Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1486
Copyright (C) HIX
2002-06-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Autovasarlas tanacs kene... (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Bojkott fehivas ;-) (mind)  27 sor     (cikkei)
3 Re. help me, Skoda Favorit (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Citroen vasarlas (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: smart (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Re: benzin vs dizel (mind)  13 sor     (cikkei)
7 benzin vs. diesel (mind)  18 sor     (cikkei)
8 benzin vs. dizel (mind)  60 sor     (cikkei)
9 Jakshow (mind)  26 sor     (cikkei)
10 va: Ford diagnosztika (mind)  17 sor     (cikkei)
11 tepi a SMART (mind)  32 sor     (cikkei)
12 Re: benzin vs dizel (mind)  58 sor     (cikkei)
13 Re: motor krah (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Re: benzin vs dizel (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Re: smart (mind)  18 sor     (cikkei)
16 skoda nem megy (mind)  10 sor     (cikkei)
17 1000km (mind)  16 sor     (cikkei)
18 diesel vs benzines (mind)  42 sor     (cikkei)
19 Re: benzin vs. dizel (mind)  107 sor     (cikkei)
20 Keresek Alfa Romeo 145-ost (mind)  17 sor     (cikkei)
21 Elado E28 (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Autovasarlas tanacs kene... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Nagyon halkam kerdezem, nehogy vallasi haboru legyen belole: Milyen
autot erdemes venni? Peremfeltetelek: kb. 3-4 ezer euro (Nemetorszagban
vennenk), ez kb. 100e km-es Astra 93-94-es evjarat, vagy par evvel
fiatalabb Felicia arfekves. Csaladi autonak kene, Munchen-Bp utvonalra,
gyerekkel. Nekunk boven eleg egy 120 koruli kenyelmes utazosebesseg.
Meretben (csomagter) az Astra koruli csomagtarto kene, kombi se baj,
sot. Fo szempont a megbizhatosag (ejszaka utaznank csecsemovel sokat,
nem elmeny lerohadni egyebkent sem). Szinten szempont az alacsony
koltseg. Evente egyszer tudnank elvinni Magyarorszagon szerelohoz,
a tobbit itt kint kene elintezni. Varosban nem sokat hasznalnank,
igy fogyasztas nem *annyira* szamit (jo, 10 felett zavarna autopalyan :-).
  Masik kerdes mar inkabb a kulfoldre szakadt hazankfiaihoz szol:
mire kell vigyazni nagyon? Van-e peldaul megoldas a kocsi Magyarorszagi
ellopasanal felmerulo vamfizetesi kotelezettseg meguszasara? Nem lenne
jo vicc. Gondolom *erre* biztosito nem kot biztositast. Mi az amit
nem lopnak (tudom, parazsat es malomkovet) annyira? Autoutlevelrol es
kijelentkezesrol tudok (bar meg meg kell tennem).

Koszonettel,
  Szokoly Gyula
+ - Bojkott fehivas ;-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Vegyük fel a kesztyűt!!!
2002. május 12-én gyalázatos esemény történt az osztrák Grand Prix-n.
A Ferrari csapat a verseny utolsó pár másodpercében utasította Rubens
Barichellot, hogy engedje Michael Schumachert megelőzni őt.
Ez szégyen a Ferrarinak, mert kiadta az utasítást.
Ez szégyen Michael Schumachernek, mert elfogadta, hogy megelőzze
Barichellot.
Ez szégyen Barichellónak, mert engedelmeskedett az utasításnak.
Ez szégyen a Forma 1-es szövetségnek, mert jóváhagyta az így elért
eredményt. Elképesztő!
Tennünk kell valamit az ilyen csalások ellen!
Bojkottáljunk!
"NEM VESZEK FERRARIT!!!!"
Csatlakozz a bojkotthoz, ne végy semmilyen Ferrarit és biztasd erre a
kollégáidat is!!!!

Udv: Frigyes

Ui. Igerem nem fogok venni Ferrarit :-)) !

            Skoda 120 L

+ - Re. help me, Skoda Favorit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Robert.

>Most irok eloszor a listara,

Udv a listan :-) Johetnel meg hozzank is a Skoda listara is, ha ugy gondolod
;-) ?

>egyszeuen nem megy, egy ido utan latszolag minden
>ok nelkul elkezd rangatni a motorban erezhetoen kevesebb lesz
>az ero hiaba kapcsolok vissza fulladozik, elofordul hogy le is
>all, ujrainditás után egy darabig O.k.
>szerintetek elektromos rendszer hibaja vagy uzemanyag ellatasi hiba??

Favoritbam letezik karburatoros es injektoros. Melyik a tied igy nem tudok
semmi erdemleges valaszt adni neked, teso ;-) Pontositast kerek !!!

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato..
+ - Citroen vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha szeretnék venni egy Xantiát, akkor mire kell figyelnem, hogy ne egyem meg?
Vannak jellegzetesen problémás helyek/dolgok rajta?
Akinek régóta Citroen van, segítsen rábeszélni az asszonyt, miért jobb ez az
autó, mint mondjuk a németek.

Köszi

Pizo
+ - Re: smart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 2002-06-03 at 14:23, fogash73--freemail.hu wrote:
> Megleponek tunhet, de elokelo helyen allnak a Smart vezetok a gyorshajtasi
> listakon. Az AutoExpress altal keszitett felmeres szerint a Smart
> tulajdonosok 55%-at mar legalabb egyszer lefilmeztek sebessegtullepes miatt.

Ha figyelembe veszem hogy (persze "enyhe" tulzassal) meg nem lattam
Smartot szabalyosan parkolni, ez talan nem annyira meglepo:)

Mashol is olyanok a Smart vezetok hogy mivel kicsi az autojuk azt hiszik
barhol megallhatnak? 

> Ez meglehetosen furcsa adat, tekintve, hogy a kisauto 600 kobcentis
> motorjaval olyan fel nap alatt eri el a szazas tempot. Csak ket modell, a
> Porsche Boxster (78%) es a Saab 95 (70%) tulajdonosai csipodnek gyakrabban
> nyakon gyorshajtas miatt.

Van arrol adatod hogy a felmeresben milyen aranyban vegyul a varosi es
varoson kivuli gyorshajtas?

Udv, Sandor
+ - Re: benzin vs dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

>> Azert azt szeretem latni, hogy a tankolasnal atfordul a km ora az ezren vagy
>> az ezeregyszazon...

> Ez az az erv, amit sosem ertettem. Miert jo, ha mondjuk 600km helyett
> 1000km-t el lehet menni egy tank uzemanyaggal? Ne mondja senki, hogy
> levezet 1000km-t megallas nelkul.

szerintem ez pszihologia, jolesik es kesz, a masik pedig az, hogy a
dizelesben is akkora tank van mint a benzinesben, es igy mar nem mindegy,
hogy 1000k-enkent vagy 600-ankent KELL tankolni :)
homer
+ - benzin vs. diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azert azt szeretem latni, hogy a tankolasnal atfordul a km ora az ezren vagy
> az ezeregyszazon...

Ez az az erv, amit sosem ertettem. Miert jo, ha mondjuk 600km helyett
1000km-t el lehet menni egy tank uzemanyaggal? Ne mondja senki, hogy
levezet 1000km-t megallas nelkul.


Szerintem nem az a lenyeg, hogy egy menetben vezeted le, vagy sem, hanem, hogy 
600 km utan kell tankolnod, vagy 1000 km utan.
Ez egy 50 l-es tank eseteben - feltetelezve, hogy teljesen kiszaritjuk a tankot
 - 8,3 l /100 km, illetve 5 l/100 km fogyasztast jelent. Nem tudom pontosan men
nyi most a diesel meg a 95-os benzin kozott az arkulonbseg, de ha mondjuk 20 Ft
, akkor a fenti fogyasztasbeli kulonbseg 826 Ft megtakaritast jelent 100 km-enk
ent a diesel tulajdonosnak. 

KZoli
most eppen auto nelkul
+ - benzin vs. dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Nyomatek ebredes 1500 korul, innen "huz". Letiltas 4500-5000 korul.
> Motorfuggo, hogy huz-e meg itt (Az enyem 4200-ig huz, 4600-nal vege). A 12
> sebesseges valtoval pont  az ELLENKEZOJET ered el, mint amit akarsz: a
> sebessegeket meg rovidebb ideig tudod hasznalni. A sokgangos valtonak az
> elonye (a nagyobb sebesseg melletti motorkimeloen alacsony fordulatszam
> mellett) a kis motorok nyomatekszegenysege ellen szuletett. Pont azert,
hogy
> azt a kis nyomatektartomanyt minel optimalisan kihasznalhasd, hoigy jol
> huzzon. Na, a dizelnel eleg lenne 3 fokozat is, ha nem akarnank vele pl.
> 190-nel kozlekedni.
>

Pont nem. Gondold mar vegig. Mivel a dizelnek - mint a kis benzineseknek
is - kisebb a hasznalhato fordulatszamtartomanya. Pl. a Te dizeled 1500-4200
kozott hasznalhato, az en benzinesem 2500-7000 kozott. Ha kisebb
fordulatszamtartomanyt akarsz dinamikus vezetest lehetove teve atkonvertalni
ugyanakkor sebessegtartomanyra, akkor tobb sebessegfokozat kell. (Az idealis
minden esetben egy vegtelen sebessegfokozatu - azaz fokozatmentes - valto
lenne.)
A PDTDI Golfoknak/Boraknak alapban 6sebesseges valtoja van.


> A dizelnel nem megy el az ero a fordulat novekedesevel
> (ehhez eroteljesen lefele gorbulo nyomatek- es teljesitmenygorbe
> kellene...), csak nem novexik tovabb.
>

Az ugyanaz. Lenyeg, hogy a szuper 2.2HDi motor mar tobbszor megszivatott,
mert visszavaltasnal csak felbogott a motor, de nem ment jobban, felefele
nem volt hova valtani, az IFA meg csak kozeledett...

> Alapvetoen a dizel mas vezetesi stilust kivan. Szamtalanszor tapasztalom
> orszaguton, fokent emelkedon, hogy 100-120 km/h korul nekem eleg a gazt
> nyomni 4-ben vagy 5-ben, a mellettem levo auto (foleg, ha versenyezni akar
a
> majom), visszacsapja 4-ikbe vagy 3-ikba (ugrik egyet az autoja), es
> femhangon probal jonni utanam vagy mellettem.

Utanna pedig felgyorsultok 150-re, neki lassan jon a teljesitmenycsucsa,
felvalt 4-ikbe vagy 5-ikba, Neked fogy el a nyomatek, kellene feljebb
kapcsolni de nincs hova... Na errol beszeltem.


> Bar: autokereskedo barataim sajat autotesztjei alapjan: P206 1.4 HDI 70 LE
> dinamikus varosi vezetessel 4,5 liter a fogyasztas (bejaratos auto!!).
Clio
> 1.5 dCi 80LE varosi-orszaguti vezetessel szinten 4 liter korul (ebben mar
> van 3000 km). Szoval tenyleg elerkezett az uj dizelek kora.
>

Csak ne lenne olyan baromi budos a gazolaj, hogy akar borravalo aran is
inkabb a kutassal tankoltatom a dizel ceges kocsikat.
Amig a Ferrai, Maserati, Jaguar, Subaru nem ter at a dizel autokra, amig a
Formula 1-ben nem dizelt tankolnak, a motorkerekparokba nem dizel motort
szerelnek, addig engem senki sem fog meggyozni, hogy azok jobban mennek.
:)))

Udv,
Gabor
+ - Jakshow (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [International]
: Frigyes! Király vagy!  Ha a helyedben láttam volna a "kacsaképű"
Jákshow-t, tut
: i megverem...

Nem szimpatikus neked a Jakso? Tul nepszeru, tul sokat keres, es ez
frusztralo? Na bumm. Van ilyen.

: A másik, amin leesett az állam....  Amikor a csaj lemosta a szélvédőt
félpucéra
: n az Árkád parkolójában. Háát menjen az anyjába. Legelőször 2000-ért
megcsinált
: a volt a fruska, majd a riporter felemelte a tétet 20.000-re.
Komolyan. Imádom
: a Nőket, de ez....  elszomorított....   :-(

Gondolom itt is az az igazan elszomorito, hogy valaki 5 perc alatt
keresett 20ezer forintot. Raadasul a hogyannal meg tamadasi feluletet is
adott neked, hogy alszent modon erkolcsi kerdest csinalj belole. Pedig
kart nem okozott vele senkinek. Piszok irritalo, mi?

Gratulalok a verintelligens hozzaszolasodert.

Z.
+ - va: Ford diagnosztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Keresek  olyan  szerelot  aki  Ford Escorthoz motor-diagnosztikai
>muszerrel rendelkezik, es a hivatalos Ford-szervizek húzós áránál
>olcsóbban hajlandó a diagnosztikát elvégezni .

Szervusz Tibor !

Ejjel  latomasom volt. Olyan markaszervizben jartam, ahol felsobb
tamogatassal, olajozottan megy a maszekolas.
Azt  mondtam  a  szerelonek, hogy vagyok en, van az Escortom, van
o:n  és van a diagnosztikai muszere. Probaljon meg csak ebben a
negyes korben gondolkodni. Erdekes modon - nem nyilt meg a fold
es nem villamlott az eg.

Hangsulyozom,  hogy  alom  volt  csupan,  hisz a valosagban nincs
ilyen szerviz.
--
Meszaros Geza
+ - tepi a SMART (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista hello Fogash

Barmennyire is furcsanak tunik , ez az adat igaz meg Romaniaban is,
ahol tobb az off-road mint a road. Minap "versenyeztem" egy Smart-al,
egy ideig tartotta a 130-at, aztan mikor bekerult egy kamion moge es
utana elozesbe kezdett, mintha nem akart volna gyorsulni. El is maradt
a visszapillantoban.
Mas teszta hogy ezen "pilotak" kesz orultek (a Tico es Matiz
soforokkel egyutt), amikor nagyobb sebesseggel vagtaznak mint 80-90
km/h. Egyszeruen verfagyaszto erzes latni hogyan imbolyognak ezek a
kocsik (kicsi szelesseguk, rovid kerektavuk es sulyuk miatt) a hepehupas
aszfalton.
Az meg megint mas teszta hogy az utasok adrenalinszintje tutira
magas... :-))

ok tan jobban tudjak...

En (190 cm magas vagyok) vezettem Tico-t es ultem mar benne anyosulesen is, meg
hatul is (!), de ha alkalom van ra, inkabb massal megyek...

Szabi
Astra F Caravan 1.6i + matrica :-)


HA> Meglepőnek tűnhet, de előkelő helyen állnak a Smart vezetők a gyorshajtási
HA> listákon. Az AutoExpress által készített felmérés szerint a Smart
HA> tulajdonosok 55%-át már legalább egyszer lefilmezték sebességtúllépés miatt
.
HA> Ez meglehetősen furcsa adat, tekintve, hogy a kisautó 600 köbcentis
HA> motorjával olyan fél nap alatt éri el a százas tempót. Csak két modell, a
HA> Porsche Boxster (78%) és a Saab 95 (70%) tulajdonosai csípődnek gyakrabban
HA> nyakon gyorshajtás miatt.
+ - Re: benzin vs dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Bocs ha beleszolok ebbe a vitaba. :) Jomagam is dizelparti vagyok ezt elore
mondom: :)))

>> Ha a kocsit eladom 3-4 eves koraban, akkor mondjuk 200e-rel fog
>> tobbet erni mint a benzines tezsvere. Mar csak 100e Ft-tal volt dragabb.
> Szerintem ezzel a futasteljesitmennyel akkorra mar lesz benne 150ezer
> km. Nem tudom, hogy mekkora lesz az arkulonbseg, de az tuti, hogy
> baromira nehez lesz eladni. (Sajnos nekem is ez lesz a problemam a
> sajat autommal...)
Egy dizelt 150e km-el sokkal konnyebben eladsz mint egy benzuinest. 150e km
a dizelnek meg sem kottyan, azzal elmehetsz 300-400e km-t nagyobb gon
nelkul. En eleg regota vezetek mar dizelt, elotte bivaly benzineseim voltak,
tuning meg egyebekkel egyutt. De atszoktam dizelre. Ez a kerdes, hogy mi a
jobb szerintem elegge szubjektiv, mindenkinek mas es mas a jo.

> Amugy mi a helyzet a kormolassal? Nekunk a cegnel van egy 2.2dTi
> Laguna 110ezer km-vel es baromira kormol gazadasoknal,
> visszavaltasnal...
Valamennyi kormolas normalis. De 110-nel a komolyabb koromolas elegge korai.
Adagolo? Szelepek?
Ha a gepsarkany nagyon volt hajtva akkor az a gond. A dizelt meg kell
szokni. :)

>> Azert azt szeretem latni, hogy a tankolasnal atfordul a km ora az
>> ezren vagy az ezeregyszazon...
> Ez az az erv, amit sosem ertettem. Miert jo, ha mondjuk 600km
> helyett 1000km-t el lehet menni egy tank uzemanyaggal? Ne mondja
> senki, hogy levezet 1000km-t megallas nelkul.
En meg most ezt nem ertem. :) Nem arrol van szo hogy ki mennyit vezet le
egyulteben, hanem hogy egy tank uzemanyaggal hany km-ert mesz. De amugy
1000km egy popoval lehuzni, meg nem is olyan veszes. En peldul 1400-et
nyomtam le egy parszor ey huzasra, es nem vagyok kamionos...
Szoval visszaterve az eredeti kerdeshez, szerintem sem mindegy hogy egy
tankkal hany km nyomhato le. Nalam peldul (1,7D Opel Vectra) kb 52 lityko
gazolajjal 1050-1100 km-t nyomok le. Igy kabe 5,2-es atlagfogyasztasom van,
ami igen kellemes a penztarcamnak. :) Valo igaz nem egy raketa a verdam, de
ez nem gond. Ido kell mig felgyorsul, meg az elozeseket is at kell gondolni,
de autopalyan felrakom 150-es tempora es kivisz a vilagbol. Es mindezt
5,2-es fogyival.
Szoval szerintem igenis nagy a kulonbseg a benzines es a dizel kozott,
legalabbis ami a koltsegeket illeti. A verdamban 170e km van, most lett
atnezve szetszedve, bemerve, es hibatlan minden benne. Mivel a kocsi csaldon
belul volt vilag eleteben igy jol ismerjuk minden lepeset, es ez ido alatt a
szokasos olajcsereken (es szurok egyebek) kivul egyszer lettek cserlelve az
izzito gyertyak, es egyszer szallt el a uzemanyag elzaro automata (nem jut
eszembe a pontos neve), ja es persze a szokasos km utani cserek, mint
vezermuszij, stb, meg a vizpumpa tavaly. A moci hibatlan. Elotte egy
Kadettem volt, a kasznim mar szetrohadt mindenhol, de a mocival ott sem volt
gond. Ismeroseim koreben is sok a dizel, es egyik sem panaszkodik. En
megbizhatobbnak tartom a dizelt mint a benzinest. Igaz hangosabb, zajosabb,
mint a benzines. De mindez az en egyeni velemenyem, nekem ez jobban
tettszik, de ez nem jelenti azt, hogy emiatt leneznem a benzinest, vagy
utalnam, stb. :)

Udv
MCLL
+ - Re: motor krah (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1485-ban irta :
>A Kft-nk autoja kulfoldon elromlott. Hajtokar tores,
>motorblokk tores. Ott all kulfoldon egy szervizben ahol
>motor cserevel tudjak rendbehozni. Letezik az, hogy
>importalnom kell a motort, hogy beirjak a forgalmiba
>az uj szamot? Dehat, ott marad kulfoldon a szervizben
>az ugyanolyan regi motor. Azt meg exportalni kellett
>volna talan, hatha elromlik? Nem stimmel nekem itt
>valami...
Mult heten el akartam egy egyszeru dolgot intezni a vamnal /vettem kulfoldrol
szoftvert 1x eFt ertekben./ De feladtam, fogadtam egy speditorceget, akik
5+AFA-ert elinteztek ezt nekem. A vamdolgokat egyszeru ember nem ertheti,
vannak benne oriasi ellentmondasok sokszor, egybe en is belefutottam, de az
mas tema lenne. Javaslom neked, hogy keress fel, hivj fel egy speditor ceget
/gyorit tudok ajanlani/, ha a fenti infot a vamnal kaptad, talan a speditorok
valamit ki tudnak talalni, ha letezik...

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: AUTO/Maganba
+ - Re: benzin vs dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1485-ban irta :
>magam dizelparti leven, nem is kerdojelezhetem meg a dizelek elonyeit... :-)
..
>66e km van a kocsiban, mindig irom a tankolasokat. 4,5 az atlagfogyim
Szerintetek mennyi egy 10 eves Fiat Tipo 1.7D elfogadhato fogyasztasa varosban
/Gyor, nincs dugo, lampaknal neha kell allni, sokszor egy nap csak 2x5 km-t
megyek vele/?
Orszaguton 5 l korulre jon ki.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: smart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mashol is olyanok a Smart vezetok hogy mivel kicsi az autojuk azt hiszik
> barhol megallhatnak?
En viszonylag keveset latok, de azok veletlenszeruen mukodnek. Amugy magam
csak tumor neven emlegetem az aszfaltpattanast, ahogy VD is nyulketrecnek
hivta az Akadalyokat...  :)))))))

> > Ez meglehetosen furcsa adat, tekintve, hogy a kisauto 600 kobcentis
> > motorjaval olyan fel nap alatt eri el a szazas tempot. Csak ket modell,
a
> > Porsche Boxster (78%) es a Saab 95 (70%) tulajdonosai csipodnek
gyakrabban
> > nyakon gyorshajtas miatt.
>
> Van arrol adatod hogy a felmeresben milyen aranyban vegyul a varosi es
> varoson kivuli gyorshajtas?

Nem, semmi reszlet nincs. A Totalcaron ennyi volt a cikk, csak beideztem..
Fogash
+ - skoda nem megy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>es az auto egyszeuen nem megy, egy ido utan latszolag minden
>ok nelkul elkezd rangatni a motorban erezhetoen kevesebb lesz
>az ero hiaba kapcsolok vissza fulladozik, elofordul hogy le is
>all, ujrainditás után egy darabig O.k.
>szerintetek elektromos rendszer hibaja vagy uzemanyag ellatasi hiba??

Uzemanyagellatasi problemanak tunik. Karburator-tisztitas, benzinszuro
beepitese a rendszerbe, tank szellozes ellenorzese utan jonak kell lennie.

Fogash
+ - 1000km (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Azert azt szeretem latni, hogy a tankolasnal atfordul a km ora az ezren
vagy
>> az ezeregyszazon...
>
>Ez az az erv, amit sosem ertettem. Miert jo, ha mondjuk 600km helyett
>1000km-t el lehet menni egy tank uzemanyaggal? Ne mondja senki, hogy
>levezet 1000km-t megallas nelkul.

Csak ugy jo, hogy ha mar vettel egy autot tobbmillio forintert (hitelbe!),
akkor nem baj, ha a havi 60-70eFt torlesztoreszlet mellett nem kell meg
sulyos 10ezret a benzinkutnal is otthagyni. Arra mar nem fussa... :-)

Mellesleg az ezer kmes tank elonye ott lehet, hogy egy szlovakiaban
elkovetett tankolassal olcso benzinnel/gazolajjal meg tudok fordulni mondjuk
Szegedrol, Bekescsabarol.
Fogash
+ - diesel vs benzines (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A benzinesnel ahogy nyomod a gazt es porog fel a motor, egyre jobban huz.A
>>dizel elindul mint az igaslo de a fordulat novekedesevel megy el az
ereje...
>
>Tevhit, illetve regen igy volt. Gyere el hozzank, es beleultetlek egy
>valtozo szelepvezerlesu benzinesbe (1.8 120 LE). Hihetetlen finoman huz
>2000-es fordulattol. A 110 LE-s 1.6-os 3400 ford alatt meg sem szolal,
utana
>viszont duborog. A dizelnel nem megy el az ero a fordulat novekedesevel
>(ehhez eroteljesen lefele gorbulo nyomatek- es teljesitmenygorbe
>kellene...), csak nem novexik tovabb.

Teny, hogy finoman huz, de vannak motorok, ahol ez drasztikusan kijon. Itt
van peldaul az Alfam :-) Szoktam olyant jatszani, hogy masodikban gurulok
1000 fordulattal, aztan benyomom a gazt padloig. Szepen elindul, de 3tol
4ezerig erezhetoen tobb ido kell neki, mint 5to 6000ig. Ha megnezed a
nyomatek es teljesitmenygorbejet, mindketto szinte vegig emelkedik, a
teljesitmeny 6500nal tetoz, de erdemes picit tovabbforgatni, mert akkor
jarod be leginkabb a csucs kozelet.

Az uj dieselekben sok esetben az elektronikus vezerles korlatozza a
nyomatekot, ezert a nyomatekgorbe "megeroszakolt" kepet mutat. Ugyanolyan
csucsos lenne, akar 450Nm maximummal, de mivel levagtak, egyenesnek latszik.
Nezz meg egy kamion gorbet. Alapjaraton (600f/min) 1600Nm, 750-1850f/min:
2300Nm, aztan csokken egeszen a 2300as fordulatig. Egy ilyennek
menetteljesitmeny szempontjabol allatira mindegy, milyen fordulattal mennel.
A gyakorlati kulonbseget 1 dolog jelenti: Van olyan fordulatszam, ahol
165g/kWh a fajlagos fogyasztasa, es van, ahol 215g/kWh (ugyanakkora kimeno
teljesitmenyhez!). Ezert van olyan sok fokozat: 1500as fordulattal tudjon
menni 75-tel is, 65tel is, es 82vel is...

Ja, amugy a 150g/kWh egy eleg erdekes adat. Egy 5l/100km fogyasztasu auto
(100km/h sebesseggel) 1 ora alatt pusztitja be az 5 liter gazolajat, az kb
4500g. A sebesseg tartasahoz kb 20kW allando teljesitmeny tartozik (a 26LE-s
Trabi =20kW, vegsebessege, amikor minden erejet osszeszedi 100kmh), vagyis
20kWh 4500g uzemanyagba kerul. Ez 225g/kWh adatot jelent. Ha a korszeru
kamion-motorok hatekonysagat elernenk, akkor kb 3000g, vagyis durvan 3,3
literes fogyasztast kellene elerni. Mindenfele hokuszpokusz (virsligumi,
100kg ossztomegu auto, stb) nelkul, normalis hasznalattal. van hova
fejlodni...

Fogash
+ - Re: benzin vs. dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Gaborral irtuk:
> > A 12
> > sebesseges valtoval pont  az ELLENKEZOJET ered el, mint amit akarsz: a
> > sebessegeket meg rovidebb ideig tudod hasznalni. A sokgangos valtonak az
> > elonye (a nagyobb sebesseg melletti motorkimeloen alacsony fordulatszam
> > mellett) a kis motorok nyomatekszegenysege ellen szuletett. Pont azert,
> hogy
> > azt a kis nyomatektartomanyt minel optimalisan kihasznalhasd, hoigy jol
> > huzzon. Na, a dizelnel eleg lenne 3 fokozat is, ha nem akarnank vele pl.
> > 190-nel kozlekedni.
>
> Pont nem. Gondold mar vegig. Mivel a dizelnek - mint a kis benzineseknek
> is - kisebb a hasznalhato fordulatszamtartomanya. Pl. a Te dizeled
1500-4200
> kozott hasznalhato, az en benzinesem 2500-7000 kozott.


Az ero-tartomany nem nominalis, hanem aranyaiban viszonyitando a teljes
fordulatszam-tartomanyhoz. Persze, hogy 2500-7000 tobb, mint 1500-4500...

6 sebesseges valto: nezd meg az attetel kiosztast (en a Renault-jet
ismerem), igazabol 5+Econo a nagy sebessegekhez, ahol a dizel mar nagyon
porogne. Igy viszont ordito koncert nelkul viszi a 190-et is a Laguna.





> Ha kisebb
> fordulatszamtartomanyt akarsz dinamikus vezetest lehetove teve
atkonvertalni
> ugyanakkor sebessegtartomanyra, akkor tobb sebessegfokozat kell. (Az
idealis
> minden esetben egy vegtelen sebessegfokozatu - azaz fokozatmentes - valto
> lenne.)
> A PDTDI Golfoknak/Boraknak alapban 6sebesseges valtoja van.
> ...
> Az ugyanaz. Lenyeg, hogy a szuper 2.2HDi motor mar tobbszor megszivatott,
> mert visszavaltasnal csak felbogott a motor, de nem ment jobban, felefele
> nem volt hova valtani, az IFA meg csak kozeledett...


Pont ahogy irod:  mivel nincs jellemzoen hegyes nyomatekcsuccsal es
teljesitmenycsuccsal rendelkezo gorbe, nincs hova valtani. Itt nyomni kell.
Nem kell valto!






> > majom), visszacsapja 4-ikbe vagy 3-ikba (ugrik egyet az autoja), es
> > femhangon probal jonni utanam vagy mellettem.
>
> Utanna pedig felgyorsultok 150-re, neki lassan jon a teljesitmenycsucsa,
> felvalt 4-ikbe vagy 5-ikba, Neked fogy el a nyomatek, kellene feljebb
> kapcsolni de nincs hova... Na errol beszeltem.


Nyilvan olvastal mar rugalmassagrol. Ugye nem kell ecsetelnem a dizel
rugalmassagat pl. 5-ben 80-rol 120-ra... a benzinesnek gyakorlatilag eselye
sincsen. Nekem a nyomatek 4200 korul fogy el. Na, ott en mar 180-nal megyek,
ami ugye eleg sok (tul sok).

Megint visszaerek ugyanoda: mas a hasznalat.
Parassapusztarol ugy huztam haza a sielocuccokkal megrakott Bence
listatarsam-baratom Civicjet, hogy nem is erezte az auto. Csusztatott
kuplung, felbogo motor? mi az? Mentunk mint a tavirat a Borzsonyben hegynek
fel-hegynek le.
De persze nem indulnek a gyorsulasin, mert kurvara nem nyernek (akkor meg
minek indulni, ugye). :-)





> Csak ne lenne olyan baromi budos a gazolaj, hogy akar borravalo aran is
> inkabb a kutassal tankoltatom a dizel ceges kocsikat.

En is kurv@ra utalom a szagat. Raadasul koszos csikot hagy a beontonyilas
mellett. Kutas viszont akkor sem nyulhatna az automhoz, ha kezem sem
lenne... :-)





> Amig a Ferrai, Maserati, Jaguar, Subaru nem ter at a dizel autokra, amig a
> Formula 1-ben nem dizelt tankolnak, a motorkerekparokba nem dizel motort
> szerelnek, addig engem senki sem fog meggyozni, hogy azok jobban mennek.
> :)))


Buta dolog azonos celra valonak gondolni a ket egesi mechanizmusu motort,
ennyit nyilvan mar mindenki leszu"rt az elmult 5 nap termesebol. Szerintem a
tobbiek (Koli, Joe, stb) sem a dizel felsobbrenduseget akarnak bizonyitani,
csak valasztasuk jo mivoltat. En pedig venni fogok meg egy benzines motoru
autot is. Mondjuk egy olyan olaszt, ami jo valaszTaS lenne... :-)



udv
djtiszy
+ - Keresek Alfa Romeo 145-ost (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

nem, nem en veszek egy masodikat... :-)

...egy baratom kereset tovabbitom, akit sikerult megfertozni az AR-virussal.

1996-97 kornyeki elado 145-ost keres, 100 loero feletti teljesitmennyel
(tehat 1.4 boxer kiesik). Extrak nem fontosak, inkabb az allapot az.

Kerlek, ha van infotok hasonlorol (akar 146-os is szoba johet), kerlek
szoljatok nekem.


Koszonettel,

djtiszy
(AR-fertozott)
+ - Elado E28 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado sorba kerult a kocsim:

1984-es BMW 524TD E28 szurkemetal
- ABS
- 4 seb. aut. valto
- kek pluss belso
- el. tukor
- szervokorm.
- elol - hatul tarcsafek
- ket uj gumi hatul
- centralzar
- 6 henger 115LE!

Iranyara: 475,000Ft
A motor 1991-es es csak 80 000km-t futott. Budapesten tudom megmutatni.

20-428-9755

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-2-168.tvnet.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS