1. Na kérem, pontosan mért adatok következnek:
- gyújtás esetén, álló motornál, ködlámpakapcsoló kikapcsolva állásban
10.5V
(ez a gyújtás levétele után kb. 30-40 mp-el egy motortéri kattanás után
esik
csak 0-ra)
- járó motor mellett, ködlámpakapcsoló kikapcsolva állásban 11.4V
- járó motor mellett, ködlámpakapcsoló bekapcsolva állásban 14.1V
Többszöri mérés, az értékek konstansak.
Terhelés (izzó nélkül) mérem. A ködlámpa izzók közvetlenül az akkuról kapnak
most már pozitív táplálást, a ködlámpákhoz vezető eredeti pozitív szál
immár
csak a modulokban lévő relékhez kapcsolófeszültséget ad(na). A dolog egy
Mercedes Viano-ban és egy Laguna III-ban már gond nélkül működik, a Citroen
szivat :-(
Mértük a jelenséget olyan műszerrel is, ami műterhelést is produkál: akkor
a
10.5 V leesett néhány tized voltra.
De a problémámon nem segít, hogy tudom, terhelve nincs 10.5V ill. 11.4V,
mert immár NINCS terhelés a pozitív ködlámpaszálon, így az ekkor adott
feszültségviszonyokkal kell megküzdenem :-)
A negatív szálon néhány tized voltot mértem, terhelés nélkül.
Feszültségmentes állapotban testet csipogtattam rajta...
2. Nem, a Citroen is a pozitívat kapcsolja :-). A jelenlegi
(kanyarfényszorómodulos) állapot lett viszont "testkapcsolós": a
ködlámpaizzó pozitív oldala direktben az akkun, a testjét a kanyarfénymodul
kapcsolja (ha ég a helyzetjelző+index illetve ha felkapcsolom a ködlámpát,
azaz pozitív fesz. jelenik meg az izzóhoz vezető EREDETI pozitív szálon).
3. >a 10,5V rajta van a normal modul altal, te pedig "brutalisan" egy masik
modullal ra akarsz kapcsolni 12V-ot?
Nem, nem akarom kívülről megtáplálni. Nekem a kikapcsolt állapotban IS
megjelenő feszültséggel van bajom, mert a kanyarfénymodul azt hiszi, ez
már
a felkapcsolt állapota a ködlámpának :-(
4. Tekintve, hogy immár a ködlámpakapcsoló által kapcsolt pozitív feszültség
csak kapcsolófeszültség szerepet tölt be (tehát nem ez adja az izzó
megvilágításához szükséges teljesítményt), nem elegendő a pozitív szálra
sorosan bekötni csak egy Zener-t (nagy áram nem terhelné, gondolom)? Ugye
12V felett rövidzárként működik, alatta meg szakadásként (sarkosan
fogalmazva, meg a letörési feszültség környéki dolgokat nem tekintve)?
Ez
akkor nekem pont ideális lenne: mindkét "felesleges", problémás feszültségem
12 V-nál kisebb (10.5 ill. 11.4), a "hasznos" meg 14.1... Elviseli ezt
egy
Zener dióda?
5. Ha most egy digit multiműszerrel árammérést végeznék, nagy gebaszt nem
okozok (a műszer max. 20A-t visel el)...
Köszönöm a segítséget, remélem még bírják a listatagok a fizikaórát :-)
Üdv, Bazsi
|