Sziasztok!
Még márciusban szenvedtem egy ködlámpát kanyarfényszóró funkciókkal
felruházó modul bekötésével egy Citroen C4 Picasso-ba.
Akkor idő- és elszántsághiány miatt félbeszakadt a projekt, most itt az
ősz,
s a nejem hiányolja a ködlámpáját :-)
Anno Marky adott jótanácsokat, s most újra átnézve fennakadtam a
szabadonfutó diódán.
- Honnan tudom, hogy a vásárolt relében van-e gyárilag?
- Jól értelmezem, hogy fordított polaritással kell kötni a
kapcsolófeszültségi lábak közé, az induktivitáson kikapcsoláskor gerjedő
feszültség levezetése miatt?
- Egy másik fórumban szabadonfutó diódának egy gyors diódát ajánlottak,
itt
(12V-os rendszernél) ez mennyire lényeges?
- Esetleg konkrét, méretezett dióda ajánlat?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv, Bazsi
Emlékeztetőül pár sor:
: gyújtás esetén, álló motornál, ködlámpakapcsoló kikapcsolva állásban
: 10.5V (ez a gyújtás levétele után kb. 30-40 mp-el egy motortéri
: kattanás után esik csak 0-ra
A jelenseg vilagos. A modulnak van 1uA szivargasi arama, amitol
kikapcsolva 10,5V-ra felkuszik a feszultseg. A modul tapfeszet a
motorteri rele 30s utan lekapcsolja.
: Mértük a jelenséget olyan műszerrel is, ami műterhelést is produkál:
: akkor a 10.5 V leesett néhány tized voltra. De a problémámon nem
: segít, hogy tudom, terhelve nincs 10.5V ill. 11.4V, mert immár NINCS
: terhelés a pozitív ködlámpaszálon, így az ekkor adott
: feszültségviszonyokkal kell megküzdenem :-)
Es mi akadalyoz meg abban, hogy egy 10kOhmos (1/8Watt) ellenallassal
muterhelest produkalj es ezaltal a nehany tized Volt es a 12V kozott
kelljen csak kulonbseget tenned? Egyebkent egy sima rele valoszinuleg
pont jo lenne neked. Az 1uA szivargasi aram nem fogja meghuzni, a 12V
viszont igen. A relenel azert nezd meg, hogy rendelkezik-e gyarilag
beepitett szabadonfuto diodaval, ha nem, akkor illik odatenni egyet.
|