddig mind az Opel Asconamba, mind a Scorpiomba, mind jelelegi Alfaba
utangyartott alkatreszt veszek es az "uj" Poloba is azt fogok.
S soha semmi gondom nem volt. Persze nem a legolcsobbat kerem a polcrol,
hanem gyari beszallitok sajat nev alatti termekeit.
Persze biztos meno gyari 12ezer forintos pollenszurot venni a kocsiba, de az
enyembe teljesen jo a 2ezer forintos is. Az Alfanal az eddigi 140ezer km
alatt .min.200ezer forintot takaritottam meg azzal, hogy az alkatresz nem
Alfa emblemas dobozbol kerult elo.

Par erdekesseg az emlitett pollenszuron kivul (kb. arak):
Gyari gyertyakomplett: 60ezer
Ugyanaz a gyertya NGK dobozban: 43ezer
Gyari ekszij: 13ezer
Utangyartott (pl.Pirelli): kb. 4ezer
Gyari kipufogo: 89ezer
Utangyartott Bosal: 50ezer
Gyari elso fektarcsa: kb.30ezer /2db.
Utangyartott: kb.12ezer /2db.
Ja a csucs:
Alfa145 kodlampa: 13ezer
Fiat Brava kodlampa (ugyanaz csak piciny Fiat emblema van rajta): 8ezer

Persze meg joval olcsobb is lett volna, de azt mar a kereskedo nem
ajanlotta. (Neki is Alfaja van, mindig azt veszem, amit o is hasznal, es nem
is mindig a legragabbat ajanlja (amugy forgalmaz gyarit is, s azt pl. sosem
ajanlja)).

Amugy nekem is volt - mint látjatok Opelem -  s csak azert adtam el, mert
13evesen mar oklomnyi lyukak voltak a kasztnin, de motorikusan tenyleg
igazolta az "Opel sose kop el" szlogent.

Viszont pont mielott elindult az "Opel sose kop el" tema a forumon, akartam
egy ugyanilyen targyu levelet irni egy ismerosom eseterol, akinek az 5000km
futasteljesitmenyu Vectrajaban Horvatorszagban szetesett a kuplung! S nem is
ez volt a fo gond, hanem az Opel hozzallasa.
8 orat vartak a trailerre. A szerviz nem akarta elismerni, hogy garancialis,
azt mondtak vezetesi hiba. (A srac baratnoje beszel horvatul, ugyhogy eleg
kemeny hangnem fele ment a dolog.) Majd azt mondtak, OK garancialis, de ki
kell fizetni, majd az Opel itthon visszafizeti.
Vegul ettol is eltekintettek. De a javitasra 4-5 napot mondtak es nem
akartak csereautot adni. (Kivalo kilatasok egy nyaralas elso, illetve
akkormar majdnem masodik napjan.) Vegul is kaptak csere autot, ha jol tudom
egy klima nelkuli 1.0 Corsat...

Szoval ami engem illett, ilyen hiba es foleg ilyen hozzaallas utan: Új Opel,
sose fogy el (a kereskedesbol.)

Udv,
Gabor
AR145 es VW Polo
+ - Hasznaltauto SZAVATOSSAG! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak irta: 

>Nos Richie, ha nem akarod megerteni hogy mirol van szo, akkor
felesleges 
magyarazni ezt Neked!  Fuggetlenul attol, hogy Te elhiszed vagy sem, ez 
a torveny letezik, es mukodik is evtizedek ota. A juliusi modositasok 
meginkabb a vevot igyekeznek vedeni az "elhajtalak mint a legyet"  
tipusu eladokkal
( ill. csalokkal ) szemben!!
Reszemrol  befejezve!

Ha neked ennyi csengett le mindabbol amit irtam, akkor ezt szomoruan
konstatalom. 
Richie
+ - Valasz: Re: Fabia - esetleges tipushibak?*** HIX AUTO * (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Re: Fabia - esetleges tipushibak? ( 14 sor )
> Idopont: Fri Sep 12 16:23:22 CEST 2003 AUTO #1944
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>
Igen keves a jol felszerelt modell, mert annyi penzert mar rendes :-)
autot is kapni, es igy inkabb pl. a hatso ablaktorlo nelkuli modelleket
veszik 1.2 55LE funyiromotorral.
<<<<<<<<<<<<<

Ez azert eleg Renault-soviniszta volt igy :-))

Egyetlenegy modell van hatso ablaktorlo nelkul, amikor en anno kerdeztem,
hogy ki viszi ezt egyaltalan, azt mondtak, hogy viszik azert, mert kb.
minden huszadik eladott modell ilyen.

Egyebkent regen 1.4/60 lovas motor volt benne.

udv,
Akos
+ - Valasz:Re: Fabia - esetleges tipushibak*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szakacs-Vass Sandor
> E-mail : 
> Temakor: Re: Fabia - esetleges tipushibak*** HIX AUTO *** #1 ( 34 sor )
> Idopont: Fri Sep 12 19:43:23 CEST 2003 AUTO #1944
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>
[ABS-rol]
> En azt latom, az osszes Fabiahoz rendelheto, es minden Elegance-ban,
> illetve 1.4/100 es 1.9 PDTDI-ben szeria, EDS+ASR-rel egyutt. A Classic
> 1.4-hez es a Comfort 1.4-hez 95.000 Ft, illetve 117.000 a fentiekkel
> egyutt.

Ezt te hol latod? Masodik vagy aki ilyent mond, de ha en a skoda.hu-ra
megyek, akkor a Modellek/Limuzin/Felszereltseg utvonalon ezt latom:
http://www.crans.org/~szakacs/fabia_abs.jpg

Itt tiszta hogy a - azt jelenti hogy nincs sem szeriaban sem opcioban, es a
100 lovas motorhoz mindig - van. Arlistarol ne is beszeljek. Milyen
weboldalt kell nezni? Ennyire webanalfabeta lettem? :-))
<<<<<<<<<<<<<<

Van egy Excel-tablam :-))) Kered?

Udv,
Akos
+ - Valasz: RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1945 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: RE: *** Opel alternativa es a fapadok *** #1945 ( 24 sor )
> Idopont: Sun Sep 14 07:43:11 CEST 2003 AUTO #1946
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>
a regi lovamban (Favorit) volt tetszoleges intervallra allithato
ablaktorlo-kapcsolo, a Seat Cordobaban nincs, es nekem marhara
hianyzik...
meg lehet ugy oldani a dolgot, hogy a ket fenti allas (gyors +
meg gyorsabb), valamint lent a poccre-torles megmaradjon -
esetleg a negy masodperces is - es az ala bekeruljon a masik,
intervallmentes kapcsolas? (esetleg a 4 mp-s helyere, ha a
kapcsolokar mozgasa lefele nem lenne bovitheto)
mennyire kell ehhez szetkapni a kocsit?
<<<<<<<<<<<<<

Uj kapcsoloallas biztosan nem lesz. A 4mp-es helyere teheto be, vagy egy
teljesen uj kar kell. A Feliciak - ha jol emlekszem - ilyen karral voltak
szerelve, nekunk az elso Octavianknal meg volt egy ilyen fejezet a
manualban, de nem ilyen volt benne, hanem az uj tipus.

udv,
Akos
+ - Valasz: Nyomatek; egy kis fizika *** HIX AUTO *** #1945 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Reisz Akos
> E-mail : 
> Temakor: Nyomatek; egy kis fizika ( 19 sor )
> Idopont: Sat Sep 13 15:13:26 CEST 2003 AUTO #1945
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>
És egyáltalán : mitol függ egy motor nyomatéka? itt nem olyanokra gondolok,
hogy nagyobb legyen, turbo, stb., hanem van két egyforma motor,(pl 2,0 L)
mitol lehet az egyik nyomatékosabb, mint a másik.
<<<<<<<<<<<<<

Legelsosorban a furat/loket hatarozza meg, azonos konstrukcio es
hengerurtartalom mellett. Rovid loketu motor porgosebb lesz, legnagyobb
teljesitmeny nagyobb lesz, nyomatek alul kisebb. Hosszu loketu motornal
pont forditva, max. fordulat es a max. teljesitmeny kisebb, nyomatek alul
nagyobb.

Utana meg van szaz meg szaz dolog, de az motor "alapkove" a furat/loket
aranya.

udv,
Akos
+ - Re:Opel alaktresz (+elado Astra) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!


> A magyarorszagi autoalkatresz kereskedoktol hallom, hogy az
> Opel alkatreszeivel csak a markakereskedok, illetve egy-ket
> kisebb kepviselet foglalkozik. Utangyartott alkatreszbol eleg gyer
> a valasztek. Ez most meg nem jelent gondot, de a monopol helyzet
> akkor ut majd vissza, mikor ezek a kocsik kezdenek eloregedni.
> Es egy tizeneves Astraba is csak a gyari uj alkatreszt lehet majd
> megkapni - vagy meg azt se.

Hat, csak azert, mert mar varom a francia automat, meg nem leszek hirtelen
nemetauto gyulolo. Mint mondottam, kozvetlen kornyezetemben van/volt 3 opel,
amikkel rendszeresen kozlekedtem is. Egy 1.3S Kadett, 86-os gyartany, egy
1.4i Astra (95-os, magyar gyartmany) mindketto eleg fapad, es egy 98-as
gyartmanyu eleg jol felszerelet 1.6 Astra G. A harom kocsiban osszesen volt
kb 750-800 eKm.

Egyik kocsival sem volt jelentos problema, "ottmaradok" tipusu gond egyszer
volt mindegyikkel:
a Kadettben egyszer megadta magat a gyujtasmodul, az F Astraban a termosztat
beragadt, a masik Astraban pedig a beragadt gyujtaskapcsolo miatt leegett az
inditomotor (kacsintas a regebbi Peugeot 307 tulajok fele, akik ezt
tapasztalhattak, mivel a korai kocsikon tipushiba volt). A javitasi koltseg
meg az utolso esetben is boven 100 e Ft alatt maradt, uj alkatreszekkel.
Ezeken kivul szinte csak a normal kopasbol eredo dolgokat kellett cserelni.

Ezen kivul meg a Kadettal annyi problema volt, hogy 9 eves koraban elloptak,
es 15 eves koraban elokerult, es alapotab latszott, hogy nem kimeltek. Kis
gondozassal es szerelessel ismet igen pepec jarmu let belole.

Nos, akatreszellatassal sosem volt gondom, bar az ellopott es megkerult
Kadettnel bontoztam, penzugyi okokbol. Ami bontoban nem volt, azt meg tudtam
venni egyebkent (pl. biztositektabla fedel, ket nap alatt itt volt, 17 eves
kocsihoz, pedig nem letfontotossagu es hianya is csak akkor latszik, ha
lebujok a kormany ala).

Utangyarott alaktreszekkel tele van a piac, nem tudom ki mondta azt, hogy
nincsen, ez hulyeseg egyszeruen.
En gyorsan leszoktam roluk minosegukbol kifolyolag.

Alkatreszbol a Csergoekhez jartam (ennyi reklamot megerdemelnek, mert igen
korrekt cegnek ismertem meg oket), szinte minden volt azonnal raktaron, ami
nem, azt 1-2 nap alatt behoztak (beleertve a 124 Ft+Afa muanyag klipszet,
ami a lambda szonda kabelet tartja.)

A legtobb esetben volt valasztas gyari, identikus (gyakran a meg part-number
ugyanaz, csak a dobozon nincs Opel felirat, es utangyarott kozott.) Szinte
minden alaktresznek kulon cikkszama van, VW-s ismeros irigyelt, amikor a
rendszamtabla vilagitasban elkorrodalt az erintkezo, azt kaptam kulon. O meg
emlegette, hogy hasonlo esetben neki meg a hatso lokharitot is el akartak
adni.

Egy pelda, G astra: gyari fekbetet+gyari olajszuro+pollenszuro+uza.
szuro+legszuro+4 gyari gyertya+5 liter Opel olaj, egyik sem utangyarott, 21
ezer valahany penz volt mult evben. Szerintem ez eleg baratsagos ar.

Szoval nekem sem minosegi, sem egyeb problemam nincs az Opelekkel, majd
meglatom mint nyilatkozom egy ev mulva a francia kocsikrol :-)

Mellesleg, ha valakit erdekel egy 1.4 F Astra (1995, C14SE motor, 82 LE, 1
legzsak, riaszto, szinezett uveg, ford. szam. radiomagno, piros, elso tulaj,
uj Pirelli gumikkal (mert a telit le kellett cserelni tavasszal), uj
kuplung, vezermuszij stb. mult telen cserelve. Szelvedo tobb helyen
bepattanva, elvileg cserelni kene, gyakorlatban igy is levizsgazott
tavasszal.) 181 ekm (valos ertek, ekkorat nem erdemes hazudni :-),
kikialtasi ar 1.1M (iranyar, de a kereskedotol mar van eleg jo ajanlatom
beszamitasra, tehat az also hatart mar meghuztam), irjon maganban.

Szabolcs
+ - Re[2]: utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Kicsit lemaradtam a listaval :(

A AUTO 1938-ban irta Triznyak< >:
>> Szerintetek hogy lehet a legegyszerubben eljutni Paksrol
>> Esztergomba?
>Dunan !! Hajoval.  ( folyasirannyal szemben!!! )
>Udv,   Triznyak

Menetrend? :)

Pisti


HIXEditor 1.15beta8
+ - Re[2]: utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

Ezt a sok vicces kedvu embert! :)

A AUTO 1938-ban irta :
>Csa!
>El sem hiszem ! :(
>Meg a terkepet sem kell elovenni ........ vonattal  ..... :O)))
Jo, akkor menetrend?

Pisti

HIXEditor 1.15beta8
+ - Re[2]: utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1938-ban irta :
>On Sat, 6 Sep 2003 00:59:39 +0000 (UTC), >
>wrote:
>Uszva
Melyik iranyban?
+ - Re[2]: utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1938-ban irta :
>Hajoval a Dunan...
>Sanyi
Menetrend?

Pisti
+ - Re[2]: utvonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

A AUTO 1940-ban irta Somogyi Istvan >:
>De talan van celravezetobb is:
>Paksrol a 6-oson Erdig, ott at a 7-esre, majd fel az M0-ra a Balcsi fele.
Vegig
>menni rajta, egeszen az 1-es utig. Ezen menni egy darabig nyugati iranyba,
es H
>erceghalom elott jobbra kanyarodni Zsambek fele. Onnan Perbal, Tinnye,
Pilisjas
>zfalu, ahol a 10-es utra balra. Dorognal 11-es utra jobbra, es maris
rankvigyor
>og Esztergom. Kikerultuk Pestet, es a taj is biztos szebb.
Ez nyert, annyi modositassal, hogy Dorogra nem kell bemenni, van elkerulo
ut (talan  117 a szama, ha jol emlekszem).

Pisti

HIXEditor 1.15beta8
+ - Re[2]: rover sebvaltotud (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vegre egy uj ertelem a listan :-). Egyebkent hulye kerdesre, hulye valasz
>(lasd Esztergombol Paksra). Ha azt kerdezted volna, hogy hol van
Szerinted a Hix-auton vajon mire gondolhattam, gyalogturara?

Egyebkent meg Paksrol Esztergomba! :)
+ - Re[2]: Fabia - esetleges tipushibak*** HIX AUTO *** #1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

A AUTO 1944-ban irta Szakacs-Vass Sandor
>:
>Itt tiszta hogy a - azt jelenti hogy nincs sem szeriaban sem opcioban, es
a
>100 lovas motorhoz mindig - van. Arlistarol ne is beszeljek. Milyen
>weboldalt kell nezni? Ennyire webanalfabeta lettem? :-))
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9015819&uq=23734
http://www.skoda-orrmotor.hu

 Tipushiba (erre emlekszem, de a forumon majd segitenek) a nyoszorgo
 muszerfal.


 
Pisti


HIXEditor 1.15beta8

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS