Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 361
Copyright (C) HIX
1999-04-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: mostmicsinaljak? (#360) (mind)  44 sor     (cikkei)
2 Tobbelektrodas gyertya (mind)  15 sor     (cikkei)
3 RE: *** HIX AUTO *** #360 (mind)  20 sor     (cikkei)
4 szelep csorges (mind)  13 sor     (cikkei)
5 120->300LE motor csere engedely? (mind)  21 sor     (cikkei)
6 fekmunkahenger (mind)  24 sor     (cikkei)
7 autoradio (mind)  50 sor     (cikkei)
8 Segitseg!!! (mind)  22 sor     (cikkei)
9 Re: olommentes (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Re: koszos benzin. (mind)  32 sor     (cikkei)
11 Re: Re: 98-as 94-es (mind)  66 sor     (cikkei)
12 Szinvaltas (mind)  14 sor     (cikkei)
13 bonto (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Re: Skoda nem leallas (mind)  46 sor     (cikkei)
15 koszos benzin (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Uj Calibra??? (mind)  6 sor     (cikkei)
17 Audi 80 kerdes (mind)  13 sor     (cikkei)
18 R 19 (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - Re: mostmicsinaljak? (#360) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy augusztusi 14-i szabalysertesnek ma sikeresen atvettem a
> befizetesi papirja t es a hatarozatat ajanlott levelben,
> tertivevennyel.

> tudomasom szerint a szabsertesek elevulese 6 honap. Ezen ugye boven
> tulvagyunk mar. Fellebbezzek, hogy lemaradtak Rolam es felejtsenek el?
> Vagy azert fizetnem kell? Vagy hagyjam a fenebe? (Dehat atvettem...)

Ket lehetoseged van. Vagy fizetsz, vagy az atveteltol szamitva 8 napon
belul kifogassal elsz. Ezt oda cimezd, ahhonan a levelet kaptad, es ezt
ird bele: 

T. I. foku Szabalysertesi Hatosag,
A ... kelt, altalam ... kezhez vett ... szamu hatarozat ellen az alabbi
[uj sor, kozepre, ritkitva]
                         k i f o g a s s a l 
[uj sor, normal koz] elek. A hatarozat rendelkezo reszeben leirt
szabalysertes elkoveteset elismerem. A kirott birsag osszeget azonban az
elkovetett szabalysertes sulyahoz kepest tulzottnak tartom. Kerem a t. I.
foku Szabalysertesi Hatosagot, hogy (a) a birsag osszeget mersekelni
sziveskedjen [itt roviden ird le, hogy milyen keveset keresel - ha esetleg
egyetemista vagy, az direkt jo -, es milyen sok embert kell ebbol
eltartanod - de persze hazudni nem szabad, mert kiderulhet] Vagy: (b) az
ugyben targyalast tartani sziveskedjen [ha e'lo"szo'ban akarod eloadni,
hogy inkabb ne fizettessenek veled ennyit].

Kelt ..., tisztelettel, ne'v.

(a) es (b) kozul azt valaszd, amelyiket megfelelobbnek tartod. Talan a
targyalas kerese lenne a megfelelo, mert esetleg meg tudod ertetni az
eloadoval, hogy csak vicc volt az egesz. Rosszabbul biztos nem fogsz
jarni, mert legfeljebb nem valtoztatnak a birsagon.

Fontos a level szep kulalakja (szovegszerkeszto).

Az elevulesrol nem tudok mit mondani, nincs egy ismeros ugyved?

Disclaimer: nem vagyok jogasz, csak sajat felelossegedre fogadd meg a
fentieket!

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Tobbelektrodas gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En ugy hallottam, a tobbelektrodas gyertyakat eredetileg (jo regen) repulogepmo
toroknal alkalmaztak.

Magyarazatkent azt fuztek hozza, hogy igy biztosabb volt a gyujtas (valamerre c
sak atugrik).

Tudtok ehhez valami szakmaibb hangzasu kommentart fuzni?


Jut eszembe, otthon a muhelyben talaltam Dongo motorhoz valo gyertyakat (a moto
r meg a padlason hever), 
mintha tobbelektrodasak lennenek. Any comment?


Padisak Gabor
+ - RE: *** HIX AUTO *** #360 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Az lenne a kerdesem hozzatok, hogy okozhat-e koszos benzin olyat, hogy
>menet kozben egysze rcsak leall az auto. Menet kozben olyan erzes,
>mintha
>egy pillanatra valami "visszafogna" az autot, majd leal. Ezutan azonban
>lehet ujrainditani, es vidaman megy tovabb, majd egyszer csak megint
>leall, joval kesobb. Miota ez van, par napja, nem volt ujratankolva a
>kocsi. Adjatok otletet, mi lehet ez. A kocsi egyebkent egy VW Jetta 1.8
>injektorral.

	  Hopp! Ez engem is nagyon erdekelne, mert ugyanigy jartam.
	1984-es 323i-s BMW-m van, es akkor csinalta legeloszor,
	mikor eloszor tankoltam bele olomadalekos 98-as benzint
	egy igen felreeso MOL kutnal (a Feher uton a XIV. keruletben
	az Ors mellett). A kocsi elektromos befecskendezos es
	katalizator nelkuli. Tipp?
	  Udv:

							Nagyak
+ - szelep csorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
A problemam a kovetkezo ( Ford Scorpio  2.9 V6) :hideg motor esten rovid
ideig( kb 1perc) csorognek a szelepek gazfrocsre. Ez a jelenseg csak rovid
ideig tart utana egyaltalan semmi csorges , meg akkor sem ha erolkodik a
motor (pl 5-ben 40 km/h).
 Az igazsaghoz hozzatartozik , hogy attertem 98-as benyorol 95-re. Regebben
is tankoltam mar egyszer-ketszer 95-ost de nem csorgott a moci. Van az auton
oktanszam allito vezetek amit atdugtam a 95-nek megfeleloen.Az auto nem
hidraulikus szelephezagszabalyzos.  Lehetseges , hogy szelephezagot kellene
allitani? De akkor miert csak rovid ideig csorog?
Egyebkent ugyanez a jelenseg a cimbimnek a 325-os BMW-jenel is.
Koszi
Koris
+ - 120->300LE motor csere engedely? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a multkor mar kerdeztem, es azota talaltam is a segitsegetekkel, olyan
szerelot, aki a Manta motorjat kicsereli nekem erosebbre.
120-rol 300LE-re (allitolag ezt ki is mertek) valtozik igy a teljesitmeny.
A kerdesem az, hogy ha nem Manta motor kerul vissza az autoba, hanem szinten
Opel, de mas tipusbol szarmazo, akkor hogyan kell, lehet-e ezt
engedelyeztetni. Azt is hallottam, hogy valami futomu modositast is kell
csinalni, meg valami elozetes tervet kell kesziteni es engedelyeztetni a
dologhoz.

Ha valaki csinalt mar ilyet, vagy van ismeros aki ezt nekem le tudja
bonyolitani, akkor szivesen aldoznek a dologra.

Amig nem tudom biztosan, hogy engedelyeztetheto-e a dolog, nem akarok
belevagni.

Elore is koszonom a segitseget!

Udv:
Dani
+ - fekmunkahenger (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Pongi ) irta:
>
>Otleteitek:
>- fektarcsanak nagy az utese
>- toronycsapagy hiba
>- uszoagyazasu feknyereg berohadt
>- fekmunkahengereket felujitani

Nos ez utobbi keltette fel figyelmem.
Konkretan az autom bal hatso tarcsafekenel a fekbetet allandoan surlodik
a tarcsahoz, allitolag a munkahenger faradt el. Annyira nem veszes, enyhen
melegszik, es ilyenkor "vuk-vuk"-olast hallani gyenge fekezesnel, meg
(balra)
kanyarodasnal. A lenyeg, hogy a szerelo allitasa szerint nem szabad szet-
szedni a munkahengert, mert az utana szinte 100%, hogy folyni fog.
Kinek van igaza?
Sajnos nekem sem mindegy, hogy 5, vagy 50 ezer Ft-tol valok meg.
Apropo, a muszer egy Lancia Dedra 2000TD.

Elore is kosz!

-= Pry =-
+ - autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Nem kimondottan "nem-bezines" tema, de koze van az 
autohoz... A kocsiban, amit nemregen vetem, van radio, hatul 
az ablakban ket kis hangszoro... Eddig ment... Az egyik 
azonban tegnap ota a mely hangokkal parhuzamosan 
zummogo-zorgo hangot ad. Akkor is adja, ha leveszem a 
rogzitett helyerol -- tehat nem a felrogzites lazult ki. Erdekes, 
hogy ha mukodes kozben meg-megpiszkalom a membranjat, 
olykor elmarad a mely hangok mellett is a zummoges... De a 
hatas csak atmeneti :-((

Taktikai megoldas: leszedtem e hangszoro villamos 
csatlakozojat, most oda a sztereo, de a zorges is. Strategiai 
megoldasnak azonban ez eleg lama :-((( A kerdeseim:

1.Okoz-e kart a radionak, ha csak egy hangszoroval 
megy. (Tegnap este hazafele ment vagy husz percet, 
eddig birja... De tovabb is?)
2.Lehet-e a membrant -- ha jol sejtem, abban van 
folytonossagi hiba -- hazilag javitgatni, erdemes-e.. 
(Nem akarok HiFi minoseget, az ebbol a kis 
hangdobozbol ugysem jon ki, csak ez az idegesito 
zorges mulna el...)
3.Ha barkacs modon nem, akkor autoradio szervizben 
javitanak-e ilyesmit? Erdemes-e ezzel probalkozni? 
Vagy csak siman cserelnek? Mert azt talan en is meg 
tudom csinalni :-)
4.Ha igen, tud valaki jo autoradio szervizt mondjuk 
Budapesten a IX. keruletben, a Petofi hidtol nem tul 
messze? (Regebben volt egy a Pava utca Mester utca 
sarkan, de tudtommal most ott egy irodahaz van, a 
foldszinten egy Spaar-ral... :-()
5.Ha valoban az a helyzet, amit sejtek, azaz kipurcant a 
hangszoro, hol lehet es milyet erdemes vettni? Mire 
kell figyelni? (Gondolok itt az ohmikus ellenalasra, 
gondolom a radio kimeno fokozata terhelese 
szempontjabol az nem mindegy... Mondjuk a felerosito 
furatok helye az termeszetes... :-))


Elore is kossz!



--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Segitseg!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt autos kollegak :)!

Segitsegre lenne suksegem.Sajna a jo oreg gepem beadta a kulcsot
:(.Valahogy nem hajlando benzin nelkul menni.Addig mar lejutottam mi
okozza a problemat de a tovabblepeshez szuksegem lenne valamilyne
irodalomra amibol ez megoldhato.
A lenyeg nem megy a tapszivattyuja.Addig nem jut el az aram, megakad
valahol.Elkepzeleseim szerint a gyujtaskapcsolo elforditasakor az
inditassal egy rele is aramot kaphat ami zarja az uzemanyagszivattyu
aramkoret.Ezt kellene nekem valahol megtalalni, de elhelyezkedese
szamomra rejtej.Szeretnem elkerulni a szervizt, mivel a nemeteknel ez
igen tetemes osszegre rugna.Az auto tipusa: Lancia DELTA HF Turbo 1.6
Az auto meg nem befecskendezos tipus, evjarata pedig 1985.Ha esetleg meg
szukseges svajci eredetu, a szigorubb kornyezetvedelmi eloirasok miatt
esetleg mas megoldasok is talalhatoak rajta mint normalis esetben.Ha
mast nem valamien web oldalt ha tudnatok ajanlani szivesen vennem.

Ha lehet a valaszokat maganba kernem mail-em:

Elore is koszi a segitseget.

                                    Sicc
+ - Re: olommentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>3, artani nem hasznal
>Azért nem igazán kóser...
>
>Mivel ez határeset 14 évesen következőt javasolnám: állítsd be pontosan a
kipuf
>ogó szelephézagokat. Hajtsd meg a kocsit, mint Zinger a varrógépet! 5ekm
után h
>a bármely kopást (hézagcsökkenés OHV OHC esetén egyaránt) tapasztalsz akkor
jár
>j adalékossal.
>
Ez megtortent, csak nem egeszen igy, atyam a vallalati Samaraba tankolt
98+gyariadalak nevut, majd le a Balatonra, s onnan vissza. Hat istenem
visszafele mar sietett kisse, es a fent jelzett modszerrel kozeledett haza.
Az nagyobbik Erdi emelkedon meg atjutott -nem gyozom hangsulyozni sietett
haza-, de a masodikon mar nem. A lenyeg automento->service->motorcsere. Na
akkor en inkabb jarok az AVANTI-hoz es nem tesztelek!

Szia,
+ - Re: koszos benzin. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

Ez még kevés. Mikor áll le huzatod, vagy egyenletes nagy/kis tempó vagy
független vagy....

Egy-két gyors olcsó tipp:
- Koszos a benzinszuro es nem jut at rajta a cucc megfelelo tempoval.
(csere)
- Elfittyet a tapszivattyu es nem nyom eleget (csere)
- Valami uszkal a tankban pl. rozsda, es ha a szivocsohoz er akkor ratapad,
de ha nincs szivas odebbmegy majd ujrakezdi (tankmosas draga)
- ...

SCH


> wrote in message ...
>Sziasztok.
>
>Az lenne a kerdesem hozzatok, hogy okozhat-e koszos benzin olyat, hogy
>menet kozben egysze rcsak leall az auto. Menet kozben olyan erzes,
>mintha
>egy pillanatra valami "visszafogna" az autot, majd leal. Ezutan azonban
>lehet ujrainditani, es vidaman megy tovabb, majd egyszer csak megint
>leall, joval kesobb. Miota ez van, par napja, nem volt ujratankolva a
>kocsi. Adjatok otletet, mi lehet ez. A kocsi egyebkent egy VW Jetta 1.8
>injektorral.
>
>Koszi.
>
>Fraky(TM).
>
+ - Re: Re: 98-as 94-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi a tippet, de nem tehetek rola, talan az eddigi tapasztalataim miatt,
ugysem hinnek nekik. Tudnek meselni a Renault service kontra R25
tapasztalataimrol.
Naaa csak egyet:
Jelenseg:
Poccre indul a motor minden rendben, de amikor a homero kb. 1 mutatonyit
mozdul elmegy az alapjarat. Nem nagy gond, nyomom a gazt a lampanal, csak
kisse bosszanto. Amint meg kb 2 mutatonyi szelesseggel odebb megy a mutato
minden rendbejon.

Folyamat:
Service-be ki, masikba be-ki .....persze mindenhol rendesen levettek. Az
hogy a computeremhez hozzadugjak a tesztert egyes helyeken 7000 Ft, es ez
csak a dugas. Na ezt nem fizettem ki, fokent azert mert tudtam mit mutat a
teszter: A viz eloszor normalisan hideg, majd elkezd melegedni aztan
hirtelen -40 fokos lesz, majd ismet jol melegszik tovabb.

Probalkozasok:
Volt sok a legdragabb a homero csere 18eFt (szep mi), de minden maradt a
regiben, az uj probalkozas a computer csere lett volna(150eFt meg szebb), de
ekkor meguntam. Elovettem a jozan parasztit, meg a feszmerot, es megtalatam
azt a kabelt (a vizhomeroegyik fele, micsoda meglepetes), amibe valamelyik
elozo szakerto belebarkacsolta az utasterfutes vizhomerojenek az egyik
kabelet. A zarlat megszuntetese ota minden hali jo. Ja nem mert kozben
valamelyik szerelo elcsavargatta az automata szivatomat, vagyis most a
teljes bemelegedesig 2000-2500 kozotti fordulaton gyenge a motor.
Alatta-felette jo.

De jo hosszu lett! Bocs es Kosz

SCH


> wrote in message ...
>A kor nem annyira lenyeges, a legtobb nyugati es japan auto olommentessel
>jar a 80-as evek ota. Nekem speciel egy 14 eves Mazda 323-am van, es nem
>igenyel olmot. Az oktanszam is fuggetlen az olmozastol, nehany helyen lehet
>kapni 98-as olmozatlan benzint is!
>Szoval szerintem kerdezz meg egy autoszervizt, hogy kell-e neked olom.
>Szemelyes tapasztalat szerint nem. Mindenkeppen Renault szervizben
>erdeklodj!
>
>"artani nem hasznal" - csak adalek nelkul olcsobb.... :)
>
 írta a következő üzenetben: ...
>>Zavarbaejto kerdesed miatt kivagtaztam az automhoz, es megneztem a
>>gepkonyvet. Hat igaz hogy olomrol szo sem esik benne, de hat ezt a
peldanyt
>>14 eve gyartottak. Ahhoz viszont ragaszkodik a leiras, hogy 97-99-es
>>okontanszamu benzint tegyek bele. Szoval itten allok a talpig
>>bizonytalanban.
>>Kozben egyik haverom itt ragaszkodik hozza, hogy:
>>1, ezt a 2.2 l-es motort 1960 tajan terveztek traktorhoz (jeee akkor attol
>>ilyen lapos a nyomatekgorbe)
>>2, puha a szelepfeszek (az jo kenyelmes lehet nem nyom)
>>3, artani nem hasznal
>>
>
>Szabo Zoltan, mailto:
>
>http://www.nexus.hu/szaboze
>http://www.extra.hu/szaboze
>(nem en vagyok az elso oldalon...:)
>
>Szabisoft DEsign 1991-1999
>
+ - Szinvaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>szinvaltasnal be kell iratni valamit a forgalmiba a rendorseggel
>
>az ember vesz sok sok idot, bebatyog a rendorsegre, sorbanall
>es atirjak ugy harom evvel ezelott meg ingyen atirak, hogy most?
>nem tudom

Az ember nagyon sok idot vesz es meg fizet is. Ha jol tudom, akkor
illeteket kell fizetni januartol. Egy nap nem is tudod elintezni annyian
vannak. Holnap megkerdezem, mert megyek vissza a befizetett atirasi
csekkekkel 8-(

Fresi BaCSi
+ - bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudnatok mondani olyan pesti bontot Ladahoz, ahol ajtot tudnek venni? Ja
igen es fontos lenne, hogy meg a szint is ki tudjam valasztani, ergo
nagy legyen a valasztek.
Koszi szepen

Fresi BaCSi
+ - Re: Skoda nem leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> >ha be van kapcsolva a ventillator
> >akkor
> >az meg ahogy leall termel energiat es ebbol jar a motor... ha bekapcsolom
> >meg a
> >motorhutot is akkor meg tovabb jart a kocsi...
> Na neee?? Mi koze van a ventillatorodnak a motor jarasahoz ha kulcs elfordit
> leallitas.
>
Az ok a kovetkezo: a szellozteto ventilator a gyujtaskapcsolo utan van
kotve
Tehat csak akkor van szelloztetes, ha bekapcsolod a gyujtast. Vagyis a
szellozteto
motor a gyujtashoz meno pozitiv kanoccal mindig ossze van kotve.
Namarmost ha
leallitod a motort, leveszed a gyujtast, a szelloztetomotor a
tehetetlensegenel fogva
egy ideig meg porog, es ekozben ugy viselkedik, mint egy genrator, es
kijon belole
nemi villany. Ez pedig ramegy a gyujtotrafora, es arra pont eleg, hogy
meg nehanyat
forogjon a motor.
Ha nagyon zavar a dolog, marmint a nem leallas, akkor rakj egy diodat a
szellozteto
motorhoz meno pozitiv vezetekbe, es akkor az nem fogja engedni
visszadolgozni
a kocsi halozataba.

> Egy ismerosom vett az Asconajaba ilyen fosch-bosch super 4-es
> gyertyakat motorgeneral elott. A szerelo aki a motort javitotta egyszeruen
> nem volt hajlando betenni ezeket, mert szerinte ahhoz a motorhoz nem jo.
>
A sogoromnak szinten Asconaja van (1.6) , es neki bevalt a Bosch
gyertya,
akarcsak nekem.

Meg mindig van negy elado skoda hegesztett felnim, 6 collosak, ketton
gumi
is van, 195/55 R 13-as Michelin, 1,5 mm-es profilmelyseggel....
csak 8000 HUF....


Sziasztok........Adam
+ - koszos benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az lenne a kerdesem hozzatok, hogy okozhat-e koszos benzin olyat, hogy
>menet kozben egysze rcsak leall az auto. Menet kozben olyan erzes,
>mintha
>egy pillanatra valami "visszafogna" az autot, majd leal. Ezutan azonban
>lehet ujrainditani, es vidaman megy tovabb, majd egyszer csak megint
>leall, joval kesobb. Miota ez van, par napja, nem volt ujratankolva a
>kocsi. Adjatok otletet, mi lehet ez. A kocsi egyebkent egy VW Jetta 1.8
>injektorral.

Sziasztok!

Na pont tegnap tortent velem ugyanez.
A Bekasi Shell kutnal tankoltam 95-ost (mint kiderult olyan vizest hogy sok
ember honapokig elelne rajta a sivatagban),
 es mikozben meloba mentem egyszercsak olyan, de olyan shit lett a kocsim
mint egy marek tragya.
Alapjarat nuku, be nehezen indul, nem megy sehogysem, ha lehelem a gazt
akkor eppenhogy, ha megnyomom rogton leall.
2 szaki akiket kerdeztem aszontak nyugodtan autozgassam ki a benyat a
kocsibol, nem fog artani.
Masik ketto aszonta hogy ha injektoros (az) akkor ne eroltessem mert lehet
hogy a vegen ezt-azt ki kell cserelni.
Hazafele kiderul mi lesz...

A helyzet az hogy eddig soha nem volt gondom a Shell benzinnel, mindig ott
tankoltam de tuti jo volt.
Hat..tobbet mar nem fogok ott tankolni az is biztos...mar ha egyaltalan a
kozeljovoben erdemes lesz meg tankolnom..vagyis lesz-e baja a kocsinak.
Nemtudom hogy mernek ilyet csinalni?!?

Egyaltalan lehet ez ellen tenni valamit? Ugy ertem
minosegellenorzes/feljelentes , vagy valami ilyesmi?

Jobbulast a te kocsidnak is!
Kovacs Gyorgy
86 RX-7
+ - Uj Calibra??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha van olyan aki tud barmit az uj calibrarol vagy annak az 
utodjarol, lecci dobjon meg az infoval. Esetleges cimeknek 
kulon orulnek! Lecci maganba is.
Elore is koszi!
+ - Audi 80 kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--MimeMultipartBoundary
Content-Type: text/plain

Sziasztok,

A kozeljovoben (2-3 het) vennek egy 8-10 eves benzines Audi 80 gepkocsit
(gombolyu karosszerias). Esetleg van valakinek tapasztalata arrol, hogy mi
az amire mindenkeppen
odafigyeljek? Lehetnek altalanossagok is, ugyanis ez lesz az elso sajat
autom. 

Elore is koszi: Gabor
--MimeMultipartBoundary--
+ - R 19 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Esetleg 1millio Ft korul milyen autot tudtok ajanlani?
>Nekem a Renault Twingo, Clio, 19-es tetszik esetleg Opel Astra vagy
Suzuki.
>Erdekelnenek a tapaszalataitok.

Nekem 1994-es kiadasu R19-em van. (Ujabb fajta, 1.4i, 3 ajtos) Ennek a
piaci erteke kb.
1,2-1,3 M Ft. Altalaban hosszu tavon hasznalom a kocsit, varosban illetve
autopalyan ritkan.
A kocsi dinamizmusa elegendo, fogyasztasa soha nem volt meg 6.5 l/100 km
felett.
A kocsi szelessege nagyobb a kategoria atlagnal, es ez nemcsak a
helykinalatban, hanem
a stabilitasban is erezteti jotekony hatasat. 4 szemelynek kenyelmes, otnek
elviselheto
terkinalattal rendelkezik. A formaja szep (persze ez szubjektiv) a
karosszeria nagy resze
galvanizalt, igy 6 ev garanciat adnak ra. (A 6 ev kb. a '94 utani
modellekre ervenyes.)
A karosszeria frissites nem esett egybe az Energy motorok bevezetesevel, a
regi
kasznis autok az utolso 1-2 evben (?) megkaptak az uj motort.
Tipushibanak tartjak a kerekcsapagyak, ill. a feltengelyek korai
elhasznalodasat.
Ahoz eleg sok van beloluk, hogy az alkatresz ellatassal ne legyen gond.

A fent emlitett tipusok kozul a Suzukit en sem javaslom, az Opelert meg
valoszinuleg
tobbet kernek mint egy 19-esert. (Magyar piaci sajatossag.)

Egyebkent az en kocsim is lehet hogy elado lesz 1-2 honap mulva. Hogyha
kerdesed van akkor kereshetsz maganban is, de a listat is rendszeresen
olvasom.

Zotya

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS