Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 177
Copyright (C) HIX
1998-10-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
HIX TALALKOZO
-------------

1998.oktober 24. szombat, este 7

Simon Pince -- Budapest, XIII. ker. Hegedus Gyula u. 2.
               (Nyugati pu. kozeleben)

Talalkozo:
1998. oktober 24. 18.30 Nyugati palyaudvarnal, a Skala ora alatt.
Persze aki akar az johet egybol a Simon Pincebe is.

Jelenlevok: MINDENKI (remelem Te is!)

Vendeg: az iNteRNeTTo Szerkesztoseg

Tovabbi reszletek: http://shark.hix.com

Jozsi. /HIX/   (en is ott leszek)
1 kodlampa (mind)  14 sor     (cikkei)
2 kodlampa kiegeszites (mind)  6 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #176 (mind)  36 sor     (cikkei)
4 Automosas (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Traffipax (mind)  40 sor     (cikkei)
6 LADA 2105 elado (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Re: Oktanszam (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Re: Kodlampa #176, + egyebek, Octavia (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lajbi irta, hogy Mo-n kodlampa csak tompitottal kacsolhato be. Itt viszont
helyzetjelzo is eleg. Nagyon megbuntetnek otthon, ha csak helyzetjelzovel
hasznalom (ugyanis kodben sokkal jobban lehet latni tompitott nelkul)?
Hatul igy is-ugy is eg a lampa, ill. 100 m latotavolsag alatt a hatso
kodlampa (tudom, hogy csak 50 m alatt szabad bekapcsolni, de amekkora
szaguldasok itt vannak, jobban szeretem, ha messzebbrol latnak). Errefele
a kodlampa "rossz latasi viszonyoknal" kapcsolhato be, ami a gyakorlatban
ugy nez ki, hogy egyre tobben ejszaka helyzetjelzo + kodlampa parossal
kozlekednek, kod nelkul is. Ez otthon tilos?

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - kodlampa kiegeszites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

: kozlekednek, kod nelkul is. Ez otthon tilos?

Ez arra vonatkozott, hogy kod nelkul is be lehet-e kapcsolni az elulso
kodlampakat.

marky
+ - Re: *** HIX AUTO *** #176 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: Kodlampa ( 29 sor ) AUTO #175 ( 46 sor )

>> 5. Rakothetem-e a fenykurte?
>
>Kodlampat nem. A kodlampa csakis a _tompitottal_ egyutt kapcsolhato, ha
>reflektorra vagy helyzetjelzore valtasz, ki kell aludnia.

Ellent kell mondanom. A kodlapma akkor eghet, ha a a helyzetjelzok mar
egnek, es nem eg a reflektor. Azaz ket variacio van:
- helyzetjelzok es akodlampa
- helyzetjelzok, tompitott es a kodlampa

KRESZ konyv (3. bovitett kiadas, 214. oldal) szerint:
"A kodfenyszoro(elso) villamos kapcsolasa olyan, hogy csak a helyzetjelzok
lampakkal egyutt, ill. akkor kapcsolhato be, ha a helyzetjelzo lampakat mar
bekapcsoltak."

Egyebkent azokon a kapcsirajzokon, amit mellekelnek a kodlampakhoz, nem is
szerepel az a feltetel, hogy ha eg a reflektor, le kell kapcsolnia a
kodlampakknak....

Es megegy logikai szempont:
kodben (tejfolben) azert nem latok az orrom hegyenel tovabb, mert a kodot
alkoto vizszemcsekrol visszaverodik a tompitott fenyszoro fenye. Sokkal
jobb ekkor ugy vezetni, hogy csak kodlampak egnek tompitott nelkul. 

Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.03*
************************************************
+ - Automosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Van-e valakinek tapasztalata abban, hogy Szatuna szelterelovel az 
automon bemereszkedhetek-e egy gepi mosoba (persze ha lehet, 
ugyis elkerulom, de most eppen nagyon idoszeru lenne mar a mosas, 
es masra nemigen van idom), vagy tuti, hogy eltorik? Nem is annyira a 
kefektol felek, mint inkabb azoktol a csapkodo csikoktol.

Koszi,
Viktor
+ - Traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

traffipaxos temahoz kapcsolodoan.
A listabol kimaradt egy helyszin, megpedig a X. keruletben, a Korosi
Csoma uton, a templom elott.

 kerdezte, hogy ezekbol ebbol mi igaz.
Hogy a felsorolt helyeken valoban van-e, nem tudom, de a fent emlitett
helyen tutira van, mivel a baratnom anyjat 1-2 honapja itt fenykepezte le
az automata, mikor piroson ment at. Majdnem el is vettek a jogsijat.
Ezek utan adhat ki barki barmilyen listat, nem lehet tudni, hogy hova van
elrejtve ilyesmi. Persze egyszeru a modszer: nem kell a piroson atmenni,
nem kell gyorsan menni. ;-)

Mas. Kb. 3 hettel ezelott Budakeszin a 40-es tablanal 70-nel mentem es
egy szembol jovo traffipaxos kombi Lada lefenykepezett.

1. Milyen buntetesre szamithatok?
2. Mennyi a valoszinusege annak, hogy ebbol tenyleg lesz valami?
3. Mennyi ennek az atfutasi ideje?
4. Valahol azt olvastam regebben, hogy a szembevillantas _szabalytalan_
     es veszelyes a vakitas miatt. Ez valoban igy van-e es ha igen, ezzel
     megyek-e valamire?

Legyetek jok!
L.

> -----------------------------------------------------------------------------
--
-----
	Ivicz László
	H - Budapest
	

Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:

	http://www.angelfire.com/il/lepcso
> -----------------------------------------------------------------------------
--
-----
+ - LADA 2105 elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

LADA 2105
iranyar: 270.000,-
evjarat: 1986 km allas (osszesen):  256.600
km allas (general ota): 60.000
general idopontja: 95
fogyasztas: ~8l/100km
hanyadik tulaj: 4. (6 eve)
rejtett hibai: nincsenek
atrozsdasodas: Leginkabb az ajto aljan rozsdasodik, de nem roszdasodott at.
               Tobb helyen is van megkezdett rozsdasodas.
erdeklodni:                  mob.:06                  30                  98-46
0-89                   mh.:1                   270-8322
+ - Re: Oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok, szerintetek mit okozhat az, ha egy kocsiba kisebb oktanszamu
> benzint tankolunk mint amire gyarilag terveztek?  A faterom mostanaban 91
> -est tankol a 1985-os VW Polo-jaba takarekossagi okokbol.(olmozott benzin
> kene hozza gyarilag (asszem 98-as vagy 95-os)) Igazabol en nem ereztem
rajta
> semmi valtozast (eddig is nagyon lusta volt az auto) de nem tudom nem-e
art
> a motornak?

Nos ez erdekes dolog. Az en 1981-es Golfomhoz a nemtudom milyen
kiado altal kiadott Karbantartasi es javitasi kezikonyvben az all, hogy
olommmentes benzin hasznalata eseten semmikeppen ne uzemeltessuk
98-as oktanszam alatt. Ezzel szemben a zoldkartyas vizsgaknal a nemet
katalogusban azt irjak ra, hogy az uzemanyaga olommentes es az
oktanszamot is 95-os ala teszik (mar nem emlekszem pontosan, hogy
mennyit irnak, de tuti, hogy nem volt tobb 95-nel). Ezzel szemben a
bal oldali ajtokeretnel egy tablacska van felerositve, hogy a minimum
oktanszam 91. Ugyhogy jo ideje csak olommentessel jarok es volt
amikor 91-eset tankoltam, de nem ereztem semmi kulonbseget.
Jelenleg csak azert tankolok 95-ost, mert arban mar alig van kulonbseg
es "jobb a bekesseg" alapon.

Kesjar Attila
+ - Re: Kodlampa #176, + egyebek, Octavia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Kodlampa ( 29 sor ) AUTO #175 ( 46 sor )
> Idopont: Tue Oct 20 02:39:46 EDT 1998 AUTO #176
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>> 5. Rakothetem-e a fenykurte?

> Kodlampat nem. A kodlampa csakis a _tompitottal_ egyutt kapcsolhato, ha
> reflektorra vagy helyzetjelzore valtasz, ki kell aludnia.

Szerintem nem. Nagyon nagy kodben helyzetjelzo mellett jobb a kodlampa, mert
a tompitott csak egy nagy vilagito feher pacnit gyart neked, es csak ront  a
helyzeten. A mai autoknal igy is van bekotve. Reflektor mellett persze
tenyleg ertelmetlen. Amit irsz, az nagyon regen (vagy meg ma is?) volt KRESZ
szabaly. Ami nm jelenti azt, hogy akkor volt ertelme.

MAs.

Volt egy kozponti zar tema (bezerkozzunk, ne zarkozzunk be, stb.). Megjott
az vegre az Octaviank, ebben igy nez ki (nekem eddig messze ez a megoldas
tetszett a legjobban): a vezeto keztereben az ablakemelo gombok mellett van
egy kozponti zar nyito/zaro billentyu (a'la Passat). Ez ertelemszeru. Ha
azonban zarod a kozponti zarat ezzel a gombbal, majd meghuzod az ajtonyito
kart 1x, csak az az egy ajto lesz nyithato (de ezzel a huzassal nem nyilik
ki). A masik, hogy ha az utkozeserzekelok utkozest jeleznek, a kozponti zar
mindenkeppen kinyilik. Tehat bezarkozhatunk!

Nehany szoban egyebkent az Octaviarol:
Kuvulrol nagyon kiraly, belulrol mertekletes, de kulturalt. Valto nagyon jo,
pontos, motor megfelelo (101 LE 1.6). Osszeszereles csaknem a nemet szint,
sehol nem zorog semmi. Az ulesek nagyon jok, a beallithatosag osztalyon
feluli (ulesmagassag-allitas, derektamasz, kormany fel-le-elore-hatra). A
belso tukorben (es egyebkent is) a hatralatas szar. Hatul a hely az
iszonyatosan nagy meretu (530 liter) csomagtarto miatt nem oriasi, de
megfelelo. 180 cm feletti embereknek hatul alacsony lehet a plafon (a kombi
egy kicsit magasabb itt). Hatul is teljeserteku fejtamla (2 db) van. Az
osszbenyomas: bar a belso ter szepsege nem eri el a VW szintet (ez nyilvan
szandekos), vezetesi komfortja es a helykinalata (elol) kozelebb all a
Passat-hoz, mint a Golf-hoz. A motorzaj kicsit erosen jon at az utasterbe,
de nem kellemetlen szinten. A futasa rendkivul stabil. A muszerezettseg jo
(alapmuszerek+bordcomputer). Az SLX felszereltsege igen jo, bar ez nem az
olcso kategoria. Osszessegeben nagyon kellemes gep, sajnos most elegge sokat
emeltek az aran, igy a nagy "olcsosaga" megszunt. Ma ugy tunik, hogy a
teljesen csupasz alapgep eri meg legjobban (~3 M, 1.6 LX 75 LE). A GLX
felszereltseg (ugyanezzel a motorral) felara 0,5 M :-( . Anno kiprobaltam
ezt a motort is, tulajdonkeppen teljesen jol mozgatja az autot. Ennyi
penzert egy szolidan felszerelt, de nagyon jo autot kapsz!

Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS