Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1979
Copyright (C) HIX
2003-10-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Vicc (mind)  4 sor     (cikkei)
2 re: re: re: Kodfenyszoro (mind)  4 sor     (cikkei)
3 teligumi (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Mercedes W126 (mind)  6 sor     (cikkei)
5 re: felhaborodas (mind)  12 sor     (cikkei)
6 re: sebesseg (mind)  4 sor     (cikkei)
7 re: teligumi-nyarigumi (mind)  12 sor     (cikkei)
8 re: re: Astra utaster futes (mind)  8 sor     (cikkei)
9 re: re: re: xm; opelitiszem van (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Parasodas belul (mind)  21 sor     (cikkei)
11 re: felhaborodas (mind)  21 sor     (cikkei)
12 re: astra futes (mind)  16 sor     (cikkei)
13 re: Autoszerviz (mind)  44 sor     (cikkei)
14 re: teligumi-nyarigumi (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Re: kodlampa avagy raki az agressziv kotozkodo :) (mind)  14 sor     (cikkei)
16 re: Re: Re: teligumi (mind)  19 sor     (cikkei)
17 re: teligumi-nyarigumi (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Gumi gondok (mind)  12 sor     (cikkei)
19 Re: sebesseg 93 (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Meg mindig gumi (mind)  71 sor     (cikkei)
21 Felni + dizeladadolo (mind)  38 sor     (cikkei)
22 A jovo uzemanyaga (mind)  36 sor     (cikkei)
23 Re: negyevszakos gumi (mind)  22 sor     (cikkei)
24 tahok+vizarak+trafi+marketing (mind)  59 sor     (cikkei)
25 re: tligumi-nyrigumi (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Re: re: Defektturo gumi? (mind)  21 sor     (cikkei)
27 Valasz:Negyevszakos gumi, telre *** HIX AUTO *** #1978 (mind)  16 sor     (cikkei)
28 Valasz: teligumi-nyarigumi*** HIX AUTO *** #1978 (mind)  30 sor     (cikkei)
29 Valasz: Re: kodlampa flame war :-)*** HIX AUTO *** #197 (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - re: Vicc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tetszett :))

Udv,Gyu   
Mazda 626 2.0
+ - re: re: re: Kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak irja es belatom - orok igazsaga vagyon.
> Soha ne mond, hogy soha!
--
Meszaros Geza
+ - teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Koszonom a sok valaszt a magyarazatokkal teligumi temaban, most mar 
ertem, hogy miert jo a teligumi :)
Mar csak az van hatra, hogy kivalasszak vmilyen gumit es felnit 
hozza, majd mindezt bepaszirozzam a csaladi budzsebe :(

-Almos-
+ - Mercedes W126 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autósok. Komoly segítséget szeretnék kérni. Nagydarab Mercedes W126-o
m (2800 SE)kissé beteges. Errôl a típusrol örülnék bármilyen dokumentációnak, l
eírásnak, robbantott ábrának. Ha bárki tudna segíteni azt elôre is megköszönném
. A segítséget az alábbi címre várnám: . Köszönöm.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: host8.hu.flextronics.com)
+ - re: felhaborodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi

> Markaszerviz. Az egyik automban sem csereltek eddig hutofolyadekot, 
> sem fekolajat. Az Alfa 35 honapos, a Punto 31 honapos. Szerintem 
> mindkettot illene 2 ev utan... az Alfaban azota mar csereltettem 
> fekolajat, a kerdes, hogy a markaszerviz miert nem eroltette a
> cseret?

Fordnal pl a gyari hutofolyadek jo min 4 evre (mondeo kezikonyvben pl 6 ev van)
.

udv
+ - re: sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

veletlenul nem a rokonod vezette az autot? ;)) nezz be az index forum 
'bemertek 120-al' topicjaba

udv
+ - re: teligumi-nyarigumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>
>Megeri inkabb venni 4 felnit es magamnak cserelgetni a kerekeket ? 4
>lemezfelni kozel 100e ft, a gumis otezerert lecsereli, az evi tizezer.
>Ti ezt hogy csinaljatok ? :-)
>

en vettem 4ezer komoly magyar forintert 4 acelfelnit, lekaptam rola a 
festeket, lefestettem aztan szevasz. szerintem 25-nel olcsobban is 
kaphatsz azert lemezfelnit (bonto?)

udv
+ - re: re: Astra utaster futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem meg kellene nézni, hogy a pollenszűrő nem lett-e vizes, a
szervizesek soxor  rendesen visszarakni  a fölötte levő védőlemzt (
vékony műanyag ) vagy a védőlemez megrepedt, akkor a polleszőrő
benedvesedik, ha fűtessz, azonnal a gőzt nyomja.

Vagy szivárog a fűtőradiátor, de ez a ritkább!!!

Tamás
+ - re: re: re: xm; opelitiszem van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem is az volt, 12 évig tartott Kadett, Ascona, Astra, Vectra. Ápolgattam,
szeretgettem, javítgattam.
Atán eljött az idő, hogy család, meg munka, és nem volt idő javítgatni, meg
ápolgatni. meg kezdtem sajnálni a szerelésre fordított pénzt, meg a
javítások idejére kölcsönkéregetni más kocsikat.

Most Japán van. Beleülök és megyek.

Tamás
+ - Parasodas belul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HA!

>A belso ablakmosashoz ne hasznalj teli szelvedomosot, hanem kozonseges
>vizet, es ablakpucolot. Dorgold at szarazra ( en szarvasbort hasznalok
>erre a celra.), majd fujd be a paramentesito spray val.
>Egesz idenybe nem lesz vele gondod.
>Sanyi

Kozonseges viz sem kell hozza.
Kell egy olyan anyag ami zsirtalanit, es adott esetben meg a nikotint is
eltavolitja. (ilyen pl. a Clean)
Aztan utana tenyleg szarazra kell torolni. A tobbi a paramentesito spray-vel
egyeni ugy.
Viszont lehet kapni mikro-kendot a Vileda fele markabol. 2 db van benne egy
kek es egy sarga (volt az enyemben). 30*30 cm darabonkent. Folyadek nelkul
lehet letorolni a zsiros ujjnyomokat, kitunoen alkalmas belso uvegfelulet
vagy akar napszemuveg csilivili mobiltelefon torolgetesere. Nekem nagyon
bevalt. Napszemuveghez, belso tukorhoz, es szelvedohoz. Raadasul kimoshato
es hamar szarad. Szerintem megeri.

Teeby
+ - re: felhaborodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Markaszerviz. Az egyik automban sem csereltek eddig 
> hutofolyadekot, sem fekolajat. Az Alfa 35 honapos, a Punto 31
>  honapos. Szerintem mindkettot illene 2 ev utan... az Alfaban 
> azota mar csereltettem fekolajat, a kerdes, hogy a
> markaszerviz miert nem eroltette a cseret? 
>Cs.
-----------
A FEKFOLYADEKRA (nem olaj!!!!)2-3evet adnak a gyarak, mig a 
fagyallora minimum 3evet. Mindketto tobbszoros biztonsagi 
rahagyassal van megadva. A fekfolyadekkal akkor van baj, ha a viz 
tartalma meghaladja a 3%-ot. Amig kevesebb addig problema nelkul 
hasznalhato. A fagyallobol a gyarinal nincs jobb! Ha a 
fagyaspontja megfelelo kar lecserelni 3evesen. A gyari fagyallok 
szinte egyaltalan nem oldjak az aluminiumot, mig a 
kereskedelemben kaphatoak szinte kivetel nelkul. Mindenkeppen 
ajanlatos alu.motorhoz alkalmas fagyallot hasznalni! (hengerfej, 
huto, futotest)

Udv,  Triznyak
+ - re: astra futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Valszeg a futescsap kezdi kicsit megadni magat... 
> Fogash
-------
No az biztosan nem romlik el az Astraban. Opelben legalabb 20eve
nincs futescsap.
---

> A bejovo goz a kiszakadt futo radiator hatasara keletkezik. Ki
> kell = cserelni, esetleg forrasztassal is lehet probalkozni.
> Udv,Gyu
--------
Aluminium-muanyag kombinacio, eleg maceras forrasztani.

Udv,  Triznyak
+ - re: Autoszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!
> 1.5 hete a 3 éves 70e kmt futott szivodiesel motoros skoda 
> feliciam megallt.. elvittem szervizbe mert ajanlottak egy 
> szakit.. a szakember megallapitotta hogy adagolo szivattyu a 
> hibas. En elhittem neki, ki is cserelte gyakorlatilag ez a 
> csere meg pár más apróság 128e ftot tett ki. Elvielg a 
> vezérlés rosszul volt beállítva így azt is beállította.. 
> Boldogan hozom el az autot, mikor beinditom csattog de nagyon,
>  traktorhangu, mint a tizeneves fiat ritmok meg 1-es diesel 
> golfok..
-------
1. Bakloves volt atvenni es kifizetni, ha nem jo!
2. Ha a megallas elott jol mukodott, akkor a vezerles biztosan
jol volt beallitva. ( ha csak nem a vezmuszij szakadt el, vagy
ugrott at)
3. Az adagolo leszerelesehez a vezerlest szet kell szedni,
osszerakaskor mindenkeppen be kell allitani.
---
> Nem tudom hogy van e itt valaki aki ért hozzá, mert szerelo~höz
> nem akarom vinni,
--------
Pedig pekhez, cukraszhoz, komuveshez hiaba viszed. Azt hiszem
megis csak a szerelo lenne a legjobb megoldas.
---
> ha valakinek van egy 5tlete hogy mi az amit kicseréljek, lehet
> hogy én is meg tudom csinálni megpróbálnám.
--------
Ha ezt itt igy megkerdezted, szerintem nem tudod megcsinalni.
Ellenorizni kell a vezerlest, ha szukseges beallitani.( nemi
szakismeretre szukseged lesz. ( jelek, beallitasi pontok,
szijfeszesseg, szerszamok)
Ellenorizni az elotoltest, ha szukseges beallitani. (felszerelest
igenyel)
Ellenorizni a porlaszto csucsokat. ( felszerelest igenyel)

Ha tovabbra is fustol es/vagy kopog, akkor az adagoloval van baj.
Ehhez adagolos kell. ( pl. Bosch Nyiri Bp. II. Budenc u. 4.)
---
> mit lehet vele kezdeni, ezentúl használjam így ? mert 
> gyakorlatilag el lehet vele járni bár az idegeim szétmennek.
-------
Szerintem NE hasznald igy!!! Elobb-utobb szet megy a motor.

Udv,  Triznyak
+ - re: teligumi-nyarigumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Megeri inkabb venni 4 felnit es magamnak cserelgetni a 
> kerekeket ? 4 lemezfelni kozel 100e ft, a gumis otezerert 
> lecsereli, az evi tizezer. Ti ezt hogy csinaljatok ? :-) 
> Zsolt
-------
Teligumihoz nem muszaj aranyozott felnit venni!!

Udv,  Triznyak
+ - Re: kodlampa avagy raki az agressziv kotozkodo :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Feladó: gergo.kelemen_moc.aocla
 
> En ejszaka, szakado esorol beszeltem...
>  ...es gyalogos mennyi szokott maszkalni szakado esoben, lakott teruleten
> kivul?
> Biztos jo sok :)

 Sajnos vannak olyan utak, ahol lakott teruleten kivul ejszaka sok (es
 tulnyomoreszt reszeg) gyalogos maszkal. A Debrecenbol Nyirabrany fele
 vezeto uton szinte minden heten elutnek nehanyat.

 Yff
+ - re: Re: Re: teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fel tudnek robbanni a meregtol, mikor telen havas uton biztonsagosan
>tudnek haladni 60-70 -el, de elottem ott idetlenkedik gipszjakab a
>nyari gumijaval 30 -al.

Havas uton en TELIGUMBAN is sokszor 30-al szoktam "idetlenkedni" mert soha
nem tudhatom nincs-e jegborda a ho alatt amin propellerkent
kezdene el porogni az auto ha fekeznek rajta.

Jartam mar ugy szinten teli gumival, hogy 15-el megyek aztan egyszer csak a
kocsi szepen OLDALRA lecsuszik az utrol, (a domboru utfelulet miatt) mert
ott eppen vekony tukorjeg volt az utra fagyva  - de annyira hogy a labamon
alig birtam megallni.

Szoval jo dolog a teligumi, de engedtessek meg nekem hogy ne akarjam
tesztelni mit tud: ha a 30-at erzem biztonsagosnak akkor teli gumval is
annyival fogok menni. Vagy 20-al, vagy 5-el.

Udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - re: teligumi-nyarigumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Megeri inkabb venni 4 felnit es magamnak cserelgetni a kerekeket ? 4
>lemezfelni kozel 100e ft, a gumis otezerert lecsereli, az evi tizezer.
>Ti ezt hogy csinaljatok ? :-)

Mi kerulne 25 kiloba egy lemezfelnin? Ja, ha puccos gyari kell...
A bontott lemezfelniket par ezer Ft-ert merik, csorogj korbe nehany bontot.

En nem tartok kulon felni szettet, csereltetem a gumikat. Tudomasom szerint
nem artalmas a cserelgetes, legalabbis nehany evig, a gumi meg ugyse el
tovabb. Ha 5 evig megtartod a kocsit, erdemes beruhazni 4 db par ezer
forintos felnibe, kulonben nem.

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Gumi gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Uj gumikat vennek. 
Az egyik gumisnal akciosan Pirellit ajanlottak. Az ebbol a tipusbol 
ott talalhato peldanyok mindegyike 2001-es evjarat volt.
A szinten kirakott, bar nem akcios Vredestein peldanyok is 2002. 
eviek voltak. 

Most ugye 2003-at irunk, annak is a vegen jarunk. Nem tul regiek 
ezek a gumik?

Udv,
Szegedi Ga'bor (gszegedi at freemail.hu, http://gszegedi.freeweb.hu)
Egyes szabalyokat eleve betarthatatlannak alkottak.
+ - Re: sebesseg 93 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Pepy!

>Tegnap este belekerultem egy videofilmbe
>akaratom ellenere 93-al, a rendezo szerint
>lakott teruleten, szerintem ezen kivul.

Akkor ertel lakott teruletre, vagy epp elhagytad azt?
Nem mindegy.

Egyebkent erdekes lesz a szitu, ha bebizonyitod hogy
kivul voltal. Mondjuk valahogy kiszamoljak, hogy 10
meterre voltal a tablatol. Ekkor ugye nem buntetnek
meg, mert az adott idopillanatban nem voltal
szabalytalan. De mi volt egy masodperccel elotte vagy
utana? 10 meteren nem tudsz realizalni egy 50-rol
93-ra valo gyorsulast, sem 93-rol 50-re valo fekezest!

Udv: Soma
+ - Meg mindig gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

a kiscsakonak
nagyon szivesen dolgoznam meg egyenkent az ujjperceit 15 dekas
kiskapalacsal, a keztocsontjait meg masfelkilossal. Egybeforrt kezcsontokkal
nehezebb lopkodni.    --------> Ez tetszik! Jo megoldas lehet! Igy
kevesebbet kell kolteni immokra es riasztokra:)

>>>Megeri inkabb venni 4 felnit es magamnak cserelgetni a kerekeket ? 4
lemezfelni kozel 100e ft, a gumis otezerert lecsereli, az evi tizezer.
Ti ezt hogy csinaljatok ?>>>

--> Eloszor is ne a legdragabb helyen vegyel felnit! ---> bontoban
fellelhetok jo allapotuk is, valamint egyik-masik gumis foglalkozik veluk.
Nemelyiket meg festeni sem kell, de ha megis az nem nagy osszeg. Lenyeg,
hogy ne legyen serult, ne usson a felni. (es jo legyen a kocsidra)
Masodszor nem muszaly a legnagyobb atmeroju felnit megvenni. Egyreszt így a
felni is lehet olcsobb, de ami jobban szamit egy kevesbe peres gumi olcsobb!
Viszont így ki kell szamolnod a kerekatmerot, hogy azonos legyen az
eloirtal. (Pl ne csaljon a kilometerorad,stb) Mondok egy peldat: van most a
kocsidon 195/60 R14 nyarid. Ehhez veszel 13-as felnit, es 175/70-es telit.
Így a kerek atmero kozel azonos marad (foleg ha fejbol jol szamoltam)viszont
elvileg olcsobban kapod a 13-as felnit, mint a 14-est, valamint azonos
gumitipusan belul is sporolhatsz valamennyit.
A www.miata.net/..- van egy gumi meret kalkutor! (ez arra is jo, hogy ha
valaki szelesebbet akar feltenni, mint az elozo.)
Ha eleve 13-as a felni atmero, akkor ez nem igaz, mert az ennel kisebbek mar
inkabb dragabbak/ritkabbak.
Ezzel a modszerrel a kocsi stabilitasa elvileg romlik, de telen ki az az
idiota, aki 200-al akar kanyarodni?
Nekem most a gyari lemezen van a teli Matador, az alun pedig a nyari. (az Is
Matador) /mivel nem volt eszrevehetoen jobb a Michelin, nekem a joval
olcsobb Matador is megteszi)
A masik kocsira (Lada) sokaig nem akartam telit. (Jo nyari Michelin volt)
(egyszeruen nem akartam ra kolteni)
Aztan, amikor nem tudtam hosszas lapatolas utan sem kiallni a ceges
parkolobol, akkor vettem Debica telit es lass csodat masnap a dupla akkora
hoban lazan kozlekedtem! (Pedig semmi cementeszsak nem volt a Lada
hatuljaban)

A Fabiaval meg, amin (Matador van) Vadketre akartunk menni, amikor
megallitottak egy hobuckanal megakadt busz miatt, addigra utolert egy Merci
Vito Nyari/holanc kombinacioval. Mikor kiszabadítottak a buszt aszonygya a
srac o eloremegy, mert neki van lanca. Na a busz utan lehetett a Vitot is
tologatni. hehe

>>Meg lennek lepve. Szerintem egyetlen olyan hozzaszolas sem lesz EZEN a
listan, hogy ne tegyel fel telit.>> NE TEGYEL FEL TELIT, HA MAR FELRAKTAD!!!

LE A NYARIVAL,    TELEN!!!

Na szamoljunk: Debica teli (a nyarinal sokkal jobb telen) kb
8000-9000/db*4=32000-36000
Egy atlagos hasznalt felni kb: 5000-8000/db*4=20000-32000
Egyszeri gumiszereles: 5000 (utana mar Te is tudod magadnak cserelgetni)
Ossz.:57000-73000 kozott mozog. (Plussz kolcson kell kerni egy jo
keresztkulcsot es emelot)
Tehat egy atlag kocsinal max 73eFT-bol meg tudod uszni a dolgot, ha van
affinitasod utana jarni a dolgoknak. Ha pedig vannak jo es befolyasos
ismeroseid, akkor akar 53eFt-bol is meguszhatod a dolgot, szinten nemi
utanajarassal!
Ja, es igy a ket garnitura gumiddal, idealis esetben 150-200 ekm-t is tudsz
kozlekedni!
Ezek utan kerdes, hogy ki mennyit autozik! Van aki telen elo sem veszi az
autojat, hat neki csak az ovszert tudom ajanlani!
 :)
Én kb 20ekm megyek évente a sajátommal, de nekem igy is megeri a teligumi.

Csako!

Jockey
+ - Felni + dizeladadolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Druszam kerdi:

>Megeri inkabb venni 4 felnit es magamnak cserelgetni a kerekeket ? 4
>lemezfelni kozel 100e ft, a gumis otezerert lecsereli, az evi tizezer.
>Ti ezt hogy csinaljatok ? :-)

Nem tudom milyen autorol van szo, de az en Octaviamra kb. 10 ezerbe
kerul egy lemezfelni ujonnan (nem a Skodanal, hanem pl. a gumibolt.hu
oldalan). En 5-ert vettem darabjat hasznaltan, de ujszeru allapotban.
Megintcsak nem tudom hova jarsz gumishoz, de nekem legutobb
700 Ft/db-ert raktak fel es centiroztak egy kereket Budapesten
Pesterzsebeten, vagy Pestlorincen.


Antforce irja:

>Elvielg a vezérlés rosszul volt beállítva így azt is beállította..
>Boldogan hozom el az autot, mikor beinditom csattog de nagyon,
>traktorhangu, mint a tizeneves fiat ritmok meg 1-es diesel golfok..
>.
>csak azt szeretném tudni, hogy mi lehet a baja, mit lehet vele kezdeni,
>ezentúl használjam így ?

Szerintem pedig epp most lehet rosszul beallitva a vezerles es azert
csattog es fustol. Egyreszt, ha a javitas elott nem csinalta, akkor most
sincs ra ok, hogy csinalja, ha jol van beallitva. Masreszt velem elofordult
egyszer, hogy atugrott egy fogat a vezermuszij a BX TD-mben es pont
ez volt a szimptoma: a kocsi ment, de a hangja iszonyatos traktorhang
volt, illetve fustolt. Javitas, beallitas utan megszunt a problema.

Ha javasolhatom, a kocsit egy "valodi" szerelohoz kellene elvinni es
semmifelekepp igy hasznalni.

Udv,

Zsolt
+ - A jovo uzemanyaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Abban remenykedem hogy addig bejon vagy a fuzios energia, vagy pedig (ez 
>valoszinubb) a napenergiabol kozvetlenul hidrogent aloallito technologia 
>plusz a hozza szukseges infrastruktura.
>-- 
>Udv, Sandor

Az alabbi cikket olloznam be, ami az autogyarak uzemanyagcellas meghajtas
kifejlesztesere tett erofesziteseirol szol. A nagy szamokat olvasgatva ugy
erzem, hogy az autogyarak ezt a lehetoseget preferaljak, es tartjak a
legeselyesebbnek. Azonban a nagy osszegek ellenere meg mindig lassan
haladnak, es nagyon draga meghajtasi mod lesz a kezdetekben.

"A bevezetest celzo fejlesztomunkaban mintegy 10 esztendo ota tobb mint 60
ceg vesz reszt, ezek kozul 7 a tiz legnagyobb autogyarto vallalat koze
tartozik. A 4 legnagyobb japan autokonszern 1999-ben 1,6 milliard DEM-et
invesztalt a mobilis tuzeloanyag-cellak kifejlesztesere, a szemelyautokra
es autobuszokra iranyul a legnagyobb figyelem. Tobb ceg is 2003-2004-re
hirdette meg a tuzeloanyag-cellas autok szeriagyartasanak kezdetet.
Nemetorszagban a BMW és a Daimler Chrysler forditjak a legnagyobb figyelmet
a fejlesztesre, utobbi a piaci bevezetes felteteleinek megteremtesere
4 milliard DEM fejlesztesi forrast iranyzott elo es ennek felhasznalasaval
latvanyos eredmenyt ert el a NECAR (New Electric Car).
Az egymast koveto fejlesztesi lepcsok soran az eredetileg 800 kg-os
cellarendszer-sulyt es terfogatot olyan mertekben lecsokkentettek,
hogy az elhelyezese nem jar egyutt helykorlatozassal. 145 km/oras
sebesseg es 450 km megteheto celhosszusagot ertek el kis hengeres
terekben elhelyezett folyekonyhidrogen-uzemanyaggal. 
Kornyezetbarat jarmuvek kidolgozasa az autogyartok dollarmilliardokat
koltenek az uj eroforras kifejlesztesere. A tuzeloanyag-cellak tomeges
hasznalata autokban legfeljebb az evtized vegere varhato. Addigra
josoljak, hogy kifejlesztik a jelenleginél kisebb meretu, nagyobb
igenybevetelt turo cellakat. Arukat tekintve: 350-500 dollart igernek
kilowattonkent, a jelenlegi 3 500-5 000 dollarral szemben, amely azonban
meg mindig 7-10-szerese a belsoegesu motor eloallitasi koltsegeinek."

udv: Aleox
+ - Re: negyevszakos gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Pirelli négyévszakos gumi vásárlását tervezem,
> az a kérdésem, hogy ez télen mennyivel gyengébb, mint
> a hagyományos téligumi,
> illetve nyáron mennyivel kopik gyorsabban, mint a hagyományos nyári.


Hali!

Amit en leszurtem sajat tapasztalataim alapjan es a tesztekbol, az az, hogy
a negyevszakos gumi inkabb telikent viselkedik, tehat a fekut stb.
tekinteteben a teliekhez hasonlit. Vagyis telen szinte ugynolyan jo mint egy
teli, nyaron viszont kicsit rosszabbak a prameterei (zaj, gordulesi
ellenallas), mint egy nyari gumi.

Viszont jobban turi a kopat, mintha telivel mennel nyaron, es a mintazata
sem olyan traktorkerek. Ez hoban jelenthet sokat.

Tehat szerintem negy evszakos gumi annak jo, aki rendszerint szaraz (nem
havas/jeges) uton kozlekedik (pl. varosban), es a fo celja az, hogy a
nyarigumi megkemenyedesebol adodo tapadascsokkenest kizarja.

Szabolcs
+ - tahok+vizarak+trafi+marketing (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>Es most jott a meglepetes. A tukor ele emelte a jobb kezet, amin a
>kozepso ujjaval jelezte, mit gondol az esetrol. Jot kuncogtam rajta,
>neki nem volt eleg. Letekerte az ablakot es bal kezzel is megmutatta
>ugyanazt. Kozben kiertunk a falubol, kialltam a sorbol es kezdek
>elozni.
>A srac akkor kapott eszbe es o is elkezdett elozni. A baj csak az
>volt, hogy en mar a hatso ules vonalaban voltam...
Ilyenkor tudok egyeterteni ocsemmel, aki lotto fonyeremeny eseten
venne egy komoly de nem tul agressziv kinezetu autot, teljesen
felszerelne es beallna rendornek szopatni az ilyeneket :-)
Azt hiszem ennekem is kedvem lenne hozza neha (mondjuk egy volvo v70r
nem nez ki agresszivan, de megy mint a golyo :-) )

>Ugy tunik szamomra, egyre rosszabb a helyzet. Indexhasznalat
>katasztrofalis, az ujabb, gyorsabb autokban ugy latszik extra
>felszereltseg;
En itt Oxfordban rendszert csinalok abbol, hogy nem engedem magam ele
a masik savbol az autokat, csak akkor ha indexelnek. Es erdekes modon
egy par nagyokosnak meg feljebb all erte, engem meg nem zavar, ha
esetleg lezuzzak a kocsi oldalat :-o )

>Aki szomjas vazz. A rekordjaim: Luxor, Egyiptom 2,5 dl Coca cola 3
>USD,
>Monte Carlo fel liter asvanyviz 3 EUR... 200 Ft egy masfel literes
>asvanyvizert barhol FRA, ITA, ... jo ar, bar aruhazakban,
>hipermarketokben lehet sokkal olcsobban is venni.
Nekem a csucs majd 600Ft volt Ferihegyen 3dl vizert (igaz hutve
volt :-) )

> Felado : 
>regota nem vagyok a listan, de most visszatertem, mert surgos
>tanacsra velemenyre volna szuksegem.
Ilyenkor bezzeg jok vagyunk mi ? :-)

>akaratom ellenere 93-al, a rendezo szerint lakott teruleten,
>szerintem ezen kivul.
Latszik egyertelmuen a filmen, hogy lakott teruleten belul voltal ?
Ha nem akkor en erre hajtanek.

> Felado : 
>A Porsche is elmegy folduton, akkor most az egesz terepjaro agazat
>csak marketing?
Hat szerintem nem jo pelda.
Kollegano bazi nagy range roverral hordja a lanyat iskolaba. Elotte
ket evig x5-e volt.
Tudomasom szerint a terepjarok 80-90%-a evente 1-2 alkalommal jar
kisse sarosabb betonutnal roszabb minosegu uton!

> Felado : 
>En meg megmondalak titeket a zovoneninek! A'm!!!
>Bo:bo"!!!!!!
En meg szolok az ocsemnek, es o majd jol homokot szor a szemedbe :-)

A'kos


--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
+ - re: tligumi-nyrigumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<Megeri inkabb venni 4 felnit es magamnak cserelgetni a kerekeket ? 4
<lemezfelni kozel 100e ft, a gumis otezerert lecsereli, az evi tizezer.
<Ti ezt hogy csinaljatok ? :-)

En korabban a Feliciamra is es a mostani Fabiamra is gumisnal vettem alighaszna
lt felnit. Mindket esetben a megfelelo GOLF felniket vettem ra kb. 5000,- Ft/db
 aron. (Ez akarhogy is nezzuk 20.000,- Ft.) Ezek utan akkor cserelem, amikor ak
arom. Most pl. pont tegnap este csereltem at telire.
Szerintem te is talasz az autodnak megfelelot valamelyik gumisnal, de a gumibol
t.hu-n is talalsz uj felniket kedvezo aron.

Cocas
+ - Re: re: Defektturo gumi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Nekem mindig van a csomitartoban az a fajta sparay, amely defektes gumiba nyo
mv
> a lehetove teszi hogy nyugodtan elgurulj a legkozelebbi gumisig. Gyakorlati h
as
> znalatara is sor kerult mar, es csak jot tudok mondani rola. Defektet kapsz, 
ra
> csavarod a szelepre a palack csovet, belenyomod a trutyit. Ekkor ket dolog to
rt
> enik: egyreszt bekerul az anyag, masreszt felfuvod a kereket kb. 2 bar-ra, ig
y 
> nem kell pumpaval vacakolni. Ezutan elgurulsz kb 400 metert hogy egyenletesen
 s
> zetteruljon a gumi belso feluleten, es ennyi. Persze ha jol tevedek 5mm-nel n
ag
> yobb res eseten nem hatasos.

es a gumis utana nem anyaz, hogy nem tudja megtisztitani a belso
reszt? vagy siman lejon?
homer
+ - Valasz:Negyevszakos gumi, telre *** HIX AUTO *** #1978 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Negyevszakos gumi, telre ( 9 sor )
> Idopont: Thu Oct 16 10:33:53 CEST 2003 AUTO #1978
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>...Pirelli négyévszakos gumi vásárlását tervezem,
az a kérdésem, hogy ez télen mennyivel gyengébb, mint
a hagyományos téligumi,
illetve nyáron mennyivel kopik gyorsabban, mint a hagyományos nyári.
...<<<<<<<<<<<<<

Konkretan a Pirellit nem ismerem, de nehany ADAC tesztet elolvasva az a
velemenyem (evekkel ezelott nem ez volt), hogy a 4 evszakos gumi jo
kompromisszum is lehet. Meg kell nezni a teszteket a www.adac.de-en, es az
alapjan kellene donteni.

Akos
+ - Valasz: teligumi-nyarigumi*** HIX AUTO *** #1978 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: teligumi-nyarigumi ( 16 sor )
> Idopont: Thu Oct 16 14:24:36 CEST 2003 AUTO #1978
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>...
Mar tobb helyrol hallottam, hogyha ugy cserelem a teli-nyari gumikat,
hogy
tavasszal-osszel elviszem a kocsit a gumishoz es felnirol le, felnire fel a
masikat, ez elegge megroviditi a gumijaim elettartamat. Na, most ez evi
25e km autozas eseteben igaz szerintetek ?
...<<<<<<<<<<<<

Szvsz semennyire. Esetleg az alufelni nem szereti, a guminak es a
lemezfelninek az az evi egy le/felszereles meg sem kottyan.

>>>>>>>>>>>>....Megeri inkabb venni 4 felnit es magamnak cserelgetni a
kerekeket ? 4
lemezfelni kozel 100e ft, a gumis otezerert lecsereli, az evi tizezer.
Ti ezt hogy csinaljatok ? :-)
<<<<<<<<<<<<<<...

Atyavilag, mekkora autod van??? :-))

Minden attol fugg. Nekunk az Octaviakon 175-os teli gumik vannak, 14"-os
felnin. Egy ilyen felni a markaszervizben <8000 Ft. A 15"-os max. 9-10 ezer
(de a budapesti teli katyuhelyzet miatt en a ballonosra eskuszom). Vagyis
en a komplett kerekekre eskuszom, de ez sok mindentol fugg. Ha draga
alufelnid van, akkor mindenkeppen kellene lemezfelni a telinek.

Akos
+ - Valasz: Re: kodlampa flame war :-)*** HIX AUTO *** #197 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 15 October 2003 13:25, raki_hix_1 wrote:

>>>>>>>>>>>...
Regebben mar irtam a kodlampa pszichologiajarol. Nyilvan akinek van,
az fizetett erte vagy ujkent vette vagy a hasznalt auto araban. Es
bizony eleg szar erzes, hogy olyanert fizetunk, amit evente max.
egyszer vagy ketszer hasznalhatnank. Meg olyan jol is nez ki, sokkal
...<<<<<<<<<<<

O:o:o: hallhatnank egy tanulmanyt a legzsak pszichologiajarol? :-)))

Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS