Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2075
Copyright (C) HIX
2004-01-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Olaj (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Re: Corsa rangat (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Re: Olaj ... (mind)  33 sor     (cikkei)
4 c (mind)  54 sor     (cikkei)
5 Re: Vectra A (mind)  90 sor     (cikkei)
6 Re: Vectra A 2.0 (mind)  45 sor     (cikkei)
7 petroland (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Katalizator (mind)  21 sor     (cikkei)
9 re: Fogyasztas (mind)  28 sor     (cikkei)
10 Volvo S 40 1.6 1998 (mind)  10 sor     (cikkei)
11 vegyes (mind)  11 sor     (cikkei)
12 FW: kat ki (mind)  29 sor     (cikkei)
13 FW: karb vs i (mind)  31 sor     (cikkei)
14 Vectra A (mind)  53 sor     (cikkei)
15 kimitszeret? (mind)  25 sor     (cikkei)
16 Csak nem birja ki mar megint... (mind)  66 sor     (cikkei)
17 Re: olaj (mind)  17 sor     (cikkei)
18 re: Miert is nem szeretem a citroenek egyes peldanyait (mind)  62 sor     (cikkei)
19 Re. Kinek kell egy 14 eves Skoda 120L ? (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Re. Mazda 323-hoz lengescsillapito (mind)  32 sor     (cikkei)
21 re: Mondeo es nyaralas (mind)  10 sor     (cikkei)
22 Plitvice (mind)  8 sor     (cikkei)
23 Re: Fogyasztas (#2074) (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kerdesem az lenne,(megeccer) lehet-e tobb evig az olaj a kocsiba, 
>ha mondjuk csak,evi 2-3000Km-t megy vele az Mber, vagy le kell 
>evente cserelni, mert allo helyben is veszit a kenoertekebol?

Igen a motoroljakat évente LE KELL cserélni. Bármely autó szerizkönyvét megnéze
d abban benne van hogy x ezer km, vagy évente csere. Egy motorolaj összetett ve
gyület, ami oxidálódik, megváltozik, egyes adalékok elhasználódnak akkor ia ha 
a kocsi 1 cm-t sem ment.

Szóval csere, nem akartak megetetni a szervizben.

Gábor
+ - Re: Corsa rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Koszonom az otleteket a temaban. Tegnap megmertem a Hall-generator jelet
(12V-os negyszogjel a harompolusu csatlakozo kozepso laban). Ez tele van
tuskekkel 1..3 ms-mal a negyszogjel ele elott es utan (kerdes hogy mitol,
es hogy mikor ad szikrat az elektronika: az elnel vagy a tuskenel). A
rotor meg jo allapotunak tunik, viszont a csatlakozo gumiharangja
egyszeruen elporladt es egy jo nagy lyuk tatong rajta (persze pont ott,
ahol a motorterbe belenezve nem latszik). A csatlakozon beazasi nyomok
latszodtak, ugyhogy remelem szigeteloszalaggal orvosolhatok az esobeli
problemak.


Udv,
marky
+ - Re: Olaj ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem ez auto-fuggo, mint ahogyan a gyertya-, valtoolaj-, es egyeb
csere. A Fiat Bravanal 20ezer km-enkent kell cserelni a benzineseknel,
10ezrenkent a dizeleknel. Ha nagyobb igenybevetelnek van kiteve
(potkocsi, lakokocsi, rovid utak, ...), akkor gyakrabban, ha ritkan
van hasznalva, akkor legalabb evente egyszer kell cserelni. Ez a
leiras, ezek utan mindenki megkeresi a sajat kocsijanak hasznalati
utmutatojat, es abban megtalalja az arra az autora vonatkozo
eloirasokat, tanacsokat.

-Almos-

A HIX AUTO #2074-ban  irta:
> Hi Lista!

> A multkor ugy latszik sok volt a korites, elveszett a lenyeg :))

> A kerdesem az lenne,(megeccer) lehet-e tobb evig az olaj a kocsiba, ha
> mondjuk csak,evi 2-3000Km-t megy vele az Mber, vagy le kell evente cserelni,
> mert allo helyben is veszit a kenoertekebol?
> Tudja valaki a valaszt?

> Udv:BuszosJani
> 18-fos buszrendeles
> Tel/Fax:06-29-410-263
> Mobil:06-309-775-609
> Külfold-belfold




--
+ - c (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ami nem hidros, az "csak" auto: tizenketto egy tucat. Baaaaar.....
>
>Ilyent mondani egy Kacsarol, micsoda impertinencia! ;-D

A Kacsara vonatkozott a "baaaaar".... ;)
(Iden Skociaban lesz a vilagtali, megyunk)
------------
>Jogsi:
>Amator vagy. En alapbol nem veszek at semmilyen rendorsegi levelet.

Ebben lehet valami... Egyszer kergetoztunk egy feher golffal, marmint o jott
a BX mogott de mivel nem tudott megelozni kirakta a kek villogot. Ja, igy
konnyu, mondtam :) Nyomingerek voltak, feljelentenek, mondtak. Ne vedd at a
levelet, mondtam a nejemnek, aztan elmentem Egyiptomba. Ket het mulva jott
is a boritek, cimzett nem leven otthon visszakuldodott a feladonak. Ez mar
tobb mint negy eve tortent :)))
------------
>Nagyon regota szeretnek megnezni belulrol egy Winnebago
>vagy Winnebago-hoz haso nlo kaliberu RV-t belulrol.

Meg csak a negyedik x-et taposom, nem tudhatok mindent: mi az ordog az a
Winnebago es mi az az RV?
-----------
>A kerdesem az lenne,(megeccer) lehet-e tobb evig az olaj a kocsiba,
>ha mondjuk csak,evi 2-3000Km-t megy vele az Mber, vagy le kell
>evente cserelni, mert allo helyben is veszit a kenoertekebol?
>Tudja valaki a valaszt?

XM konyv szerint (turbodizelnel) olajcsere minden 10000km-nel vagy 12
honapnal, amelyiket elobb elerjuk. Persze ez meg felszintetikus olajra es
"regi" tipusu motorra vonatkozik.
----------
>Na ja :)))) Meg az XM-esek is visszasirjak a CX-ek rugozasat. (Meg a
>DIRAVI-t)
>--
>
>Hadd pontositsak... A volt CX-esek tobbsege sirja vissza.

Jaja, en is ugy ertettem, en nem sirom vissza mert BX-bol ultem at XM-be :)
Hallottam olyat, hogy CX-es gomboket raknak XM-be, ill angoloknal divik a
gombok folfurasa par tized millimeterrel. Persze a komfort a menetstabilitas
rovasara megy...

>Koszi a tippet Joe, nagy levelvaltasban vagyok a V6 professzorral ;-)

Van neki rengeteg anyaga, fol is tudja pakolni letolteshez csak ragni kell a
fulet :) Az index PSA topicjaba is erdemes ellatogatni, mar a 7. topic
CD-nel tartunk, tele mindenfele manuallal, gyari cuccossal es egyeb
nyalanksaggal, foleg CX, BX, XM vonalon... Erdekes pl. a gyari visszahivasok
es a feltart hibak javitasanak listaja ami vagy 200 oldal, es rengeteg
apro-csepro hiba okat/javitasat tartalmazza, mai napig hasznalhato.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Vectra A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Alapvetoen nem ertesz engem. En nem szolom le az alfat es altalaban az olasz
autokat es nem dicserem az opelt. Te meg fogalmaztal egy velemenyt anelkul,
hogy a szobanforgo autot ismerted volna. A levelem kizarolag erre iranyult
es nem arra hogy belekezdjunk egy opel vs. alfa vitaba. Erre irsz egy
valaszt nekem hogy bezzeg az alfa uberfasza az opel meg egy rakas szar. Meg
ilyeneket hogy a 150 loeros auto jobban megy mint a 115 loeros.

Barmilyen hihetetlen de a nemeteknel nem csak szethajtott nulla
felszereltsegu autot lehet venni. En is hoztam egy vectrat 2000 euroert
170.000 kilometerrel. Tenyleg annyi van benne es nem 400-500 ezer. Most 192
ezernel tart es eddig kizarolag tankolni kellett bele a kotelezo szervizeken
felul.

A magyarorszagi autopiaci allapotokat en is ismerem. E tekintetben nem
mondtal ujat.

Egy baratom most hozott egy 96-os Astrat. 1.6-os ecotec, elektromos ablak,
tukor, teto, 2 legzsak, klima, alufelni, kodlampa, gyari borbelso,
borkormany, metalfekete, 146.000 km , szervizkonyv, abszolut makulatlan.
3000 euroert. Forgalomba allitva minden koltseggel egyutt 1.200.000 forint.
Mondhattam volna mas markat is ez csak egy pelda arra milyen autot vehetsz
kint. Olcsobban mint itthon ahol az astrak 95 %-a 60 loeros 1.4-es full
fapad felszereltseggel. Ezert kell kint autot venni es nem magyarorszagon.

PA

----- Original Message -----
From: "Fogash" >
To: "AUTO (AUTO)" >
Cc: >
Sent: Friday, January 23, 2004 5:43 PM
Subject: Vectra A


> >Nos ez kivalo peldaja annak ha valaki
> >olyasvalamirol ir amihez nem ert.
> >Fogash te nagyon veded az olasz autokat
>
> Koszonom. :-/
> Most is. Egy Vectra A araert siman lehet venni pl. 155-os Alfat, aminek
> a 2ezres motorja nem 115 hanem 150LE, amivel "kicsit" vermesebben megy,
> mint a Vectra.
>
> >Az egyetlen komoly problema az autoval szemben
> >az eros rozsdasodas.Gyakorlatilag mindenhol
> >rozsdasodik de kulonosen a hatso sarvedoivek, hatso
> >rugok bekotesi pontjai korul, hatso vaznyulvanyok kornyeken.
>
> Szomoruan olvasom, de az altalam latott Vectrak is mind hullara voltak
> rohadva tiz eves korukra. Ellentetben a budos digo olaszok termekevel,
> ami _egyaltalan_ SEHOL nem rohad, mert horganyzott a lelkem. Amit oda
> felirtal, az minden lakatos alma. A kocsi aranak 50%-at elkerheti
> lakatolasert. :(
>
> >Ami pedig a kulfoldrol behozott autokat illeti. Valoban sok szemetet
> _is_
> >behoztak az orszagba. De kinti autok annyival szebbek, jobban
> szervizeltek,
> >jobban felszereltek es nem utolsosorban olcsobbak mint az itthoniak ,
> hogy
> >en csak a kinti autot vennem meg. Aki jart mar kint pl. nemetorszagi
> >autopiacokon (kulonosen eszak Nemetorszagban) az tudja , hogy mirol
> >beszelek.
>
> Aki meg jart magyarorszagi autopiacon, az tudja, hogy Mo-ra jellemzoen
> azok a 90-91-es evjaratu, LX (=Opel alap=nulla) felszereltsegu Vectrak
> kerultek be, amik mar igen regen elvesztettek a szuzesseguket, es
> valahol 3-500ekm kozott jarnak. A szupertartos motorjuk eletenek
> vegen...
> Gondolkozz: meghirdetnek egy Vectrat 8-900eFt-ra. Ebbol meg lehet
> alkudni mondjuk 50et. Legyunk optimistak, 800nal jar az elado. Leveszi a
> kis 100ezres hasznat, a kocsi 700eFt. Ebbol visszaszamolod a behozatal
> koltseget, ami minimum 30eFt, ha treleren jott, 7 masik auto
> tarsasagaban. Ha a haverral mentek ki erte, meg tobb. Kinti rendszam,
> itteni ideiglenes rendszam, fogyasztasi ado (20%), AFA 25%, forgalomba
> helyezes koltsegei. A kocsi vetelara nem lehetett tobb, mint 4-500eFt.
> Szerinted a nagy budos Eszak-Nemetorszagban kolbaszbol van a kerites,
> hogy 1500-1800 euroert kifogastalan allapotu, eppen csak bejaratott
> autokat adnak? NEM. Adnak olyant, ami kicsit gorbe, nagyon hasznalt,
> kicsit kehes, de a torokokon kivul ott senki nem ulne bele. Na az ilyent
> hazahozza valami ugyeskezu, megganyolja, aztan mehet a piacra az
> orajaban -200ezerrel. Ezert kerulom el az ilyeneket nagy ivben. Aki a 22
> eves Trabijabol (nem szemelyeskedes) u lat egy ilyenbe, annak isteni,
> mert nem tudja, hogy ugyanennyiert kulonbbet is talalna, ha nem az
> "opelsosekopel" szlogen vezerelne... :(
>
> Fogash
>
+ - Re: Vectra A 2.0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado : 
: Nos ez kivalo peldaja annak ha valaki olyasvalamirol ir amihez nem ert.
: Fogash te nagyon veded az olasz autokat mondvan, hogy te mindig 
elegedett
: voltal veluk es csak a kozhiedelem tartja oket rossznak. Ezert 
megkerdeznem
: , hogy a fenti velemenyednek mi az alapja? Vezettel mar ilyen Vectrat?
: A 2000-es 115LE-s motor (motorkod: C20NE) legendasan tartos, 
350.000-400.000
: kilometert is elfut normalis hasznalat mellett. Nagyon nyomatekos, 
_nagyon_
: takarekos, mentes az ujabb Ecotec motorok problemaitol( EGR szelep,
: olajfogyaztas, vezermuszij szakadas), kivaloan viszi a Vectra kasztnit (
: 0-100: 10.5s). Opeles korokben minden idok egyik legjobb Opel 
motorjanak
: tartjak. A Vectra A-hoz ez a motor a legjobb valasztas. Erdemes 
beleolvasni
: az index.hu Vectra A topicjaba.

Az eredeti beirast nem kivanom kommentalni, az viszont biztos, hogy te
legalabb annyira nem ertesz hozza. Nyomatekos? Ilyen hosszu 
valtoattelekkel
inkabb mondanam nyomatektalannak. Amugy talan az lenne, de ez a 
Vectraban
nem derul ki. A kasztnit ugy viszi, ahogy egy atlagos ketezres motor visz
egy ekkora tomeget - mondhatjuk, hogy jol, de kozben oriasi zajt csap, 
ez
valahogy kimaradt a jellemzesbol. Takarekos egy fraszt! Varosban 
siman 
befal 12 litert, a SAABom ket literrel kevesebbet eszik. Arra lehet 
mondani, 
hogy takarekos.
Minden idok egyik legjobb Opel motorja? Lehet, de akkor a hangsuly az 
OPELen
van. Szerencsere nem muszaj OPEL motoros autot venni. :-)
Legjobb valasztas? Azert a 2.5 V6 csak jobb ennel... (soha nem ultem 
olyanban)

Nem fikazni akarom a Vectrat, mert nem rossz kocsi, de teljesen 
kozepszeru,
a motorja meg aztan kulonosen. Nem lehet, hogy picit elfogult vagy?

Z.
+ - petroland (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar a masodik tankolas (Ascona 1.8i) a Petrolandnel, raadasul 1 honap
kulonbseggel, aminel kormosak a gyertyak, es 7-8 l helyett 10 felett eszik.
Letezhet, hogy ennyire rossz ott a benzin?

Ugye inkabb kezdjek el hibat keresni az autoban :)

Sanyi
+ - Katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Hiaba passziv elem, mivel a motornak tobbletmunkat kell vegeznie
>  ahhoz, hogy atnyomja rajta a kipufogogazokat, no a veszteseg, csokken
>  a teljesitmeny. Emiatt pedig no a fogyasztas, de valoszinuleg csak
>  annyira, amit hetkoznapi hasznalatban nehezen vennel eszre.
-------
Valamilyen kulonbseget biztosan ki lehetne mutatni, laboratoriumi 
korulmenyek kozott. Kerdes, hogy milyent?
Az en meglatasomban a katalizator aramlasi ellenallasa a csohoz kepest 
gyakorlatilag 0.
Ha veszunk egy 50mm-es be es kimeno csovet, annak a keresztmetszete kb. 
20cm2. A katalizator 180x90mm, ennek max.60%-at veszi el a keramiatest.
Igy marad 65cm2 szabad felulet, amin valoszinuleg nem nehezebb a 
motornak a gazt atpreselni mint a 20cm2-en. A katalizatorron a gaz 
egyenesen athalad, es nem tekereg ossze-vissza, mint nemely 
kipufogodobban. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy akatalizator aramlasi 
ellenallasa valoszinuleg kisebb mint az ugyanolyan hosszu 50mm atmeroju 
cso-e.

Udv,  Triznyak
+ - re: Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Viszont most is vitatkoznek Triznyakkal:
-----
Ugy latszik ez mar valami sport. :)
---

> Egy par loerovel erosebb lesz a kocsi, de ugye zold 
> kartyanal varialni kell.
-----
Mibol lesz az a par loero??  (ha mar vita)
VARIALNI??!! Ezt meg sem hallottam!!!
---

> En mar hallottam olyat is, hogy kis mertekben 
> csokken a fogyasztas.
-----
En meg azt hallottam, hogy a Yeti magyar szarmazasu. :)
Mitol csokken a fogyasztas??
---

> A katalizatornak eleg nagy az ellenallasa, ezert egy
>  sima csovel konnyeben tavozik a gaz a motorbol. 
> Sex69
-----
Valami magyarazat jo lenne a nagy ellenallasra.

Udv,  Triznyak
+ - Volvo S 40 1.6 1998 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Hixautosok,

kerdeznem Toletek, hogy van-e tapasztalata valakinek Volvo S 40 1.6-ossal? 
Egy 1998-as peldanyrol volna szo a csalad reszere es szeretnem tudni van-e 
pro/kontra tapasztalatotok? Legkondis, manualis sebvaltos, tempomatos. 
Minoseg, felmerult gondok, jo szerviz van-e, fogyasztas, biztositas, mire 
erdemes kulon figyelni, ilyesmik.
Valaszt elore is nagyon koszonom!

Varady Peter
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mondeo:
>tipusokra az "MK" megnevezes?

Nem MK, hanem MK-I, MK-II, MK-III. Az MK a Mark roviditese, ugyanaz,
mint a Golf I-IV. Pici lampas, "nezzunk farkasszemet", Passat alaku.

Ablaktorlo oszlopnal sokat elhagy:
Leveszed a tengelyerol (finoman fogazott), egy foggal feljebb rakod
vissza. Alul fog elhagyni, ott nem oylan zavaro.

Fogash
+ - FW: kat ki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>katalizator kiszerelese es egy csovel potlasa utan 
>csokken vagy novekszik a fogyasztas.
>Az alany egy 1.2-es B Corsa lenne. 
A katalizator egy passziv elem, az auto mukodesere nincs komolyabb
hatasaaű. Az egyetlen amit tesz, hogy a kipufogogazokat vegyi
folyamatban utokezeli. Ha kiszereled, csokken a kipufogorendszer
ellenallasa, vagyis egy enyhe fojtast tavolitasz el a rendszerbol. A
lambda szonda ettol ugyanugy fog vezerelni, a motor torekedni fog a
programjaban eltarolt tiszta uzem tartasara, csak az utolso lepcso, az
utokezeles marad el. A fogyasztas - ugyanolyan stilusnal - icipicit
csokken(het), az 1.2-es Corsan viszont ez annyira nem erzekelheto, hogy
egy tank benzin elautozasa kozben csak 1 teherautoval tobbet elozol meg
visszakapcsolassal, akkor mar el is ment a "megtakaritasod". Ugyanez
vonatkozik az aszfaltszaggato 40 loerore, ami kat nelkul 40.12-re
novekszik. De lehet menozni a dizsibe, hogy nem csak szemoldok van rajta
(mert van, mi?), meg ordenare 80mmes vegdob, hanem a kataliator is ki
van hanyva belole. Inkabb csereld el egy 1.2-es Puntora, az
katalizatorral is 82LE...

>1000km utan ra kell nezni, addig itt 30.000ig nem kell...
En a magam reszerol a 20ezres csereperiodusban sem hiszek, nemhogy a
harmincezresben. Ez megint nem mas, mint 85% statisztika meg 15%
technologiai fejlodes. Teny, hogy a szerkezeti és kenoanyagok sokat
fejlodtek, de inkabb az ervenyesul, hogy 150ezret akkor is kibir egy
motor, ha _egyaltalan_ nem cserelsz benne olajat, akkor minek
tizezrenkent? Magara valamit is ado gepeszember ebben nem hisz,
tizezrenkent cserel olajat meg szurot, es nyugodtan alszik. 

Fogash
+ - FW: karb vs i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miárt van az, hogy hidegindítás utáni dúsításos üzemállapotban egy
>karburátoros autónál annyira ki kell húzni a szívatót, hogy a motor
>legalább 1500-at fordul, a kipufogóból dol a goz, és óvatlan
>gyorsításnál torpan vagy rángat, ezzel szemben egy befecskendezos
>csak keveset emel a fordulatszámon, és alig érezni torpanást?

1.) HIX-re nem irunk ekezettel.
2.) amikor a karburatoron kihuzod a szivatot (dusitot), egy konstans
uzemanyag-levego keverek (mondjuk 14,05 tm%) helyett egy dusabb
konstants (13,95tm%) erteket allitasz be. Ez a dusabb keverek
uresjarathoz sok, ezert porog a motor jobban. Terheleshez ez is keves
leeht, ezert torpan.
3.) a befecskendezos uresjaratban a fordulatszamot figyeli, igy a zart
fojtoszelep (=alapjarat) eseten annyi kakaot ad, hogy a fordulatszam
mindig alapjaraton legyen. Gazadasra viszont kulonbozo elore eltarolt
adatok alapjan mukodik. Ha a hojelado 40 fokos motort jelez neki, akkor
az ugyanolyan fojtoszelepallashoz (mondjuk felgaz) tobb uzemanyagot
adagol, mint ugyanehhez 80 fokos motorhomerseklet eseten. Ezt
folyamatosan szabalyozza, ami a juzernek ugy tunik, mintha az okos auto
minden pillanatban annyi szivatot huzna, ami epp eleg a le nem
fulladashoz es a rangatasmentes uzemhez.
4.) En a fokozatos visszatolas mellett allok, Ladan, Skodan az valt be,
ha 
inditas utan azonnal visszanyomni kb 2500rpm-ig
a vizmutato megmozdulasakor kb felig visszanyomni
kb 50 fokos viznel teljesen visszanyomni a szivatot.
Trabanton, Wartburgon (gyk: ketutemu) a szivato csak inditashoz kell,
hogy a forgattyus haz is fel tudjon telni budossel. A motor elindulasa
utan AZONNAL es TELJESEN vissza KELL nyomni a szivatot. Igy nem valik
belolunk kodgranat, es menni is lehet vele.
Fogash
+ - Vectra A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nos ez kivalo peldaja annak ha valaki 
>olyasvalamirol ir amihez nem ert.
>Fogash te nagyon veded az olasz autokat

Koszonom. :-/
Most is. Egy Vectra A araert siman lehet venni pl. 155-os Alfat, aminek
a 2ezres motorja nem 115 hanem 150LE, amivel "kicsit" vermesebben megy,
mint a Vectra. 

>Az egyetlen komoly problema az autoval szemben 
>az eros rozsdasodas.Gyakorlatilag mindenhol 
>rozsdasodik de kulonosen a hatso sarvedoivek, hatso
>rugok bekotesi pontjai korul, hatso vaznyulvanyok kornyeken.

Szomoruan olvasom, de az altalam latott Vectrak is mind hullara voltak
rohadva tiz eves korukra. Ellentetben a budos digo olaszok termekevel,
ami _egyaltalan_ SEHOL nem rohad, mert horganyzott a lelkem. Amit oda
felirtal, az minden lakatos alma. A kocsi aranak 50%-at elkerheti
lakatolasert. :(

>Ami pedig a kulfoldrol behozott autokat illeti. Valoban sok szemetet
_is_
>behoztak az orszagba. De kinti autok annyival szebbek, jobban
szervizeltek,
>jobban felszereltek es nem utolsosorban olcsobbak mint az itthoniak ,
hogy
>en csak a kinti autot vennem meg. Aki jart mar kint pl. nemetorszagi
>autopiacokon (kulonosen eszak Nemetorszagban) az tudja , hogy mirol
>beszelek.

Aki meg jart magyarorszagi autopiacon, az tudja, hogy Mo-ra jellemzoen
azok a 90-91-es evjaratu, LX (=Opel alap=nulla) felszereltsegu Vectrak
kerultek be, amik mar igen regen elvesztettek a szuzesseguket, es
valahol 3-500ekm kozott jarnak. A szupertartos motorjuk eletenek
vegen...
Gondolkozz: meghirdetnek egy Vectrat 8-900eFt-ra. Ebbol meg lehet
alkudni mondjuk 50et. Legyunk optimistak, 800nal jar az elado. Leveszi a
kis 100ezres hasznat, a kocsi 700eFt. Ebbol visszaszamolod a behozatal
koltseget, ami minimum 30eFt, ha treleren jott, 7 masik auto
tarsasagaban. Ha a haverral mentek ki erte, meg tobb. Kinti rendszam,
itteni ideiglenes rendszam, fogyasztasi ado (20%), AFA 25%, forgalomba
helyezes koltsegei. A kocsi vetelara nem lehetett tobb, mint 4-500eFt.
Szerinted a nagy budos Eszak-Nemetorszagban kolbaszbol van a kerites,
hogy 1500-1800 euroert kifogastalan allapotu, eppen csak bejaratott
autokat adnak? NEM. Adnak olyant, ami kicsit gorbe, nagyon hasznalt,
kicsit kehes, de a torokokon kivul ott senki nem ulne bele. Na az ilyent
hazahozza valami ugyeskezu, megganyolja, aztan mehet a piacra az
orajaban -200ezerrel. Ezert kerulom el az ilyeneket nagy ivben. Aki a 22
eves Trabijabol (nem szemelyeskedes) u lat egy ilyenbe, annak isteni,
mert nem tudja, hogy ugyanennyiert kulonbbet is talalna, ha nem az
"opelsosekopel" szlogen vezerelne... :(

Fogash
+ - kimitszeret? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szavazogep allasa pentek 18:00kor: (gyk: totalvar szubjektiv teszt
kozepkategoria, olvasoi szavazatok.) 

Alfa Romeo 147  	3291 
 Audi A3  		44 
 BMW 3 Compact  	584 
 Citroën Xsara  	45 
 Daewoo Nubira  	74 
 Fiat Stilo  	1185 
 Ford Focus  	422 
 Honda Civic  	41 
 Kia Rio  		1404 
 Mazda 3  		132 
 Nissan Almera  	33 
 Opel Astra  	81 
 Peugeot 307  	40 
 Renault Mégane  617 
 Seat Leon  	205 
 Skoda Octavia  	119 
 Toyota Corolla  	200 
 Volkswagen Golf  74

Eskuszom, hogy csak egyszer szavaztam. De az azert fura, hogy megint a
ket olasz kapott annyi pontot, mint a tobbi 16 osszesen...    :-)
Fogash
+ - Csak nem birja ki mar megint... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >  No ezert kene az a bizonyos rajz! Gondolom ennyi penzert nem a
> >  kozponti elektronikat csereltek, hanem valamelyik kulso egyseget...
> --------
> Rosszul gondolod!  A  kozponti elektronikat --javitottak--. (ennyi penzert)

Es mit javitottak rajta? Az sem erdektelen egyebkent, hogy miert
kellett bikazni? A mosoig valahogy eljutott a kocsi; ha ekozben
volt toltes, es az akku nem hibas, akkor egy mosas ideje alatt nem
illene indithatatlanna valnia...

> >  Teljesen persze nem zarhato ki, de azert nem is valoszinu, hogy a
> >  lokes a kozponti egysegben nem tett kart,
> --------
> Mindenesetre a valosagot nem erdekelte a valoszinuseg. :-)

Mar eddig is bizonyitottad maximalis inkorrektsegedet, igy
folosleges ujabb peldakkal szolgalnod... A felbevagott mondat vege
ez volt: "viszont rajta atgyalogolva valamelyik kulso egysegben
igen..." Ha a teljes mondat nem alkalmas a belekotesre, akkor
inkabb lehagyod a veget?

> > > : Tulajdonkeppen a generator is tonkre mehet,
>
> >  Legfeljebb a diodak...
> -------
> A ketto nem ugyanaz? Vagy diodak nelkul meg mukodni fog?

Ez csak izles kerdese: ha tonkremegy mondjuk a gyujtaskapcsolo,
te bizonyara akkor is azt mondod, hogy tonkrement az auto...

> Egy olyan akku amelyik a "startert meg eppen meg tudja forgatni", a vitat
> kepezo feszultsegcsucsok elnyelesere 100%-os!!! Egeszen biztos vagyok
> abban, hogy ezzel Te is tokeletesen tisztaban vagy.

Abszolut nem vagyok ezzel tisztaban! Foleg, hogy bikazas utan nem
azonnal teped le a kabeleket, tehat valamennyi toltes jut az
akkuba, akar inditani is tudhat. Az eppen forgatni tudo viszont a
kovetkezo forgatasra mar nem biztos, hogy kepes...

> >  Ezt a dolgot persze be lehet soporni egy felmondattal a szonyeg ala,
> >  de attol meg teny.
> -------
> Ez pedig egy rosszindulatu,  gunyos megnyilvanulas, ami szinten teny.

Ugy latom, a magyar nyelvvel is komoly problemaid vannak... Hol
van itt rosszindulat es guny?

Idezet az elemi dolgokat felfogni keptelen Szabo Laszlo levelebol:

> (> Olyanra mutassatok peldat, amikor egy normalis hangnemu kerdessel,
> >  vagy kijelentessel kapcsolatos vitaban en adtam eloszor gunyos
> >  valaszt!)
> (idezet valakitol, akinek a nevet nem irhatom ide)

Mar hogyne irhatnad oda? Csak nem ugy, ahogy tetted. Azt hittem,
legalabb ezt sikerult megbeszelni, peldaval illusztralni, de ezek
szerint megsem... Viszont ha mindenkeppen ezt a szalat akarod
boncolgatni, am legyen, nezzuk, mire is vonatkozott az en -
szerinted - rosszindulatu, gunyos megnyilvanulasom? Erre:

> Hat ez az amirol az elobb beszeltem. Ez egy
> megvalaszolhatatlan badarsag.

Vajon mi ez, ha nem a tema szonyeg ala soprese? Hogy kellett volna
ertekelnem ezt a valaszt? Mert azt nem reszletezted, hogy miert is
lenne badarsag...
+ - Re: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Buszos Jani:
>A kerdesem az lenne,(megeccer) lehet-e tobb evig az olaj a kocsiba, ha
>mondjuk csak,evi 2-3000Km-t megy vele az Mber, vagy le kell evente cserelni,
>mert allo helyben is veszit a kenoertekebol?
>Tudja valaki a valaszt?

Regebben volt errol a temarol szo, de sehogy nem talalom az arhivumban az
eredeti cikket, amely igencsak kivesezte a temat :(

Annyi remlik nekem, hogy keves hasznalat eseten is oregszik az olaj, ezert
az eves csere ajanlott. Az olajbol az ido mulasaval kulonbozo adalekok
csapodnak ki, ezert az olaj teljesitokepessege fokozatosan csokken.

Ha valaki tudja melyik HIX Auto-ban szerepelt ez a cikk, uzenje mar meg!
Koszi elore is!

udv: Aleox
+ - re: Miert is nem szeretem a citroenek egyes peldanyait (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Leginkabb az uj tipusok kozul nem tetszenek paran.
Xsara, Xsara Picasso, C3, C2, es annyira nagy
eresztesnek a C5-ot sem
tartom.
De foleg a Xsara es a C3, ami szamomra sem nem
tetszetos, sem nem
mondhato kulonosebben komfortosnak barmely mas
autonal. Foleg a C3. Az
majdhogynem elfuseraltnak is nevezheto. Az ucsorges
benne vezetes
kozben, a ki-be szallas es sorolhatnam. Minden olyan
furan nehezkesnek
tunik. Talan nem egy kategoria, de ebben stilusban az
uj Micra jott be
nekem.
Pedig a Citroen az otletes, kisse extravagans es
komfortos jelzokkel
rogzult a tudatomban.

Teeby ez vert kivan.:-)
Vegul is a C8-on kivul az osszes "uj" tipust
felsoroltad (vagy a C8-at csak kifelejtetted:-))
Tudom, hogy a munkadbol kifolyolag mindenfele
szekerben ulsz, de nem tudom, hogy mennyi alkalmad van
hosszabban vezetni, ugymond egyutt elni egy autoval.
Minedesetre egy Picassorol azt mondani, hogy nem
"otletes" es nem "kisse extravagans es konfortos", az
tulzas (vagy ezt csak a C3-ra rtetted?). :-) Mert
pontosan a Picassorol mondjak a nagybecsu ujsagirok
is, hogy vele kezdett a Citroen visszaterni a ra
jellemzo "kuloncsegre"/"kulonlegessegre". Nem akarom
eroszakkal senkivel megetetni a tortat, ha nem izlik,
de attol meg lehet finom.:-)

Kenyelem.
14 ora vezetes Gardony es Csikszereda kozott nekem
eleg jo teszt, es kitunore vizsgazott az auto. Azelott
PuntoII-m volt, es imadtam, de miutan egy ilyen nagy
belteru autoban tettem meg a hosszu utat, jottem ra,
hogy milyen nagy a kulonbseg, es mennyit jelent az
autoban a tererzet.
A csaladban most is van Felicia is Passat is, a haveri
korben meg minden mas, de a Picasso kenyelemben mindet
felulmulja (beleertve a helykinalatot, a praktikumot
es rugozast is). 
Volt BX-em is bo masfel evig, és azt kell mondanom,
hogy nem nagyon marad el attol. Persze azert nem tudom
a hasmagassagot novelni a jegbordak feletti
terpeszteshez.:-) A BX ulese egyebkent nekem tul puha
volt, es nem volt benne derektamasz, pedig TZD volt,
ami a legmagasabb alapfelszerelteget jelenti.
Igaz, hogy nem hidropneumatikus, de meglepoen
konfortos a rugozasa, és ennek ellenere kanyarokban
igen stabil (passziv "hatsokerek kormanyzas" rulez!). 
A C5 az asszonynak nem tetszett, es engedtem neki
azzal, hogy a Picasso egy ket kisgyerekkel rendelkezo
csaladnak jobb, de vegul igen egyszeru okbol mondtam
le rola: a C5 >4.5m mig a Picasso 4.3m, es befer a
garazsba! :-)

Udv.,
Mano (Picasso 1.8i Exclusive)
+ - Re. Kinek kell egy 14 eves Skoda 120L ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>Aposom kinalja eladasra, Pesten van, az
erdeklodok bombazzanak

Kuld at nekem maganban legyszi ? Es minden adatra
szuksegem van. Gondolom 5 sebesseges, szine ?
Eladasi ar felibol mennyit enged aposod ;-) ?
Kuldom a Skodalsitara !

Udv: Frigyes

Ui. Megnezheto a torott Skodam a frigyes.fw.hu - n

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
,  http://frigyes.fw.hu
+ - Re. Mazda 323-hoz lengescsillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Hermit autostarsam irta #2073
>Keresek bontott hatso lengescsillapitot es
flexicsovet,

Bontottal nem foglalkozom :-) Utangyartottal
viszont igen !
Hatso csillapito.

LiP gaz            30500
LiP olaj            29000
Sachs olaj       23280

Flexicso alatt kipufogo atkoto flexicsore
gondoltal ? Tobb meret van de kell pontos meret !

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, kaphato.
http://kep.tar.hu/budaivar,  http://frigyes.fw.hu
+ - re: Mondeo es nyaralas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Tavaly aug.-ban lecsereltem a 16 eves Sierrat egy 4 eves Mondeora.(4
 >> ajtos, 1,6L-es, benzines es most mar gaz uzem is,)

hogy lehet egy ilyen szep autobol bombat csinalni? :)
foleg azt nem birom mikor taxiba tesznek gazkeszuleket...

azert sok sikert hozza

udv
Zoli
+ - Plitvice (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ipike,
olvasd at az index Utazas Horvatorszagba topicot, sok infot kapsz onnan.
Egyebkent meg indulj el, szallas tobbfele es megfizetheto meg a szalloda
   is,
De szanj ra 2 ejszakat, hogy egy teljes napot tudj a parkban tolteni.
Nagyon megeri.

Attila
+ - Re: Fogyasztas (#2074) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Amator vagy. En alapbol nem veszek at semmilyen rendorsegi levelet.

Egyszer megjárhatod, mert joguk van az át nem vettet is valahány nap
eltelte után átvettnek tekinteni!

Ed

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS