Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX GURU 5726
Copyright (C) HIX
2011-05-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: GPS kontra tolokocsi (mind)  20 sor     (cikkei)
2 re: re: GPS kontra tolokocsi (mind)  38 sor     (cikkei)
3 re: GPS kontra tolokocsi (#5725) (mind)  8 sor     (cikkei)
4 re: GPS kontra tolokocsi (mind)  14 sor     (cikkei)
5 GPS es tolokocsi (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - re: re: GPS kontra tolokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A GPS azért nem jó a tolókocsival megtett út mérésére,
mert álló helyzetben is folyamatosan változik a vevő által
kiszámított pozíció.

Ha egy navigációs programban bekapcsolod a nyomvonal
követést, akkor láthatod, hogy álló helyzetben magára
hagyva a GPS-t, kb. fél óra alatt milyen szép távot jár be a
felrajzolt látszólagos útvonal. A girbegurba vonal két
legtávolabbi pontja között akár 100 m is lehet a távolság.
Ennél nagyobb pontosság nem érhető el a "mezei" GPS
vevőkkel - az autós navigációhoz pedig éppen elegendő.

Ha gyorsan megyünk és messzire (autó), akkor a hiba
elenyésző. Ha viszont lassan gurulsz a tolókocsival, akkor
a valós távnak a többszöröse fog kijönni.

Érdemesebb a kerék forgását érzékelni, pontosabb
eredményre lehet számítani. 

-gy-
+ - re: re: GPS kontra tolokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!


>Hall fejes érzékelot a kerékre + négy darab mágnest és egy áramkört 
>amelyik ezt (a mágnese impulzusokat) összegzi és máris elég korrekten 
>látod mennyit gurultál.

Kár lenne az egyszerut túlbonyolizálni! Egy reed relé felragasztva közvetlenül
a kerék mellé, a kerékre egy vagy több bútorajtómágnes, és elektronika 
nélkül
egy néhai telefonközpontból kikerült számláló. Ezek központtól függoen 
24-48
Voltosak, de gyakorlatilag már 12 Voltról is behúznak. Ha mégsem, akkor 
a
régi tekercset le kell vágni, és vastagabb huzalból, arányosan kevesebb 
menet-
tel újratekercselni! Nem kell hozzá tekercselogép sem, elegendo csak úgy 
kéz-
bol, vadtekercseléssel! Alacsony feszültségrol van szó, nincs áthúzási 
veszély!
Mégjobb, ha olyan számlálójelfogót találunk, amely lenullázható, így mindig
nulláról lehet indítani a napot. Már csak a kerék kerületét kell kiszámítanunk,
hogy megtudjuk, egy körülfordulás mekkora útnak felel meg. És ezt a számláló
mutatta értékkel összeszorozva, megkapjuk a megtett utat!
Hozzá kell tennem, más a fogyasztás síma egyenes úton, folyamatosan
haladva, és ennél lényegesen nagyobb lehet, ha utunk rövid szakaszokból,
elore-hátramenetet váltogatva, és kanyarokkal tuzdelt. Tehát a megtett 
út, 
csak
tájékoztató jellegu lehet, az akku töltöttségére vonatkozóan!

A GPS -re visszatérve, az újabb mobilokba épített egységek, már A-GPS
technika alapján muködnek, amely olyan gyenge rálátású helyeken is lehe-
tové teszi a GPS kapcsolatot, ahol az korábban nem volt lehetséges! 
Pl. épületekben is! De ez már egy másik téma! 
(Link: http://itszotar.hu/?q=828)

Gejza
+ - re: GPS kontra tolokocsi (#5725) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hall fejes érzékelőt a kerékre + négy darab mágnest és egy áramkört
> amelyik ezt (a mágnese impulzusokat) összegzi és máris elég korrekten
> látod mennyit gurultál.

Biciklis kilométeróra, mint ez: 
http://hix.hu/NzYIY-farm6.static.flickr.com

Ed
+ - re: GPS kontra tolokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> jelenleg megaresztben mérem az aksik teljesítményét
Úgy látszik öreg vagyok már. Én még Ah-ban mérem az
aksik teljesítményét. "megareszt" mértékegységröl még
sose hallottam..

Kerékpár kilométerórát használj..
esetleg több mágnest is tegyél rá, ha sok a 2m alatti
oda-vissza mozgás.
Feltöltéskor nullázni a számlálót, az elsö használatkor
látod a km-óra állást mikor lemerül, ebböl már minden
fejben számolható..

> re: Ötlet és megvalósítás...
fenti ötletemért várom hogy küldjétek a milliókat... :-)
+ - GPS es tolokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> El kell hogy keserítselek Attila de néha még a szabad téren sem
> működik a GPS, lásd Genéve felől a Mont Blanc alagút előtti 7 km-t,
> vagy szintén Francia oldalon a Frejus (Alagút) környékét.

  Ha arra járok, az ottani szakaszt majd külön hozzáadom a mért
adatokhoz...

> Hall fejes érzékelőt a kerékre + négy darab mágnest és egy áramkört
> amelyik ezt (a mágnese impulzusokat) összegzi és máris elég
> korrekten látod mennyit gurultál.

  Igen, ezt próbáltuk megvalósítani, de nem lehetett. Olyan a kerék
formája, hogy nincs rajta hova rögzíteni, se a mozgó-, se az
állórészt. Biciklihez van kitalálva.

Láng Attila D., író, Láng Krisztina †, http://lattilad.org

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS