Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2077
Copyright (C) HIX
2004-01-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Feszultseg (mind)  8 sor     (cikkei)
2 re: (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Re: vegyigyumi (mind)  11 sor     (cikkei)
4 hangulatjelek (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Re: fogyasztas (mind)  84 sor     (cikkei)
6 Re: katalizator (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Re:Fogy kat nelkul (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Tiszteletrol papol a tiszteletlen... (mind)  143 sor     (cikkei)
9 habos olaj (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Rendorsegtol at nem vett level (mind)  11 sor     (cikkei)
11 re: Fogyasztas (mind)  18 sor     (cikkei)
12 re: re: Vectra A (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Feszultseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintetek mennyire csokken le inditozaskor a feszultseg? Reszletek:
91-es Galant, uj Bosch akkumulator, 1-2 napi allas a mostani
minuszokban. Konkretan az erdekelne, hogy szerintetek lehetseges, hogy
egy 12 V-os rele elenged, annyira lecsokken a feszultseg?
A masik kerdesem, mennyit fogyasz egy uzemanyagpumpa a fenti autoban?
Van maximuma, vagy allando nyomassal dolgozik?

M.
+ - re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>7 eve van B-s jogsim, de utanfutozashoz szuksegem lenne melle az
>E kat.-ra is. Nem tudja valaki hogyan lehetne megszerezni?

En valamikor '91-ben raktam le a D, E, F3-at, akkor ugy emlexem 2 eves "C"
ill. PAV II. kellett, de ha jol tevedek a PAV-ra a busz miatt volt szukseg.
A 2 eves "C" (vagy hivatasos?) nem tudom minek volt az elofeltetele,
valamint nem tudom azota mi valtozott.
---------
>Tkp. mi zavar egy gazos autoban ulve?

Engem a gazba kevert etilmerkaptan szaga... Igaz, csak neha erzem a szomszed
helyen parkolo Szamara felol, de akkor mindig odebb somfordalok. (Munkambol
kifolyolag soxor latok toltetet elezo, cipelo vagy eppen lyukba tolto
emberkeket, de valahogy sose nyugtat meg idegen kezbe latni a gyutacsot meg
a tobb kilo dinamitot. Onnan is mindig odebb somfordalok, vagy legalabb arra
ugyelek hogy egy minimum 80 kilos mukso legyen koztunk...)
Egyebkent itt egy kep arrol mit tud muvelni a gaztartaly. Azt hiszem
SzFehervaron pukkant el az Audi, nyilvan valami ganyolt szar volt:
http://www.freeweb.hu/condrix/bumm.jpg

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: vegyigyumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia vegyigyumi!
Radar-detektor: abban igazad van, hogy (pl. a Motortrend Magazin 2004-es tesztj
e szerint) a Passport8500 a legjobb. De ezt a modellt nem veletlenül nem talalo
d a http://traveltech.hu honlapon: ugyanis ez a radardetektor az USA-ban a legj
obb. A Magyarorszagon hasznalt frekvenciasavok kozul kettot (X1 es Ku) egyaltal
an nem erzekel. Az Europaban hasznalhato radar-detektorok kozul a legtobbet a w
ww.radarshop.com-on talalod, szerintem ezeken kivul a Valentine1 az amelyik nag
yon jo (es nagyon draga). De ha Magyarorszagon akar valaki venni detektort, akk
or valoszinuleg a TravelTech a nyero.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: logisztika93.adsl.tvnet.hu)
+ - hangulatjelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A HTML formatumban miert nem lehet grafikakent megjeleniteni a 
>hangulatjeleket? A txt. formatumban mukodott/dik.

Triznyak, ez nem egeszen igy van, text formaban foleg nincsenek 
grafikus jelek. De ahany haz, annyifele HIX megjelenites [hogy csak a 
jellemzobbeket emlitsem: web, html-digest, text-digest, news, HIX-
Editor, HIXSplit... es ez jo!], tehat nem art, ha mindenki megerti a 
szoveges jeleket, nincs azokbol olyan sok. Az integeto meg ugrandozo 
smliley-k a tizeneves kiscsajoknak valok. =;v]
-- 
Udv,
  Hunter
+ - Re: fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Sex69 irta:
>  A fojtas hianya miatt konnyebben urul a motor, es nem arra megy el az
>  ero, hogy a gaz tavozzon a kipufogobol. Valamint a lassabb urules
>  miatt, nem keletkeznek orvenyek, amelyek miatt a dugattyunak tobb
>  erovel kell kinyomni a gazt.
------
Ha valaki  tisztaban van a katalizator belso szerkezetevel, netalan 
latott mar szetvagva egyet is, es vegiggondolta, hogyan megy azon at a 
kipufogogaz, akkor eszebe sem jut --fojtasrol-- beszelni.
Lassabb urules?? Ezt ugy erted, hogye egy x keresztmetszetu  csoben 
lssabban halad at ugyanaz a mennyisegu gaz, mint 3x keresztmetszetun, 
azonos nyomas mellett? Mert ha igy gondoltad az erosen ellentmond a 
fizika mai allaspontjanak.
---

>  Tehat nem a motornal mert teljesitmeny lesz nagyobb, hanem a
>  kihajtasnal.
------
Ez mit jelent?
---
>  Kerdezz meg egy kipufogost, hogy miert poliroztatjak (belulrol)
>  egyesek a leomlo csonkot? Vagy miert tervezik at teljesen? Olyan 1-3
>  LE -t vs 50-100k.
------
Tisztaban vagyok a kipufogorendszer ellenallasanak csokkentesebol adodo 
elonyokkel. ( sot a hatranyaival is) Csakhogy, itt es most, nem errol 
van szo!
---
>  Szerinted egy F1 -es kocsi mitol 900LE? Ugyanugy 3 literes, mint X
>  marka, valamivel konnyebb, stb...
-------
Szerintem nem a kipufogo miatt. Sokkal inkabb a kozel 20000-es fordulat
es a 60-80liter/100km mennyisegu uzemanyag adja ezt a teljesitmenyt.
( Persze meg sok egyeb tenyezo is kozre jatszik)
A kocsi sulya nem befolyasolja a motor teljesitmenyet!! ( egy Mack 
camionban is 900LE-os lenne)
---
>  20cm2 - 65cm2 - ha mondjuk elhiszem, mert meg has szamokat sem tudok
>  -, azert megis nagyobb ellenallasa van, amit le kell kuzdeni.
------
Pedig nem csak hinni kellene ha mar vitaba bocsajtkozol.
---AZERT MEGIS--- ez egy nagyon pontos termeszettudomanyos magyarazata a 
kerdesnek, ezzel valoban nem lehet vitaba szallni. :-P
---
> > VARIALNI??!! Ezt meg sem hallottam!!! (zoldkartya)
>  Gyere surubben Pestre! Mielott sertodes lenne: Hofi. Adj egy
>  forgalmit, meg 60k -t es kocsi nelkul atviszem neked az autot egy
>  vizsgan. Hatosagin + 40k.
-------
Mennyire surun? Mindennap ott vagyok! ( eppen nehany napja tettem kozze!)
Van masmilyen vizsga is mint --hatosagi--?
Azert mert Te el tudsz ilyent intezni, en tovabbra sem fogok zoldkartyat 
kiadni olyan katalizatoros autora amin nincs katalizator. ( errol szolt 
az- ezt meg sem hallottam-)
---
>  Te ennyire naiv, tapasztalatlan vagy? Vagy adod a hulyet? Vagy mi a
>  bajom veled? Nem szo szerint! Csak majdnem, hogy egyik allitasoddal
>  sem ertek egyet.
---
En viszont tudom mi a baj velem! En vagyok az, akit a magyar autos 
tarsadalom alapbol az ellensegenek kialtott ki, akit kotelezo gonosz, 
penzsovar, rosszindulatu kontarnak titulalni, vagyis az AUTOSZERELO.
---
>  Viszont hasonlo korben dolgozom, raadasul sokat kell varialni, tehat
>  eleg nagy rogtonzesekbe kell belemennem. Es keves alkalommal tevedek.
>  Bocs ez kicsit nagykepu volt, de ez van. Szoval en nem tudom azt
>  mondani, hogy a tankonyv 206 oldalan le van irva, de hogy egy hasonlo
>  helyzetben ez igy MUKODOTT, azt igen.
-------
Akkor most a keves alkalmak szama novekedett egyel! :-P
En viszon nem hasonlo, hanem pont abban a korben dolgozom!! ( ha mar ez 
bizonyiteknak szamit)
Tankonyvrol en sem beszeltem, arrol sem tettem emlitest, hogy hasonlo 
helyzetben mi tortenik, en  csak az -ADOTT- helyzet mukodeserol beszeltem.
(raadasul tapasztalatbol)
---
>  Szoval nem emberileg van veled bajom. Inkabb szakmailag, ha lehet
>  ilyet irni (mivel nem vagyok autoszerelo).
-------
Lehetni lehet, csak roppant hulyen adja ki magat.  :-( :-P

Udv,  Triznyak
+ - Re: katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Nem csak a keresztmetszet szamit, hanem a hossz is, probalj belefujni
>  egy katalizatorba es egy ures csobe...
------
Szerintem ugyanakkora hosszusagu csovet raksz be, mint amekkora 
katalizatort kivagsz. ( ha jol ertem)
Ezzel a belefujasos modszerrel eleg korulmenyes lenne bizonyitekhoz 
jutni, ismerve az emberi tudo kapacitasa es a motorok kipufogogaz 
mennyisege kozotti kulonbseget.( es akkor meg nem is beszeltunk a 
nyomasrol, es a sebessegrol)
---

>  Anno, amikor lehetett ugyanazt a kocsit katalizatorral es nelkule is
>  kapni, 2-3-4 loero elteresek voltak, valamennyit mindenkeppen levesz
>  a teljesitmenybol.
--------
Megvallom, roppant gonosz voltam, pont erre vartam. Biztos voltam benne, 
hogy valaki megint belelep ebbe a csapdaba. Tavaly nyaron hosszas vita 
volt mar errol!
A katalizatornak, mint targynak, semmi koze az alacsonyabb teljesitmenyhez!
Az a motor beszabalyozasa miatt van, a katalizator hatekony mukodese 
erdekeben..
Azert kap a motor dusabb kevereket az idealishoz kepest, mert igy lehet 
a nitrogenoxidok mennyiseget olyan szintre csokkenteni amit a 
katalizator kepes feldolgozni. Tudom-tudom igy viszont tobb lesz a CO, 
es az elegetlen szenhidrogen a kipufogogazban, de ezt a kulonbseget a 
masik katalizator kepes kezelni.
Ez az egesz egy kompromisszumos megoldas, a kornyezetvedelem miatt.

Udv,   Triznyak
+ - Re:Fogy kat nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  1) Okat nem tudtam, de gyengebbnek ereztem az autot, s amikor
>  belekerult az uj katalizator mintha visszatert volna az ero (nem
>  tudom szamokban kifejezni, ez egy 2.0-as 136LE-s motor).
 > MP.
-----
Minden bizonnyal jol erezted a gyengeseget. Ha a katalizator 
keramiatestje elszabadul, a razkodastol szetmallik, a kipufogogaz pedig 
a kimenocso fele sodorja. Ilyenkor kepes reszben, vagy teljesen lezárni 
a csovet. Van a muhelyben egy katalizator darab, amit egy Mondeobol 
szedtem ki. Ugy nez ki mint egy dugo. Bele "razodott" a katalizator 
kimenocsövebe, azt teljesen elzarva. Ennel a teljesitmeny csokkenes 
100%-os volt. (egy darabig egyre gyengult, vegul leallt)
Maskor viszont annyira szetmallik, hogy a hatso kipufogodobban csorompöl.

Udv,  Triznyak
+ - Tiszteletrol papol a tiszteletlen... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az alapjaratszabalyozo reszet javitottak. Ha ugy gondolod, hogy  fontos
> tudni, mit is csereltek, akkor megkerdezem. (semmilyen kulso egyseget
> sem javitottak, csereltek, vagy szamlaztak)

Termeszetesen fontos. Az alapjaratot a processzor szabalyozza,
eppen ugy, mint minden mast, azt viszont nyilvan nem csereltek. A
processzor kulonfele bemeno jeleket figyel, amikbol kitalalja,
hogy mi is legyen a kimeneteken. Termeszetesen a kimenetek nem
kozvetlenul vannak rakotve a vezerlendo eszkozokre, hanem
kulonfele meghajtoaramkorokon keresztul. Feltehetoen egy ilyen
meghajtot (adott esetben akar egyetlen tranzisztort, vagy
kontakthiba eseten meg azt sem) csereltek.

> >  Mar eddig is bizonyitottad maximalis inkorrektsegedet, igy folosleges
> >  ujabb peldakkal szolgalnod... A felbevagott mondat vege ez volt:
> >  "viszont rajta atgyalogolva valamelyik kulso egysegben igen..." Ha a
> >  teljes mondat nem alkalmas a belekotesre, akkor inkabb lehagyod a
> >  veget?
> -------
> A valasz elso felebol egyertelmuen kiderult, hogy nem kulso egyseg
> karosodott, hanem a vezerloelektronika, igy a mondat masodik fele
> aktualitasat vesztette, tehat hely es idopocselolas lett volna idezni.

:)))) Hat igen, ha jobb nincs, az idohiany mindent megmagyaraz...
De a logikadban apro bukfenc van, ugyanis az egesz mondat
vesztette ertelmet, de ezt most nem kezdem el magyarazni, mert meg
azt fogod mondani, hogy nem erted...

Inkabb tudomasul veszem, hogy idonkent nagyon egyszeru dolgokat
sem ertesz meg. Ez nem sertes, csak tenymegallapitas, es nincs
benne semmi elmarasztalo sem, hiszen masoknal is elofordul
ilyesmi; ettol meg akar korrekt ember is lehetnel...

> > > A ketto nem ugyanaz? Vagy diodak nelkul meg mukodni fog?
>
> >  Ez csak izles kerdese: ha tonkremegy mondjuk a gyujtaskapcsolo, te
> >  bizonyara akkor is azt mondod, hogy tonkrement az auto...
> ------
> Persze ez egy teljesen korrekt, izleses, rosszindulattol mentes valasz,
> ami abszolut alkalmas muszaki kerdesek megvitatasara.

Igen, az. Ha tudhato, hogy melyik reszegyseg megy tonkre, akkor a
hozzaerto azt nevezi meg, nem az egesz berendezest. Konkretan a
generatornal lehet gond a csapagyakkal, kefekkel, tekercselessel,
diodakkal, stb. Emiatt a "tonkremehet a generator" kijelentes nem
ugyanaz, mint a "tonkremehetnek a diodak", hogy a bevezeto
kerdesedre is valaszoljak.

> >  Idezet az elemi dolgokat felfogni keptelen Szabo Laszlo levelebol....
> -----
> Ez pedig az elozonek a meg izlesesebb parja.

Tenyszeru parja, idezd be hozza azt is, amire vonatkozott. Persze
a kinosabb reszeket inkabb ejted...

> >  Abszolut nem vagyok ezzel tisztaban! Foleg, hogy bikazas utan nem
> >  azonnal teped le a kabeleket, tehat valamennyi toltes jut az akkuba,
> >  akar inditani is tudhat. Az eppen forgatni tudo viszont a kovetkezo
> >  forgatasra mar nem biztos, hogy kepes...
> --------
> Biztosan velem van a baj, de nem latom a ketto kozott az osszefuggest,
> azaz nem ertem a gondolatmenetedet. ( ezzel nem kotozkodni akarok!)

Akkor ird ezt, es elmagyarazom ujra. Bar sokkal jobban nem tudom,
de probaljuk meg: Adott egy akku, ami meg eppen meg tudja forgatni
a startert. Ha ennyitol elindul a motor, akkor minden rendben, a
starter megszakado arama szerinted nem jelent veszelyt az
elektronikara, hiszen ott volt a "jo" akku. Viszont ha ugyanebben
a szituacioban tortenetesen nem indul el a motor, akkor ujra kell
probalkozni, viszont ekkor mar nem is forog a starter, jon a
bikazas. Ettol beindul a motor, es ha a bikakabelt nem azonnal
vesszuk le, akkor az akku mar legalabb olyan toltottsegi allapotba
jut, mint volt az elso proba utan. Ezert a bikakabelen folyo aram
megszakadasa nem rosszabb akku mellett tortenik, mint tortent a
starter aramanak megszakadasa az elso inditasi kiserlet utan.

Tehat a kerdes: Ha bikazas utan nem eleg "jo" az akku, akkor az
utolso onallo inditasi kiserlet utan miert az?

> >  Viszont ha mindenkeppen ezt a szalat akarod boncolgatni, am legyen,
> >  nezzuk, mire is vonatkozott az en - szerinted - rosszindulatu, gunyos
> >  megnyilvanulasom? Erre:
> > > Hat ez az amirol az elobb beszeltem. Ez egy megvalaszolhatatlan
> > > badarsag.
> -------
> Itt sem ertem a gondolatmenetet! Ez egy kb. kethete elhangzott valasz,
> amit kiemeltel az eredeti kornyezetebol, igy megvaltoztatva az
> ertelmet.( fentebb eppen az ilyen eljaras inkorrektseget boncolgattad)

Akkor legalabb mondd el pontosan, hogy mit nem ertesz, illetve
minek az ertelmet valtoztattam meg? Nem az ilyen eljaras
inkorrektseget boncolgattam, hanem azt, amikor egy fel mondatot
ideztel. En ket egesz mondatot ideztem.

> Azt sem ertem, hogy miert keveredett ez most ide? Egyebkent annak a
> felvetesnek sem sikerult a gondolatmenetet megertenem amire az idezett
> valasz szuletett.

Na latod, ez a baj... Akkor szerinted mondjuk a
kvantummechanikaval kapcsolatos kerdesek is nyilvan mind
megvalaszolhatatlan badarsagok, mert gondolom, azokat sem
ertened...

Egyebkent itt vegig egyetlen dologrol volt/van szo, amit most
bovebben is leirtam (starter arama, jo akku, stb.). Remelem, igy
mar erted, de ha nem, akkor probalj konkretabban kerdezni. Ha
globalisan nem erted, azon sajnos nehez segiteni.

> Amire meg szeretnem felhivni a figyelmedet, hogy a level ( amire ujbol
> lecsaptal) egy Markynak szolo maganvalasz reszlete volt, amiben Markyval

Lecsaptam??? Olvasd el ujra, kerdesek, kommentarok voltak a
szovegemben. Azok tobbsegere semmilyen erdemi reakciod nem volt,
inkabb elmentel ujra a muszaki tartalom nelkuli reszletek fele...

> sikerult emberi modon megbeszelnunk nehany dolgot. Mindezt Marky azutan
> hozta nyilvanossagra, hogy nem tul hizelgo jelzok kozepette megjegyzest
> tettel arra, hogy meg Markyval sem vagyok hajlando szoba allni.

Valamint Marky kerte, hogy kuldd be te, de nem tetted... Bizonyara
meg fogsz lepodni, de tovabbra sem ertem, hogy miert kell egy
nyilvanosan indulo vitat maganba terelni... Foleg akkor, ha masok
is benne vannak a temaban.

> Termeszetesen Marky engedelyt kert a kozze tetelhez!

Termeszetesen tudom.

> Tisztaban vagyok vele, ha megjelent akkor mar "szabadpreda", de  azert
> lehetne ezt kicsit emberibben is, ha masert nem, legalabb Marky iranti
> tisztelet jeleul.

Bocsass meg, de erre nincs jobb valasz, mint az, hogy hulye vagy.
Hogy jon ide a Marky iranti tiszteletet? Raadasul pont toled, aki
erdekes modon korabbi leveleidben a legkisebb jelet sem mutattad
ennek? Ne aggodj, Markyval normalisan meg tudunk beszelni mindent,
ha pedig problemaja van velem, nyilvan szol majd, nem valoszinu,
hogy ilyen fogadatlan prokatorra lenne szuksege...

Masok belekeverese helyett miert nem probalsz meg inkabb a szakmai
reszletekre koncentralni? Ha nem ertesz egy kerdest, akkor mondd
azt, megprobalom ujra elmagyarazni; szeretnek viszont mar vegre
konkret, az alapproblemat targyalo valaszokat is latni!
+ - habos olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem van egy gazuzemu villas targoncam. Amerikai gyartmany, elegge
lerobbant, de arra, amire kell nekem eppen megfelelt. Az osszel mar
eszrevettem, hogy a teljesitmenye kivannivalot hagy maga utan. Egyenetlenul
jar a motorja stb. Tegnap kihuztam az olajszint ellenorzo palcat es
meglepodve tapasztaltam, hogy feheres szinu az olaj. Panikszeruen
visszadugtam es otthagytam. Lehet, hogy hengerfejes, vagy csak a ritka es
rovid hasznalat miatt, esetleg az olaj tobb eves kora miatt lehet?
Nyugtassatok meg.

csendi
V40 1,9D  C180
+ - Rendorsegtol at nem vett level (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Amator vagy. En alapbol nem veszek at semmilyen rendorsegi 
levelet.

>Egyszer megjárhatod, mert joguk van az át nem vettet is valahány nap
>eltelte után átvettnek tekinteni!

Hozzam meg ilyen "amatorsegbol" at nem vett level miatt csongettek be 
a rendorok  hajnali 3 -kor, hogy hatha most itthon vagyok ...
Ezzel a modszerrel tenyleg nem jutsz messze.

Zsolt
+ - re: Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Ne legyetek mar ilyen qrv@ fafejuek!
Mi a gond azzal, ha valaki meg nem hallotta a csalas,
okirathamisitas,megvesztegetes stb.. szinonimajakent a "varialni" szot?
Miert kell mindenkit mindig felreerteni?
KI


>>VARIALNI??!! Ezt meg sem hallottam!!! (zoldkartya)
......
>Triznyak: Te ennyire naiv, tapasztalatlan vagy? Vagy adod a hulyet?
>Vagy mi a bajom veled? Nem szo szerint! Csak majdnem, hogy egyik


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.564 / Virus Database: 356 - Release Date: 2004.01.19.
+ - re: re: Vectra A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Ha nem tudom, en vezettem Trabit, Wareszt, Barkast télen is. Mindegyiken
azonnal visszatoltam a szivatot.
KI

>>Trabanton, Wartburgon (gyk: ketutemu) a szivato csak inditashoz kell,
>>hogy a forgattyus haz is fel tudjon telni budossel. A motor elindulasa
>>utan AZONNAL es TELJESEN vissza KELL nyomni a szivatot. Igy nem valik
>>belolunk kodgranat, es menni is lehet vele.
>
>Ezek szerint Te csak nyaron jartal Trabival, vagy Waresszal...Ha teljesen
>visszatolod, akkor ugyanugy leall, mint egy Lada, vagy egy barmilyen
>manualszivatos negyutemu, mert a ketutemueknek is kicsapodik a hengerfalan
a
>benzin(keverek), mint a 4 T-knek.Az igaz, hogy beindulas utan azonnal
vissza

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.564 / Virus Database: 356 - Release Date: 2004.01.19.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS