> Felado : Nemes Marcus
> E-mail :
> Temakor: re: Re: Dra'gasza'g... ( 21 sor )
> Idopont: Tue Apr 17 06:53:24 CEST 2012 AUTO #3870
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Felejtsd el. A villamos es mechanikai problemakon kivul (hova erositesz
> tobb tiz kg-os motort ugy a karosszeria ala, hogy ne verje le a kiallo
> csatornafedel; mi van, ha padlofeket nyomsz 130-nal es a rekuperativ
> teljesitmenyt az akku nem tudja folvenni; stb.) a szimpla szabalyozasa
> is
> feladja a lecket. Utana meg jon a muszaki vizsgaztatasi problemakor.
A rekuperaciot neked kell iranyitanod, azaz ha nem ugy epited a rendszert,
hogy a villanymotort generatoruzembe kapcsolva es raadasul rekuperalva
fekezzen, akkor nincs jelentosege a fekezesnek. Ha meg rekuperalsz, akkor
nyilvan ugy epited meg a rendszert, hogy a fel nem hasznalhato energiat
elfustolod egy fekellenallason.
> : ( vagy két nagy agymotor is jó lenne )
>
> Ezt plane felejtsd el, mert itt a differencialmu funkciot is neked kell
> szabalyoznod.
Esetleg ugy, mint 40 eve egy auto-motorban talan egy Citroenen volt, hogy
van egy otodik kerek, ami leereszkedik es tudja hajtani az autot, bar
annak a fo funkcioja az volt (kisse kopottak az emlekek, mar en is sok-sok
eves sarga ujsagkent lattam :), hogy az elejet bedugod a parkolohelyre,
a
feneket pedig ez a szerkezet megemeli es keresztben beviszi.
Nyilvan nagyreszt viccnek szanom, de elvi sikon dugoban araszolashoz
kivitelezheto egy olyan megoldas, ahol egy leeresztheto otodik kerek (ami
lehet barhol, bar nyilvan kulturaltan elhelyezni szinte lehetetlen :)
onalloan felgyorsitja egy villanymotoron keresztul az autot 20-40 km/orara
(vagy akar tobbre). Ebben az esetben, ha pl. a kerek egy adott sebesseg
felett magatol felemelkedik, a normal haladas soran nem okozhat problemat.
De nem biztos, hogy olcsobb lesz, mint egy kesz villanyauto :-)
Udv., Akos
|