Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3766
Copyright (C) HIX
2011-03-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gyertya (mind)  9 sor     (cikkei)
2 re: Re: Autovillamossagi kerdes (mind)  55 sor     (cikkei)

+ - Gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves djtiszy!

Tudnal ajanlani közepkategorias gyertyat a Meganomhoz ? Körbeneztem a
webaruhazakban, de nem igazan tudtam eldönteni melyiket is valasszam.
Adatok:
Megane Break 1.6 16V (99.05.)
Motorkod K4M700, 79 kW
Üzemanyag: E85
Köszönettel !
+ - re: Re: Autovillamossagi kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Na kérem, pontosan mért adatok következnek:
- gyújtás esetén, álló motornál, ködlámpakapcsoló kikapcsolva állásban 
10.5V 
(ez a gyújtás levétele után kb. 30-40 mp-el egy motortéri kattanás után 
esik 
csak 0-ra)
- járó motor mellett, ködlámpakapcsoló kikapcsolva állásban 11.4V
- járó motor mellett, ködlámpakapcsoló bekapcsolva állásban 14.1V
Többszöri mérés, az értékek konstansak.
Terhelés (izzó nélkül) mérem. A ködlámpa izzók közvetlenül az akkuról kapnak 
most már pozitív táplálást, a ködlámpákhoz vezető eredeti pozitív szál 
immár 
csak a modulokban lévő relékhez kapcsolófeszültséget ad(na). A dolog egy 
Mercedes Viano-ban és egy Laguna III-ban már gond nélkül működik, a Citroen 
szivat :-(
Mértük a jelenséget olyan műszerrel is, ami műterhelést is produkál: akkor 
a 
10.5 V leesett néhány tized voltra.
De a problémámon nem segít, hogy tudom, terhelve nincs 10.5V ill. 11.4V, 
mert immár NINCS terhelés a pozitív ködlámpaszálon, így az ekkor adott 
feszültségviszonyokkal kell megküzdenem :-)
A negatív szálon néhány tized voltot mértem, terhelés nélkül. 
Feszültségmentes állapotban testet csipogtattam rajta...

2. Nem, a Citroen is a pozitívat kapcsolja :-). A jelenlegi 
(kanyarfényszorómodulos) állapot lett viszont "testkapcsolós": a 
ködlámpaizzó pozitív oldala direktben az akkun, a testjét a kanyarfénymodul 
kapcsolja (ha ég a helyzetjelző+index illetve ha felkapcsolom a ködlámpát, 
azaz pozitív fesz. jelenik meg az izzóhoz vezető EREDETI pozitív szálon).

3. >a 10,5V rajta van a normal modul altal, te pedig "brutalisan" egy masik 
modullal ra akarsz kapcsolni 12V-ot?
Nem, nem akarom kívülről megtáplálni. Nekem a kikapcsolt állapotban IS 
megjelenő feszültséggel van bajom, mert a kanyarfénymodul azt hiszi, ez 
már 
a felkapcsolt állapota a ködlámpának :-(

4. Tekintve, hogy immár a ködlámpakapcsoló által kapcsolt pozitív feszültség 
csak kapcsolófeszültség szerepet tölt be (tehát nem ez adja az izzó 
megvilágításához szükséges teljesítményt), nem elegendő a pozitív szálra 
sorosan bekötni csak egy Zener-t (nagy áram nem terhelné, gondolom)? Ugye 
12V felett rövidzárként működik, alatta meg szakadásként (sarkosan 
fogalmazva, meg a letörési feszültség környéki dolgokat nem tekintve)? 
Ez 
akkor nekem pont ideális lenne: mindkét "felesleges", problémás feszültségem 
12 V-nál kisebb (10.5 ill. 11.4), a "hasznos" meg 14.1... Elviseli ezt 
egy 
Zener dióda?

5. Ha most egy digit multiműszerrel árammérést végeznék, nagy gebaszt nem 
okozok (a műszer max. 20A-t visel el)...

Köszönöm a segítséget, remélem még bírják a listatagok a fizikaórát :-)

Üdv, Bazsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS