Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2951
Copyright (C) HIX
2006-10-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Hi, (mind)  21 sor     (cikkei)
2 re: Hi, (mind)  7 sor     (cikkei)
3 re: Mondeo es Laguna TD (mind)  21 sor     (cikkei)
4 RE: *** HIX AUTO *** #2950 (mind)  18 sor     (cikkei)
5 re: Hi,gumi (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Valasz: Hi *** HIX AUTO *** #2950 (mind)  20 sor     (cikkei)
7 re: Hi, (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - Re: Hi, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves GM,

  Ha Te ugy akarsz autozni telen, hogy erre az informaciora szukseged
van, akkor inkabb ne autozz telen :-)

  En azt hallottam, hogy a havon hajszallal talan jobb a keskeny, de nem
tulajdonitottam neki nagy jelentoseget. Ugyis ujra meg kell
tanulni a kocsi hatarait, majd a szerint vezetni. A 0.01%
idoveszteseg, amit a rossz gumi valasztasa okoz, az meg nem
erdekel. A 'nagyobb felulet' kijelentes duplan baromsag. Egyreszt
semmivel nem nagyobb a felulet. Kocsi sulyat elosztod a kereknyomassal,
amibol megkapod a feluletet. Ez altalanos iskolai fizika ora anyaga.
Ami kulonbozo, az a felulet alakja. Keskeny guminal hosszabb a felulet.
Masodsorban a surlodasi ero nem fugg elso kozelitesben a felulet
nagysagatol. Azaz ami kulonbseg van, az maximum masodrendu elteres.
Esetemben 175 es 155 gumikat szabad a kocsira rakni. Ez 10% elteres.
Masodrendben ez 1% koruli eltereseket okozhat. Aggodjon ezen az
Ferjancz doktor. Kanyarbeli viselkedest majd elmondja, aki nalam
okosabb.

Gyula
+ - re: Hi, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Alapvető, hogy télen a keskeny gumi a jobb.
Okos gumis lehetett aki a széleset ajánlotta,
talán drágább a szélesebb (neki jobb):) Nyáron
mehet a papucs. Meg kell nézni téli rally
versenyeket, bicikligumit tesznek fel szinte:)
Z
ui: nekem mondjuk egyforma méretem van 2 garnitúrán.
+ - re: Mondeo es Laguna TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

djtiszy írta
>>>
Sajat filozofikus megjegyzesem:
kulfoldi ujsagokat bongeszve az 1.8TD motort tartjak a legrosszabb 
blokknak a Mondeo torteneteben, es a 2.2 dT blokkot is csak a 2.1-es 
multa alul megbizhatosagban Renault-ilag. Es lam-lam, megis vannak 
emberek, akiknek mindketto oromet tudott okozni... Hat ennyire 
higgyunk a zsurnaliszta uszitasnak... :-)

Hogy én ezeket hoty kifogtam! :) Egy ember két ilyen szart vásároljon...
Mit csináljak, nekem ez jutott. Egyébként a Renault -os barátom nem 
támasztotta alá, a 2.2dt blokk megbízhatatlanságát. Pedig találkozott 
már egy-kettővel...

2001 -es évjáratú 1,9 dci Scenic -kel mi lehet a gond? Most ez van nekem.  

Mit jelent a dci feliratban a kék i betű?


Üdv
Roland
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2950 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

> Egyik gumis azt mondta a szelesebb futofeluletu teli gumi a jobb, mert 
> jobban tapad, a masik szerint pedig a keskenyebb jobb, mert kisebb 
> feluleten oszlik el a suly, es ezert jobban tapad.
> Melyiknek van igaza?

	  Azt nem tudom, de ha lattal mar teveben havas hegyi rallyt,
	ott az autokon komikusan keskenyek a gumik. Egyszer meg
	be is mondtak, hogy 135-os abroncsokkal versenyeznek... E-
	gyebkent en meg ezt azert nem ertettem soha, mert mar alta-
	lanos iskolaban tanitjak, hogy a surlodasi ero _nem_ fugg a
	felulettol, csak a surlodasi egyutthatotol es a nyomoerotol.
	  Ennek tukreben miert jobb (vagy csak mas) a kulonbozo sze-
	lessegu gumi?
	  Udv:

									Nagyak
+ - re: Hi,gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Talan talan beindul a lista igy telire. Nyaron mindenki kapitalizalt
vagy pihent :-)))

A gumi temahoz csak annyit hogy a keskeny tenyleg jobb ha magas hoban
akarsz vele lavirozni (a szelesebb tobb havat tapos igy nehezebb
elorehaladni). A szeles gumi+jeg kombinaciorol meg nem mondok semmit,
oda inkabb a szoges gumit ajanlom vagy a lancot.

Udv,
Szabi
Seat mar nincs, de lesz!
Renault Megane II Estate 1.9 dci
+ - Valasz: Hi *** HIX AUTO *** #2950 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Hi, ( 12 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Most akkor mi az igazsag?
> Egyik gumis azt mondta a szelesebb futofeluletu teli gumi a jobb, mert
> jobban tapad, a masik szerint pedig a keskenyebb jobb, mert kisebb
> feluleten oszlik el a suly, es ezert jobban tapad.
> Melyiknek van igaza?

Mindkettonek. Ha igazi ho van, akkor a keskeny a jo, nem veletlenul mennek
a rallyeversenyzok is virsligumival a hoban. Ha nincs ho es latyak, akkor
minden ugyanugy van, mint nyaron. Alapban igaz az, hogy szaraz uton minel
szelesebb a gumi, annal jobban tapad, de hoban es nagyobb vizben jo a
keskeny, mert a vizen nehezebben uszik fel, havon meg nagyobb nyomas jut
egysegnyi feluletre, jobban tapad.

(Nekem keskenyebb a telim)

udv, Akos
+ - re: Hi, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Most akkor mi az igazsag?
> Egyik gumis azt mondta a szelesebb futofeluletu teli gumi a jobb, mert
> jobban tapad, a masik szerint pedig a keskenyebb jobb, mert kisebb
> feluleten oszlik el a suly, es ezert jobban tapad.
> Melyiknek van igaza?
Mindkettő, csak másképp :)

A keskenyebb gumi, hóban, latyakban jó, mert kisebb felületen oszlik el
a terhelés, könnyebben kinyomja maga alól a tapadást gátló közeget,
későőb úszik fel vizen.

A szélesebb normál nedves úton, szárz úton jobb, mert a nagyobb
felületen jobb lesz a tapadás.

-Ha rendszeresen jársz hegyre, nem takarítják rendesen a környéket, ahol
közlekedsz, akkor véknyat, ha sokat járkálsz "normális" helyen akkor
széleset.

(egy télen van kb. 15 nap, amikor a keskenyebb gumi a jobb mindenhol,
amíg nincsenek az utak letakarítva)


Tamás

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS