Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 884
Copyright (C) HIX
2000-10-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Dunaferr6? (mind)  43 sor     (cikkei)
2 segitseg, ov, miegymas (mind)  47 sor     (cikkei)
3 Re: Kompresszoros tuning (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Opel radio KOD. Blau... (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Parizsi autoszalon (mind)  19 sor     (cikkei)
6 parkolasi dij (mind)  12 sor     (cikkei)
7 zar (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Csak inyenceknek (mind)  71 sor     (cikkei)
9 Na mi szorul! (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Opel Ascona C (mind)  7 sor     (cikkei)
11 RallyHAT (mind)  80 sor     (cikkei)
12 Re: Mire is valo a tukor (mind)  48 sor     (cikkei)
13 Re: Dunaferr6? (mind)  62 sor     (cikkei)
14 tiszabecsi rallys (mind)  24 sor     (cikkei)
15 Corvette, Suzuki (mind)  26 sor     (cikkei)
16 Skoda-motor, HAT (mind)  12 sor     (cikkei)
17 Hatulrol belemenes (mind)  19 sor     (cikkei)
18 Re. Huto problema (mind)  40 sor     (cikkei)
19 RE: Dunaferr6 (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re: Dunaferr6? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 09. 29, 12:13:26 +0000-kor kelt leveleben:

>   Az igazan erdekes dolgok: vascsapolas, kokszkitolas, konverter fuvatas
> balesetveszelyesek, oda nem visznek csoportot. Eleg-e a paksihoz hasonlo

Mostanaban nem? Anno, ugy 28 evvel ezelott meg megtekinthettuk ezeket
is, persze nem kozvetlen kozelbol...

Mas...

Lehet, hogy VD-vel talakoztam a heten? 
Tortent, hogy kocogtam Szekesfehervarra egy ceges Corsaval a M7-esen,
nem pont 120-szal a masina oraja szerint. Ha a belso savban megyek a
palyan, akkor ugy 15-20 masodpercenkent belekukkantok a tukorbe, hogy
latok e tavol gyorsan kozeledo jarganyt. Ha igen, akkor lehuzodok az
elso adando alkalommal, majd visszamegyek belulre, mert utalom a fogaim
romjait kikopkodni az ut vegen...

Mar majdnem Fehervarnal jarva egyszercsak hirtelen jobbrol kikerult egy
nagy mafla bomos. A pomtos tipusarol fogalmam sincs, mert a
sebessegkulonbseg kettonk kozott ugy saccra 80-100 kozott lehetett.
Oszinten szolva egy pillanatra a frasz tort ram, majdnem rafekeztem,
ahogy elem vagodott.

Mint emlitettem, kb 10-15 masodperccel elotte kukkantottam a tukorbe,
akkor meg nyoma nem volt, amikor eszrevettem, epp affele
renszarvasteszt modjara (csak mindezt jobbra, belso-kulso-belsosav
iranyban) kerult ki.

Az nem erdekel, hogy valaki 230-cal nyomatja a palyan, ha szabad elotte
az ut, de ott, akkor, ez baromira ramijesztett. Ahogy kesobb
belegondoltam, az elso mozdulatom majdnem az volt, hogy osztonosen
_jobbra_ akartam rantani a kormanyt, masodikra meg beleallni a fekbe.
Az elso egy hatalmas csatt lett volna a bombivel, a masodik meg
valoszinu egy nagy szlalom a Corsaval, vege valahol a kozepso
bokrosban...

Amikor valaki ilyen kurva gyors, akkor azert arra adhatna idot, hogy
akit epp kikerul az eszrevegye, maskepp kiaszamithatalan, hogy mit fog
tenni ijedteben...

-- 
Hali    			SaGa
+ - segitseg, ov, miegymas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek minden j=F3t!

Eloszor is szeretnem megkoszonni a 6hatos segitseget a dream teamnek,
aki sikeresen beinditotta vasarnap delutan az eladas ellen dacolo
Skodrimat :)) Es meg mondjak, hogy egy autonak nincs lelke? :))

Mas: egy kicsit le vagyk maradva, igy csak most tudom en is kifejteni
velemenyemet az ovet illetoen. egyszeruen nem tudom felfogni, akik a
varosban (foleg ott!!!!) nem kotik be az ovet. Az ilyen dolgot igenis
kotelezove kell tenni, de ebben az a szomoru, hogy az embereknek nem
trivialis, hogy az elso dolog, ha elindul, hogy bekapcsolja magat.
Olyat, hogy 40-50-nel az ov nem segit csak az mond, aki nem fekezett
nagyot, vagy nem csattant akar 30-nal!!! voltak emberek, akik nem
akartak bekotni magukat mikor beultek mellem, de 20 meter utan
meggyoztem oket hogy jobban teszik, ha bekotik magukat... (10 km/h-nal
nyomsz egy padlofeket, tuti a hatas) :)))) Sajnos volt szerencsem ugy
csattanni, hogy jomagam 60-nal, a szembejovo meg kb 40-nel jott, de
masnap minden tagomon ereztem, hogy sajog. Es ha valaki azt meri
mondani, hogy ilyenkor meg tud kapaszkodni a kormanyba, az 1. hulye
2.hazudik... volt a margitszigeten egy kiserlet, az ilyen autosoknak:
egy sinen volt rogzitve egy ules, meg az ehhez tartozo ov. az ules a
sinen csak 15!!! km/h-s sebesseggel haladt (ami ugye szinte semmi), es
a vegen nekiment az utkozonek. ki lehetett probalni, mekkorat rant igy
az ov, illetve ha nem csatoltad be, volt egy marha nagy szivacs a
vegeben, hogy mekkorat esel ilyenkor... ehhez kepest az 50-et nem is
ragozom. De ha valaki latta a dinnyet a tv-ben. gondolj bele, hogy
kiugrasz a 4-rol... ez kb 50-nek felel meg... Ha valakit ez sem gyoz
meg, akkor nem tudk mit mondani, mint amit
szoktak pestiesen, aki huje....


Ja, azert az sem mindegy, hogy a TB mennyit kolt rad, mert 1 millio
esetbol van 1*, mikor nem ved meg az ov... szeretnem, ha az altalam
TB-be befizetett penzem nem ongyilkosjelolteket gyogyitananak,
hanem ha lehet akkor engem, vagy mas olyan embert, aki nem volt
kamikaze jelolt...

Roviden ennyi, minden jot, legyetek jok, es vigyazzatok egymasra!

Chip
Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber Forgalomtechnika kft.
1102 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel.:+36 1 4313 997, 979
Fax: +36 1 4313960
Mobil: +36 20 9778 430

+ - Re: Kompresszoros tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Tamas irta:
>A celom az hogy az 1.4i motort egy kompresszorral toltve az alacsonyabb
>fordulatszamtartomanyban is magasabb nyomatekot erjek el
>[...]
>A motorikus problemak amiket latok:
>- esetleges ongyulladas vagy nem gyulladas (ritka keverek???)
Ha a kompresszort a legmennyisegmero elott (a legszuro utan) kotod
me'g be, akkor nem fog felhigulni a keverek, mert a befecskendezett
mennyiseg az ataramlo levego mennyiseg fuggvenyeben is szabalyozva
van.

>- mekkora a lehetseges nymatektobblet (10% vagy 200%).
Ehhez azt hiszem inkabb a listan is megtalalhato motorfejleszto
kollega(k) tudna(k) erdemben hozzaszolni.

Ha elkeszul, szeretnek rola tobbet megtudni. (:-)

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Opel radio KOD. Blau... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ki kellett cserelni az akkumulatort, igy a radio kodja eltunt. A gond az,
hogy az elozo tulajtol nem tudom megkerdezni mi a kod. Van arra valami
lehetoseg, hogy a radio ujra eletkepes legyen. Ha tudtok valamilyen
varazslatot legyetek szivesek maganba is kuldjetek el!

Koszi

G.
+ - Parizsi autoszalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ma lattam egy 10 perces musorkat a parizsi autoszalonrol. 
A kovetkezok az eszreveteleim:
Minden ceg valami ujat hozott be, tovabba tombol a retro mania
(rulez!!!).
A nemetek nem tudtak semmi kulonlegeset felmutatni (vagy nem volt benne
a musorban). A franciak (Renault, Citroen) taroltak az uj modellekkel.
Ami meg volt: egy jopar Hot Road tipus is, meg a Hunyadi is kihozott
egyet :)
Nagyon szep volt meg a Cadillac is, az is modern stilus, sajnos a nevet
nem tudtam megjegyezni.
Oktober 2-an kezdodik a bukaresti szalon is, remelem eljutok oda es
majd beszamolok nektek is.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - parkolasi dij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

A tegnap neztem a DunaTV hiradojat, eppen a parkolasi dijakrol volt
szo. A hirek szerint, ha nem kapnak el mikor parkolsz es csak cetlit
hagynak az ablaktorlo alatt amivel majd fietni kell akkor azt nyugodtan
eldobhatod mert a rendorseg nem adja ki egyelore a parkolasi dijat
begyujto cegeknek a kocsi tulajdonosat a rendszam alapjan.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>En -tudomasom szerint- mindig bezarom, vagy belulrol lenyomva
>a pockot, vagy kivulrol kulccsal. Ennyire hulye nem lehetek,
>hogy ilyen sokszor elfelejtsem aztan megis ugy emlekezzek,
>hogy bezartam.

>Nem lehet hogy ezen gyakorolnak a tolvajpalantak?
>Jart mar igy valaki?

Ha biztosra akarsz menni, hogy valaki ejjel kinyissa-e vagy sem ragassz
az ajtora egy vekony atlatszo cellux szalagot. Ha kinyissak a szalag le
fog szakadni.
Az is meglehet, hogy nehany hajlektalan a szemtelen es ejjel benne
alusznak, majd reggel tavoznak!

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Csak inyenceknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor Deak Jahn-tol:

Mivel valakinek már összeszedtem az alábbi listát az új Citroën C5
tudományáról, gondoltam, ide is elküldöm. Mind a Xantia, mind az XM feljebb
lép egy kicsit, a C5 nagyobb a Xantiánál, a C6 majd egyszer az XM-nél lesz
nagyobb. A Xantia gyártása még nem áll le, amíg elegendôen sokat el tudnak
adni, a C5 nyilván drágább lesz, ez az alábbiak ismeretében nem is csoda...
A listából nem minden sztenderd, vannak közte opcionálisak is.

-- 4,62 hosszú, 1,77 széles, 1,48 magas (ez utóbbi érték figyelemre méltó!)
-- kezdetben 2.2 HDi (136 LE) és 3.0 V6 (210 LE) motorok, késôbb lesz
másféle
is
-- harmadik generációs adaptív hidraktív felfüggesztés (a hidraulikus
vezetékrendszer egyszerűsödött, a tudása persze nôtt), karbantartás nélkül 5
évig vagy 200 000 km-ig; nagy sebességnél csökken a hasmagasság (elöl
jobban, mint hátul), rossz úton emelkedik (mindkettô automatikus, de kézzel
is kapcsolható)
-- szekvenciálisan is kapcsolható, a vezetô stílusát felvevô automata váltó
-- multiplex elektronika (ez nem újdonság, volt már az XM-ben is).
-- ABS, légzsák (függöny is) kétféle felfúvódási ütemmel balesettôl függôen,
pirotechnikai övfeszítô, kipörgésgátló
-- limuzin kinézete ellenére tetôig nyíló hátsó ajtó, szokásosan nagy és
magas csomagtér
-- kesztyűtartóban 17 literes hűtött rész
-- palacktartó (ez a legfontosabb...)
-- sokfelé állítható ülések, állítható kormány
-- hôvisszaverô szélvédô (nem színezett, hanem fémréteggel a két üveg
között)
-- "fekete műszerfal", a zavaró fényeket ki lehet kapcsolni
-- ablaktörlôk intervalluma a sebességtôl függôen változik, a mellsô
ablaktörlô esôre bekapcsol (plusz felgyújtja a fényszórót, becsukja az
ablakokat és a napfénytetôt); megálláskor lelassul a törlési intervallum.
-- éjjel és alagútban a fényszóró magától bekapcsol (híd alatt nem). A
nagyobb modellen xenon, valamint kanyarba bevilágító fényszóró.
-- hirtelen fékezésnél a vészvillogók bekapcsolnak.
-- a nagyobb modell szervókormánya hasonlónak tűnik, mint a Diravi volt, itt
a szórólap nem túl részletes, mindenesetre valami jobb, mint a kisebbikbe
szerelt sebességfüggô szervókormány.
-- parkolássegítô, hátramenetnél automatikusan bekapcsol
-- klímaberendezés automatikusan reagál a napsütésre, éjjel egy fokkal emeli
a hômérsékletet, bal-jobb külön beállítás, kétféle program meleg és hűvösebb
klimatikus viszonyokhoz
-- kettôs napellenzô (külön elôre és oldalra)
-- napfénytetô programozható állásokkal (hat nyitási és három döntési
pozíció)
-- az immobilizer távvezérlôje az alapvetô funkciókon kívül nyitja-zárja az
ablakokat és napfénytetôt (újabb megnyomásra kicsit visszanyitja ôket, hogy
szellôzés legyen a kocsiban). Ha véletlenül kinyitják vele a központi zárat,
de fél percen belül nem nyitják ki egyik ajtót vagy a csomagteret sem,
visszazár. Amint a kocsi elindul, a csomagtér lezár.
-- a motor leállítása után az ablakemelôk és az ülésállítók fél percig még
működnek gyújtás nélkül is; fél perc után a nagyobb fogyasztók kikapcsolnak
-- hátramenetkor lekonyul a jobboldali visszapillantó tükör
-- a központi zár behajtja a külsô visszapillantó tükröket
-- kétféle navigációs rendszer, fekete-fehér (hangszintézis) vagy színes
(ehhez videó is csatlakoztatható, csak állóhelyzetben működik)
-- lehet hozzá Windows-t is venni (mint a Xsara WinCE: hangfelismerés,
hangszintézis, telefon, navigáció, rádió, CD-játszó és telefonkönyv)
-- kombinált rádió-mobiltelefon, kormányról távvezérelve vagy
rádiótelefon-elôkészítés
-- CD-rádió kormányról vezérelve, hangereje a sebességtôl függ (opcionálisan
tíz hangszórós, erôsítôs JBL hifi)
-- fedélzeti számítógép: fogyasztás, megtett út, stb., sebességhatárok,
guminyomás
-- meg még apróságok: csomagleszorító háló, fiókok az elsô ülések alatt,
hátsó napellenzô, lámpák a lábtérben, tűthetô ülések, hasonlók.


Üdv,
Gábor
+ - Na mi szorul! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Egy kis segitseg kellene:

Mi a fene szorulhat, ha:
a fotengely a helyen van es kezzel tudom forgati
A dugot felgyuruzve tudom nagyobb erolkodes nelkul a huvelyben mozgatni
Hajtokart felcsavarva a fotengelyre szorul, mint az allat.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Tippunk mar van, hatha van uj otlet.
+ - Opel Ascona C (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Megvetelre keresek Opel Ascona C tipusu autot serulten vagy 
korrodaltan. Ha valaki tud ilyet kerem jelentkezzen.
Elore is kosz minden segitseget.

Udv. Peter
+ - RallyHAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok mindenkiek! :-)

Egyben valaszolok az osszes ezzel kapcsolatos irasra.

>>En Cseszneket ajanlanam. Ott lehet neki tolni a kanyarban.
>
>Azert a 82-es eleg forgalmas, Cseszneknel meg torlodnak
>is a lassu dogok. Szerintem keressetek elhagyatottabb utat.

En is ilyesmire gondoltam. Pedig a Cseszneki otlet tetszett,
hiszen ott van a var is, a var mellett meg egy
krosszpalyaszeruseg.


>>Amugy a bakonyban rengeteg hely van. Ha jol tudom
>>Ajka kornyeken boseggel talalni ilyen helyeket.
>
>Hat evig laktam az Ajka kornyeki hegyekben, tenyleg van nehany
meredek ut,
>csak az a baj, hogy amelyik meg elfogadhato minosegu, azon van
forgalom is,
>a banyak kornyeki forgalommentes utak viszont gyalazatos
minoseguek.

Na igen. Olyan ut kellene, ami elfogadhato minosegu, technikas, de
gyer forgalmu.


>P.S.: Szerintem a legtechnikasabb palya a Szilvasvarad-Miskolc
kozti resz,
>de az termeszetvedelmi terulet, nagyon keskeny, ketiranyu uttal -
nehez
>megoldani a lezarast. Jo meg az Egerbakta-Kekesteto szakasz is,
de az mar
>megint forgalmas.

:-((
Matraszentimre kornyeken is vannak szep utak, dehat forgalom is
van rajtuk. Viszont van egy otletem nekem is. Gyongyos -
Gyongyosoroszi - Karolytaro - Falloskut/Bagolyirtas utvonalon
jartunk egyszer az oszoles alatt, es forgalom nem nagyon volt
rajta. Foleg Karolytarotol eszakra. Ismeri meg valaki ezt az utat?
En ugy emlexem, nem volt valami kolosszalis minosegu, de azert
autozhato.


>Van egy tuti tippem. En evente rovid ideig rendszeresen
kozlekedem a Bukkben
>Malyinka es Omassa kozott. Ez az ut minden kriteriumnak megfelel,
forgalom
>napi egy-ket auto, prima meredek szerpentinekkel - igaz, egy
kicsit keskeny,
>de biztositassal megoldhato.

Milyen az ut minosege?

Egyebkent erdekes kerdes ez a lezaras dolog. Vajon hogy lehet
megoldani? Kiallunk a kiszemelt utszakasz ket vegere, aztan
megkerjuk az arra jarokat, hogy legyenek turelemmel, vagy menjenek
masfele?
Es mit szolnak mindehhez a zsaruk? Nem lenne jo osszetuzni
veluk...

Ahhoz viszont valamilyen szervezetnek kellene lennunk, hogy
rendori biztositast kerhessunk. Mint a Trabis felvonulason is.
Egy matrica meg egy emilcim sajnos keves ehhez... :-(((


>Mar latom lelki szemeim elott, Soma a Trabival,
>ketkereken, egy hajtukanyarban. ;-))))))

Ki tudja... ;-)))
Remelem azert az orangyalom ellentart majd a dolesnek! :-)))
Nameg persze gumikeritest kepez az ut ket szelen... :-)))


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Re: Mire is valo a tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Rob!

A AUTO 0882-ban irta :
>>Nemregiben irtam par szot a tukorbol valo tolatasrol, es hogy
>>irigylem azokat, akik tudnak igy manoverezni.
>>
>>Nos, az altalam nem igazan kedvelt csaladi autonk most kapott
>>egy hatalmas piros pontot! Nem, nem verfoltra gondolok a
>>Suzuki lokharitojan, hanem a tukreit dicserem! :-)
>
>Tudod miert kell megtanulni tukorbol tolatni??

Tobb oka is van. Az alabb irtakon kivul elofordulhat peldaul
olyan eset is, amikor valami rakomany vagy egyeb ok miatt nem
latsz hatra.

>Mert az autod oldala nem sik, hanem domboru. Belurol nem
>lathatod hol tart az oldalanak a legkulso pontja, jo esetben
>csak erzed /meg hogy mikor koppant :-) /

Volt mar olyan, hogy hozzaertem a falhoz a Trabi jobb
oldalaval... :-)

>A jo es jol beallitott tukrokbol viszont minden latszik.

Na igen... Milyen is a jo tukor? Hat sajna a Trabie nem
tartozik ebbe a korbe... :-(

[...]
>Azota meg nem jutott eszembe hatrafordulva tolatni, de oda is
>betolatok, ahova orral be se mernek menni.

Ebben van valami. Csakhogy ehhez jo tukrok kellenek! A
Suzukinal en is gyakran hasznalom a tukrot oldalellenorzesre,
es a tolatas is egyre jobban megy. De a Ladanal (2107) mar mas
a helyzet, annak eleg kicsi feluletu, es nem elegge domboru
tukrei vannak. De azert valamennyire hasznalhatoak, leginkabb
utanfutozasnal veszem hasznukat (pl. Leventenel azon a szuk
kapun ki-behajtaskor :-)).
A Trabi tukrei viszont hasznalhatatlanok ilyen celra... :-(

Van koztetek olyan, aki tud Trabival tukorbol tolatni? Szivesen
vennek tole leckeket!!!

Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Re: Dunaferr6? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Levente!

A AUTO 0882-ban irta :
>Udv latogato kedvu autosok!
>
>Erdeklodtem a Dunaferr6 kapcsan, milyen megoldasok vannak.
>Van PR kozpont, korbevisznek gyorsan es kidobnak. :-(

Nem hangzik jol :-(

>Amugy nehez sok embernek bejutni. :-(

Mi szamit sok embernek?

> Tavasszal lehetseges lenne nezelodes, DE munkanapon.
>Tudom nehany embernek ez nem jo. :-(

Nem tudunk mit csinalni, ha munkanap, hat munkanap. Azert
Paksra is szep szammal el tudtunk jonni, raadasul Dunaujvaros
kicsit kozelebb is van Bp-hez!

>Az igazan erdekes dolgok: vascsapolas, kokszkitolas,
>konverter fuvatas balesetveszelyesek, oda nem visznek
>csoportot.

Amikor legutobb a vasmuben voltam, sotetben, lattam igen
erdekes dolgokat. Peldaul a meg izzo salak kionteset a spec
vasuti kocsikon levo spec tartalyokbol. Lengoteke modjara egy
bazinagy vasgolyoval koccoltak a tartalyt, hogy kicsusszanjon
belole az a rengeteg izzo cucc. Volt nalam keprogzitesre
alkalmas eszkoz, de nem mertem hasznalni. Inkabb megkerdeztem
egy illetot, hogy szabad-e? A valasz egy kicsit meglepett: be
se lehet hozni fenykepezogepet/kamerat! Pedig gyonyoru latvany
volt...

Mindenesetre ha meg egyszer lesz ilyen alkalom, biztos nem
hagyom ki! :-)


>Eleg-e a paksihoz hasonlo "tarlatvezetes", vagy
>komolyabbra is kivancsiak vagytok? Erdeklodok?

Reszemrol minel tobbre vagyok kivancsi, ami meg egyaltalan
belefer. Persze, amit nem lehet, azt nem lehet... :-(((


>Vannak am itt "autok", ugymint kitolokocsi, pajzskocsi... :-))

Naja. Meg azok a bazinagy domperek... Neha felek ott allni a
merlegelesnel, mert egy ilyen ugy menne vegig a
Ladan+utanfuton, mintha csak egy kis kavics lenne ott...
Van egy kedvencem koztuk. Husszu csoru, 6 tengelyes, minden
tengely fix, a kormanyzas az elso tengely mogotti csukloval
tortenik, ket oldalon egy-egy hidraulikaval mozgatva. Vagyis a
kormannyal hidraulikat vezerel a pilota, es a fulke a
tengellyel egyutt fordul iranyba. Ja, az orran Caterpillar
felirat van, ha ez mond valamit... :-)

Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - tiszabecsi rallys (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Somogyi Istvan
> Temakor: Tiszabecs ( 31 sor )
>
> Lattatok-e (ha jol emlekszem) vasarnap este a Naplo cimu musort?
> Bemutattak Jozsit, a Tiszabecsen elo nemzetisegi rally-gyereket.
[...]
> Eljutott szekes fovarosunkba is, ahol talalkozott egy Cigany
> becenevu rally versenyzovel, korbenezte a Ladajat, mentek par kort
> is. Jozsi is vezetett, bar ugy altalaban eleg komolytalannak tunt
> a tudasa...
> Meg ez az egesz moka...

Alljunk meg egy csoppet. Miert tunt komolytalannak? Azert mert cigany es
nincs penze? Czigany meg eppenhogy azt nyilatkozta, hogy meglepo rutinnal
vezette az o ketmillios erteku 200 LE-s Ladajat. Ha o mondja, akkor
"esetleg" lehet abban a komolytalan tiszabecsi joemberben nemi talentum.
Inkabb lehetoseget kellene adni neki, nem pedig becsmerelni azert, mert
nem tud hova jutni egy 15 eves szeria Zsigulival. Javaslom, ha idezel,
legalabb azt ird le, amit hallottal, ha meg nem hallgattad vegig, ne ird le.

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .
+ - Corvette, Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Corvette: A piros peldany, amit lattatok, jubileumi kiadas, 1 darab
van belole Magyarorszagon. Az uromi amerikaiauto-szervizben talalkoztam
vele csutortokon. Ismerek egy masik ezustmetal Stingrayt is, amiert
cserebe a tulajnak egy vadiuj (!) Corvettet ajanlottak, de nem kellett
neki... egyebkent allitolag csak 5-6 darab van belole itthon.

Suzuki: szinte mar csodalkozom, ha valaki szidja... a fel orszag
ezzel jar, es senki nem kepes eszrevenni, hogy egy rakas sz*r. A
karosszeriamereveseg hianyossagainak szemleltesehez a jardanak
hajtas illetve hidraulikus emelore tetel es az ezek altal okozott
karok anyagi vonzatainak viselese helyett joval olcsobb modszert
ajanlok: egy kerekkel fel a jardara, majd tessek csapkodni az
ajtokat. Nem nyilik? Nem zarodik? Ezt kapod minimum 1.6 millioert...
A felfuggesztese pedig olyan elavult, hogy annal szerintem
barmilyen 15 evvel ezelotti kisauto futomuve jobban teljesit.
Mindenfajta utegyenetlensegen raz, mint a veszedelem, ugyanakkor
minden feszessege ellenere kanyarokban bizonytalan, dol, sodrodik.
Nem is ertem, hogy a Volner Jani miert nem egy normalis kocsit
hasznal sportszerkent.

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .
+ - Skoda-motor, HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv,

Skoda-motor: az holtbiztos, hogy nem esnek neki egy 6 szamjegyu
felujitasnak. Teljesen felesleges ennyi penzt beleolni egy ilyen
erteku autoba. Hozzateszem: en anno megcsinaltam, de meg is bantam,
mivel egy Favorit-motort sokkal praktikusabb lett volna belerakatni.
Valamivel nagyobb teljesitmeny, jobb fogyasztas, csendesebb uzem.

Szerpentines Hix Auto-talalkozo: abszolut jo otlet. Ha tukorsima
az aszfalt, hosszuak a kanyarok, en benne vagyok.

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .
+ - Hatulrol belemenes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Ne haragudj, de nem artatlan a hatso ha belemegy valakibe.. Ez teljesen
>1ertelmu, en is tudom mikor 20 cm kovetesi tavolsagot tartok ha nem >tudok
>megallni betetlapot fogok irni.

Ez egy nagyon regi esmindig visszatero tema, pedig borzalmasan
egyertelmu.
Tessek megnezni a KRESZ kovetesi tavolsagra vonatkozo rovatait.
Mindig is az a hibas, aki hetulrol megy bele valakibe.
Vannak termeszetesen egyedi es kulonleges esetek is, amikor az
ellenkezoje igaz.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re. Huto problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Attila.

>Egy Wartburg 353-asom van. A hutoviz
>homerseklete gyakran van a pirosban, ezert az autoszerelom >mar
>mindent megprobalt (uj muszer, uj homero gomba, motor >siklapolasa
 >- lehet hogy nem ez a helyes kifejezes, de ezt kellett csinalni,
>Most en talaltam
>egy tuneti kezelest: minden ut elott le kell csavarnom a >hutoradiator
>tetejen levo csavart (akar hideg a motor, akar meleg, ott >mindig
>tulnyomast talalok!), es vizet/hutofolyadekot betolteni.
 >ez ket dolgot jelent: vagy el van dugulva a hutofolyadek-tartaly >fel
vezeto
>cso, vagy a tartalyban van egy szelep, amin keresztul csak >szivni lehet
>a folyadekot - de ez elegge hihetetlen szamomra.

Pedig igy van keddves  Attila. Ugyanis a szerelod feleslegesen koltsegekbe
vert teged ahhelyett hogy kicserelte volna a tagulasi tartaly tetejen levo
zarokupakot. Ez azt hiszem a Wartyogonal egy fem zarkupak, melyben egy
szelep talalhato. Nos ez a szelep akar tulnyomas eseten vagy magasabb
hutofolyadek fokrendszernel nyitnia kell. Es a goznek, viznek erre a celra
levo csovon tavoznia kell. Tehat ezert van neked tulnyomas a huto tetejen
levo csavarnal miszerint onnan akar tavozni a nyomas, extrem esetben ahhogy
irtad voot meg a futocsrenszerkoteseknel ( bilincs ) alol is kepes kinyomni
a nyomaskulombseget. Vegy egy kiegyenlitotartaly zarokupakot es a problemad
egy csapasra megoldodik.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - RE: Dunaferr6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:>   Tavasszal lehetseges lenne nezelodes, DE munkanapon. 

En mindenkeppen jelentkezne'k !!!


:> Az igazan erdekes dolgok: vascsapolas, kokszkitolas, konverter fuvatas
:> balesetveszelyesek, oda nem visznek csoportot. 

Esetleg valami biztonsagos tavolsagbol nem lehetne megnezni 
legalabb egy vascsapolast ?



Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS