Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1029
Copyright (C) HIX
2001-02-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Huzatas es valtas (mind)  25 sor     (cikkei)
2 Szlovak rendorok (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Marea - tema lezaras :) (mind)  74 sor     (cikkei)
4 motor kiegetes (mind)  15 sor     (cikkei)
5 zororg - nem zorog (mind)  8 sor     (cikkei)
6 va: Skoda Feeling&horror (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Skoda (mind)  66 sor     (cikkei)
8 Autos csuszi (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: Fiat (mind)  17 sor     (cikkei)
10 re: Skoda(ssag) (mind)  41 sor     (cikkei)
11 Tv musor februar 26 - marcius 4 (mind)  99 sor     (cikkei)
12 magno (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Skoda tema (mind)  34 sor     (cikkei)
14 alvazvedelem (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Re: Skodassag :) (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Huzatas es valtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello VTI

> Hat nem hiszem hogy nem valtanak 3iba, ahol kell. 
> Az elozzo autom elment 100ig 2-be es 8,7mp volt a katalogus 
> szerint 100-ra. A mostani (8200 ide vagy oda) 90ig megy 
> csak, tehat 3-ba is kell valtani es 7,8-at ir ugyanazon 
> katalogus. Mondjuk ennyivel azert nem erzem erosebbnek az 
> ujjat! Vagy lehet, hogy mindkettonel felvaltanak 3-ba?
> Azt is ketlem, hogy min 1-1,5mp lenne egy valtas. Egy profi 
> pilotanak (akikkel meretik a gyorsulast) szvsz 0,5mp-ben 
> belul kell felvaltani, de szerintem sokunk kepes ra 
> erolkodes nelkul 1mp-en belul.

Termeszetesen maga a valtas lehet 0,5 mp, de valtas
alatt a fordulat picit visszaesik, ami ujabb kesedelmet
jelenthet, mig csak a gazt taposva azert mas a dolog.
El tudok olyat is kepzelni, hogy a pl. 6500-tol meredeken
lejteni kezd a nyomatekgorbe, ezert egy gyors valtassal
hamarabb elerheto a 100 km/h, mint zuhano nyomatekkal
meg huzatni 8500-ig.

Meg kell kerdezni valakit, aki jobban ert hozza, vagy
egyszeruen le kell merni...

Cs.
+ - Szlovak rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> vezetesi modom. Ejjel 2-kor a hidon megint 150 folott mentem,
>> de a rendorsegi Felicia nem birt utanam jonni, igy 4. eset nem
> Ez tok jo. Ezek szerint ha gyors a kocsi, frankon elhuzhatsz a 
> rendorok elol? Vagy ez csak szlovakiara igaz?

He, he nem felreerteni a dolgot.
Mentem a varoskerulo 2x2-es uton ejjel 2-kor. Sehol senki, autonak
meg nyoma sincs, gyalogos, biciklista meg nappal sem jar arra.
Mint mondtam, gyorsabban mentem a megengedett (azt hiszem)
80-nal, mikor szembol jott egy Felicia. Mikor elmentem mellette,
a dupla folytonos vonalon megfordult es elindult utanam.
Ekkorra viszont a kettonk kozti tavolsag a sebessegkulonbsegbol
adodoan akkora lett, hogy par pillanat mulva lattam, hogy 
visszafordul. Tehat nem meglogtam eloluk. Ha villog, szirenazik,
jelez, 80%, hogy megalltam volna. Bar...

Cs.
+ - Marea - tema lezaras :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok, szia ToBa,

> A muszerfal jobb es bal oldalon a tetejen 

Nalam a bal oldal teteje nyikorgott elegge eles hangon.

> es a gyari radio, ami egyebkent zenehallgatasra nem 
> alkalmas - mellesleg soha nem volt megbontva.

Ezzel egyetertek. Ezert nem volt meg egy kocsimban sem gyari.

> Csak arra lennek kivancsi, hogy miert NEM vettel Marea-t ha 
> ennyire imadod, szereted..., 

Az egyik alternativa volt a Marea, ha ismered az irasaim, 
eleg nyilvanvalo, hogy miert lett megis az Alfa a gyoztes.

Egyebkent meg nem a Mareat szeretem, hanem az olasz 
kocsikat, melyek az itteni piacon messze nem kapjak meg 
azt a presztizst, amit az utobbi evek alapjan (is) kierdemelnenek.
Lasd pl. az ertekvesztest. Az Alfam erteke az elso evben 
szvsz 1 milliot is zuhan majd. 3 evesen a vetelar max. 60%-ert
tudom majd eladni.

> illetve, hogy hasznaltal-e folyamatosan, huzamosan ilyen autot, 
> vagy csak egyszer beleultel es megtetszett? 

nem, nem, igen. vagyis probaltam, de nem huzamosan.

> Tudod sok dolog csak ilyen huzamos hasznalat alatt derul ki. 
> Szep dolog a gyari ertekeket fujni, de az nem adja vissza a szemelyes 
> tapasztalatokat.

Ez termeszetes. De autot nem tobb honapos tapasztalat utan 
veszel, hanem katalogus es max. 1 probaut alapjan. Esetleg par
napig jarsz egy kolcsonzos kocsival.

> Fogyasztas: soha nem ment 9 ala, igaz 11 fole sem.

Teljesen vezetotol fuggo dolog.
Az ertekek klima nelkul, atlagos vezetoi labmerettel keszulnek.
Az Alfam gyari atlagfogyija 8,3, gond nelkul eljarok 7,5-el, ha akarom,
8,5 fole meg nem ment.

> Tudod, a "nem szereti az alacsony ford.szamot" nalam azt jelenti, hogy a
> kocsi alacsony fordulaton rangat es nem akar rendesen felporogni. Ez azert
> gaz, mert szukebb kanyarodasnal kenyelmetlen, hogy egyesbe kell tenni, es
> ezt elotte egyetlen autoval sem kellett megtennem. 

Szerintem egyedi problema lehetett. Talan eppen ezert jutottal hozza olyan
olcson. Meg eletemben nem kanyarodtam 1-ben, meg a Zsigaval sem.
Ebbe nem akarok belekotni, ha azt irod, biztos ugy van, hisz te ultel benne.

> Amugy en nem irtam sehol, hogy a kocsi kombi lett volna... Szerinted 
> nem sajat magadnak mondasz ellent?

Nem, mert (bar en vegig a Weekendrol beszeltem) akkor sem egy 
kategoria a ket kocsi. Barmilyen autot hasznal valaki, mindegyik 
hozzatesz valamit a tapasztalatokhoz, mindegyik atformalja egy-egy
jelzo definiciojat. Igy tanultam meg, mi az szervo hianya a Ladaban,
mi az a kanyarstabilitas az Alfaban, mi az minosegi kidolgozas a
BMW-ben, mi az a szaraz auto a Toyotaban. A multkor csak azt 
akartam mondani, hogy aki a Honda porgesehez szokott, annak 
altalaban minden mas auto nyomatekszegeny :)

> Ja es senki nem irt vissza a felakadasra, kiveve az "Olaszorszagban is
> parkolnak a jardan"-t. Szerintetek ez normalis, vagy javitottak rajta
> azota, esetleg egyedi? Megegyszer: a kipufogo-leomlo nagyon alacsonyan
> van, ezert soxor felakad.

El tudom kepzelni, nincs tapasztalatom. 

Csaba
AR 146
+ - motor kiegetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

  Itt  a  listan olvastam tobbektol, hogy az ellustult motort idonkent
  meg  kell  hajtani  egy  kicsit,  hogy  a  lerakodasok  leegjenek,
  levaljanak.

  Ehhez ugye egy jo modszer, ha  nagy sebesseggel kozlekedunk egy arra
  alkalmas  helyen  egy ideig. Ezzel kompatibilis-e, ha pl. 3.ban
  110-el  megyek  mondjuk  10-20  percig,  igy  kesztetve  a  motort a
  maximalis fordulatszam kozeli ertekre.
  Gondolom  nem  a  sebesseg  a  donto a kiegeteshez, hanem a magasabb
  fordulaton valo mukodtetes.

Best regards,
                           mailto:
+ - zororg - nem zorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 87-es Escortom rugozasa olyan kemeny, hogy
eltornek a hajszalaim egy kockakoves uton.
Megsem zorog a kocsiban semmi. 
Pedig megbontottam mar minden karpitot es
boritast az evek folyaman. Ez a kocsi hulye. :-)
Nem tudja, hogy 14 evesen nyikorognia kellene.
--
Meszaros Geza
+ - va: Skoda Feeling&horror (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nekem is volt Skodam, de hala Istennek megszabadultam 
> tole. 12 evesen vettem S120 L volt.

Igazsagtalan vagy. Ez a tortenet nem "A Skodarol" szol, 
hanem egy oreg, elhanyagolt autorol es a trehany 
szerelorol. Az autot - de lehet az barmilyen mas targy is, 
akar klozetlehuzo - ne gyulold !
Csak akkor hagynak cserben, ha betegek.
Tapasztalatlanul vettel hasznalt autot. Sokan igy kezdtuk.
--
Meszaros Geza
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erot egeszseget!

A kulcsfontossagu mondat az egesz irasbol.

>de hala Istennek megszabadultam tole.12 evesen vettem S120 L volt.

Vajon mas 12 eves autonal nem jarhattal volna ugyanigy?

Nekem is volt egy 10 evesem.  S 120 L (GLS hengerfejjel).
Elso hiba: 85-nel 3-ban anyaghiba miatt elszakadt a hajtokarcsavar,
levalt a kengyel alul.
Konkluzio: teljes motorgeneral.
Eredmeny: massziv bivaly motor.

A general utan 5.000-enkent csereltem olajat. A vizzel sosem volt
gond. Csak enni kert es ment mint egy golyo (S-hoz kepest). Ja es enni
sem kert sokat, gondolom a teli 6-6,5 sokat elarul, emelle jott a
nyari 5,5-6-os fogyasztas. Tempos dinamikus vezetes mellett. Az
emisszios ertekek az uj nem katalizatoros (persze ilyen mar nincs)
autoket felulmultak.
Mikor eladtam csak azt sajnaltam, hogy a motort benne hagytam.

Es meg egy egyeni velemeny, a tobbi szoci autohoz kepest majdhogynem
ez a legkenyelmesebb es ezt a legjobb vezetni.
Amugy tudok felhozni Lada ellenpeldat is. Dehat egy autotipust nem egy
12 eves leharcolt peldanyrol kell megitelni.

Felreertes ne essek, nem megbantani akarok akarkit is. De elhangzott
mas levelben pl. hogy keyelmetlen.
Hat ha valakinek az a kenyelmes amit a Lada nyujt, mar elnezest de
menjen el gyogytornara. A legjobban gyulolom az olyan hatso uleseket,
mint amik a ladaban is vannak. Mintha egy nylonzsak takony lenne a
seggem alatt, ami hullamzik.
A rossz uttartast is emlitettek, szoval egy olyan auto, amivel a
derekszogu kanyart65-70el lehet venni, az szerintem nem rossz
uttartasu. Egyebkent kevesa rossz auto, annal tobb a kenyes es az
ugyetlen vezeto. A nehez kezelhetoseget egyedul a tanksapka
alternetivajanal tapasztaltam.

A problema ahogyan en latom:
Mindenki gyujti es halmozza a negativ tapasztalatokat. Mert senki sem
probalja meg egy normalis allapotu vagy jo karban levo jarmuvel
gyujteni a benyomasokat. Igy nem is lehet velemenyt nyilvanitani. A
masik, a velemenyek tobbsege ilyenekre korlatozodik: nekem volt egy
(!!!), volt olyanom, meseltek, ismerek valakit akinek a valakije
mondta, etc..

En vezettem tobb ilyet is, es szereltem is oket, de meg az en
velemenyem sem lehet mervado, mert nem valoszinu, hogy talalkoztam az
osszes negativummal es pozitivummal, akar szelsoseges ertelemben is.

Meg valami a Skoda javara: egyszer sem ragadtam vele benn a hoban
(Trabanttal is csak egyszer, a Ladasokat meg sajnalom). Es nem
utolsosorban nyomatekos motorvan benne, pesze nem porgos a motor epp
ezert. De mint tobbszor is elhangzott, versenyezni versenyautoval
kell. Es sem a Skoda, sem mas szoci gepjarmu nem sport es nem
versenyauto (alapban).

Teeby
---------------------------------
|  |
---------------------------------
| ICQ:                        |
|        104846853      |
|        93821242        |
---------------------------------
+ - Autos csuszi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Holnap lesz a nagy csuszi a Mujegen 14:30-tol.

Remelem minel tobben kijottok.

Udv,

Esther
+ - Re: Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> hanem egyszeruen porgos motor. Persze en is orulnek olyan
> motornak, ami alapjarattol 7000-ig a nyomatek 100%-at adja le,
> de ilyet meg nem talaltak ki.

Porsche 911 Turbo motor adatai (6 henger boxer):
309 kW 6000 rpm
560Nm 2700-4600 rpm kozott.
Nem epp alapjarattol a max fordulatig adja ugyanazt a nyomatekot de
azert kozel all. Ami kar, hogy mar nem leghuteses.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"Van-e elet a halal elott?"
+ - re: Skoda(ssag) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nos en is hozzaszolnek kedvenc autom temjahoz, ha mar
igy felszinre kerult.
En bo 13 eve hajtok skodakat, ennyi ido alatt a masodiknal tartok,
az elodje (79-es) 2 eve rohadt szet a szo szoros ertelmeben.
Mar nem volt alja a vegen, bejott a viz, es nyaron a levego.
Nagyon klassz volt de muszakin mar nem ment at.
Azota van egy 87-es evjarat, tan gls lehet.
Ennyi ido alatt egyszer fordult elo, hogy ugy megallt a gep, hogy
ott kellett hagyni. (hengerfej, suru gozfelhok a kipufogobol).
Termeszetesen elofordultak hibak, de mindegyikkel hazatudtam jonni,
sot volt, hogy a kituzott orszagos korutamat is betudtam fejezni
egy hengerfejes motorral. 60 fole nem volt tanacsos gyorsitani, egy 
kicsit ette a vizet, de ment.
Egy ismerosom Fiatjan (nem fikazni akarom, felre ne ertsetek) elszakadt
az ekszij. Ment meg egy kicsit vele, de forrni nem hagyta, megallt.
Beallt a vizpumpa csapagy. No meg az ekszijat se lehet ut mellett
cserelni.
Az iras szerintem nagyon talalo, maximalisan felfedezhetok a "skodassag"
jegyei magamon is. A helyzet viszont az hogy nem igen szoktam derekig
gozfelhoben a motorhazteto felett szentsegelni. Ha jo a hengerfej es 
a tomites es szakember rakja ossze. (nem olyan akinek "csak" papirja
van, hanem aki ert is a skodahoz), nem kell futessel kozlekedni
nyaron, es nem forr. Igaz, hogy nalam kb 150000-kent van egy motor-
general, de ez nem kifejezetten nagy koltseg, mondjuk egy ford 5. seb.
fogaskerek tengely vagy mi a szosz fenyeben.
Ha valaki tud jobb ar/ertek aranyu autot, varom a tippjet.
Az ajanlott max. seb. csakugyan kevesnek tunhet (90-100), de nem kell
felni trafipaxtol :-)).Ebben a tempoban viszont hosszu uton, most mertem
egy elegge szetkopott motorral 5.8l/100km jott ki. Szoval nem olyan
rossz.
Ja es 4-es a valtom.	

Udv: Arpi

PS1: lehet, hogy hosszu lett, de legalabb ritkan irok :-)))
PS2: valaki keresett favorit bontot. Ha talaltal irj egy cimet, es
telefont
legyszi. Kiprobalnam favorit motorral milyen. Egy ismerosomnek van
nagyon dicseri.
+ - Tv musor februar 26 - marcius 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello.

Febr. 26. Hetfo

RTL KLUB
23:55 Automania

DISCOVERY
9:55 es 1:00 Lotus Elise

SATELIT
12:00 A sebesseg buvoleteben 10.

ATV
16:30 Autosvilag


Febr. 27. Kedd

M1
10:50 Automobil

EUROSPORT
23:15 Autoverseny a jegen


Febr. 28. Szerda

SPEKTRUM
10:30 Teljes gazzal 7.

SATELIT
12:00 A sebesseg buvoleteben 11.

ATV
22:40 Autosvilag

EUROSPORT
12:00 Autoverseny a jegen


Marc. 1. Csutortok

DISCOVERY
20:00 Dugoban

ATV
13:10 Autosvilag

EUROSPORT
18:30 Autoverseny a jegen


Marc. 2. Pentek

RTL KLUB
20:25 Szaguldas - Am. akciofilm

DISCOVERY
11:45 Dugoban
13:30 Lotus Elise

SATELIT
11:45 A sebesseg buvoleteben 12.

ATV
21:30 Tempo


Marc. 3. Szombat

M1
13:10 Forma-1

ATV
12:10 Rali TV
13:35 Tempo


Marc. 4. Vasarnap

M1
9:00 Forma-1

M2
12:30 Automobil

SPEKTRUM
18:25 Teljes gazzal 8.

EUROSPORT
20:00 Nascar

Udv:
Csaba (Armando)

*** Balesetek, katasztrofak
*** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548
+ - magno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv Nektek!

 Most jottem ra, hol mashol, mint itt kell megkerdezni:
Tudja-e valaki, milyen hangszoro valo a Seicentoba
es a Fabiaba? mondjuk 7-8 eFt/par volna az, amit
nem nagyon sajnalnek ra:)), es erdemes-e nagyaruhaz
kinalatabol magnot venni? ezt kb 23-25e Ft-ig nem
ereznem pocseklasnak...lattam ennyiert oda-vissza
jatszost RDS -sel, mas nem is kellene.

Minden jo otletnek orulnek, sziasztok

-Dani-
+ - Skoda tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek !

Ugy tunik ezt a Skoda csontot aztan alaposan leragjuk, erdekes hogy mennyi 
HA tagot kesztet kommentalasra, tobbek kozt engem is.
Ami legjobban tetszett es mar mas is idezte az "a Skoda nem az aszfalt
ordoge" :-)))))))))  c. rendkivul talalo megallapitas.
Frigyes, nagyon birtam a te szovegedet is ezzel kapcsolatosan ! :-))
En annyit fuznek meg hozza hogy joapam 1974-97-ig 4 Skodat hajtott,(neha en 
is)igaz mindig az elso tulajdonos volt, de nem banta meg hogy ezt a markat 
valasztotta.Most mar o is valtott (Opelre)mert megtehette, de az akkori 
korulmenyek kozott nem talalt jobbat.  Soha nem hagyta
ott az uton a kocsi, ekszijszakadason kivul komolyabb baj nem tortent,
minimalis karbantartassal es odafigyelessel minden komolyab gond megelozheto 
volt. Soha nem forrt fel a viz, a vizhomerot figyelni kell,azert van, s 
termosztatot idoben cserelni, vizpumpat zsirozni stb.
Vezetesi stilusa mondhatni atlagos, az autok igenybevetele viszont eleg 
gyakori volt, leginkabb rovid tavu, varosi forgalomban. Az utolso peldanyt 
most az ocsem hajtja, mar van benne vagy 160e km de meg nagy felujitas a 
motoron nem volt csak gyuruzes kb 110e -nel. Leginkabb a kasznit kellet 
stoppolni, hiaba a plusz alvazvedelem.Igaz kapott egy teflonos kezelest,ez 
itt ugy tunik bevalt (azt hiszem Slick volt. Egy jo darabig CPU 
(Celladam)trafoval jartunk vele ami szinten jot tett neki de aztan ez 
tonkrement es visszatettuk a regit,most is ezzel megy. Teny hogy nem egy 
vadaszgep de az arahoz kepest es amit nyujtott a maga koraban (S 
105,110,120L -re gondolok) kifejezetten jo vetel volt.
Mondjuk azert en nem koltenek mindenfele tuningokra (motor vagy optikai is 
ahogy ezt nemely volt KGST kocsi tulaj teszi, ha ilyenem lenne, akkor inkabb 
fiatalabbat vennek.
Jo "latasi es utviszonyokat" mindenkinek,
Laci
Xsara TD

_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - alvazvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szegasztok,

Van-e valakinek tapasztalata az un. anodos(katodos ?) alvazvedelemmel
kapcsolatosan ? Nagyon kivancsi volnek, nehany eve
eleg felkapott tema volt a szaksajtoban, egy ismerosom is terjesztette
ezt az elektromos cuccot de ot mar nem erem utol. Allitolag
sokkal hatasosabb mint a hagyomanyos bevonat technikan alapulo
alvazvedelem, nem tudom a gyakorlatban ez hogyan valt be.
Ment ez a tema korabban a HA-n ? Ha igen szivesen fogadnek valami 
referenciat ha van meg valakinek. Lehet hogy csak az en figyelmemet kerulte 
el ? Nagyjabol ismerem az elvet, ami in vitro feltetlen
megallja a helyet de valahogy ugy latom megsem terjedt el szeles korben.
Elore is kosz az infot.
Udv

XL Laci
Xsara TD
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - Re: Skodassag :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Ad 1: nem hinnem, hogy mar akkor elavultak, mikor kikerultek, mert nezzel
>csak korul... Melyik autobaol van most a legtobb az utcan? Lada? Zastava?
>Dacia? A "regi, szocialista" kategoriabol messze a Skoda, ami tulelte az
>osszes tobbit... Nem is kicsivel!

Itt csak azt az egy aprosagot felejted el, hogy a Skoda az egvilagon nem
kellett senkinek kulfoldon, a sok Lada (pl. az enyem is) az oroszoknal, a
sok Dacia meg Romaniaban vegezte.

LP

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS