1. |
Re:gyerek+Tv (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
2. |
gyerekek es oktatas (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
3. |
Gondolatok az oktatasrol, nem recept :) (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re:gyerek+Tv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Azt hiszem K. Peter nem egyedul van a problemajaval. En ugy szoktam
megoldani a verengzos mesek kiiktatasat, hogy elallitom a TV-n a
csatornafrekvenciat ( vagy mit). A fiam meg csak harom eves, elhiszi,
hogy vege van a mesenek. A hajam egyebkent egnek all nehany magyar
TV-n lathato esti mesetol is, pl Penny Crayon, ahol egyfolytaban
marhanak, hulyenek, es ostobanak titulaljak egymast a szereplok. A
Cartoon Network pedig kritkan aluli kise'rtetes, lovoldozos, pofa-
szetveros programjaval. Raadasul a Tom & Jerry vacsoraidoben van. A
gyerekkel ket nagy hibaba lehet (es nagyon konnyu) beleesni egyebkent,
az egyik, ha nem ersz ra vele foglalkozni, akkor leulteted a meset
nezni. A masik, ha latja, hogy ti is sokat te've'ztek napkozben, azt
szokja meg hogy normalis dolog mindig nezni.
Nem tudjatok, lehet kapni valahol a Levente Peter fele
E'gbo"lpottyant meseket videon?
Udv, Hanna
|
+ - | gyerekek es oktatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Olvasgatva vizsgakrol es oktatasrol szolo elmenybeszamolokat valami
eszembe jutott. Ugye a magyar diakok a jo oktatasnak koszonhetoen a
vilag elvonalaban vannak nemzetkozi tanulmanyi versenyeken. Azonban,
mihely egyetemre kerulnek, valahogy mar nem ez a helyzet ( ha nem
tevedek). Ennek ket oka lehet: vagy roppant vacakok az egyetemek
(egyrol van tapasztalatom, ha't...), vagy pedig az altalanos iskolaban
es gimnaziumban tul sok figyelemet szentelnek a memorizalando
tudasnak es keveset a kombinacios es vitatkozokepesseg javitasara. Ha
jol emlekszem, egyedul az erettsegire kellett ugy tudni az anyagot,
hogy oszzefuggeseket keressunk tenyek es esemenyek kozott. Ve'rt
izzadtak a tanarok is mire egy tetelre rendesen felkeszitettek minket.
Tehat a gyerekek jol boldogulnak, mig arra nem kerul a sor,
hogy mar nem csak magolni kell, hanem kombinalni a megtanultakat.
Mio errol a velemenyetek?
Udv Hanna
|
+ - | Gondolatok az oktatasrol, nem recept :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : Berke Tamas
>E-mail : [United States]
>[...] koncentralasi kepesseg hogyan valtozik a gyerekkorban:
>pl.: egy hat eves gyermek figyelmet maximum kb 20 percig lehet
>lekotni. S tiz eves korban sem eri meg el a 45 percet. Ezert sem
>mindegy, hogy egy tanito hogyan allitja ossze az oratervezetet,
>hiszen celja az, hogy a maximalis figyelmet, osszpontositast erje el
>a gyerekeknel.
Errol egy erdekes gondolatom tamadt. A regi tanyasi/falusi
iskolakban az egymas folotti osztalyok egyszerre tanultak. Ma ezt
megmosolyogjuk, tulhaladottnak, korszerutlennek, kenyszer szulte
megoldasnak tartjuk. Megis: nem volt ennek jo oldala is ? En mar
elvegeztem egy egyetemet es ra kellett jonnom arra, hogy az a meg-
szerzett ismeret az igazan maradando es _alkalmazhato_, amit tobbszor
tomnek a fejunkbe, meg akkor is, ha az elso tomes nagyon kis hatasfoku
es az utolso mar unalmasnak tunik. Az egyszer, bar alaposabban atadott
ismeret hamarabb elszall.
Nem volt epp ezert jobb a tanyasi rendszer ? Meg az az elonye is megvolt,
hogy az atlagnal jobb vagy eppen rosszabb kepessegu tanulok tudtak figyelni
a felsobb/alsobb osztalyok anyagara, igy nem kellett veluk kulon foglalkozni.
Varom velemenyeteket.
Feri
|
|