Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 65
Copyright (C) HIX
1998-06-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Hix #64 :-) (mind)  57 sor     (cikkei)
2 Re: kuplung v nem? (mind)  46 sor     (cikkei)
3 Behozatal - 2. kor (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Re: hipodrom (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Re: gyermekules (mind)  19 sor     (cikkei)
6 AX homero (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Re: egyre erdekesebb fekproblemam (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Menetzaj csokkentes (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Re: Hix #64 :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Mindenki!

Valoban csak 3 cikk volt ma a az Auto-ban? Buli volt valahol es nekem
nem szoltak? :-)
 [Hungary]Laci-nak
Meg tudom erteni, hogy hianyolod a homerot, ez dobbenetes slendriansag a
franciaktol (mas autonal ugy tudom mindenhol van, talan egy-ket Fiatnal
nincs meg?) (az is igaz, hogy nemelyik meg ugy nez ki, mintha
repulogepmuszerfal lenne kismillo kontrollal, mutatoval)Ez az egy lampa
akkor lenne eleg, ha 100%-ig megbizhato lenne , de ugye Murphy ota ... A
mutatonal legalabb latszik, ha elromlik, vagy semmit nem mutat, vagy
"kiakad", apontatlan visszajelzes _NAGYON_ ritkan fordul elo. A
kontrollnal mar csak akkor, ha gozfelhobe borul az auto ...:-( A
tavszerelest eleg nehez megoldani, de: ha az uj muszerfalon nincs lampa,
csak muszer, akkor valoszinuleg kompatibilis egymassal.Ha van, akkor
elvileg kene benne lenni meg egy vetzeteknek (a kabelkotegben valahol a
jelado kornyeken).Ha egyik sem, akkor +1 vezetek es kesz. Ugyhogy
elvileg atalakithato, de azert nezd meg a bontott muszerfalra milyen
csatlakozok mennek, mert ha kialakitasban kulonboznek, hazilag eleg
maceras atkotozgetni :-) Francia bontoban max Renault-t tudnek, de az
nem igazan nyero :-(
Sok sikert az atalakitashoz!

Mas:
 [Hungary]wrote:

sziasztok

Paran meg biztos emlekeztek, hogy volt egy olyan problemam, hogy amikor
megall a kocsi a szokasosnal picit nagyobb fekezesnel, akkor felvillan
az a
visszajelzo lampa, ami az alacsony folyadekszinet jelzi.
Azt meg tudni kell, hogy ez a lampa egy  ! jel egy karikaban. Amikor
forog
az onindito, akkor ez a pilacs is eg. Valszeg azert, hogy latszodjon, ha
ki
van egve, mert akkor nem jelezne az alacsony fekfolyadekot se. Ezenkivul
van egy P betu szinten karikaban, ami a behuzott kezifekhez tartozik, es
mielott valaki messzemeno kovetkeztetst vonna le, van egy kulon lampa,
ami
a befecskendezo hibajat jelzi. Tehat nem tartoznak ossze.

Sajna az elejet nam olvastam, ugyhogy nem tudom, milyen autod van, de
szinte biztos, hogy valahol a fekpofa  visszajelzok kozul letestel
valamelyik (kidorzsolodott, leszakadt,mozog, stb)
Ha lehuzod  a fekfolyadekszint-visszajelzot (jo kis szo,mi?:-) akkor is
csinalja ? Mert akkor csak a fenti lehetoseg marad.

    Ebbol lassan X-aktas ugy lesz :)

Kerd meg Scullyt, majd megoldja a problemadat :-)))

Udv Mindenkinek es jo Autozast!
(Bar en maradok a vegtelen valoszinutlensegi hajtomuvel meghajtott
urhajonal :-)
Hali : Zaphod Beeblebrox

+ - Re: kuplung v nem? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

 [Hungary] wrote:

    Sziasztok!

    Azzal a furcsa dologgal talaltam magam szembe, hogy szerintetek,
    mikeppen dijjazza a valto a kuplung nelkuli valtast. Mar tobb ember
    mellett ulve lattam, hogy ugy teszi uresbe az autot (motorfek es
    a guralas kozti allapot) hogy nem kuplungol (gepeszek kedveert ;
    nem oldja a tengelykapcsolot).


Ez a kevesbe karos dolog, (sot, majdnem veszelytelen), mert ha nincs
eros motorfek uzem, akkor lazan ki lehet venni sebessegbol (nem csak
4. - bol). A valtot elkezded ures fele tolni (lazan!) , majd felengeded
a gazt, a fogaskerekeket (kapcsolokormoket) osszeszorito ero mexunik es
konnyeden kicsuszik uresbe.

    Sot 4. -> 3. kuplung nelkul es meg csak meg se nyikkant. Sajnos
    az enyemen  a 3. nem a legsimabb fokozat ezt nem tudom kiprobalni,
    /meg kuplunggal is reccsen :((( / de 5.-bol vagy 4.-bol siman
    kieseik a valto, ha szep finoman huzom (persze csak alapjarat
    kozeleben). Ha ezt erzessel csinalja az ember, erdemes vele
    foglalkoznik? Nekem spec. tetszik a dolog.

Ha jol valasztod meg a gazadast, akkor akar kuplung nelkul is
valtogathatsz, mivel a szinkron miatt itt is "beveszi " a sebessegeket,
noha a visszavaltasnal ures - kis gaz - alacsonyabb fokozat eljaras a
helyes (?) , mert azert ne varjuk el a szinkrontol, hogy felgyorsitsa a
motort +1000-1500 1/min-nel :-)

    Valamikor regen, mikor meg mezogazdasagi vontatot (Zetor)is tanultam
    vezetni az oktatom direkt tanitotta is, hogy ezt hogy kell, de az
    autonal valahogy eszembe sem jutott. Szoval erdemes ?

            Rob.

A Zetorhoz nem tudok hozzaszolni, de az autonal azert nem javallott,(mar
a fol-le valtas) mert a szinkont es a kapcsolovillakat lenyegesen jobban
igenybe veszi, mint a normal "kuplungos" uzemben.
(Az uresbe valo kivetel szerintem elmegy, en is surun csinalom)

Udv: Zaphod


+ - Behozatal - 2. kor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tegyuk fel, hogy veszek itthon egy ocska Fordot, 100 rugoert, es a
nevemre
>iratom, ez rendben. Ezek utan ausztriabol behozok egy ugyanolyat, ami
>nagyon jo allapotu, de BONTANI hozom. Es szinte az egeszet atepitem az
>itthoni kocsiba, alkatreszenkent (elvileg). Mondjuk annyi reszet
atepite(ne)m,
>hogy tul.keppen gyakorlatban inkabb az itthonibol rakok csak at nehany
dolgot a
> joba.
>(pl. motor? vagy kasztni? minek a szama adja meg, hogy melyik kocsirol
van szo?
>)....
>Tehat itt az a kerdesem, hogy MI hatarozza meg igy osszeepitesnel,
>hogy az elkeszult auto melyiknek az adatait orokli. (szeretnem ugye, ha
>a magyar forgalmival rendelkezoet orokolne.) Az alvazszam szamit?

Hali!
A kerdest csoppet akademikusnak tartom, hiszen komplett Fordot ha az
4 evesnel idosebb nem hozhatsz be.
A 4-30 ev korlatjanak athagasara pont a fent leirtakhoz hasonlo
az egyik megoldas.
Ember vesz egy magyar romot, ervenyes papirokkal.

Behoznak kulfoldrol egy 4-30 ev kozotti jo allapotu autot fodarabonkent.
Itthon osszerakjak, a magyar rom papirjaihoz igazitjak az adatokat
(alvazszam, motorszam etc.) es mennek a Kozl. Felugyeletre, hogy talaltak
egy
csodas autot egy pajtaban :-)

Bye,
NP
+ - Re: hipodrom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bukosisak:
termeszetesen idegesnek lenni szabad, 
de talan nezz be egy sebeszeti osztalyra 
es utana mas velemenyed lesz a bukosisak hasznalatarol.
Nem veletlen, hogy az orvosok meg a kerekparra is javasoljak
a vedosisakot. A fejed a kisebb utkozesnel is 20-30 km/h is 
hasonloan viselkedik, mint egy foldre ejtett gorogdinnye.
Kornyezetszennyezo autok, tukorradial, stb:
teljesen egyetertek veled, bar kicsit mas a tapasztalatom.
A KPM ellenorrei peldaul elottunk rendszeresen ellenorzik
az autokat. Bar szerintem is erelyesebbek is lehetnenek a 
rend orei a kirivo muszaki hibakkal szemben.
Kulturalt vezetes: 
azt hiszem, hogy nem fugg ossze az utak minosegevel.
Pl.: a Thokoly utat szinte biztosan nem ujitjak fel addig, amig
a metrot fel nem epitik. En sem szeretem a kockakovet, de
tudomasul veszem, hogy egy kockakoves ut tobbszor annyi
ideig ut, mig a sima aszfaltos utat igen gyakran kell ujra aszfal-
tozni.
Svajc: sziven utottel, mert egyik kedvenc helyem Europaban.
Vajon toltottel el hosszabb idot? Vagy csak egyetlen dugobol
ocsmanyozod le?
Udv:
Geza

--
Gaspar Geza

CC:  (only 160 char) ICQ: 9555358

+ - Re: gyermekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

HA> Nem tudjatok pontosan hogy a kresz szerint lehet-e az elso ulesen
HA> gyermekulesben a bebit szallitani,ugyanis a skodamon hatul nincs ov amivel
HA> rogziteni tudnam az ulest.

Az uggyel kapcsolatban a KRESZ-ben a kovetkezot talaltam:


46 §

(3) A személygépkocsi első ülésén 150 cm-nél alacsonyabb gyermek csak akkor szá
llítható,
    ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel, és a gyermeket biztonsági gyerme
külésben
    helyezték el.


Udv, Gt64
+ - AX homero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> motrot. Viszont nem tudom eldonteni, hogy tenylegesen hany fokos a viz, és
> hogy mivel van problema.
> Az erzekelo jelez tul koran vagy tenyleg rossz az auto hutese. Egyebkent
> amikor kikerulok a dugobol nagyobb sebessegnel, mikor mar a menetszel is hut
> pillanatok alatt kialszik a lampa.

Hat ehhez kar muszerfalcsere es hasonlo koltsegekbe bonyolodni...
Inkabb nezd meg, hogy megy-e a ventillator amikor kigyullad a lampa. Ez a
dugoban kigyullad, menet kozben ok tipikusan az szokott lenni, hogy a
ventillator nem megy. A "tul koran jelez az erzekelo" sem zarhato ki, de
sokkal ritkabb...

> Az enyebol ezt kihagytak valoszinuleg sporolasbol. Egyebkent tenyleg

Ez inkabb Citroen filozofia, meg a legcsicsasabb BX dizelekben sincs, csak
a nagy benzinesekben.

> bontoban szeretnek egyet venni. Nehany jo CITROEN bonto cimet szeretnem
> megtudni.

Ezek engem is erdekelnenek... Van egy a Toth Kalman utcaban (IX. ker.)
+ - Re: egyre erdekesebb fekproblemam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Paran meg biztos emlekeztek, hogy volt egy olyan problemam, hogy amikor
>megall a kocsi a szokasosnal picit nagyobb fekezesnel, akkor felvillan az a
>visszajelzo lampa, ami az alacsony folyadekszinet jelzi.
>Azt meg tudni kell, hogy ez a lampa egy  ! jel egy karikaban. Amikor forog
>az onindito, akkor ez a pilacs is eg. Valszeg azert, hogy latszodjon, ha ki
>van egve, mert akkor nem jelezne az alacsony fekfolyadekot se. Ezenkivul
>van egy P betu szinten karikaban, ami a behuzott kezifekhez tartozik, es
>mielott valaki messzemeno kovetkeztetst vonna le, van egy kulon lampa, ami
>a befecskendezo hibajat jelzi. Tehat nem tartoznak ossze.
>
>Mara mar annyira elhatalmasodott a problema, hogy elindulaskor(!) is
>felvillant.
>De szerencsere csak egyszer. Sikerult ocska benzint tankolnom, es igy
>alacsony fordulaton neha rant egyet-egyet. Amikor megvolt az villanas,
>akkor is eppen volt egy ilyen kis menni nem akarasa elindulaskor.
>
>Ebbol lassan X-aktas ugy lesz :)


Nekem ha elkezd elfogyni az olajam a motorbol, akkor eloszor balkanyarokban,
majd eros fekezesnel elkezd felvillanni az olajnyomas lampa es a
kezifek_visszajelzo_lampa.

Udv

Kesjar Attila
+ - Menetzaj csokkentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nyaron 100 feletti temponal lehuzott ablakkal mar igen nagy a
menetzaj. Van valakinek otlete, hogy lehetne ezt csokkenteni ?

Udv

Kesjar Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS